Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-12-2004, 01:45
LMP
Avatar van LMP
LMP is offline
De Islaam het Cristendom en het Jodendom zijn alledrie vertakkingen van dezelfde rivier. Ze scheidden zich van elkaar toen vroeger ook de culturen van elkaar scheidden. Dat is dan wel een zeer weinig gedetailleerde uileg van de herkomst.

Dus wie kan me vertellen waar de gelovers van deze 3 bijna zelfde godsdiensten nou in hemelsnaam zoveel oorlog om voeren?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-12-2004, 07:30
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Luka schreef op 03-12-2004 @ 02:45 :
Dus wie kan me vertellen waar de gelovers van deze 3 bijna zelfde godsdiensten nou in hemelsnaam zoveel oorlog om voeren?
In ierland voerden protestanten en katholieken oorlog. In moslim landen hebben de soennieten en sjiieten volgens mij ook wel eens ruzie gemaakt. Remonstranten zijn met veel lawaai de protestantse kerk uitgeschopt om iets waarvan we niet meer weten wat het precies was. Kortom: als er maar een klein beetje verschil is, en je wilt ruzie of oorlog dan kan je dat kleine verschilletje opblazen en er een oorlog om beginnen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 09:24
Verwijderd
Citaat:
Luka schreef op 03-12-2004 @ 02:45 :
De Islaam het Cristendom en het Jodendom zijn alledrie vertakkingen van dezelfde rivier. Ze scheidden zich van elkaar toen vroeger ook de culturen van elkaar scheidden.
Ja?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 09:52
Verwijderd
Citaat:
De Islaam het Cristendom en het Jodendom zijn alledrie vertakkingen van dezelfde rivier. Ze scheidden zich van elkaar toen vroeger ook de culturen van elkaar scheidden.
Dat klopt dus van geen kanten aangezien de islam en christendom fundenmenteel van elkaar verschillen.
En daarbij zijn zij niet om dezelfde tijd ontstaan nog uit dezelfde personen voorgekomen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 11:33
legatus
Avatar van legatus
legatus is offline
Citaat:
makelville schreef op 03-12-2004 @ 10:52 :
Dat klopt dus van geen kanten aangezien de islam en christendom fundenmenteel van elkaar verschillen.
En daarbij zijn zij niet om dezelfde tijd ontstaan nog uit dezelfde personen voorgekomen
Zoroaster?
__________________
"The schizophrenic is drowning in the same waters in which the mystic swims with delight" -- Joseph Campbell (Mintz, 1983)
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:29
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
makelville schreef op 03-12-2004 @ 10:52 :
Dat klopt dus van geen kanten aangezien de islam en christendom fundenmenteel van elkaar verschillen.
En daarbij zijn zij niet om dezelfde tijd ontstaan nog uit dezelfde personen voorgekomen
mohammed was christen.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 14:44
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-12-2004 @ 10:24 :
Ja?
Ja toch, eerst de Torah van de joden. Das het oude testament in de Bijbel. Dan gebruiken de moslims de Bijbel en voegen er wat aan toe waardoor het de Koran wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:12
Verwijderd
Citaat:
cartman666 schreef op 03-12-2004 @ 15:29 :
mohammed was christen.
Hoe kom je daar nou bij
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:16
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 03-12-2004 @ 15:29 :
mohammed was christen.
Jezus was moslim (= iem. die zich overgeeft aan Allah/God).
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 15:20
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
makelville schreef op 03-12-2004 @ 16:12 :
Hoe kom je daar nou bij
gewoon, dat was zo. Het christendom was daar in die tijd echter een chaos. Maria was het 3e deel van de drie-eenheid bijv. Niemand had nog helemaal duidelijk waar ze nou in geloofden en de christenen van nu zijn het er overeens dat mohammed terecht vraagtekens zette bij het toemalige christendom.

@pakistaan: als dat je definitie is, dan zijn christenen en joden ook moslims en waar blijven we dan in deze discussie
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:25
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 03-12-2004 @ 16:20 :
@pakistaan: als dat je definitie is, dan zijn christenen en joden ook moslims en waar blijven we dan in deze discussie
Dat klopt niet helemaal. Jullie onderdrukken jullie vrouwen niet en dat doen moslims wel.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:39
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 03-12-2004 @ 16:20 :


@pakistaan: als dat je definitie is, dan zijn christenen en joden ook moslims en waar blijven we dan in deze discussie
De profeet Jezus is wel een stuk authentieker dan de hedendaagse Christen of Jood.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 17:29
Verwijderd
Ach, uiteindelijk hebben deze drie geloven toch allemaal hun oorsprong in oude Sumerische/Babylonische mythologie.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:25
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
makelville schreef op 03-12-2004 @ 10:52 :
Dat klopt dus van geen kanten aangezien de islam en christendom fundenmenteel van elkaar verschillen.
En daarbij zijn zij niet om dezelfde tijd ontstaan nog uit dezelfde personen voorgekomen
Citaat:
cartman666 schreef op 03-12-2004 @ 10:52 :
gewoon, dat was zo. Het christendom was daar in die tijd echter een chaos. Maria was het 3e deel van de drie-eenheid bijv. Niemand had nog helemaal duidelijk waar ze nou in geloofden en de christenen van nu zijn het er overeens dat mohammed terecht vraagtekens zette bij het toemalige christendom.
Wat een hoop onwetendheid hier, ongelooflijk

Het is wel degelijk zo dat het Jodendom, Christendom en Islam dezelfde grondslagen hebben. In zekere zin kun je zeggen dat alle drie de religies in dezelfde God geloven, alleen er een andere benadering op na houden. De geloven zijn inderdaad niet in dezelfde tijd ontstaan (jodendom tussen ca. 3000 en 700 vChr, Christendom tussen 50 en 300 n/chr, Islam tussen ca 600 en 800 n/chr) maar ze baseren zich wel op dezelfde personen. Het idee van Een God is overeenkomstig en alle drie de religies en bijhorende culturen denken het 'uitverkoren geloof' te zijn wat door god verkozen is dmv het geven van een openbaring. Alle drie zien Abraham en mozes als profeten. De islam erkent ook Jezus als profeet, maar gelooft dat de openbaring van jezus niet volledig is.
En er is geen enkel bewijs dat Mohammed iets met het Christendom te maken heeft gehad. Het Arabië van de 7e eeuw was een enorm woest gebied waar stammenoorlogen aan de orde van de dag waren. Hoe het komt dat Mohammed's openbaring zo op het christendom lijkt is gewoon niet duidelijk.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:27
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 03-12-2004 @ 16:16 :
Jezus was moslim (= iem. die zich overgeeft aan Allah/God).
muh hij was gewoon jood hoor
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:11
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 03-12-2004 @ 19:25 :
Wat een hoop onwetendheid hier, ongelooflijk


En er is geen enkel bewijs dat Mohammed iets met het Christendom te maken heeft gehad. Het Arabië van de 7e eeuw was een enorm woest gebied waar stammenoorlogen aan de orde van de dag waren. Hoe het komt dat Mohammed's openbaring zo op het christendom lijkt is gewoon niet duidelijk.
hm, mijn bron in deze is ook vreselijk subjectief besef ik opeens. een christen die jaren lang in islamitische landen woonde om daar te bekeren. maar hij had islam studie's gevolgd enzo dus vandaar dat ik zijn lezing wel voor 'waar' aannam.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:29
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 03-12-2004 @ 19:25 :
Wat een hoop onwetendheid hier, ongelooflijk

Het is wel degelijk zo dat het Jodendom, Christendom en Islam dezelfde grondslagen hebben. In zekere zin kun je zeggen dat alle drie de religies in dezelfde God geloven , alleen er een andere benadering op na houden. De geloven zijn inderdaad niet in dezelfde tijd ontstaan (jodendom tussen ca. 3000 en 700 vChr, Christendom tussen 50 en 300 n/chr, Islam tussen ca 600 en 800 n/chr) maar ze baseren zich wel op dezelfde personen. Het idee van Een God is overeenkomstig en alle drie de religies en bijhorende culturen denken het 'uitverkoren geloof' te zijn wat door god verkozen is dmv het geven van een openbaring. Alle drie zien Abraham en mozes als profeten. De islam erkent ook Jezus als profeet, maar gelooft dat de openbaring van jezus niet volledig is.
En er is geen enkel bewijs dat Mohammed iets met het Christendom te maken heeft gehad. Het Arabië van de 7e eeuw was een enorm woest gebied waar stammenoorlogen aan de orde van de dag waren. Hoe het komt dat Mohammed's openbaring zo op het christendom lijkt is gewoon niet duidelijk.
Mwa.....je hebt bijna gelijk. De God van joden en christenen is dezelfde, JHWH, maar allah is toch weer anders. Dat is gedaan door een mohammed die zn eigen draai aan het geloof gaf. De christenen die spreken God als Vader aan, wat jezus ons ook geleerd heeft, en voor allah zijn er veel namen maar geen een voor vader. En het verschil is gewoon hoe we tegen God aan kijken.

Dan de tweede, het is heel simpel. Er was een ventje mohammed (ik kan over hem nog wel wat over zeggen, maar dat zal door moslims niet goed worden opgenomen.) die dacht; hoe kan ik de aandacht op mij vestigen en een hele groep mensen achter mij krijgen. En toen kreeg hij een idee, hij zei dat god tegen hem had gesproken en pakte de Bijbel en ging vet creatief doen. Na een hoop geknip en geplak had hij een leuk boekie gemaakt en noemde het "de koran". Toch was het best jammer dat ie eigenlijk toch op sommige punten niet op de Bijbel leek, maarja dacht ie dat merken ze vast niet. Dus hij ging met zijn creatief gevormt boekie langs de mensen die dachten dat hij gelijk had en toen werd het "het heilige boek voor de moslims.

zo zit het dus
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 22:49
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 03-12-2004 @ 23:29 :
zo zit het dus
Leuke analogie met Paulus, wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-12-2004, 23:10
Sartre
Sartre is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 03-12-2004 @ 23:29 :
Mwa.....je hebt bijna gelijk. De God van joden en christenen is dezelfde, JHWH, maar allah is toch weer anders. Dat is gedaan door een mohammed die zn eigen draai aan het geloof gaf. De christenen die spreken God als Vader aan, wat jezus ons ook geleerd heeft, en voor allah zijn er veel namen maar geen een voor vader. En het verschil is gewoon hoe we tegen God aan kijken.

Dan de tweede, het is heel simpel. Er was een ventje mohammed (ik kan over hem nog wel wat over zeggen, maar dat zal door moslims niet goed worden opgenomen.) die dacht; hoe kan ik de aandacht op mij vestigen en een hele groep mensen achter mij krijgen. En toen kreeg hij een idee, hij zei dat god tegen hem had gesproken en pakte de Bijbel en ging vet creatief doen. Na een hoop geknip en geplak had hij een leuk boekie gemaakt en noemde het "de koran". Toch was het best jammer dat ie eigenlijk toch op sommige punten niet op de Bijbel leek, maarja dacht ie dat merken ze vast niet. Dus hij ging met zijn creatief gevormt boekie langs de mensen die dachten dat hij gelijk had en toen werd het "het heilige boek voor de moslims.

zo zit het dus
Waarom denk je dat Mohammed bewust de bijbel heeft na proberen te maken. BB heeft gelijk dat er geen enkel bewijs bestaat dat Mohammed meer was dan een simpele nomaad in het woeste binnenland van Arabie? Waarom denk je zo zeker te zijn dat hij met het Christendom in contact is geweesT?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 09:49
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 03-12-2004 @ 23:29 :
Mwa.....je hebt bijna gelijk. De God van joden en christenen is dezelfde, JHWH, maar allah is toch weer anders. Dat is gedaan door een mohammed die zn eigen draai aan het geloof gaf. De christenen die spreken God als Vader aan, wat jezus ons ook geleerd heeft, en voor allah zijn er veel namen maar geen een voor vader. En het verschil is gewoon hoe we tegen God aan kijken.

Dan de tweede, het is heel simpel. Er was een ventje mohammed (ik kan over hem nog wel wat over zeggen, maar dat zal door moslims niet goed worden opgenomen.) die dacht; hoe kan ik de aandacht op mij vestigen en een hele groep mensen achter mij krijgen. En toen kreeg hij een idee, hij zei dat god tegen hem had gesproken en pakte de Bijbel en ging vet creatief doen. Na een hoop geknip en geplak had hij een leuk boekie gemaakt en noemde het "de koran". Toch was het best jammer dat ie eigenlijk toch op sommige punten niet op de Bijbel leek, maarja dacht ie dat merken ze vast niet. Dus hij ging met zijn creatief gevormt boekie langs de mensen die dachten dat hij gelijk had en toen werd het "het heilige boek voor de moslims.

zo zit het dus
Ach ja natuurlijk kan een analfabeet de bijbel namaken knap hoor
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 11:39
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 03-12-2004 @ 23:29 :
(...)

zo zit het dus
Ja, en hij fotoshopte de bijbel nog wat extra maar omdat hij een illegale versie gebruikte prikte god hem met een bliksem in zijn reet
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:58
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-12-2004 @ 10:49 :
Ach ja natuurlijk kan een analfabeet de bijbel namaken knap hoor
je hoeft toch niet te kunnen lezen of tekstbegrip te hebben om iets te veranderen .

maar jij geloofd dus dattie uit de hemel kwam vallen oid? voor mhmmd's voeten? hoe kwam die koran nou door de dampkring heen?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 13:59
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 14:58 :


maar jij geloofd dus dattie uit de hemel kwam vallen oid? voor mhmmd's voeten? hoe kwam die koran nou door de dampkring heen?
Heeft de priester van de plaatselijke kerk je dit wijsgemaakt?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:04
Verwijderd
Citaat:
Sartre schreef op 04-12-2004 @ 00:10 :
Waarom denk je dat Mohammed bewust de bijbel heeft na proberen te maken. BB heeft gelijk dat er geen enkel bewijs bestaat dat Mohammed meer was dan een simpele nomaad in het woeste binnenland van Arabie? Waarom denk je zo zeker te zijn dat hij met het Christendom in contact is geweesT?
In die tijd leefden er wel degelijk christenen in Arabie. Het mooie alleen is, dat moslims juist support kregen van de christenen. Zoals de Christelijke koning van Ethiopie bood zijn land aan voor Islamitische vluchtelingen. Als de profeet Mohammed echt zijn inspiratie bron uit de bijbel had, hadden de christenen in die tijd dat echt wel ontdekt. Zij waren in die tijd veel machtiger en hadden de moslims in een veeg kunnen verwijderen. Dus die hele 'theorie' van ValliantWarrior is onzin
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 14:58 :
je hoeft toch niet te kunnen lezen of tekstbegrip te hebben om iets te veranderen .

maar jij geloofd dus dattie uit de hemel kwam vallen oid? voor mhmmd's voeten? hoe kwam die koran nou door de dampkring heen?
De engel Gabriel gaf de Koran steeds in delen door aan de profeet. Die het vervolgens doorgaf aan zijn volgelingen, die het voor hem opschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-12-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 14:58 :
je hoeft toch niet te kunnen lezen of tekstbegrip te hebben om iets te veranderen .

maar jij geloofd dus dattie uit de hemel kwam vallen oid? voor mhmmd's voeten? hoe kwam die koran nou door de dampkring heen?
Iets waarvan je geen kennis hebt veranderen is natuurlijk altijd mogelijk. Doe niet zo achterlijk zeg

openbaringen netzoals aan voorgaande profeten leg mij maar eens uit waarom je aan de ene geloof zou hechten en de andere verwerpen

edit:

Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pakistaan schreef op 04-12-2004 @ 14:59 :
Heeft de priester van de plaatselijke kerk je dit wijsgemaakt?
mijn tekst!

bovendien leek me duidelijk dat dit sarcastisch bedoelt was...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:20
Pakistaan
Pakistaan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2004 @ 15:07 :
mijn tekst!

Kijk, dit is pas een openbaring. Nooit gedacht dat ik (ongeveer) dezelfde woorden in één enkele zin zou gebruiken, die jij schijnbaar hebt gepost in een bericht. Maar of ik nu van mijn geloof ga afvallen? Dat lijkt me sterk.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-12-2004 @ 15:44 :
Ja toch, eerst de Torah van de joden. Das het oude testament in de Bijbel. Dan gebruiken de moslims de Bijbel en voegen er wat aan toe waardoor het de Koran wordt.
Als je niks afweet van de islam zeg dan ook niks ,want dan zou je weten dat de koran niet door moslims is gemaakt maar door Allah.

Laatst gewijzigd op 04-12-2004 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Eraser schreef op 04-12-2004 @ 15:27 :
Ik dacht dat jij als moslim wel zou weten dat de koran niet door moslims is gemaakt maar door Allah.
afijn, wie had gedacht dat Ganzenveer een post belachelijk zou kunnen maken die nog niet gepost was?

dus:
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 14:58 :
maar jij geloofd dus dattie uit de hemel kwam vallen oid? voor mhmmd's voeten? hoe kwam die koran nou door de dampkring heen?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 14:31
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2004 @ 15:30 :
afijn, wie had gedacht dat Ganzenveer een post belachelijk zou kunnen maken die nog niet gepost was?

dus:
Geen domme personen quoten
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:05
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-12-2004 @ 15:07 :
Iets waarvan je geen kennis hebt veranderen is natuurlijk altijd mogelijk. Doe niet zo achterlijk zeg


Citaat:
makelville schreef op 04-12-2004 @ 15:31 :
Geen domme personen quoten
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
GanzenVeer schreef op 04-12-2004 @ 17:05 :
zegt wel genoeg over je niveau nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:33
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 03-12-2004 @ 17:25 :
Dat klopt niet helemaal. Jullie onderdrukken jullie vrouwen niet en dat doen moslims wel.
Tuurlijk, christenen en joden onderdrukken de vrouwen niet, dat doen alleen mnoslims.
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:37
Verwijderd
Citaat:
thedarkangel schreef op 04-12-2004 @ 17:33 :
Tuurlijk, christenen en joden onderdrukken de vrouwen niet, dat doen alleen mnoslims.
Dat was sarcastisch bedoeld
Met citaat reageren
Oud 04-12-2004, 16:47
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
makelville schreef op 04-12-2004 @ 17:37 :
Dat was sarcastisch bedoeld
Ok

Citaat:
ValliantWarrior schreef op 03-12-2004 @ 23:29 :

...(bullshit)...

zo zit het dus
Al zou Mohammed vanalles verzonnen hebben en hem geen Vader noemen, dan nog heeft hij het wel over dezelfde God.
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-12-2004, 18:39
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
thedarkangel schreef op 04-12-2004 @ 17:47 :

Al zou Mohammed vanalles verzonnen hebben en hem geen Vader noemen, dan nog heeft hij het wel over dezelfde God.
Fout!!! mohammed heeft van de echte God een eigen god gemaakt, hij lijkt wel veel op de echte God maar hij is niet dezelfde.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:22
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 06-12-2004 @ 19:39 :
Fout!!! mohammed heeft van de echte God een eigen god gemaakt, hij lijkt wel veel op de echte God maar hij is niet dezelfde.
en jij weet dit omdat?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 06-12-2004 @ 19:39 :
Fout!!! mohammed heeft van de echte God een eigen god gemaakt, hij lijkt wel veel op de echte God maar hij is niet dezelfde.
whahaha
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2004 @ 20:22 :
en jij weet dit omdat?
omdat het een ingeving was van de enige juiste God
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
S. schreef op 06-12-2004 @ 20:25 :
omdat het een ingeving was van de enige juiste God
en dat was het omdat?

(was eigenlijk @vailliant, maar ik kan ook over anderen geloven deze stijl van vragen een pagina of wat volhouden )
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:39
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2004 @ 20:35 :
en dat was het omdat?

(was eigenlijk @vailliant )
Ik ben ook benieuwd naar zijn antwoord
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:57
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 06-12-2004 @ 20:22 :
en jij weet dit omdat?
Ik in de Bijbel lees . Het kan zo simpel zijn .
De enige echte God is JHWH, zowel voor de Joden als Christenen (Hij was er trouwes het eerst), dat is een feit. Toen kwam er een mohammed, ook een feit, die de Bijbel vervormt heeft zo van JHWH allah heeft gemaakt, maar allah is niet dezelfde als JHWH, omdat mohammed "aan God geknoeid heeft" doormiddel van de valse leer. Waardoor allah niet gelijk is God (JHWH)

als je een flesje Grolsch bier hebt en je gooit het weg en je doet er Amstel bier in, heb je geen Grolsch meer maar Amstel

Snappie?
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo

Laatst gewijzigd op 07-12-2004 om 18:59.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 18:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 07-12-2004 @ 19:57 :
Ik in de Bijbel lees
deze reactie moet ik zeker eens quoten in een andere discussie...
maar ja, ik had beloofd zo door te gaan.


hoe weet je dat de bijbel betrouwbaar is op dit gebied?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:01
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-12-2004 @ 19:59 :
deze reactie moet ik zeker eens quoten in een andere discussie...
maar ja, ik had beloofd zo door te gaan.


hoe weet je dat de bijbel betrouwbaar is op dit gebied?
Dat heeft weer met geloven te maken, en daar hebben we al wel vaker een discussie over gehad die op nix uitliep.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 07-12-2004 @ 19:57 :
Ik in de Bijbel lees . Het kan zo simpel zijn .
De enige echte God is JHWH, zowel voor de Joden als Christenen (Hij was er trouwes het eerst), dat is een feit. Toen kwam er een mohammed, ook een feit, die de Bijbel vervormt heeft zo van JHWH allah heeft gemaakt, maar allah is niet dezelfde als JHWH, omdat mohammed "aan God geknoeid heeft" doormiddel van de valse leer. Waardoor allah niet gelijk is God (JHWH)

als je een flesje Grolsch bier hebt en je gooit het weg en je doet er Amstel bier er in heb je geen Grolsch meer maar Amstel

Snappie?
whahahaha domheid van de forummers daalt met de dag.

ene mohammed die de Bijbel vervormt heeft .
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:02
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-12-2004 @ 19:59 :
deze reactie moet ik zeker eens quoten in een andere discussie...
maar ja, ik had beloofd zo door te gaan.


hoe weet je dat de bijbel betrouwbaar is op dit gebied?
omdat het hem uitkomt, duh
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 19:05
Verwijderd
Ik ga hier verder niet eens op in !
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:16
thedarkangel
Avatar van thedarkangel
thedarkangel is offline
Citaat:
ValliantWarrior schreef op 07-12-2004 @ 19:57 :
Ik in de Bijbel lees . Het kan zo simpel zijn .
De enige echte God is JHWH, zowel voor de Joden als Christenen (Hij was er trouwes het eerst), dat is een feit. Toen kwam er een mohammed, ook een feit, die de Bijbel vervormt heeft zo van JHWH allah heeft gemaakt, maar allah is niet dezelfde als JHWH, omdat mohammed "aan God geknoeid heeft" doormiddel van de valse leer. Waardoor allah niet gelijk is God (JHWH)

als je een flesje Grolsch bier hebt en je gooit het weg en je doet er Amstel bier in, heb je geen Grolsch meer maar Amstel

Snappie?
Dus jij vergelijkt God met bier? Tja, als je het zo bekijkt...

Maar ik vergelijk God liever met de mens (aangezien Hij ons naar Zijn beeld heeft geschapen). Als iemand dingen over mij zegt die niet waar zijn heeft hij het nog wel over mij. Dus als Mohammed dingen zegt over God, waar of niet waar, dan heeft hij het nog wel over Hem. Tenzij Mohammed zegt dat alles een joke was, wat ik betwijfel...
__________________
You said you read me like a book, but the pages are all torn and frayed.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 21:26
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Ze doen het toch net allemaal wat anders en geloven ook net ff wat anders, soms op vrij cruciale punten.
Als je een gebed van een christen en een moslim vergelijkt zit daar toch behoorlijk wat verschil in.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Levensbeschouwing & Filosofie De Drie-eenheid
Louiise
184 10-12-2005 20:22
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie Kennis over de Profeet Mohammed
BiL@L
9 14-10-2004 21:57
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.