Oud 27-01-2005, 15:16
Verwijderd
Streepjes blank vleugelblad
dansen zachtjes in de maat
van talloze geneugten drank,
deinen fragiel wiegend
hier maar
ook hier
en
daar,
voor mij, om mij,
zomaar als verwarring
tot mijn pen de woorden
in een vlindernetje vangt
en ze vol inkt zo onbeschaamd
ruw ter wereld spuwt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2005, 16:40
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
mooi, mooi. heel apart uitgewerkt.

ik vind 'm minder toegankelijk, maar als de deur geopent is ga je 'm pas kennen .

je woorden fragiel en ruw vind ik wat minder in je gedicht passen, maar dat is totaal mijn mening.

in een vlindernetje vangt, erg mooi verwoord!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:02
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het wel leuk dat je zinnen steeds korter en dan weer langer worden, maar dan zou ik wel de laatste zin langer maken, snap je?
Hij bevalt me wel
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:28
audio bully
Avatar van audio bully
audio bully is offline
ja is heel mooi, erg luchtig sfeertje creëer je zo vind ik

inderdaad het in een vlindernetje vangen is heel cool
__________________
roken is stoer
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:51
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Vind hem niet geweldig. Je creeërt bij mij geen beeld, of enkel iets wazigs. "Hier maar ook hier" vind ik echt niet klinken, en het spuwt in de laatste strofe vind ik geen mooie afsluiting.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:55
scrooping~paper
Avatar van scrooping~paper
scrooping~paper is offline
Ik vind de vorm leuk, maar heet raakt me niet.
__________________
~Cordi es~
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 17:57
Verwijderd
Moet er dan altijd een duidelijk beeld gecreëerd worden? Ik walg van helderheid ><.
Maar dat jij het niet ziet, ach ja, en de bittere wending na al die lieflijkheid is misschien niet aan jou besteed.

Vogelvrij, eigenlijk was het puur toeval, in handschrift valt dat niet zo op. Toen het er stond heb ik wel even gedacht om de laatste zin langer te maken, maar uiteindelijk, het staat buiten het gedicht een beetje, de laatste zin is werkelijkheid, bitter, ruw, je komt weer in de realiteit dus op zich mocht die wel anders zijn dan de rest .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:02
Verwijderd
Citaat:
scrooping~paper schreef op 27-01-2005 @ 17:55 :
Ik vind de vorm leuk, maar heet raakt me niet.
Horen gedichten te raken? Toon Hermans raakt mij ook niet, en toch vind ik hem geniaal. Jotie raakt mij heel erg en ook hij vind ik geniaal. Soms raken dingen, soms niet. Dit is ook geen gedicht om te raken, dit is niet geschreven in ellende of pijn noch in vreugde of twinkelende liefde.

Als we even een ander gedicht erbij nemen: dat ene van Mutant, dat is puur en oprecht in angst, ellende, waanzin en woede gedrenkt, dat is bedoeld om iets te laten zien, te shockeren misschien zelfs, maar dat kun je niet vergelijken met het relaasje dat ik hier doe, dat is iets totaal anders.

Maar goed. Ik zeg niet dat jullie het goed moeten vinden, misschien alleen wat meer met jullie hoofdjes uit de wolken komen. Of opgroeien en dan kijk ik over 6 jaar opnieuw naar jullie opmerkingen en gedichten .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 18:06
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Riven schreef op 27-01-2005 @ 18:02 :
Horen gedichten te raken? Toon Hermans raakt mij ook niet, en toch vind ik hem geniaal. Jotie raakt mij heel erg en ook hij vind ik geniaal. Soms raken dingen, soms niet. Dit is ook geen gedicht om te raken, dit is niet geschreven in ellende of pijn noch in vreugde of twinkelende liefde.

Als we even een ander gedicht erbij nemen: dat ene van Mutant, dat is puur en oprecht in angst, ellende, waanzin en woede gedrenkt, dat is bedoeld om iets te laten zien, te shockeren misschien zelfs, maar dat kun je niet vergelijken met het relaasje dat ik hier doe, dat is iets totaal anders.

Maar goed. Ik zeg niet dat jullie het goed moeten vinden, misschien alleen wat meer met jullie hoofdjes uit de wolken komen. Of opgroeien en dan kijk ik over 6 jaar opnieuw naar jullie opmerkingen en gedichten .
En jij leert dan de komende 6 jaar met kritiek om kunnen gaan?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:26
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Riven schreef op 27-01-2005 @ 17:57 :
Moet er dan altijd een duidelijk beeld gecreëerd worden? Ik walg van helderheid ><.
Citaat:
Je creeërt bij mij geen beeld, of enkel iets wazigs.
ze vind je gedicht nietszeggend in de lett. zin van het woord?

en ach, beeldvorming. soms is het wel eens fijn als je een gedachte overhoudt aan een gedicht, als het een gedicht is waar je je in kunt verdiepen, iets wat iets met je doet of iets waar je bewondering voor kunt hebben. als een gedicht totality langs je heen gaat, betekent dat dat er geen inhoudelijke of letterkundige schoonheid voor je in te vinden is.

die is er voor mij wel, ik vind je gedicht echt bijzonder. maar om nou iemand die dat niet vind gelijk voor achterlijk uit te maken?

Citaat:
Ik zeg niet dat jullie het goed moeten vinden, misschien alleen wat meer met jullie hoofdjes uit de wolken komen.
gaap, mss moeten wij onze kop in de grond steken .
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:38
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik vind je gedicht qua vorm en woordgebruik echt mooi.

ruw ter wereld spuwt.
vind ik leuk als slotzin, niet alleen door de woorden, maar ook de inhoud, die van (in het begin) dromerig omslaat in de harde werkelijkheid. Ik vind dit erg sterk verwoord, gewoon goed; ik heb er niets op aan te maken.
Dat er al verschillende malen is opgemerkt dat het gedicht geen gevoel oproept, daar ben ik het wel mee eens, maar - anders dan de anderen - denk ik ook niet dat dit noodzakelijk is. Bij sommige gedichten - en zo ook deze - is het nodig om wat langer te kijken naar de vorm, structuur enz. om de kwaliteit ervan te waarderen.

Maar goed, meningen blijven meningen. Die moeten gerespecteerd worden.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 19:44
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
Re3m schreef op 27-01-2005 @ 19:38 :
Ik vind je gedicht qua vorm en woordgebruik echt mooi.

ruw ter wereld spuwt.
vind ik leuk als slotzin, niet alleen door de woorden, maar ook de inhoud, die van (in het begin) dromerig omslaat in de harde werkelijkheid. Ik vind dit erg sterk verwoord, gewoon goed; ik heb er niets op aan te maken.
Dat er al verschillende malen is opgemerkt dat het gedicht geen gevoel oproept, daar ben ik het wel mee eens, maar - anders dan de anderen - denk ik ook niet dat dit noodzakelijk is. Bij sommige gedichten - en zo ook deze - is het nodig om wat langer te kijken naar de vorm, structuur enz. om de kwaliteit ervan te waarderen.

Maar goed, meningen blijven meningen. Die moeten gerespecteerd worden.
hihi, wat een politiek correct antwoord zeg! Ik krijg bijna neigingen om te zeggen dat ik dit gedicht echt waaaaardeloos vind, alleen maar om mijn tong uit te steken
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:00
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 27-01-2005 @ 19:44 :
hihi, wat een politiek correct antwoord zeg! Ik krijg bijna neigingen om te zeggen dat ik dit gedicht echt waaaaardeloos vind, alleen maar om mijn tong uit te steken

Doe dat dan.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Riven schreef op 27-01-2005 @ 18:02 :
Maar goed. Ik zeg niet dat jullie het goed moeten vinden, misschien alleen wat meer met jullie hoofdjes uit de wolken komen. Of opgroeien en dan kijk ik over 6 jaar opnieuw naar jullie opmerkingen en gedichten .
Niet dat je nu collectief aangevallen moet worden, maar waarom post je dit gedicht dan? Toch om er reacties op te krijgen? En het is nu eenmaal zo dat hier nu niet de meest volleerde dichters/gedichtbeoordelaars ronddwalen, en ook nog in de scholierenleeftijd.

Over je gedicht: Ik vind hem wél goed, hij raakt me wel.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2005, 21:38
xineof
Avatar van xineof
xineof is offline
Ontnuchterende slotzin .

deinen fragiel wiegend

Deze regel is qua klank heel leuk.

hier maar
ook hier


En in deze regel heb je de plaatsing van 'hier' en 'hier' leuk tegen elkaar uitgezet t.o.v. de boodschap.

Verder is het een gedicht waar zorgvuldige aandacht aan is besteed, leuke vorm, zonder dat het geforceerd wordt. De inhoud zegt me niet zó veel, maar ik vind het wel lief/vlinder-achtig.
__________________
eight days a week
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Limaon schreef op 27-01-2005 @ 18:06 :
En jij leert dan de komende 6 jaar met kritiek om kunnen gaan?
ALs jij leert dat je mensen niet kunt beoordelen op internet. Je hebt geen idee wie ik ben, wie ik kan zijn en hoe ik met kritiek omga .

Citaat:
Doe dat dan.
Hij durft niet XD. Maar hij meent het ook niet . Halogeen, gedraag je.

Citaat:
Niet dat je nu collectief aangevallen moet worden, maar waarom post je dit gedicht dan? Toch om er reacties op te krijgen? En het is nu eenmaal zo dat hier nu niet de meest volleerde dichters/gedichtbeoordelaars ronddwalen, en ook nog in de scholierenleeftijd.
Om de simpele reden dat ik al jaren dicht en het leuk vind om te delen, daarnaast hou ik ervan mensen iets te leren. Ik word een beetje misselijk soms van het pubergehalte en de gevoelsmatige instellingen hier. Daar draait het niet om, en als ik met 1 woord een keer 1 iemand daar over kan laten nadenken, dan is mijn doel bereikt.
Ik ben zelf die leeftijd geweest en ik dacht énorm dat ik de wijsheid in pacht had. Ik kon uitmuntend dichten, had mijn eigen stijl en zou het nieuwe wonder worden. En natuurlijk horen gedichten uit het hart te komen, gedichten zonder gevoelens, dat zijn toch geen gedichten?
Onzin dus. En gelukkig had ik een paar mensen die niet mee verzopen in de complimenten aan mijn adres, want zo goed was ik niet. Als niemand eens de naakte waarheid op tafel gooit, dan gaan we verder met onze wolkenhoofden en worden dan harder teleurgesteld dan ooit.

En dus ga ik gewoon verder met kritiek te leveren, zo ook op de kritiek op mijn gedichten, wie zou ik zijn als ik mijn eigen gedichten niet eens kan verdedigen.

Citaat:
achterlijk
Dat woord neem jij in de mond. Ik heb het over een beetje besef van werkelijkheid, of en dan neem ik zelfs gas terug, het ligt aan de leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:33
Verwijderd
En dank ook voor de goeie commentaar natuurlijk, ik zou het bijna vergeten .
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 09:42
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Riven schreef op 28-01-2005 @ 09:33 :
ALs jij leert dat je mensen niet kunt beoordelen op internet. Je hebt geen idee wie ik ben, wie ik kan zijn en hoe ik met kritiek omga .


Hij durft niet XD. Maar hij meent het ook niet . Halogeen, gedraag je.


Om de simpele reden dat ik al jaren dicht en het leuk vind om te delen, daarnaast hou ik ervan mensen iets te leren. Ik word een beetje misselijk soms van het pubergehalte en de gevoelsmatige instellingen hier. Daar draait het niet om, en als ik met 1 woord een keer 1 iemand daar over kan laten nadenken, dan is mijn doel bereikt.
Ik ben zelf die leeftijd geweest en ik dacht énorm dat ik de wijsheid in pacht had. Ik kon uitmuntend dichten, had mijn eigen stijl en zou het nieuwe wonder worden. En natuurlijk horen gedichten uit het hart te komen, gedichten zonder gevoelens, dat zijn toch geen gedichten?
Onzin dus. En gelukkig had ik een paar mensen die niet mee verzopen in de complimenten aan mijn adres, want zo goed was ik niet. Als niemand eens de naakte waarheid op tafel gooit, dan gaan we verder met onze wolkenhoofden en worden dan harder teleurgesteld dan ooit.

En dus ga ik gewoon verder met kritiek te leveren, zo ook op de kritiek op mijn gedichten, wie zou ik zijn als ik mijn eigen gedichten niet eens kan verdedigen.


Dat woord neem jij in de mond. Ik heb het over een beetje besef van werkelijkheid, of en dan neem ik zelfs gas terug, het ligt aan de leeftijd.
wow dat is nog is iets waar we wat aan hebben
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-01-2005, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Riven schreef op 28-01-2005 @ 09:33 :
Om de simpele reden dat ik al jaren dicht en het leuk vind om te delen, daarnaast hou ik ervan mensen iets te leren. Ik word een beetje misselijk soms van het pubergehalte en de gevoelsmatige instellingen hier. Daar draait het niet om, en als ik met 1 woord een keer 1 iemand daar over kan laten nadenken, dan is mijn doel bereikt.
Ik ben zelf die leeftijd geweest en ik dacht énorm dat ik de wijsheid in pacht had. Ik kon uitmuntend dichten, had mijn eigen stijl en zou het nieuwe wonder worden. En natuurlijk horen gedichten uit het hart te komen, gedichten zonder gevoelens, dat zijn toch geen gedichten?
Onzin dus. En gelukkig had ik een paar mensen die niet mee verzopen in de complimenten aan mijn adres, want zo goed was ik niet. Als niemand eens de naakte waarheid op tafel gooit, dan gaan we verder met onze wolkenhoofden en worden dan harder teleurgesteld dan ooit.

En dus ga ik gewoon verder met kritiek te leveren, zo ook op de kritiek op mijn gedichten, wie zou ik zijn als ik mijn eigen gedichten niet eens kan verdedigen.
Mag ik vragen hoe oud je bent?
En natuurlijk, niets weerhoudt jou ervan om hier te posten en op andersmans gedichten te reageren.
Dat je andermans gedichten niet goed vindt, te gevoelsmatig etc., daar hebben de mensen hier alleen maar wat aan.
Maar het zijn en blijven over het algemeen scholieren, die van het dichten nu eenmaal niet hun beroep hebben gemaakt, of die net begonnen zijn met dichten en opbouwende kritiek willen.
En ook op hun eigen manier kritiek geven, daar zul jij ook mee om moeten kunnen gaan, ook al ben je het er niet mee eens.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Limaon schreef op 27-01-2005 @ 18:06 :
En jij leert dan de komende 6 jaar met kritiek om kunnen gaan?
Grappig, om zo'n reactie te lezen van iemand die op deze manier reageert op kritiek.

Wat het gedicht betreft, dit is mijn smaak. Woordenspel, vormspel, taalspel. Tegenstellingen... EN natuurlijk drank ^^.

Ook wel interessant dat er eens een discussie ontstaat. Ik ben het hoofdzakelijk met Riven eens, maar ik heb haar er al eerder op moeten wijzen dat we een scholierenforum zijn. Nu doe ik dat maar weer.

Halogeen, wat ben je weer gemeen ^^.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 11:28
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Discussies zijn heerlijk jah, als het maar geen flame fight wordt maar dat is ook wel weer geinig
@Limaon: Riven kan goed om gaan met kritiek, in ieder geval beter als jouw.
@Riven: Maar je moet idd wel een beetje rekening houden dat de meeste mensen hier (waaronder ik )nog scholieren zijn en nou niet echt zo bijster goed kunnen dichten (waaronder ik ) en daarom dus opbouwende kritiek nodig hebben om 'beter' te worden. Maar natuurlijk kan je best kritiek geven enzo, als het maar een beetje... hoe zeg je dat... 'lief' blijft .

EDIT: ALs het nieuwe mensen zijn kan je het beste opbouwende kritiek geven en een klein beetje liegen voor hun bestwil, maar als het een 'pro' is kan je best 100% eerlijk zijn en ze zobeetje afkraken als het maar wel kritiek blijft .

Citaat:
Moet er dan altijd een duidelijk beeld gecreëerd worden? Ik walg van helderheid ><.
Maar dat jij het niet ziet, ach ja, en de bittere wending na al die lieflijkheid is misschien niet aan jou besteed.
Over duidelijke beelden gesproken, wat ik heel mooi vind in jouw gedicht is dat in het begin het nogal 'vaag' is en het steeds duidelijker wordt totdat je in de laaste zin helemaal daaruit stapt en weer terug in de werkelijkheid komt. Heel mooi woordgebruik.
Maar ik vind dat je een beetje ruw reageerd, het was toch gewoon goed bedoelde kritiek. Niet iedereen houdt van dezelde dingen en bijna iedereen vind weer wat anders in wat een gedicht mooi maakt enzo...

"van talloze geneugten drank, "
Dit vind ik opzich wel een mooie zin maar het loopt toch niet helemaal lekker naar mijn gevoel, 'drank' stopt het een beetje lijkt het wel.
"hier maar
ook hier
en
daar,
"
Dit vind ik ook eigenlijk wel mooi maar eigenlijk ook weer niet... Het past niet helemaal in het gedicht vind ik, maar dan ook weer wel... Hmmja, ik ben wel vaker vaag . Mischien als het wat beter zou overlopen (van "deinen fragiel wiegend" naar "hier maar") dat het wat mooier zou zijn.
"voor mij, om mij, " vind ik weer erg mooi staan.

"tot mijn pen de woorden
in een vlindernetje vangt
en ze vol inkt zo onbeschaamd
ruw ter wereld spuwt.
"
Heerlijk ! Echt zo mooi ! Ik vind het echt goed hoe je van illusie naar werkelijkheid gaat. Woordenkeus, ritme, vorm, woordenspel, echt goed gedaan !

Als je het eerste stuk nog wat zou veranderen komt dit gedicht boven mijn bed te hangen .
Top werk .

EDIT: En ik ben een meeloper vandaag dus: Halogeen, wat ben je toch gemeen zeg !
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?

Laatst gewijzigd op 28-01-2005 om 16:32.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 28-01-2005 @ 10:26 :
Grappig, om zo'n reactie te lezen van iemand die op deze manier reageert op kritiek.
Waarom dat erbij halen?
Anyway, ik kan het van niemand zo erg goed hebben als ze niet tegen kritiek kunnen. Het is zo jammer
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:43
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Met kritiek omgaan is erg moeilijk. Ik ga meestal schreeuwen. Gelukkig kan dat op het internet niet.

Laat ik nu ingaan op het gedicht gepost door Riven. Ik vind het een mooi gedicht. Ik houd juist van vaagheid. Wellicht leef ik daar op.

Dit:

hier maar
ook hier
en
daar,
voor mij, om mij,


lijkt zo simpel, maar is zo simpelweg geniaal.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 23:54
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Citaat:
Diary of Dreams schreef op 28-01-2005 @ 11:28 :
Discussies zijn heerlijk jah, als het maar geen flame fight wordt maar dat is ook wel weer geinig
@Limaon: Riven kan goed om gaan met kritiek, in ieder geval beter als jouw.
@Riven: Maar je moet idd wel een beetje rekening houden dat de meeste mensen hier (waaronder ik )nog scholieren zijn en nou niet echt zo bijster goed kunnen dichten (waaronder ik ) en daarom dus opbouwende kritiek nodig hebben om 'beter' te worden. Maar natuurlijk kan je best kritiek geven enzo, als het maar een beetje... hoe zeg je dat... 'lief' blijft .

EDIT: ALs het nieuwe mensen zijn kan je het beste opbouwende kritiek geven en een klein beetje liegen voor hun bestwil, maar als het een 'pro' is kan je best 100% eerlijk zijn en ze zobeetje afkraken als het maar wel kritiek blijft .


Over duidelijke beelden gesproken, wat ik heel mooi vind in jouw gedicht is dat in het begin het nogal 'vaag' is en het steeds duidelijker wordt totdat je in de laaste zin helemaal daaruit stapt en weer terug in de werkelijkheid komt. Heel mooi woordgebruik.
Maar ik vind dat je een beetje ruw reageerd, het was toch gewoon goed bedoelde kritiek. Niet iedereen houdt van dezelde dingen en bijna iedereen vind weer wat anders in wat een gedicht mooi maakt enzo...

"van talloze geneugten drank, "
Dit vind ik opzich wel een mooie zin maar het loopt toch niet helemaal lekker naar mijn gevoel, 'drank' stopt het een beetje lijkt het wel.
"hier maar
ook hier
en
daar,
"
Dit vind ik ook eigenlijk wel mooi maar eigenlijk ook weer niet... Het past niet helemaal in het gedicht vind ik, maar dan ook weer wel... Hmmja, ik ben wel vaker vaag . Mischien als het wat beter zou overlopen (van "deinen fragiel wiegend" naar "hier maar") dat het wat mooier zou zijn.
"voor mij, om mij, " vind ik weer erg mooi staan.

"tot mijn pen de woorden
in een vlindernetje vangt
en ze vol inkt zo onbeschaamd
ruw ter wereld spuwt.
"
Heerlijk ! Echt zo mooi ! Ik vind het echt goed hoe je van illusie naar werkelijkheid gaat. Woordenkeus, ritme, vorm, woordenspel, echt goed gedaan !

Als je het eerste stuk nog wat zou veranderen komt dit gedicht boven mijn bed te hangen .
Top werk .

EDIT: En ik ben een meeloper vandaag dus: Halogeen, wat ben je toch gemeen zeg !
Ik hoop dat je bedoelt 'dan jij' en niet 'als jouw' (dat is immers echt vout )

En oke, misschien kan ik niet met kritiek omgaan, maar ik lul mezelf niet uit kritiek van anderen, en ik ben ook pas 13.. Beetje flauw om nu m'n leeftijd te gebruiken om me te verdedigen, maar het is wel zo. Moet nog een hoop leren En misschien is deze, in jouw ogen, voorbeeldige 'Riven' wel 30, klein verschil toch? En ook niet eerlijk om te vergelijken

Wel grappig dat die ene post van mij toch weer wat gedoe oplevert
Met citaat reageren
Oud 04-02-2005, 10:57
Verwijderd
Grappig dat men door blijft hameren op het feit dat ik geen kritiek zou kunnen verdragen . Dit viel in mijn ogen niet onder kritiek maar onder puberaal gewauwel dat ik met liefde wou weerleggen.

En ja. Ik noem het puberaal gewauwel omdat ik zelf, ik zeg het weer, evenzo puberaal gewauweld heb. Ik denk ook niet dat jullie al echte kritiek hebben mogen smaken. Niet dat ik die zoveel heb gehad, maar dat is pas hard en dáár leer je iets van. Kom je met je allermooiste gedicht, genialiteit in jouw ogen en eigenlijk, eigenlijk is het helemaal niets. En ze hebben ook nog gelijk, merk je dan .

Maar goed, in het vervolg zal ik opletten hoe met dit soort dingen om te gaan. Jullie blijven scholieren en ik hou niet zo van misverstanden. Maar dan nog, als jullie er beter door kunnen slapen, dan mogen jullie gerust denken dat ik geen kritiek kan verdragen .

Verder wil ik even de woorden van Ilja Leonard Pfeijffer aanhalen, laatst nog een interessant interview gelezen:
Citaat:
Dat is het grootste misverstand in literatuur: dat je iets echt zelf moet hebben ervaren om het op papier goed te laten zijn. Natuurlijk moet de lezer je geloven al is het maar voor de duur van het gedicht of boek. Maar dat is allemaal een kwestie van techniek. Niet de dichter moet huilen, maar de lezer. Je kunt het allemaal zelf hebben meegemaakt en zo opschrijven dat mensen hun schouders ophalen, of je kunt het zo verzinnen op een manier die mensen de tranen in hun ogen laat springen. Het enige dat telt is hoe je het opschrijft.
Dat vond ik ware woorden en interessant om te delen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2005, 11:19
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Simpel. Beeldend. Mooi. Doet me een beetje aan mijn stijl denken maar dan beter.
Meer zeg ik niet
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:44
Verwijderd
Je quote is mooi. En waar. En het zet me aan het denken.

Hm, dan nog. Al zou het echt puberaal gewauwel zijn, of hoe je het ook wilt noemen, de manier waarop je het zegt maakt dat het een beetje ehm... neerbuigend (of zo) klinkt, en dat is niet zo heel prettig.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2005, 22:51
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Jah goede quote, maar als amateur 9324e klas schrijf ik meestal gedichten waarvan ik moet huilen en de rest z'n schouders ophaalt .
Wat een naam trouwens... Ilja Leonard Pfejifjfifijerf (zo spreek ik het uit dan )
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Jouw stijl van schrijven
Kitten
70 21-02-2010 23:11
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 12:00
Verhalen & Gedichten ik schrijf wel eens wat.. [titelloos]
Verwijderd
9 01-06-2004 21:52
Verhalen & Gedichten Welk boek schrijf je nu?
Type
18 29-01-2004 23:15
Verhalen & Gedichten "Aantekeningen" maken eer je een verhaal gaat schrijven.
Vlooienband
8 12-01-2003 21:06
ARTistiek Ik schrijf deze brief wetend dat je hem nooit zult lezen.
elsbizkit
17 09-11-2001 14:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.