Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2002, 14:19
pompelmoesappeltje
Avatar van pompelmoesappeltje
pompelmoesappeltje is offline
En 'k weet nie wat er aan te doen...

Ik wil me moeder zo graag helpen maar ik heb gewoon geen flauw idee hoe..

Ze heeft het de laatste tijd erg moeilijk al zegt ze dat niet, ik zie het gewoon.
Haar papa (men opa) heeft een jaar geleden een beroerte gehad en is langs 1 kant verlamd en hij kan niet meer praten etc...
Nu moet ze elke dag 3 of meer keer men opa gaan verzorgen thuis en die zooi en dat kruipt gewoon in haar vel, ze is bekaf en bij momenten zeer kortaf enzo omdat ze zo moe en futloos is...

En ze lijdt er zo onder soms zegt ze van 'eigenlijk was hij beter dood enzo dan was ie tenminste gelukkig en blabla...' en dat doet me pijn want 'de oude mama' zou nooit hebben opgegeven en zulke dingen zeggen ...

Ze is zo veranderd op dat 1 jaar tijd...
Van een levenslustige mams naar een verbitterde synicus, ga zo maar door ...
De pessimist in haar neemt duidelijk de bovenhand en ik het lijkt gewoon of ik er niets aan kan doen ...

Bovendien is me papa eigenlijk levenslang depressief(kan ff nie op de geleerde naam komen)... en hij neemt ook van die kalmeerpillen en al die zooi.
Sinds jaren heb ik weer een redelijk normale en levenslustige vader (dat was ooit anders) maar af en toe heeft hij ook van die momenten en dat helpt me moeder er zeker nie bovenop denk ik...

Daarbij komt nog dat ze thuis met twee pubers zit (waaronder ik ja) die het haar niet altijd even gemakkelijk maken...
Ik heb het vorig jaar ook ff behoorlijk lastig gehad en dan was ik ook nie altijd even aangenaam gezelschap, eigenlijk nooit zeg maar...
Toch stond ze altijd daar om me te helpen en me weer een beetje zin in het leven te geven ...
Nu zijn er nog dagen waar ik ontzettend moeilijk en lastig en stom tegen me ouders kan doen...
Telkens heb ik er dan wel spijt van maar even later is het dan weer van dat...

Gewoon omwille van alles wat ze ooit gedaan heeft wil ik haar helpen maar ik zou bij God niet weten hoe...
Wie weet is het maar een fase (mid life crisis?) waar ze door heen moet, het kan even goed het begin van een depressie zijn...wie zal het zeggen...

Nou heeft iem. hier ervaring or whatevvah mee want ik(nou niet echt ik maar je snapt em wel...) MOET haar gewoon helpen...



[Dit bericht is aangepast door pompelmoesappeltje (02-02-2002).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2002, 16:33
DarkCat
DarkCat is offline
Mijn vader is ook al jaren (zeg maar, zn hele leven) depressief, mn moeder is een paar jaar zwaar depressief geweest en slikt nu nog steeds troep.. je mag me mailen als je wilt: valsekat@hotmail.com

Cat
__________________
Kijk op teletekst pagina 666 voor meer opties.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 18:51
Megalomaniace
Avatar van Megalomaniace
Megalomaniace is offline
Tja, mijn ma is nu op het moment ook in een moeilijke periode...ze moet heel wat verwerken van uit haar jeugd (loopt bij een psych) en heeft het ni makkelijk mé mijn stiefpa...wat ik dan doe, is eigenlijk proberen te luisteren as ze iets kwijt wilt, hoe moeilijk dat soms ook is, en dan probeer ik extra lief enzo te zijn, wat wel ni altijd lukt..voor de rest weet ik het ook niet :/
Iig sterkte!
__________________
*Turn me into something faceless, weightless, mindless, homeless vacuum state of peace*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Psychiatrische instelling.
ScheleKameel
21 26-08-2006 10:06
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Als de liefde voor de maan gaat.
Ieke
0 05-04-2005 16:44
Psychologie wat nu?
~~dolce~~
40 13-11-2003 23:35
Psychologie Mijn moeder en ik...dat werkt niet
LoeLoe
10 18-07-2003 13:47
Psychologie Even van me afschrijven...
Verwijderd
9 17-09-2002 14:02
Psychologie Ik ben het zat... Ik wil niet meer
~Black~Angel~
15 09-02-2002 15:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.