Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2005, 09:34
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
Ik heb gisteren een meeloopdag gehad op de Fontys Hogeschool voor Journalistiek in Tilburg. In Utrecht heb ik slechts de open dag bezocht. Bij IB-groep schijn ik dus gewoon alleen maar de opleiding Journalistiek in te moeten vullen met 1 school als voorkeur. Hiermee doe ik dus schijnbaar mee met beide lotingen, als ik eventueel niet wordt aangenomen bij de andere school. Maar nu weet ik niet welke ik als voorkeur moet opgeven. Zijn er hier mensen die op een van de scholen zitten en daarvoor eventueel ook georiënteerd hebben destijds bij de ander. En wat zijn de voor en nadelen van Tilburg en/of Utrecht (in tegenstelling tot de andere school)?

Alvast superbedankt!
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2005, 11:23
lava
lava is offline
een vriendin van me zit met precies hetzelfde, zij vindt utrecht leuker, maar gaat voor tilburg omdat ze daar zekerder is van een plaats
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 11:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Waarom doe je niet alsnog een meeloopdag in Utrecht zodat je echt zelf kan vergelijken?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2005, 12:02
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
Ik heb net gehoord dat je niet mee doet met beide lotingen, maar dat je als je niet door de loting bent slechts te horen krijgt of er nog plek is bij andere scholen.

Ik geloof dat ik voor meeloopdagen in Utrecht te laat ben.. en de oriëntatiedag zat al vol.

Ik denk dat ik ook voor Tilburg ga vanwege de zekerheid. In het tweede jaar kan je schijnbaar makkelijk overstappen.

Maar wie weet de voor en nadelen ten opzichte van Utrecht?
Wat is leuker?
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 12:36
.Pure
.Pure is offline
Hm geen idee, maar ik heb me ingeschreven in Utrecht, ook op open dag geweest en het lijkt me gewoon een superleuke opleiding. Maarr, ik heb alleen Utrecht in hoeven vullen? Maar je kon dus meerdere doen voor Journalistiek?

Maar nu weet ik niet wat ik als 2e keus moet doen..
Met citaat reageren
Oud 02-02-2005, 13:21
Viod
Viod is offline
Ik doe nu Journalistiek in Utrecht en ik kan je alvast waarschuwen dat de organisatie over het algemeen hopeloos is. Ik moet nu nog een cijfer terug krijgen van een toets van half december.

Je kunt je ook inschrijven voor de toelatingstest in Utrecht, deed ik ook vorig jaar. Maar ik weet niet of de inschrijfdatum daarvan al voorbij is dus dat zul je even moeten nakijken. Als je die toelatingtoets doet heb je zowiezo meer kans om toegelaten te worden.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2005, 12:12
D!anne
Avatar van D!anne
D!anne is offline
Nee, je kon toch geen 2e keus invullen voor Journalistiek... wel een andere opleiding.
__________________
"Het mooie van andere culturen bezoeken, is dat je ziet dat mensen die ontzettend weinig hebben tóch met een glimlach op hun gezicht lopen"
Met citaat reageren
Oud 16-02-2005, 18:46
Impulse
Ik heb me ingeschreven voor journalistiek in Utrecht

ot; Waarom bel je de IB-groep niet even ?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 00:58
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ik heb misschien interesse in deze hbo studie, is of zijn er sites waar een en ander duidelijk opstaat of is er iemand met ervaringen oid>? alvast bedankt,...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 17-02-2005, 16:48
Miep#1
Miep#1 is offline
Aangezien ik ook een vraag heb over de opleiding Journalistiek post ik m ook even hier!

Is het handig wanneer je al wat ervaring hebt bij bijvoorbeeld lokale media voordat je aan de studie begint?
Heb je dan een voorsprong of maakt het eigenlijk weinig uit?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 00:25
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
lijkt me nogal logisch dat je dan een voorsprong hebt.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 14:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Miep#1 schreef op 17-02-2005 @ 17:48 :
Aangezien ik ook een vraag heb over de opleiding Journalistiek post ik m ook even hier!

Is het handig wanneer je al wat ervaring hebt bij bijvoorbeeld lokale media voordat je aan de studie begint?
Heb je dan een voorsprong of maakt het eigenlijk weinig uit?
Een voorsprong qua stof wel ja, lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 15:52
PV
PV is offline
Citaat:
Tiño schreef op 17-02-2005 @ 01:58 :
ik heb misschien interesse in deze hbo studie, is of zijn er sites waar een en ander duidelijk opstaat of is er iemand met ervaringen oid>? alvast bedankt,...
Had je even in de sticky topic moeten kijken ik zit in Tilburg.

Maar ze gaan het lesprogramma bij ons wel omgooien, dus je kunt eigenlijk beter naar een open dag gaan.
Donderdag 17 maart 2005, 15.00-19.00 uur
Zaterdag 11 juni 2005, 10.00-14.00 uur

en @Miep#1: je hebt dan zeker een voorsprong, maar het kan ook in je nadeel werken omdat docenten bepaalde dingen verwachten die jij misschien op een andere manier gewend bent te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 16:38
Miep#1
Miep#1 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 18-02-2005 @ 01:25 :
lijkt me nogal logisch dat je dan een voorsprong hebt.
Ja is t ook, beetje domme vraag..... Sorry!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2005, 11:31
Verwijderd
Ik ga Journalistiek doen in Zwolle................Veeeeeeeeel grotere kans dat je in de opleiding komt (99%+), goedkopere kamers en je kunt daarna direct beginnen aan de Master opleiding Journalistiek (als je je Bachelor gehaald hebt)............Voor mij was dat voldoende om Utrecht links te laten liggen........
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:18
Poesket
Poesket is offline
Ik heb de ''uitnodiging'' voor 2 april net binnen gekregen.

Wie gaan er nog meer?
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:30
Impulse
Ik!
De brief lag bij mij ook vanochtend voor de deur!
Wel vervelend dat 't in de Vechtsebanen is, niet superdichtbij CS
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 17:39
Poesket
Poesket is offline
Ja dat is waar maar goed, dat is maar éénmalig.

Ik ben echt zenuwachtig.

wat doe jij zoal voor voorbereiding?
__________________
einde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-03-2005, 18:14
Lautrec
Lautrec is offline
Bij mij ook, goed getimed. Ik word trouwens gebracht, en wil graag weer met de trein terug vanaf CS, maar is de verbinding vanaf Vechtsebanen te doen?

Wat de voorbereiding betreft, ik probeer al dik een jaar het nieuws goed te volgen, en er een beetje 'feeling' voor te krijgen.
Gezien het strakke programma is haalbaarheid cruciaal.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 18:26
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Lautrec schreef op 19-03-2005 @ 19:14 :
Bij mij ook, goed getimed. Ik word trouwens gebracht, en wil graag weer met de trein terug vanaf CS, maar is de verbinding vanaf Vechtsebanen te doen?

Wat de voorbereiding betreft, ik probeer al dik een jaar het nieuws goed te volgen, en er een beetje 'feeling' voor te krijgen.
Gezien het strakke programma is haalbaarheid cruciaal.
Heb je een alternatief, voor als je niet toegelaten wordt?
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 19-03-2005, 21:58
Verwijderd
Brief vandaag gekregen.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 08:58
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
Eerised schreef op 19-03-2005 @ 19:26 :
Heb je een alternatief, voor als je niet toegelaten wordt?
Uni, en dan een combinatie (+ minor journalisitiek). Alleen ik moet nog wat informatie inwinnen. Weet jij het al?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 13:33
Verwijderd
Vraagje aan mensen die al de Selectietoets gedaan hebben (als het hetzelfde was):

Volgens de brief is er een 'stelopdracht'=> een betoog schrijven. Is het nu zo dat je dan een onderwerp krijgt aangereikt, of dat je zelf wat moet kiezen. Verder: Hoe zijn de vragen over motivatie vormgegeven? Erg open, gerichte vragen, ms zelfs meerkeuze (bij bijv: wat vind je goede eigenschappen voor een journalist)?

bvd
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 13:40
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Eerised schreef op 19-03-2005 @ 18:18 :
Ik heb de ''uitnodiging'' voor 2 april net binnen gekregen.

Wie gaan er nog meer?
ik heb 'm nog niet gehad, maar hij komt nog wel hoop ik. Vriendin van me heeft 'm al wel binnen. Ik zou ook graag wat meer info willen weten over de 'test'.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 14:35
Lautrec
Lautrec is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 20-03-2005 @ 14:33 :
Vraagje aan mensen die al de Selectietoets gedaan hebben (als het hetzelfde was):

Volgens de brief is er een 'stelopdracht'=> een betoog schrijven. Is het nu zo dat je dan een onderwerp krijgt aangereikt, of dat je zelf wat moet kiezen.

bvd
Ik heb gehoord dat je een onderwerp krijgt aangereikt. Vorig jaar zou het zijn gegaan om 'de rol van de media omtrent Mabel Wisse Smit' o.i.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 17:08
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
Lautrec schreef op 20-03-2005 @ 09:58 :
Uni, en dan een combinatie (+ minor journalisitiek). Alleen ik moet nog wat informatie inwinnen. Weet jij het al?
Ik doe nu havo, dus het moet wel een hbo opleiding worden. Maar ik zat te denken aan midia & infomratie management (ook wel communicatie in sommige plaatsen) en dan richting van reclame, marketing & communicatie, in Amsterdam.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:22
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Eerised schreef op 20-03-2005 @ 18:08 :
Ik doe nu havo, dus het moet wel een hbo opleiding worden. Maar ik zat te denken aan midia & infomratie management (ook wel communicatie in sommige plaatsen) en dan richting van reclame, marketing & communicatie, in Amsterdam.

ja als ik niet door de test of de loting kom, wil ik ook communicatie of iets in die richting doen. maar ik heb vwo dus kan ook wel uni doen, maar liever hbo.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:41
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
.Pure schreef op 20-03-2005 @ 18:22 :
ja als ik niet door de test of de loting kom, wil ik ook communicatie of iets in die richting doen. maar ik heb vwo dus kan ook wel uni doen, maar liever hbo.
Een vriendin van mij is ook communicatie gaan doen met VWO maar gaat volgend jaar toch naar de universiteit omdat deze opleiding geen uitdaging voor haar is. Nu gaat ze communicatiewetenschappen doen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 14:54
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
.Pure schreef op 20-03-2005 @ 14:40 :
ik heb 'm nog niet gehad, maar hij komt nog wel hoop ik.
Vandaag gekregen
En Chloe Siere, misschien ga ik ook nog wel voor Media&Cultuur anders. Maar eerst maar eens afwachten..
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 15:08
Impulse
ik heb me nog niet echt voorbereid, het nieuws kijk ik sowieso wel, toelatingstest of niet.
Als ik het niet haal ga ik een jaar Nederlands studeren om vervolgens weer toelatingstest te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 19:47
.Pure
.Pure is offline
Ik ben vooral benieuwd wat we kunnen verwachten bij dat media-inzicht gedeelte.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 09:54
.Pure
.Pure is offline
Pff. morgen al.
Doen jullie nog iets om je voor te bereiden?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 14:47
Verwijderd
Wat zou je kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:18
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
.Pure schreef op 01-04-2005 @ 10:54 :
Pff. morgen al.
Doen jullie nog iets om je voor te bereiden?
Niets speciaals... jij wel?
Ik ben wel een beetje zenuwachtig en dat zal het niet positief beinvloeden, helaas.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:49
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Eerised schreef op 01-04-2005 @ 16:18 :
Niets speciaals... jij wel?
Ik ben wel een beetje zenuwachtig en dat zal het niet positief beinvloeden, helaas.
Nee ik ook niet, en ik ben ook nerveus. Bij de cv bijvoorbeeld, wat zet je daar allemaal in?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 15:52
Poesket
Poesket is offline
www.cv.pagina.nl

staat daar ergens hulp bij cv en voorbeelden van een goede cv.

Succes morgen!
__________________
einde
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-04-2005, 15:58
.Pure
.Pure is offline
Ja maar ik bedoelde eigenlijk of je een 'echte' cv moet maken, met werkervaring enzo, of met je 'journalistische-vaardigheden' zeg maar.

maar dat laatste dus, hier staat ook het een en ander erover.

Het meeste zie ik nog op tegen de actualiteitentoets, dat wordt denk ik niks en het betoog, je hebt maar een half uur

En dankje, jij/jullie ook!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:14
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
.Pure schreef op 01-04-2005 @ 16:58 :
Ja maar ik bedoelde eigenlijk of je een 'echte' cv moet maken, met werkervaring enzo, of met je 'journalistische-vaardigheden' zeg maar.

maar dat laatste dus, hier staat ook het een en ander erover.

Het meeste zie ik nog op tegen de actualiteitentoets, dat wordt denk ik niks en het betoog, je hebt maar een half uur

En dankje, jij/jullie ook!
De actualiteiten en media toets zij meerkeuze, dat scheelt in ieder geval. Weet je het niet is er altijd nog een kans.

Over het cv, heb jij veel ervaring in de media? En je journalistiische vaardigheden?
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:21
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
Eerised schreef op 01-04-2005 @ 17:14 :
De actualiteiten en media toets zij meerkeuze, dat scheelt in ieder geval. Weet je het niet is er altijd nog een kans.

Over het cv, heb jij veel ervaring in de media? En je journalistiische vaardigheden?
Uh nee.
ik heb wel eens wat voor de krant geschreven over turnwedstrijden bijv. maar niet echt dus.
Maar ik sprak ook studentes op de open dag, en die hadden ook nauwelijks ervaring en waren er ook door. En jij dan?
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 16:40
Poesket
Poesket is offline
Citaat:
.Pure schreef op 01-04-2005 @ 17:21 :
Uh nee.
ik heb wel eens wat voor de krant geschreven over turnwedstrijden bijv. maar niet echt dus.
Maar ik sprak ook studentes op de open dag, en die hadden ook nauwelijks ervaring en waren er ook door. En jij dan?
Alleen schoolkrant, dat stelt ook niet echt veel voor. Maar ja ik wil daar juist heen om ervaring op te doen
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 17:22
Impulse
en maar een uur totaal voor al die honderd vragen
at least, op dat voorbeeldblad zag ik er 100 staan dus dat zal wel.
ben benieuwd wat voor vragen je krijgt bij inzicht in de media!
&de cv.. weten jullie wat dat precies inhoud?

succes morgen!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2005, 21:37
Verwijderd
Die CV, is mij nog niet echt duidelijk... Hoe groot moet die worden, hoe uitgebreid, hoe 'officieel', wordt er duidelijk aangegeven wat ze van je willen, of moet je echt zelf erbij nadenken ?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:00
Verwijderd
Gewoon antwoord geven in een modelletje dus, qua CV, en motivatie is puur antwoord geven op de vraag: 'waarom journalist'.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:12
.Pure
.Pure is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 02-04-2005 @ 17:00 :
Gewoon antwoord geven in een modelletje dus, qua CV, en motivatie is puur antwoord geven op de vraag: 'waarom journalist'.
idd
hoe ging het? Ik ben er niet echt positief over, vooral niet over de actualiteitentoets. pff, wat een vragen.
Met het onderwerp van het betoof was ik heel blij en het media-inzicht gedeelte ging ook wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:29
Verwijderd
Wat ik zei, toch iets meer fouten die ik ook niet verwacht had fout te hebben (als je me begrijpt ), verder kon ik wel goed ermee uit de voeten. Was ook binnen no time klaar ermee.

Betoog onderwerp was idd lekker makkelijk, omdat iedereen hier wel een mening over heeft en je niet speciaal iets hierover hoeft te weten.

En media inzicht had een paar pittige (overigens ook vage) doordenkertjes... en enkele lachwekkend simpele vragen (filmrecensies, jaartallen bokser, achternaam met een letter etc)
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:32
Verwijderd
'Wie was Rinus Michels'

D De drijvende motor achter Peijnenburg koek

Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:41
Poesket
Poesket is offline
Actualiteiten toets viel me behoorlijk tegen. Daar in tegen ging het betoog, de motivatie en media kennis wel lekker.
Afwachten maar en anders kan ik met mijn andere keus ook veel de zelfde beroepen uitoefenen uiteindelijk.
__________________
einde
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:43
K-elli-e
Avatar van K-elli-e
K-elli-e is offline
Jah inderdaad de actualiteitentoets was echt heel erg minder ja! Het betoog, motivatie en de mediatoets gingen echter wel heel goed..Waren jullie voor of tegen?
__________________
Bouwen begint aan de top!
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:46
.Pure
.Pure is offline
Hm tegen, ik heb geschreven dat het vooral slecht is voor de kids. Maar ik had net zo goed voor kunnen schrijven, dat men het toch onder ogen moet kunnen zien. Maarja eerste keus maar gedaan en 't moest allemaal nogal snel dusja.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2005, 16:56
Poesket
Poesket is offline
Ik was er voor, dat alles gezien moet worden. Omdat dat het dichtst bij de werkelijkheid staat, een toevoeging of juist een verduidelijking kan maken op het artikel... bladiebla
__________________
einde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Rellen in Saairo #1863
Verwijderd
500 20-08-2013 15:00
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Journalistiek op z'n slechtst
Gatara
9 16-05-2009 12:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Midden-Oosten topic
T_ID
500 22-06-2007 09:26
Studeren C&m
loves_dogs
119 30-03-2007 07:39
Lifestyle Milieu
merels
47 29-11-2005 22:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Mujahideen
500 07-09-2005 13:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.