Oud 30-05-2016, 13:58
daeslie
daeslie is offline
Op dit moment zijn de vondelingenkamers actueel in de media. Vondelingenkamers zijn kamers waar jij anoniem jouw baby neer kunt leggen, zodat de baby veilig opgevangen wordt. Dit is om te voorkomen dat baby’s op straat komen te liggen en de baby komt te overlijden. Vaak als de moeder niet voor de baby kan zorgen, wordt de baby ernstig verwaarloosd. Om dit te voorkomen zijn er vondelingenkamers in het leven geroepen.

Maar waarom willen mensen hun kinderen ter vondeling leggen? Waarom kunnen deze moeders niet gewoon voor hun kinderen zorgen? Het Wetboek van Strafrecht definieert het ‘te vondeling leggen’ als volgt: 'Degene die een kind beneden de leeftijd van zeven jaar te vondeling legt of verlaat met het oogmerk er zich van te ontdoen. 'Het betreft het verlaten van een hulpbehoevende waarbij de dader de bedoeling heeft om de band die tussen het kind en de (natuurlijke) ouder of de wettelijke verzorger
bestaat te verbreken.

IS het dan tegenwoordig zo belangrijk om aanzien te hebben. Is het zo erg voor je ego en status om bijvoorbeeld tienermoeder zijn en daarom je kind te vondeling leggen. Je hoort gewoon voor je kind te zorgen. PUNT. Durf je je omgeving niet te vertellen dat je niet voor een kind kan zorgen? Waar gaat het dan heen met de wereld. Waar zijn onze normen en waarden gebleven? Hoe staat het met onze moraal in deze wereld? Waarom wil iedereen toch buiten de wet opereren, kunnen we niet gewoon een keer normaal doen en ons aan de regels houden.
Onze goede vriend & oud Kamerlid Fred Teeven is het helemaal met ons eens. Het is toch van de zotte die vondelingenkamers.

Laatst, bij RTL Late Night, was de oprichtster van de Beschermde Wieg die de actualiteit besprak rondom ter vondeling leggen. Een aantal weken geleden was er een vrouw die haar kind ter vondeling had gelegd. Zij had wel haar gegevens achter gelaten, zodat het kind later wel contact met haar kon opnemen. Dit is toch volstrekt belachelijk. Je zorgt helemaal voor je kind en anders niet. Hoe egoïstisch ben je als je de eerste 16 jaren van je kind niet wil meemaken door je eigen stommiteit, maar als het kind volwassen is wel weer leuk contact willen hebben. Zo werkt het hier in Nederland niet. Wie A zegt, moet ook B zeggen.

Graag hoor ik jullie mening erover. Wat vinden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2016, 14:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dit is om te voorkomen dat baby’s op straat komen te liggen en de baby komt te overlijden. Vaak als de moeder niet voor de baby kan zorgen, wordt de baby ernstig verwaarloosd.
Je hebt liever dat dit gebeurt dan dat deze kinderen vanuit een vondelingenkamer een beter leven in bijv. een pleeggezin krijgen?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 14:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik zie liever kinderen te vondeling worden gelegd in zo'n kamer, waar ze goed opgevangen worden zodat ze later een kansrijk bestaan hebben, dan dat kinderen weggegooid worden. Inderdaad zou je voor je eigen kind horen te zorgen, maar dat is helaas niet voor iedereen de overtuiging of een mogelijkheid. In de ideale situatie zal moeder inderdaad zelf voor haar kind zorgen, maar helaas leven wij niet in een ideale wereld. Zolang behoefte is aan dit soort initiatieven, juich ik het alleen maar toe dat dit bestaat.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 16:18
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Onze goede vriend & oud Kamerlid Fred Teeven is het helemaal met ons eens.
Als dat óók geldt voor Opstelten heb ik mijn standpunt al bepaald.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 19:45
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik zie liever kinderen te vondeling worden gelegd in zo'n kamer, waar ze goed opgevangen worden zodat ze later een kansrijk bestaan hebben, dan dat kinderen weggegooid worden. Inderdaad zou je voor je eigen kind horen te zorgen, maar dat is helaas niet voor iedereen de overtuiging of een mogelijkheid. In de ideale situatie zal moeder inderdaad zelf voor haar kind zorgen, maar helaas leven wij niet in een ideale wereld. Zolang behoefte is aan dit soort initiatieven, juich ik het alleen maar toe dat dit bestaat.
In een ideale wereld zorgen moeder en vader even veel voor het kind, heeft iedereen die seks heeft uitgebreide kennis over een toegang tot voorbehoedsmiddelen en is abortus legaal voorals het misgaat daarmee en je niet voor een kind kunt zorgen.
Verder maakt het mij echt niet uit wie een kind verzorgt en opvoedt als het maar goed behandeld wordt en niet in honger en nood leeft.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2016, 20:40
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Nee, de TS heeft wel een goed punt. Als oplossing voor criminaliteit stel ik derhalve voor dat mensen geen misdaden meer moeten plegen. Het is toch van de zotte dat we politie en rechtspraak nodig hebben!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.