Oud 07-01-2002, 08:23
shania
shania is offline

Waarom wordt je pas serieus genomen na een serieuze zm - poging waarbij je in een ziekenhuis belandt? Na veel moed verzameld te hebben zeg je tegen je psy. dat je het wil maar dat is maar aandacht trekken. In mijn geval niet. Reacties please.
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2002, 08:44
Marc S
Marc S is offline
Er schreeuwen zoveel mensen dat ze er een einde aan willen maken, 't is maar een klein deel die het echt menen en ook proberen.

Ik denk dat je daardoor niet zo serieus wordt genomen.

Maar ehh, niet doen!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 10:54
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
als iemand echt dood wil, zal die zelfmoord plegen zonder dat iemand er echt van af weet. Als die persoon gaat dreigen dat ie zelfmoord gaat plegen is het een schreeuw om hulp/aandacht. Als er dan aandacht/hulp komt kan het goedkomen. Als er niks gebeurt is er een kans dat deze persoon alsnog zelfmoord pleegt.

Hangt af van het karakter enzow van die persoon

als je met zelfmoord dreigt zal je niet altijd serieus genomen worden. Ligt erook aan aan welke mensen je het verteld, maar de mensen die ik ken zullen niet te hulp springen ofzow. Als je echt in het ziekenhuis komt weet iedereen gelijk 100% zeker dat je het meent. en wordt je dus echt serieus genomen en krijg je hulp.

-_-wordt weer vaag...school zal wel weer begonnen zijn-_-
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 11:15
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Is ook niet altijd zow ... heb twee zelfmoordpogingen achter de rug waarvan ik na de eerste in het ziekenhuis was beland, en toch nemen de meeste mensen het niet serieus.
Want de * echte * zelfmoordpogingen kunnen ook als aandacht - trekken opgevat worden.
__________________
Bloedserieus
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 13:53
shania
shania is offline
Thanx voor jullie reacties.
Misschien hebben jullie wel gelijk. Ik zal erover nadenken.
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 17:12
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
mjah, ben wel eens wakker geworden in het ziekenhuis, teveel bloed verloren ensow, toen doorgestuurd naar psychs ensow, maar kword nog niet serieus genomen.. waar schijnlijk doorr mijn leeftijd ensow
maar heel veel sterkte!!
xxx iris
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 18:03
dwerg
dwerg is offline
ik heb de laatste tijd ook gehad om zelfmoordpogingen tedoen maar mijn vrienden(beste vrienden die ik heb) hebben mij geholpen met heel boos op mij worden en dat ik hulp moest gaan zoeken nou hulp heb ik nog nie en ik ben ook al een beetje van die pogingen af
__________________
als jullie mij missen ben ik ff pissen en als jullie mij roepen ben ik ff poepen:):)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2002, 21:46
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
natuurlijk is dat de manier; als je niet serieus genomen wordt ligt dat aan de psych. zoek iemand anders op die je vertrouwd om het tegen te zeggen...

gr. sublime
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:21
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
je wordt dan nog altijd niet serieus genomen
geloof mij
been there
in het begin wel
maar dat verzwakt terug na een tijd
Met citaat reageren
Oud 09-01-2002, 17:23
Witch Lover
Witch Lover is offline
ehm...van mijn part niet. als iemand mij verteld dat ze seieus in de shit zitten dan geloof ik dat, en probeer ze te helpen..
dusseeh mailme als je iemand nodig hebt om tegen te praten/add me op MSN..

Ratbout@hotmail.com
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 07:17
shania
shania is offline

Ik kan eigenlijk wel goed met mijn psychologe opschieten maar mensen met 'grotere'problemen gaan nou eenmaal voor. Ik bedoel: mensen die het huis in elkaar trappen, of hun ouders of al meerdere pogingen tot hebben gedaan. Maar ik wil niet tot dit niveau verlagen (dit is niet als commentaar op mensen bedoeld, sorry). Dan is er helemaal geen einde meer in zicht en word het alleen maar erger. Vandaag ga ik weer naar mijn psycholoog, en ook die van mijn ouders en daarbij heb ik ook een gesprek met de conrector en ik hoop echt dat ik er iets mee opschiet. Binnenkort laat ik weer wat van me horen!!! IN IEDER GEVAL HARTSTIKKE BEDANKT VOOR JULLIE LIEVE REACTIES!!
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 08:59
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
shania schreef:

Waarom wordt je pas serieus genomen na een serieuze zm - poging waarbij je in een ziekenhuis belandt? Na veel moed verzameld te hebben zeg je tegen je psy. dat je het wil maar dat is maar aandacht trekken. In mijn geval niet. Reacties please.
Liefs Shania
Omdat psychologen ook niet alles weten. Omdat men in het verleden te veel naar Freud heeft geluisterd. Omdat de mens dom is.

Alleen is het grote probleem dat het aantal zelfmoord pogingen een veelvoud is van het aantal zelfmoorden. 99% van de pogingen is de slagingknas nihil. Maar die ene procent daar draait het om. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, om voor een trein te springen (en eigenlijk zie ik dat nog wel zitten), maar het onmogelijke gebeurde, ik sprong te ver. Ik werd wel serieus genomen, simpelweg omdat ik weigerde met psychotherapeutjes te praten en ik het alleen op het forum en een paar mensen IRL verteld heb.

En nu heb ik een iet wat moeilijke, misschien wat harde vraag voor jou. Als het jou interreseerd of de psychiator jouw geloofd is het dan eigenlijk geen schreeuw om aandacht?
Misschien heb ik het helemaal mis, en dit is geen aanval, maar dat lijkt me niet vreemd. Ik bedoel; wat boeit jouw die vent als je echt alle hoop hebt opgegeven en echt niet meer wil. Als dat namelijk het geval was dat zat je achter je comp. maar dan stond je met een mes in je handen, of bij het spoor, of het hilton of god mag weten waar.

Ik bedoel dit echt niet lullig. Ik weet echt wel wat je voelt en ook ik wou het serieus. Alleen besef ik nu (maar dat voel ik niet) dat er ergens een diepere ik is die wil blijven leven. Dat betekend niet dat tot de natuurlijke dood blijf leven, want je kan een vlaag van verstand verbijstering hebben.................

Als ik het mis heb, sorry. Als ik gelijk heb ook. je schiet hier niet veel mee op en toevoegende waarde is nul.

Blijf ajb leven?
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 09:54
shania
shania is offline

Internationalist, ik heb zeker wel iets aan je berichtje. Misschien is er onbewust toch wel een ik die wil blijven leven. Maar geloof me, ik sta regelmatig met een mes in handen. Ik meen het in ieder geval maar misschien besef ik nu nog niet dat ik het eigenlijk niet wil. Ik doe mijn best.
Liefs Shania en Thanks
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 12:09
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
hee internationalist..

tijdje geleden..maar hoe ist nu??
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 16:09
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Citaat:
shania schreef:

Internationalist, ik heb zeker wel iets aan je berichtje. Misschien is er onbewust toch wel een ik die wil blijven leven. Maar geloof me, ik sta regelmatig met een mes in handen. Ik meen het in ieder geval maar misschien besef ik nu nog niet dat ik het eigenlijk niet wil. Ik doe mijn best.
Liefs Shania en Thanks
onbewust is er altijd wel iets dat zegt dat je moet blijven leven. Zou instinct kunnen zijn. Om heel oppervlakkig te zijn is er 1 reden voor een mens om te leven. En dat is zichzelf voortplanten.

Deze gedachte is onbewust in het leven. Niemand gaat door het leven met de gedachte 'ik moet zorgen voor zoveel mogelijk nageslacht'.aan de andere kant, als de gedachte onbewust is zou je er niet naar handelen...

bezt ingewikkeld
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 08:21
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
Silent Enigma schreef:
hee internationalist..

tijdje geleden..maar hoe ist nu??


Hmmm, wel redelijk. Alleen veel toestanden. Is net iemand van het martini kerkhof overleden en er is weerus allemaal strond.

Het ging allemaal stukken beter, dat wel, maar het zakt weer in. K heb niet echt veel puf meer over
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 08:22
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
shania schreef:

Internationalist, ik heb zeker wel iets aan je berichtje. Misschien is er onbewust toch wel een ik die wil blijven leven. Maar geloof me, ik sta regelmatig met een mes in handen. Ik meen het in ieder geval maar misschien besef ik nu nog niet dat ik het eigenlijk niet wil. Ik doe mijn best.
Liefs Shania en Thanks
O, absoluut, ik geloof dat je het serieus bedoeld. Ik herken het gevoel (machteloosheid, lusteloosheid) zeer duidelijk en weet wat het is (of tenminste wat het voor mij is geweest).

En lief meisje, blijf je best doen
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 12:24
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Internationalist schreef:
Hmmm, wel redelijk. Alleen veel toestanden. Is net iemand van het martini kerkhof overleden en er is weerus allemaal strond.

Het ging allemaal stukken beter, dat wel, maar het zakt weer in. K heb niet echt veel puf meer over

als je nog ergens behoefte aan hebt... ik woon in groningen dus..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-01-2002, 12:42
shania
shania is offline
Internationalist, je kunt me altijd mailen. Misschien heb ik daar ook wel iets aan!
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 11-01-2002, 13:22
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Ik krijg het idee daartoe wel ja.
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2002, 17:16
punk mae
Avatar van punk mae
punk mae is offline
zelfmoord is niet oke.
mensen geloofden niet dat ik suicidaal was
(is al weer een tijd terug)
dus echt sirieus nemen ze je niet.
maar niet doen hoor
__________________
+i don't care that i am the killer, i care about you+
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 10:59
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Dat heb ik ook. Alleen was het tegen iemand waarvan ik dacht dat het een goede vriend van me was (bleek acheraf een kankerlijer te zijn!!!!!!!!). MAar toch ben ik er nu nog steeds bang voor dat als mensen het horen ze denken dat het aanstellerij is. Dat je nog niet ih ziekenhuis bent beland betekent niet dat je het faket. Maar voor jou is het wel nog erger: degene van wie je hulp moet krijgen gelooft je niet. MAar er zijn genoeg menesn die je serieus nemen denk ik. Dat hoop ik voor je!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:01
Iotje
Avatar van Iotje
Iotje is offline
Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
__________________
~Life is like death, without it you're alive!~Regim change begins at home!~Death as only remedy!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2002, 11:02
odysseus17
odysseus17 is offline
Ik heb jullie net een stukje geschreven over dit onderwerp, lees het maar even:
http://forum.scholieren.com/Forum43/HTML/003306.html

Groeten,

Odysseus
__________________
Op een dag komt alles goed!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2002, 19:41
RED
RED is offline
je word dan meestal juist niet serieus genomen maar voor gek verklaard mensen denken dat je het doet om aandacht te zoeken terwijl dat echt niet waar is
__________________
i'm not a slave to a god that doesn't exist i'm not a slave to a god that doesn't give a shit
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-01-2002, 16:37
flowerpower
Avatar van flowerpower
flowerpower is offline
ik denk dat als mensen gaan dreigen met zelfmoord dat dit iemand is die aandacht vraagt (hoeft echt niet op een negatieve manier zoals vaak gedacht word.....) Als mensen echt dood willen zullen ze dit niet vaak zo hoog van de toren blazen en het er met iedereen over gaan hebben (dan is de kans dat ze in de gaten worden gehouden of tegen gehouden groter)Als ze echt dood willen zullen ze het stil en 'onverwachts' doen..........
__________________
***van verdriet kun je grappige hoedjes vouwen***
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42.