Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2001, 22:11
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Iemand tips om snel veel af te vallen?
Ik wil zo graag resultaat zien van mijn harde werken
Werken die capsules om je hongergevoel tegen te gaan niet goed?


[Dit bericht is aangepast door Miss Quasy (29-07-2001).]
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 22:29
Verwijderd
Snel veel afvallen is nooit goed. Dan ontstaat er een tekort aan voedingsstoffen plus dat het kans op het 'welbekende jojo-effect' errug groot is. Beter is het om verantwoord (dus gezond) wat langzamer af te vallen en dat het blijvend is. Of niet? Gezond en verantwoord eten in combinatie met sporten helpt nog steeds het beste.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2001, 22:43
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Sow, ik ben echt onwijs verantwoordaan ut eten, en het gaat echt sow goeoed
Maar ik wil zo graag resultaat zien, echt zíen, dat ik echt dún ben
Maar ik denk dat ik in dit tempo wel een kilo of twee per week kwijt ben
__________________
.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Sow, ik ben echt onwijs verantwoordaan ut eten, en het gaat echt sow goeoed
Maar ik wil zo graag resultaat zien, echt zíen, dat ik echt dún ben
Maar ik denk dat ik in dit tempo wel een kilo of twee per week kwijt ben

Een kilo of twee per week raak je niet kwijt als je verantwoord eet, een kilo of twee per week raak je kwijt als je jezelf aan het verhongeren bent. Ga naar je huisarts, laat je door verwijzen naar een dietiste en doe het verantwoord en op een gezonde manier. Straks sla je door ('dat ik echt dun ben')...wil je dat dan?

Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 09:10
Dark Angel
Avatar van Dark Angel
Dark Angel is offline
Om maar eens een aantal topics van jou te combineren: ga eerst eens met je vriend praten. Het is niet voor niets uit met die ex, en hij vind het vast niet leuk dat jij je in allerlei bochten wringt omdat je onzeker geworden bent.
__________________
You can't have everything. Where would you put it?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 09:22
leontine
leontine is offline
Citaat:
Miss Quasy schreef:
Iemand tips om snel veel af te vallen?
Ik wil zo graag resultaat zien van mijn harde werken
Werken die capsules om je hongergevoel tegen te gaan niet goed?


[Dit bericht is aangepast door Miss Quasy (29-07-2001).]
Je kunt niet voor altijd superdun worden als je daar de aanleg niet voor hebt.
Iedereen heeft een bepaald 'ideaal' gewicht, afhankelijk v stofwisseling, botstructuur, hoeveelheid spieren, erfelijkheid etc. Zodra jij onder dit 'ideale' gewicht gaat zitten, krijg jij er alleen maar last van en uiteindelijk zul je weer zwaarder worden en misschien zelfs nog wel zwaarder dan je eerst was. Je kunt wel door gewoon 'normaal' gezond eten en voldoende bewegen misschien een paar kilo afvallen en dan zul je uiteindelijk op een normaal, gezond gewicht blijven zitten. Ik waarschuw je maar ff...
Met citaat reageren
Oud 30-07-2001, 19:55
silver_kane_freakje
silver_kane_freakje is offline
hmz capsules lijken me zowieso ongezond..je weet nooit wat ze erin stoppen...naja gezond eten en sporten is iig een goede manier om redelijk af te vallen....die thee om honger tegen te gaan helpt ook goed..maar als je stopt met die thee drinken, en je gaat weer gewoon eten, kom je zo weer aan..dus dat heeft weinig zin
__________________
I want you to turn cold ice in my soul.....Got to freeze this yearning inside..... | Through The Wind We Crawl | *concertverslaafd*
Met citaat reageren
Oud 02-08-2001, 19:59
sweet girl
sweet girl is offline


[/b][/QUOTE]
Een kilo of twee per week raak je niet kwijt als je verantwoord eet, een kilo of twee per week raak je kwijt als je jezelf aan het verhongeren bent.
[/B][/QUOTE]

niet mee eens, als je gezond eet kan je wel een kilo of 2 per week afvallen en ik kan het weten! maar dan onstaat er meestal wel het jojo-effect....
tjah, probeer het rustig aan te doen zou ik zo zeggen.suc6
xxx

Met citaat reageren
Oud 03-08-2001, 08:19
MAS187
MAS187 is offline
Citaat:
sweet girl schreef:
Niet mee eens, als je gezond eet kan je wel een kilo of 2 per week afvallen en ik kan het weten! maar dan onstaat er meestal wel het jojo-effect....
tjah, probeer het rustig aan te doen zou ik zo zeggen.suc6
xxx
Als je gezond en verantwoord eet, betekent dit dat je je energiebehoefte dekt en dat je genoeg vitaminen enzo binnenkrijgt. Met andere woorden: Van gezond en verantwoord eten val je niet af en kom je ook niet bij

Greetz, MAS187
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 09:57
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
Om maar eens een aantal topics van jou te combineren: ga eerst eens met je vriend praten. Het is niet voor niets uit met die ex, en hij vind het vast niet leuk dat jij je in allerlei bochten wringt omdat je onzeker geworden bent.

nah me onzekerheid bleek gegrond want hij heeft het gister uitgemaakt , en ik dacht verdomme dat het eindelijk een keer goed ging.

__________________
.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2001, 09:58
Verwijderd
Citaat:
sweet girl schreef:

niet mee eens, als je gezond eet kan je wel een kilo of 2 per week afvallen en ik kan het weten! maar dan onstaat er meestal wel het jojo-effect....
tjah, probeer het rustig aan te doen zou ik zo zeggen.suc6
xxx
Dan is het dus niet goed. Als het goed zou zijn dan zou dat jojo-effect nl niet ontstaan.


[Dit bericht is aangepast door Leonoor (06-08-2001).]
Met citaat reageren
Oud 08-08-2001, 22:05
Marr
Marr is offline
Afvallen duurt lang als je ook zichtbaar resultaat wilt blijven houden. Ik snap je helaas precies, maar er is nou eenmaal geen andere lange-termijn-oplossing. Gewoon veel fruit, groenten en ook aardappelen (ja, inderdaad) eten, maar niets tussendoor (behalve fruit). Alleen water/thee/ranja drinken. Dit wel in combinatie met voldoende beweging, anders heeft het niet zoveel zin. En die zgn 'light'producten hoeven ook niet altijd zin te hebben, omdat er wel weinig vet in zit, maar wel veel koolhydraten, die worden omgezet in vet in je lichaam. Gewoon op alle kleine dingetjes een beetje letten. Dus olijfolie ipv boter met bakken etc etc etc. Niet extreem (en vaak dus ongezond) gaan doen door alleen maar komkommer met water te eten of allerlei 'wonderdieetjes/capsules' te gaan proberen. De enige juiste manier is gezond en mager te eten in combinatie met beweging. Good luck...
__________________
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2001, 14:46
leontine
leontine is offline
[QUOTE]Marr schreef:
[B]Afvallen duurt lang als je ook zichtbaar resultaat wilt blijven houden. Gewoon veel fruit, groenten en ook aardappelen (ja, inderdaad) eten, maar niets tussendoor (behalve fruit).
--> teveel tussendoortjes zijn niet goed voor je, maar juist een paar tussendoortjes (als is het een biscuitje of en eierkoek of fruit of yoghurt oid) zorgen ervoor dat je stofwisseling hoger blijft; telkens als jij iets eet verhoogt je stofwisseling voor een bep tijd

Alleen water/thee/ranja drinken.
--> wat dacht je van die vele light-frisdranken enne... in ranja zitten net zo goed calorien en heel veel suiker!

En die zgn 'light'producten hoeven ook niet altijd zin te hebben, omdat er wel weinig vet in zit, maar wel veel koolhydraten, die worden omgezet in vet in je lichaam.
--> koolhydraten worden bij een 'teveel' sowieso al omgezet in vet; bevat net zo goed calorien (dus ook als je 18 kilo fruit op een dag eet), maargoed, koolhydraten zijn moeilijker om te zetten in vet, dan 'vet'en bovendien zitten er weer veel vezels die ervoor zorgen dat je minder snel honger hebt + de darmwerking bevorderen én bovendien bevatten light-producten gewoon minder calorien omdat er minder vet inzit --> duss al die light-producten hebben wel degelijk zin!

Dus olijfolie ipv boter met bakken etc etc etc.
--> even het allergrootste fabeltje uit de wereld helpen: olijfolie bevat per 100 ml net zo veel calorien als boter, het enige verschil is het soort vet (en het olijfolie-vet is gezonder ivb met cholesterol)

Met citaat reageren
Oud 08-11-2001, 19:58
Cr@nberrie
Cr@nberrie is offline
Als je snel veel afvallen wilt en je houdt op met hongertabletten en gezond te eten, gaat je lichaam zich net zo gedragen als in een hongerwinter: het gaat voorraden aanleggen (vet dus). En als je daarna weer gezond gaat eten kom je nog sneller aan. Gezond en genoeg eten en beweging is goed. Van boterhammen kun je trouwens helemaal NIKS aan, ook niet van aardappelen en groente. Zorg gewoon door dat te eten dat je geen honger krijgt en dan is het heel goed uit te houden en gezond en verantwoord en duurzaam, etc.
__________________
- Ik hou wel van mezelf, het is alleen niet wederzijds -
Met citaat reageren
Oud 09-11-2001, 08:16
Gwen.
Avatar van Gwen.
Gwen. is offline
Soow wat een oude topic . Inmiddels ben ik sinds het begin van september 4 kilo afgevallen, het gaat dus langzaam, maar wel goed en daar ben ik heel blij mee. Af en toe gaat het wat minder, soms heb ik last van een vreetbui maar over het algemeen houdt ik het goed vol. Kijk, echt opschieten doet het niet, maar liever zo, dan helemaal niet. Bovendien zeggen er al mensen "goh, ben je afgevallen?". Dan weet ik niet of ze het menen of uit beleefdheid zeggen, maar ik hoop maar het eerste.
__________________
.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding, gewicht en gezondheidtopic #27
Pluis
397 03-04-2014 21:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Afval bestaat straks niet meer
Love & Peace
19 28-01-2008 16:00
Lichaam & Gezondheid Afvallen
J3s
3 10-10-2005 14:48
Lichaam & Gezondheid Blijven afvallen?!
Giovanna
17 29-03-2004 09:15
Werk, Geld & Recht Afval kost geld
Snakeboy
7 18-11-2003 17:34
Lichaam & Gezondheid Ik heb een vriendin die wil afvallen!
Jessica K.
7 09-06-2002 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36.