Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2004, 19:45
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
is er met de dood van Rabin een einde gekomen aan de kans op vrede in het Midden-Oosten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2004, 19:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
nee

is er met de dood van stalin en hitler een einde gekomen aan moorden van grote groepen mensen en een einde gekomen aan discriminatie? nee

is er met de dood van christopher reeves een einde gekomen aan superhelden in films? nee

is er met de dood van mozart een einde gekomen aan muziek componeren? nee


dood van een persoon is geen einde van een project/situatie/omstandigheid. De dood van een persoon kan slechts het proces vertragen of even een halt toeroepen.

daarnaast lijkt het net alsof MET rabin vrede er zeker weten zou zijn. En dat lijkt me een suggestieve en wellicht incorrecte aanname an sich.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:14
Daevrem
Daevrem is offline
Rabin was ook maar een wolf in schaapskleren, schijnt.

Er is gewoon een grote omkering in de VS nodig zodat de wereld de mensen in Israel eindelijk kan helpen door hun leiders door de knieen te laten zakken en hen vrede op te leggen.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:18
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2004 @ 21:14 :
Rabin was ook maar een wolf in schaapskleren, schijnt.

Er is gewoon een grote omkering in de VS nodig zodat de wereld de mensen in Israel eindelijk kan helpen door hun leiders door de knieen te laten zakken en hen vrede op te leggen.
lekker veto-en
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2004 @ 21:14 :
Rabin was ook maar een wolf in schaapskleren, schijnt.

Er is gewoon een grote omkering in de VS nodig zodat de wereld de mensen in Israel eindelijk kan helpen door hun leiders door de knieen te laten zakken en hen vrede op te leggen.
en de arabische liga
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:21
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
de mentaliteit van de mensen moet veranderen, als die Rabin word neergeschoten gaan ze gewoon door daar denk ik en zal er weer een nieuwe komen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 18-10-2004 @ 21:21 :
de mentaliteit van de mensen moet veranderen, als die Rabin word neergeschoten gaan ze gewoon door daar denk ik en zal er weer een nieuwe komen.
ik ken 1 israelier die niet in vrede wilt leven samen met de arabieren in 1 land; de rest boeit het geen fuck als er maar vrede is en men niet bang hoeft te zijn voor bommen enzo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 20:59
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 18-10-2004 @ 21:21 :
de mentaliteit van de mensen moet veranderen, als die Rabin word neergeschoten gaan ze gewoon door daar denk ik en zal er weer een nieuwe komen.
Rabin is al 9 jaar dood
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 18-10-2004 @ 21:59 :
Rabin is al 9 jaar dood
Details, details...

Ontopic: dat Rabin dood is maakt niet zo veel uit, hoewel ik denk dat zowel bij de Palestijnen als bij de Israeli's een nieuwe leider nodig is om vrede te bewerkstelligen.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 21:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nee, de bezetting van de grond van de Palestijnen door de Israeliërs in 1948 was het begin van het einde.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:35
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
Nee, de bezetting van de grond van de Palestijnen door de Israeliërs in 1948 was het begin van het einde.
Beter gezegd, de diefstal van de grond van de palestijnen
Met citaat reageren
Oud 18-10-2004, 22:38
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 18-10-2004 @ 23:35 :
Beter gezegd, de diefstal van de grond van de palestijnen
Ja, ik wou het netjes zeggen. Niet dat ik dan niét de eeuwige verdedigers van de staatsterreur (het triumviraat Gatara, Staafmixer, T_ID) op m'n nek krijg, maar toch...

Waar is Skyrise als je hem nodig hebt?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 00:01
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
Nee, de bezetting van de grond van de Palestijnen door de Israeliërs in 1948 was het begin van het einde.
het einde van.... wat precies?


mischien zou je het begin van de eerste oorlog tegen Israel als beginpunt moeten nemen, gezien de consequenties een beter punt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 00:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 19-10-2004 @ 01:01 :
het einde van.... wat precies?


mischien zou je het begin van de eerste oorlog tegen Israel als beginpunt moeten nemen, gezien de consequenties een beter punt.
Dat is natuurlijk onzin, dat is meer de escalatie, het echte probleem is al veel eerder onstaan, namelijk op het moment dat men actief begon het land te verdelen.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 03:17
WillKillForSex
Avatar van WillKillForSex
WillKillForSex is offline
Dat midden-oosten gezwam begint me een beetje de strot uit te hangen. Allebei kindjes die vechten om hun speelgoed.

Een flinke atoombom of zuivering zal niet slecht zijn. Aan beide kanten natuurlijk, voordat we weer het gezeik krijgen dat ik het voor van de 2 terroristen opneem.

Als ik als nietswetende Nederlander nou eens de media volg en dit zo hoor, dat dit dus al jaren bezig is; kan iemand mij dan vertellen of er ook nog iets goeds komt uit het midden-oosten wat aan onze westerse kapitalistisch cultuur bijdraagt? Behalve olie?
__________________
Bevecht vuur met vuur en je zal om niets meer dan het as vechten...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 05:39
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
Nee, de bezetting van de grond van de Palestijnen door de Israeliërs in 1948 was het begin van het einde.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:11
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2004 @ 21:14 :
Rabin was ook maar een wolf in schaapskleren, schijnt.

bron?
__________________
Hetzij zo...
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:34
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2004 @ 22:38 :
Nee, de bezetting van de grond van de Palestijnen door de Israeliërs in 1948 was het begin van het einde.
blame the egyptians and the germans

door hun toedoen moesten de israelieten terugvluchten naar hun land
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2004, 07:35
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 19-10-2004 @ 04:17 :

Een flinke atoombom of zuivering zal niet slecht zijn. Aan beide kanten natuurlijk, voordat we weer het gezeik krijgen dat ik het voor van de 2 terroristen opneem.


zo'n wanhoopsdaad is wel erg makkelijk gezegd.

Citaat:

Als ik als nietswetende Nederlander nou eens de media volg en dit zo hoor, dat dit dus al jaren bezig is; kan iemand mij dan vertellen of er ook nog iets goeds komt uit het midden-oosten wat aan onze westerse kapitalistisch cultuur bijdraagt? Behalve olie?
interessante boeken
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:37
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 18-10-2004 @ 23:35 :
Beter gezegd, de diefstal van de grond van de palestijnen
Waarom neem je de pogroms van de Arabieren in de jaren dertig niet als begin? En vreemd genoeg was er toen alleen nog maar land gekocht en was er nog niks veroverd.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:38
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 01:48 :
Dat is natuurlijk onzin, dat is meer de escalatie, het echte probleem is al veel eerder onstaan, namelijk op het moment dat men actief begon het land te verdelen.
Dat is natuurlijk ook onzin, daarvoor waren er ook al problemen. Het is niet zo dat in 1948 al die conflicten als een donderslag bij heldere hemel kwam.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 07:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Hardstylesage schreef op 19-10-2004 @ 04:17 :

Als ik als nietswetende Nederlander nou eens de media volg en dit zo hoor, dat dit dus al jaren bezig is; kan iemand mij dan vertellen of er ook nog iets goeds komt uit het midden-oosten wat aan onze westerse kapitalistisch cultuur bijdraagt? Behalve olie?
Dat is natuurlijk het criterium dat de waarde van een mensenleven bepaalt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 19-10-2004 @ 08:34 :
blame the egyptians and the germans

door hun toedoen moesten de israelieten terugvluchten naar hun land
Hun land? Er was geen israel, die joden waren gewoon duitsers nederlanders, polen en weet ik niet wat nog meer. Ze hadden gewoon de nationaliteit van het land waar ze vandaan kwamen en daar hadden ze ook weer heen gemoeten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 08:38 :
Dat is natuurlijk ook onzin, daarvoor waren er ook al problemen. Het is niet zo dat in 1948 al die conflicten als een donderslag bij heldere hemel kwam.
Natuurlijk, maar ik zou dat toch wel op een heel ander vlak zien dan wanneer je opeens land afpakt en dat in handen wil geven van een stel kneuzen die met de boot uit europa komen. Ze hadden ook gewoon naar hun heilige landje kunnen emigreren, zonder dat het eerst van de autochtonen moest worden afgepakt, als ze er zo graag heen wilden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:17
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:12 :
Natuurlijk, maar ik zou dat toch wel op een heel ander vlak zien dan wanneer je opeens land afpakt en dat in handen wil geven van een stel kneuzen die met de boot uit europa komen. Ze hadden ook gewoon naar hun heilige landje kunnen emigreren, zonder dat het eerst van de autochtonen moest worden afgepakt, als ze er zo graag heen wilden.
Ten eerste mochten er slechts een klein aantal Joden naar Palestina emigreren, ten tweede gingen die Joden in 99% van de gevallen op Joods grondgebied wonen (gebied dat dus van Arabieren gekocht was) en ten derde werd er bij het landverdelingsplan van de UN goed rekening gehouden met wie waar woonde en grond bezat zodat de Palestijnen slechts hele kleine stukken land verloren. Land dat op geen enkele manier een complete oorlog waard was.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2004, 10:18
Verwijderd
Rabin was wel wat gematigder dan zijn opvolgers maar het is niet zo dat hij de enige hoop op vrede was.Hij was eigelijk net zo rechts als Sharon.

met de aanstelling van Arafat is de zaak voor de palestijnen pas uitzichtloos
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:17 :
Ten eerste mochten er slechts een klein aantal Joden naar Palestina emigreren, ten tweede gingen die Joden in 99% van de gevallen op Joods grondgebied wonen (gebied dat dus van Arabieren gekocht was) en ten derde werd er bij het landverdelingsplan van de UN goed rekening gehouden met wie waar woonde en grond bezat zodat de Palestijnen slechts hele kleine stukken land verloren. Land dat op geen enkele manier een complete oorlog waard was.
Het punt is dat die joden opeens de macht hadden
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:21
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:20 :
Het punt is dat die joden opeens de macht hadden
Hoe bedoel je dat? Dat ze in '48 na de oorlog de macht hadden?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:18 :
Rabin was wel wat gematigder dan zijn opvolgers maar het is niet zo dat hij de enige hoop op vrede was.Hij was eigelijk net zo rechts als Sharon.

met de aanstelling van Arafat is de zaak voor de palestijnen pas uitzichtloos
Daarom moet de regering van israel ook eens zijn verantwoordelijkheid als zogenaamde fatsoenlijke westerse staat nemen, en voor een eerlijke oplossing zorgen voor beide partijen, ipv palastijnen te onderdrukken, want dat werkt alleen maar contraproductief.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:24
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:22 :
Daarom moet de regering van israel ook eens zijn verantwoordelijkheid als zogenaamde fatsoenlijke westerse staat nemen, en voor een eerlijke oplossing zorgen voor beide partijen, ipv palastijnen te onderdrukken, want dat werkt alleen maar contraproductief.
Door de Palestijnen te 'onderdrukken' kunnen ze nog een beetje invloed uitoefenen. Een eerlijke oplossing die voor beide partijen bevredigend is komt er toch niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:25
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:22 :
Daarom moet de regering van israel ook eens zijn verantwoordelijkheid als zogenaamde fatsoenlijke westerse staat nemen, en voor een eerlijke oplossing zorgen voor beide partijen, ipv palastijnen te onderdrukken, want dat werkt alleen maar contraproductief.
juist ja maar leg dat maar eens uit aan de gemiddelde ikwoonnietinIsrealmaarsteundezaakjood uit
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:24 :
Door de Palestijnen te 'onderdrukken' kunnen ze nog een beetje invloed uitoefenen. Een eerlijke oplossing die voor beide partijen bevredigend is komt er toch niet.
Je zorgt er daarmee allemaal maar voor dat die militante palastijnen steeds militanter worden, en dat is toch het grote probleem dat ze hebben met die lui
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:30
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:25 :
juist ja maar leg dat maar eens uit aan de gemiddelde ikwoonnietinIsrealmaarsteundezaakjood uit
Jij komt gelukkig regelmatig in Israel en de Palestijnse gebieden waardoor jij er een goed evenwichtig oordeel over kunt geven.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:24 :
Door de Palestijnen te 'onderdrukken' kunnen ze nog een beetje invloed uitoefenen. Een eerlijke oplossing die voor beide partijen bevredigend is komt er toch niet.
In feite mag je dus een heel volk onderdrukken

lekker hoor die logica van jouw
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:32
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:30 :
Je zorgt er daarmee allemaal maar voor dat die militante palastijnen steeds militanter worden, en dat is toch het grote probleem dat ze hebben met die lui
Je bent toch niet zo naief om te denken dat alles goed komt als ze die lui vertroetelen? Die lui willen de dood van alle Joden in het midden oosten.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:33
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:32 :
In feite mag je dus een heel volk onderdrukken

lekker hoor die logica van jouw
Onderdrukken is niet het woord van mijn keuze maar ik vind wel dat Israel ze bepaalde rechten mag ontnemen als de situatie dat vereist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-10-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:25 :
juist ja maar leg dat maar eens uit aan de gemiddelde ikwoonnietinIsrealmaarsteundezaakjood uit
Tja, die mensen hebben helaas geen inzicht

Ik geloof er hoog en heilig in dat wanneer de palastijnse welvaart groeit en ze een stabiele staat met zekerheden krijgen, de militanten langzaam zullen uitsterven, wat goed is voor Israel, maar ook voor de doorsnee palastijn.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:35
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:30 :
Jij komt gelukkig regelmatig in Israel en de Palestijnse gebieden waardoor jij er een goed evenwichtig oordeel over kunt geven.
gelukkig ben ik gespeend van elke sharon gedweep

in tegenstelling tot jou bagatelliseer ik de misdaden van Isreal niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:37
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:35 :
gelukkig ben ik gespeend van elke sharon gedweep

in tegenstelling tot jou bagatelliseer ik de misdaden van Isreal niet.
Jij bagatelliseert die van de Palestijnen en je vegroot elke misstap van Israel drie keer uit. Goh, wat ben je objectief.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:38
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:32 :
Je bent toch niet zo naief om te denken dat alles goed komt als ze die lui vertroetelen? Die lui willen de dood van alle Joden in het midden oosten.
De meeste palestijnse burgers willen ander ook gewoon vrede en gelijke kansen.Ze worden schandalig achtergesteld en als minderwaardig behandeld.

En dat jij kunt zeggen dat alle palestijnen de dood van alle joden willen, hoe kom je erbij heb je een enquête onder de bevolking gehouden ofzo?!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:40
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:38 :
De meeste palestijnse burgers willen ander ook gewoon vrede en gelijke kansen.Ze worden schandalig achtergesteld en als minderwaardig behandeld.
Ze worden inderdaad achtergesteld en niet zonder reden.

Citaat:
makelville schreef op 19-10-2004 @ 11:38 :
En dat jij kunt zeggen dat alle palestijnen de dood van alle joden willen, hoe kom je erbij heb je een enquête onder de bevolking gehouden ofzo?!
Ik zeg niet dat alle Palestijnen de dood van alle Joden willen. Ik zeg wel dat dat het geval is met een heleboel terroristen en figuren van de PLO.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:32 :
Je bent toch niet zo naief om te denken dat alles goed komt als ze die lui vertroetelen? Die lui willen de dood van alle Joden in het midden oosten.
Bepaalde groeperingen willen dat, en wat doe je dan als je slim bent? Juist, je onderdrukt de palastijnen flink zodat ze die massaal militante groeperingen gaan steunen. Goed plan, precies de aanpak die je nodig hebt om de situatie te verbeteren

Dat is natuurlijk heel erg contraproductief, vind je niet.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:43
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:41 :
Bepaalde groeperingen willen dat, en wat doe je dan als je slim bent? Juist, je onderdrukt de palastijnen flink zodat ze die massaal militante groeperingen gaan steunen. Goed plan, precies de aanpak die je nodig hebt om de situatie te verbeteren
Zolang ze niet alle grond terug krijgen die ze in 1948 verloren terugkrijgen zullen ze vinden dat ze achtergesteld worden. En bepaalde veiligheidsmaatregelen zijn nou eenmaal nodig, ze kunnen daar wel als teken van goede wil mee stoppen maar dan stijgt het slachtofferaantal aan Israelische kant vrij snel.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:43 :
Zolang ze niet alle grond terug krijgen die ze in 1948 verloren terugkrijgen zullen ze vinden dat ze achtergesteld worden. En bepaalde veiligheidsmaatregelen zijn nou eenmaal nodig, ze kunnen daar wel als teken van goede wil mee stoppen maar dan stijgt het slachtofferaantal aan Israelische kant vrij snel.
Kijk, met die goedkope verhaaltjes word het nooit wat, als jij denkt dat onderdrukking de oplossing brengt ben je gewoon gek.
Gewoon een muur tussen die gebieden, en niet zoals nu op de vruchtbare landbouw gebieden en watervoorzieningen van de palastijnen, eigen buitengrenzen, en we zijn al een hele stap in de goede richting
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:48
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:46 :
Kijk, met die goedkope verhaaltjes word het nooit wat, als jij denkt dat onderdrukking de oplossing brengt ben je gewoon gek.
Ik denk ook niet dat het op lange termijn ideaal is. Wel dat het voorlopig het beste is.

Citaat:
Gauloises schreef op 19-10-2004 @ 11:46 :
Gewoon een muur tussen die gebieden, en niet zoals nu op de vruchtbare landbouw gebieden en watervoorzieningen van de palastijnen, eigen buitengrenzen, en we zijn al een hele stap in de goede richting
Daar ben ik et wel mee eens.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:48 :
Ik denk ook niet dat het op lange termijn ideaal is. Wel dat het voorlopig het beste is.
Dit is niet het beste, ook niet voorlopig. Helaas zal het voorlopig wel zo doorgaan aangezien rechtse elementen in israel vooral leven op het palastijnen vraagstuk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Machiavelli schreef op 19-10-2004 @ 11:43 :
Zolang ze niet alle grond terug krijgen die ze in 1948 verloren terugkrijgen zullen ze vinden dat ze achtergesteld worden. En bepaalde veiligheidsmaatregelen zijn nou eenmaal nodig, ze kunnen daar wel als teken van goede wil mee stoppen maar dan stijgt het slachtofferaantal aan Israelische kant vrij snel.
Voor velen is vrede een mooi alternatief.Ze voelen zich terecht achtergesteld en niet alleen om bovengenoemde reden.
De palestijnen zitten nu in hetzelfde schuitje als de joden in WOII

sommigen zullen die vergelijking wel wat extreem vinden maar er zijn zeker overeenkomsten.
Palestijnen worden dagelijks vernedert en bespot, ze hebben weinig kans op werk,ze worden als gevaarlijke extreministen gezien etc.
Als je bestaan zo uitzichtloos is is het niet gek dat er zo veel aanslagen zijn.

Als Isreal de palestijnen de kans op een menswaardig bestaan biedt is er grote kans op vrede en veiligheid
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 12:11
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Mensen proberen in deze zaak altijd een kant te verdedigen, of israel of palestina, terwijl beide kanten alle 2 even fout bezg zijn!
Er is geen goede of slechte kant, wat ze alle 2 nu doen is slecht, en wil je ooit vrede bereiken moeten ze zich alle 2 eens van de goede kant laten zien, want ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat dit zo niet langer door kan gaan!
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 13:22
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Er zal pas sprake van vrede zijn waneer de jood tot aan de zee verjaagd is
Met citaat reageren
Oud 19-10-2004, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 19-10-2004 @ 14:22 :
Er zal pas sprake van vrede zijn waneer de jood tot aan de zee verjaagd is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Joodse Defensie Liga (JDL) actief in Nederland!!!!!!
Sweet_Hadar
189 15-05-2003 21:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.