Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2005, 22:11
Verwijderd
Ik waarschuw vast: dit wordt een lang verhaal

Laat ik maar bij het begin beginnen. Ik heb bijna 3 maanden een relatie gehad met een jongen die ik al ongeveer een jaar kende, van m'n studie. Hij was al een goeie vriend van me, we hebben ook veel gezamenlijke vrienden. We waren al veel langer dan die 3 maanden met elkaar bezig, maar wegens omstandigheden werd het pas later officieel.
Deze zomer waren we allebei heel erg druk met het organiseren van een activiteit van onze studievereniging. We zaten allebei in die commissie, ook een reden waarom we zo lang gewacht hebben met officieel vriendje en vriendinnetje zijn. Het ging niet echt goed met onze relatie in die tijd, maar we waren te druk om het erover te hebben. Bijna gelijk na het einde van de zomer, toen alles voorbij was, kregen we ruzie om iets kleins. Hij besloot toen dat hij ermee wilde stoppen, onder andere omdat hij dacht hij het niet meer leuk kon hebben met me. Dat was ongeveer half september.

Ik dacht toen dat het wel over zou zijn. Ik was het totaal niet eens met een aantal punten waarop hij besloten heeft dat het over was. De belangrijkste was toch wel dat ik vond dat hij het erg snel heeft opgegeven, zonder ervoor te vechten. Het ging inderdaad niet goed die tijd, maar ik vond door omstandigheden. Ik heb 'm na een week een lange mail gestuurd met daarin ook een aantal vragen. Daarop heeft ie gereageerd, ook om aan te geven dat ie vrienden wil blijven. Ik heb 'm toen laten weten dat ik het erg moeilijk mee had en het waarschijnlijk nooit helemaal zou begrijpen, maar dat iik dat wel wilde proberen, omdat ik 'm niet helemaal kwijt wilde.

Vrienden blijven bleek alleen ontzettend moeilijk te zijn. De keren dat het een beetje goed ging, liepen uit op zoenen en/of bij elkaar slapen. Daarbij liet hij een aantal keren weten dat hij het miste en dat het nog steeds zo vertrouwd was. Het lukte me daarom totaal niet om echt normaal als vrienden te doen.
In de tussentijd heeft ie ook 2 keer met een ander meisje gezoend, beide keren toen hij heel dronken was. Zo is hij gewoon: als ie dronken is, wordt ie aanhankelijk en gaat ie mensen zoenen. De eerste keer was toen het net uit was, de keer daarna echter een tijdje later. Daarna besloot ik dat ik niet langer available wilde zijn voor hem: ik was gewoon nog makkelijk te scoren en meer niet.

Dat ging goed tot 2 weken geleden. We hadden nog een soort afsluitingsweekendje met onze commissie. Eigenlijk waren we het hele weekend weer een stelletje, wat de rest van onze commissie ook al pesterig zei. Het gebeurde gewoon weer. De week daarna wist ik echt niet hoe ik nou tegen 'm moest doen, en volgens mij had hij hetzelfde

Alleen in die week begonnen de problemen. Een hele goeie vriendin van me ging steeds closer met 'm om, ook omdat ze samen een project deden. Zij weet alles van me, hoe ik over 'm denk en dat ik er ook nog mee zit en er echt nog niet overheen ben. Ze is ook het type dat mensen zoent als ze gedronken heeft. Ze zit de laatste tijd niet zo heel lekker in d'r vel, mede daarom. Vorige week op een feestje kreeg ik al het idee dat die 2 ooit wel eens zouden kunnen zoenen. Ik ben niet heel jaloers aangelegd, en heb er dus ook niks van gezegd. Ik hoopte dat ze verstandig genoeg zou zijn om het niet te doen.
Ik had al een beetje gehoord dat hij haar wel leuk scheen te vinden. Dat is dus in een paar dagen ontstaan, net nadat we dus dat weekendje weer ongeveer als stelletje doorgebracht hadden. Die vriendin had ik er ook alles over verteld, dus ze wist ervan.
Maar toch hebben ze gezoend. Afgelopen week waren ze een keer 'toevallig' samen uit. Ze waren allebei een beetje dronken en toen gebeurde het.
Ik had al het vermoeden dat ze gezoend hadden, maar hoorde het uiteindelijk via iemand anders. Ik was helemaal in de war en had geen idee wat ik ermee moest. Ik heb haar een beetje genegeerd, waarop ze uiteindelijk uit zichzelf naar me toe kwam en we het erover gehad hebben. Ze had er spijt van, omdat ze 'm helemaal niet leuk vindt. Ze negeert 'm nu ook en neemt afstand, ook omdat ze wel zag dat hij haar wel leuk vond. Dat had tot gevolg dat ze dit weekend een smsje van 'm kreeg met de vraag wat er gebeurd was en waarom ze 'm negeerde, terwijl ze het daarvoor toch zo leuk hadden. Ze heeft er niet op gereageerd.

Ik heb het haar wel redelijk vergeven, ook omdat ze het niet zo makkelijk heeft. En bovendien omdat ik haar niet ook nog eens kwijt wilde. Maar dit weekend ben ik wel na gaan denken, mede dankzij een gesprek met een andere vriendin. Zij snapte niet dat ik het haar zo makkelijk vergeven heb. Volgens haar had die vriendin het nooit zo ver mogen laten komen en maakt het niet uit dat ze spijt heeft, want dat is lekker makkelijk. Het is volgens haar in ieder geval niet de schuld van m'n exvriendje, die kan volgens haar doen wat ie wil. Daar geef ik haar deels gelijk in, maar ik vind nog steeds dat hij het niet kon maken.

Ik ben nu vooral boos op m'n exvriendje, maar eigenlijk ook nog op die vriendin van me. Ik weet alleen totaal niet wat ik er nu mee aanmoet. M'n exvriendje zorgt er dus voor dat ik boos ga zijn op m'n beste vriendin, omdat ie met haar gezoend heeft. Maar het komt van 2 kanten: zij heeft wel met hem gezoend, terwijl ze het ook had kunnen weigeren. Ik wil haar daardoor niet kwijtraken, maar het ook niet makkelijk vergeven. Bovendien weet ik echt niet hoe ik nu tegen hem moet doen. Hij is me niks verplicht en kan eigenlijk doen wat ie wil. Maar toch vind ik eigenlijk dat hij te ver gegaan is.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? En wat zijn jullie tips, want die kan ik erg goed gebruiken op dit moment
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2005, 22:15
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
*Scrolt naar benenden.......* Ok wens me succes commentaar volgt over een uurtje of wat.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 22:23
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Ok, Ze waren beide dronken. Je exvriendje is geen verantwoording schuldig en zij officieel ook niet omdat jullie niets hebben. Toch vind ik het idd niet echt fair van haar wat ze gedaan heeft. Dat ze niet lekker in haar vel zit heeft er weinig mee te maken vind ik want er zijn zat andere jongens die wel willen zoenen.
Toch weet ik niet of ik boos op haar zou zijn, als ze uit zichzelf naar jou toe is gekomen kan je er van uit gaan dat ze niet blij is met wat er is gebeurt.
Ik zou het er ngo eens goed met haar over hebben waarom ze het gedaan heeft. Als ze echt een goede vriendin is is ze eerlijk en kan je erover nadenken of je boos bent of niet.

1 ding snap ik niet: ze werden steeds closer in dat weekend, maar ze vond hem helemaal niet leuk?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 22:24
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Hij is je exvriendje, dus hij is je idd geen verantwoordig schuldig. En dat wat er nu met die vriendin van jou en hem is gebeurd, bewijst eens heel goed hoe moeilijk het voor jou (maar ook voor hem) is dat jullie nog aan het rotzooien zijn met elkaar. Als je een punt achter een relatie zet, doe dit dan ook definitief. Anders komen er alleen maar problemen en drama's van. Vrienden blijven gelijk nadat het uit is, werkt niet. Dan krijg je geen kans om de relatie af te sluiten en te verwerken, en is elke (mis)stap die hij zet extra pijnlijk voor jou.

Dus, neem afstand van elkaar en gebruik die tijd voor jezelf om over hem heen te komen. Bedenk dan ook voor jezelf wat je met die vriendin van jou wil en hoe je nu tegenover haar staat. Maar neem nu hoe dan ook afstand van de hele situatie, anders blijven jullie straks met z'n 3en in een kringetje om elkaar heen draaien, en daar komt alleen maar jaloezie en venijn van (ja, ik spreek uit ervaring...)
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 22:37
Verwijderd
Thanks voor het lezen allebei

@ Cookie: ze gingen nooit echt veel met elkaar om. Maar door dat project gingen ze wel meer met elkaar om. Mijn vriendengroep is sowieso wel 'aanrakerig': je geeft elkaar snel een knuffel of iets. Dus daar hoef je niet altijd iets achter te zoeken.
En ze kwam naar me toe, omdat ze wilde weten of ik er boos om was. Maar volgens mij vooral omdat ze zich zelf kut voelde. Ze vindt het een toffe gozer, maar voelt echt niks voor 'm. Zoals ik al zei, zoent ze vaker met jongens voor een avondje.

@ Thee Muts: thanks, ik was idd al van plan er een beetje afstand van te nemen. Dat vrienden blijven niet lukte, was me al wel duidelijk. Maar ik begin me nu wel af te vragen of dat me ooit gaat lukken als hij zo'n instelling heeft. Want volgens mij maakt hij zich er totaal niet druk om wat dit voor gevolgen voor mij heeft.

En wat het ook nog moeilijker maakt, is dat ik komende week nog een weekend naar het buitenland ga. Hij gaat ook mee. Ik ben zo bang dat als ie dan ook maar een beetje interesse in me toont, ik weer in z'n armen lig Ik heb me namelijk al zo vaak voorgenomen het niet meer te laten gebeuren, en toch bleven we dus bezig.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 23:39
Verwijderd
Citaat:
Skyblue schreef op 06-11-2005 @ 23:37 :

En ze kwam naar me toe, omdat ze wilde weten of ik er boos om was. Maar volgens mij vooral omdat ze zich zelf kut voelde.
Uit het feit dat ze zich kut voelde kun je ook wel opmaken denk ik dat ze het rot vond voor jou. Je gaat je namelijk niet kut voelen over iemand die je niet belangrijk vindt.

Hij is je geen verantwoording schuldig, zij ook niet. Ze heeft het wel uitgelegd en dat is al meer wat een ander zou kunnen doen. Probeer het van je af te zetten. Je weet nu hoe ze kan zijn met jongens, dus misschien dat je haar voortaan wat meer in de gaten houdt.

En natuurlijk is het rot voor je dat hij met anderen zoent. Wat dat betreft ben ik het eens met Theemuts: probeer wat afstand te bewaren. Vrienden zijn lukt vaak niet, zeker niet als je dat meteen na het beëindigen van een relatie probeert...

Succes!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 07:57
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Skyblue schreef op 06-11-2005 @ 23:37 :
En wat het ook nog moeilijker maakt, is dat ik komende week nog een weekend naar het buitenland ga. Hij gaat ook mee. Ik ben zo bang dat als ie dan ook maar een beetje interesse in me toont, ik weer in z'n armen lig Ik heb me namelijk al zo vaak voorgenomen het niet meer te laten gebeuren, en toch bleven we dus bezig.
Jah dat heb je helemaal zelf in de hand. Zo zal het wel niet voelen. Ik denk dat het belangrijk is dat je van tevoren een beslissing neemt met wat je wel en niet wilt gaan doen.
Als je nu zegt dat je het niet erg vindt om dan nog een keer te zoenen laat het dan gewoon gebeuren en je ziet wel.
Maar als je je nu voorneemt het niet te doen doe het dan ook gewoon niet. Hoe lief hij ook doet en hoe groot de verleiding ook is. Je zal zien dat je je goed voelt dat je het niet hebt gedaan.
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:12
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Zoals eerder vertelt, denk ik dat je het je ex-vriendje moeilijk kwalijk kunt nemen. Mocht hij haar echt leuk vinden etc. staat hij volledig in z'n recht om met haar te zoenen. Het is niet echt eerlijk nee, maar jullie hebben niets.
Die vriendin is fout bezig geweest. Dat weet ze ook. Anders was ze niet naar je toegekomen. Ze is eerlijk geweest en heeft vervolgens ook juist gehandeld. Daarvoor kan je haar bedankenen ook vergeven, maar dat neemt niet weg dat je het er wel moeilijk mee hebt. En ik denk dat je dat ook eerlijk tegen haar kan zeggen. Je kan even afstand nemen, maar ik zou het als ik jou was gewoon vergeten na een poosje. Het was een verkeerd moment en sindsdien heeft ze alles gedaan om het goed te maken. Als het een ander meisje was geweest had je het er ook moeilijk mee gehad.

Ik heb ooit in hetzelfde schuitje gezeten. Ik heb die vriendin meteen vergeven, heb het er echter nog lang moeilijk meegehad. Uiteindelijk bleek die zogenaamde vriendin een echte bitch te zijn en heeft me wel op meerdere vlakken verneukt. Uiteindelijk heeft ze nog zelfs 2 jaar een relatie met hem gehad. Maarja, wat ik wil zeggen is: Is die vriendin wel een echte vriendin?

Neemt niet weg dat ik wel een relatie ben begonnen met de ex van mn beste vriendin, maar die waren allang over en uit.

Laatst gewijzigd op 07-11-2005 om 13:55.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:21
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Jouw exvriendje is jou eigenlijk geen verantwoording schuldig omdat jullie niets meer met elkaar hebben, als lijkt het wel anders, omdat jullie nog erg close met elkaar omgaan. Maar ondanks dat is er niets officieels en is hij vrij te doen wat hij wil.
Dat neemt niet weg dat het niet erg netjes is wat ze gedaan hebben. Jouw vriendin zegt dat het haar spijt en ze zal dit vast wel menen, maar ze had het niet zo ver mogen laten komen, vooral omdat ze zegt dat ze hem niet leuk vindt. Dat is ook nog eens jouw exvriendje aan het lijntje houden, wat niet echt netjes is.
Dat ze allebei met drank op snel zoenen, ligt waarschijnlijk aan de drank, wat ze makkelijk als een excuus kunnen gebruiken, maar hoeveel je drinkt heb je zelf in de hand en daarom is teveel drank eigenlijk een erg slecht excuus om dingen 'zomaar' te laten gebeuren, vind ik.

Sinds het tussen jullie uit is, blijven jullie wel te close met elkaar omgaan en daar zit misschien wel het grootste probleem. Op die manier blijven er, waarschijnlijk vooral voor jou omdat jij het niet uit hebt gemaakt, nog gevoelens spelen als het weer zo ver komt dat jullie met elkaar zoenen. Dit is het eerste wat moet stoppen, wil je er meer tegen kunnen als hij met andere meisjes close omgaat. Het zit er namelijk dik in dat hij een keer iemand tegen zal komen, waar hij verliefd op kan worden en dan is er weer kans dat die gevoelens van jalouzie bij je opspelen, aangezien jullie dan nooit meer zullen zoenen, wat dus eerder gebeurd is.

Jij moet hem dus verder loslaten dan je nu al gedaan hebt. Jouw exvriendje is niet echt veel te verwijten, omdat hij vrijgezel is, al had hij wel beter na kunnen denken met wie hij ging zoenen toen. En jouw vriendin is ook niet al te handig bezig geweest, maar zij heeft nu in ieder geval al ingezien dat wat ze deed, vrij stom was. Alleen werkt negeren van hem niet en moet ze hem eigenlijk zeggen dat ze niets voor hem voelt.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 08:49
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Ik vraag me eigenlijk 1 dingetje af: Waarom zoent hij nog met je als hij het heeft uitgemaakt. Pure lust of voelt hij toch nog wat?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 10:00
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
combinatie van beide denk ik. Misschien voelt ie idd nog wel wat, maar hij weet dat het toch niet werkt, maar lust wint af en toe.

denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 12:16
Amma
Avatar van Amma
Amma is offline
Ik zou die jongen gewoon laten voor wat het is, want je hebt er niks aan zo te horen..
En wat je vriendin betreft, stom van haar dat ze met hem heeft gezoend terwijl ze wist dat jij nog gevoelens had voor hem. Maar het is wel goed dat ze uit zichzelf naar je toe is gekomen om met je te praten. Als ze een goede vriendin is, zou ik haar ook niet meteen kwijt willen raken om zoiets maar met haar praten, dan komen jullie er vast wel uit. En haar vergeven doe je niet alleen voor haar, maar ook voor jezelf zodat je het kan aflsuiten.
Succes
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 13:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik snap niet zo goed waarom mensen het een beste vriend(in) altijd kwalijk nemen als hij/zij zoent met een ex-vriend of iemand die jij ook leuk vindt. Natuurlijk is dat niet leuk om te zien, maar ze zijn geen verantwoording aan jou verschuldigd!

Bovendien was in dit geval de relatie met die jongen al over, en mogen zij gerust doen wat ze willen. Ik vind dan ook dat je beste vriendin helemaal geen verantwoording aan jou verschuldigd is. Ze kan en mag zelf beslissen met wie ze zoent! Het zou natuurlijk een ander verhaal zijn als hij nog een relatie met je gehad had.

Neemt niet weg dat het voor jou niet leuk is, en best moeilijk kan zijn. Ik denk dat je het moet proberen te accepteren dat het echt over is tussen jou en die jongen. Probeer afstand te nemen, en geef op feestjes enzo niet toe aan verleiding. Als je weet dat hij makkelijk zoent als hij dronken is, dan moet je dus zorgen dat je niet bij hem in de buurt bent als hij dronken is. Of zorgen dat je sterk genoeg in je schoenen staat om hem op dat moment af te wijzen.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 14:23
i'mstronger
i'mstronger is offline
Als ik het goed gelezen heb in jouw verhaal, heb jij nog gevoelens voor hem, het is niet voor niets dat jullie telkens weer naar elkaar toetrekken.
Hij heeft het toen uitgemaakt, niet jij.

Als ik dit allemaal goed heb, dan vind ik het een ongelooflijke k*tstreek van die vriendin van je. Ik had het haar niet vergeven, die jongen was verboden voor haar. Zo zie ik dat. Je bent nog helemaal niet klaar met die jongen, en een weekend geleden heb je nog met hem gerotzooit. Hoe haalt zij het dan in haar hoofd achter hem ' voor de lol ' aan te gaan.

Als ik jou was, zou ik in ieder geval het contact met die jongen verbreken, en ik zou er even een weekje over na denken, (met medeweten van die vriendin) of die vriendin jou wel waart is...
Als je toch beslist dat ze je vriendin mag blijven, weet ze in elk geval hoe moeilijk je het ermee hebt, en dat dit niet zomaar kan!

Als ik het betrek op mijzelf, ik zou NOOIT met een jongen gaan, die zo gevoelig ligt bij mijn vriendin.
succes met je beslissing.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:17
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
i'mstronger schreef op 07-11-2005 @ 15:23 :
Als ik dit allemaal goed heb, dan vind ik het een ongelooflijke k*tstreek van die vriendin van je. Ik had het haar niet vergeven, die jongen was verboden voor haar. Zo zie ik dat.
Dus als jij echt het idee hebt dat je de liefde van je leven ontmoet hebt, dat hij de jongen is met wie je oud wil worden, kinderen wil krijgen, dan begin je niks met hem omdat het de ex van je beste vriendin is?

Vind ik een beetje raar. Zo laat je je liefdesleven bepalen door anderen. Feit is wel dat je in het begin voorzichtig zal moeten zijn, maar het is een ex!

Maar goed, ik denk ook wel dat je anders zou denken als je voor die keuze zou komen te staan. Persoonlijk zou ik het niet slim vinden om daardoor iemand te laten schieten!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:26
i'mstronger
i'mstronger is offline
- het was niet de liefde van haar leven, gewoon een lolletje, terwijl het de TS veel doet.

- en van een echte ex kan je hier ook niet spreken, ze scharrelen soms nog wat, en ik vind dat als je dat wéét van je beste vriendin (en ook wéét dat het haar wat doet) dan is die ene jongen even verboden ja!

-en stel dat je echt denkt dat het de liefde van je leven is, moet je vaak toch kiezen, de een of de ander.

-als het mij zou overkomen, en ik dacht dat hij de liefde van mijn leven zou zijn, zou ik hem echt niet laten schieten hoor . Maar niet voor een 'lolletje'.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2005, 15:29
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ah ok, nou ja, dat van dat lolletje kan ik me nog wel iets bij voorstellen dat je dat niet zou doen, maar ja, ook dan vind ik nog dat je geen verantwoording verschuldigd bent.

Maar ik begrijp je antwoord wel beter zo .
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 00:27
Verwijderd
Thanks voor alle reacties (wat veel!)
Ok en nu een kleine update: ik heb vandaag nog een keer met die vriendin gepraat. Ik hoorde namelijk weer via-via dat het niet 1 keer gebeurd is, maar nog een keer. Ik heb haar toen meteen gebeld om verhaal te halen. Ze dacht dat ik van allebei de keren al wist. De eerste keer was ze echt heel dronken. Maar hij ook, want hij is daarna met een ander meisje mee naar huis gegaan en schijnt daar ook wel wat mee gedaan te hebben toen. De tweede keer wist ik dus al: die was een week na de eerste keer. Ik heb ook een beetje tegen haar gezegd dat dit wel wat veranderde. De gegevens dat er een week tussen zat, dat ze de tweede keer niet echt dronken was (wat ik overigens geen excuus vind) én dat ze er niks van zei, zorgen er wel voor dat ik nu een beetje anders bekijk. Ik heb me idd voorgenomen er goed over na te denken na dit weekend. Ook over hoe ik nu met hem om zal gaan.

@zeep007: Als het een ander meisje wat geweest, had ik het er niet zo moeilijk mee gehad. Ik heb vier hele goeie vriendinnen hier, waarvan zij er 1 is. Verder mag ie van mij de hele wereld scoren (ok, ook niet helemaal), maar niet 1 van die 4. Vooral zij wist er echt alles van. En dat wist ie best. Andersom maakt dat ook dat ik vind dat 1 van die 4 hem niet moest scoren, zeker niet zo en op dit tijdstip. Dat zij het wel heeft gedaan, geeft wel stof tot nadenken.

@WolterB: Het is hem wel duidelijk dat ze niks voor hem voelt. En niet meer close met hem omgaan, gaat betekenen dat er voorlopig geen vriendschap tussen in zit. Want aangezien we allebei vrij aanrakerig zijn naar onze vrienden, gaat het dan weer niet goed waarschijnlijk. Vorige keren dat we weer een beetje vriendschappelijk met elkaar omgingen, liep het weer uit op zoenen. En dat wil ik dus wel voorkomen.

@Cookie (en zeep007): Het is denk ik ook een combinatie van nog gevoelens en gewoon lust. Ik ben, zoals gezegd, niet de enige die hij gezoend heeft sinds het uit is, lang niet zelfs. Hij praat er niet over met vrienden, behalve met eentje, maar die laat niks aan mij los erover. Dat neem ik 'm absoluut niet kwalijk: ik wil niet via-via horen wat hij nu over me denkt ofzo. Ik praat er met veel vrienden over. Wederzijdse vrienden denken er eigenlijk allemaal hetzelfde over: dat hij totaal niet weet ie nu moet, waarschijnlijk grotendeels dankzij gevoelens die ie toch nog voor me heeft. Ze denken dat hij onderschat heeft hoeveel ie voor me voelde toen ie het uitmaakte, en dacht dat zijn gevoel snel over zou zijn als ie dat besluit nam. Is dus blijkbaar niet zo. Daarom is ie zo verschrikkelijk aanhankelijk bij iedereen (nog veel erger dan normaal) en zoent dus ook met veel mensen. Wat dat betreft is ie echt veranderd sinds het uit is, wat ik van heel veel mensen hoor. Het vervelende is alleen dat ze hiermee naar mij komen, en niet naar hem. Hij wordt door niemand aangesproken op zijn gedrag, terwijl toch veel mensen (ook vrienden van 'm) vinden dat ie kansloos bezig is zo en moet nadenken.

@i'mstronger: Het punt dat ze 'achter 'm aan' is gegaan, terwijl ze 'm niet leuk vond, zorgt er nu idd voor dat ik aan het nadenken ben. Ik zou het andersom ook echt nooit doen, zeker niet in deze situatie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-11-2005, 13:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Dan zal ik die zogenaamde vriendin maar even links laten liggen. In jouw positie zou ik haar niet zo snel weer kunnen vertrouwen en heeft vriendschap een behoorlijke deuk opgelopen. Dat is niet jouw schuld, maar die van haar. Dat is jammer, maar wat moet je met mensen die je kwetsen ipv gelukkig maken.
Wat ik ook wil zeggen is dat die vriendin geen blaam had gehad als jij en hij over en uit waren. Maarja, dat was dus niet zo...
Ik ben namelijk dus ook een keer die vriendin geweest en ik dacht dat het over en uit was, totdat ik wat met hem kreeg en er bleek weer van alles los te komen, wardoor alsnog de vriendschap op de klippen liep. maar dit terzijde.

Anywho, hij zou ongetwijfeld nog gevoelens voor je hebben, en niet weten wat ermee te doen. Als hij dat wel wist waren er allang stappen ondernomen. Praat erover, want dit schiet niet op zo. Mocht hij duidelijk maken dat het echt over en uit is, laat het rusten, neem afstand, en steek weer energie in andere jongens.
En laat die vriendin ook ff rusten. Kies lekker voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 15:03
Mandarijntje
Avatar van Mandarijntje
Mandarijntje is offline
Ik heb de rest van de comments niet gelezen, dus mocht iemand al het zelfde gezegd hebben als wat ik nu ga doen, blabla.

Ik vind eigenlijk dat je niet moeilijk moet doen, je ex negeren, fucking loser is het, en je vriendin heeft het goed afgehandeld door hem verder te negeren. Zij heeft het hem even goed laten voelen, wat jou niet is gelukt.
Fuck die gozer, hij is al deze bullshit niet waard. Als hij echt om je had gegeven en je echt leuk en alles had gevonden, had hij wel tijd en moeite erin gestoken, ik kreeg van je verhaal niet echt de indruk dat hij dat heeft gedaan.

Dus, je vriendin blijft je vriendin. Ze heeft tenminste niet sneaky achter je rug om contact met hem gehouden en je gewoon eerlijk verteld wat er is voorgevallen.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2005, 18:18
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
ten eerste had je het niet zo ver moeten laten komen denk ik..

Jullie hadden op den duur misschien toch de knoop moeten doorhakken dat jullie wél met elkaar het zouden proberen, in plaats van zo te rotzooien..

En ja, ik vind dat beide partijen schuldig zijn, zowel ex als je vriendin. Ok, het is je ex, maar wel een ex die ook nog met jou rotzooit en je dus hoop geeft.

Leen je niet uit voor dergelijke praktijken maar vraag dan van hem dat hij een keus maakt..nu voel je je alleen maar rottig!

En die vriendin..ja..vertrouwen moet weer groeien denk ik, maar zolang ze hem nu negeert, zou ik het nog even aankijken

succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Wat heeft 2006 jou gebracht?
Roosje
52 22-01-2007 03:22
Liefde & Relatie Hoe is jullie relatie begonnen?
Simplicity
165 10-12-2006 10:32
Liefde & Relatie Het is wel over, maar nog niet voorbij..
Verwijderd
111 10-03-2005 08:20
Liefde & Relatie verliefd op beste vriend, tevens ex van beste vriendin
stuivertje
42 17-11-2004 23:35
Liefde & Relatie na hoelang zouden jullie ... (vragenlijstje)
Verwijderd
67 14-05-2004 18:42
Liefde & Relatie Exvriend, goeie vriendin & feest...
Mindfields
11 11-10-2003 17:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.