Oud 06-07-2004, 09:59
Verwijderd
Ik hoor van veel mensen (en dat zag ik o.a ook bij mijn vriend) dat ze veel boeken die ze bijvoorbeeld in de vierde gebruikte ook in de 5+6 nog wel ns nodig hadden (bij je profielvakken)

Nu vroeg ik mij af, ik huur bij het leermiddelenfonds bij mij op school, is het niet goedkoper om gewoon die boeken die je 3 jaar nodig hebt gewoon te kopen en niet 3x te huren?

Het is maar een voorgevoel hoor, ik weet neit of het klopt maar zijn er meer mensen die dit hebben gedaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2004, 10:00
Verwijderd
Kun je de huur- en koopprijzen niet met elkaar vergelijken? 't lijkt me dat de huur niet op elke school exact hetzelfde is, toch?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2004 @ 10:00 :
Kun je de huur- en koopprijzen niet met elkaar vergelijken? 't lijkt me dat de huur niet op elke school exact hetzelfde is, toch?
het probleem is dat ik geen boekenlijst krijg voor dat ik betaal o.i.d maar pas als ik mijn boeken ophaal..

dus ik kan het ook niet van te voren vergelijken..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:04
Verwijderd
Dan kan je ze ook niet kopen, want dan weet je niet welke boeken je moet hebben, toch? Misschien kan je het aan een docent vragen oid? Ik denk dat in de meeste gevallen kopen wel goedkoper is dan voor drie jaar huren...al weet ik niet meer precies hoe duur huren was ed...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:21
professor2
professor2 is offline
bij vandijk is huren volgens mij 50% van de nieuw waarde en bij edzes 34 % ofzo misschien iets meer
in ieder geval kan een boek kopen dat je 3 jaar nodig hebt altijd uit
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 10:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 06-07-2004 @ 10:04 :
Dan kan je ze ook niet kopen, want dan weet je niet welke boeken je moet hebben, toch? Misschien kan je het aan een docent vragen oid? Ik denk dat in de meeste gevallen kopen wel goedkoper is dan voor drie jaar huren...al weet ik niet meer precies hoe duur huren was ed...
Ja dat denk ik ook

Maargoed ze weten nu nog niet wat voor boekenz e volgend jaar gaan gebruiken dus tsja
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb mijn boeken via Iddink omdat we zelf geen boekenfonds hebben en daar betaal je als huurprijs 37,5% van de nieuwprijs. Als ik mijn boeken een of twee jaar nodig heb dan heb ik ze gehuurd en als ik ze drie jaar nodig heb dan heb ik ze gekocht want als je ze dan weer terug verkoopt krijg je nog 50% van de nieuwprijs terug en dan ben je dus voordeliger uit. Twee jaar is een beetje twijfelachtig en dat boek wou ik toch niet houden dus die heb ik maar gehuurd.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:53
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb ze altijd via school gehuurd... maar kan je niet aan iemand vragen welke boeken hij/zij in die klas had?! (al heb je wel kans dat ze boeken veranderen... wij waren de afgelopen 5 jaar de klas, die bijna altijd oude boeken had... en de klassen onder ons kregen netn ieuwe)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:03
Lyx
Avatar van Lyx
Lyx is offline
huren
__________________
** Conan & Lyx Team ** ||***The Pedo Emma Watson Army*** ||==Noodleskoning met Groove-Coverage===|| *Passionele nachten in het heetst van de strijd*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:13
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Bij ons is het zo geregeld dat je boeken in een huurpakket die je 3 jaar nodig hebt automatisch koopt en de rest huur je.
Of je kunt ze gewoon allemaal kopen, kan goedkoper zijn, maar is wel meer gedoe.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 15:06
Verwijderd
volgens onze school is het voor boeken die je minimaal 2 jaar huurt, al iets goedkoper om te kopen en te verkopen (iddink).
Maar hierbij is het wel handig te kijken naar welk boek je huurt: zal over 2 jaar d'r nog iemand behoefte aan hebben of is het al stokoud en verschijnt iig volgend jaar weer een vernieuwde versie?

Als je boeken 3 jaar nodig hebt, zou ik ze in principe dus zeker kopen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 17:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Bij Van Dijk kun je kiezen of je wilt kopen of huren. Bij schoolfondsen kan dat meestal niet. Beetje slecht van je school dat ze niet echt veel informatie geven. Misschien dat ze niet de hele boekenlijst kennen, maar als je bijvoorbeeld de BINAS gebruikt (als je examen doet in biologie, natuurkunde of scheikunde heb je die nodig) dan is het sowieso handiger om te kopen, omdat je hem drie jaar nodig hebt.

Je kunt natuurlijk nog een keer bij je school informeren. Je vraag bij hen voorleggen.
Als zij niet weten wat het percentage is wat je van huurboeken moet betalen of als je per se bij hen boeken moet kopen dat houdt het op.

(Misschien een beetje vaag uitgelegd allemaal, zeg maar als je iets niet snapt. )
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:30
fib
Avatar van fib
fib is offline
huren is veeeeel makkelijker
__________________
(spellingsfouten krijg je gratis, ik ben dyslectisch)
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:07
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
bij ons op school voor het boekenfonds wordt geteld dat de boeken minimaal 4 jaar meegaan dus het is ook 1/4 van de prijs. boeken die ouder zijn, worden meestal voor nog minder verhuurd.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:54
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Opzich kun je daar ook na dit jaar nog over beslissen. Als er dan boeken blijken te zijn die je in de vierde nodig had en in de vijfde weer, dan kun je die alsnog kopen. Heb je bijv. 35% betaald, dan betaal je nog 65% bij, als het nieuwe boeken waren iig. Zo gaat het iig bij Iddink. Kopen kan ik trouwens zeer aanbevelen, want zeker bij 3 jaar nodig hebben ben je dan goedkoper uit, aangezien je de boeken aan het eind van de zesde meestal, zeker met de nieuwe tweedefaseboeken, weer terug kunt verkopen.
Met drie keer huren betaal je dus 3 keer 35% = 105%
Bij kopen en weer terugverkopen betaal je 50 %
Maar zoals je ziet is 3 keer huren in alle gevallen duurder
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Op mezelf in Veendam wonen
ColinC
19 11-08-2010 15:40
Werk, Geld & Recht Hypotheek
Balance
99 07-09-2009 15:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ontstaat er een politiek gat?
knijtert!
99 10-04-2009 13:01
Werk, Geld & Recht Samenwonen op 1 loon
Blackeyed
38 10-05-2007 13:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden
Verwijderd
39 13-09-2006 20:14
Werk, Geld & Recht stelling: een huis huren is geld weggooien
Maurice
25 21-06-2005 13:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.