Oud 18-09-2007, 22:34
patroesj
Avatar van patroesj
patroesj is offline
Ik ben op dit moment bijna ten einde raad, ik ben na geconstatteerd te hebben dat ik voor mijn opleiding (interactie ontwerp) toch echt wel een laptop nodig heb, nu zo'n week op zoek naar een geschikte laptop.

Door mijn opleiding vraag ik best veel van een laptop, zo zal ik regelmatig met verschillende programma's uit het cs3 pakket werken en ook wel eens tegelijk.

Na een week recensies, specificaties opzoeken en winkels aflopen kom ik eigenlijk bij 2 laptops uit. Het is niet zo dat ik helemaal geen verstand heb van computers en specificaties. Ik ben best in staat redelijk op niveau met verkoopmedewerkers over een te kiezen laptop te praten. Echter is me ook al opgevallen dat bij het je laten informeren in een computer zaak het bijna belangrijker is dat je een beetje inzicht in mensen hebt. Want in 4 zaken zijn me werkelijk de meest uiteenlopende verhalen verteld. Pik dan maar eens de eerlijkste eruit.

Minimale eisen die ik stel aan een laptop zijn: Een goede krachtige/snelle processor, minimaal 2048 mb werkgeheugen, en minimaal 120 gb hardeschijf. Ik heb ondertussen deze week ook al veel gehoord over de fsb die ook belangrijk is? Ik weet dat die van de Asus 667 mhz is, die van de compaq weet ik niet.

Eigenlijk hoop ik dat er hier mensen, al is het maar 1 iemand, zijn die net dat stukje verstand van computers hebben dat ik mis om een keuze te maken tussen deze 2 laptops. Of iemand die uit ervaring spreekt, ik heb namelijk uiteraard net 2 laptops gekozen waar geen enkele gebruikerservaring van te vinden is op het internet.

De CompaQ komt ontzettend positief op me over, maar is het verschil tussen de 2 groot genoeg voor de 100 euro prijsverschil?



De 2 die nu uiteindelijk dus 2 laptops over:

Asus Z53E AP069C van 799 euro
Klik voor specificaties, ik kreeg ze niet mooi in een post

Compaq Presario V6346 EA van 899 euro (bij een andere winkel)
Klik voor specificaties
__________________
Duschh...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2007, 10:08
Verwijderd
Eigenlijk zit er niet zo heel veel verschil tussen die laptops.
De Asus heeft een marginaal langzamere processor maar wel de marginaal minder langzame videokaart.
Wanneer je veel gaat multitasken met de cs3 programma's zou ik je aanraden om voor de Compaq te gaan, aangezien voor Photoshop e.d. de videokaart niet zo heel belangrijk is (muv de 3D onderdelen maar die heb je niet genoemd dus ik ga er voor het gemak vanuit dat je die ook niet veel gebruikt).
Ik neem aan dat het budget dat je hiervoor hebt zo rond de max €900 ligt. Voor dat geld zijn er toch wel betere notebooks te koop, ook via Surfspot (informeer even of het mogelijk is dat te doen, gaat via je studie).
Bijvoorbeeld de volgende laptops:
Acer Aspire 5720, punten waarop deze beter is zijn zowel de processor als de videokaart. Heeft ook een grotere harde schijf.
HP DV9580ed. Ook deze heeft een betere videokaart (ook beter dan de Acer hierboven), grotere harde schijf en een op zijn minst gelijkwaardige processor.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 13:20
patroesj
Avatar van patroesj
patroesj is offline
Dankjewel

de prijsklasse waarop ik zit is inderdaad rond de 900 euro. Liever eronder zeg maar.

Ik had ook gedacht dat er een groter aanbod was in die markt maar blijkbaar heb ik toch te gerichte wensen om een geschikte laptop in die prijsklasse te vinden en blijven er weinig over. De acer is prima maar Acer is een merk dat ik zelf liever niet heb. Geen goede ervaringen mee in de familie. De Hp heeft een amd processor en ik ga liever voor de intel.

Ik zit echt een beetje in zo'n tussen prijsklasse... of je hebt een goedkopere met 1024 mb werkgeheugen en dual core processor of je hebt 2048 werkgeheugen met een dual 2 core met nog veel en veel meer en dan zit je wer over de 1000 euro. Leuk maar dat geld heb ik dan net weer niet.

Ik neig op dit moment toch weer naar de Asus, eigenlijk een beetje om dat ik het prijsverschil teg root vind voor het kleine verschil in prestatie. Er is namelijk misschien nog een mogelijk heid om nog 32 euro van de prijs van de asus af te halen en dan wordt het verschil natuurlijk nog groter.
__________________
Duschh...
Met citaat reageren
Oud 19-09-2007, 14:03
Verwijderd
Tja, dan beperk je jezelf natuurlijk toch wel enigszins. Op Tweakers.net Pricewatch zijn met die parameters (wel Intels, géén AMDs) ineens nog maar heeeeel weinig laptops te vinden. Persoonlijk een beetje jammer omdat er niet zo'n heel groot verschil in zit. Wanneer je daar echter niet naar kijkt heb je een stuk meer keuze en die keuze is ook nog eens behoorlijk goedkoper.
Hier kun je zelf even kijken in de Pricewatch
Met citaat reageren
Oud 20-09-2007, 09:11
patroesj
Avatar van patroesj
patroesj is offline
Mja het is voor mij gewoon beetje een gevoels kwestie van de processor. Net zoals ik een aantal merken niet zou nemen ofzo.

Maar de pricewatch heb ik de afgelopen week echt heeeel veel gebruikt supre site . Er kan een slotje op het is de Asus geworden. Ik moest gewoon eindelijk en knoop doorhakken.
__________________
Duschh...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 03:26
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
je moet SOWIESO core 2 duo

en idd 2 gig intern geheugen. Dan kom je al een heel eind. Ik had laatst een mooie laptop gezien voor 1160 euro. Ik heb zoiets van op een laptop moet je geen geld besparen, kan zo een jaar gebruik schelen.
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2007, 21:53
Warsocket
Avatar van Warsocket
Warsocket is offline
Als alleen het geheugen niet klopt koop je er toch 1 met 1 Gb geheugen

Ik heb laats voor 120 eruo 2x 1Gb bijgekocht (omda tin mijn laptop heel leuk 2x 512 zat)

maar als je kijkt of je er 1 kan vinden met 1x 1GB dan kun je voor 60 euro er zo eentje bijkopen en klaar is kees
__________________
01110100011001010111011001100101011001010110110000100000011101000
11010010110101001100100001000000011111100111111001000000011101001010000
Met citaat reageren
Oud 22-09-2007, 09:44
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
je moet SOWIESO core 2 duo

en idd 2 gig intern geheugen. Dan kom je al een heel eind. Ik had laatst een mooie laptop gezien voor 1160 euro. Ik heb zoiets van op een laptop moet je geen geld besparen, kan zo een jaar gebruik schelen.
Aan de andere kant moet je er wel geld op besparen, de levensduur is toch beperkt (4 jaar max. meestal)

Alles teveel is weggegooid, want ga je het echt gebruiken die 30mhz meer etc. Je kunt beter een 100tje reserve houden voor een nieuwe accu na 2 jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2007, 12:52
owlbeer
Avatar van owlbeer
owlbeer is offline
ja maar core 2 duo is gewoon goede technologie. Sneller en tegenwoordig ook betaalbaar. Je kan best besparen op een videokaart, een harde schijf, of werkgeheugen want dat kan je er redelijk makkelijk weer bijstoppen. Een nieuwe processor is een heel ander verhaal. Die kan je beter gelijk goed kopen omdat het dan tenminste nog zin heeft om je laptop eventueel later up te graden.
__________________
People have always been more impressed by the power of the example than by the example of power.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 11:32
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
ja maar core 2 duo is gewoon goede technologie. Sneller en tegenwoordig ook betaalbaar. Je kan best besparen op een videokaart, een harde schijf, of werkgeheugen want dat kan je er redelijk makkelijk weer bijstoppen. Een nieuwe processor is een heel ander verhaal. Die kan je beter gelijk goed kopen omdat het dan tenminste nog zin heeft om je laptop eventueel later up te graden.
bij laptops heeft het op geheugen na praktisch nooit zin te upgraden.. processors moeten maar net ondersteund worden en zijn vaak ook nog ontzettend duur..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 27-09-2007, 14:01
Verwijderd
Zelfs na een schaalverkleinig heb je over het algemeen nog ondersteuning op mobo voor je nieuwe proc. Ook op laptops. Ze moeten vaak alleen pin-compatible zijn. Check de BIOS-update, of neem contact op met je fabrikant.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 00:18
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Zelfs na een schaalverkleinig heb je over het algemeen nog ondersteuning op mobo voor je nieuwe proc. Ook op laptops. Ze moeten vaak alleen pin-compatible zijn. Check de BIOS-update, of neem contact op met je fabrikant.
nu nog niet te voorzien dus.. (toekomstige generaties)
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 28-09-2007, 19:12
Verwijderd
Citaat:
nu nog niet te voorzien dus.. (toekomstige generaties)
Daar heeft men roadmaps voor ontworpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.