Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2003, 11:55
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Wederom een nieuw lijntopic. Dit was de vorige.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 19-06-2003, 12:03
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Hoe stel je nou een goed dieet samen? want ik ben echt te zwaar (60/65 kg) daar moeten er minstens 10 af
helpt mij
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-06-2003, 12:10
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik wil aan helpy uit het vorige topic zeggen dat het voor haar geen zin heeft om naar de weight watchers te gaan..

als je eet als je je ongelukkig voelt kan je beter naar een psych gaan, die kan je erbij helpen. als je goed om kan gaan met je emoties kan je het waarschijnlijk ook met je eten

als je nu naar de weightwatchers gaat, dan gaat het er wel weer af, maar dan ga je weer de diepte in als je weer je oude eetpatroon hebt en weer gaat snoepen als je ongelukkig bent dus komt er waarschijnlijk weer meer aan


JA, ik heb dr Phil gekeken gister.



en aan Leonoor: over die koetjesrepen en kinder bueno's enzo: dat bedoelde ik dus Als ik een koetjesreep ding bijvoorbeeld zou kopen en daar zitten er 10 in, kan ik het echt niet weerstaan om er meer dan 1 te nemen, dus daarom is inderdaad die kinder maxi (die gewoon per stuk gaat) wel handig
Oud 19-06-2003, 12:11
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 13:03:
Hoe stel je nou een goed dieet samen? want ik ben echt te zwaar (60/65 kg) daar moeten er minstens 10 af
helpt mij
Dat ligt er helemaal aan wat je nu eet en wat je nu aan sport doet
Oud 19-06-2003, 14:20
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-06-2003 @ 13:11:
Dat ligt er helemaal aan wat je nu eet en wat je nu aan sport doet
nu eet ik dus best veel per dag:

- ontbijt (1 boterham, 2 koppen thee)
- lunch 1 boterham
- lunch 2 boterhammen (2 pauzes op school, vandaar 2 lunches)
- cup-a-soup met 8 (droge) crackers
- avondeten

soms heb ik vreetbuien, meestal als ik alleen thuis ben, en ik heb een k*tdag gehad
en in het weekend eet ik 's avonds chipjes

qua sport doe ik op dit moment niets, zomerstop, maar anders zwem ik elke zaterdagmorgen een uurtje..
ik werk trouwens wel op een kinderboerderij waar je de hele dag aan het lopen en rennen bent
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-06-2003, 14:24
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 15:20:
nu eet ik dus best veel per dag:

- ontbijt (1 boterham, 2 koppen thee)
- lunch 1 boterham
- lunch 2 boterhammen (2 pauzes op school, vandaar 2 lunches)
- cup-a-soup met 8 (droge) crackers
- avondeten
Veel?! Je eet absoluut niet veel, wat je eet is wat iemand van jouw leeftijd nodig heeft. Je zou misschien wat minder crackers bij de cup-a-soup kunnen eten, wat meer fruit eten en wat meer sporten...maar verder is het prima in orde, ook met die crackers btw. Als je af wilt vallen, maak dan een afspraak bij een dietiste.
Oud 19-06-2003, 14:25
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 15:20:
nu eet ik dus best veel per dag:

- ontbijt (1 boterham, 2 koppen thee)
- lunch 1 boterham
- lunch 2 boterhammen (2 pauzes op school, vandaar 2 lunches)
- cup-a-soup met 8 (droge) crackers
- avondeten

soms heb ik vreetbuien, meestal als ik alleen thuis ben, en ik heb een k*tdag gehad
en in het weekend eet ik 's avonds chipjes

qua sport doe ik op dit moment niets, zomerstop, maar anders zwem ik elke zaterdagmorgen een uurtje..
ik werk trouwens wel op een kinderboerderij waar je de hele dag aan het lopen en rennen bent
Ik vind het niet echt veel hoor, misschien wel die 8 crackers
ik zou in ieder geval beginnen met veel water drinken, dat helpt echt!

En ik zou niet zozeer wat proberen te dieten, maar proberen je niet te vervelen zodat je zin hebt om naar iets te graaien..

En je kan ook wat meer bewegen, beetje lopen, beetje fietsen, het werkt echt
Die twee dingen kan je dan echt combineren.. als je je verveelt en je bent bang dat je gaat graaien neem je twee glazen water en ga je naar buiten om een stuk te fietsen
Oud 19-06-2003, 15:17
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-06-2003 @ 15:25:
dan is het slimmer om naar een psych te gaan want die kan je er geloof ik wel bij helpen. Om eerst psychisch dingen op een rijtje te krijgen enzo

ja maar ik krijg al antidepressiva en dat helpt ook wel aardig
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 19-06-2003, 15:33
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hier is dus ook zomerstop nu van sporten...
maarja, om toch niet té dik te worden, wat doen jullie om gewoon een beetje bij te blijven dan (kom niet met fitness aan, das te duur )
en voor hardlopen heb ik écht geen conditie.
mountainbiken schijnt niet echt te helpen ofzo
naja, skaten? is dat wat?

-xxx-
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 19-06-2003, 15:37
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
... schreef op 19-06-2003 @ 16:33:
hier is dus ook zomerstop nu van sporten...
maarja, om toch niet té dik te worden, wat doen jullie om gewoon een beetje bij te blijven dan (kom niet met fitness aan, das te duur )
en voor hardlopen heb ik écht geen conditie.
mountainbiken schijnt niet echt te helpen ofzo
naja, skaten? is dat wat?

-xxx-
skaten ja bijvoorbeeld, zwemmen ook heel goed..
Oud 19-06-2003, 17:06
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
... schreef op 19-06-2003 @ 16:33:
hier is dus ook zomerstop nu van sporten...
maarja, om toch niet té dik te worden, wat doen jullie om gewoon een beetje bij te blijven dan (kom niet met fitness aan, das te duur )
en voor hardlopen heb ik écht geen conditie.
mountainbiken schijnt niet echt te helpen ofzo
naja, skaten? is dat wat?

-xxx-
Skaten is heel leuk ! En kun je ook lang volhouden ... doen .
En zoals Wishfuldreaming zegt, zwemmen, ook wandelen (serieus)
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 17:08
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Sync schreef op 19-06-2003 @ 16:17:
ja maar ik krijg al antidepressiva en dat helpt ook wel aardig
Antidepressiva, maar dat is toch niet echt genezen ? Die bestrijden de oorzaak niet ... daarvoor moet je wel met de psycholoog praten, want pas als de oorzaak weg is (=je weet hoe je met emoties, situaties ed. om moet gaan) kun je weer je rust vinden, in dit geval met betrekking tot het eten.
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 17:14
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 15:20:
nu eet ik dus best veel per dag:
- ontbijt (1 boterham, 2 koppen thee)
- lunch 1 boterham
- lunch 2 boterhammen (2 pauzes op school, vandaar 2 lunches)
- cup-a-soup met 8 (droge) crackers
- avondeten
Ha, BEST VEEL ?!

(Geen wonder dat ik me kl*te ging voelen, als ik allemaal dit soort lijstjes tegenkwam, waar mensen aanzienlijk minder beweren te eten als ik vroeger at tijdens mijn 'normale' periodes, en dat als 'veel' beschouwen.)

Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder te weinig eet, maar dat is ook subjectief. Je bent niet heel nauwkeurig geweest, je hebt dus niet opgeschreven hoe veel je drinkt en of je uberhaupt drinkt ? Dat is namelijk heel belangrijk ... probeer frisdrank door water te vervangen, daar krijg je zo veel suiker en andere troep mee naar binnen ... Waar beleg je je brood mee ? En vooral, WAAR IS FRUIT gebleven ?!
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 17:50
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 18:14:
Ha, BEST VEEL ?!

(Geen wonder dat ik me kl*te ging voelen, als ik allemaal dit soort lijstjes tegenkwam, waar mensen aanzienlijk minder beweren te eten als ik vroeger at tijdens mijn 'normale' periodes, en dat als 'veel' beschouwen.)
Ja dat had ik ook altijd! En nu nog steeds, dan zie ik die mensen die weinig eten echt zo walgend naar mij kijken hoe ik mezelf vetmest.. Maar ik ben gelukkig(relatief)!

Ehm hallo trouwens, ik lees al een tijdje mee met dit topic maar had nog nooit gepost. Ik ben zelf niet op dieet ofzo, maar heb wel wat eetproblemen gehad en ik vind het altijd een soort van 'leuk' om andere mensen te helpen daarmee
En van dieeten weet ik aaalles (zucht)
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Oud 19-06-2003, 17:53
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ow fijn.. mn ma wil me aan de slimfast hebben :\
Oud 19-06-2003, 17:54
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 18:14:
Ha, BEST VEEL ?!

(Geen wonder dat ik me kl*te ging voelen, als ik allemaal dit soort lijstjes tegenkwam, waar mensen aanzienlijk minder beweren te eten als ik vroeger at tijdens mijn 'normale' periodes, en dat als 'veel' beschouwen.)

Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder te weinig eet, maar dat is ook subjectief. Je bent niet heel nauwkeurig geweest, je hebt dus niet opgeschreven hoe veel je drinkt en of je uberhaupt drinkt ? Dat is namelijk heel belangrijk ... probeer frisdrank door water te vervangen, daar krijg je zo veel suiker en andere troep mee naar binnen ... Waar beleg je je brood mee ? En vooral, WAAR IS FRUIT gebleven ?!
Ik drink niet zo heel erg veel, 's morgens 2 koppen thee, 's middags een glaasje drinken en bij het avondeten 2 glazen melk..
ik drink alleen in het weekend 's avonds maar frisdrank, verder vooral thee..
En ehm..ik eet nooit fruit

verder ga ik dat wat wishfuldreaming en Leonoor zeggen doen meer sporten enzo
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-06-2003, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Sync schreef op 19-06-2003 @ 16:17:
ja maar ik krijg al antidepressiva en dat helpt ook wel aardig
Dat pakt het gevolg aan, niet de oorzaak. Het is bovendien bewezen dat een combinatie van antidepressiva en therapie beter werkt dan alleen antidepressiva.
Oud 19-06-2003, 17:56
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 18:14:
(Geen wonder dat ik me kl*te ging voelen, als ik allemaal dit soort lijstjes tegenkwam, waar mensen aanzienlijk minder beweren te eten als ik vroeger at tijdens mijn 'normale' periodes, en dat als 'veel' beschouwen.)
tja, waarom denk je dat ik me soms kl*te voelde/voel? Ik eet over het algemeen ook duidelijk meer dan dat.
Oud 19-06-2003, 17:57
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-06-2003 @ 18:53:
Ow fijn.. mn ma wil me aan de slimfast hebben :\
waarom dat?
en slimfast schijnt best vies te zijn
en duur..
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-06-2003, 17:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 18:54:
Ik drink niet zo heel erg veel, 's morgens 2 koppen thee, 's middags een glaasje drinken en bij het avondeten 2 glazen melk..
ik drink alleen in het weekend 's avonds maar frisdrank, verder vooral thee..
En ehm..ik eet nooit fruit

verder ga ik dat wat wishfuldreaming en Leonoor zeggen doen meer sporten enzo
Maar wat ze zegt is wel belangrijk, water drinken

Neem op school een spa-flesje mee, en neem tussendoor ook een glaasje water (of meer). Of zet een hele spa-fles naast je computer
Oud 19-06-2003, 17:58
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 18:57:
waarom dat?
en slimfast schijnt best vies te zijn
en duur..
omdat dieten niet helpt.
tis een kwestie van smaak, ik ga zo kijken wat er allemaal voor smaken zijn enzo. En mn moeder betaalt Ik ga het twee weken proberen, en kijken of het bevalt. Daarna ga ik mn eetpatroon aanpassen, zodat ik niet terugval op wat ik nu weeg:\
Oud 19-06-2003, 18:00
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2003 @ 18:54:
Dat pakt het gevolg aan, niet de oorzaak. Het is bovendien bewezen dat een combinatie van antidepressiva en therapie beter werkt dan alleen antidepressiva.
ja maar ze kan niks aan me vinden, ga er al 2jaar heen
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 19-06-2003, 18:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-06-2003 @ 18:57:
Maar wat ze zegt is wel belangrijk, water drinken

Neem op school een spa-flesje mee, en neem tussendoor ook een glaasje water (of meer). Of zet een hele spa-fles naast je computer
ik ga inderdaad maar eens een flesje drinken mee naar school nemen..ik denk niet dat ik een hele fles spa naast de pc mag zetten..omdat die in de huiskamer staat..maar ik zet er wel 1 op mijn kamer..kan ik 's avonds nog wat water drinken als ik naar bed ga hoe komt het eigenlijk..dat je afvalt van meer drinken..dat klinkt onlogisch

Citaat:

omdat dieten niet helpt.
tis een kwestie van smaak, ik ga zo kijken wat er allemaal voor smaken zijn enzo. En mn moeder betaalt Ik ga het twee weken proberen, en kijken of het bevalt. Daarna ga ik mn eetpatroon aanpassen, zodat ik niet terugval op wat ik nu weeg:\
wel weer handig dat je moeder betaalt maar wat weeg je nu dan? (en hoe oud ben je)
en hoe lang natuurlijk
ik weet ook niet of het waar is dat slimfast niet lekker is hoor..ik heb het zelf nooit geprobeerd..heb het alleen ergens gelezen..
geloof ik..
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Oud 19-06-2003, 19:02
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 19:15:
ik ga inderdaad maar eens een flesje drinken mee naar school nemen..ik denk niet dat ik een hele fles spa naast de pc mag zetten..omdat die in de huiskamer staat..maar ik zet er wel 1 op mijn kamer..kan ik 's avonds nog wat water drinken als ik naar bed ga hoe komt het eigenlijk..dat je afvalt van meer drinken..dat klinkt onlogisch

Je moet er ook heel veel van naar de wc kan ik je vertellen hoor Het reinigt je lichaam ook echt.
en, je kan ook een lege fles gewoon ernaast zetten en die steeds vullen met water Hoeft niet per se DE spafles van thuis te zijn



wel weer handig dat je moeder betaalt maar wat weeg je nu dan? (en hoe oud ben je)
en hoe lang natuurlijk
ik weet ook niet of het waar is dat slimfast niet lekker is hoor..ik heb het zelf nooit geprobeerd..heb het alleen ergens gelezen..
geloof ik..
[/QUOTE]

Ik ben 16, ben ongeveer 1.67 en weeg ehm. 80 :\

Mijn moeder heeft met wat collega's gesproken erover, en die waren allemaal positief. Ze zeiden dat het lekker was en dat ze nog wel eens konden zondigen, een dag. Een dag erna slimfast en het was er weer af.

Ik heb ook net ff in de winkel gekeken en ik zag pasta staan enzo, nouja het zag er erg lekker uit in ieder geval

dus ik ga het gewoon proberen
Oud 19-06-2003, 19:03
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 19:15:
ik ga inderdaad maar eens een flesje drinken mee naar school nemen..ik denk niet dat ik een hele fles spa naast de pc mag zetten..omdat die in de huiskamer staat..maar ik zet er wel 1 op mijn kamer..kan ik 's avonds nog wat water drinken als ik naar bed ga hoe komt het eigenlijk..dat je afvalt van meer drinken..dat klinkt onlogisch
Je valt niet af van meer drinken, maar de vloeistof vult heel erg, dus drink je veel -> eet je waarschijnlijk minder, en als je minder eet, val je af. Bovendien heeft water geen calorieen, dus als je snoep of chips door water vervangt, zul je vast een resultaat merken .
Het is dan wel niet zo dat je moet denken dat je vanaf morgen veel water gaat drinken en dat ipv je lekkernijen, je moet er aan wennen en misschien vindt je water helemaal niet lekker (ik vind het uitermate vies, kan het alleen ijs en ijskoud drinken, anders ga ik er over mijn nek van) dus zal het een tijdje duren, maar dat minder eten gaat vanzelf. Zo werkt het

Bovendien spoelt het water alle afvalstoffen weg en reinigt het je lichaam.
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 19:05
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Sync schreef op 19-06-2003 @ 19:00:
ja maar ze kan niks aan me vinden, ga er al 2jaar heen
Misschien een andere psych zoeken ? Ik vind het een groot onzin om antidepressiva voor te schrijven zonder de echte oorzaak te weten of te kunnen vinden.
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 19:07
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 19-06-2003 @ 18:54:

En ehm..ik eet nooit fruit
Waarom ? Vind je het niet lekker ? Hebben jullie het niet in het huis ? Of ben je het gewoon niet gewend ... ?
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 19:09
Koning
Avatar van Koning
Koning is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 20:05:
Misschien een andere psych zoeken ? Ik vind het een groot onzin om antidepressiva voor te schrijven zonder de echte oorzaak te weten of te kunnen vinden.
ja ik wou steeds zelfmoord plegen etc.. daarom, misschien omdat ik te dik ben
__________________
"Bring me my monocle. I want to look rich."
Oud 19-06-2003, 21:07
Verwijderd
Morgen laatste examens, m.a.w. terug starten met het afbouwen van vreetbuien. (Want ik weeg ondertussen reeds 62 en da's dus al 6 kg bij vgl met mijn magere periode ).

Vezels eten gasten, die worden niet verteerd, maar geven een vol gevoel en ze werken bevorderend voor de darmen en zo...(stoelgang).

En ofcourse: blijven water drinken!
Een mens heeft 2.5 liter vocht per dag nodig, waarvan 1.5l puur water/thee/koffie...

Grtz
Oud 19-06-2003, 21:39
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
phensic schreef op 19-06-2003 @ 22:07:

Een mens heeft 2.5 liter vocht per dag nodig, waarvan 1.5l puur water/thee/koffie...
Puur water, of vruchtensappen ... voor het bijvullen van vocht zijn zelfs de frisdranken beter dan thee en koffie, het theine/kaffeine dat er in zit is namelijk vochtafdrijvend. Je hoort eigenlijk voor ieder glas thee/koffie een glas water te drinken ...

Alhoewel, ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat het onzin is en dat theine geen diuretische werking heeft, maar het werd dus lang wel als een feit genomen ... je weet nooit.
__________________
Bloedserieus
Oud 19-06-2003, 21:49
Verwijderd
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 22:39:
Puur water, of vruchtensappen ... voor het bijvullen van vocht zijn zelfs de frisdranken beter dan thee en koffie, het theine/kaffeine dat er in zit is namelijk vochtafdrijvend. Je hoort eigenlijk voor ieder glas thee/koffie een glas water te drinken ...

Alhoewel, ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat het onzin is en dat theine geen diuretische werking heeft, maar het werd dus lang wel als een feit genomen ... je weet nooit.
Nee, hoor. Ik denk wel dat je gelijk hebt en het idd een diuretisch effect heeft. Had ik gewoon ff niet bij stilgestaan.
Oud 19-06-2003, 22:26
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Weten jullie hoeveel slechter bruine pistoletjes zijn dan brood?
Oud 19-06-2003, 23:49
Verwijderd
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 19-06-2003 @ 23:26:
Weten jullie hoeveel slechter bruine pistoletjes zijn dan brood?
Ongeveer 60 kcal verschil, dacht ik...maar kcal zegt niet alles...dit is alleen het enige dat ik weet...verder niet, dus ja.
Oud 20-06-2003, 09:17
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Hmm ik ging weer even de verkeerde kant op. De laatste dagen heb ik voor het eerst weer gehad dat ik me echt niet kon beheersen met bijvoorbeeld koekjes. Vorige week had ik sowieso niet echt opgelet, toen had ik allemaal feesten en leefde ik heel onregelmatig.
Ik weeg nu weer 54.5, eerst 53.9, en ik wil wel zorgen dat ik niet weer de verkeerde kant opga en ga weer echt even opletten (uhm dat zei ik begin deze week ook al).
__________________
All that is solid melts into air.
Oud 20-06-2003, 09:31
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
hmm ben weer gestopt met mn belachelijk strenge dieet en eet weer redelijk normaal maar val nogsteeds langzaam af

eet nu ongeveer 3 boterhammen per dag (of meer als ik een drukke dag krijg), tussedoortje (meestal iets ongezonds zoals een wafel) en normaal avondeten..
Oud 20-06-2003, 10:31
krista1988
krista1988 is offline
hoi allemaal,

jullie zeggen steeds ik weeg te veel of wat dan ook maar meestal heeft het niet te maken met hoeveel je weeg. iedereen heeft vet en dat is wel eens oneerlijk verdeeld ik denk meer hoe je eruit ziet als jullie snappen wat ik bedoel... het is niet mijn bedoeling om jullie af te kraken ofzo want ik vind mezelf ook te dik maar als je die test doet van hoeveel je mag wegen zit ik juist heel erg goed snappie?

xxx
__________________
je leeft maar een keer
Oud 20-06-2003, 11:55
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
krista1988 schreef op 20-06-2003 @ 11:31:
hoi allemaal,

jullie zeggen steeds ik weeg te veel of wat dan ook maar meestal heeft het niet te maken met hoeveel je weeg. iedereen heeft vet en dat is wel eens oneerlijk verdeeld ik denk meer hoe je eruit ziet als jullie snappen wat ik bedoel... het is niet mijn bedoeling om jullie af te kraken ofzo want ik vind mezelf ook te dik maar als je die test doet van hoeveel je mag wegen zit ik juist heel erg goed snappie?

xxx
ik snap het wel maar je zegt het niet echt duidelijk

overigens is bij mij het vet heel eerlijk over mn lichaam verdeelt, behalve dat mijn buik wat extra krijgt..
het heeft idd neit te maken met hoeveel je weegt, maar ook bijv met hoe zwaar je gebouwd bent enzo.. Ik ben redelijk zwaar gebouwd dus dat zou ik er eigenlijk ook bij moeten tellen als ik mezelf met anderen vergelijk
Oud 20-06-2003, 13:34
Verwijderd
Ik heb eigenlijk geluk wat betreft de vetverdeling over mijn lichaam. Ik heb geen slap vet, maar eerder stevig.
Mijn buik en billen (mja, van wie niet?) zijn natuurlijk wat dikker, maar het is nog in verhouding (wat een geluk ).
Heb dan ook wel wat spiertjes en kom sportief over, dus op dat vlak heb ik wel geluk (again ).
Wat minder is: in je nakie voor de spiegel staan...dan smelt de sportiviteit als sneeuw voor de zon...
Oud 20-06-2003, 14:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 22:39:
Puur water, of vruchtensappen ... voor het bijvullen van vocht zijn zelfs de frisdranken beter dan thee en koffie, het theine/kaffeine dat er in zit is namelijk vochtafdrijvend. Je hoort eigenlijk voor ieder glas thee/koffie een glas water te drinken ...

Alhoewel, ik heb een tijdje geleden ergens gelezen dat het onzin is en dat theine geen diuretische werking heeft, maar het werd dus lang wel als een feit genomen ... je weet nooit.
Is theinevrije thee wel goed dan (bijv van Zonnatura?)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-06-2003, 14:29
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
krista1988 schreef op 20-06-2003 @ 11:31:
hoi allemaal,

jullie zeggen steeds ik weeg te veel of wat dan ook maar meestal heeft het niet te maken met hoeveel je weeg. iedereen heeft vet en dat is wel eens oneerlijk verdeeld ik denk meer hoe je eruit ziet als jullie snappen wat ik bedoel... het is niet mijn bedoeling om jullie af te kraken ofzo want ik vind mezelf ook te dik maar als je die test doet van hoeveel je mag wegen zit ik juist heel erg goed snappie?

xxx
dat is het hem nou juist. veel mensen hier wegen niet eens te veel volgens al die tests, maar vinden zichzelf gewoon niet mooi genoeg (lees: te dik). ze willen daarom dus wat afvallen en niet vanwege dat getalletje op de weegschaal. het enige is dat dat getalletje op de weegschaal wel een kleine indicatie geeft van hoe het zit en of de lijnpogingen hebben geholpen of niet.
maar idd, met de bouw van je lichaam moet je ook rekening houden, al is het moeilijk te accepteren dat je nooit echt dun zult worden wanneer je nogal stevig bent van jezelf.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-06-2003, 14:42
N*A*Shezbaernon
N*A*Shezbaernon is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-06-2003 @ 15:02:
Is theinevrije thee wel goed dan (bijv van Zonnatura?)
Gewone thee is ook niet SLECHT, je moet het alleen niet bij je dagelijkse vochtinname optellen, want het gaat er zo weer uit.

Zoals je zelf schrijft, THEINEvrije thee, dus geen diuretische werking (of iig niet door de theine en die heeft toch wel het grootste effect).

Als je die niet lekker zou vinden zijn gewoon alle thee-soorten goed waar geen zwarte thee in zit, kruidenthee, maar ook alle fruitthee-soorten. Die zijn weer niet zo geweldig voor je tanden, omdat ze relatief heel zuur zijn, maar als je er niet liters van op een dag drinkt, kan het ook weinig kwaad.
__________________
Bloedserieus
Oud 20-06-2003, 14:46
MiZz TeRiOuZz
Avatar van MiZz TeRiOuZz
MiZz TeRiOuZz is offline
whaaa!
het wil niet meer lukken....
ongeveer een jaar geleden ben ik aan de pil gegaan, en is mijn lichaam eindelijk echt vrouwelijk geworden... het komt er op neer dat ik van 55 kilo (ik ben altijd al slank geweest) bij 1m69 naar 65 kilo gegaan ben... allemaal leuk en aardig, eerst gaf ik er niet om, maar na ongeveer een half jaartje ben ik gaan lijnen, omdat ik mn figuur toch leuker vond als ik wat minder woog...
ik ben dus langzaamaan 5 kilo afgevallen...toen kwam ik in een periode vol stress waarin het niet langer op kon brengen om te lijnen...nu weeg in 61 kilo, maar ik wil er toch graag nog een paar kwijt....mijn laatste pogingen willen alleen niet lukken...ik houdt het niet langer vol dan een week...

waar het op neer komt: ik wil die laatste paar kilootjes graag kwijt maar heeft iemand tips waardoor ik het langer voor kan houden???
bvd

dan ga ik nu ff skaten...

grts mizz teriouzz
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
Oud 20-06-2003, 14:50
Verwijderd
nah, dan ga ik eindelijk ook maar es reageren op dit topic .
het zal vast wel es gevraagd zijn hoor, maar heeft iemand een lijst waarop de calorieen van een heleboel producten staat?
en weet iemand hoeveel calorieen je nodig hebt op een dag? dat zal wel afhankelijk zijn van jongen/meisje, lengte leeftijd enz, maar misschien heeft iemand daar een schema van...?
Oud 20-06-2003, 14:55
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 20-06-2003 @ 15:50:
nah, dan ga ik eindelijk ook maar es reageren op dit topic .
het zal vast wel es gevraagd zijn hoor, maar heeft iemand een lijst waarop de calorieen van een heleboel producten staat?
en weet iemand hoeveel calorieen je nodig hebt op een dag? dat zal wel afhankelijk zijn van jongen/meisje, lengte leeftijd enz, maar misschien heeft iemand daar een schema van...?
Je kan op www.becel.nl de voedinsmetertest doen, dan kan je zien of je per dag genoeg binnen krijgt. Als je gaat lijnen tellen niet alleen de calorieen dus let alsjeblieft niet alleen daarop maar eet gewoon gezond en regelmatig en beweeg wat meer, dat is echt het beste.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 20-06-2003, 15:12
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
N*A*Shezbaernon schreef op 19-06-2003 @ 18:06:
Skaten is heel leuk ! En kun je ook lang volhouden ... doen .
En zoals Wishfuldreaming zegt, zwemmen, ook wandelen (serieus)
tnx...
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 20-06-2003, 15:24
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 20-06-2003 @ 15:50:
nah, dan ga ik eindelijk ook maar es reageren op dit topic .
het zal vast wel es gevraagd zijn hoor, maar heeft iemand een lijst waarop de calorieen van een heleboel producten staat?
hehe, ik vroeg een paar dagen terug precies hetzelfde.
(heb hem niet gekregen overigens dus ik kan je d'r ook niet aan helpen)
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 20-06-2003, 15:35
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
ik heb die lijst ook niet... maar als iemand hem heeft... GRAAG!!!
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 20-06-2003, 16:08
Verwijderd
Citaat:
... schreef op 20-06-2003 @ 16:35:
ik heb die lijst ook niet... maar als iemand hem heeft... GRAAG!!!
www.becel.nl daar staat die lijst. Wanneer je hebt ingevuld wat je allemaal eet, krijg je precies te zien hoeveel calorien in welk voedsel zit.
Oud 20-06-2003, 16:13
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 20-06-2003 @ 15:50:
nah, dan ga ik eindelijk ook maar es reageren op dit topic .
het zal vast wel es gevraagd zijn hoor, maar heeft iemand een lijst waarop de calorieen van een heleboel producten staat?
en weet iemand hoeveel calorieen je nodig hebt op een dag? dat zal wel afhankelijk zijn van jongen/meisje, lengte leeftijd enz, maar misschien heeft iemand daar een schema van...?
Ik zag dat je al veeel te weinig at op E&D
Lijkt me niet echt handig om dan nog calorieen te gaan tellen ook

Ik geloof dat je iets van 2400 kcal nodig hebt bij een gezond eetpratroon voor een meisje, maar het gaat niet om het aantal calorieen maar om de belangrijke stoffen die je binnen moet krijgen.
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"

Laatst gewijzigd op 20-06-2003 om 16:18.
Oud 20-06-2003, 16:22
Sandpaper Tears
Avatar van Sandpaper Tears
Sandpaper Tears is offline
Citaat:
MiZz TeRiOuZz schreef op 20-06-2003 @ 15:46:
whaaa!
het wil niet meer lukken....
ongeveer een jaar geleden ben ik aan de pil gegaan, en is mijn lichaam eindelijk echt vrouwelijk geworden... het komt er op neer dat ik van 55 kilo (ik ben altijd al slank geweest) bij 1m69 naar 65 kilo gegaan ben... allemaal leuk en aardig, eerst gaf ik er niet om, maar na ongeveer een half jaartje ben ik gaan lijnen, omdat ik mn figuur toch leuker vond als ik wat minder woog...
ik ben dus langzaamaan 5 kilo afgevallen...toen kwam ik in een periode vol stress waarin het niet langer op kon brengen om te lijnen...nu weeg in 61 kilo, maar ik wil er toch graag nog een paar kwijt....mijn laatste pogingen willen alleen niet lukken...ik houdt het niet langer vol dan een week...

waar het op neer komt: ik wil die laatste paar kilootjes graag kwijt maar heeft iemand tips waardoor ik het langer voor kan houden???
bvd

dan ga ik nu ff skaten...

grts mizz teriouzz
Je kan volgens mij ook aan de dokter een ander merk pil vragen, als het daardoor komt gaat het er denk ik wel weer af..
En anders...volhouden gaat makkelijker als je redelijk normaal blijft eten (gezond dan wel) en meer gaat bewegen-->skaten is goed!!
__________________
"Father...yes son...I want to kill you//Mother...I want to...@#$%#^****%!!!!!"
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Het Nieuwe IZSADC Topic
Type
501 17-09-2004 21:59
Lichaam & Gezondheid Niet aankomen/afvallen
Stefanie
6 08-04-2004 13:18
Psychologie Analyseer je medeforummer!
Quiana
246 28-05-2003 13:05
Lichaam & Gezondheid Snel AFvallen zonder hongergevoel.
anjali
33 06-04-2003 19:22


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.