Oud 21-03-2007, 17:52
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Heey..
Omdat ik vaak game en veel bij vrienden zit (en me pc alweer zo'n 3 jaar oud is) was ik op zoek naar een laptop. Mijn keus is gevallen op deze:

http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true

Processor
Benaming AMD® Turion™ 64 X2 TL-56
Snelheid 1800 MHz
Level 2 Cache 1024 kB

Geheugen
Ingebouwd 2048 MB
Maximaal 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, waarvan 1 vrij
Type DDR2

Chipset
NVIDIA C51MV

Display
zichtbaar beeld 15,4 inch
Resolutie 1280 x 800 pixels
Type WXGA

Grafisch
Grafische chip NVIDIA GeForce Go 7400 TC
Geheugen 64 MB aanwezig, t/m 256 MB (shared)

Harddisk
160 GB

Optische drives
DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/R
Cardreader
SD, MMC, MS, MS PRO


Nou had ik hier een paar vragen over.
1) de video kaart. Er staat bij 64mb t/m 256MB. Wat betekent dat?
2) Ik ben al langs een computerwinkel geweest en die zei dat MSI geen laptops maakte. Hij was bang dat dit een eigen gemaakt merk van alternate was en dus een B-merk. Wat denken jullie?
3) Zijn er misschien nog andere laptops rond de 1200 euro met dit soort specificaties.

Alvast bedankt!
Clemenzia
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2007, 18:00
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 21-03-2007 @ 17:52 :
Nou had ik hier een paar vragen over.
1) de video kaart. Er staat bij 64mb t/m 256MB. Wat betekent dat?
2) Ik ben al langs een computerwinkel geweest en die zei dat MSI geen laptops maakte. Hij was bang dat dit een eigen gemaakt merk van alternate was en dus een B-merk. Wat denken jullie?
3) Zijn er misschien nog andere laptops rond de 1200 euro met dit soort specificaties.

Alvast bedankt!
Clemenzia
1) Dat betekent dat hij gedeeld is met je RAM-geheugen, en je kaart dus dat geheugen gebruikt. Als je dan 2000MB ram hebt, zul je als je 256MB instelt, 2000-256MB RAM overhouden voor je laptop zelf zeg maar. De videokaart heeft dus geen eigen RAM.

2) Kan heel goed kloppen, maar de specificaties zien er wel netjes uit, dus dat zou op zich geen probleem moeten zijn

3) Vast wel. Als je wilt gamen moet je een laptop met een andere videokaart nemen waarschijnlijk. Een X1600 zou wel goed zijn. Je zult dan waarschijnlijk wel 120GB, een zwakkere processor of minder ram moeten nemen om onder je budget te blijven.

Wil je nog een eigen laptop samenstellen of iets anders kun je hier kijken:

www.xxodd.nl
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 18:08
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Heey blackwolf..
bedankt voor je snelle reactie
op die site kom ik voor dezelfde laptop al rond de 1800-1900 euro te zitten. Maar het zou dus geen probleem moeten zijn welk merk het ramgeheugen bijvoorbeeld heeft? 2gig is 2gig?
Ik ben al op een paar sites wezen kijken maar mijn budget is maar 1200 euro. Ikzelf heb nog geen laptop gevonden die een betere videokaart heeft dan deze (met dezelfde prijs)
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 18:26
Barry K
Barry K is offline
Gamen gaat niet samen met laptops
__________________
No nonsense
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 18:34
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
http://www.cdromland.nl/?siteOption=...prodnum=251802

Dat is misschien ook nog wel iets.. Heeft een snellere processor (weet ik niet zeker, maar volgensmij wel), grafische kaart is in ieder geval beter. Je zult het dan wel met minder RAM moeten doen..

Over de vraag of merk wat uitmaakt. In principe maakt het bij laptops niks uit. Je kunt wel minder goede componenten erin hebben waardoor je laptop minder lang meegaat ofzo, maar dan spreek je bijvoorbeeld over 8 jaar meegaan in plaats van 10. Verschil is minimaal.

Even een paar andere vragen. Wat voor spellen speel je, en wat zijn de specificaties van je huidige pc? Moet je laptop spellen beter kunnen draaien of is hetzelfde ook acceptabel?

Citaat:
Barry K schreef op 21-03-2007 @ 18:26 :
Gamen gaat niet samen met laptops
Zeker wel.. Je hebt laptops met een 7950GTX onboard... Maar die kosten ook veel. Voor 1200 euro is het inderdaad moeilijk.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 18:45
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Da's inderdaad eenn mooie.. Kan ik hem misschien ook uitbreiden? dat ik er ipv 1024ram 2048 ram van maak? de kaarten die je erin stopt zijn even groot dacht ik te zien. En wat raad je dan aan.. minder ram en een goeie videokaart.. of meer ram en een mindere videokaart..

ik heb nu een pc met 512 mb ram en een ASUS 9600 SE.. hij kan vanaf nu de nieuwste spellen niet meer afspelen (splintercell, ghost recon, iets met shader 2.0 te maken die er niet op zit)

Het lijkt mij dat die geforce 7400 veel beter is dan mijn 2 jaar oude radeon 9600SE. Maar toch staat de 7400 bij de lowrange sectie.. Ligt dat aan de eisen die je eraan stelt?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 18:58
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 21-03-2007 @ 18:45 :
Da's inderdaad eenn mooie.. Kan ik hem misschien ook uitbreiden? dat ik er ipv 1024ram 2048 ram van maak? de kaarten die je erin stopt zijn even groot dacht ik te zien. En wat raad je dan aan.. minder ram en een goeie videokaart.. of meer ram en een mindere videokaart..
Dat moet wel kunnen ja. Dat zou je bij de desbetreffende winkel moeten vragen. Cdromland is alleen in breda dus je zou moeten kijken of je die ergens anders vandaan kan plukken..

En voor je andere vraag.. Dat is nogal een lastige. Met meer RAM draait alles soepeler, maar spellen krijgen het er moeilijk mee omdat je videokaart het niet bij kan houden. Met minder RAM maar betere videokaart krijg je het effect dat je spellen wel sneller draaien, maar dat er tussendoor misschien nog dingen van de harde schijf geladen moeten worden waardoor het alsnog niet volledig soepel werkt.. Maar de meeste videokaarten voor laptops kunnen spellen toch niet aan op maximale details dus is meer RAM ook niet perse nodig.. Het is en blijft een lastige.. Ik zou zelf 1GB doen met betere videokaart, maar ik zou heel goed snappen wanneer iemand anders een andere mening heeft. RAM uitbreiden kan altijd nog. Videokaart gaat wat moeilijker. Maar het uitbreiden is wel duur..

Citaat:
ik heb nu een pc met 512 mb ram en een ASUS 9600 SE.. hij kan vanaf nu de nieuwste spellen niet meer afspelen (splintercell, ghost recon, iets met shader 2.0 te maken die er niet op zit)

Het lijkt mij dat die geforce 7400 veel beter is dan mijn 2 jaar oude radeon 9600SE. Maar toch staat de 7400 bij de lowrange sectie.. Ligt dat aan de eisen die je eraan stelt?
Je hebt 3 klassen. Lowrange, mainstream en high end. In het geval van nVidia voor laptops komt dat op:
7400
7600
7950

De 7400 is 2 series later dan jou 9600SE. Maar jou 9600SE kan alles van zichzelf gebruiken. De 7400 kan dat niet. Ik geloof zelf dat de 7400 niet veel beter zal presteren dan de 9600SE. Ik kan het mis hebben. Een 7600Go, een X2300 of een X1600 zal waarschijnlijk wel beter presteren.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 19:09
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 21-03-2007 @ 18:58 :
Dat moet wel kunnen ja. Dat zou je bij de desbetreffende winkel moeten vragen. Cdromland is alleen in breda dus je zou moeten kijken of je die ergens anders vandaan kan plukken..

En voor je andere vraag.. Dat is nogal een lastige. Met meer RAM draait alles soepeler, maar spellen krijgen het er moeilijk mee omdat je videokaart het niet bij kan houden. Met minder RAM maar betere videokaart krijg je het effect dat je spellen wel sneller draaien, maar dat er tussendoor misschien nog dingen van de harde schijf geladen moeten worden waardoor het alsnog niet volledig soepel werkt.. Maar de meeste videokaarten voor laptops kunnen spellen toch niet aan op maximale details dus is meer RAM ook niet perse nodig.. Het is en blijft een lastige.. Ik zou zelf 1GB doen met betere videokaart, maar ik zou heel goed snappen wanneer iemand anders een andere mening heeft. RAM uitbreiden kan altijd nog. Videokaart gaat wat moeilijker. Maar het uitbreiden is wel duur..

Je hebt 3 klassen. Lowrange, mainstream en high end. In het geval van nVidia voor laptops komt dat op:
7400
7600
7950

De 7400 is 2 series later dan jou 9600SE. Maar jou 9600SE kan alles van zichzelf gebruiken. De 7400 kan dat niet. Ik geloof zelf dat de 7400 niet veel beter zal presteren dan de 9600SE. Ik kan het mis hebben. Een 7600Go, een X2300 of een X1600 zal waarschijnlijk wel beter presteren.
Als ik hem altijd nog later kan uitbreiden kan ik denk ik inderdaad beter die van cdromland kopen.

heel erg bedankt voor je berichten!
clemenzia
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 19:39
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Ik wil je niet gek maken ofzo Maar..
1:
http://www.alternate.nl/html/product...a=true#tecData

Dat misschien ook iets? 2GB. Goede videokaart. Nadeel is winXP ipv Vista (of voordeel, het is maar hoe je het bekijkt, voor gamen misschien voordeel). En beeldschermresolutie is lager.

Of deze:
2:
http://www.alternate.nl/html/product...a=true#tecData

Iets slechtere videokaart, nog steeds 2GB, maar hogere resolutie scherm. Ik weet niet hoeveel je om resoluties geeft.. Ik zou zelf voor nummer 1 gaan.
__________________
Dawn's Moonlight

Laatst gewijzigd op 21-03-2007 om 19:42.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 13:59
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Ben net naar de computerwinkel gegaan en even gevraagd wat hij van deze laptop vond http://www.alternate.nl/html/product...a=true#tecData

1) hij vond het besturingsprobleem slecht. Media center gaf volgens hem alleen maar problemen.
2) De videokaart is van ATI en dat was een slechter merk dan nvidia (ondersteuning + de meeste problemen met videokaarten zijn met ATI)

Nou dacht ik dat ik wel een vista ergens vandaan kan plukken. Maar dat was volgens hem ook niet zo slim omdat de drivers dan allemaal moeten worden geupgrade en dat zou ook wel eens problemen kunnen opleveren. Dat met die videokaart lijkt me overigens sterk. Ik geloof niet dat die zo slecht is. Hij zei dat een geforce 7300 turbocache ook een prima videokaart was.

Hij dacht dat ik beter deze kon nemen.
http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true
Hij kon deze namelijk inkopen voor 1000 euro maar verkoopt hem aan mij voor 1150. Maar dat gaan we dus maar even niet doen

Kloppen die 2 punten die hij aankaartte?
( nog bedankt blackwolf voor je zoekactie )
Clemenzia
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 14:48
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Barry K schreef op 21-03-2007 @ 18:26 :
Gamen gaat niet samen met laptops
Op mijn laptop kan ik perfect CS'en RA2en en zelfs soepel compagnie of heroes spelen. En hij koste maar 1100 euro (256mb geforce. 1024mb geheugen, dualcore processor 1.6 oid)
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 14:58
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Inderdaad.. En de voordelen van een laptop zijn toch wel beter dan de nadelen. Oké, je hebt iets minder voor je geld dan als je een desktop zou kopen. Maar je kan nu wel overal waar je wil films kijken/gamen
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 17:08
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Mijn vragen

1) Hoeveel verschilt een ATI X1600 met een GeForce 7300 Turbocache. Volgens de man van de computerwinkel niet veel omdat de GeForce beter ondersteund is en omdat de meeste problemen met ATI videokaarten zijn.
2) Krijg je problemen als je je XP upgrade naar vista?
3) Is vista wel handig om te hebben? Anders haal ik XP media center van de laptop af en zet ik er de gewone XP op.

mvg
clemenzia

de 2 kandidaten:
deze heeft mijn voorkeur omdat hij volgens mij een betere videokaart heeft, zie hierboven.
http://www.alternate.nl/html/product...a=true#tecData
Deze is volgens de man van de computerwinkel het best omdat er vista opzit en een videokaart van een beter merk inzit
http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true

Laatst gewijzigd op 22-03-2007 om 17:10.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 23:30
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 22-03-2007 @ 17:08 :
Mijn vragen

1) Hoeveel verschilt een ATI X1600 met een GeForce 7300 Turbocache. Volgens de man van de computerwinkel niet veel omdat de GeForce beter ondersteund is en omdat de meeste problemen met ATI videokaarten zijn.
2) Krijg je problemen als je je XP upgrade naar vista?
3) Is vista wel handig om te hebben? Anders haal ik XP media center van de laptop af en zet ik er de gewone XP op.

mvg
clemenzia

de 2 kandidaten:
deze heeft mijn voorkeur omdat hij volgens mij een betere videokaart heeft, zie hierboven.
http://www.alternate.nl/html/product...a=true#tecData
Deze is volgens de man van de computerwinkel het best omdat er vista opzit en een videokaart van een beter merk inzit
http://www.alternate.nl/html/product...wTechData=true
1) Dat over die ATi wat hij zei is vette b*llshit. In Vista is het zelfs zo dat de drivers van ATi sneller werken dan in XP, terwijl die van nVidia juist slechter werken in Vista. Daarnaast heeft ATi nu in de mid range en low end de overhand qua prijs/kwaliteit verhouding. Enige waar nVidia nu aan hoofd staat is de 8800serie, maar die vind je toch niet op laptops. Maar even in het kort:

De 7300 van Nvidia is low end..
De X1600 van ATi is mid range..
Nvidia slechtere performance in Vista dan XP
ATi beter performance in Vista dan XP
Oftewel, de X1600 is zeker sneller in 99% van de gevallen

2)Geen idee.. Geen ervaring mee, maar het lijkt mij logisch dat een schone installatie stabieler werkt dan een "overschreven" installatie.

3)Vista is net nieuw. Dus er zullen nu nog problemen zijn met bepaalde programma's. Er komen langzaam maar zeker er toch wel patches voor. Vista is op zich wel toekomstgerichter dan XP. De nieuwere programma's zullen na een tijdje Vista beter ondersteunen dan XP

Over die laptops, ik zou gewoon voor die met de X1600 gaan. De andere is wel goedkoper en je zou er later nog 2GB bij kunnen prikken.. Maar denk dat je voorlopig meer dan 2GB niet nodig zal hebben.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 17:14
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Bedankt voor het antwoord maar weer
Ik heb alleen weer een paar vragen
Die met de x1600 heeft core duo en de nvidia 7300 heeft core 2 duo. Core 2 duo schijnt sneller te zijn. Wat kan ik nu het beste kiezen?

Ik loop trouwens ook niet helemaal warm meer voor Alternate
http://www.computerconsument.nl/page...1=15&lev_id=73
http://computer.nieuw.nl/winkel/alternate/reacties
Maar denk dat je dat een beetje moet nuanceren, je ziet niet alle reacties. Als je bestelling goed is overgekomen ga je vast niet het hele internet afzoeken naar een site waar je neer kunt zetten dat het goed is gegaan, denk ik.

Maar aan de andere kant. Mijn laptop moet besteld worden (geen idee waar) dus ik hoop dat alternate daar niks mee te maken heeft. Verder ga ik hem persoonlijk ophalen en ik ga ze nog bellen over het testen daar. Het is 3 kwartier reizen dus het zou zonde zijn als dat ding het thuis niet blijkt te doen. De laptop zelf is ook van Acer. Stel dat ze moeilijk doen over garantie, kan ik hem dan ook nog terugsturen naar Acer zelf?

mvg Clemenzia

Laatst gewijzigd op 23-03-2007 om 17:19.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 22:20
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Die processorkracht maakt niet zo heel erg veel uit, tenzij je veel filmpjes gaat converteren of iets dergelijks.

http://tweakers.net/shopsurvey

Daar kun je veel pcshops zien en ervaringen van mensen die daar gekocht hebben, en alternate komt er best goed vanaf. Ik zou persoonlijk een pcshop nemen die het dichtst bij jou is. Dan kun je mocht het mis gaan altijd langsgaan. Maar meestal gaat het gewoon goed hoor. Als er iets niet werkt moet je gewoon een RMA aanvragen, kun je terug opsturen, en wordt hij gemaakt/krijg je nieuwe..
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 13:28
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 23-03-2007 @ 22:20 :
Die processorkracht maakt niet zo heel erg veel uit, tenzij je veel filmpjes gaat converteren of iets dergelijks.

http://tweakers.net/shopsurvey

Daar kun je veel pcshops zien en ervaringen van mensen die daar gekocht hebben, en alternate komt er best goed vanaf. Ik zou persoonlijk een pcshop nemen die het dichtst bij jou is. Dan kun je mocht het mis gaan altijd langsgaan. Maar meestal gaat het gewoon goed hoor. Als er iets niet werkt moet je gewoon een RMA aanvragen, kun je terug opsturen, en wordt hij gemaakt/krijg je nieuwe..
alternate komt er niet goed vanaf, check de aftersales maar.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 16:25
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Ik hoop dan ook maar dat ik niet meer terug hoef te komen.

PROCESSOR
Intel® Core™2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES
Collect & Return-service, slechts 1 jaar bewerken
LCD-SCHERM
17" Wide Screen WXGA+(1440x900) bewerken
GEHEUGEN
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024) bewerken
HARDE SCHIJF
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software bewerken
GRAFISCHE KAART
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS bewerken

1350 euro. Bij Dell samengesteld. 17 inch scherm en volgens mij wel een goede videokaart. Is dit niet wat?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-03-2007, 16:42
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 24-03-2007 @ 16:25 :
Ik hoop dan ook maar dat ik niet meer terug hoef te komen.

PROCESSOR
Intel® Core™2 Duo Processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB) bewerken
BESTURINGSSYSTEEM
Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands bewerken
ONDERSTEUNINGS - SERVICES
Collect & Return-service, slechts 1 jaar bewerken
LCD-SCHERM
17" Wide Screen WXGA+(1440x900) bewerken
GEHEUGEN
2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024) bewerken
HARDE SCHIJF
120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software bewerken
GRAFISCHE KAART
256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS bewerken

1350 euro. Bij Dell samengesteld. 17 inch scherm en volgens mij wel een goede videokaart. Is dit niet wat?
voor een laptop is dit een leuke kaart, en aangezien ze op een basisschool waarschijnlijk niet de nieuwste games spelen ook een goede die aan je eisen voldoet.

voor de rest een leuke laptop...
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 17:43
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Dat is zeker een goede laptop.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 18:02
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 24-03-2007 @ 16:42 :
voor een laptop is dit een leuke kaart, en aangezien ze op een basisschool waarschijnlijk niet de nieuwste games spelen ook een goede die aan je eisen voldoet.

voor de rest een leuke laptop...
Basisschool? Volgens mij verwar je 2 posts met elkaar
Maarja ik zag net dat er nog 87 euro verzendkosten bijkomen dus misschien dat ik die kaart er nog later bij koop. Kan dat eigenlijk? een nieuwe videokaart in een laptop doen?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 20:39
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Nee dat kan niet (in theorie wel, maar in praktijk kan je geen losse videokaarten voor laptops zomaar bestellen, en heb je ook geen garantie meer daarna). Bovendien zou ik sowieso geen dell kopen, ook vanwege die belachelijke verzendkosten. Die exotische resolutie is ook niet handig voor games, maar daar valt mee te leven. Koop anders een asus?
Met citaat reageren
Oud 24-03-2007, 21:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb afgelopen woensdag een laptop besteld bij Dell en als ik me niet vergis kan je nog tot komende dinsdag bestellen zonder dat je verzendkosten hoeft te betalen Geldt niet voor alle systemen, dat zou je ff na moeten kijken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 12:49
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Exotische resoluties zijn toch juist mooi voor games?
En die bij dell zit wel heel erg boven mijn budget, zelfs zonder de verzendkosten.

Ik heb ook nog even op thuiswinkel.org gekeken, na een hint van Kassa. Ik kwam op de site van centralpoint uit en zag daar de beste laptop tot nu toe denk ik.
http://www.centralpoint.nl/frame.php...5684WLMib.html

Maar ik heb nog even de algemene voorwaarden doorgelezen. Ze hebben zich goed ingedekt

13.2: Central Point is niet aansprakelijk voor de door haar medewerkers en/of de door haar ingeschakelde derden aan de afnemer of derden toegebrachte schade, uit welke hoofde of door welke oorzaak dan ook, behoudens in geval van aan Central Point toerekenbare opzet of schuld.

Stel dat ze mijn laptop van een flat laten vallen en hem daarna bij mij afleveren kunnen ze nog altijd zeggen dat het niet met opzet was?

edit: ok dat is wel wat overdreven. Maar als ze hem per ongeluk uit hun handen laten vallen heb ik ook al geen recht meer op terugbrengen?

Laatst gewijzigd op 25-03-2007 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 16:35
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 25-03-2007 @ 12:49 :
Exotische resoluties zijn toch juist mooi voor games?
En die bij dell zit wel heel erg boven mijn budget, zelfs zonder de verzendkosten.

Ik heb ook nog even op thuiswinkel.org gekeken, na een hint van Kassa. Ik kwam op de site van centralpoint uit en zag daar de beste laptop tot nu toe denk ik.
http://www.centralpoint.nl/frame.php...5684WLMib.html

Maar ik heb nog even de algemene voorwaarden doorgelezen. Ze hebben zich goed ingedekt

13.2: Central Point is niet aansprakelijk voor de door haar medewerkers en/of de door haar ingeschakelde derden aan de afnemer of derden toegebrachte schade, uit welke hoofde of door welke oorzaak dan ook, behoudens in geval van aan Central Point toerekenbare opzet of schuld.

Stel dat ze mijn laptop van een flat laten vallen en hem daarna bij mij afleveren kunnen ze nog altijd zeggen dat het niet met opzet was?

edit: ok dat is wel wat overdreven. Maar als ze hem per ongeluk uit hun handen laten vallen heb ik ook al geen recht meer op terugbrengen?
je hebt als je via internet besteld ALTIJD de mogelijkheid het binnen 7 dagen te retouneren, de winkel moet dan binnen 30 dagen je geld terug storten.

en kijk even hier, niet iedereen is zo tevreden over central point http://tweakers.net/shopsurvey/3042

Laatst gewijzigd op 25-03-2007 om 16:38.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2007, 16:59
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Beetje dezelfde klachten als bij alternate. En zelfs bij Dell zitten er een paar klachten bij. Het is genomineerd voor het thuiswinkel-logo, wat kan ik dan nog wel vertrouwen!?

Alle leden van Thuiswinkel.org mogen na financiële en juridische ballotage het Thuiswinkel Waarborg voeren, dat staat voor betrouwbaarheid en veiligheid. Voor consumenten betekent het Thuiswinkel Waarborg dat zij extra rechten hebben als ze een aankoop doen op afstand. Op deze wijze draagt Thuiswinkel.org met het Thuiswinkel Waarborg bij aan de verdere versterking van het consumentenvertrouwen en de voortdurende stijging van de online thuiswinkelomzet”, aldus Jongen.

Laatst gewijzigd op 25-03-2007 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 17:03
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Webshops waar mensen wel goede ervaringen mee hebben bijv 4launch..

''Exotische resoluties zijn toch juist mooi voor games?''
Mja breedbeeld is niet altijd goed voor games, dat bedoel ik ook met exotische resolutie.. het beste blijft 4:3 of 5:4 maar dat is lastig met de meeste hedendaagse laptops.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 17:30
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Oh lachen.. daar hebben ze hem ook voor dezelfde prijs! thanks
De nvidia go 7600 supports direct x 9.0.. De nieuwe spellen gaan waarschijnlijk directx 10.0 krijgen.. Dat zal die dan toch nog wel draaie?
Zit hier trouwens alles al bij om online te gaan? ik zie wel dat er een modem inzit maar hoe werkt dat dan? kan ik al draadloze netwerken in mijn huis/buurt ( ) oppikken?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 18:02
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 25-03-2007 @ 12:49 :
Exotische resoluties zijn toch juist mooi voor games?
En die bij dell zit wel heel erg boven mijn budget, zelfs zonder de verzendkosten.

Ik heb ook nog even op thuiswinkel.org gekeken, na een hint van Kassa. Ik kwam op de site van centralpoint uit en zag daar de beste laptop tot nu toe denk ik.
http://www.centralpoint.nl/frame.php...5684WLMib.html

Maar ik heb nog even de algemene voorwaarden doorgelezen. Ze hebben zich goed ingedekt

13.2: Central Point is niet aansprakelijk voor de door haar medewerkers en/of de door haar ingeschakelde derden
aan de afnemer of derden toegebrachte schade, uit welke hoofde of door welke oorzaak dan ook, behoudens in geval van aan Central Point toerekenbare opzet of schuld.

Stel dat ze mijn laptop van een flat laten vallen en hem daarna bij mij afleveren kunnen ze nog altijd zeggen dat het niet met opzet was?

edit: ok dat is wel wat overdreven. Maar als ze hem per ongeluk uit hun handen laten vallen heb ik ook al geen recht meer op terugbrengen?
Dat is eigenlijk logisch, maar wil niet zoveel zeggen. Als de postbode morgen met je computer voor je deur staat, en hij laat de doos op je voeten vallen, is dat de verantwoordelijkheid van de postbode en niet van de computerfabrikant.
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 18:05
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Ook al hebben ze gezegd dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn? Beetje raar om het dan in je algemene voorwaarden te zetten. En hoezo is het logisch? Per ongeluk kapot maken is net zo erg voor de laptop als expres kapot maken.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2007, 21:06
Al Murphy
Avatar van Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Clemenzia schreef op 25-03-2007 @ 18:05 :
Ook al hebben ze gezegd dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn? Beetje raar om het dan in je algemene voorwaarden te zetten. En hoezo is het logisch? Per ongeluk kapot maken is net zo erg voor de laptop als expres kapot maken.
Het is logisch omdat het hier niet gaat over schade toegebracht aan de laptop, maar schade aan degene die het product koopt of aan derden.

-> Als je laptop stuk gaat tijdens het vervoer, of daarvoor, heb je wél recht op een nieuwe. Gaat hij stuk wanneer je hem al weken/maanden hebt, dan heb je normaal nog steeds de garantievoorwaarde. Als jij struikelt over de doos en je breekt je been is dat niet de verantwoordelijkheid van de fabrikant. Dat is alles, hoor. (c:
__________________
Let's fantasize a revolution
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 16:53
haas2
haas2 is offline
ik kan met een telefoon abbonement voor een lage prijs deze laptop erbij kopen.
nou zat ik pas achter een laptop waar een p4 2.4 ghz inzit en die was voor mij snel genoeg is deze processor (celeron m420) veel slomer?

XP Media Center Edition 2005, Intel® Celeron® M Processor 420 (1.6GHz/1MB/533MHz), 14.1TFT WXGA, 1024MB DDR RAM (2x 512), 80GB HDD, DVD-RW Dual Double Layer, 6-cell LiIon, 56K modem, Wired & Wireless Lan 802.11g, Intel® GMA950 128MB shared, no S-video, no IEEE-1394, no FIR, 0.3MP Orbicam, 5-in-1 card reader
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 12:55
Clemenzia
Avatar van Clemenzia
Clemenzia is offline
Ligt er denk ik aan wat voor eisen je eraan stelt. Voor gamen is hij niet zo goed denk ik.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 14:01
haas2
haas2 is offline
nee dat denk ik ook niet maar ik heb ook pc van net een half jaartje en daar game ik op
de laptop is vooral voor internet beetje dvd kijken op vakantie etc. maar dan moet de processor niet te sloom zijn ik vond die pentium 4 met 2.4 ghz snel genoeg voor mijn eisen maar is deze dat dan ook?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Advies gevraagd: nieuwe notebook
coopergirl
7 08-03-2009 16:06
Software & Hardware Advies gevraagd mbt. keuze uit 1 laptops.
patroesj
12 28-09-2007 20:12
Software & Hardware [advies gevraagd] USB-muis
Daantje_0705
21 29-04-2007 15:38
Software & Hardware [Laptop] Advies gevraagd
Daantje_0705
11 12-03-2007 11:00
Software & Hardware [Laptop] Welke kopen?
Shadina
74 02-10-2005 23:29
Software & Hardware [Laptop] Advies gevraagd
Psychopath
24 01-07-2004 01:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.