Oud 07-01-2006, 12:02
Bubbeldoosje
Avatar van Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik heb op 29-12-2005 mijn rechter pols gebroken. Het is een rechte breuk waarbij de botten nog op de goede plaats zaten en dus alleen aan elkaar moeten groeien (soort van scheurtje). Op 05-01-2006 moest het gips eraf en moest er nieuw gips omheen, dit heb ik niet laten doen omdat ik me echt opgesloten voelde met dat gips eromheen, je kunt minder doen (zelf douchen, schrijven, niet goed typen) en het zweet en jeukt heel erg en je arm gaat er stijf van staan. Het advies was om het er nog wel eventjes om te doen (gips). Toen ik koos voor geen gips zei de arts van de gipskamer dat ik dan ook geen verder advies kreeg en bij hem niet terug hoefde te komen. Ik heb er opzich geen last van nu, alleen kan ik mijn pols natuurlijk niet helemaal normaal bewegen en zit mijn duim een beetje vast lijkt wel. Ik voel me nu wel heerlijk vrij zonder gips, omdat ik ook weer naar school moet vrijdag en dan moet schrijven enzo. Jullie hebben vast wel een advies voor me, voor als ik het af laat hoe ik er dan mee om moet gaan? of voor als ik er alsnog gips om laat zetten, moet ik dan naar de eerste hulp gaan ofzo? Straks groeit me pols misschien scheef, hoewel die wel in de goede stand staat hoor... Alvast bedankt!
Oud 07-01-2006, 12:06
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Sorry maar : zelf gezocht.
En ja ik zou naar de eerste hulp gaan.
En volgens mij mocht je dokter inderdaad zeggen dat je je plan moet trekken en hij geen verder advies meer gaf aangezien je het eerste toch niet volgde!
Oud 07-01-2006, 12:09
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Mijn zusje heeft laatst haar arm gebroken en daar 2 maanden mee rond gelopen. Toen pas kwamen ze erachter dat het gebroken was, ze heeft dus nooit gips gehad. Dat is allemaal goed gekomen en ze heeft er gewoon zoveel mee gedaan als lukte. Volgens mij kan er bij jou weinig fout gaan i.v.m. scheefgroeien aangezien je al gips gehad hebt.
__________________
Elu on ilus.
Oud 07-01-2006, 12:11
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Advies: laat er weer gips omheen zetten. Dat adviseren ze niet voor niets. Zometeen maak je een vreemde beweging en maak je het alleen maar erger.

Veel rust houden en niet bewegen lijkt me ook wel wat. Arm in een mitella. En een opvangreactie als je valt ofzo onderdrukken. Er niet mee schrijven dus, dat kan namelijk best belastend zijn.

Sorry, maar ik vind het niet zo'n slimme beslissing. Ik begrijp best dat je je opgesloten voelt, maar als er iets met je arm gebeurt zit je nog veel langer in het gips.

Succes ermee.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 07-01-2006, 12:21
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Inderdaad een 'doosje'...
Oud 07-01-2006, 12:24
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Jij bent echt dom.

Je pols moet nog tientallen jaren mee. Hier kan je echt last van krijgen en dan is het je eigen lompe schuld.

Groot gelijk dat de gipsmeester je niet meer terug hoefde te zien.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-01-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 07-01-2006 @ 13:11 :
Veel rust houden en niet bewegen lijkt me ook wel wat.
Niet bewegen is nooit goed. Dat wordt ie stijf ed.

Ontopic: ik zou toch ook liever nog even in het gips zitten, de kans dat je er daarna echt vanaf bent is dan toch groter. Misschien kan je het ziekenhuis of de dokter die je behandeld heeft bellen als je alsnog gips wilt, hij kan je vast wel vertellen wat je dan moet doen ed.
Oud 07-01-2006, 12:31
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-01-2006 @ 13:24 :
Jij bent echt dom.

Je pols moet nog tientallen jaren mee. Hier kan je echt last van krijgen en dan is het je eigen lompe schuld.

Groot gelijk dat de gipsmeester je niet meer terug hoefde te zien.
niet erg subtiel maar wel helemaal waar

wie doet nu zoiets
Oud 07-01-2006, 12:48
Verwijderd
Dommerd.
Ga er gips om laten zetten en zeur niet.
Oud 07-01-2006, 12:50
LoeLoe
Avatar van LoeLoe
LoeLoe is offline
Ik denk niet dat je een slimme keuze hebt gemaakt. Je moet nog je hele leven met die pols doen!! Ook al is het een rechte breuk, misschien dat je er later last aan ondervindt omdat je nu geen gips wou. Als je pech hebt moet je het dan opnieuw laten breken en nog veeeeel langer met gips blijven lopen.

Ik heb mijn pols een keer op 2 plaatsen gebroken gehad, 12 weken gips. Ik weet dat het echt geen pretje was, het was ook nog eens me schrijfhand. Maar nu is mijn pols wel genezen en kan ik er weer bijna alles mee (alleen kan minder kracht zetten dan voorheen).

Nee ik vind het niet slim van je en ik snap wel dat die dokter tegen je zegt dat je niet meer naar hem hoeft terug te komen als je er last van krijgt.
__________________
Soms is er zoveel dat we voelen, maar zo weinig dat we kunnen zeggen...
Oud 07-01-2006, 15:11
squat
squat is offline
Haha, geen gips omdat je het vervelend vind om 2 weekjes een beetje last ervan te hebben. Dat is grappig.
Oud 07-01-2006, 15:55
Lynn
Avatar van Lynn
Lynn is offline
Citaat:
squat schreef op 07-01-2006 @ 16:11 :
Haha, geen gips omdat je het vervelend vind om 2 weekjes een beetje last ervan te hebben. Dat is grappig.
Inderdaad. In de herhaling; dadelijk gaat er alsnog wat mis met je pols omdat je 'm niet hebt laten gipsen en dan zit je veel langer in het gips dan die twee zielige weekjes. Kom op zeg, hoe lang is dat nou?!
Ik vraag me af waarom jij die twee weken ongemak van dat gips belangrijker vindt dan het advies van iemand die er verstand van heeft en dat advies dus niet voor niks geeft.
__________________
de rest is geschiedenis
Oud 07-01-2006, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Lynn schreef op 07-01-2006 @ 16:55 :

Ik vraag me af waarom jij die twee weken ongemak van dat gips belangrijker vindt dan het advies van iemand die er verstand van heeft en dat advies dus niet voor niks geeft.
Ik denk dat het woord 'dom' hier dus wel op z'n plaats is, alleen dat kan verklaren waarom je het advies van iemand die er echt verstand van heeft in de wind slaat.
Oud 07-01-2006, 16:28
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Sorry, maar ik vind dit te hilarisch! Je riskeert liever de kans dat er iets totaal misgaat met je pols en deze helemaal niet meer kan gebruiken (of in mindere mate) omdat je nu eventjes geen zin hebt in niet kunnen douchen etc. Wat trouwens totale onzin is, want met zo'n zak om je arm kun je echt makkelijk douchen. Mens, ik ben er zelfs mee naar het strand gegaan!

Je wilde advies; laat het er weer omzetten. Die mensen in dat ziekenhuis lullen niet zomaar wat, die hebben ervoor geleerd. En doe verder nooit meer zo dom, denk eerder aan je toekomst dan aan eventuele ongemakkelijkheden nu. Ongemakkelijkheden die je in mijn ogen zwaar overdrijft trouwens.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 07-01-2006, 16:34
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Oja en je pols groeit niet scheef als je er niks raars mee doet, dus em in een mitella doet en niet beweegt (even tegen diegene die zegt dat niet bewegen niet goed is: als je er gips omheen doet, beweeg je em ook niet. In een geval van een breuk lijkt het mij echt wel een strak plan om em niet te bewegen ). Je hebt waarschijnlijk een twijgbreuk gehad, die heb ik ook een paar keer gehad. Dan scheurt het inderdaad, maar het valt weer terug op zn plaats.

En niet schrijven! Ik nam, toen het mn rechter was, mn typmachine mee naar school Maarja, dat was op de basisschool..
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Oud 07-01-2006, 16:40
Verwijderd
Nu zou je (indien je die hebt) een laptop mee kunnen nemen

Verder vind ik het idd ook onverstandig, maar dat het ik verder al in haar vorige (gesloten) topic al verteld.
Heb na een scheurtje met 6 weken gips nog steeds beperkingen ,niet heel erg, maar in de zin van niet heel zwaar kunnen tillen en kan m'n hand nog steeds niet in een 90 graden hoek met m'n arm, wat ik met de andere wel kan, dus laat staan wat je er aan overhoudt als je het helemaal niet in het gips hebt gehad.
Oud 07-01-2006, 17:40
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Beetje plat gezegd, maar: Wat ben jij een domme doos zeg

Oud 07-01-2006, 18:43
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 07-01-2006 @ 18:40 :
Beetje plat gezegd, maar: Wat ben jij een domme doos zeg

IDD STRONTEIGENWIJS
__________________
niet alleen =)
Oud 07-01-2006, 20:50
Verwijderd
het is vast nog niet gezegd maar je bent redelijk dom
Oud 07-01-2006, 22:30
*nerwen elensar
Avatar van *nerwen elensar
*nerwen elensar is offline
Ik heb 5 maanden in de gips gezeten en heb nog last van m'n polsen en jij miept omdat je ocharme 2 weekjes in de gips moest zitten, wat moest ik dan doen, van een brug springen ofzo
__________________
Je moet de kat niet bij de melk zetten. Ik ben de kat, wil jij dan de melk zijn?!
Oud 07-01-2006, 22:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Raven schreef op 07-01-2006 @ 13:31 :
niet erg subtiel maar wel helemaal waar

wie doet nu zoiets
Ja sorry hoor Wat is nou een paar weekjes ongemak (ja gips is ook lastig) vergeleken bij duizend andere ongemakken die sommige zieke mensen dagelijks moeten doorstaan.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 08-01-2006, 00:10
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-01-2006 @ 23:52 :
Ja sorry hoor Wat is nou een paar weekjes ongemak (ja gips is ook lastig) vergeleken bij duizend andere ongemakken die sommige zieke mensen dagelijks moeten doorstaan.
En dan hoef je het nog niet eens te vergelijken met mensen die dagelijks worstelen met een ziekte, maar wat is nou 2 weekjes ongemak vergeleken met de ellende die je je op je hals kunt halen door zo eigenwijs te zijn...

@TO, gips is inderdaad niet erg praktisch, maar jeez, het is máár gips hoor. Plastic zak erom met douchen en even schrijven met je andere hand, als je dat al een probleem vindt...
Oud 08-01-2006, 00:52
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
mijn vriendin heeft haar pols ook eens gebroken en geen gips gekregen..
nu heeft ze er dus nog steeds last van (en tis al 6 jaar geleden) last met typen en schrijven en moet met werken een brace om...
zeer prettig waarschijnlijk..
zij kon dr weinig aan doen maar jij wil geen gips..
lekker boeie.. t is nog maar heel ffies
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Oud 08-01-2006, 07:52
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
de ex van mijn zusje heeft heel lang met een gebroken pols rondgelopen zonder gips, ik geloof wel 3/4 jaar. toen is ie eindelijk eens naar de dokter geweest, en heeft ie nog een paar maanden met gips moeten rondlopen. dat hielp niet en toen hebben ze moeten opereren en er pinnen ingezet.
Oud 08-01-2006, 11:04
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Roos schreef op 07-01-2006 @ 13:24 :
Jij bent echt dom.

Je pols moet nog tientallen jaren mee. Hier kan je echt last van krijgen en dan is het je eigen lompe schuld.

Groot gelijk dat de gipsmeester je niet meer terug hoefde te zien.
I agree. Zeik niet zo, en ga gips halen.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Oud 08-01-2006, 11:22
Anaïs
Avatar van Anaïs
Anaïs is offline
Als je het beter denkt te weten dan iemand die er 10 jaar voor gestudeerd heeft...


Wees verstandig en laat er snel gips rondzetten. Wat als je op school, of thuis, ergens tegenaan loopt? Dan mag je weer helemaal van voorafaan beginnen.
Oud 08-01-2006, 11:33
Spacemonkey
Avatar van Spacemonkey
Spacemonkey is offline
De kans is groot dat als je nu ergens tegen aan stoot ofzo dat het dan echt mis gaat.. En dat je wekenlang aan dat gips vast zit. Kan je nu beter nu een weekje of twee/drie met dat gips zitten
__________________
Why can't they see. It's complete insanity to argue with the man who is the judge of right en wrong.
Oud 08-01-2006, 11:38
Verwijderd
De mening van het overgrote deel van de forumbezoekers is inmiddels duidelijk, denk ik. Als TS behoefte heeft aan meer reacties dan kan ze me dat via pm/mail laten weten, dan gaat het topic weer open, tot die tijd sluit ik hem iig.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saailentijn #1948
Dekaloog
500 10-03-2016 21:58
Lichaam & Gezondheid Gips
Calimero69
42 12-04-2013 14:22
De Kantine Heb je wel eens wat gebroken?
Verwijderd
62 23-12-2008 17:26
Psychologie iets willen breken/gips willen
roderoos
61 25-07-2007 11:19
Lichaam & Gezondheid Hrwhaaaaah... IK HAAT GIPS!
Bubbeldoosje
24 03-01-2006 22:23
Lichaam & Gezondheid pols breuk
Frondish
11 31-10-2005 13:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.