Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2005, 12:09
leist
leist is offline
Dan plant ik hier maar eens mijn rubriek neer die ik schrijf voor een site. Dis de eerste die ik heb geschreven, ongeveer begin maart ergens.

Als je iets gaat schrijven voor het onderdeel ‘Vrouw en voetbal’, waarom dan maar niet meteen bij het punt beginnen waar menig vrouw zich pissig over kan maken, mannen en voetbal. Klinkt anders dan het is. Het gaat om het feit dat er nog steeds mannen zijn die de combinatie van vrouw en voetbal niet kunnen accepteren, dit onderdeel maar meteen gebruiken om dat vooroordeel dat vrouwen niks van voetbal begrijpen eens en voor altijd de wereld uit te helpen.

Soms lijkt het een ongeschreven voetbalregel; voetbal is voor mannen, punt! Eens of oneens? Het lijkt soms namelijk wel bij mannen voor te komen dat ze denken dat die regel er echt ooit bij de KNVB is gemaakt; rare blikken als vrouwen voetballen, buitenspel snappen, Studio Sport kijken, zich er kortom niet voor schamen dat ze voetbal een topsport vinden. En waarom zouden we? Emancipatie heet het woord, vrouwen mogen carrière maken, mannen mogen koken, vrouwen mogen voetbal kijken, mannen mogen dansen, zullen we het maar zo laten? Geen gezeur meer.

Maar was het gewoon maar zo. Ik blijf maar terug komen op die mensen die niets van het woord emancipatie willen hebben. Zij willen hun vrouwtje altijd thuis hebben en zijn de baas in huis omdat zij de kost verdienen, dit heeft misschien even niets te maken met voetbal, maar daar is de emancipatie begonnen, dat vrouwen ook carrière gingen maken en dat er ‘huismannen’ kwamen. En misschien is het feit dat vrouwen voetbal kijken maar iets kleins, maar soms toch niet geaccepteerd. Het wordt gelukkig steeds minder, maar die duizenden vooroordelen mogen soms ook even nader bekeken worden.

En ja, er zijn ook wel veel vrouwen die het voetbal alleen kijken om maar zo stoer te zijn en op te vallen bij de heren. Op zondag hun leukste truitje aan, haartjes mooi opgestoken, lipstickje op, hakjes aan, handtasje mee met de nodige voorraad make-up en wat er wel niet in zo’n tasje past en naar het stadion. Misschien slaan ze een leuke hooligan aan de haak of zwaait er een leuke speler naar ze, zulke vrouwen zijn er ook. Deze vrouwen, willen erbij horen, willen zogenaamd mee kunnen praten over de wedstrijd, zonder enig idee te hebben waar het over ging omdat ze jongens zaten te spotten.

Gelukkig zijn er dus wel vrouwen die het die gelukkig wel begrijpen wat buitenspel is, of het tenminste willen begrijpen, want bij sommige vrouwen lukt het maar niet om buitenspel te zien in één keer, ben er zelf ook een. Maar het kritisch naar een wedstrijd kunnen kijken, complimenten kunnen geven op goed spelende spelers en erna goed kunnen zeggen wat er goed en/of slecht ging in het spel zou voor mensen toch een goed teken moeten zijn dat er gewoon vrouwen zijn die het voetbal echt leuk vinden en er echt wat van snappen. En voor diegene die het wel accepteren, schouderklopje, we zullen jullie ook niet meer uitlachen als we een man zien dansen (alsof we dat al deden? Wat is juist stoer?)

PS. Menig grensrechter vat soms ook niks van de buitenspelregel, dus we zijn niet de enige die het soms niet begrijpen, gelukkig worden wij er niet op afgerekend.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2005, 16:29
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Mwah, ik vind het niet zo. Ik vind het niet zo boeiend geschreven, zeg maar. Het "leeft" niet. Maar dat kan ook aan mij liggen, want ik slaap.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 17:03
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Leist is met een lange 'ei'.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 19:19
Gravin
Avatar van Gravin
Gravin is offline
Jeetje, wat ongelooflijk saai. Echt waar. Ik lees 'm niet uit.

Liefs Gravin
__________________
Mozart rulez! Klassiek is de nieuwe pop!
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Zut Alors! schreef op 03-04-2005 @ 18:03 :
Leist is met een lange 'ei'.
Of niet.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2005, 20:51
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 03-04-2005 @ 18:03 :
Leist is met een lange 'ei'.
Ga je nu ook al nicknames op spelfouten controleren?

Misschien bedoeld ze wel iets heel anders dan lijst, is het een afkorting, verbastering, naam, of willekeurige lettercombinatie waar geen betekenis aan vast zit.

Oh, en de column, vind ik vrij saai. Je bouwt eigenlijk nergens naartoe. Je punt maak je al in alinea 2, waarna het slechts een herhalingsoefening is.

Overigens is 'leist' wel degelijk met een korte ei. 'Lijst' daarentegen schrijft men inderdaad met een lange ij.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:59
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
Sketch schreef op 03-04-2005 @ 21:51 :
Overigens is 'leist' wel degelijk met een korte ei. 'Lijst' daarentegen schrijft men inderdaad met een lange ij.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 19:00
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Nee, ik vind hem niet goed, ik mis humor, ik mis opbouw, ik mis vanalles...
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 19:02
Verwijderd
Citaat:
I C U schreef op 04-04-2005 @ 20:00 :
Nee, ik vind hem niet goed, ik mis humor, ik mis opbouw, ik mis vanalles...
Mee eens
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:00
leist
leist is offline
ach ja.
eerst even op 'leist' is een afkorting ja. van mijn echte naam. Ben ooit zo genoemd en sindsdien noemen mensen me zo
Ben blij dat jullie tenminste gewoon kritiek hebben op wat ik schrijf om eerlijk te zijn
Mensen die ik ken zeggen alleen: leuk joh. en verder niks, maar ja
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:14
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Citaat:
leist schreef op 05-04-2005 @ 15:00 :
ach ja.
eerst even op 'leist' is een afkorting ja. van mijn echte naam. Ben ooit zo genoemd en sindsdien noemen mensen me zo
Ben blij dat jullie tenminste gewoon kritiek hebben op wat ik schrijf om eerlijk te zijn
Mensen die ik ken zeggen alleen: leuk joh. en verder niks, maar ja
En daar zijn we voor, soort van
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:15
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Sketch schreef op 03-04-2005 @ 21:51 :
Overigens is 'leist' wel degelijk met een korte ei. 'Lijst' daarentegen schrijft men inderdaad met een lange ij.




Ik had op dat moment niet echt zin om het inhoudelijk aan te pakken. Op zich is het wel goed geschreven. MAARRR....


Tja, er staat niets nieuws in. Het is allemaal cliche als de pest, en dat maakt het on-spannend. Toch vind ik 'm niet slecht, behalve dan dat je laatste zin (de p.s. uiteraard buiten beschouwing gelaten) zo'n tussen-haakjes-zin is. Dat kan niet
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2005, 14:49
leist
leist is offline
haha,
ach ja. het is voor een of andere site geschreven van mensen die een skybox hebben in een stadion ofzo. Die vonden eht al geweldig als ik voor de rubriek 'vrouw en voetbal' ging schijven. soms moet je dingen dan 100 keer herhalen he
n ja. vind um nu ook best saai
moet een nieuw stuk gaan bedenken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Recht om voor te bereiden op mijn examens?
carval444
1 03-05-2016 15:02
Algemene schoolzaken Gezocht: bijzondere trends/rages.
rutgerdequay
3 05-01-2011 16:09
Levensbeschouwing & Filosofie Mijn gedachtegoed.
groe5105
3 21-01-2007 17:00
Werk, Geld & Recht Zijn er mensen die een uitkering hebben hier?
Devil-Eye
22 19-05-2004 21:49
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie kwartetsspel: arbo-wet en mileu
Rembo
0 13-01-2003 12:26


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.