Oud 09-01-2008, 23:46
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
hey,

ik wil waarschijnelijk stoppen met de opleiding.
1e jaars

reden:
- erg saai
- de stof boeit me dus totaal niet!
- doet de hele dag niets (geen hw)

1. Is dit de juist keuze?
2. Wat betekent dit voor mij stuffi?

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-01-2008, 01:00
5803
5803 is offline
1. Ja, hoewel ik dat natuurlijk niet kan beslissen, maar je klinkt overtuigd. Als het er naar uitziet dat je studie niet opeens drastisch verandert, kun je beter stoppen. Ik heb het zelf vorig jaar ook gedaan en was hier achteraf heel blij mee.

2. Stufi stopzetten, iig voor 1 februari. Volgens mij wordt dat wat je tot nu toe hebt gekregen omgezet in een gift. Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk, want ik kreeg pas een brief dat ik na dat half jaar nog wel maar 3,5 jaar recht op studie had. Dit zou je dus even op de site oid moeten uitzoeken. www.ib-groep.nl
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 08:50
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor je tweede vraag kun je prima terecht in Het grote IBG-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #2
Een aantal posts van 7-1-2008 gaan ook over stoppen voor februari.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2008, 12:52
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
als je helemaal gaat stoppen met school, hoef je dat geld niet terug te betalen. maar als je een andere opleiding gaat doen, telt dat halve jaar gewoon mee.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 00:14
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Citaat:
1. Ja, hoewel ik dat natuurlijk niet kan beslissen, maar je klinkt overtuigd. Als het er naar uitziet dat je studie niet opeens drastisch verandert, kun je beter stoppen. Ik heb het zelf vorig jaar ook gedaan en was hier achteraf heel blij mee.

2. Stufi stopzetten, iig voor 1 februari. Volgens mij wordt dat wat je tot nu toe hebt gekregen omgezet in een gift. Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk, want ik kreeg pas een brief dat ik na dat half jaar nog wel maar 3,5 jaar recht op studie had. Dit zou je dus even op de site oid moeten uitzoeken. www.ib-groep.nl
1. 1e periode begon ik al te twijfelen, maar toch maar door gezet. En niet met succes

2. van die site wordt ik niet wijzer. Ik ga morgen ochtend ff bellen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 05:59
Verwijderd
Citaat:
2. Stufi stopzetten, iig voor 1 februari. Volgens mij wordt dat wat je tot nu toe hebt gekregen omgezet in een gift. Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk, want ik kreeg pas een brief dat ik na dat half jaar nog wel maar 3,5 jaar recht op studie had. Dit zou je dus even op de site oid moeten uitzoeken. www.ib-groep.nl
Dat zijn toch ook twee verschillende dingen? Het eerste half jaar wordt omgezet in een gift, dat hoef je dan niet meer terug te betalen, maar je hebt al een half jaar stufi gehad en dus nog recht op 3,5 jaar. Het had ook zo kunnen zijn dat dat eerste half jaar (voorlopig) een lening bleef en dat je nog recht had op 3,5 jaar.

Zie trouwens: http://www.ib-groep.nl/SRVS/CGI-BIN/...,Case=obj(2451) (als die link het doet, anders moet je zelf even zoeken op 'februari stoppen' bij vraag en antwoord).

Laatst gewijzigd op 11-01-2008 om 06:05.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 11:45
Ici-Paris_#
Avatar van Ici-Paris_#
Ici-Paris_# is offline
Ik heb naast me studiefinanciering ook nog een prestatiebeurs.
Ik lees net dat als ik voor 1 februari stop. Daarna geen prestatiebeurs mee kan aan vragen. Maar als ik nou het jaar af maak en me Propedeuse haal. En dan van opleiding verander... kan ik dan me prestatie beurs behouden?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 12:00
Verwijderd
Je mag hem alleen niet aanvragen tot het einde van dit studiejaar, dus als je nu stopt en in september weer verder gaat is er niets aan de hand (behalve dat je dus een half jaar kwijt bent).
Met citaat reageren
Oud 11-01-2008, 14:49
5803
5803 is offline
Citaat:
Dat zijn toch ook twee verschillende dingen? Het eerste half jaar wordt omgezet in een gift, dat hoef je dan niet meer terug te betalen, maar je hebt al een half jaar stufi gehad en dus nog recht op 3,5 jaar. Het had ook zo kunnen zijn dat dat eerste half jaar (voorlopig) een lening bleef en dat je nog recht had op 3,5 jaar.

Zie trouwens: http://www.ib-groep.nl/SRVS/CGI-BIN/...,Case=obj(2451) (als die link het doet, anders moet je zelf even zoeken op 'februari stoppen' bij vraag en antwoord).


Ohja, dat klopt! Sorry, af en toe zie ik niet meer hoe alle regels nou precies in elkaar zitten...Heb ik achteraf wel spijt van, ik was in november met mijn studie gestopt en heb mijn stufi pas per 1 februari stopgezet...Terwijl ik toen thuiswonend was en nu uitwonend, niet zo handig achteraf dus.
__________________
in the sky with diamonds.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Stoppen met de studie
JustInHere97
9 21-12-2016 22:30
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 12:12
Algemene schoolzaken Doorgeven andere opleiding IB-groep
Tsu
30 13-07-2006 13:27
Studeren stoppen met PABO(+pedagogiekvraag)
sweetblondgirl
17 25-05-2006 17:02
Werk, Geld & Recht IBG - Gestopt met studie
Verwijderd
11 12-01-2005 10:18
Algemene schoolzaken 2 maanden na de eerste dag van de opleiding, en nu??:S:S
Stainleszs
9 16-10-2002 18:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.