Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2008, 15:54
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Zoals de topic al zegt is mijn vraag/stelling of en waarom het vandaag de dag belachelijk is om niet gelijk in bed te duiken met je nieuwste flirt.

Misschien komt door de naam van die sub-forum maar ik heb het idee dat iedereen het normaal vind om gelijk/snel seks te hebben.
Dat vind ik dus niet. Ik vind seks helemaal niet evil of des duivels, ik heb zelf ook seks gehad en er van genoten.

Waar ik wel grote moeite mee heb is de grote focus op seks, de overwaarde en noodzakelijkheid die eraan lijkt te worden verbonden. Vaak is seks een van de eerste dingen in een relatie, waarbij het ook gelijk een punt is waarbij je kijkt of je wel verder met hem/haar wilt. Valt de seks tegen of wil hij/zij niet of iets anders dan is dat een potentiele reden om de relatie te stoppen.
Van meiden en vrouwen word verwacht om er sexy uit te zien: mini-skirts, naveltruitjes, 2 knoopjes extra open, lange benen... ga zo maar door. Heb je geen grote borsten en dikke billen? Jammer, maar dan hoor je niet of minder bij.

Jammer, vind ik. Waarom niet hem/haar eerst persoonlijk leren kennen, samen praten en lol hebben? Wat boeit het dat hij een scheve neus heeft als hij weet wat je denkt, wat maakt het uit dat ze platte borsten heeft als zij je door en door kent?
Wat verlies je als je de eerste periode van je relatie geen seks heb? Natuurlijk, seks is geweldig maar zonder kan je ook wel overleven en anders help je jezelf. Volgens mij kan je er veel mee winnen om seks eerst uit te stellen.
Door alle focus op je partner als persoon te hebben kan je veel beter weten of je bij hem/haar wilt blijven. Als je seks hebt/samenwoont zijn er ook nog het mooie huis, de helft van de dagen niet hoeven te koken en de seks die je ook bij elkaar houd. Hou het maar is met elkaar uit als je het 'slechts' met elkaar persoonlijkheid hebt te maken.

Ben je bang dat als je niet gelijk seks hebt hij/zij of later zwaar tegen kan vallen? Als je elkaar goed kent kan je je seksuele behoefte veel beter op elkaar af stemmen en zal dat werkelijk geen reden zijn om je relatie te stoppen (of minder word).


Mijn mening is dat seks geen onderdeel zou moeten zijn van de basis van je relatie, maar de saus bovenop de taart (vergeef me de lame beeldspraak).
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?

Laatst gewijzigd op 26-05-2008 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 16:14
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Wat ik merk in je post, is dat je in mijn ogen een verkeerde conclusie verbindt aan dat wat je daarboven schrijft (namelijk dat het best zo zou kunnen/moeten zijn dat de focus niet op seks ligt, maar dat betekent dus niet per direct dat het geen onderdeel (meer) is van je relatie).

Seks is in mijn opinie wél onderdeel van mijn relatie.
Het is niet zo dat ik meteen seks heb met iemand - al ben ik er wel gemakkelijker in geworden - en zeker niet zo dat ik beoordeel op iemands sekskwaliteiten of ik met diegene doorga, of niet. Waar natuurlijk wel bij gezegd moet worden dat het heel fijn is als iemand je goed aanvoelt in bed, maar daar kun je in groeien.

Ik ben er niet bang voor dat mijn relatie tegen zal vallen als ik niet direct seks heb; ik ben eerder bang dat het tegenvalt als ik wél direct seks heb. Ten eerste kan ik dan helemaal niet goed seksen , ik raak daar zenuwachtig en gespannenvan, maar ten tweede ook omdat je iemand dan nog niet zo vreselijk goed kent en daar meteen intieme dingen mee doet. Wat er dus in kan resulteren dat iemand na een maand of twee weken heel wat minder leuk blijkt te zijn en dan heb je er wel seks mee gehad. Misschien dat het voor andere mensen vreemd in de oren klinkt, maar ik vind het erg dat ik er dan seks mee heb gehad, als de relatie zo kort standhoudt.

Overigens denk ik, dat een heleboel mensen wél wachten met seks.
En een heleboel mensen ook niet, veel mensen hebben niet het gevoel dat ik heb, die denken gewoon "wat maakt het ook uit? Seks is leuk en lekker" en daar hebben ze op zich ook wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:16
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Wat ik merk in je post, is dat je in mijn ogen een verkeerde conclusie verbindt aan dat wat je daarboven schrijft (namelijk dat het best zo zou kunnen/moeten zijn dat de focus niet op seks ligt, maar dat betekent dus niet per direct dat het geen onderdeel (meer) is van je relatie).

Seks is in mijn opinie wél onderdeel van mijn relatie.
Daar ben ik het helemaal met je eens, laat dat duidelijk wezen. Seks is absoluut onderdeel van een relatie, maar dan wel in een andere/late fase van een relatie.

Citaat:
Overigens denk ik, dat een heleboel mensen wél wachten met seks.
En een heleboel mensen ook niet, veel mensen hebben niet het gevoel dat ik heb, die denken gewoon "wat maakt het ook uit? Seks is leuk en lekker" en daar hebben ze op zich ook wel een punt.
Mijn ervaring is dat veel mensen raar opkijken of het belachelijk vinden als ik zeg dat ik in het begin geen seks wil. Mensen van mijn leeftijd die mijn mening delen kom ik - buiten religieuze mensen - maar zeer zelden tegen.

Seks is ook leuk en lekker. Seks binnen een goede, lange relatie is nog leuker en lekkerder. Naar mijn ervaring en mening kan (te vroeg) seks veel meer kapot maken of verhinderen dan dat ik er mee win.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:19
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Punt is dat de mensen die jij aan het omschrijven bent zien eruit als uitdagend, vol zelfvertrouwen.
Mensen met zelfvertrouwen zijn gewoon meer aantrekkelijk. (zeker voor de mannelijke helft van deze wereld)
Je wilt zoizo het beste voor jezelf => leuk + knap.
Aangezien je leuk niet gewoon kan "zien" en knap wel, is het logischer dat mensen daar vaker op afstappen, als ze dan tegenvallen, nja , tuff luck, andere & betere.
Als je verliefd bent is dat een hele andere zaak, maar.. dan telt het "knap" zijn nog altijd, aangezien die persoon dat eigenlijk een vervormd beeld is op je netvlies.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik het helemaal met je eens, laat dat duidelijk wezen. Seks is absoluut onderdeel van een relatie, maar dan wel in een andere/late fase van een relatie.

Mijn ervaring is dat veel mensen raar opkijken of het belachelijk vinden als ik zeg dat ik in het begin geen seks wil. Mensen van mijn leeftijd die mijn mening delen kom ik - buiten religieuze mensen - maar zeer zelden tegen.

Seks is ook leuk en lekker. Seks binnen een goede, lange relatie is nog leuker en lekkerder. Naar mijn ervaring en mening kan (te vroeg) seks veel meer kapot maken of verhinderen dan dat ik er mee win.
Volgens mij heb jij vreemde ervaringen gehad dan? Dat het niet enkel draait om seks, natuurlijk, maar wederzijdse fysieke aantrekkingskracht vind ik wel even belangrijk als wederzijdse mentale en emotionele aantrekkingskracht. En het uiten daarvan is m.i. onderdeel van een relatie. En dat is voor de meeste mensen niet per se een andere of late fase, tegenwoordig.

Wat ik wel met je eens ben is dat veel mensen een relatie (bijna) alleen maar baseren op die wederzijdse aantrekkingskracht, op de verliefdheid van het begin, en dát is geen goede basis voor een langdurige relatie, d'r moet meer zijn. Maar. Het is niet nodig om daarom maar géén seks te hebben: als je maar oppast dat je de rest ook hebt
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:37
Verwijderd
ik denk dat je een beetje overdrijft.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 17:48
I C U
Avatar van I C U
I C U is offline
Ik vind seks zeker een (belangrijk) onderdeel van mijn relatie. Het maakt het intiemer dan het anders zou zijn. Mijn ervaring is dat ONSs zeker niet aan mij besteed zijn en dat seks binnen een relatie veel fijner is dan daarbuiten.

De meeste mensen die ik ken, baseren het al dan niet verder gaan met iemand niet op zijn/haar seks-skills. Tis mooi meegenomen als het gelijk goed gaat, maar als dat niet het geval is, dan blijf je gewoon oefenen. En dat geldt voor mij ook. Hoe snel ik in een relatie begin aan seks, hangt er geheel vanaf hoe vertrouwd ik ben met iemand. Dat heeft te maken met hoe goed het klikt op andere gebieden (emotioneel en intellect).

Verder vind ik dat je moet doen wat goed voelt. Dus wat Nienna zegt: veel mensen hebben zo iets: who cares anyway? Seks is leuk en lekker, dus waarom ook niet? Mjah.
__________________
Ik ben ook maar een product van mijn opvoeding.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:00
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Seks is fijn, lekker, intiem en zeker wel belangrijk. Maar niet extreem belangrijk en een tijdje zonder is ook geen probleem.

Verder is de hedendaagse maatschappij inderdaad op seks gericht, want sex sells.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:18
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Ik geef je grotendeels wel gelijk, maar dat is iets wat ieder voor zich bepaalt. Er zijn nu eenmaal mensen die gewoon op zoek zijn naar seks, en dan waarde hechten aan dikke borsten, een mooi kontje of weet ik wat allemaal.

Maar volgens mij hoort seks nu ook eenmaal bij een relatie, niet als fundament van een relatie (voor mezelf dan toch), maar wel als een belangrijk deel. Voor mij is de basis van een relatie wel het cliché 'elkaar graag zien', wat zich dan uit in een bepaalde vorm van intimiteit; dat is dus, zoals jij het ook al zegt een beetje elkaar leren kennen, kleine dingen delen, genieten van elkaars aanwezigheid. Maar seks valt voor mij ook onder dezelfde noemer, dat hoort ook wat bij die intimiteit, het is waar dat seks niet het enige is, maar toch zeker niet onbelangrijk is. Maar goed, ik kom dan ook uit een relatie waar intimiteit helemaal in ontbrak.

Ik deel je mening dat een relatie zo veel mooier is als je een diepgaande connectie hebt met je partner; en dat seks in die diepgaande band iets is dat pas na een bepaalde tijd kan (als in: eerst connectie, dan seks en niet omgekeerd).
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 18:42
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat ik de TS ook voor een groot deel gelijk moet geven.

Wanneer ik een relatie krijg met iemand, kan ik prima met seks wachten, maar het kan ook anders lopen. Ligt maar net aan alle omstandigheden.

Elkaar eerst leren kennen is sowieso erg belangrijk, maar dat is voor mij een deel wat grotendeels vooraf moet gaan aan een relatie en dan natuurlijk doorgaat in wanneer je een relatie krijgt. Persoonlijk hecht ik heel veel waarde aan het goed kunnen praten met elkaar, lol hebben, etc. Intiem zijn op het niet-seksuele gebied. Wanneer dat ontbreekt, dan mist er toch een heel essentiëel ding in de relatie. En ook tegen elkaar aanhangen, knuffelen etc. heeft heel veel waarde. Seks is een element dat na verloop van tijd in een relatie komt kijken en wordt vanaf dat punt belangrijker. Daarvoor zijn er genoeg elementen waardoor je dichter naar elkaar toe kan groeien.

En het maakt mij echt geen drol uit hoe een meisje dat ik leuk vind zich kleedt. Zo lang ze voor mij aantrekkelijk is en er niet onverzorgd bijloopt vind ik het prima. (te) Strakke truitjes, extra knoopjes open en nietsverhullende kleren hoeven van mij absoluut niet, laat haar maar lekker zichzelf zijn, dat ben ik ook.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Ik deel je mening dat een relatie zo veel mooier is als je een diepgaande connectie hebt met je partner; en dat seks in die diepgaande band iets is dat pas na een bepaalde tijd kan (als in: eerst connectie, dan seks en niet omgekeerd).
Dat klopt dus niet. Je kunt net zo goed eerst seks hebben en dan een connectie. Dat doe jij liever niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Het is niet zo dat het hebben van seks op de een of andere manier het krijgen van die band verstoort, hoe zou het dat in godsnaam kunnen? Of je moet een hufter te blijken zijn in bed, natuurlijk. Maar als de seks gewoon respect- danwel liefdevol is, versnelt het het proces eerder (want seks creëert ook een bepaalde band met een persoon, natuurlijk).
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:16
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Dat klopt dus niet. Je kunt net zo goed eerst seks hebben en dan een connectie. Dat doe jij liever niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Het is niet zo dat het hebben van seks op de een of andere manier het krijgen van die band verstoort, hoe zou het dat in godsnaam kunnen? Of je moet een hufter te blijken zijn in bed, natuurlijk. Maar als de seks gewoon respect- danwel liefdevol is, versnelt het het proces eerder (want seks creëert ook een bepaalde band met een persoon, natuurlijk).
Maar ga je dan niet eerder die band krijgen omdat je seks gehad hebt, in plaats van dat je seks hebt om die diepgaande band te versterken?

Ik doe inderdaad niet mee aan 'eerst seks, dan connectie'; en misschien zit ik daar fout, dat kan; maar ik zit (voor zover ik mezelf ken) wel zo ineen; wat natuurlijk niets over anderen hoeft te zeggen
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Maar ga je dan niet eerder die band krijgen omdat je seks gehad hebt, in plaats van dat je seks hebt om die diepgaande band te versterken?

Ik doe inderdaad niet mee aan 'eerst seks, dan connectie'; en misschien zit ik daar fout, dat kan; maar ik zit (voor zover ik mezelf ken) wel zo ineen; wat natuurlijk niets over anderen hoeft te zeggen
Hm, ik denk dat de 'seks-band' alleen een onderdeel is van de connectie. Als het alleen maar fysiek klikt en verder niet, zul je er nooit een echte connectie aan overhouden. Maar zonder die seksuele band is het volgens mij ook geen echte connectie. Welke volgorde je liever aanhoudt, moet je altijd zelf weten...

Ik ontdek het persoonlijk liever allemaal tegelijkertijd, dan dat ik eerst het een heb en dan pas het ander
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 20:20
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Hm, ik denk dat de 'seks-band' alleen een onderdeel is van de connectie. Als het alleen maar fysiek klikt en verder niet, zul je er nooit een echte connectie aan overhouden. Maar zonder die seksuele band is het volgens mij ook geen echte connectie. Welke volgorde je liever aanhoudt, moet je altijd zelf weten...

Ik ontdek het persoonlijk liever allemaal tegelijkertijd, dan dat ik eerst het een heb en dan pas het ander
Ik ben het ermee eens dat de seks-band inderdaad wel (geen onbelangrijk) deel uitmaakt van die bepaalde connectie, blijkbaar bedoelen we allebei wel hetzelfde

Mja, alles tegelijk zou inderdaad leuk zijn, dat is waar; maar daar heb ik geen ervaring mee, spijtiggenoeg.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 20:40
Verwijderd
Citaat:
ik denk dat je een beetje overdrijft.
o.a
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 23:00
$moky
$moky is offline
diary of dreams je hebt helemaal gelijk hor ze kijken nu de tijd aleen naar het uiterlijk en als je goed kan neuken
Met citaat reageren
Oud 26-05-2008, 23:05
Verwijderd
Goed verhaal $moky! Onderbouwend en mooi verwoord.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 03:14
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hm, volgens mij is dit al vaak in dit subforum besproken, en hebben de meesten zich kunnen vinden in dit compromis: seks is een belangrijk onderdeel van de relatie doordat je ermee uitvindt of je ook fysiek goed klikt met iemand, maar dat neemt niet weg dat het iets speciaals is waar je best naartoe mag opbouwen, en waar je misschien vooral mee moet oppassen in het geval van een ontmaagding.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 09:21
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Ik heb niet alles gelezen, maar zou toch iets willen toevoegen.
Je krijgt waarschijnlijk een eenzijdig beeld doordat alleen mensen die wat met dit subforum te maken hebben, doordat ze een relatie hebben bijvoorbeeld, hier posten. De mensen die geen seks hebben posten hier dan waarschijnlijk veel minder. Dus nu lijkt het net of iedereen dit allemaal doet, maar je ziet dus alleen de doelgroep waarvoor dat geldt.
Snapje?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 11:24
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Dat klopt dus niet. Je kunt net zo goed eerst seks hebben en dan een connectie. Dat doe jij liever niet, maar dat wil niet zeggen dat het niet kan. Het is niet zo dat het hebben van seks op de een of andere manier het krijgen van die band verstoort, hoe zou het dat in godsnaam kunnen? Of je moet een hufter te blijken zijn in bed, natuurlijk. Maar als de seks gewoon respect- danwel liefdevol is, versnelt het het proces eerder (want seks creëert ook een bepaalde band met een persoon, natuurlijk).
Dat weet ik dus zo net niet. Ik denk echt niet dat het zo is dat het (seks - connectie) elkaar uitsluit ofzo, maar ik denk wel dat het elkaar in de weg kan staan.
Zelf vind ik het toch best moeilijk om me open te stellen, ook naar mijn partner. Ik merk nu duidelijk het verschil tussen een relatie zonder en met seks (nu zonder, vroeger met).
Vroeger als ik of zij niet wou praten of er iets mis zat konden we nog steeds gewoon bij elkaar zijn en seks hebben, en een beetje doen alsof er niets aan de hand was. Nu seks geen onderdeel is van mijn huidige relatie gaat dat niet en worden we meer 'gedwongen' om te praten. Snap je wat ik bedoel?

Begrijp me niet verkeerd, ik denk echt niet dat het elkaar uit sluit. Wel denk ik dat het vooral in het begin beter is/kan zijn voor je relatie om niet te seksen, zodat je wel 'moet' praten/elkaar persoonlijk leren kennen.

Citaat:
Mja, alles tegelijk zou inderdaad leuk zijn, dat is waar; maar daar heb ik geen ervaring mee, spijtiggenoeg.
Grappig, ik vind dat juist niet :-). Ik leer zelf veel liever iemand stap voor stap kennen. Dan heb je altijd nog wat later .
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 11:30
Hydrodynamikaas
Avatar van Hydrodynamikaas
Hydrodynamikaas is offline
Seks moet een toevoeging zijn.. geen voorwaarde..

Maar als toevoeging is het een heel fijn ding. Tuurlijk is het niet per se nodig om daar meteen op te focussen, maar op het moment dat je beide bepaalde verlangens hebt zie ik nul reden om het te laten..
__________________
Je bent bladgroen papi, voer voor de apen!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 11:50
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Vroeger als ik of zij niet wou praten of er iets mis zat konden we nog steeds gewoon bij elkaar zijn en seks hebben, en een beetje doen alsof er niets aan de hand was. Nu seks geen onderdeel is van mijn huidige relatie gaat dat niet en worden we meer 'gedwongen' om te praten. Snap je wat ik bedoel?
Dit ligt natuurlijk erg aan hoe je daar zelf mee omgaat. Seks is een onderdeel van mijn huidige relatie, maar als er iets mis zit práten we daar over. Willen we niet over datgene praten, wil dat niet meteen zeggen dat we dan maar het bed in duiken zodat we niet met elkaar hoeven te praten terwijl we weten dat het niet goed zit. Ik zou me daar niet eens prettig bij voelen.
Ik word niet meer of minder gedwongen te praten over wat er mis is als ik wel of geen seks heb in een relatie. Ik praat erover wanneer ik dat wil. Maar ik ga geen seks hebben als er iets tussen mij en mijn vriend in hangt, dan houd je elkaar en jezelf voor de gek. Het is niet óf praten, óf seks..
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 12:25
francisco
Avatar van francisco
francisco is offline
ik ben al 18 jaar maagd is tog niks raars aan
__________________
Iedereen is uniek dat maakt You speciaal !
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Mijn mening is dat seks geen onderdeel zou moeten zijn van de basis van je relatie, maar de saus bovenop de taart.
Wat is een relatie zonder sex, of je er nu in het begin al mee begint of niet... een vaste relatie zonder sex noem ik geen relatie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 13:02
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Wat is een relatie zonder sex, of je er nu in het begin al mee begint of niet... een vaste relatie zonder sex noem ik geen relatie.
Sorry, maar dat vind ik dus echt onzin. Ik ken stellen die 10 jaar samen zijn en geen seks meer hebben, dus hebben ze geen relatie (meer)?

Ik heb geen seks met mijn vriendin, dus hebben wij geen relatie? Onzin. Ik geef om haar en ken haar goed; maar omdat ik haar lichaam niet helemaal ken of weet hoe ze in bed is maakt dat onze relatie tot niets?

Voel je astjeblief niet persoonlijk aangevallen (!), maar wat je zegt vind ik belachelijk.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Voel je astjeblief niet persoonlijk aangevallen (!)
Zeker niet, maar wat voor mij het verschil maakt tussen een gewone vriendschap en een relatie is sex en intiem zijn met elkaar, op alle vlakken. (En onder sex versta ik overigens niet alleen penetratie)

Ik bedoel, met een gewone vriend of vriendin kan ik ook knuffelen en leuk praten en vertrouwen en *blaat* maar sex hoort binnen een relatie (en niet daar buiten, vind ik) en als ik dan idd zoiets hoor als een stel wat al tien jaar iets heeft en geen sex meer heeft... dan zit er toch in de meeste gevallen iets niet goed? (Tenzij je 70 bent. )
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 13:49
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Ik versta onder seks ook meer daar alleen penetratie. Knuffelen, kussen en dat soort dingen vind ik er ook bij horen (maar omdat het anders verwarrend word noem ik dat nu geen seks).
Met een gewone vriend(in) kus je toch niet (niet meer als een begroetings kus iig) en knuffel je toch anders?

De mensen die ik ken en zolang al een relatie hebben en nu geen (of amper) seks meer hebben, hebben een prima/geweldige relatie. Andere mensen die zo'n lange relatie hebben, hebben weer wél regelmatig seks. In beide gevallen kan je nog steeds een goede relatie hebben.
Ik zie niet in waarom geen of amper seks zou meestal betekent dat er iets mis zou zijn. Je uit je liefde gewoon op een andere manier, het is niet zo dat ze dan helemaal niet meer fysiek intiem zijn maar alleen niet daadwerkelijk seks hebben.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 16:16
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Sorry, maar dat vind ik dus echt onzin. Ik ken stellen die 10 jaar samen zijn en geen seks meer hebben, dus hebben ze geen relatie (meer)?

Ik heb geen seks met mijn vriendin, dus hebben wij geen relatie? Onzin. Ik geef om haar en ken haar goed; maar omdat ik haar lichaam niet helemaal ken of weet hoe ze in bed is maakt dat onze relatie tot niets?

Voel je astjeblief niet persoonlijk aangevallen (!), maar wat je zegt vind ik belachelijk.
Het gaat ook om de intentie in mijn opinie, zeker in jouw geval. Het is bij jullie zo dat je wel seks gaat hebben (neem ik aan? ), maar dat je er nu nog mee wacht. En bij die stellen die tien jaar bij elkaar samen zijn: ze hebben wel seks gehad, maar het komt er niet meer van. Maar als het een goede relatie is, zoeken ze het niet buiten de deur.

Overigens hoop ik zelf nog wél seks te hebben, ook al ben ik al tien jaar bij een partner. Het lijkt me vreselijk om geen seks meer te hebben, ook al ben je al ouder, en je hebt wél een relatie. Ik denk dat een groot gedeelte van de passie weg is als je geen seks meer hebt en dat dat ook voor een belangrijk gedeelte je relatie bepaalt, dus dan vind ik dat die relatie in ieder geval beter kan.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:11
$moky
$moky is offline
in een relatie zijn er verschilende stapen stap 1 elkaar leren kennen en vertrouwen. als stap 1 al misloopt dan noem ik het geen relatie. 2 dan pas komt het aanraken en voelen en als julie er alebij klaar voor zijn dan komt stap 3 dat is de sex.
maar als ik een relatie heb ga ik niet de eerste weeek met die persoon naar bed.
in een relatie komt sex pas in de 4e of 5e maand voor waneer we elkaar helemaal kennen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:39
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik ben het zeker eens met wat je zegt en nee zo vreemd is dat niet.
Ik denk dat er echt wel mensen zijn die dezelfde waarden nastreven zoals jij, maar de media doet iets anders voorkomen en ik denk dat ook alleen maar de schreeuwlelijks dit doen voorkomen als een must. Er zijn ook genoeg mensen die het niet op deze manier aanpakken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:52
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
^ Wie let er tegenwoordig nog op díé media? Dan heb je het niet over de meeste forumgenoten.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:00
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
^ Wie let er tegenwoordig nog op díé media? Dan heb je het niet over de meeste forumgenoten.
Wie zegt dat deze discussie zich beperkt tot mensen die hier rondzwermen, ik neem aan dat de topicstarter het over een algemeen beeld heeft. En niet alleen tmf bedoel ik hiermee he, dat is wel heel kort door de bocht
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:01
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Ik daag je uit, geef die andere media dan eens?

Bovendien heb ik jaren geleden nog een heel braaf praatgroepje op TMF gezien, ging over de waarde van seks en hoe intiem dat was in vergelijking met zoenen e.d.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:12
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Ik daag je uit, geef die andere media dan eens?

Bovendien heb ik jaren geleden nog een heel braaf praatgroepje op TMF gezien, ging over de waarde van seks en hoe intiem dat was in vergelijking met zoenen e.d.
Dit is al de tweede uitdaging in een week tijd, poeh poeh ik krijg het er maar druk mee.

Je ziet het alleen al in films genoeg, en ze laten veelvuldig mensen zien die er zo over denken en er zo mee omgaan. Het is een eenzijdig beeld dat er gecreeerd wordt op de televisie. Je hoort zelden ik wacht er nog even mee, tenzij je naar de evangelische omroep kijkt.

moet tmf zijn imago ff lekker opkrikken.

En al zou dat ons al volwassenen niet meer zoveel schaden omdat we zelf weldenkende mensen zijn, kindjes van 13 in de omgeving van mijn zusje zitten al op te scheppen dat ze het een paar jaar geleden op de camping hebben gedaan met een vreemd meisje/jongen. Dit vind ik toch maar een vreemde ontwikkeling.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:45
Anthonytje
Avatar van Anthonytje
Anthonytje is offline
Dat is helemaal niet raar, je zal het wel doen als je er zin in hebt !
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 20:05
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
En bij die stellen die tien jaar bij elkaar samen zijn: ze hebben wel seks gehad, maar het komt er niet meer van. Maar als het een goede relatie is, zoeken ze het niet buiten de deur.
Ze hebben de tijd en energie wel (en anders kunnen ze die maken) maar - voor zover ik voor ze kan spreken - hóéft het gewoon niet. Ze houden nog steeds van elkaar en zijn nog steeds lichamelijk, maar verder hebben ze amper seks. Ze runnen samen een bedrijf en zijn de hele dag met elkaar bezig, dus ze hebben een ijzersterke relatie.

Citaat:
Overigens hoop ik zelf nog wél seks te hebben, ook al ben ik al tien jaar bij een partner. Het lijkt me vreselijk om geen seks meer te hebben, ook al ben je al ouder, en je hebt wél een relatie. Ik denk dat een groot gedeelte van de passie weg is als je geen seks meer hebt en dat dat ook voor een belangrijk gedeelte je relatie bepaalt, dus dan vind ik dat die relatie in ieder geval beter kan.
Liefde gaat volgens mij een stuk verder dan passie (en dus al helemaal verder dan verliefdheid/geilheid). Passie voor je partner slijt over de jaren echt wel weg, ik ken geen enkel stel dat na jaren en jaren nog steeds passie voor elkaar heeft (in jou definitie van passie-seks).
Daarom vind ik het zelf ook wat link om terwijl je je relatie nog aan het opbouwen ben seks te hebben. Mij lijkt dat dát dan ook een deel van de basis word. Wanneer je nog maar 1 keer in de (x) maand(en) seks heb heb ik liever dat seks een bekroning was ipv bouwsteen.

Citaat:
Ik daag je uit, geef die andere media dan eens?
Meen je dat serieus? Zoals Simoen al zei hebben je in minstens de helft elke hollywood film een scene waarin twee acteurs na 3 minuten te hebben gepraat met elkaar liggen te neuken. Het liefst dan ook nog zoveel mogelijk laten zien natuurlijk.
Hoeveel bekende films met jonge mensen ken je waarin er pas na maanden of op zijn minst weken seks word genoten? En als dat dan zo is, staan die dan ook nog in positief licht of zijn het de nerds?
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:

Liefde gaat volgens mij een stuk verder dan passie (en dus al helemaal verder dan verliefdheid/geilheid). Passie voor je partner slijt over de jaren echt wel weg, ik ken geen enkel stel dat na jaren en jaren nog steeds passie voor elkaar heeft (in jou definitie van passie-seks).
Ik realiseer me dat ik 1 van de weinigen ben die dit kan zeggen, maar mijn ouders zijn na 25 jaar nog steeds stapelgek met elkaar. Veel van mijn vrienden hebben ouders die uit elkaar zijn, jammer dat dit niet de norm meer is dat mensen zolang bij elkaar blijven. Maar passie slijt echt niet, dat hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 21:57
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Hm, ik geloof toch echt dat mijn ouders zowel de pannen van het dak seksen als dat ze nog keigoed met elkaar zijn in alle opzichten.

Citaat:
Dit is al de tweede uitdaging in een week tijd, poeh poeh ik krijg het er maar druk mee.

Je ziet het alleen al in films genoeg, en ze laten veelvuldig mensen zien die er zo over denken en er zo mee omgaan. Het is een eenzijdig beeld dat er gecreeerd wordt op de televisie. Je hoort zelden ik wacht er nog even mee, tenzij je naar de evangelische omroep kijkt.

moet tmf zijn imago ff lekker opkrikken.

En al zou dat ons al volwassenen niet meer zoveel schaden omdat we zelf weldenkende mensen zijn, kindjes van 13 in de omgeving van mijn zusje zitten al op te scheppen dat ze het een paar jaar geleden op de camping hebben gedaan met een vreemd meisje/jongen. Dit vind ik toch maar een vreemde ontwikkeling.
Mwah, in die films zie je vooral volwassen mensen die na een traumatische periode snel een passionele relatie met bliksemstart nodig hebben. Dat heeft niet al te veel te maken met in ieder geval wachten op de ontmaagding, en het is anders dan een opgebouwde relatie, want die kun je gewoon niet filmen.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben de tijd en energie wel (en anders kunnen ze die maken) maar - voor zover ik voor ze kan spreken - hóéft het gewoon niet. Ze houden nog steeds van elkaar en zijn nog steeds lichamelijk, maar verder hebben ze amper seks. Ze runnen samen een bedrijf en zijn de hele dag met elkaar bezig, dus ze hebben een ijzersterke relatie.

Liefde gaat volgens mij een stuk verder dan passie (en dus al helemaal verder dan verliefdheid/geilheid). Passie voor je partner slijt over de jaren echt wel weg, ik ken geen enkel stel dat na jaren en jaren nog steeds passie voor elkaar heeft (in jou definitie van passie-seks).
Daarom vind ik het zelf ook wat link om terwijl je je relatie nog aan het opbouwen ben seks te hebben. Mij lijkt dat dát dan ook een deel van de basis word. Wanneer je nog maar 1 keer in de (x) maand(en) seks heb heb ik liever dat seks een bekroning was ipv bouwsteen.
Mr, jij doet net of je een relatie kunt opbouwen, alsof die op een gegeven moment klaar is en je dan seks kunt gaan hebben. Maar gedurende de 60 jaar dat je uiteindelijk bij je ware liefde blijft ben je continu aan het opbouwen, er is geen punt waarop het klaar is, waarop je veilig bent, je moet altijd moeite blijven doen en aandacht voor elkaar hebben, en ja, wat mij en veel mensen betreft hoort daar ook seksuele aandacht bij. Wat jij beschrijft bovenaan dat is voor mij geen liefdesrelatie meer maar gewoon een hele hechte vriendschap. Niets mis mee en over het algemeen echt een goed vervolg voor een huwelijk (beter dan scheiden), maar ik hoop eerlijk gezegd nooit op dat punt te komen. En ik ben het ook niet van plan.

Jij hebt allemaal van die doembeelden in je omgeving blijkbaar, maar mijn ouders hebben echt nog zeer geregeld seks (...en nee, dat had ik ook niet per se willen weten...), echt niet maar 1x per maand hoor. En dat geldt voor meer van de volwassenen die ik ken. Natuurlijk moet je relatie ook zonder kunnen, als dat tijdelijk zo uitkomt, maar ik ben écht niet van plan om over 20 jaar opeens nooit meer aan mijn trekken te komen. In die zin blijft het een bouwsteen, want zonder dat seksuele aspect is het wat mij betreft een hechte vriendschap, maar niet veel meer dan dat.

Maar goed, ik ben de vrouw, ik ga er vanuit dat dat niet zo lastig wordt voor mij

Edit: Oh en verliefdheids-passie is niet hetzelfde als lekker-geil-worden-van-elkaar-passie, maar dat laatste raak je écht ook niet kwijt, als je een beetje je best doet.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 10:41
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
ik ben het wel enigzins met je eens, maar ik maak er niet zo'n punt van. Ik doe gewoon waar ik me goed bij voel. Ik had pas na 5 maanden relatie sex. Nou en, toen voelde ik me goed, dus dan doe ik dat
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 11:40
Verwijderd
Citaat:
Mr, jij doet net of je een relatie kunt opbouwen, alsof die op een gegeven moment klaar is en je dan seks kunt gaan hebben. Maar gedurende de 60 jaar dat je uiteindelijk bij je ware liefde blijft ben je continu aan het opbouwen, er is geen punt waarop het klaar is, waarop je veilig bent, je moet altijd moeite blijven doen en aandacht voor elkaar hebben, en ja, wat mij en veel mensen betreft hoort daar ook seksuele aandacht bij. Wat jij beschrijft bovenaan dat is voor mij geen liefdesrelatie meer maar gewoon een hele hechte vriendschap. Niets mis mee en over het algemeen echt een goed vervolg voor een huwelijk (beter dan scheiden), maar ik hoop eerlijk gezegd nooit op dat punt te komen. En ik ben het ook niet van plan.

Jij hebt allemaal van die doembeelden in je omgeving blijkbaar, maar mijn ouders hebben echt nog zeer geregeld seks (...en nee, dat had ik ook niet per se willen weten...), echt niet maar 1x per maand hoor. En dat geldt voor meer van de volwassenen die ik ken. Natuurlijk moet je relatie ook zonder kunnen, als dat tijdelijk zo uitkomt, maar ik ben écht niet van plan om over 20 jaar opeens nooit meer aan mijn trekken te komen. In die zin blijft het een bouwsteen, want zonder dat seksuele aspect is het wat mij betreft een hechte vriendschap, maar niet veel meer dan dat.

Maar goed, ik ben de vrouw, ik ga er vanuit dat dat niet zo lastig wordt voor mij

Edit: Oh en verliefdheids-passie is niet hetzelfde als lekker-geil-worden-van-elkaar-passie, maar dat laatste raak je écht ook niet kwijt, als je een beetje je best doet.
volledig mee eens

en oh-my-god ik hooooop dat mijn vriend en ik over dertig, veertig, zelfs vijftig jaar nog seks hebbben, ook al is dat dan op een andere manier.
en sjiesj, ik kan mij ook écht met de beste/slechtste wil van de wereld niet inbeelden dat we daar over negen jaar ineens "geen behoefte meer aan hebben" zoals bij dat koppel daar dat topicstarter als voorbeeld aanhaalt... nu ja, ik *wil* het me ook niet inbeelden hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 11:50
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Dat zou toch wel het einde van de wereld zijn ja
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Liefde gaat volgens mij een stuk verder dan passie (en dus al helemaal verder dan verliefdheid/geilheid). Passie voor je partner slijt over de jaren echt wel weg, ik ken geen enkel stel dat na jaren en jaren nog steeds passie voor elkaar heeft (in jou definitie van passie-seks).
Daarom vind ik het zelf ook wat link om terwijl je je relatie nog aan het opbouwen ben seks te hebben. Mij lijkt dat dát dan ook een deel van de basis word. Wanneer je nog maar 1 keer in de (x) maand(en) seks heb heb ik liever dat seks een bekroning was ipv bouwsteen.
ik denk dat ik zolang ik mijn partner graag zie en aantrekkelijk vind (en als je samen oud wordt blijf je mekaar gewoon even aantrekkelijk vinden als wanneer je jong bent) dat ik altijd met evenveel passie met hem zal vrijen als nu. misschien met wat minder acrobatentoeren, maar wél met evenveel passie en overgave.

en voor mij is seks zeker wel een bouwsteen van een relatie. misschien geen fundament, maar toch écht wel een bouwsteen. een relatie is er niet op gebaséérd (want de fundamenten van een relatie zijn in mijn ogen elkaar graag zien, een gezamenlijke toekomst willen opbouwen, vertrouwen hebben in elkaar, ... dat soort dingen - als die wegvallen, heeft de relatie geen kans) maar seks is wel een belangrijke component van een relatie. als de seks wegvalt of scheefzit, denk ik dat de relatie ook ergens scheef zit. (ik had hier eerst een veel langer stuk tekst getypt, maar dit is eigenlijk waar het op neer komt ... ) ik zie ook geen enkele reden om te moeten wachten met seks tot je relatie 'af is'. een relatie is simpelweg nooit af. jij verandert met ouder worden, je partner verandert met ouder worden, jullie relatie verandert navenant jullie ouder worden, en de seks verandert navenant de relatie verandert.


ik ga er niet meer over verderblaten, ik heb een paper die dringend afmoet.
tjuss!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:07
Verwijderd
Citaat:
Dat zou toch wel het einde van de wereld zijn ja
ik zou het missen, ja. en wie ben jij om daarover te oordelen?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 19:17
Kev!
Kev! is offline
Citaat:
ik denk dat je een beetje overdrijft.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 19:24
Verwijderd

heb je het nu tegen mij?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 19:42
Kev!
Kev! is offline
Citaat:
heb je het nu tegen mij?
Nee, ik bedoel maar dat ik er net zo over denk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 20:31
Diary of Dreams
Avatar van Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
ik zou het missen, ja. en wie ben jij om daarover te oordelen?
Sorry, zo was het niet bedoeld. Ik kan dat voor jou natuurlijk niet bepalen.
Ik hoop over 10, 20, 30 jaar ook nog steeds seks te hebben met mijn partner. Wat ik bedoelde is dat als dat niet zo snel zijn dat niet gelijk het einde van mijn relatie zou beteken. Misschien/wellicht wel jammer, maar ik kan me ergere dingen bedenken voor een relatie.


Ach, ik denk dat het gewoon komt omdat ik me erger dat zoveel jonge gasten de drang/druk/verplichting voelen om toch maar zo jong mogelijk seks te hebben, als is het met een halfvreemde. Dat vind ik zo'n zonde.
__________________
Zeker weten een betweter.
Toch?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 20:56
Verwijderd
Waarom erger je je daaraan? Het staat toch los van jou?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 21:14
the unknown 1
the unknown 1 is offline
Citaat:
Sorry, zo was het niet bedoeld. Ik kan dat voor jou natuurlijk niet bepalen.
Ik hoop over 10, 20, 30 jaar ook nog steeds seks te hebben met mijn partner. Wat ik bedoelde is dat als dat niet zo snel zijn dat niet gelijk het einde van mijn relatie zou beteken. Misschien/wellicht wel jammer, maar ik kan me ergere dingen bedenken voor een relatie.


Ach, ik denk dat het gewoon komt omdat ik me erger dat zoveel jonge gasten de drang/druk/verplichting voelen om toch maar zo jong mogelijk seks te hebben, als is het met een halfvreemde. Dat vind ik zo'n zonde.
Erger je niet aan een maatschappij als de deze..
Anders ga je je voor de rest van je leven blijven ergeren..
Relax & take it easy laat de anderen gewoon voor wat ze zijn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Lichaam & Gezondheid Abortus; ja of nee?
Verwijderd
196 30-01-2004 18:42
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Levensbeschouwing & Filosofie Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God.
Iqra
94 30-07-2003 21:36
Liefde & Relatie LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde.
Rerisen Phoenix
58 13-06-2003 07:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.