Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2005, 16:18
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen, dus maar hier. als iemand denkt dat het beter bij een ander deelforum past, zeg het dan even

voor een lichte ingreep moet ik waarsch. binnenkort onder narcose.
ik twijfel nu toch wel erg door de verhalen die je hoort van dat mensen niet meer wakker worden uit hun narcose (overlijden) of juist alles voelen maar door de spierverslappers niets kunnen doen. Ik ben hier (onnodig?) best angstig voor. Voordat ik onder narcose ga heb ik daarom ook nog een gesprek. Mede omdat een familielid is overlijden in een narcose (vroeger...) en het kan zijn dat zoiets dan in de fam. zit...

Weet iemand meer over narcose? Hoe komt het dat je in slaap valt, wat gaat er fout (wat zijn mogelijkheden) waardoor je niet meer wakker wordt of juist alles voelt?

xxx fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:23
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Het is in ieder geval een fabeltje dat je weken na de narcose er nog last van zou hebben. Je krijgt een injectie toegedient waardoor narcose spul snel uit je lichaam verdwijnt (15 minuten).

Narcose: inslaapmiddel waarna voordurend pijnstillers en slaapmedicatie wordt toegediend.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-03-2005 @ 17:23 :
Het is in ieder geval een fabeltje dat je weken na de narcose er nog last van zou hebben. Je krijgt een injectie toegedient waardoor narcose spul snel uit je lichaam verdwijnt (15 minuten).

Narcose: inslaapmiddel waarna voordurend pijnstillers en slaapmedicatie wordt toegediend.
ik krijg door middel van dampen, maar zal op hetzelfde neerkomen denk ik ik verwacht ook niet dat als ik eenmaal wakker ben, ik er nog last van heb
het is meer tíjdens de narcose, wat er kan gebeuren.
tnx voor je reactie
xxx fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:26
Brasco
Avatar van Brasco
Brasco is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-03-2005 @ 17:23 :
Het is in ieder geval een fabeltje dat je weken na de narcose er nog last van zou hebben. Je krijgt een injectie toegedient waardoor narcose spul snel uit je lichaam verdwijnt (15 minuten).

Narcose: inslaapmiddel waarna voordurend pijnstillers en slaapmedicatie wordt toegediend.
fabeltje ?? sorry hoor maar de hoeveel chemische troep die je in je lichaam gespoten krijgt heeft afhankelijk van de tijd dat je onder narcose bent een behoorlijk lange nasleep.. ik ben zo'n 12 keer geopereerd en meerdere keren lang (6 uur 1x) en je voelt lange tijd na de operatie erg moe en je kan last hebben van hoofdpijn, evenwichtsproblemen, misselijkheid etc.. dus het is echt geen fabeltje.. maar als het echt een kleine ingreep is en je word licht verdoofd dan hoef je echt geen grote problemen te verwachten.. dan heb je misschien de dag van de operatie of de dag daarna nog wat last, maar echt ernstige klachten zul je niet krijgen..

Laatst gewijzigd op 26-03-2005 om 16:28.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:32
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik ben een keer onder narcose geweest, heb niks gemerkt, nergens last van gehad. en ik werd gewoon weer wakker
ik vond t wel chill om onder narcose te zijn
en binnenkort ga ik weer
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:36
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ik zal eerlijk zijn: onder narcose gaan is verschrikkelijk, mede omdat je bewust bent van het feit dát je onder narcose gaat. Dat is het engste. Verder is het gewoon een diep, diepe slaap (zonder dromen, bij mij dan).
Als je wakker wordt, ben je ernstig gedesoriënteerd en heb je een flinke kater.

Je kunt dmv 2 manieren onder narcose gaan:
Kapje: vooral voor kinderen.
Naald: gebruikelijke methode.

Je zou zeggen dat een kapje prettiger is, maar (in mijn geval) was dat niet zo omdat:
1. het duurt langer.
2. je bent bewuster omdat het langer duurt.
3. je ruikt een vieze gore lucht (vooral ongemakkelijk natuurlijk )

Spuitje is effectiever en sneller.
Dat zijn mijn ervaringen en ik ben niet dood gegaan
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
de ingreep zelf duur een kwartiertje ofzo, dus dat is zo gedaan.. maar ook vooral doordat dus een familielid in een narcose is overleden heb ik er toch lichte angst voor..
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:38
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-03-2005 @ 17:36 :
Ik zal eerlijk zijn: onder narcose gaan is verschrikkelijk, mede omdat je bewust bent van het feit dát je onder narcose gaat. Dat is het engste. Verder is het gewoon een diep, diepe slaap (zonder dromen, bij mij dan).
Als je wakker wordt, ben je ernstig gedesoriënteerd en heb je een flinke kater.

Je kunt dmv 2 manieren onder narcose gaan:
Kapje: vooral voor kinderen.
Naald: gebruikelijke methode.

Je zou zeggen dat een kapje prettiger is, maar (in mijn geval) was dat niet zo omdat:
1. het duurt langer.
2. je bent bewuster omdat het langer duurt.
3. je ruikt een vieze gore lucht (vooral ongemakkelijk natuurlijk )

Spuitje is effectiever en sneller.
Dat zijn mijn ervaringen en ik ben niet dood gegaan
vreemd dat ik met zo'n kapje moet dan... ben niet bepaald 'kind' meer... tegen de tijd dat ik onder narcose ga ben ik bijna 18 (wordt in mei 18) mja...
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:41
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2005 @ 17:38 :
vreemd dat ik met zo'n kapje moet dan... ben niet bepaald 'kind' meer... tegen de tijd dat ik onder narcose ga ben ik bijna 18 (wordt in mei 18) mja...
Ik zou met je arts/chirurg overleggen, want een kapje duurt echt langer. Met de spuit was ik binnen 5-8 sec out.

Je kunt iig even advies vragen. Daar is je arts voor.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:47
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
mm toen ik onder narcose ging hebben ze t ook niet met een kapje gedaan, en ik was toen 16... kweet niet tot welke leeftijd ze t dan met een kapje doen?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 16:49
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 26-03-2005 @ 17:47 :
mm toen ik onder narcose ging hebben ze t ook niet met een kapje gedaan, en ik was toen 16... kweet niet tot welke leeftijd ze t dan met een kapje doen?
Beats me.
Dit is wat mij verteld is.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:02
Verwijderd
Ik vind het heel erg lekker. Het idee dat je gaat slapen, zonder er moeite voor te doen en daardoor de pijn van de operatie niet voelt. Er is dus wel een nasleep. Ik heb vorig jaar binnen een half jaar 2 operaties gehad, daar heb ik wél last van gehad. Vooral concentratieproblemen (zeker met lezen), moeheid en evenwichtsproblemen. Toch kan ik me niet voorstellen dat je dat erger vindt dan je hele operatie meemaken.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:18
toemba
Avatar van toemba
toemba is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 26-03-2005 @ 17:36 :
de ingreep zelf duur een kwartiertje ofzo, dus dat is zo gedaan.. maar ook vooral doordat dus een familielid in een narcose is overleden heb ik er toch lichte angst voor..
Het is nooit zonder risico, net als de operatie zelf.. Maar dat is van tevoren heel lastig in te schatten. Aangezien je 17 bent is er voor jou een verwaarloosbaar risico, en zou ik me als ik jou was niet te druk maken om de narcose. Naarmate je ouder wordt en/of lichamelijke gebreken hebt, wordt de kans groter dat het niet goed gaat, vandaar dat heel veel oude mensen niet meer geopereerd kunnen worden (omdat de kans groter is dat ze overlijden door de narcose dan dat ze levend uit de ingreep zullen komen).

Jij loopt dus praktisch geen gevaar.

Wat betreft het kapje of de spuit: het klopt wat er gezegd werd over kinderen, die krijgen vaak een kapje vanwege de naaldenangst.

Volwassenen krijgen het ook wel eens, dit ligt ook wel een beetje aan de voorkeur van de chirurg. Vaak wordt bij korte ingrepen een kapje gebruikt, omdat je hier sneller wakker van wordt en minder lange nasleep van hebt. Aangezien je zegt dat de operatie maar 15 minuten gaat duren, zal dit wel de verklaring zijn.

Conclusie: geen zorgen maken!

edit: de 15 minuten heb ik ergens anders vandaan gehaald zie ik.. Maar als het een korte ingreep is, zal dit alsnog de verklaring zijn..
__________________
For a nihilist, nothing at least is something..
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:30
Random Moron
Random Moron is offline
Ik heb niets gemerkt van de nare geur.

Ik was onprikbaar..oftewel..mijn aderen waren niet te vinden en na diverse prikjes hebben ze me gevraagd of ik via het kapje verdoofd wilde worden.

Ik heb geloof ik 2 keer diep in moeten ademen..maar ik had er geen problemen mee..je bent zo weg en merkt er niets van.
Ik werd alleen huilend wakker maar dat was meer een dom reflex dan van angst. Voor de rest heb ik er daarna amper nog wat van gemerkt.
__________________
A trainstation is where the train stops... A bus station is where the bus stops. So what about my workstation?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:33
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Ben een keer voor een vrij zware operatie onder narcose geweest. Heb tijdens de operatie nergens last van gehad. Je valt echt in slaap binnen een paar seconden.
Ik weet nog dat ik zei: 'ik ben nu al misselijk'
Toen zei de arts: 'dat denk je maar'
Toen dacht ik: wat een bullshit, maar ik kon het niet meer zeggen, zo snel viel ik in slaap.

Het wakker worden was ook geen probleem. Ben wel de hele dag nog aan het slapen geweest, waardoor ik die nacht klaarwakker was (niet leuk in een ziekenhuis met pijn en een infuus )
Ben wel misselijk geweest van de narcose, heb ook een paar keer overgegeven. Het schijnt dat dit per mens verschilt, dus hopelijk heb je er geen last van!
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-03-2005 @ 17:36 :
Ik zal eerlijk zijn: onder narcose gaan is verschrikkelijk, mede omdat je bewust bent van het feit dát je onder narcose gaat. Dat is het engste.
Dat is persoonlijk. Ik vond het niet vreselijk.

Ik heb beiden een keer gehad, kapje (was toen 21 oid) en infuus (was toen bijna 23). Ik vind met zo'n kapje fijner. 'k heb bij beide keren niet echt lang last gehad ervan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:46
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
snoopy schreef op 26-03-2005 @ 18:33 :
Ben een keer voor een vrij zware operatie onder narcose geweest. Heb tijdens de operatie nergens last van gehad. Je valt echt in slaap binnen een paar seconden.
Ik weet nog dat ik zei: 'ik ben nu al misselijk'
Toen zei de arts: 'dat denk je maar'
Toen dacht ik: wat een bullshit, maar ik kon het niet meer zeggen, zo snel viel ik in slaap.

Het wakker worden was ook geen probleem. Ben wel de hele dag nog aan het slapen geweest, waardoor ik die nacht klaarwakker was (niet leuk in een ziekenhuis met pijn en een infuus )
Ben wel misselijk geweest van de narcose, heb ook een paar keer overgegeven. Het schijnt dat dit per mens verschilt, dus hopelijk heb je er geen last van!
idd, ik had er helemaal geen last van, niet misselijk en niet overgegeven. toen ik uit de narcose kwam, kwam die "zuster" al meteen langs met thee, koekjes en broodjes! en t had me heerlijk gesmaakt
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:49
Verwijderd
ik ben een aantal keer onder narcose geweest voor het inbrengen van buisjes, 2 of 3x dmv inademen/dampiets en 1x dmv prikje, je zakt weg en dat is heel grappig, ze gaan tot 10 tellen (bij mij tenminste) en de 10 krijg je helemaal niet meer mee. ik heb lekker geslapen en werd wakker en het was over. ik heb er vrijwel geen last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:50
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 26-03-2005 @ 18:46 :
idd, ik had er helemaal geen last van, niet misselijk en niet overgegeven. toen ik uit de narcose kwam, kwam die "zuster" al meteen langs met thee, koekjes en broodjes! en t had me heerlijk gesmaakt
Nou, dan heb je het beter getroffen dan ik!

De laatste keer toen ik uit narcose kwam, was ik zwaar in de war. Het was een operatie aan mijn kaak en het eerste wat de nurse zei was:"Niet je wond aanraken met je tong!" Dus wat doe ik? Inderdaad Ik was in de war natuurlijk. Zij helemaal kwaad en een toespraak houden.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 17:51
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2005 @ 18:34 :
Dat is persoonlijk. Ik vond het niet vreselijk.
Natuurlijk is dat persoonlijk. Ik heb nogal een historie met narcoses dus misschien ligt het daar aan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:00
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 26-03-2005 @ 18:46 :
idd, ik had er helemaal geen last van, niet misselijk en niet overgegeven. toen ik uit de narcose kwam, kwam die "zuster" al meteen langs met thee, koekjes en broodjes! en t had me heerlijk gesmaakt
Ik mocht eerst een hele tijd niets eten. (En ik had honger/dorst. )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:05
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Cytherea schreef op 26-03-2005 @ 18:02 :
Ik vind het heel erg lekker. Het idee dat je gaat slapen, zonder er moeite voor te doen en daardoor de pijn van de operatie niet voelt. Er is dus wel een nasleep. Ik heb vorig jaar binnen een half jaar 2 operaties gehad, daar heb ik wél last van gehad. Vooral concentratieproblemen (zeker met lezen), moeheid en evenwichtsproblemen. Toch kan ik me niet voorstellen dat je dat erger vindt dan je hele operatie meemaken.
ik weet niet of dat is wat je hebt begrepen uit mijn post. zo ja: ik vind dat cker niet erger dan de hele operatie meemaken!!

het ging mij om de 'angst' dat ik er misschien niet meer uit wakker zou worden aangezien een familielid in haar narcose is overleden. De gevolgen zodra ik iig wakker ben maken me niet veel uit (hoewel het wel lastig kan zijn).
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:11
Verwijderd
Volgens mij komt het maar heel heel heel zelden voor dat er iemand door de narcose overlijdt... Elke operatie heeft een risico (de narcose, maar ook eventuele bijwerkingen, infecties, enz. enz. enz.), maar de risico's zijn over het algemeen heel klein. En als ze weten dat je er bang voor bent en dat er een familielid door is overleden, dan zullen ze daar echt wel rekening mee houden en ook kijken of het bv. "in de familie zit" ed, wordt de kans dat er bij jou iets dergelijks gebeurd dus nog kleiner dan in een "normale" situatie.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:19
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2005 @ 19:11 :
Volgens mij komt het maar heel heel heel zelden voor dat er iemand door de narcose overlijdt... Elke operatie heeft een risico (de narcose, maar ook eventuele bijwerkingen, infecties, enz. enz. enz.), maar de risico's zijn over het algemeen heel klein. En als ze weten dat je er bang voor bent en dat er een familielid door is overleden, dan zullen ze daar echt wel rekening mee houden en ook kijken of het bv. "in de familie zit" ed, wordt de kans dat er bij jou iets dergelijks gebeurd dus nog kleiner dan in een "normale" situatie.
mja, het is niet zo goed te achterhalen wat er is gebeurd. het gaat dus om iemand die al dood is (duh ) en haar man is ook al overleden. haar man was de enige die wist hoe het precies zat, maar heeft er nooit over kunnen praten.
mja, ik moet me misschien niet zo aanstellen
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:21
Verwijderd
Als het fout gaat bij een operatie zoeken ze meestal wel uit hoe dat gekomen is, al is het alleen maar om de naam van het ziekenhuis niet om laag te halen ed. Misschien kan het na worden gevraagd bij het ziekenhuis waar ze is geopereerd?

Maar ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, ze letten echt wel goed op je. De kans dat je onderweg naar het ziekenhuis een ongeluk krijgt is denk ik groter dan dat je tijdens de narcose overlijdt. (Nu niet daar je zorgen over gaan maken. )
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 26-03-2005 @ 19:21 :
Als het fout gaat bij een operatie zoeken ze meestal wel uit hoe dat gekomen is, al is het alleen maar om de naam van het ziekenhuis niet om laag te halen ed. Misschien kan het na worden gevraagd bij het ziekenhuis waar ze is geopereerd?

Maar ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken, ze letten echt wel goed op je. De kans dat je onderweg naar het ziekenhuis een ongeluk krijgt is denk ik groter dan dat je tijdens de narcose overlijdt. (Nu niet daar je zorgen over gaan maken. )
nee, is te lang geleden... al geprobeer namelijk.
naah, ik ga ook proberen me niet zo druk te maken.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:28
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 26-03-2005 @ 18:50 :
Nou, dan heb je het beter getroffen dan ik!

De laatste keer toen ik uit narcose kwam, was ik zwaar in de war. Het was een operatie aan mijn kaak en het eerste wat de nurse zei was:"Niet je wond aanraken met je tong!" Dus wat doe ik? Inderdaad Ik was in de war natuurlijk. Zij helemaal kwaad en een toespraak houden.
ja toen ik net uit de narcose kwam voelde ik me ook te wazig. ik moest ram nodig plassen dus ik stap uit dat bed en flikker meteen bijna op mn gezicht. toen ben ik naar de wc gewaggeld, maar toen ik terugkwam was ik weer 'echt' wakker en voelde ik me gewoon normaal (gelukkig). ik hoop dat t de volgende keer ook zo goed gaat.

dan moeten mijn verstandskiezen eruit, en ga ik ook onder narcose. iemand die weet of ze dat met een kapje of een spuitje doen? want ik vond spuitje wel relaxed, mn ma zegt dat je met een kapje meer in een soort roes komt... dat klinkt minder chill
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 26-03-2005 @ 19:28 :
dan moeten mijn verstandskiezen eruit, en ga ik ook onder narcose. iemand die weet of ze dat met een kapje of een spuitje doen? want ik vond spuitje wel relaxed, mn ma zegt dat je met een kapje meer in een soort roes komt... dat klinkt minder chill
In principe met een spuitje, tenzij je per se anders wilt, volgens mij.

Ik ben bij m'n verstandskiezen met een kapje onder narcose geweest, beviel me dus beter dan infuus (dat kreeg ik toen ik een blindedarmontsteking had - spoedoperatie kan niet met kapje).
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:09
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Ik ben laatst onder narcose gebracht (voor lensimplantaten ). Via een naald. Bij het indienen ging er even wat mis, waardoor de inspuiting van dat narcosemiddel haperde. Dat was op zich we grappig want het leek net of ik ontzettend dronken was. Maar dat duurde maar 5 sec. daarna was ik weg. Ik was misselijk daarna.
De kans dat er wat echt fout gaat is ontzettend klein , de kans is groter dat er wat bij de behandeling mis gaat is groter.
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:12
Mr. Bungle
Avatar van Mr. Bungle
Mr. Bungle is offline
Citaat:
poetic_tragedy schreef op 26-03-2005 @ 19:28 :
want ik vond spuitje wel relaxed,
Ik ken een dokter die handeld in narcosemiddel.
Moet je wat kopen?
__________________
Fyh!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 20:33
remco1
remco1 is offline
bij mij ging het om een kleine operatie.
Ik kreeg daarvoor zo kapje op mij gezicht.
Op zich is het wel meegevallen .
Ze deden eerst zuurstof of zo dat schijnt beter te zijn en dan op een gegeven moment krijg je daar een anderen lucht bij .
Dat was wel niet zo lekker om te ruiken (stonk behoorlijk)maar als je een paar keer diep adem haalt ben je eigenlijk al zo ver weg dat je het niet meer merkt.
Ze hadden wel gezegd dat ik beter door de mond kon inademen omdat het dan niet zo vies is.
Ik geloof dat je niet bang hoeft te zijn tegenwoordig is alles zo goed en houden ze je steeds in de gaten.
mocht er wat zijn zien ze dat gelijk en grijpen ze in .
Nee geloof mij maar dat je weer gewoon wakker wordt.

Succes met je operatie.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 10:36
nl2suzy
Avatar van nl2suzy
nl2suzy is offline
Ik ben ook al heel erg vaak onder narcose gegaan, en ik leef ook nog steeds.

Als je mag kiezen tussen een kapje en spuit, zou ik voor de spuit gaan omdat de kans dat je dan kotsend wakker word kleiner is..

Maar verder heb ik nooit echt lang last van de nasleep van de narcose, alleen die dag uit meestal..
__________________
Wat doe je als de enige persoon die je kan laten stoppen met huilen de persoon is die je heeft laten huilen?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 11:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Brasco schreef op 26-03-2005 @ 17:26 :
fabeltje ?? sorry hoor maar de hoeveel chemische troep die je in je lichaam gespoten krijgt heeft afhankelijk van de tijd dat je onder narcose bent een behoorlijk lange nasleep.. ik ben zo'n 12 keer geopereerd en meerdere keren lang (6 uur 1x) en je voelt lange tijd na de operatie erg moe en je kan last hebben van hoofdpijn, evenwichtsproblemen, misselijkheid etc.. dus het is echt geen fabeltje.. maar als het echt een kleine ingreep is en je word licht verdoofd dan hoef je echt geen grote problemen te verwachten.. dan heb je misschien de dag van de operatie of de dag daarna nog wat last, maar echt ernstige klachten zul je niet krijgen..
Ik doel erop dat mensen vaak pijnklachten et cetera toeschrijven aan de narcose terwijl dit door de ingreep zèlf komt. Het lijkt of er wordt vergeten dat er net in het lichaam is gesneden en dat je daar van moet herstellen.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Algehele narcose of ruggenprik?
Smoozy
27 24-05-2006 19:25
Lichaam & Gezondheid Verstandskiezen trekken onder narcose
boki
31 18-04-2006 20:03
Lichaam & Gezondheid Kaakoperatie [& ook: narcose]. Ervaringen?
In Your Room
50 05-02-2006 16:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vrouwen 'oefenpop' tijdens narcose
Cylon
193 31-01-2006 18:44
Lichaam & Gezondheid over tijd door narcose?
gurl19
6 08-06-2005 17:58
Lichaam & Gezondheid Plaatselijke verdoving of narcose?
Nikki1986
48 14-04-2004 18:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.