Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2007, 11:13
first eror
first eror is offline
Lang verhaal, kort: mijn eerste liefde wordt begeerd door een van mijn beste vrienden. Ik heb 'm gister verteld dat alles chill is, maar dat was ratio aan het woord. Twee uur later had emotie de overhand en toen vond ik het toch een iets minder geslaagd idee. 't Is nog helemaal niet zeker dat het een passievolle relatie wordt, maar het idee is al erg genoeg. Ben ik een bitch als ik het niet heel erg tof vind? Ik heb het idee dat ik, in relatie tot die twee, nu alleen nog maar dingen kapot kan maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2007, 11:36
Jones
Ja, je bent een bitch.

In ieder geval zeggen tegen je vriend dat je het (toch) niet relaxed vindt. Daarover liegen heeft echt geen zin. Dan (in overleg met vriend?) kijken of het toch wel mogelijk is als vriend en eerste liefde (gewoon) met elkaar omgaan en het dan niet (onbedoeld) jou onder de neus wrijven.

Ik weet niet hoe vervelend je het allemaal vindt maar als een muur tussen vriend en eerste liefde gaan staan werkt natuurlijk ook niet. En vriend dwingen om jouw eerste liefde op te geven omdat jij het zo vervelend vindt is ook niet echt een optie denk ik..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 12:13
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
first eror schreef op 27-01-2007 @ 12:13 :
Lang verhaal, kort: mijn eerste liefde wordt begeerd door een van mijn beste vrienden. Ik heb 'm gister verteld dat alles chill is, maar dat was ratio aan het woord. Twee uur later had emotie de overhand en toen vond ik het toch een iets minder geslaagd idee. 't Is nog helemaal niet zeker dat het een passievolle relatie wordt, maar het idee is al erg genoeg. Ben ik een bitch als ik het niet heel erg tof vind? Ik heb het idee dat ik, in relatie tot die twee, nu alleen nog maar dingen kapot kan maken.
Ten eerste: ik snap je gevoel heel goed. Maar ik denk dat je bij jezelf moet nagaan hoeveel jij nog voor dat meisje (?) voelt. Want blijkbaar ben je er nog niet helemaal overheen, of zijn de gevoelens nog te sterk? Is het lang terug?

Ik denk eigenlijk dat je gewoon aan het idee moet wennen. Het is een verschrikkelijk idee. Maar jij wilt hen toch ook gelukkig zien? Zij valt nu voor een vriend van jou, ik neem aan dat het een goede jongen is. Gun ze het geluk. Praat er met die vriend over, dat je het toch niet zo heel fijn vindt, maar probeer ze niet in de weg te staan.
Probeer het ze te gunnen. Je hoeft niet aan te zien hoe die twee elkaar aflebberen, maar probeer aan het idee te wennen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 12:15
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Misschien wel lastig ja, mochten die twee ooit heel close worden, dan zul je haar ook vaak gaan zien (met een ander).. Maar goed, eerst dit:

Citaat:
Jones schreef op 27-01-2007 @ 12:36 :
In ieder geval zeggen tegen je vriend dat je het (toch) niet relaxed vindt. Daarover liegen heeft echt geen zin. Dan (in overleg met vriend?) kijken of het toch wel mogelijk is als vriend en eerste liefde (gewoon) met elkaar omgaan en het dan niet (onbedoeld) jou onder de neus wrijven.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 14:01
Verwijderd
Ik vond het al verschrikkelijk dat zij (mijn ex + mijn beste vriendin) bij elkaar slapen ook al zijn er anderen bij enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 14:36
juno
Avatar van juno
juno is offline
Het is uit, je hebt geen rechten meer.

En als jij en je vriend allebei op haar vallen en zij op jullie allebei, dan lijken jullie blijkbaar op elkaar.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 14:51
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
je bent een zeikerd.
jij stelt je feitelijk boven hun twee.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:11
Verwijderd
Toch grappig, als iemand hier komt en zegt van 'he ik ben verliefd op de ex van mijn beste vriend' dan is het van 'JE BEGINT TOCH NIET WAT MET EEN EX VAN JE VRIENDEN OMG DAT IS DE ERECODE OMGGG BETER OVERLEG JE HET WAWA EN ANDERS BLIJF JE ER MET JE POTEN VAN AF WAWAWA'

En nu die vriend hier om advies komt vragen is het opeens van, 'uit is uit' en 'je bent inderdaad een bitch' etc.

Kwestie van standplaatsgebondenheid ofzo?

Hoe dan ook, het hangt er natuurlijk van af wie en hoe en waarom, maar ik heb wel exen die ik echt niet samen wil zien met mijn vriendinnen. Gesteld dat één van hen ineens verliefd bleek op een vriendin en zij op hem, dan zou het ook gewoon zijn - 'Mij best, ga je gang, alleen wil ik er niet tegenaan kijken dus kom maar terug als het uit is'. Kinderachtig misschien, ja, maar als het Xliefde 4lifeX is dan doen ze 't toch wel en dan draai ik na een paar jaar vast wel bij. En voor minder heb ik geen zin om energie en whatever te spenderen aan negatieve emoties dus dan neem ik er liever gewoon afstand van. Dus ik vind de TS geen bitch en ik vind dat hij best mag zeggen dat hij liever niet wil dat die vriend van 'm z'n ex gaat doen, alleen moet 'ie er 1) rekening mee houden dat het vervolgens aan z'n vriend is om te bepalen of 'ie luistert en 2) shite verbieden en mensen dwingen te kiezen werkt natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:16
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
first eror schreef op 27-01-2007 @ 12:13 :
Lang verhaal, kort: mijn eerste liefde wordt begeerd door een van mijn beste vrienden. Ik heb 'm gister verteld dat alles chill is, maar dat was ratio aan het woord. Twee uur later had emotie de overhand en toen vond ik het toch een iets minder geslaagd idee. 't Is nog helemaal niet zeker dat het een passievolle relatie wordt, maar het idee is al erg genoeg. Ben ik een bitch als ik het niet heel erg tof vind?
Nee. Zeker niet. Het is regel I van 'guy-code' wat mij betreft. Je blijft van elkaars ex-vriendinnen af. In mijn vriendengroep geldt althans de regel dat iets dergelijks zonder meer not done is. Deze regel gaat boven alles.

Tuurlijk klinkt het leuk en aardig om te zeggen dat je hun geluk niet in de weg moet staan en al dat soort gejammer, maar het feit is en blijft dat er gewoon emotionele banden zijn, hoe flinterdun misschien ook. Ik snap niet dat die 'vriend' van je dit heeft laten gebeuren. Hij heeft geen enkel eergevoel.

Laatst gewijzigd op 27-01-2007 om 15:19.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:32
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
first eror schreef op 27-01-2007 @ 12:13 :
Lang verhaal, kort: mijn eerste liefde wordt begeerd door een van mijn beste vrienden. Ik heb 'm gister verteld dat alles chill is, maar dat was ratio aan het woord. Twee uur later had emotie de overhand en toen vond ik het toch een iets minder geslaagd idee. 't Is nog helemaal niet zeker dat het een passievolle relatie wordt, maar het idee is al erg genoeg. Ben ik een bitch als ik het niet heel erg tof vind? Ik heb het idee dat ik, in relatie tot die twee, nu alleen nog maar dingen kapot kan maken.
Het is niet aan jou om te bepalen of te bepalen met wie die vriend van je al dan niet een relatie mag aangaan. En het is nog minder aan jou om van je ex te verwachten dat zij zich naar jouw wensen moet draaien. Ik vind het maar kinderachtig om hierover ruzie te gaan maken.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:33
Ramble On
Avatar van Ramble On
Ramble On is offline
Ik zou het ook zeker niet relaxed vinden als een vriendin met een ex zou gaan. Mijn vriendinnen denken daar gelukkig net zo over, dus is het gewoon not done bij ons.
Ik vind iig niet dat je jankt om niks.
__________________
There ought to be a law against you comin' around, you should be made to wear earphones
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:45
Luki
Avatar van Luki
Luki is offline
Tuurlyk wil je ze niet samen zien.. Alle begrip..
Zolang je vriend met die ex omgaat zie je die vriend gewoon niet meer dat is het beste denk ik.. Lijkt me ook duidelijk genoeg voor hun.. Je wil tog niet geconfronteerd worden met je ex vriendin elke keer als je die vriend ziet? En als die vriend blijft omgaan met die meisje, laat je t gewoon duren zolang het duurt.... That's what i'd do..
__________________
Don't laugh! Life's very serious business!
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 27-01-2007 @ 16:16 :
Nee. Zeker niet. Het is regel I van 'guy-code' wat mij betreft. Je blijft van elkaars ex-vriendinnen af. In mijn vriendengroep geldt althans de regel dat iets dergelijks zonder meer not done is. Deze regel gaat boven alles.

Tuurlijk klinkt het leuk en aardig om te zeggen dat je hun geluk niet in de weg moet staan en al dat soort gejammer, maar het feit is en blijft dat er gewoon emotionele banden zijn, hoe flinterdun misschien ook. Ik snap niet dat die 'vriend' van je dit heeft laten gebeuren. Hij heeft geen enkel eergevoel.
wat een bullshit....
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 15:58
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-01-2007 @ 16:11 :
Kwestie van standplaatsgebondenheid ofzo?
pwnt
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 16:01
Gambokkur
Gambokkur is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 27-01-2007 @ 16:49 :
wat een bullshit....
idd, wat hebben vriendschappen nu te maken met vroegere relaties ?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 27-01-2007 @ 16:16 :
Nee. Zeker niet. Het is regel I van 'guy-code' wat mij betreft. Je blijft van elkaars ex-vriendinnen af.
rule nr 1 indeed.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 16:44
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
dat vind ik echt gelul.
kijk, als het een korte fling is ofzo, dan is dat niet echt netjes.
maar als ze elkaar oprecht leuk vinden, moet je verder niet zeiken. het is niks voor niks ooit uitgegaan.
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Escapism schreef op 27-01-2007 @ 17:44 :
dat vind ik echt gelul.
kijk, als het een korte fling is ofzo, dan is dat niet echt netjes.
maar als ze elkaar oprecht leuk vinden, moet je verder niet zeiken. het is niks voor niks ooit uitgegaan.
weet jij voor jezelf in het begin het verschil tussen een fling en oprecht leuk vinden..?

ik niet.

bovendien heb ik zelf die code gebroken en de vriendschap was per direct wel redelijk voorbij..

het beinvloed gewoon altijd de vriendschap
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-01-2007, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Bartezz schreef op 27-01-2007 @ 17:49 :
weet jij voor jezelf in het begin het verschil tussen een fling en oprecht leuk vinden..?

ik niet.

bovendien heb ik zelf die code gebroken en de vriendschap was per direct wel redelijk voorbij..

het beinvloed gewoon altijd de vriendschap
als dat zo is, kun je je afvragen wat die vriendschap dan waard is.....

kennelijk ook geen ruk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:05
Verwijderd
ja het is behoorlijk hoerig maar ja , wat doe je eraan
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 27-01-2007 @ 18:02 :
als dat zo is, kun je je afvragen wat die vriendschap dan waard is.....

kennelijk ook geen ruk
liefde gaat helaas boven vriendschap uiteindelijk
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:09
first eror
first eror is offline
Citaat:
Escapism schreef op 27-01-2007 @ 15:51 :
je bent een zeikerd.
jij stelt je feitelijk boven hun twee.
Hèn, soplul. En het scheelt me energie als je volgende keer gewoon goed leest.

Ik kan met alle eerlijkheid zeggen dat ik niet meer van haar hou. Het sterke is alleen dat zij het eerste meisje was waar ik hopeloos voor ben gevallen en hij al drie jaar ingewreven heeft gekregen hoe geweldig ik haar vind. En hij weet dat ik haar héél hoog heb zitten: hij had elk ander meisje zonder probleem mogen zien, maar niet haar. Mhah, ik neem 't 'm niet kwalijk; er is nooit een concrete afspraak geweest dat sommige dingen not done zijn in de vriendengroep. Het probleem is -en nou opletten, dude- dat ik alleen maar fout kan doen in deze: of ik distantiëer me en ik laat onze vriendschap verwateren of ik boycot de relatie en laat onze vriendschap verwateren. Ik vind het een vervelend idee dat ik hoe dan ook in de weg loop.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2007, 17:20
moon
Avatar van moon
moon is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 27-01-2007 @ 16:16 :
Nee. Zeker niet. Het is regel I van 'guy-code' wat mij betreft. Je blijft van elkaars ex-vriendinnen af. In mijn vriendengroep geldt althans de regel dat iets dergelijks zonder meer not done is. Deze regel gaat boven alles.

Tuurlijk klinkt het leuk en aardig om te zeggen dat je hun geluk niet in de weg moet staan en al dat soort gejammer, maar het feit is en blijft dat er gewoon emotionele banden zijn, hoe flinterdun misschien ook. Ik snap niet dat die 'vriend' van je dit heeft laten gebeuren. Hij heeft geen enkel eergevoel.
daar ben ik het mee eens.
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 18:09
Verwijderd
Als het een ex van je betreft die het met jou uitmaakte, is het natuurlijk niet echt relaxed als een goede vriend wat met haar begint. In zo'n geval kan je er wel wat van zeggen. (Niet verbieden, maar gewoon aangeven dat je het niet zo'n leuk idee vindt, misschien dat het helpt.)

Als JIJ het uit had gemaakt met die ex, heb je nu geen recht meer van spreken en kan die vriend zijn gang gaan.

En wat die vriend betreft, in het eerste geval zou het geen toffe actie zijn om geen rekening te houden met jouw gevoelens voor die ex. Helemaal niet als hij haar enkel voor de sex zou willen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 18:23
Verwijderd
HEEFT DIE VRIEND VAN JE NOOIT GEHOORD VAN DE EXENREGEL ???????
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-01-2007, 18:48
Verwijderd
hahaha de exen regel.........:')
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 19:07
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
je kunt als die vriend zijnde best met je poten van haar afblijven, nu geef je de vriendschap op. er zijn mensen die er mee kunnen leven, maar als je niet totaal los van haar bent (een serieuzere relatie had), wordt het moeilijker. als hij verder niet om jullie vriendschap geeft, gewoon mijden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 19:20
Erbenda
Avatar van Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
salieee schreef op 28-01-2007 @ 19:23 :
HEEFT DIE VRIEND VAN JE NOOIT GEHOORD VAN DE EXENREGEL ???????

ja ongeschreven regel nr. 1
__________________
Kun je het lezen???
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 20:39
Metal
Avatar van Metal
Metal is offline
Citaat:
moya. schreef op 28-01-2007 @ 19:48 :
hahaha de exen regel.........:')
Ja, jonge, de erecode, BREEK HEM NIET! Doet het niet jonge, ze komen je halen. Ze moorden je familie uit, verkrachten je hond en als ze daar mee klaar zijn......

-

De TS is geen bitch. Er is idd een soort van ongeschreven regel, en daar dien je je toch wel aan te houden. (nja, iets met loyaliteit!)
__________________
i create glitches with my voice
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 20:47
Verwijderd
Er zijn zoveel ongeschreven regels, en zolang ze ongeschreven blijven kan je er beter niks van zeggen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 28-01-2007 @ 21:47 :
Er zijn zoveel ongeschreven regels, en zolang ze ongeschreven blijven kan je er beter niks van zeggen.
doet me een beetje denken aan een stukje van Hans Teeuwen. 'jaaha maar hier staat'...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 15:22
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
De liefde van mijn leven is de ex van mijn beste vriendin. Ook haar eerste liefde.
Het was lang en breed uit en ze was gelukkig met een ander. Mijn gevoelens voor hem waren onuitwisbaar. Ik heb het geprobeerd.

Ik heb het haar uitgelegd en ben de relatie aangegaan. Zij kon het niet hebben en verbrak de vriendschap.
De beste keuze ooit geweest. EN woon ik nu al ruim 2,5 jaar samen.

Zij gunde mij het geluk niet. Kon het niet aanzien. Wat ik dikke bullshit vind. Het is toch met een reden tussen hun uit. Blijkbaar werkte dat niet. En werkt het wel met een ander.
Ik vond ook aan haar kant, dat ze onze vriendschap niet belangrijk genoeg vond, en mij ook zo aan de kant zette, terwijl ik niet meer dan simpelweg tot over mijn oren verliefd was.

Mijn advies aan jou is het te accepteren. Gevoelens aan hun kant kun je nou eenmaal niet veranderen. En het went vanzelf ze samen te zien, al is het in het begin misschien wat vreemd. Het werkte niet tussen jullie, maar misschien tussen hun wel! Wie ben jij dan, om daar tussenin te gaan staan.
Laat ze lekker hun gang gaan, en jij ook. Tuurlijk kun je kenbaar maken dat je het vreemd vind, maar het zal zonde zijn vanwege je verleden een goede vriendschap te dumpen.
ZO had ik het graag ook gezien tussen mij en die vriendin.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 15:50
Verwijderd
zie het maar even zo:
Zij is een slet, hij is een slechte vriend. Sociale banden met ze afkappen en door naar betere personen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 15:50
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Ik zou het heel raar vinden, maar wie ben ik om hen dan tegen te houden? Mijn ex is mijn ex met een reden, we waren niet voor elkaar gemaakt. Ik kan het me verder heel moeilijk voorstellen omdat niemand van mijn vriendinnen ooit op mijn ex zou vallen... Maar moest ik een leuke ex hebben, mja, pijnlijk dan, maar ik hou van mijn vriendinnen en gun hun het geluk wel. Dus als het "echte liefde" is hebben ze mijn zege.
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:02
first eror
first eror is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 16:22 :
De liefde van mijn leven is de ex van mijn beste vriendin. Ook haar eerste liefde.
Het was lang en breed uit en ze was gelukkig met een ander. Mijn gevoelens voor hem waren onuitwisbaar. Ik heb het geprobeerd.

Ik heb het haar uitgelegd en ben de relatie aangegaan. Zij kon het niet hebben en verbrak de vriendschap.
De beste keuze ooit geweest. EN woon ik nu al ruim 2,5 jaar samen.

Zij gunde mij het geluk niet. Kon het niet aanzien. Wat ik dikke bullshit vind. Het is toch met een reden tussen hun uit. Blijkbaar werkte dat niet. En werkt het wel met een ander.
Ik vond ook aan haar kant, dat ze onze vriendschap niet belangrijk genoeg vond, en mij ook zo aan de kant zette, terwijl ik niet meer dan simpelweg tot over mijn oren verliefd was.

Mijn advies aan jou is het te accepteren. Gevoelens aan hun kant kun je nou eenmaal niet veranderen. En het went vanzelf ze samen te zien, al is het in het begin misschien wat vreemd. Het werkte niet tussen jullie, maar misschien tussen hun wel! Wie ben jij dan, om daar tussenin te gaan staan.
Laat ze lekker hun gang gaan, en jij ook. Tuurlijk kun je kenbaar maken dat je het vreemd vind, maar het zal zonde zijn vanwege je verleden een goede vriendschap te dumpen.
ZO had ik het graag ook gezien tussen mij en die vriendin.
Wat is belangrijker; haar verdriet of jouw geluk?
Ik ben blij dat je blij bent. Maar om eerlijk te zijn ben jij evengoed debet aan het feit dat je niet meer met haar omgaat: je hebt immers zelf de verantwoordelijk geheel bij haar gelegd. Dat doet die vriend van mij eigenlijk ook en dat ergert me nog het meest. Ik ben nu de klootzak. Maar goed, als hij kiest voor zichzelf -en ik zeg niet dat hij dat doet-, dan vind ik dat ik dat ook zeker mag doen. Als ik besluit de vriendschap in de koelkast te doen, dan is dat de consequentie van ons beider keuzes, niet die van mij alleen. Dat het niet heeft gewerkt en dat het tussen hun wel kan werken is geen argument: ik heb gevoelens die hij bij een aantal weloverwogen keuzes genegeerd heeft.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:06
Muchacha
Avatar van Muchacha
Muchacha is offline
Citaat:
first eror schreef op 29-01-2007 @ 17:02 :
Dat het niet heeft gewerkt en dat het tussen hun wel kan werken is geen argument: ik heb gevoelens die hij bij een aantal weloverwogen keuzes genegeerd heeft.
OF: Hij heeft gevoelens die jij ook negeert. Het is een mes dat langs 2 kanten snijdt. Hij denkt aan zichzelf als hij ervoor gaat, jij denkt aan jezelf als je er niet mee om kan gaan. Ik en mijn vriendinnen zijn het ermee eens dat we elkaar het geluk wel zouden gunnen, mijn mannelijke vrienden daarentegen spreken ook van de "ex-regel"
__________________
La vida es como la espuma, por eso hay que darse como el mar...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-01-2007, 16:24
first eror
first eror is offline
Citaat:
Muchacha schreef op 29-01-2007 @ 17:06 :
OF: Hij heeft gevoelens die jij ook negeert. Het is een mes dat langs 2 kanten snijdt.
Als je eerdere posts hebt gelezen dan weet je dat ik daar juist veel rekening mee heb gehouden. Feit is dat hij daar nadrukkelijk geen rekening mee heeft gehouden.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:02
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 18:57 :
Ik heb zelf de keuze gemaakt voor mijn eigen geluk te gaan. Ze had immers al meer dan 1,5 jaar een nieuwe vriend. Ik ben nooit zomaar verliefd, en tevens was haar ex ook een van mijn beste vrienden.
Ze gunde het mij niet. Ik, die nooit een serieuze relatie had, verliefd was etc.

De keuze tussen haar en hem heeft ze niet gemaakt. Ik heb haar verteld dat ik met hem ging, ik heb het haar nooit gevraagd of om toestemming gevraagd. Toch begreep ik dat het onwennig zou zijn, of vreemd zou zijn. Absoluut! Ik heb me niks anders dan begripvol opgesteld op dat gebied.
Vervolgens had ze alleen de keus om met me om te blijven gaan en het te accepteren. Dat deed ze niet. En daar heb ik begrip voor getoond, door mijn begrip zocht ze uiteindelijk weer contact. Maar helaas had ze me inmiddels zo zwart gemaakt, dat er voor mij ook een grens was bereikt.

Ik weigerde alleen mijn eigen geluk voor haar op zij te zetten. Ik verdiende het ook om gelukkig te zijn. Waarom mag zij wel gelukkig zijn met haar vriend en moet ik wegkwijnen en kijken hoe zij gelukkig is met haar vriend en ik ongelukkig vrijgezel zijn terwijl mijn liefde wederzijds is...

In jouw geval; hij moet dus kiezen tussen jouw verdriet of zijn geluk. Als hij ervan overtuigd is dat dit een grote liefde voor hem is, vind ik dat hij er volledig voor 200% voor moet gaan.
Ik vind jouw daarin een slechte vriend, dat je hem dat niet gunt.

Als zij voor hem de zoveelste is, die hij na een maandje dumpt, is hij idd een lul en zou hij misschien wat meer begrip kunnen tonen voor jouw situatie. Maar als dit een grote liefde voor hem is, ben jij de egoïst die hem dat niet gunt.

het is een ex... laat het los...
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:36
Smokin'
Smokin' is offline
Anderen hun geluk gunnen klinkt allemaal erg tollerant en verlicht, maar de werkelijkheid is dat alle mensen op een bepaald terrein gevoelens hebben waar ze liever niet hebben dat anderen hier 'inbreuk' op maken. Bij velen is dit(onder meer) het terrein van de ex-vriendjes en ex-vriendinnetjes. Degenen die achter zo'n ex van hun beste vriend(in) of iets dergelijks aanzitten presenteren vaak een keur aan rationele argumenten waarmee ze willen aantonen dat er niks mis mee is als zij achter die ex aangaan. Ze zeggen bijvoorbeeld: "maar het is allang uit en je hebt iemand anders." Klinkt logisch, maar hoe ze op basis daarvan kunnen vaststellen dat er geen enkele gevoelens meer spelen is een raadsel. Ze vinden alleen dat dat zo zou moeten zijn zodat ze lekker hun gang kunnen gaan.

Meestal laat de beste vriend uit een soort beleefdheid of neiging om tollerant over te komen niet merken dat hij het niet zit zitten dat zijn beste vriend er met zijn ex vandoor gaat, maar niet altijd.

Neem zeep007. Hoewel duidelijk was dat haar beste vriendin, die vast jarenlang loyaal was geweest aan zeep007, het echt niet tof zou vinden, zei zeep007 doodleuk: pech gehad, ik pak hem alsnog. Zoveel inhoud had de term 'beste vriendin' voor zeep007. Vervolgens heeft ze er geen enkele moeite mee om deze actie goed te praten en haar voormalig beste vriendin aan te wijzen als de echte bad guy in dit verhaal. Die wordt afgeschilderd als een volstrekt bekrompen figuur die zeep007 het geluk niet gunde. Want wat zegt zeep007: 'ik vond haar redenen dikke bullshit want het was allang uit en ze had een ander'. Zat het hele leven maar zo in elkaar. Als iemand beweert oprechte gevoelens te hebben heb ik daar voortaan gewoon lak aan op basis van rationele redenen. Waar het eigenlijk op neer komt is dat zeep007 haar eigen gevoelens vele malen belangrijker vond dan die van haar beste vriendin. Daarna weet zeep007 zich van geen kwaad bewust als deze vriendin hier aanstoot aan neemt. Het meest frapante is dan dat ze haar vriendin ook nog verwijt dat die de vriendschap niet belangrijk genoeg vond. Ze sluit af door nogmaals te melden hoe ZIJ het graag had gezien. En ze heeft die kerel nog gekregen ook.

Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 29-01-2007 @ 19:36 :




Neem zeep007. Zelfs nadat haar beste vriendin, die vast jarenlang loyaal was geweest aan zeep007, aangaf dat zij het echt niet tof vond, zij zeep007 doodleuk: pech gehad, ik pak hem alsnog. Zoveel inhoud had de term 'beste vriendin' voor zeep007. Vervolgens heeft ze er geen enkele moeite mee om deze actie goed te praten en haar voormalig beste vriendin aan te wijzen als de echte bad guy in dit verhaal. Die wordt afgeschilderd als een volstrekt bekrompen figuur die zeep007 het geluk niet gunde. Want wat zegt zeep007: 'ik vond haar redenen dikke bullshit want het was allang uit en ze had een ander'. Zat het hele leven maar zo in elkaar. Als iemand beweert oprechte gevoelens te hebben heb ik daar voortaan gewoon lak aan op basis van een rationeel redenen. Waar het eigenlijk op neer komt is dat zeep007 haar eigen gevoelens vele malen belangrijker vond dan die van haar beste vriendin. Het meest frapante is dan dat ze haar vriendin ook nog verwijt dat zij de vriendschap niet belangrijk genoeg vond. Ze sluit af door nogmaals te melden hoe ZIJ het graag had gezien. En ze heeft die kerel nog gekregen ook.
amen
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 18:58
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 29-01-2007 @ 19:36 :
Anderen hun geluk gunnen klinkt allemaal erg tollerant en verlicht, maar de werkelijkheid is dat alle mensen op een bepaald terrein gevoelens hebben waar ze liever niet hebben dat anderen hier 'inbreuk' op maken. Bij velen is dit(onder meer) het terrein van de ex-vriendjes en ex-vriendinnetjes. Degenen die achter zo'n ex van hun beste vriend(in) of iets dergelijks aanzitten presenteren vaak een keur aan rationele argumenten waarmee ze willen aantonen dat er niks mis mee is als zij achter die ex aangaan. Ze zeggen bijvoorbeeld: "maar het is allang uit en je hebt iemand anders." Klinkt logisch, maar hoe ze op basis daarvan kunnen vaststellen dat er geen enkele gevoelens meer spelen is een raadsel. Ze vinden alleen dat dat zo zou moeten zijn zodat ze lekker hun gang kunnen gaan.

Meestal laat de beste vriend uit een soort beleefdheid of neiging om tollerant over te komen niet merken dat hij het niet zit zitten dat zijn beste vriend er met zijn ex vandoor gaat, maar niet altijd.

Neem zeep007. Hoewel duidelijk was dat haar beste vriendin, die vast jarenlang loyaal was geweest aan zeep007, het echt niet tof zou vinden, zei zeep007 doodleuk: pech gehad, ik pak hem alsnog. Zoveel inhoud had de term 'beste vriendin' voor zeep007. Vervolgens heeft ze er geen enkele moeite mee om deze actie goed te praten en haar voormalig beste vriendin aan te wijzen als de echte bad guy in dit verhaal. Die wordt afgeschilderd als een volstrekt bekrompen figuur die zeep007 het geluk niet gunde. Want wat zegt zeep007: 'ik vond haar redenen dikke bullshit want het was allang uit en ze had een ander'. Zat het hele leven maar zo in elkaar. Als iemand beweert oprechte gevoelens te hebben heb ik daar voortaan gewoon lak aan op basis van rationele redenen. Waar het eigenlijk op neer komt is dat zeep007 haar eigen gevoelens vele malen belangrijker vond dan die van haar beste vriendin. Daarna weet zeep007 zich van geen kwaad bewust als deze vriendin hier aanstoot aan neemt. Het meest frapante is dan dat ze haar vriendin ook nog verwijt dat die de vriendschap niet belangrijk genoeg vond. Ze sluit af door nogmaals te melden hoe ZIJ het graag had gezien. En ze heeft die kerel nog gekregen ook.
Hahahaha.
Je hebt helemaal gelijk, zo denk ik inderdaad nu. Voor de ijskoude ongevoelige trut die ik ben, zat ik er zo gigantisch niet mee, dat ik er toendertijd een topic over heb geopend.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=869329

Lang gelee. Maar het is kwestie vanuit welk perspectief je het beredeneerd. Ik heb begrip voor jouw redenatie, want ik begrijp het wel. Alleen mijn eigen geluk gaat voor, voor mijn zogenaamde vriendin.

Ik zal het aan mijn kinderen vertellen later, dat ze eigenlijk niet op deze planeet hadden mogen zijn, vanwege enkele domme principes en kromme wetten van zogenaamde vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 19:01
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 19:58 :
vanwege enkele domme principes en kromme wetten van zogenaamde vriendschap.
zogenaamde vriendschap inderdaad
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 19:03
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 29-01-2007 @ 20:01 :
zogenaamde vriendschap inderdaad
idd
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 19:47
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 19:58 :
Hahahaha.
Je hebt helemaal gelijk, zo denk ik inderdaad nu. Voor de ijskoude ongevoelige trut die ik ben, zat ik er zo gigantisch niet mee, dat ik er toendertijd een topic over heb geopend.
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=869329

Lang gelee. Maar het is kwestie vanuit welk perspectief je het beredeneerd. Ik heb begrip voor jouw redenatie, want ik begrijp het wel. Alleen mijn eigen geluk gaat voor, voor mijn zogenaamde vriendin.

Ik zal het aan mijn kinderen vertellen later, dat ze eigenlijk niet op deze planeet hadden mogen zijn, vanwege enkele domme principes en kromme wetten van zogenaamde vriendschap.
Tja.. en soms moet je niet doen wat je zelf graag wil maar doen wat juist is. Veel mensen vinden dat dan weer hoogdravend gelul, maar ik zie het zo;mijn vrienden waren er eerder dan mijn vriendinntjes, en ze waren er daarna ook nog. Daarom zijn mijn vreindschappen altijd waardevoller. Je zegt dan; maar dit is niet zomaar een vriendje, dit is de liefde van mijn leven, dat is anders. Nu zie je dat zo, maar wist je dat toen al? Tuurlijk niet. Je had immers nog nooit een serieuze relatie gehad. Ik begrijp jou redenering overigens ook, hij is opgezet om een onderneming op basis van eigenbelang (en eventueel jalouzie en wrok) moreel aanvaardbaar te maken.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:01
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 29-01-2007 @ 20:47 :
Tja.. en soms moet je niet doen wat je zelf graag wil maar doen wat juist is. Veel mensen vinden dat dan weer hoogdravend gelul, maar ik zie het zo;mijn vrienden waren er eerder dan mijn vriendinntjes, en ze waren er daarna ook nog. Daarom zijn mijn vreindschappen altijd waardevoller. Je zegt dan; maar dit is niet zomaar een vriendje, dit is de liefde van mijn leven, dat is anders. Nu zie je dat zo, maar wist je dat toen al? Tuurlijk niet. Je had immers nog nooit een serieuze relatie gehad. Ik begrijp jou redenering overigens ook, hij is opgezet om een onderneming op basis van eigenbelang (en eventueel jalouzie en wrok) moreel aanvaardbaar te maken.
Jouw perceptie van juist is voor mij onjuist. En natuurlijk is mijn redenatie gebasseerd op eigenbelang, ik sta er zelf inmiddels achter omdat andere mensen mij lieten inzien, dat vriendschap ook inhoudt dat andere jouw ook geluk gunnen. NIet dat je zelf continu geeft, maar ook eens neemt.
Ik wist wat ik toen in handen had, juist omdat het ook mijn beste vriend was, en het heel speciaal was. Ik wist heel goed dat dit niet zomaar iets was. Zoiets voel je. Echt, het is overweldigend.

Maar in jouw redenatie van een post eerder zeg je dat ik gevoel weg rationaliseer. Maar hetzelfde doe je bij mij. IN jouw post heb ik geen gevoel, is er geen sprake van liefde. Het is een daad die niet ten goede kwam van vriendschap.
Rationaliseer die liefde maar eens weg.

Als je in die positie zit, kun je nooit winnen. Jij zegt; doen wat juist is. Maar dat is er niet. Het is onjuist om je gevoel te laten verdwijnen (alsof dat kan) en niet voor jezelf te kiezen.
Het is onjuist om een vriendschap te verbreken vanwege een ex.

En het moreel aanvaardbaar maken, laat me niet lachen. Jouw moraal is het mijne niet. En denk niet dat het voor vele andere wel geldt. Ik hoef het voor mezelf niet (meer) aanvaardbaar te maken. Ik ben niet zo naïef meer.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:10
first eror
first eror is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 21:01 :
Jouw perceptie van juist is voor mij onjuist. En natuurlijk is mijn redenatie gebasseerd op eigenbelang, ik sta er zelf inmiddels achter omdat andere mensen mij lieten inzien, dat vriendschap ook inhoudt dat andere jouw ook geluk gunnen. NIet dat je zelf continu geeft, maar ook eens neemt.
Ik wist wat ik toen in handen had, juist omdat het ook mijn beste vriend was, en het heel speciaal was. Ik wist heel goed dat dit niet zomaar iets was. Zoiets voel je. Echt, het is overweldigend.

Maar in jouw redenatie van een post eerder zeg je dat ik gevoel weg rationaliseer. Maar hetzelfde doe je bij mij. IN jouw post heb ik geen gevoel, is er geen sprake van liefde. Het is een daad die niet ten goede kwam van vriendschap.
Rationaliseer die liefde maar eens weg.

Als je in die positie zit, kun je nooit winnen. Jij zegt; doen wat juist is. Maar dat is er niet. Het is onjuist om je gevoel te laten verdwijnen (alsof dat kan) en niet voor jezelf te kiezen.
Het is onjuist om een vriendschap te verbreken vanwege een ex.

En het moreel aanvaardbaar maken, laat me niet lachen. Jouw moraal is het mijne niet. En denk niet dat het voor vele andere wel geldt. Ik hoef het voor mezelf niet (meer) aanvaardbaar te maken. Ik ben niet zo naïef meer.
Verliefd wordt je niet van het ene op het andere moment; je doorloopt een traject. Dat traject geeft je heel veel kansen een onwenselijke situatie te vermijden voordat het een onwenselijke situatie is. Als die vriend van mij vantevoren had gevraagd of ik het erg zou vinden dan zou ik zonder onze vriendschap te stressen kunnen zeggen dat ik bij het idee al ziedend wordt. Nu -nu het kwaad al geschiedt is- moet ik mezelf wel opofferen; de situatie dwingt me dat bijna te doen. Maar als ik eerlijk ben dan voel ik me niet goed bij de situatie. Als ik me bij de situatie niet goed voel, kan de vriendschap die we hadden nooit op dezelfde manier doorzetten. Ik word dus zonder dat ik het wil voor een keuze uit twee kwaden gesteld: als het in overleg was gegaan was ik eerder bereid geweest dit niet af te schieten, maar ik word gewoon gedwongen het wel te doen.
Bovendien zijn er een aantal randzaken die de keuze makkelijker maken. De rest van de groep is er bijvoorbeeld niet mee eens en afgaand op hun oordeel ben ik nog héél coulant. Sorry dat ik het moet zeggen, maar ik ben geneigd Smokin' gelijk te geven.

Saillant detail is overigens dat het op nogal een lullige en onverklaarbare manier is uitgegaan en dat ik iedereen twee jaar lang heb doodgegooid met verhalen over haar. Hij had echt iedereen mogen liefhebben, buiten haar.

Laatst gewijzigd op 29-01-2007 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:11
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 20:03 :
idd
je begrijpt dat ik het dus niet met je eens ben?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:16
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Daarvoor hoef je je niet te excuseren. Ik begrijp dat wel.
Ik probeer alleen een andere kant van het verhaal te laten zien. Ik denk dat je vriend het namelijk ook geen prettige situatie vindt, en dat hij het er ook moeilijk mee heeft.
Praat er wel met hem over en geef aan waar je precies mee zit.

Het is voor hem ook geen win-win situatie, net zomin als voor jouw. Maar wat ik mezelf altijd heb afgevraagd, en wat ik me nu ook afvraag in dit verhaal.
Waarom vind je het zo moeilijk als hun met elkaar gaan?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:17
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 29-01-2007 @ 21:11 :
je begrijpt dat ik het dus niet met je eens ben?
Ik ben niet achterlijk schat. Het is het verschil in perspectief.
Ik vind het een zogenaamde vriendschap omdat ze mij het geluk niet gunde, en jij omdat ik haar naai.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 20:37
Verwijderd
Citaat:
zeep007 schreef op 29-01-2007 @ 21:17 :
Ik ben niet achterlijk schat. Het is het verschil in perspectief.
Ik vind het een zogenaamde vriendschap omdat ze mij het geluk niet gunde, en jij omdat ik haar naai.
ok liefje, was ik even bang voor.

Nee niet omdat jij haar naait, als je het hele topic gelezen hebt zie je dat ik een keer in jouw positie heb gezeten.

Het is een zogenaamde vriendschap omdat hij kennelijk niet sterk genoeg was om jullie problemen te overwinnen.

In tegenstelling tot jou ben ik (inmiddels, door schade en schande wijs etc) van mening dat je, zeker als de 'verliefheid' nog in de kinderschoenen staat (zoals first eror al zei, verliefd worden is een traject, miss kan je er zelfs soms voor kiezen) moet kiezen voor je vrienden en moet gaan voor de volgende crush, die zeker komt en waar geen haken en ogen aan zitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Pick Up Artiesten Mening
Alex111
232 03-12-2007 00:04
Liefde & Relatie 'Erecode' tussen jij en je maten?
Tolchok
47 24-08-2005 20:22
Liefde & Relatie Jaloers gevoel voor....wat?
noa-zut
38 16-05-2005 13:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.