Oud 16-07-2003, 13:08
poesiefox
poesiefox is offline
Daar ben ik nou wel eens benieuwd naar, wanneer jullie denken dat het veilig of juist onveilig is. Hopelijk weet aan het eind van het topic iedereen precies hoe het zit, dat zal schelen in de stress als je een dag te laat bent.

Twee situaties dus:

Wel aan de pil, dus geen echte cyclus. Welke pil is het gevaarlijkst om te vergeten?

Niet aan de pil, maar condooms, dus wel een echte cyclus. Wanneer zijn de gevaarlijke dagen?


Brand maar los.

PS: en ik wil ook wel eens weten welke handelingen jullie als veilig of onveilig bestempelen. Waar mag sperma wel of niet terechtkomen?

Veilig heeft niks met SOA te maken, maar met babies. Een monogaam stel heeft toch niks te vrezen voor een geslachtsziekte.

Edit: vraagstelling aangescherpt.
__________________
Pfff. Boeie.

Laatst gewijzigd op 16-07-2003 om 13:33.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 13:13
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
In beide gevallen bestaat de mogelijkheid op zwangerscha[p. De pil is heel veilig, maar niet 100% ook kunnen andere invloeden de pil minder betrouwbaar maken. [edit] Je kan de pil ook nog vergeten (vooral in de eerste week is dit een hoog risico) [/edit]
Bij condooms kan het mis gaan, ze kunnen scheuren of afglijden. Ook moet je dan alert zijn dat in het voorspel je niet al wat voorvocht bij de vagina krijgt. Minikans op zwangerschap, maar hij is er.

Alleen pil lijkt me veiliger dan alleen condoom.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 13:21
Violence Fetishist
Avatar van Violence Fetishist
Violence Fetishist is offline
als beiden vruchtbaar zijn, is er bij seks altijd een kans op zwangerschap.

verder kun je van alles behalve manuele seks (mits je daarna je handen goed wast ) soa's krijgen, als je geen condoom gebruikt. (bedoelde je dit met 'veilige handelingen'?)
__________________
- the vøøðøø who do what you don't dare do people -
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 13:23
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
De pil is veiliger naar mijn idee.

Zodra je de pil meer dan 12 uur te laat hebt ingenomen heb
je verhoogd risico op zwangerschap.
Uhm en als je diarree hebt of moet overgeven is de pil ook niet meer veilig.

In beide gevallen dus alleen sex met condoom hebben en als
je een, twee of drie dagen voor de diarree/overgeven sex hebt gehad een moningafterpil halen voor de zekerheid.

Dan moet t volgens mij wel veilig zijn...
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:01
poesiefox
poesiefox is offline
Wanneer begin je met tellen van die twee weken? Als je menstruatie begint of als hij is afgelopen?
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:13
Verwijderd
Wel aan de pil, dus geen echte cyclus. Welke pil is het gevaarlijkst om te vergeten? Ik vind de eerste en de 2e week allebei gevaarlijk. De derde week schijnt niet zoveel uit te maken.

Niet aan de pil, maar condooms, dus wel een echte cyclus. Wanneer zijn de gevaarlijke dagen? 2 weken na de eerste dag van je menstruatie. Daar zit zo ongeveer de piek. Maar toch, voor de zekerheid zou ik alle dagen als gevaarlijk zien in zo'n situatie.

PS: en ik wil ook wel eens weten welke handelingen jullie als veilig of onveilig bestempelen. Waar mag sperma wel of niet terechtkomen? Als je de pil correct gebruikt, maakt het niet zoveel uit. Met een condoom moet je zorgen dat er geen voorvocht of sperma in de buurt van jouw vagina komt.
Eerst aftrekken en dan jezelf vingeren zonder enige vorm van bescherming lijkt me ook geen goed idee.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:26
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
HA! Deze weet ik! ik weet niet of anderen boven mij ook al het goede antwoord hebben gegeven...

Als je aan de pil bent, is het het gevaarlijkst om die te vergeten in de eerste week van de pilstrip. In de tweede week maakt het niet uit, en in de derde week kun je het ook oplossen, door of de pil door te slikken, of direct een stopweek in te lassen. Maar als je in de eerste week je pil vergeet, dan zijn de twee dagen DAARVOOR ook al onveilig, en bovendien de zeven dagen daarna ook nog.

Als je niet aan de pil bent, is het juist het gevaarlijkst om geen condoom te gebruiken (is altijd gevaarlijk, maar ivm zwangerschap), rond je ovulatie. Dat wil dus zeggen, ongeveer in de tweede week (de week die als je de pil slikt juist het minst risico oplevert ).

Goed he?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:46
kastdeur
kastdeur is offline
Staat ook allemaal heel fijn beschreven in de bijsluiter.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 16:52
poesiefox
poesiefox is offline
Van het pakje durex?

Het juiste antwoord is:

Als je de pil slikt, zijn de eerste 7 pillen het gevaarlijkst om te vergeten.

Wie een echte cyclus heeft moet het ovulatiemoment terugtellen. !4 dagen voordat je ongesteld wordt, daar zat je ovulatie. Als je een cyclus van 28 dagen hebt, is dat precies op de helft, en dus 14 dagen na het begin van de menstruatie, maar als de cyclus langer of korter duurt, schuift dat moment op.

En wat als je onregelmatig bent?

Volgende vraag: hoe merk je dat je ovuleert, als je niet aan de pil bent? Vooral als je niet zo regelmatig bent, is het belangrijk om op je lichaam te letten.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:01
Verwijderd
[/serieus]Bij mijn vriendin klinkt altijd "plop" als ze ovuleert.

[serieus] Kent eigenlijk iemand een voorbeeld van iemand die de pil "goed" innam, maar toch zwanger werd?
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 16-07-2003 @ 17:01:
[/serieus]Bij mijn vriendin klinkt altijd "plop" als ze ovuleert.

[serieus] Kent eigenlijk iemand een voorbeeld van iemand die de pil "goed" innam, maar toch zwanger werd?
voor zover ik weet, mijn moeder, 2 keer (heb 2 halfbroertjes van 8 en 2,5 jaar oud) naast Semyaz (volledige broer dus)
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ertur schreef op 16-07-2003 @ 16:01:
[/serieus]Bij mijn vriendin klinkt altijd "plop" als ze ovuleert.

[serieus] Kent eigenlijk iemand een voorbeeld van iemand die de pil "goed" innam, maar toch zwanger werd?
Yep, altijd netjes gebruikt, niet ziek, toch zwanger, jippie... (ik niet hoor, was waar ik stage liep iemand)
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 17:47
Verwijderd
*geeft antwoord zonder eerst het topic te lezen*

Citaat:
poesiefox schreef op 16-07-2003 @ 13:08:
Daar ben ik nou wel eens benieuwd naar, wanneer jullie denken dat het veilig of juist onveilig is. Hopelijk weet aan het eind van het topic iedereen precies hoe het zit, dat zal schelen in de stress als je een dag te laat bent.

Twee situaties dus:

Wel aan de pil, dus geen echte cyclus. Welke pil is het gevaarlijkst om te vergeten?
Alle pillen uit de eerste week; als je een pil uit de tweede week vergeet dan is dat geen grote ramp (tenzij het meer dan 24 uur scheelt, dan is het wel serieus; in week 1 en 3 is dat 12 uur), en als je een pil uit week 3 vergeet dan ben je veilig als je maar je stopweek overslaat.

Citaat:
Niet aan de pil, maar condooms, dus wel een echte cyclus. Wanneer zijn de gevaarlijke dagen?
Dag 10 van de cyclus tot en met dag 15, gemiddeld; op dag 14 overleef je, de eicel leeft 1 dag in je lichaam, spermacellen kunnen er vier dagen in leven blijven. Daarvan zijn trouwens dag 10 en 11 minder gevaarlijk dan de rest, want de meeste spermacellen zijn na twee dagen in je lichaam al dood.


Citaat:
Brand maar los.

PS: en ik wil ook wel eens weten welke handelingen jullie als veilig of onveilig bestempelen. Waar mag sperma wel of niet terechtkomen?

Veilig heeft niks met SOA te maken, maar met babies. Een monogaam stel heeft toch niks te vrezen voor een geslachtsziekte.

Edit: vraagstelling aangescherpt.
Als het een kwartiertje in de buitenlucht is geweest, dan is er niets aan de hand, want dan is het toch al dood; als het sneller dan dat echt ín de vagina komt, dan loop je risico op een zwangerschap, maar dat is wel een vrij klein risico, want zo hard zwemmen die beestjes nu ook weer niet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2003, 19:14
MissBi@tch
Avatar van MissBi@tch
MissBi@tch is offline
een vriendin van mij heeft de pil goed geslikt en is nu 36 wk zwanger... dus het kan wel... maar de kans is wel heel klein
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid zwanger of niet?
meneeranoniem1
93 07-12-2010 22:36
Lichaam & Gezondheid Zwanger
Kid116
4 11-07-2005 12:22
Lichaam & Gezondheid Kun je zwanger zijn?
ThA_BiTcH
15 25-11-2003 16:36
Lichaam & Gezondheid Paar vraagjes over zwanger worden
Verwijderd
46 01-05-2003 17:03
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 15:19
Lichaam & Gezondheid Ongesteldheid...vraagje
MrfUbU
23 30-10-2002 11:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:58.