Oud 02-08-2003, 21:43
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Ik wou even iets kwijt over me zelf. Misschien is het stom dat ik het hier vertel, maar ikweet niet waar ik het anders moet vertellen.
Ik ben de hele dag bezig met eten. Snoep en andere tussendoortjes eet ik al iets van een jaar niet meer, en ik probeer heel gezond te eten en tegelijkertijd af te vallen. Ondanks dat gezonde eten, val ik niet af en heb ik nog steeds heel veel een vol gevoel. Een maand geleden heb ik voor het eerst na het avondeten mijn vinger in mijn keel gestoken, om te kijken of ik het zou kúnnen uitspugen. Dat lukte toen, en sinds toen heb ik het 3x daarna gedaan. Gewoon een kick om je daarna weer leeg te voelen. Ik weet heel goed dat eten uitspugen slecht is, en dat je anorexia en boulumia kunt krijgen, maar toch doe ik het. Net of ik me zelf wil bewijzen ofzo. Naar mijn vriendinnen kan ik niet, want die denken dat ik me aanstel. En naar mijn ouders ook niet want die denken dat ik nog steeds gewoon normaal eet. ( Dat doe ik ook wel, alleen ik spuug het af en toe uit en ik eet geen foute dingen) Toch heb ik wel een probleem want ik ben 24uur per dag met eten bezig. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen, of heeft iemand hetzelfde? Ik ben 1,63 en 50 kilo, iedereen zegt ook dat ik tevreden moet zijn, maar dat kan gewoon niet. En als ik anders ga eten, weer snoep en koekjes enzo, kom ik veel aan. En dat wil ik niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 21:46
Verwijderd
Citaat:
develinn schreef op 02-08-2003 @ 21:43:
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik denk dat je het beste een keer een afspraak zou kunnen maken met je huisarts... Hoe langer je een eetstoornis hebt, hoe moeilijker het is om er af te komen...je kunt er dus beter vroeg bij zijn... 'k zou anders ook niet echt iets weten... Sterkte iig.

Dat je lijf van kotsen kapot gaat, dat zul je zelf ook wel weten, neem ik aan.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 22:08
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
meteen stoppen, als je niet elke dag duizelig wil zijn of zelfs flauw wil vallen na elk stukje inspanning!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 22:08:
meteen stoppen
Zou het zo simpel zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Crystal Method schreef op 02-08-2003 @ 22:08:
meteen stoppen, als je niet elke dag duizelig wil zijn of zelfs flauw wil vallen na elk stukje inspanning!
god wat zeg je dat stupid. het is niet bepaald makkelijk om zomaar te stoppen hoor anders zouden de klinieken ook niet zo vol zitten dat er een wachtlijst van 9 maanden is
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:12
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Zoek hulp. Het feit dat je hier gepost hebt, betekent dat je zelf ook inziet dat je een probleem hebt. Dat is belangrijk. Je kunt naar je huisarts gaan, maar als je dat niet durft, kun je ook bellen met stichting anorexia en boulimia: 0900 8212433 (0900 nummer, dus kost extra geld), of naar een Jongeren Informatie Punt in de buurt gaan. De plaatsen waar je een JIP kunt vinden staan op www.jip.org.
Ik hoop dat je de moed kunt vinden om je ouders te vertellen over wat er aan de hand is, want ze zullen je niet afwijzen. Ze willen alleen maar het beste voor je, ook al lijkt het misschien soms niet zo. Ze kunnen je helpen om weer een gezond eetpatroon te krijgen.

Veel succes en sterkte!

Jenneke
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 23:27
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 02-08-2003 @ 22:37:
god wat zeg je dat stupid. het is niet bepaald makkelijk om zomaar te stoppen hoor anders zouden de klinieken ook niet zo vol zitten dat er een wachtlijst van 9 maanden is


ik ben me ervan bewust dat dat niet makkelijk is, het was bedoeld als aansporing. just trying to help, niet meteen gaan zeiken volgende keer aub.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:02
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Ja maar ik denk dat als ik hulp zoek, dat ze zullen denken van huh? Want ik eet geen snoep enzo --> is op zich gezond toch?? En misschien hebben wel meer mensen dat ze af en toe iets uitkotsen...Dus ik weet niet óf er wel iets aan de hand is
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:23
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
develinn schreef op 02-08-2003 @ 21:43:
Ik wou even iets kwijt over me zelf. Misschien is het stom dat ik het hier vertel, maar ikweet niet waar ik het anders moet vertellen.
Ik ben de hele dag bezig met eten. Snoep en andere tussendoortjes eet ik al iets van een jaar niet meer, en ik probeer heel gezond te eten en tegelijkertijd af te vallen. Ondanks dat gezonde eten, val ik niet af en heb ik nog steeds heel veel een vol gevoel. Een maand geleden heb ik voor het eerst na het avondeten mijn vinger in mijn keel gestoken, om te kijken of ik het zou kúnnen uitspugen. Dat lukte toen, en sinds toen heb ik het 3x daarna gedaan. Gewoon een kick om je daarna weer leeg te voelen. Ik weet heel goed dat eten uitspugen slecht is, en dat je anorexia en boulumia kunt krijgen, maar toch doe ik het. Net of ik me zelf wil bewijzen ofzo. Naar mijn vriendinnen kan ik niet, want die denken dat ik me aanstel. En naar mijn ouders ook niet want die denken dat ik nog steeds gewoon normaal eet. ( Dat doe ik ook wel, alleen ik spuug het af en toe uit en ik eet geen foute dingen) Toch heb ik wel een probleem want ik ben 24uur per dag met eten bezig. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen, of heeft iemand hetzelfde? Ik ben 1,63 en 50 kilo, iedereen zegt ook dat ik tevreden moet zijn, maar dat kan gewoon niet. En als ik anders ga eten, weer snoep en koekjes enzo, kom ik veel aan. En dat wil ik niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik herken je verhaal eigenlijk wel goed, k ben dan nog geen jaar bezig en k kots ook niet na het eten.. maar k ben wel zo ongeveer de hele dag met eten bezig. zelf eet k ook geen tussendoortjes meer(hoe moeilijk dat ook af en toe is) en verder alleen en avondeten, dat moet k wel omdat mijn ouders daarbij zijn... mijn vriedinnen zeggen ook dat k tevreden moet zijn enz.. dat het onzin is waar k mee bezig ben.. maar k ga door, aan de ene kant weet k wel dat ze gelijk hebben, maar mijn gevoel zegt gewoon niet eten(verkeerd eten dan)
als k iets verkeerd eet, of als k voor mezelf te zwaar ben, word k "boos"op mezelf en wil k niets meer eten(boos is niet het goede woord, kan dr ff niet opkomen) ook voel k me vaak schuldig als k wat lekkers heb gegeten (of teveel) voel k me vaak ook schuldig, miss niet gelijk maar later wel..

(zie topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=540758)

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:25
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 12:02:
Ja maar ik denk dat als ik hulp zoek, dat ze zullen denken van huh? Want ik eet geen snoep enzo --> is op zich gezond toch?? En misschien hebben wel meer mensen dat ze af en toe iets uitkotsen...Dus ik weet niet óf er wel iets aan de hand is
Alleen al het feit dat je 24 uur per dag met eten bezig bent, ook al is het door er alleen maar over na te denken, geeft naar mijn idee aan dat er wel degelijk iets aan de hand is. Je eet dan weliswaar geen snoep of andere tussendoortjes meer, maar door regelmatig je voedsel uit te braken ben je toch op een verkeerde manier met jezelf bezig. Het is wat dat betreft wel goed dat je je dat zelf ook realiseert, en dus zou ik wat jou betreft niet langer aarzelen en hulp gaan zoeken.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:41
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Citaat:
mir_1986 schreef op 03-08-2003 @ 12:23:
ik herken je verhaal eigenlijk wel goed, k ben dan nog geen jaar bezig en k kots ook niet na het eten.. maar k ben wel zo ongeveer de hele dag met eten bezig. zelf eet k ook geen tussendoortjes meer(hoe moeilijk dat ook af en toe is) en verder alleen en avondeten, dat moet k wel omdat mijn ouders daarbij zijn... mijn vriedinnen zeggen ook dat k tevreden moet zijn enz.. dat het onzin is waar k mee bezig ben.. maar k ga door, aan de ene kant weet k wel dat ze gelijk hebben, maar mijn gevoel zegt gewoon niet eten(verkeerd eten dan)
als k iets verkeerd eet, of als k voor mezelf te zwaar ben, word k "boos"op mezelf en wil k niets meer eten(boos is niet het goede woord, kan dr ff niet opkomen) ook voel k me vaak schuldig als k wat lekkers heb gegeten (of teveel) voel k me vaak ook schuldig, miss niet gelijk maar later wel..

(zie topic: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=540758)

kuzzies mir

Ik ben ook de hele dag door met eten bezig. Met álles wat ik doe. Heel vaak ook als ik andere iets van snoep ofzo zie eten, denk ik bij mezelf van " laat hun zich maar vetmesten". Klinkt echt heel stom maar zo denk ik wel . Ik voel me zelf ook altijd heel slecht als ik heel veel heb gegeten, en dan bedenk ik al weer wat ik de volgende dag ga eten. Ik ben er zo mee bezig Helpen ze je bij de huisarts ofzo? Of moet je dan naar pschiater of riagg??
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:48
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 12:41:
Ik ben ook de hele dag door met eten bezig. Met álles wat ik doe. Heel vaak ook als ik andere iets van snoep ofzo zie eten, denk ik bij mezelf van " laat hun zich maar vetmesten". Klinkt echt heel stom maar zo denk ik wel . Ik voel me zelf ook altijd heel slecht als ik heel veel heb gegeten, en dan bedenk ik al weer wat ik de volgende dag ga eten. Ik ben er zo mee bezig Helpen ze je bij de huisarts ofzo? Of moet je dan naar pschiater of riagg??
k denk wel ongeveer hetzelfde al jou, alleen waar jij denk " laat hun zich maar vetmesten". denk k das wel lekker, maar k mag niet..

tegen mij word gezegd, naar de huisarts gaan, die zal je denk k wel doorverwijzen, eigenlijk heel tegenstrijdig dat k dit zeg, want zelf ga k ook niet..(k denk ook nog steeds dat k dr zelf wel uitkom) ik zelf sta(voor andere redenen) op een wachtlijst van bureau jeugdzorg, daar zou je naar toe kunnen bellen, maar k weet niet waar je woont, maar dr zijn echt enorme wachtlijsten, dus echt handig is dat niet..

kuzzies mir
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:53
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 12:41:
Helpen ze je bij de huisarts ofzo? Of moet je dan naar pschiater of riagg??
Je kan eerst naar je huisarts gaan en die kan je ventueel doorsturen naar een psych. (riagg weet ik zo niet). Als hij vind dat dat nodig is...

Succes meis en sterkte ermee!Ik hoop datje het toch bespreekbaar kunt maken met je ouders of wel eventueel vriendinnen!Die vinden echt niet dat je je aanstelt, zo wel, zijn t geen echte vrienden...Misschien zeg ik dat een beetje raar, maar echte vrienden leer je pas kennen als je ze nodig bent...
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:58
Verwijderd
Citaat:
mir_1986 schreef op 03-08-2003 @ 12:48:
[B]maar k weet niet waar je woont, maar dr zijn echt enorme wachtlijsten, dus echt handig is dat niet..
[\B]
Toch is het beter dan niets. Ik denk dat je het beste naar je huisarts kunt gaan en kijken wat die zegt. Er zijn zoveel mogelijkheden voor hulp, jeugdzorg is (gelukkig) niet het enige. En al is het nu misschien nog niet heel erg, wat ik al zei, 't is makkelijk om er in het begin iets aan te doen. En je 24/7 met eten bezig houden en het soms uit kotsen is NIET normaal.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:03
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Maar als nu nog niet zoheel erg is, zou de huisarts er dan al wat aan doen of zou hij mij weer wegsturen?? Ik heb zo het gevoel dat ik me zelf voor de gek hou ofzo Dat ik ook zo weer kan gaan eten, maar dat durf ik niet. Allemaal heel vaag
Mir weten jouw ouders en vriendinnen hier iets van?
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 13:03:
Maar als nu nog niet zoheel erg is, zou de huisarts er dan al wat aan doen of zou hij mij weer wegsturen?? Ik heb zo het gevoel dat ik me zelf voor de gek hou ofzo Dat ik ook zo weer kan gaan eten, maar dat durf ik niet. Allemaal heel vaag
Ik denk dat hij niet zo heel veel zal kunnen doen, behalve je doorverwijzen...maar ik denk dat dat ook een beetje aan je huisarts ligt. Als hij je wegstuurt is het een kl*te dokter, die (vind ik) maar een andere baan moet gaan zoeken oid.

Je houdt jezelf niet voor de gek, je kotst je eten uit zo nu en dan, alleen dat is al voldoende om hulp voor te krijgen, vind ik. En dat je heel de dag met eten bezig bent is ook niet goed.

En kom een beetje voor jezelf op als je huisarts zegt dat hij/zij het niet erg genoeg vind oid (al betwijfel ik dat hij/zij dat zal zeggen, maar oké). Zeg dat je nu hulp wilt, voordat het nog erger wordt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:23
~~dolce~~
Avatar van ~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 13:03:

Mir weten jouw ouders en vriendinnen hier iets van?
ze(mijn moeder, en vriendinnen) weten alleen dat k aan het lijnen ben, 1 vriendin weet het, en jah, probeerd me te overtuigen dat het onzin is en dat k niet verder moet gaan enz.

k heb het wel opgeschreven en naar mijn vertrouwenspersoon gestuurd,maar die kan dr mail nog niet lezen, k wil het haar wel gewoon vertellen maar dat lukt me niet.. k zou het echt niets liever willen dan het eerlijk aan haar te vertellen, ze geeft namelijk altijd zo goed en eerlijk advies, en dat kan k nu wel gebruiken, maar het lukt me dus niet om te vertellen..

kuzzies mir

Laatst gewijzigd op 03-08-2003 om 13:28.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:14
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
develinn schreef op 02-08-2003 @ 21:43:
Kan iemand mij helpen, of heeft iemand hetzelfde?
Je huisarts kan je doorverwijzen naar mensen die je kunnen
helpen, maar vergeet niet dat jij het moet doen,
en dat zij je helpen waar het nodig is.

Wat Leonoor al zei; kom voor jezelf op, zeg dat je nu hulp
wilt. De manier waarop je met eten omgaat is niet goed,
je vinger in je keel steken is niet goed.
Zorg dat je nu hulp krijgt, want hoe verder je erin wegzakt,
hoe moeilijker het is om er weer uit te komen.

Op de site van sabn kan je
allerlei info over eetstoornissen vinden, en mensen
die hetzelfde hebben, misschien heb je er iets aan.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2003, 14:56
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Vind wel lief dat jullie allemaal zo reageren...Maar ik durf het nu echt nog niet tegen mijn moeder te vertellen, want dan ben ik bang dat ik heel anders moet gaan eten, veel meer enzo en dat wil ik nú nog niet..Het liefst zou ik met iemand willen praten, zo'n psyiater ofzo, die mij kan helpen. Heeft iemand daar ervaring mee?
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:04
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 14:56:
Het liefst zou ik met iemand willen praten, zo'n psyiater ofzo, die mij kan helpen.
In dat geval raad ik je aan om contact met je huisarts op te nemen en hem of haar een intakegesprek voor je bij het RIAGG te laten regelen. Tijdens dat intakegesprek kun je vertellen wat je probleem precies is, en kan er worden gekeken wat voor hulp voor jou het meest geschikt is.

Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 14:56:
Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb zelf sinds enige tijd gesprekken met een psychiater bij het RIAGG in Helmond. Overigens ging het bij mij om iets totaal anders dan bij jou, maar dat even terzijde. Dergelijke gesprekken kunnen zeer verhelderend zijn, omdat je daardoor een beter inzicht in je eigen probleem krijgt.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:07
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 14:56:
Vind wel lief dat jullie allemaal zo reageren...Maar ik durf het nu echt nog niet tegen mijn moeder te vertellen, want dan ben ik bang dat ik heel anders moet gaan eten, veel meer enzo en dat wil ik nú nog niet..Het liefst zou ik met iemand willen praten, zo'n psyiater ofzo, die mij kan helpen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik denk dat het best handig kan zijn om met je moeder
erover te praten, dan weet ze waarmee je zit,
en kan ze er rekening mee houden.

Weet natuurlijk niet hoe jullie band is, en hoe ze het
zal opvatten, maar als het wel goed zit tussen jullie,
kan je best proberen om het uit te leggen, zodat
ze je ook niet heel anders zal laten eten ed.

Ik heb wel ervaring met een psych, (oa voor m'n es),
dus als je vragen hebt...
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 15:11
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Citaat:
Quiana schreef op 03-08-2003 @ 15:07:
Ik denk dat het best handig kan zijn om met je moeder
erover te praten, dan weet ze waarmee je zit,
en kan ze er rekening mee houden.

Weet natuurlijk niet hoe jullie band is, en hoe ze het
zal opvatten, maar als het wel goed zit tussen jullie,
kan je best proberen om het uit te leggen, zodat
ze je ook niet heel anders zal laten eten ed.

Ik heb wel ervaring met een psych, (oa voor m'n es),
dus als je vragen hebt...
Ja heb wel paar vraagjes...Hoe gaat dat in zun werk enzo? Moet je gewoon je verhaal vertellen en gaat zij dan met je praten daar over? En hoelang duurt dat ongeveer?
Ja ik heb opzich een best redelijke band met mijn moeder, maar ik zou ook niet weten hoe ik erover moet beginnen Maar zit wel steeds meer over te denken om het te gaan vertellen.
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:58
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 15:11:
Ja heb wel paar vraagjes...Hoe gaat dat in zun werk enzo? Moet je gewoon je verhaal vertellen en gaat zij dan met je praten daar over? En hoelang duurt dat ongeveer?
Hoe een gesprek verloopt, verschilt per psych, en
hangt ook af van jouw instelling ed.
Met m'n vorige psych ging het heel makkelijk, ik had
een hele goede band met haar, en dat praat dus ook
veel fijner. Meestal gingen we verder op een onderwerp
waar we al eerder op gekomen waren, of stelde ze
wat vragen. (variërend van heel simpel (hoe gaat het met je?),
tot heel gedetailleerd) De gesprekken duurden meestal
een uur, (soms wat langer of korter), en ik had er 2 in de week.

Met de psych die ik nu heb lopen de gesprekken wat
stroever, meer het ondervragings-idee, en soms
wat vragenlijstjes invullen. (hoe je over bepaalde dingen denkt,
wat je voelt etc etc) Maar dat komt meer doordat ik haar
nog niet goed ken ed, en omdat ik nog niet erg lang
bij haar loop.

Bedoelde je hoe lang het duurt qua gesprek, of
qua periode dat je bij een psych loopt btw?

Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 15:11:
Ja ik heb opzich een best redelijke band met mijn moeder, maar ik zou ook niet weten hoe ik erover moet beginnen Maar zit wel steeds meer over te denken om het te gaan vertellen.
Als je het heel moeilijk vind om erover te praten,
kan je een brief schrijven als begin, om daar later
verder op in te gaan. Dan heb je het voor jezelf
ook een beetje op een rijtje, en is het misschien makkelijker?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:10
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Citaat:
Quiana schreef op 03-08-2003 @ 20:58:
Hoe een gesprek verloopt, verschilt per psych, en
hangt ook af van jouw instelling ed.
Met m'n vorige psych ging het heel makkelijk, ik had
een hele goede band met haar, en dat praat dus ook
veel fijner. Meestal gingen we verder op een onderwerp
waar we al eerder op gekomen waren, of stelde ze
wat vragen. (variërend van heel simpel (hoe gaat het met je?),
tot heel gedetailleerd) De gesprekken duurden meestal
een uur, (soms wat langer of korter), en ik had er 2 in de week.

Met de psych die ik nu heb lopen de gesprekken wat
stroever, meer het ondervragings-idee, en soms
wat vragenlijstjes invullen. (hoe je over bepaalde dingen denkt,
wat je voelt etc etc) Maar dat komt meer doordat ik haar
nog niet goed ken ed, en omdat ik nog niet erg lang
bij haar loop.

Bedoelde je hoe lang het duurt qua gesprek, of
qua periode dat je bij een psych loopt btw?

Ja hoelang je ongeveer bij een psychiater loopt...of is dat verschillend ofzo??

Als je het heel moeilijk vind om erover te praten,
kan je een brief schrijven als begin, om daar later
verder op in te gaan. Dan heb je het voor jezelf
ook een beetje op een rijtje, en is het misschien makkelijker?
Ja ik zit te denken om het aan mijn beste vriendin te vertellen...Maar als ik via huisarts naar psychiater toe ga, komen mijn ouders dat dan te weten? Of hebben hun allemaal beroepsgeheim??
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:40
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
develinn schreef op 03-08-2003 @ 21:10:
Maar als ik via huisarts naar psychiater toe ga, komen mijn ouders dat dan te weten? Of hebben hun allemaal beroepsgeheim??
Artsen en andere hulpverleners hebben inderdaad een beroepsgeheim, dus mogen ze niets aan je ouders doorgeven zonder jouw toestemming.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 11:55
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
mathfreak schreef op 03-08-2003 @ 21:40:
Artsen en andere hulpverleners hebben inderdaad een beroepsgeheim, dus mogen ze niets aan je ouders doorgeven zonder jouw toestemming.
Idd, maar als je 15 bent heb je toestemming van
je ouders nodig omdat je nog geen 16 bent dacht ik.
Weet niet of dat altijd zo is, maar kan me wel
herinneren dat ik zoiets gelezen heb.

Plus dat er toch wel rekeningen komen, of je iig
iets met de verzekering moet regelen.
(weet niet of het altijd vergoed wordt?)
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 13:36
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
develinn schreef op 02-08-2003 @ 21:43:
Ik wou even iets kwijt over me zelf. Misschien is het stom dat ik het hier vertel, maar ikweet niet waar ik het anders moet vertellen.
Ik ben de hele dag bezig met eten. Snoep en andere tussendoortjes eet ik al iets van een jaar niet meer, en ik probeer heel gezond te eten en tegelijkertijd af te vallen. Ondanks dat gezonde eten, val ik niet af en heb ik nog steeds heel veel een vol gevoel. Een maand geleden heb ik voor het eerst na het avondeten mijn vinger in mijn keel gestoken, om te kijken of ik het zou kúnnen uitspugen. Dat lukte toen, en sinds toen heb ik het 3x daarna gedaan. Gewoon een kick om je daarna weer leeg te voelen. Ik weet heel goed dat eten uitspugen slecht is, en dat je anorexia en boulumia kunt krijgen, maar toch doe ik het. Net of ik me zelf wil bewijzen ofzo. Naar mijn vriendinnen kan ik niet, want die denken dat ik me aanstel. En naar mijn ouders ook niet want die denken dat ik nog steeds gewoon normaal eet. ( Dat doe ik ook wel, alleen ik spuug het af en toe uit en ik eet geen foute dingen) Toch heb ik wel een probleem want ik ben 24uur per dag met eten bezig. Ik weet niet wat ik moet doen. Kan iemand mij helpen, of heeft iemand hetzelfde? Ik ben 1,63 en 50 kilo, iedereen zegt ook dat ik tevreden moet zijn, maar dat kan gewoon niet. En als ik anders ga eten, weer snoep en koekjes enzo, kom ik veel aan. En dat wil ik niet. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Wat is je doel van gezond eten? Wil je slank zijn of gezond? Dit is heel belangrijk want als je gezond wil zijn,is het belangrijk dat je wel alles uit de schijf van 4 eet en niet alleen maar appels en sla.
Als je vaker je eten uitspuugt,krijgt je lichaam een tekort waardoor je eerst stopt met menstrueren. Dat is al een teken..
Als je dan nog doorgaat,treedt er een afbraak van je lichaam op,je krijgt het lichaam van een oud vrouwtje,slecht voor je botten en je hart. Je hebt het altijd koud en krijgt een donslaagje van haar om je warm te houden.

Leer jezelf te accepteren zoals je bent,zeg dat ook vaak tegen jezelf. Waarschijnlijk ben je iemand die nogal perfectionistisch en onzeker is. Probeer je gedachten op andere dingen te brengen,heel bewust en met overgave.Beloon jezelf als je echt gezond eet en het niet meer uitspuugt. Ik denk dat je pas in het beginstadium zit en ik hoop dat je nog kan veranderen.Anorexia is een vervelend en langdurig probleem.
Veel succes en als je me wil PM en dan is dat prima.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 22:15
vrikje
vrikje is offline
probeer je anders zoveel mogelijk bezig te houden (desnoods vraag je extra werkjes aan je ouders voor een extra zakcentje) zo blijf je met je gedachten ergens anders en denk je niet aan eten, ik weet niet of het voor jou helpt maar bij mij hielp het best, want als ik niet wist wat doen dan plunderde ik de keukenkasten gewoon helemaal. Ik weet niet of je er iets aan hebt, het is maar een ideetje xxx
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:05
Binatone
Avatar van Binatone
Binatone is offline
precies zo is et bij mij ook begonnen..ik dacht ook: ow gewoon een keertje proberen of ik et zou kunnen, en daarna stop ik der gewoon weer mee. Maar je kunt er niet mee stoppen, het wordt alleen maar erger en vaker. Doe et niet. Ik hoop dat je me gelooft, want et is echt zo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:23
Verwijderd
Ik heb op de topic van mir_1986 mijn verhaal al gedaan. Maar ik merk dat het bij mezelf ook steeds erger word. Alles wat maar met eten te maken heeft, verafschuw ik onderhand. Dat is slecht. Weet ik. Maar ik kan er niet mee stoppen. Ik wil gewoonweg niet eten, ik wil mijn doel bereiken. Ik spuug mijn eten niet uit, omdat ik het niet durf en ranzig vind. Maar ik denk ook bijna constant aan eten. Aangezien het bij jou erger is, zou ik er mee naar een huisarts gaan, hij kan je altijd helpen.
Succes
Met citaat reageren
Oud 09-08-2003, 22:26
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
een mooi voorbeeld van zij, geschapen door de maatschappij van dezer dagen, een afkeer tegen haar eigen lichaam heeft.

Kijk naar de kunst van 2 eeuwen geleden (zoiets meen ik mij te herinneren). Allemaal volslanke dames. Dat was toendertijd in. Dik/ volslank is niet per definitie lelijk, het is de maatschappij die het lelijk maakt.

Jezelf mooier maken kan natuurlijk (iedereen doet wel eens iets op/in/ doet zijn haren etc etc) maar lichamelijk eronder lijden... Dan ben je puur een slachtoffer van de hedendaagse maatschappij
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 09:36
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Charlie1704 schreef op 09-08-2003 @ 22:23:
Aangezien het bij jou erger is, zou ik er mee naar een huisarts gaan, hij kan je altijd helpen.
Het zijn twee verschillende verhalen, je kan niet zeggen
of het hare erger is of niet. Wat jij hierboven schreef,
doet me denken aan een eetstoornis, of iig een begin ervan.

Denk erover na, volg je eigen advies op; een eetstoornis
is geen pretje, en hoe eerder je erbij bent,
hoe 'makkelijker' het is om eraan te werken ed.

__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:46
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Maar heb ik wel een eetstoornis? Ik bedoel, hebben niet veel meer mensen wel eens dat ze eten uitspugen, en dat dan een paar keer? En dat het daarna weer gewoon goed gaat? Of kan het dan niet meer goed gaan ofzo..nog steeds lief dat nog reacties krijg..
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 16:48
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
develinn schreef op 10-08-2003 @ 16:46:
Maar heb ik wel een eetstoornis? Ik bedoel, hebben niet veel meer mensen wel eens dat ze eten uitspugen, en dat dan een paar keer? En dat het daarna weer gewoon goed gaat? Of kan het dan niet meer goed gaan ofzo..nog steeds lief dat nog reacties krijg..
Dat kunnen wij (ik) niet zeggen, jij evenmin,
als je het echt zeker wilt weten, kan je beter naar een deskundige gaan.

Tuurlijk kan het erna weer goed gaan, er zullen
ongetwijfeld ook mensen zijn waarbij het een
tijdje minder gaat met eten, en het zich 'vanzelf' weer oplost..
Gelukkig wel.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2003, 21:33
purplerose
Avatar van purplerose
purplerose is offline
hmmm ten eerste wil ik zeggen dat je wel tevreden kunt zijn maar goed.

ik zal eens beginnen met ,mijn ervaringen met dit soort dingen... mijn zus heeft anorexia en hte gaat nu beter maar in het begin spoog ze altijd haar eten uit na het avond eten en dat ging lang door.. toen ze vertede dat op school steeds flauwviel en altijd moe was moest ze naar de dokter en het bleek dat ze door het uitspugen van haar eten een enorm kaluim te kort had en dat ze elk moment een hartaanval kon krijgen daardoor.. dus das bes wel eng
dus wat ik wil zeggen is dat je daar dus gewoon egt dood aan kan gaan en het heel slecht is en dat je er maar mee moet stoppen omdat het heel erg is om anorexia te hebben zowel voor jezelf als je omgeving..
als je egt af wil vallen kun je beter gaan sporten in plaats van niet eten.. want als al gezond eet kan je er verder weinig aan doen..
__________________
~"In nomine Patris,et Filii, et Spiritus Sancti."~- The Boondock Saints
Met citaat reageren
Oud 13-08-2003, 14:22
miss chocolate
Avatar van miss chocolate
miss chocolate is offline
Ik sport ook al veel (vind ik zelf dan)...2x volleybal in de week, 1x taiboo en nog schoolgym..Dus daar denk ik ook aan...
__________________
**develinn**
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.