Oud 17-07-2001, 19:39
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
De 2e Fase besteedt te weinig aandacht aan literatuur.


Eens of oneens?


Ik vind het achterlijk dat we over twee jaar (havo) maar 8/9 boeken hoeven te lezen en dan enkel boeken als die van Harry Mullisch...
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2001, 13:43
PV
PV is offline
Oneens, als je van literatuur houdt lees je toch wel boeken, daar heb je school niet voor nodig.
Ik vind 8 boeken voor Nederlands genoeg, zeker met de extra vakken die je erbij krijgt, die hadden ze vroeger niet (anw, ckv, etc). Als je 15 boeken zou moeten lezen is dat echt niet te doen, met die onmogelijke opdrachten die je erover moet maken.

En van welke schrijver je iets leest, maakt toch niet uit? De enige eis die er bij ons werd gesteld is dat het een Nederlandse schrijver moest zijn, maar dat is niet meer dan logisch.

[Dit bericht is aangepast door PV (18-07-2001).]
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 16:37
Ik heb de schijt aan verplicht lezen (jaja ik schrijf zelf verhalen ik weet het), zeker als het nederlandstalig is.
Ik ben het een beetje oneens met je, omdat je in de tweede fase al overstelpt word met opdrachten en 8 a 9 boeken lezen is dan al best zwaar. Hou er ook rekening mee dat het gros van de scholieren ook niet zo van lezen houd en al zeker niet van die boeken waar je uit kan kiezen voor nederlands.

Cat
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 20:04
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
PV schreef:

En van welke schrijver je iets leest, maakt toch niet uit? De enige eis die er bij ons werd gesteld is dat het een Nederlandse schrijver moest zijn, maar dat is niet meer dan logisch.

[Dit bericht is aangepast door PV (18-07-2001).]

Ik snap wat je bedoelt (Darkcat ook hoor) maar wat ik jammer vind is dat je eigenlijk enkel nog maar thema's leest, en die boeken zijn allemaal vrij jong (vanaf 1950).

Tuurlijk kan je zelf boeken lezen, doe ik ook, maar als je voor school bepaalde boeken moet lezen uit verschillende tijden, en die boeken hebben je interesse kan je meer werk van die schrijver gaan lezen.
Maar goed meningen kunnen verschillen
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 18-07-2001, 20:53
PV
PV is offline
Citaat:
rodina schreef:
Tuurlijk kan je zelf boeken lezen, doe ik ook, maar als je voor school bepaalde boeken moet lezen uit verschillende tijden, en die boeken hebben je interesse kan je meer werk van die schrijver gaan lezen.
Maar goed meningen kunnen verschillen
Daar zit ook wat in, maar er zijn aan de andere kant ook mensen die niet graag lezen (zoals Darkcat ook zei), en dan waarschijnlijk al helemaal niet boeken uit de middeleeuwen. Nu heeft iedereen een eigen keus, dat vind ik wel een voordeel ervan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.