Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-03-2005, 19:25
Verwijderd
1

Laatst gewijzigd op 16-04-2022 om 22:26.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:31
annetjuh
Avatar van annetjuh
annetjuh is offline
ik weet wel dat je je kunt laseren of zoiets, en op televisie zag ik dat ze botox onder de oksels spoten zodat de zweetproductie minder werdt.
__________________
-o0o- Je hebt mensen en pennen, beiden schrijven -o0o-
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:41
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Idd, botox, dat verlamt je zweetklieren waardoor je niet meer zweet (op de plek waar ze dat inspuiten). Dan moet je dus wel naar de dokter, ik denk dat die je wel door kan sturen. Het werkt alleen wel maar tijdelijk, dus om de zoveel tijd moet je dat dan weer laten doen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:43
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Wat je kan doen, is gewoon een (oud (wel schoon natuurlijk)) T-shirt aandoen en je kleren wat je wilt aandoen meenemen, naar school fietsen, en ergens op school omkleden (kleedkamers, toiletten, in de gang etc.)
Deed ik eerst ook, maar de laatste paar maanden benk met de trein.
Verder ligt het volgens mij aan je conditie en doorbloeding hoe veel je zweet...
Maar dat denk IK dan...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 19:49
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
maar die zweetklieren kunnen toch ook verstoppen als je al die middeltjes gebruikt? das toch ook weer niet goed??

heb het zelf ook, gebruik odorex, dat spul bedoel je waarschijnlijk... helpt bij mij n beetje...
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 17-03-2005, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Cha schreef op 17-03-2005 @ 20:43 :

Verder ligt het volgens mij aan je conditie en doorbloeding hoe veel je zweet...
Maar dat denk IK dan...
dan zal het wel aan mijn doorbloeding liggen ofzo, conditie heb ik genoeg, maar als ik ook maar een klein beetje beweeg krijg ik ook al een rood hoofd en ga ik zweten
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 06:46
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
ik zou inderdaad als ik jou was een een schoon shirt meenemen en een (niet te strak) ander shirt aandoen op de fiets. Dan kun je je op school opfrissen en omkleden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 07:35
dreadlock leen
dreadlock leen is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 17-03-2005 @ 21:10 :
dan zal het wel aan mijn doorbloeding liggen ofzo, conditie heb ik genoeg, maar als ik ook maar een klein beetje beweeg krijg ik ook al een rood hoofd en ga ik zweten
ik heb er ook best wel erg last van. Wat ik doe is meestal een truitje aandoen waar je het niet op ziet ( synthetisch oid). Men zegt dat je in dat soort stoffen juist extra gaat zweten, maar dat heb ik liever dan dat iedereen het ziet idd.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 09:30
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik zweet oko erg veel, ik kan ook niet normal naar school fietsen zonder dat er donkekre kringen onder me oksekls groeien...
ik gebruik odorex maar dat helpt niet echt bij mij... ja het eerste kwatier alsk daarna weer spuit helpt het niet
enige wat je eraan kan doen is jezelf idd omkleden op school. of tot de conclusie komen dat iedereen zweet en het iets natuurlijks is. dat heeft bij mij veel geholpen, ik durfde mijn jas oko niet uit te doen...
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 11:49
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
hoe ver moet je eigenlijk fietsen naar school?
Als je een uur moet fietsen is het zweten natuurlijk niet zo gek. Maar als je het al bij 5 minuten hebt wel weer.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:30
Verwijderd
Zorg dat je iig ruim op tijd vertrekt, zodat je niet snel hoeft te fietsen. Dat je gewoon een beetje rustig aan kunt doen zeg maar. Bij mij scheelt dat een hoop. Ik heb ook wel dat ik nogal snel zweet, maar ik heb juist totaal geen goede conditie, dus blijkbaar maakt dat niet uit.
En een goede deo is deoleen, vind ik. Ik heb de gel daarvan.. je ziet het niet, het heeft geen geur, je zweet minder en als je zweet dan ruik je het niet.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 17-03-2005 @ 20:41 :
Idd, botox, dat verlamt je zweetklieren waardoor je niet meer zweet (op de plek waar ze dat inspuiten). Dan moet je dus wel naar de dokter, ik denk dat die je wel door kan sturen. Het werkt alleen wel maar tijdelijk, dus om de zoveel tijd moet je dat dan weer laten doen.
Hm ik dacht dat je i.p.v. dat je dan uit je oksels zweet, het zweet nu ergens anders vandaan komt. Dus op je hoofd of je rug.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 13:09
Sketch
Avatar van Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 18-03-2005 @ 13:34 :
Hm ik dacht dat je i.p.v. dat je dan uit je oksels zweet, het zweet nu ergens anders vandaan komt. Dus op je hoofd of je rug.
Je zweet alleen op plekken waar het zweet 'nodig' is ter verkoeling. Als je fiets zal je dan niet gauw op je hoofd gaan zweten.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:23
bench140
Avatar van bench140
bench140 is offline
Ik gebruik nu odorex extra dry samen met deoleen deodorant. Dit werkt perfect! Ik zweette me altijd de kolere maar ben er helemaal vanaf
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 15:32
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Sketch schreef op 18-03-2005 @ 14:09 :
Je zweet alleen op plekken waar het zweet 'nodig' is ter verkoeling. Als je fiets zal je dan niet gauw op je hoofd gaan zweten.
Moet jij eens opletten Oksels eerst, dan rug en vervolgens loopt het zweet over je voorhoofd

Ik zou gaan voor het aloude kleed-je-om-op-school. En schijt aan de smoes "dat kan ik niet, want", want dan vraag je een persoonlijk gesprek aan bij je coördinator.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 16:34
TIEN
Avatar van TIEN
TIEN is offline
Citaat:
Sweet Revenge schreef op 18-03-2005 @ 06:46 :
ik zou inderdaad als ik jou was een een schoon shirt meenemen en een (niet te strak) ander shirt aandoen op de fiets. Dan kun je je op school opfrissen en omkleden.
ja dat deed ik ook we leens.. maarja ik zweet dus altijd! dus dat schone shirt was na een uurtje ook nat

echt heel iritant! maar botox is dat niet schadelijk of wat?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2005, 22:34
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 17-03-2005 @ 21:10 :
dan zal het wel aan mijn doorbloeding liggen ofzo, conditie heb ik genoeg, maar als ik ook maar een klein beetje beweeg krijg ik ook al een rood hoofd en ga ik zweten
Hehe, dat heb ik ook heel erg. Kan haast niets doen zonder rood te worden, of te zweten. Misschien helpt donkere kleding? Dan valt het niet zo op. Als ik een oranje shirt aanheb, valt het altijd heel erg op, afhankelijk van de stof
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 13:41
Verwijderd
beter conditie krijgen zodat je niet zo erg zweet ?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:20
Auntie M
Avatar van Auntie M
Auntie M is offline
Volgens mij hebben de mate van zweten en conditie geen kont met elkaar te maken. Topatleten zweten toch ook.
__________________
You love me You hate me, You hate to love me You love to hate me...||De Nieuwe Wereld komt eraan!!!! ...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:30
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
gladde aal schreef op 19-03-2005 @ 14:41 :
beter conditie krijgen zodat je niet zo erg zweet ?
Waar slaat dat nou weer op? Ik trainde dagelijks vrij intensief en zweette ook altijd ontzettend. Dat is gezond.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 14:32
-(L)-
Geen idee wat er aan te doen is. Rustiger fietsen? Alhoewel dat natuurlijk de oplossing niet is. Ik zou idd een ander shirt meenemen, en dat dan ff omwisselen op de wc, en dan pas je jas uit gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:21
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Kunnen we niet een "Groot zweet-topic" oprichten? Dit soort topics zijn nu al zo vaak voorbij gekomen...
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 19-03-2005 @ 15:20 :
Volgens mij hebben de mate van zweten en conditie geen kont met elkaar te maken. Topatleten zweten toch ook.
De functie van zweten is duidelijk, door het vocht op je huid wordt de warmtegeleiding tussen huid en lucht beter en koel je af. Je produceert zweet als je lichaam hard moet werken, dus in zekere zin zit er wel een verband tussen je conditie en je zweetproductie.

Je kunt het misschien beter uitdrukken in een percentage van 'efficiëntie'. Iemand met een goede conditie die naar school fietst, gebruikt misschien 40% van zijn spiercapaciteit. Dus hoeft hij niet te zweten. Iemand met een slechte conditie gebruikt 80% en gaat dus zweten. Maar iemand met een topconditie die gaat sporten gebruikt ook 80% en gaat dus ook zweten.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:26
GoldenSample
Avatar van GoldenSample
GoldenSample is offline
ik ben in prima conditie, maar als ik met iemand mee fiets die veel mindere conditie heb zweet ik wel en hij niet, terwijl hij een beetje vermoeid is en ik nergens last van heb...

ik zweet ook nog al snel, maar gelukkig heb ik er niet zo heel veel last van
__________________
zeur niet op spelling, ben dislectysch...
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:40
Verwijderd
Ja, er zit natuurlijk ook nog verschil tussen mensen onderling. Er zullen ook mensen zijn met een matige conditie die niet snel zweten en mensen met een prima conditie die wel snel zweten, dat kan altijd. Maar ik denk dat er wel een redelijk verband zit tussen conditie en zweetproductie, of beter gezegd de mogelijkheid van jouw lichaam om efficiënt voeding om te zetten in energie. Warmte is immers iets waar jou lichaam niets aan heeft. Dat is overtollige energie. Hoe minder warmte, hoe groter het gedeelte van de voedingsstoffen dat naar energie/kracht voor de spieren gaat. Voor mijzelf was het bijv. een nieuw medicijn voor beter luchtdoorstroom (ivm. astma) dat ervoor zorgde dat ik beter kon ademen en ook veel minder snel zweette bij fietsen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 16:54
someone
someone is offline
nou, ik heb iets gevonden wat dus zou moeten helpen...
het stond op het forum van de viva.nl en het zou echt moeten werken...
nou zelf durf ik het nog niet te bestellen omdat ik al zoooveeel geprobeert heb.
maar misschien is het iets dat jullie willen proberen.
http://www.odaban.com/
kijk maar even, en ander op het forum van viva.nl
daar hebben mensen met overmatig zweten het al geprobeert.
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 06:49
someone
someone is offline
nou ik wil toch even laten weten dat ik het ga bestellen... en tja dan zien we wel weer verder...
groetjes
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2005, 23:26
jahallo
jahallo is offline
wat echt super goed werkt is>> odorex extra dry(klein doorzichtig flesje) je hoeft het maar eens in de 3, 4 dagen te gebruiken en je hoeft daarnaast geen deo te gebruiken. en het werkt echt heel goed.. ik zweet helemaal niet meer!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 07:59
someone
someone is offline
ja dat klopt, ik heb het ook een tijdje gebruikt en dacht echt dat ik het wondermiddeltje gevonden had..
maar nee... na een paar weken werkt het gewoon niet meer, helemaal niet meer..
en ik was dus terug bij af.
nu heb ik dus dat andere goedje besteld, 15 euro... dus dat is nog te doen... en ben benieuwd of het gaat werken...
__________________
Doe maar GEK, anderen doen al GEWOON genoeg!!!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 08:47
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
nare man schreef op 19-03-2005 @ 18:56 :
dus in zekere zin zit er wel een verband tussen je conditie en je zweetproductie.
Niet waar, in de F1 zijn er coureurs die drijfnat uit hun wagen stappen, en anderen zijn 'kurkdroog'. En ze sporten toch echt wel evenveel

Maargoed, ik had ook echt ALLES geprobeerd en niets hielp. Deoleen hielp wel, ik had de gel daarvan, maar het duurde zo lang totdat het helemaal ingetrokken was. Maar op een gegeven moment kocht ik Therme - anti-transpirant creme, en die doet het prima! Ik zweet amper meer en de creme trekt snel in, je hebt 'm ook voor de gevoelige huid dus je kan hem ook na het scheren opsmeren. Ik vind 'm ideaal en je doet er ook nog eens heel lang mee, trouwens
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 10:59
koelieboelie
koelieboelie is offline
handoek(en) onder je kleren en als je op school bent in een tas doen
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:33
browneyedgirl
browneyedgirl is offline
Ik heb een tijdje het middel 'syneo 5' gebruikt. Kan je ook bij de drogist kopen. Het is in gebruik hetzelfde als odorex dry, alleen wel iets prijziger maar het werkte bij mij wel een stuk beter!
Verder heb ik me laten vertellen dat het minder wordt naarmate je ouder wordt en niet meer in de pubertijd zit. Weet niet of dat waar is, bij mij is het met de jaren ook wat minder geworden zonder dat ik er iets speciaals voor gedaan heb.
Succes iig!
__________________
Hang on, little tomato
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 07:15
Ninnoc
Ninnoc is offline
gewoon even langs de dokter gaan die heeft er verschillende oplossingen voor.

een exje van me had ook last van overmatig zweten en die had een soort deo van de dok gekregen.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ninnoc schreef op 31-03-2005 @ 08:15 :
gewoon even langs de dokter gaan die heeft er verschillende oplossingen voor.

een exje van me had ook last van overmatig zweten en die had een soort deo van de dok gekregen.
"syNeo 5 werkt door zijn speciale samenstelling tot en met 5 dagen tegen een onaangename zweetlucht!"
Odorex extra dry gaat het transpireren tegen + de geur...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 10:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Jules schreef op 29-03-2005 @ 09:47 :
Maar op een gegeven moment kocht ik Therme - anti-transpirant creme, en die doet het prima! Ik zweet amper meer en de creme trekt snel in, je hebt 'm ook voor de gevoelige huid dus je kan hem ook na het scheren opsmeren. Ik vind 'm ideaal en je doet er ook nog eens heel lang mee, trouwens
Die ga ik nu per direct kopen! Ik houd van gouden tips!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 13:41
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Therme - anti transpirant in combinatie met Odorex extra dry is so far mijn ideale combinatie. Met dank aan Jules!
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 17:28
Jules
Avatar van Jules
Jules is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 31-03-2005 @ 14:41 :
Therme - anti transpirant in combinatie met Odorex extra dry is so far mijn ideale combinatie. Met dank aan Jules!
Spread the word! Therme is geweldig.
__________________
qkw <3
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 12:44
prutske20
prutske20 is offline
Ik zou graag willen weten als die "odorex extra dry" nog verkrijgbaar is bij jullie in nederland want hier is het uit de handel gehaald. Ik wil dat graag gaan halen, maar heb geen zin om helemaal naar nederland te rijden om dan tot de conclusie te komen dat het daar ook uit de handel is.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:22
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
prutske20 schreef op 04-04-2005 @ 13:44 :
Ik zou graag willen weten als die "odorex extra dry" nog verkrijgbaar is bij jullie in nederland want hier is het uit de handel gehaald. Ik wil dat graag gaan halen, maar heb geen zin om helemaal naar nederland te rijden om dan tot de conclusie te komen dat het daar ook uit de handel is.
Ik heb hem laatst nog gezien... Maar durf niet met zekerheid te zeggen dat ie er nog is...
Met citaat reageren
Oud 04-04-2005, 13:27
Dolores
Avatar van Dolores
Dolores is offline
Citaat:
prutske20 schreef op 04-04-2005 @ 13:44 :
Ik zou graag willen weten als die "odorex extra dry" nog verkrijgbaar is bij jullie in nederland want hier is het uit de handel gehaald. Ik wil dat graag gaan halen, maar heb geen zin om helemaal naar nederland te rijden om dan tot de conclusie te komen dat het daar ook uit de handel is.
2 weken geleden was het er nog, dus nu waarschijnlijk ook nog wel.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2005, 19:58
keukentrappetje
Avatar van keukentrappetje
keukentrappetje is offline
Ik fiets elke dag 20 km naar school en ik werd ook gek van het steeds een schoon shirtje meenemen. Verder zweet ik volgens mij ook iets eerder dan gemiddelde andere mensen. Ik ben even naar de dokter geweest en ik heb nu een middeltje gekregen (de naam kan ik even niet opzoeken want ik ben niet thuis). Maar je brengt het s avonds op je oksels aan, trekt wel een oud shirt aan want het bleekt, en wast het s ochtends weer eraf. Het werkt direct en bij mij bleven mn oksels de volgende dag direct al droog. Voor voor mensen die er echt last van hebben, ga even langs bij de huisarts. (het wordt verzekerd)
__________________
Decide that you want it more than you are afraid of it..
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Algemeen tripreport topic
Verwijderd
413 09-02-2017 23:04
Verhalen & Gedichten Een plekje van vertrouwen in mijn hart...
tropical_breeze
15 24-08-2006 12:21
Werk, Geld & Recht la place - hel....
devilcat
56 07-10-2004 22:32
Verhalen & Gedichten Memoires van een veeteler
Raffie
4 07-06-2004 21:18
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zonnedroom
juliettebinoche
8 24-10-2003 18:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.