Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2002, 15:14
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Ik kom vaker op dit forum, maar dan onder een andere naam. Aangezien veel mensen die ik in irl ken die naam weten, gebruik ik nu deze naam.

Ik heb nu bijna 1,5 jaar een vriend.
Meteen in het begin heb ik hem verteld wat er met me was gebeurt op mijn twaalfde. Ik vertelde dat ik sexueel was misbruikt en dat ik het na enige tijd aan mijn ouders heb verteld. Dat eerste is 100% waar, maar dat laatste nog voor geen 1%.

Ik ben op mijn twaalfde sexueel misbruikt door een goede vriend van mijn ouders, maar heb hen dat nooit verteld. Hij is inmiddels verhuisd naar de andere kant van Nederland, dus zie ik hem nooit meer.
In de laatste paar jaar ben ik er heel goed overheen gekomen en ik kan er echt heel goed mee overweg. Des ondanks kan ik mijn vriend níet vertellen dat hij de enige is die ervan weet.... Toch wil ik niet tegen hem liegen, maar ik ben zo bang dat hij het aan mijn ouders gaat vertellen. Juist nu ik er zelf heel goed mee overweg kan, wil ik absoluut mijn ouders geen pijn doen en ik wil het ook niet allemaal weer oprakelen...

Hoe moet ik hem vertellen dat hij de enige is die het weet? Zonder dat hij mijn ouders in gaat lichten?

Dit is echt belangrijk voor me...
Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2002, 15:42
Witch Lover
Witch Lover is offline
hoe verschrikkelijk moet jij je gevoeld hebben, met niemand om in vertrouwen te nemen...en wat goe dat je het toch aan je vriend hebt verteld. Ik vind het heel knap van je dat je er zo goed overheen bent gekomen..heel knap.
Maar nu heb je door leugens het jezelf moelijk gemaakt: waarschijnlijk had je je vriend niet hoeven voorliegen..hij zal het wel begrijpen denk ik....

Maar er is 1 ding waar ik me over verbaas: je moet die schoft aangeven. Het is NIET jou schuld geweest..HIJ was fout en JIJ hebt gelijk. laat de klootzak lijden.

Veel sterkte
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:46
@pie
@pie is offline
Citaat:
NoNameGiven schreef:
Ik kom vaker op dit forum, maar dan onder een andere naam. Aangezien veel mensen die ik in irl ken die naam weten, gebruik ik nu deze naam.

Ik heb nu bijna 1,5 jaar een vriend.
Meteen in het begin heb ik hem verteld wat er met me was gebeurt op mijn twaalfde. Ik vertelde dat ik sexueel was misbruikt en dat ik het na enige tijd aan mijn ouders heb verteld. Dat eerste is 100% waar, maar dat laatste nog voor geen 1%.

Ik ben op mijn twaalfde sexueel misbruikt door een goede vriend van mijn ouders, maar heb hen dat nooit verteld. Hij is inmiddels verhuisd naar de andere kant van Nederland, dus zie ik hem nooit meer.
In de laatste paar jaar ben ik er heel goed overheen gekomen en ik kan er echt heel goed mee overweg. Des ondanks kan ik mijn vriend níet vertellen dat hij de enige is die ervan weet.... Toch wil ik niet tegen hem liegen, maar ik ben zo bang dat hij het aan mijn ouders gaat vertellen. Juist nu ik er zelf heel goed mee overweg kan, wil ik absoluut mijn ouders geen pijn doen en ik wil het ook niet allemaal weer oprakelen...

Hoe moet ik hem vertellen dat hij de enige is die het weet? Zonder dat hij mijn ouders in gaat lichten?

Dit is echt belangrijk voor me...
Alvast bedankt!
mja.. blijkbaar wil je wel graag dat hij het weet.. dus zorg dat je ergens met zn 2en bent (niet thuis is denk ik et beste) en zeg het hem gewoon.. druk m op het hart dat je niet wil dat ie het verder vertelt.. laat t m beloven.. als je m vertrouwt vertel je et dus gewoon..

er omheendraaien helpt jou nix en hem ook niet.. en als je bang bent dat ie et er met je ouders over gaat hebben zou ik et toch maar snel zeggen..

good luck!
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 17:06
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Ik wilde juist hem het vertellen, omdat hij daardoor begreep waarom ik in het begin tegen intiemheid opkeek.

Ik heb hem verteld dat ik er thuis nooit over praat, dus vind hij het niet vreemd dat mijn ouders nooit iets zeggen over die vriend van hen.

Overigens heb ik vroeger wel veel met de kindertelefoon gebeld, daar hebben ze naar me geluisterd en dat was precies wat ik nodig had. Ook hebben ze me telkens aangeraden het mijn ouders te vertellen, of mijn opa en oma. Maar ik kon het niet.

Mijn vriend maakt zich altijd heel snel zorgen, wanneer ik vertel dat mijn ouders en zus niets weten van wat er is gebeurt, zal hij het hoogstwaarschijnlijk willen vertellen. Als hij dat niet mag van mij, zal hij dat niet doen, maar mij telkens over proberen te halen het zelf te vertellen. Aan mijn zus bijvoorbeeld. Maar dat wil ik dus écht niet...

Natuurlijk heb ik die vent vaak aan willen geven, maar ik durfde niet. Ik was bang dat men dan mijn ouders zou gaan bellen, en dat wilde ik niet. Een tijd geleden las ik overigens wel iets in de krant, dat ging over een man die zich voordeed als een heel sociaal en aardig figuur. Hij soliciteerde vaak als oppasser en kwam op te passen in verschillende families, hij heeft toen drie kinderen van rond de 12 proberen te misbruiken. Ouders kwamen daar achter en hebben hem aangegeven. Waarom dit artikel mij zou aantrok? De voornaam van de persoon kwam overeen met de voornaam van de man waar ik het overheb. De eerste letter van zijn achternaam ook, daarnaast woonde hij in de stad waar ook 'mijn misbruiker' woonde.
Misschien is het dan toch zo ver... hoewel ik het had kunnen voorkomen...

Maar daar gaat het niet om, het gaat er vooral om hoe ik mijn vriend moet vertellen dat hij de enige is die het weet - naast medewerkers van de kindertelefoon en een vertrouwenspersoon op school...

Nogmaals: alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 17:10
Witch Lover
Witch Lover is offline
Ik hoop dat je wat aan ons advies heb gehad..je kan me altijd mailen als je wilt..ik heb ook MSN..
__________________
Dus je doet HAVO? Neuken? *VLEES = MOORD!!!!*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 17:42
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Overigens:

Wat zouden jullie zélf doen als je in mijn situatie zat? Zou je het je vriend vertellen dat hij de enige is die ervan weet? Of niet?
En hoe zou je het proberen te vertellen?

Dat is voor mij het belangrijkste... dat ik een beslissing kan nemen op basis van jullie antwoorden....

Dank jullie! - NNG
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 22:08
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Zijn er verder dan misschien mensen die zich hierin herkennen?

Please, ik heb tips nodig...
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:02
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Ik heb het gisteren, over de telefoon, aan mijn vriend verteld.
Hij was wel een beetje geschrokken, maar heeft beloofd het niet aan mijn ouders te vertellen. Min of meer omdat het al vier jaar - bijna vijf - geleden is gebeurt, en ik er juist wanneer ik het nu zou vertellen, alles mee op zou rakelen. Dat is voor hen niet prettig, en voor mij evenmin.
Ze zullen nooit begrijpen waarom ik het hen niet verteld heb, maar aangezien ze het nooit zullen wéten, is er ook niets wat begrepen moet worden.

Alles zit goed nu...

Dank jullie voor de reacties!!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:42
@pie
@pie is offline
Citaat:
NoNameGiven schreef:
Ik heb het gisteren, over de telefoon, aan mijn vriend verteld.
Hij was wel een beetje geschrokken, maar heeft beloofd het niet aan mijn ouders te vertellen. Min of meer omdat het al vier jaar - bijna vijf - geleden is gebeurt, en ik er juist wanneer ik het nu zou vertellen, alles mee op zou rakelen. Dat is voor hen niet prettig, en voor mij evenmin.
Ze zullen nooit begrijpen waarom ik het hen niet verteld heb, maar aangezien ze het nooit zullen wéten, is er ook niets wat begrepen moet worden.

Alles zit goed nu...

Dank jullie voor de reacties!!
fijn om te lezen :-)
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:51
shania
shania is offline
Het eerste wat ik wil zeggen is heel veel sterkte en weet je je altijd bij me terrecht kan. Het is goed dat je vriend het nu weet. Je moet zelf beslissen of je ouders er alsnog over inlicht maar ze kunnen een grote steun zijn als je bijvoorbeeld nadenkt over aangifte. Maar ik weet hoe moeilijk het is.
Liefs Shania
__________________
Zij die niet vechten, zullen ten onder gaan in de strijd
Met citaat reageren
Oud 18-01-2002, 14:56
NoNameGiven
NoNameGiven is offline
Citaat:
shania schreef:
Het eerste wat ik wil zeggen is heel veel sterkte en weet je je altijd bij me terrecht kan. Het is goed dat je vriend het nu weet. Je moet zelf beslissen of je ouders er alsnog over inlicht maar ze kunnen een grote steun zijn als je bijvoorbeeld nadenkt over aangifte. Maar ik weet hoe moeilijk het is.
Liefs Shania
Het is 4,5 jaar geleden. Ik wil ze er nu niet mee belasten en voor aangifte is het al te laat.

Daarnaast denk ik dat het zusje van zijn ex-vrouw aangifte heeft gedaan (hij heeft haar twee keer proberen te verkrachten).
Maar ja, dat werd allemaal pas later bekend.

Het enige waar ik nog bang voor kán zijn, is dat ik hem tegenkom... Maar die kans is klein, hier woont immers helemaal geen familie van hem, dus heeft hij hier niets te zoeken.

Thx!

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal)
Verwijderd
226 27-11-2005 11:00
Verhalen & Gedichten -Nog titelloos-
I C U
180 10-04-2005 17:33
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59
Levensbeschouwing & Filosofie Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille
Mirage2000
137 18-02-2002 08:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.