Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2002, 18:25
tiktoktak
tiktoktak is offline
Ik heb al wel eens gerookt, al een hele tijd terug. 2 dagen ofzo, ik ben gestopt omdat ik me er eigenlijk voor schaamde. Tis dus niet zo dat ik wou roken om stoer te zijn. Maar ik heb wel de neiging om te roken merk ik. Veel mensen in mijn omgeving roken en dat heeft ook wel wat effect op mij. Liever had ik gewoon een hekel gehad aan roken, dat ik het smerig vondt ofzo maar dat heb ik niet. Ik heb gewoon de neiging om er ook één op te steken. Reden waarom ik het niet doe is omdat ik me ervoor schaam. Hoe moet ik iedereen in mijn omgeving dan vertellen dat ik ben begonnen met roken enzo? Ik zit hier best wel mee, steeds die neiging om het ook te doen, iemand een advies of wat dan ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2002, 18:32
alcoholnicotine
hey, als jij zeker weet dat je je hele leven verslaafd wil zijn aan roken moet je gewoon gaan roken. Waarvoor zou je je schamen ?? je zegt toch net dat iedereen rookt in je omgeving ??
Nou dan schamen zij zch vast even hard als jij. Of ze schamen zich helemaal niet, en dan is er dus ook helemaal geen reden voor jou om je te schamen. Koop gewoon straks een pakje shag of sigaretten, want als je het gewoon wilt moet je het ook gewoon doen. Dat vertellen, neem de tijd. Ze zien je van zelf wel eens roken ...succes
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:32
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Nou ja, als je wil roken, dan doe je dat toch?
Waarom zou je je schamen?
Als je 12 oid bent, snap ik t wel, maar als je n paar jaar ouder bent, waarom schamen? (niet dat ik bedoel dat het goed is )
Ik denk niet dat je mensen hoeft te vertellen
dat je bent begonnen met roken,
dat merken ze vanzelf wel..
Zo erg is het nou ook weer niet, zoveel mensen roken..
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2002, 18:35
Last Resort
Avatar van Last Resort
Last Resort is offline
had ik eerst ook, durfde nie echt op school te roken, nu ben ik zwaar gaan matigen en rook niet veel meer ( maar ben niet gestopt) en rook nu alleen nog weles eentje voor het slapen gaan......
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 10:32
dystopia
dystopia is offline
Offtopic reacties verwijderd (zowat alles dus). Een roken vs. niet-roken flamewar houdt je maar elders: daar gaat het hier niet om.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:19
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
tiktoktak schreef:
Ik heb al wel eens gerookt, al een hele tijd terug. 2 dagen ofzo, ik ben gestopt omdat ik me er eigenlijk voor schaamde. Tis dus niet zo dat ik wou roken om stoer te zijn. Maar ik heb wel de neiging om te roken merk ik. Veel mensen in mijn omgeving roken en dat heeft ook wel wat effect op mij. Liever had ik gewoon een hekel gehad aan roken, dat ik het smerig vondt ofzo maar dat heb ik niet. Ik heb gewoon de neiging om er ook één op te steken. Reden waarom ik het niet doe is omdat ik me ervoor schaam. Hoe moet ik iedereen in mijn omgeving dan vertellen dat ik ben begonnen met roken enzo? Ik zit hier best wel mee, steeds die neiging om het ook te doen, iemand een advies of wat dan ook?
Het feit dat veel mensen in je omgeving roken wil nog niet zeggen dat dat voor jou een aanmoediging is om het ook te doen. Roken de mensen in je omgeving omdat ze het lekker vinden of omdat ze bang zijn dat ze er anders niet bij horen als ze het niet zouden doen? Als je je er voor schaamt om te roken is dat naar mijn idee een teken dat je het liever niet wilt, ook al is het misschien verleidelijk voor je om het te zien. Mogelijk ben je bang dat je de verleiding om het te doen niet kunt weerstaan en iets doet wat je eigenlijk liever niet wilt, wat zich uit in de schaamte die je er voor voelt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 19:28
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
maar truikt soms wel lekker
maar kgaaa niej roken
hele slechte ervaringen dr meej
als iedereen da had rookte dur niemand
knuvv
__________________
,-*^*-,StRaWbErRy GaShEs,-*^*-,
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 10:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Niet roken.

Heel simpel.


Je krijgt er later alleen maar problemen mee!

Een tumor in een long is vaak dodelijk... tumoren in beide longen zijn ALTIJD dodelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 10:22
QueenOfChaos
QueenOfChaos is offline
ja en als je dat zelf meemaakt bij iemand waar je veel om geeft doe je t dus echt niej
__________________
,-*^*-,StRaWbErRy GaShEs,-*^*-,
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:45
Dissolute
Dissolute is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Nou ja, als je wil roken, dan doe je dat toch?
Waarom zou je je schamen?
Als je 12 oid bent, snap ik t wel, maar als je n paar jaar ouder bent, waarom schamen?
Zo erg is het nou ook weer niet, zoveel mensen roken..
Haha wat een argumenten. Het is niet erg, zoveel mensen roken. Er zijn ook veel mensen die heroine spuiten, is het daarom minder erg, of minder schadelijk?
__________________
Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt, wil nog niet zeggen dat je NIET dom en lelijk bent.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 17:00
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Dissolute schreef:
Haha wat een argumenten. Het is niet erg, zoveel mensen roken. Er zijn ook veel mensen die heroine spuiten
Heroine wordt minder gebruikt
Heroine is illegaal
Heroine is een harddrug
Heroine heeft andere effecten
Heroine wordt om andere redenen gebruikt

Citaat:
is het daarom minder erg, of minder schadelijk?
Niet om die rede, nee...
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
benchMarc schreef:
Heb zelf een paar maanden gerookt, gewoon puur om m'n wilskracht op de proef te stellen...

Op den duur had ik zoiets van: En nu ga ik stoppen. En toen stopte ik, klaar. Ik had gewoon zoiets van: als ik het niet kan ben ik maar een achterlijke mongool, ik kan niet eens iets laten wanneer ik dat niet wil, ik beslis zelf wel wat ik doe.
Hielp goed Maarja, als ik iets wil kan ik het ook.

Als ik jou was... niet roken, gewoon ff die drang wegwerken. Waarom zou je roken? Je gaat je er echt niet beter door voelen. Gewoon niet doen dus. Laat je niet opstoken door die mensen die zeggen: Als je wil roken doe je dat toch? Waarschijnlijk roken ze zelf allemaal :/

Gewoon jezelf bewijzen door het niet te doen.
Jij hebt wel een HELE RARE manier om je discipline te testen door te gaan roken. Volgens mij heb ik dat ook wel, discipline maar om nou te gaan roken om het te testen nee.
Ik hoef dus echt niet te roken, heb het nog nooit gedaan, laast wel een x geblowed, dacht als ik dat doe heb ik teminste nog effect bij roken volgens mij niet maar dat had ik dus ook niet, dus dat doe ik ook niet. Ga over 2,5 jaar naar de commandos of naar de korps wil mezelf testen.

ps: wie weet een HELE GOEIE manier im je discipline te testen?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 20:19
Verwijderd
Hmm ik sport al, hardlopen soms en mtb vaker.
Leren, jaja binnenkort toets week.

Ja een rare ben je wel
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 20:20
fruitmand
Avatar van fruitmand
fruitmand is offline
ik heb ook een rookprobleem
ik ben al mn hele leven tegen roken geweest, en heb de afgelopen 3 jaar alleen maar tegen mensen gezegd "je mag niet roken, het is slecht voor je, denk aan de gevolgen ervan"
en nu zie ik iedereen op mijn nieuwe school roken, en wil ik het ook zo graag
ik schaam me er echt voor, dat ik nu tegen mezelf inga en dingen wil doen waar ik al zo lang fanatisch tegen ben

ik weet ook niet wat ik ermee moet doen...ik wil het niet, maar aan de andere kant zo graag
__________________
*I bite my tong, every time you come around. Cause blood in my mouth beats blood on the ground*
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 21:52
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Nou ja, als je wil roken, dan doe je dat toch?
Waarom zou je je schamen?
Als je 12 oid bent, snap ik t wel, maar als je n paar jaar ouder bent, waarom schamen? (niet dat ik bedoel dat het goed is )
Ik denk niet dat je mensen hoeft te vertellen
dat je bent begonnen met roken,
dat merken ze vanzelf wel..
Zo erg is het nou ook weer niet, zoveel mensen roken..
En als we nu met zijn allen besluiten om massaal aan de Heroine te gaan doe jij ook mee? SJEZUS, en dan loopt iedereen te roepen een individu te willen zijn en ondertussen is het kudde gedrag overal te vinden.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Ben ik raar?
WiFiAppel
3 16-01-2017 20:35
Drugs & Alcohol Eerste keer roken!! HOE
anoniem-4444-
13 16-06-2013 21:36
Drugs & Alcohol Ik wil beginnen met roken
Verwijderd
61 14-08-2012 22:33
Drugs & Alcohol Ik wil roken...
goudamandel
56 04-06-2011 19:10
Drugs & Alcohol stoppen met roken
something..
23 24-02-2011 10:52
Drugs & Alcohol eerder roken/blowen door...
Sterretje*
73 08-08-2004 09:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.