Oud 13-10-2012, 13:33
Verwijderd
In het algemeen is sporten zowel lichamelijke als geestelijke een gezonde bezigheid, waardoor men conditioneel, fysiek en mentaal sterker word.

Mijn stelling hierbij is:
Het heeft geen zin als men daarnaast drinkt, rookt, ongezonde voeding eet en/of drugs gebruikt.
Het heeft een slechte invloed tot betrekking op het lichaam in tegenstelling tot een ''gezonde levensstijl'' in het dagelijks leven.

Laatst gewijzigd op 13-10-2012 om 13:40.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 13:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Sporten heeft altijd zin. Zelfs als je rookt of alleen maar mcdonalds troep eet. Uiteraard is het het meest gezond om niet te roken en rotzooi te eten, maar dat zit er nou eenmaal niet in voor iedereen. Je hart en je bloedvaten zijn je dankbaar als je sport.

overigens heb je nu geen stelling geponeerd maar een aantal vragen. Wat is jouw antwoord op deze vragen? Dát is namelijk een stelling.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:09
Verwijderd
Wat is dat nou weer voor een maffe stelling. Drugs gebruik je niet omdat het 'zin' heeft.

"Mijn stelling is dat hardlopen gezonder is dan drugs doen". Echt ja? :')


Kromme vergelijking en de stelling is knudde.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:13
Verwijderd
Ik ben het eens, dat sporten in welke status dan ook een positief effect heet op het lichaam en geest.

Waar ik het totaal niet mee eens ben is:
Sporters met een ''ongezonde levensstijl'' hebben naar mijn mening een verkeerde mentaliteit van denken.
Uit ervaring hebben die sporten een ''en-en'' mentaliteit. Met andere woorden, ik sport, dus ik kan ook roken of junkfood eten. En dan denken ze dat ze goed bezig zijn.

Uit mijn perspectief, is dat totaal tegenstrijdig tot betrekking op de gezondheid. Een verkeerd idealisme noch excuus om zichzelf in een ''goed bezig'' wereld te zetten.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tuurlijk is sporten gezond maar je kan er geen ongezonde levensstijl mee compenseren. Het is niet zo dat je onbeperkt kan roken en snacken omdat je sport.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:33
Verwijderd
Citaat:
Wat is dat nou weer voor een maffe stelling. Drugs gebruik je niet omdat het 'zin' heeft.

"Mijn stelling is dat hardlopen gezonder is dan drugs doen". Echt ja? :')


Kromme vergelijking en de stelling is knudde.
In het algemeen is sporten een bezigheid voor mensen die hun gezondheid willen verbeteren.
Drugs heeft inderdaad geen zin, als het om een positief effect op de gezondheid gaat. Een sporter is serieus met zijn gezondheid bezig, wanneer hij/zij niet rookt, drinkt, drugs gebruikt en alle andere negatieve middelen wat invloed heeft tot betrekking op de gezondheid.
Het is een tegenstrijdig argument, om een excuus te hebben om zichzelf in een ''goed bezig'' wereld te zetten, zoals ik in de bovenstaande reactie heb vermeld. Een verkeerd idealisme wat ze zichzelf hebben aangepraat.

Ga is voor de grap met dit argument naar een dokter toe en vraag zijn mening erover. Ik weet zeker dat hij zal beamen dat ''ongezond leven'' en sporten een tegenstrijdig begrip vind en zal zeggen dat het dergelijk niet veel positieve invloed heeft op de gezondheid van het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Tuurlijk is sporten gezond maar je kan er geen ongezonde levensstijl mee compenseren. Het is niet zo dat je onbeperkt kan roken en snacken omdat je sport.
Hiermee ben ik het eens.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:39
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik vind ongezond leven en sporten helemaal geen tegenstrijdig begrip, en ik weet zeker dat ik collega's heb die daar ook zo over denken. Er zijn mensen die kiezen voor roken en daarbij de ongezonde gevolgen, maar die het toch leuk vinden om te voetballen elke week en het prettig vinden dat ze daardoor 2 trappen op kunnen lopen zonder buiten adem te raken.
En wat dacht je van al die topsporters die stiekem aan de doping gaan? Dat is ook een vorm van drugs.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik roken of drugs goedkeur, want ik vind het rotzooi en dom als je het doet. Ik vind alleen niet dat als je rookt dat je dan ook maar niet meer hoeft te sporten met als argument dat het toch geen zin heeft. Dat is onjuist, want iemand die ongezond leeft en niet sport is altijd slechter af dan iemand die wel sport.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:43
Verwijderd
Citaat:
In het algemeen is sporten een bezigheid voor mensen die hun gezondheid willen verbeteren.
Drugs heeft inderdaad geen zin, als het om een positief effect op de gezondheid gaat.
Maar dat is dermate obvious dat daar geen topic voor hoeft geopend te worden, toch?
Citaat:
Een sporter is serieus met zijn gezondheid bezig, wanneer hij/zij niet rookt, drinkt, drugs gebruikt en alle andere negatieve middelen wat invloed heeft tot betrekking op de gezondheid.
Je kan ook serieus met je gezondheid bezig zijn terwijl je wel rook/drinkt/whatever.
Citaat:
Het is een tegenstrijdig argument, om een excuus te hebben om zichzelf in een ''goed bezig'' wereld te zetten, zoals ik in de bovenstaande reactie heb vermeld. Een verkeerd idealisme wat ze zichzelf hebben aangepraat.
Mening.
Citaat:
Ga is voor de grap met dit argument naar een dokter toe en vraag zijn mening erover. Ik weet zeker dat hij zal beamen dat ''ongezond leven'' en sporten een tegenstrijdig begrip vind en zal zeggen dat het dergelijk niet veel positieve invloed heeft op de gezondheid van het lichaam.
DUH? :') Wat wil je nou bereiken met dit topic. Vertellen dat sporten gezonder is dan roken? Wtf?

Wist jij dat met je hoofd keihard tegen een muur aanslaan ongezonder is dan karnemelk?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ongezond leven en sporten helemaal geen tegenstrijdig begrip, en ik weet zeker dat ik collega's heb die daar ook zo over denken. Er zijn mensen die kiezen voor roken en daarbij de ongezonde gevolgen, maar die het toch leuk vinden om te voetballen elke week en het prettig vinden dat ze daardoor 2 trappen op kunnen lopen zonder buiten adem te raken.
En wat dacht je van al die topsporters die stiekem aan de doping gaan? Dat is ook een vorm van drugs.

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat ik roken of drugs goedkeur, want ik vind het rotzooi en dom als je het doet. Ik vind alleen niet dat als je rookt dat je dan ook maar niet meer hoeft te sporten met als argument dat het toch geen zin heeft. Dat is onjuist, want iemand die ongezond leeft en niet sport is altijd slechter af dan iemand die wel sport.
Er zijn 2 verschillen:
Er zijn mensen die sporten voor de gezondheid, en er zijn mensen die sporten, omdat ze het leuk vinden om te doen.

Mensen die sporten voor de gezondheid en die daarnaast wel een ongezonde levensstijl hebben, houden zichzelf alleen maar voor de gek om het excuus te gebruiken dat ze sporten. en te kunnen doen uit compersatie. Zo is hun gedachtegang namelijk van die mensen. Wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Natuurijk is sporten altijd beter dan helemaal niet sporten in dit opzicht, maar nogmaals, ik denk dat het weining positief effect heeft op de gezondheid.

Mensen die het voor de fun doen, is het weer een heel ander verhaal.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Er zijn 2 verschillen:
Er zijn mensen die sporten voor de gezondheid, en er zijn mensen die sporten, omdat ze het leuk vinden om te doen.
Of beide, zoals meestal het geval is lijkt me.
Citaat:
Mensen die sporten voor de gezondheid en die daarnaast wel een ongezonde levensstijl hebben, houden zichzelf alleen maar voor de gek om het excuus te gebruiken dat ze sporten. en te kunnen doen uit compersatie. Zo is hun gedachtegang namelijk van die mensen. Wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Wat een onzin. Ik ben me heel goed bewust van dat ik niet met een potje hardlopen kan compenseren voor sigaretten oid. Dat is niet meer dan logisch.
Citaat:
Natuurijk is sporten altijd beter dan helemaal niet sporten in dit opzicht, maar nogmaals, ik denk dat het weining positief effect heeft op de gezondheid.
Sporten heeft sowieso een positief effect op de gezondheid. Of je nou de hele dag door drugs doet of niet.
Citaat:
Mensen die het voor de fun doen, is het weer een heel ander verhaal.
zz
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:03
Verwijderd
Citaat:
Maar dat is dermate obvious dat daar geen topic voor hoeft geopend te worden, toch?

Je kan ook serieus met je gezondheid bezig zijn terwijl je wel rook/drinkt/whatever.

Mening.

DUH? :') Wat wil je nou bereiken met dit topic. Vertellen dat sporten gezonder is dan roken? Wtf?

Wist jij dat met je hoofd keihard tegen een muur aanslaan ongezonder is dan karnemelk?
Nee, dat mensen die sporten voor hun gezondheid en daarnaast roken, drinken etc. zichzelf voor de gek houden, als het gaat om verbeteren van de lichamlijke conditie.
Dat die mensen sporten als excuus gebruiken om te kunnen roken, drinken etc.
Het gaat om de mensen die proberen lichamelijker sterker en gezonder te worden.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:08
Verwijderd
Ik doe bijv. aan bodybuilding. Ik doe dat om lichamelijk sterker en gezonder van te worden. Ik rook niet, ik drink weinig. en gebruik geen drugs.

Stel dat ik dat wél zou doen, dan zal dat ontwikkelingsproces toch alleen maar verstoren in alle opzichten?
De conditie gaat achteruit, je spieren herstellen minder snel, geestelijk sneller moe.

Wat is beter?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Of beide, zoals meestal het geval is lijkt me.

Wat een onzin. Ik ben me heel goed bewust van dat ik niet met een potje hardlopen kan compenseren voor sigaretten oid. Dat is niet meer dan logisch.

Sporten heeft sowieso een positief effect op de gezondheid. Of je nou de hele dag door drugs doet of niet.

zz
Jij vind roken en sporten niet tegenstrijdig?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:21
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Er zijn 2 verschillen:
Er zijn mensen die sporten voor de gezondheid, en er zijn mensen die sporten, omdat ze het leuk vinden om te doen.

Mensen die sporten voor de gezondheid en die daarnaast wel een ongezonde levensstijl hebben, houden zichzelf alleen maar voor de gek om het excuus te gebruiken dat ze sporten. en te kunnen doen uit compersatie. Zo is hun gedachtegang namelijk van die mensen. Wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn.
Natuurijk is sporten altijd beter dan helemaal niet sporten in dit opzicht, maar nogmaals, ik denk dat het weining positief effect heeft op de gezondheid.

Mensen die het voor de fun doen, is het weer een heel ander verhaal.
Het een sluit het ander niet uit hoor. Er zijn maar weinig mensen die sporten langdurig volhouden terwijl ze het helemaal niet leuk vinden. Als je het niet leuk vindt, ben je namelijk niet gemotiveerd en houd je ermee op zodra het een keertje regent of de sportschool dicht is of de auto kapot.

En al die aannames die je doet over de gedachtegang van mensen die sporten voor hun gezondheid en daarnaast toch een ongezonde leefstijl hebben raken kant noch wal. Je kan helemaal niet in hun hoofd kijken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Het een sluit het ander niet uit hoor. Er zijn maar weinig mensen die sporten langdurig volhouden terwijl ze het helemaal niet leuk vinden. Als je het niet leuk vindt, ben je namelijk niet gemotiveerd en houd je ermee op zodra het een keertje regent of de sportschool dicht is of de auto kapot.

En al die aannames die je doet over de gedachtegang van mensen die sporten voor hun gezondheid en daarnaast toch een ongezonde leefstijl hebben raken kant noch wal. Je kan helemaal niet in hun hoofd kijken.
Ik sport al heel mijn leven, waaronder 5 jaar bodybuilding en geloof me dat ik genoeg ervaring en mensenkennis heb om te weten hoe hun gedachtegang is. Deze uitspraak is gebasseers op ervaring vooral. Ik heb veel mensen gesproken hierover hoe hun gedachtegang is en mening over dit onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik sport al heel mijn leven, waaronder 5 jaar bodybuilding en geloof me dat ik genoeg ervaring en mensenkennis heb om te weten hoe hun gedachtegang is. Deze uitspraak is gebasseers op ervaring vooral. Ik heb veel mensen gesproken hierover hoe hun gedachtegang is en mening over dit onderwerp.
Al was je 80 jaar en had je 80 jaar gesport, dan nog is het een drogreden om dat uit ervaring te vertellen. Als je nou onderzoek had gedaan en dat had opgeschreven en er tests op had gedaan oke, maar dat heb je niet.
Op dezelfde manier kan ik je vertellen dat ik dokter ben en dat ik dus a. durf te stellen dat ik meer weet van het menselijk lichaam dan jij en b. heel veel verschillende mensen heb gesproken tijdens mijn opleiding en dat ik dus minstens even zo veel mensenkennis heb. Maar dat is natuurlijk een vergelijkbare drogreden dus daar komen we nergens mee.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:48
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat mensen die sporten voor hun gezondheid en daarnaast roken, drinken etc. zichzelf voor de gek houden, als het gaat om verbeteren van de lichamlijke conditie.
Dat doen ze doorgaans dus niet.
Citaat:
Dat die mensen sporten als excuus gebruiken om te kunnen roken, drinken etc.
Met wat voor soort mensen ga jij om? Ik ken niemand die naďef genoeg is om er zo over te denken.
Citaat:
Ik doe bijv. aan bodybuilding. Ik doe dat om lichamelijk sterker en gezonder van te worden. Ik rook niet, ik drink weinig. en gebruik geen drugs.
Goed voor jou.
Citaat:
Stel dat ik dat wél zou doen, dan zal dat ontwikkelingsproces toch alleen maar verstoren in alle opzichten?
Ja. Dus? Het is altijd nog beter dan niets doen. Ik doe ook drugs en sport regelmatig. En nu?
Citaat:
Wat is beter?
Relevante vragen stellen in plaats van hier komen pogen dat je dingen weet terwijl je alleen maar verschrikkelijk voor de hand liggende verhalen aan het verkondigen bent.
Citaat:
Jij vind roken en sporten niet tegenstrijdig?
..... Wat heeft dat ermee te maken?


Serieus men. Waar heb je het allemaal over :')
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Dat doen ze doorgaans dus niet.

Met wat voor soort mensen ga jij om? Ik ken niemand die naďef genoeg is om er zo over te denken.

Goed voor jou.

Ja. Dus? Het is altijd nog beter dan niets doen. Ik doe ook drugs en sport regelmatig. En nu?

Relevante vragen stellen in plaats van hier komen pogen dat je dingen weet terwijl je alleen maar verschrikkelijk voor de hand liggende verhalen aan het verkondigen bent.

..... Wat heeft dat ermee te maken?


Serieus men. Waar heb je het allemaal over :')
Kennelijk ben jij degene die niet weet waar je over praat? Jij denkt dat drugs gezond is?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:58
Verwijderd
Dat is net hetzelfde als een bodybuilder steroďde gebruikt. Dat is ook tegenstrijdig.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 15:58
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Sport is helemaal niet altijd gezond, bewegen is gezond.

Voorbeeld: Hardlopen (dat hier genoemd wordt en op het moment erg populair is) heeft naast dat het een goede conditie- en vetverbrandingsoefening is, ook het nadelige effect dat het slijtage van o.a. het kniegewricht veroorzaakt (iedere keer dat je een stap zet tijdens het rennen komt je hele lichaamsgewicht terecht op één been. Goede hardloopschoenen vangen dat grotendeels op; maar hardlopen is 'schadelijker' dan bijvoorbeeld fietsen, wandelen of zwemmen, waar je vergelijkbare bewegingen maakt maar de gewrichten minder belast).

Sporten is natuurlijk prima om aan je conditie te werken, spiermassa of kracht te kweken of om aan vetverbranding te doen, maar zoals je bijvoorbeeld bij topsporters vaak ziet (die op hun 30e helemaal afgebrand zijn, en tijdens hun carriere veel makkelijker blessures oplopen door de overbelasting en tot het uiterste dwingen van hun bewegingsstelsel) kan veel sporten ook heel erg ongezond zijn. Zoals met alles is het ook met sporten: met mate (en bewust) doen en het lichaam niet te zwaar belasten.
Het menselijk lichaam is eigenlijk ook niet gebouwd voor die langdurige intensieve inspanning die veel sporten vereisen. We kunnen het wel, maar het is bedoeld (of beter gezegd: ontwikkeld, maar de correcte terminologie in deze is weer een hele andere zaak) om te jagen, moeilijke plekken te bereiken tijdens het verplaatsen c.q. verzamelen van voedsel of te ontkomen aan gevaarlijke situaties, waarbij je in korte tijd een grote inspanning moet kunnen leveren, maar niet gedurende lange periodes.

Om positieve gezondheidseffecten te bereiken kom je met 'gewoon' bewegen al een heel eind (niet de hele dag zitten, regelmatig lopen en bewegen, fietsen in plaats van auto, traplopen in plaats van lift, etc.), dan hoef je ook minder vaak te sporten om te compenseren.

edit: wat niet wegneemt dat sporten voor veel mensen ook wel iets meer is dan alleen training, voor veel mensen is het ook ontspanning. En de "schade" is nu voor de meeste mensen ook weer niet zo enorm dat je het er voor moet laten.
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 13-10-2012 om 16:25.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 16:00
Martińo
Avatar van Martińo
Martińo is offline
Citaat:
Kennelijk ben jij degene die niet weet waar je over praat? Jij denkt dat drugs gezond is?
Tja, ongezond, ongezond. Het is allemaal maar afhankelijk van wat je gebruikt (chocola, koffie, tabak, alcohol, wiet, xtc?), hoe veel en hoe vaak. Als jij een of twee keer per maand eens een jointje rookt zal het ook allemaal wel meevallen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Sport is helemaal niet altijd gezond, bewegen is gezond.
Voorbeeld: Hardlopen (dat hier bijvoorbeeld genoemd wordt en op het moment erg populair is) heeft naast dat het een goede conditie- en vetverbrandingsoefening is, ook het nadelige effect dat het slijtage van o.a. het kniegewricht veroorzaakt (iedere keer dat je een stap zet tijdens het rennen komt je hele lichaamsgewicht terecht op één been. Goede hardloopschoenen vangen dat grotendeels op; maar hardlopen is 'schadelijker' dan bijvoorbeeld fietsen, wandelen of zwemmen, waar je vergelijkbare bewegingen maakt maar de gewrichten minder belast).

Sporten is natuurlijk prima om aan je conditie te werken, spiermassa of kracht te kweken of om aan vetverbranding te doen, maar zoals je bijvoorbeeld bij topsporters vaak ziet (die op hun 30e helemaal afgebrand zijn, en tijdens hun carriere veel makkelijker blessures oplopen) kan veel sporten ook heel erg ongezond zijn. Zoals met alles is het ook met sporten: met mate (en bewust) doen en het lichaam niet te zwaar belasten. Om positieve gezondheidseffecten te bereiken kom je met 'gewoon' bewegen al een heel eind (niet de hele dag zitten, regelmatig lopen en bewegen, fietsen in plaats van auto, traplopen in plaats van lift, etc.), dan hoef je ook minder vaak te sporten om te compenseren.
Dat klopt helemaal. Volkomen mee eens!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 16:15
Verwijderd
Citaat:
Kennelijk ben jij degene die niet weet waar je over praat? Jij denkt dat drugs gezond is?
Waar heb ik ooit gezegd dat drugs gezond is? Hoe kom je nou weer aan deze vraag? Probeer eens te lezen en antwoord te geven.

Citaat:
Dat is net hetzelfde als een bodybuilder steroďde gebruikt. Dat is ook tegenstrijdig.
Ik moet je vragen; Hoe oud ben je eigenlijk?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Waar heb ik ooit gezegd dat drugs gezond is? Hoe kom je nou weer aan deze vraag? Probeer eens te lezen en antwoord te geven.


Ik moet je vragen; Hoe oud ben je eigenlijk?
Ik kan beter tegen jou zeggen, goed de vragenstelling te lezen. Misschien kun je beter een leesbril, in plaats van een zonnebril op doen de volgende keer, hahaha!

Waarom wil je weten hoe oud ik ben?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Ik kan beter tegen jou zeggen, goed de vragenstelling te lezen. Misschien kun je beter een leesbril, in plaats van een zonnebril op doen de volgende keer, hahaha!
Er is geen vraagstelling. Je zegt dat sporten niet kan compenseren voor eventuele drugs. Dat is vrij algemene kennis, me dunkt. Vervolgens kom je met verhalen dat jij wel weet hoe het zit "omdat" je aan bodybuilden doet, terwijl iedereen met een gemiddelde intelligentie zoiets weet vanaf de puberteit.

Je zegt niets nieuws.

Citaat:
Waarom wil je weten hoe oud ik ben?
Omdat je moeite hebt met lezen en/of begrijpen wat ik schrijf, er totaal niet op in ga en vervolgens met vragen die nergens wat mee te maken hebben komt. Verder is alles wat je tot nu toe verkondigt hebt verschrikkelijk obvious. Ik dacht eigenlijk ook dat je erg jong was, maar toen besefte ik me weer dat je aan het bodybuilden was en dat waarschijnlijk deed in plaats van de lessen logica en common sense volgen.


Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat jouw sport-ethiek niets te maken heeft met de sport ethiek van anderen. Kan je wel gaan zeggen dat drugs ongezond zijn (want meer dan dat heb je eigenlijk niet te melden) maar daar hebben de meeste geen boodschap aan, en dat weten ze al lang. Ze sporten dan ook niet om ergens voor te compenseren, wat bij jou ongetwijfeld wel het geval is met je bodybuilding.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Er is geen vraagstelling. Je zegt dat sporten niet kan compenseren voor eventuele drugs. Dat is vrij algemene kennis, me dunkt. Vervolgens kom je met verhalen dat jij wel weet hoe het zit "omdat" je aan bodybuilden doet, terwijl iedereen met een gemiddelde intelligentie zoiets weet vanaf de puberteit.

Je zegt niets nieuws.


Omdat je moeite hebt met lezen en/of begrijpen wat ik schrijf, er totaal niet op in ga en vervolgens met vragen die nergens wat mee te maken hebben komt. Verder is alles wat je tot nu toe verkondigt hebt verschrikkelijk obvious. Ik dacht eigenlijk ook dat je erg jong was, maar toen besefte ik me weer dat je aan het bodybuilden was en dat waarschijnlijk deed in plaats van de lessen logica en common sense volgen.


Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat jouw sport-ethiek niets te maken heeft met de sport ethiek van anderen. Kan je wel gaan zeggen dat drugs ongezond zijn (want meer dan dat heb je eigenlijk niet te melden) maar daar hebben de meeste geen boodschap aan, en dat weten ze al lang. Ze sporten dan ook niet om ergens voor te compenseren, wat bij jou ongetwijfeld wel het geval is met je bodybuilding.
Het enige wat ik wil aangeven is, dat sporten en ongezond leven, zoals roken niet samen gaan en dat het verder geen functie heet wat betreft de gezondheid. Je gaat met roken namelijk die gezondheid weer tegen. Idem. met junkfood, of blowen. Ligt er aan in welke mate natuurlijk, maar ik heb het nu over het dagelijks leven. Er zijn genoeg verslaafde rokers. Er zijn ook verslaafde rokers die sporten, om te kunnen roken, dat heb ik al eerder proberen uit te leggen. Wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn, althans ze zijn wel gezond bezig, maar dat roken gaat dat weer tegen. Het is een vieuze cikel, en blijft stil staan.
Als men niet rookt, dan heeft men ook meer lucht. Je aderen gaan open staan, je algemende conditie word hoger.
Jij zegt: sporten heeft altijd zin. Daar ben ik het op zekere hoogte wel mee eens, want helemaal niks doen is ook ongezond voor de fysieke gesteldheid van het lichaam. Ik heb alleen een andere mening over de gedachtegang van mensen die sporten om te compeseren. En in werkelijkheid bouwt het lichaam veel minder op dan als men niet rookt. Vandaar de vragenstelling, heeft het wel zin om te sporten als men ongezond leeft. Er zitten denk ik 2 kanten aan. Ja, omdat het goed voor de geest en lichamelijke conditie gaat, maar nee, omdat het tegenstrijdig is en niet alles eruit kunt halen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Het enige wat ik wil aangeven is, dat sporten en ongezond leven, zoals roken niet samen gaan en dat het verder geen functie heet wat betreft de gezondheid.
En daar ga je dus al de fout in. Als je ongezond leeft heeft het wel degelijk een functie om daar een klein beetje sport tegenover te zetten. Dat moet je niet zozeer zien als 'directe' compensatie, (ongezond eten, roken en alcohol blijft natuurlijk slecht) maar zeggen dat het geen functie heeft is fout.
Citaat:
Je gaat met roken namelijk die gezondheid weer tegen. Idem. met junkfood, of blowen. Ligt er aan in welke mate natuurlijk, maar ik heb het nu over het dagelijks leven. Er zijn genoeg verslaafde rokers.
Dus wat? Ze kunnen beter gewoon niet sporten? Wat wil je nou eigenlijk zeggen?
Citaat:
Er zijn ook verslaafde rokers die sporten, om te kunnen roken, dat heb ik al eerder proberen uit te leggen. Wil niet zeggen dat ze gezond bezig zijn, althans ze zijn wel gezond bezig, maar dat roken gaat dat weer tegen. Het is een vieuze cikel, en blijft stil staan.
Zo werkt het niet. Iemand kan een pakje per dag roken en alsnog in een betere conditie zijn dan iemand die niet rookt maar ook niet sport. Het blijft niet stil staan. Het een veegt het ander niet uit.

Hell, ik heb een sportopleiding gedaan in de tijd dat ik nog massaal rookte. Qua conditie was ik alsnog vele malen superieur aan iemand die niet rookte en 2-3 dagen in de week aan sport deed.
Citaat:
Als men niet rookt, dan heeft men ook meer lucht. Je aderen gaan open staan, je algemende conditie word hoger.
Sherlock.
Citaat:
Jij zegt: sporten heeft altijd zin. Daar ben ik het op zekere hoogte wel mee eens, want helemaal niks doen is ook ongezond voor de fysieke gesteldheid van het lichaam. Ik heb alleen een andere mening over de gedachtegang van mensen die sporten om te compeseren.
Dat heb je al gezegd. En zoals ik al zei: Mensen begrijpen heus wel dat een rondje hardlopen niet 'compenseert' voor een sigaret.
Citaat:
En in werkelijkheid bouwt het lichaam veel minder op dan als men niet rookt. Vandaar de vragenstelling, heeft het wel zin om te sporten als men ongezond leeft. Er zitten denk ik 2 kanten aan. Ja, omdat het goed voor de geest en lichamelijke conditie gaat, maar nee, omdat het tegenstrijdig is en niet alles eruit kunt halen.
De meeste mensen sporten helemaal niet om 'alles eruit te halen'. En het heeft sowieso zin. Het is geen vraagstelling want het antwoord erop is al duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 17:12
Verwijderd
Dat is jou opvatting erover. Ik vind roken sowieso al dom. Als je echt karakter hebt, stop je met roken en ga voor de goede prencipes. Roken heeft verder helemaal geen positieve werking op het lichaam.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 18:12
Verwijderd
En er is niemand die beweert dat dat zo is.

Tuurlijk is sporten met alleen gezond eten beter dan sporten en fastfood eten. Er is niemand die dat ontkent. Maar het is absoluut niet zo dat het geen nut heeft om te sporten als je fastfood eet.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Dat is jou opvatting erover. Ik vind roken sowieso al dom. Als je echt karakter hebt, stop je met roken en ga voor de goede prencipes.
Dat is mijn opvatting waarover? Zo is het nou eenmaal. Jij zegt dat mensen net zo goed niet kunnen sporten als ze drugs gebruiken, wat natuurlijk onzin is.

Wat heeft het met karakter te maken? Jij drinkt toch alcohol? Of is dat minder karakter-brekend dan tabak ofzo?
Citaat:
Roken heeft verder helemaal geen positieve werking op het lichaam.
Waar? Waar zeg ik dit? Wie ontkent het? Wat heeft het voor nut om dit te melden?

Heb je soms iets gerookt dat je de hele tijd met dit soort gekke kreten komt?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 18:56
Verwijderd
Citaat:
Dat is mijn opvatting waarover? Zo is het nou eenmaal. Jij zegt dat mensen net zo goed niet kunnen sporten als ze drugs gebruiken, wat natuurlijk onzin is.

Wat heeft het met karakter te maken? Jij drinkt toch alcohol? Of is dat minder karakter-brekend dan tabak ofzo?

Waar? Waar zeg ik dit? Wie ontkent het? Wat heeft het voor nut om dit te melden?

Heb je soms iets gerookt dat je de hele tijd met dit soort gekke kreten komt?
Ja, ik heb 12 wiet gerookt vandaag, nou goed! Ik vind roken vies, dus dat doe ik niet. Ik drink wel is alcohol ja, met mate! Maar als je een vaste roker bent, is iets heel anders. Ik heb geen zin om verder deze discussie te voeren, want we worden het toch niet eens.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook goed dat rokers sporten, is ook gezond, maar rook dan liever niet. Het blijft invloed hebben op gezondheid.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 18:56
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Je moet toch niet helemaal clean zijn voordat je kan sporten en er nut van hebt gekkie.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 19:02
Verwijderd
Sorry, maar je hebt geen zin meer om te discussiëren? Het is jouw topic met jouw stelling. Dan moet je erop voorbereid zijn dat er ook mensen rondlopen die jouw standpunt niet delen.

Bovendien zeg je in je openingspost letterlijk
Citaat:
In het algemeen is sporten zowel lichamelijke als geestelijke een gezonde bezigheid, waardoor men conditioneel, fysiek en mentaal sterker word. Het heeft geen zin als men daarnaast drinkt, rookt, ongezonde voeding eet en/of drugs gebruikt.
Ik kan je direct vertellen dat ik wel eens rook (eigenlijk alleen als ik ook heb gedronken) en dat ik ook prima ongezond eet. Toch krijg ik nu nog steeds een betere conditie en word ik sterker. Of dat mentaal is kan ik niet zeggen, maar fysiek zeker wel.

1 keer ongezond eten als je normaal gesproken prima eet zal niets doen. Het gaat je niet helpen, maar het gaat je ook niet tegenwerken.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb 12 wiet gerookt vandaag, nou goed! Ik vind roken vies, dus dat doe ik niet.
Dat moet je zelf weten. Wederom roep je iets wat totaal niets te maken heeft met mijn post of het onderwerp.
Citaat:
Ik drink wel is alcohol ja, met mate! Maar als je een vaste roker bent, is iets heel anders. Ik heb geen zin om verder deze discussie te voeren, want we worden het toch niet eens.
Het is geen discussie. Het is ik die al de hele tijd probeert uit te leggen dat er totaal geen logica of nieuwe inzichten in je verhaal staan en jij die daar dan vervolgens totaal niet op in gaat en met iets heel anders komt. Mensen weten dat drugs ongezond zijn. Dacht je dat ze dat niet begrepen?
Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook goed dat rokers sporten, is ook gezond, maar rook dan liever niet. Het blijft invloed hebben op gezondheid.
Ja dat roep je al het hele topic lang. "Roken is slecht" Dat weten de mensen heus wel. Ik begrijp niet dat je er zo'n moeilijk verhaal van probeert te maken als dat het enige is wat je probeert te verkondigen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 19:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ja, ik heb 12 wiet gerookt vandaag, nou goed! Ik vind roken vies, dus dat doe ik niet. Ik drink wel is alcohol ja, met mate! Maar als je een vaste roker bent, is iets heel anders. Ik heb geen zin om verder deze discussie te voeren, want we worden het toch niet eens.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook goed dat rokers sporten, is ook gezond, maar rook dan liever niet. Het blijft invloed hebben op gezondheid.
Ik vind het best goed dat je groente eet, ondanks dat je ook weleens gefrituurd eten eet en alcohol drinkt, dat is ook gezond, maar eet dan liever geen gefrituurd eten en drink geen alcohol, dat heeft namelijk invloed op je gezondheid.

Verder, heb je weleens je vingers in het stopcontact gestoken? Ik ben daar zeer benieuwd naar, op dit moment.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het best goed dat je groente eet, ondanks dat je ook weleens gefrituurd eten eet en alcohol drinkt, dat is ook gezond, maar eet dan liever geen gefrituurd eten en drink geen alcohol, dat heeft namelijk invloed op je gezondheid.

Verder, heb je weleens je vingers in het stopcontact gestoken? Ik ben daar zeer benieuwd naar, op dit moment.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 19:39
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Waarom?
Het is gezonder voor je om groente te eten en geen alcohol te drinken, dan om beide te doen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 21:51
5deklasser
5deklasser is offline
Natuurlijk is sporten goed! Alleen je kunt ook te veel sporten... je lichaam heeft voldoende rust nodig om te kunnen presteren. Krijg je lichaam dit niet,dan ga je dat op korte termijn ook merken, denk daarbij aan snel kramp krijgen.
Ook is het erg belangrijk om te drinken, maakt niet uit welke sport je doet. Want wanneer je 1% vocht verliest, wat dus al heel snel gebeurd, kan je prestatievermogen verminderd worden 60%!
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Sport met mate(n)
Snickers
17 07-05-2013 11:29
Lichaam & Gezondheid Gezonde Full-Body Workout sporten?
Rikje18
4 13-08-2012 17:42
Lichaam & Gezondheid Is sporten gezond?
Verwijderd
1 21-06-2009 12:31
Lichaam & Gezondheid Het grote lijntopic #24!
Mara
476 08-09-2004 18:03
Verhalen & Gedichten Columnwedstrijd: WEG MET GYM!
Ieke
0 03-05-2004 20:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap middelen om te stoppen met roken in het ziekenfonds
Saeed al-Sahaf
111 09-01-2004 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.