Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2003, 10:37
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 10-10-2003 @ 07:50:
Ik denk tenminste nog, in tegenstelling tot die kortzichtige voetbalhooligan die meent mensen te kennen naar aanleiding van drie regels tekst... M.a.w: hoe weet jij nou, of ik niet toevallig aan top-(veld)- sport gedaan heb en nu wat rustiger aan ben gaan doen? Wat ik zei was, dat ik weleens starcraft op tv wilde zien, hetgeen volkomen serieus was. Daaruit volgt niet, dat ik slechts online sport. Ik speel niet eens starcraft...

Ik wilde hier eigenlijk niet eens op ingaan, maar wilde toch even het inferieur denkvermogen van den lomperik te kijk ende scouwe zetten... :/
Hoezo jij denkt na??? "kortizchtige voetbalhooligan" wie bedoel je daarmee? ik neem aan dat je mij bedoelt want je hebt je post aan mij gericht volgens mij.
En als we echt alle toernooien op tv moeten gaan uitzenden dan heb je alleen maar troep op tv.
Ik kan er niks aan doen maar vind gamen nou gewoon géén sport.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 11:27
Thomas
Thomas is offline
Waterpolo wordt te weinig uitgezonden, maar daar kijken verder ook te weinig mensen naar.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 22:11
MuayThaiFight
Avatar van MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
judo
K1
muay thai
en alle andere vechtsporten
daar mogen ze wel wat meer van laten zien
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 09:58
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 10-10-2003 @ 11:37:
Ik kan er niks aan doen maar vind gamen nou gewoon géén sport.
Das niet echt overheelijke tekst als argumentatie hè, hopelijk zie ook jij dat in. Als je weleens naar iets van de World Cybergames (WCG) gezien hebt, wat je daarnaast zelf ook weleens gedaan hebt, zou je bepaalde spellen wél als sport zien. Als je daarentegen nog nooit een goeie Koreaan starcraft hebt zien spelen... heb je echt wat gemist

In Nederland is het publiek voor starcraft weliswaar veel kleiner dan voor spellen als counterstrike en unreal tournament, wat er voor pleit om topwedstrijden daarin wél uit te zenden, maar daar ben ik weer niet zo weg van, dus wil ik die ook niet op de televee zien

Speel je weleens starcraft (of een andere RTS (AOE2, AOM) of een beetje populaire shooter (UT, UT2k3, CS)?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:38
houn
Avatar van houn
houn is offline
dat jij daar wat meer van wil zien..is misschien te begrijpen..maar daar hoeven ze toch bij Studiosport geen tijd voor vrij te maken?!
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 10:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Klopt idd dat ik het niet echt goed kan beargumenter, maar ik blijf erbij dat ze dat maar uitzenden bij zo'n gameprogramma op TMF of weet ik veel waar het op is.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 14:52
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
MuayThaiFight schreef op 10-10-2003 @ 23:11:
judo
K1
muay thai
en alle andere vechtsporten
daar mogen ze wel wat meer van laten zien
eh...K1 is geen vechtpsort.....

maar goed, ben het verder wel met je eens...maar dat doen ze toch niet, want dan gaan alle mutsen van nederland klagen dat hun kleine kindertjes al dat geweld niet aankunnen...(maar wel lekker met zn allen naar Dragon bals Z kijken he )
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 15:43
SWA
SWA is offline
Citaat:
barbelle schreef op 11-10-2003 @ 15:52:
eh...K1 is geen vechtpsort.....
waarom niet?
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 16:37
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
SWA schreef op 11-10-2003 @ 16:43:
waarom niet?
K-1 is eigenlijk een tournooi waar vechtsporten bij elkaar komen onder een vorm van bepaalde regels, maar an sich niet echt een vechtsport... Tis discussieerbaar
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:01
SWA
SWA is offline
op die manier....
geen vechtsport op zichzelf, klopt
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:13
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 11-10-2003 @ 11:44:
...maar ik blijf erbij dat ze dat maar uitzenden bij zo'n gameprogramma op TMF of weet ik veel waar het op is.
Ik hoef ook niet alles te zien, maar een verslag van het WK lijkt me een hele verfrissing van studio sport. Duurt bovendien ook maar een kwartier, afhankelijk van de gespeelde level. Éen miezerig kwartiertje per jaar om iets geheel nieuws op de televisie te brengen is toch wel op te hoesten?

Dingen die ze op TMF uitzenden worden niet serieus genomen en dat is wat de WCG juist zo probeert.

En verder denk ik ook niet dat het TMF-publiek op een starcraft-wedstrijd zit te wachten, dat wil alleen maar shots van slechte spellen met mooie graphics waar je een achterlijk dure pc voor nodig hebt en je €60 voor moet dokken.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:19
Verwijderd
Citaat:
tacidvs schreef op 11-10-2003 @ 19:13:
Ik hoef ook niet alles te zien, maar een verslag van het WK lijkt me een hele verfrissing van studio sport. Duurt bovendien ook maar een kwartier, afhankelijk van de gespeelde level. Éen miezerig kwartiertje per jaar om iets geheel nieuws op de televisie te brengen is toch wel op te hoesten?

Dingen die ze op TMF uitzenden worden niet serieus genomen en dat is wat de WCG juist zo probeert.

En verder denk ik ook niet dat het TMF-publiek op een starcraft-wedstrijd zit te wachten, dat wil alleen maar shots van slechte spellen met mooie graphics waar je een achterlijk dure pc voor nodig hebt en je €60 voor moet dokken.
Als ze voor dat een kwartiertje doen willen de dambond, schaakbond, denksportbond, sjoelbond, paalzitbond, tafelvoetbalbond, abseilbond, raftbond en al die andere vage 'sport'bonden ook een kwartiertje en zo wordt het toch heel wat. Daarom kunnen ze het maar beter bij de traditiesporten houden: voetbal, basketbal etc.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 19:43
tacidvs
tacidvs is offline
Nee, das lekkere argumentatie. De bonden die jij noemt zijn bij lange na niet zo professioneel als de WCG en bovendien is je opsomming, waaruit ik citeer: "...dambond, schaakbond, denksportbond..." niet van een niveau dat ik me daaraan ga storen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 19:48
tacidvs
tacidvs is offline
Gescheiden competities voor mannen en vrouwen afschaffen?

Is het nog geen tijd om in de sport, net als in het dagelijks leven, de barrière tussen man en vrouw te slechten? Gelijkheid, vrijheid! Broederschap laat ik in deze achterwege, u verstaat me wel als ik dat niet verder uitleg. In deze korte beschouwing zal ik even de deelkwesties van dit vraagstuk behandelen en uiteindelijk samenvatten in een voorlopige, zij het weinig verrassende, conclusie.


'Sport' is nu nog vaagjes gedefinieerd, immers, er zijn vele soorten sport. Ik beperk me nu even door ze in te delen in de volgende drie categorieën:

1 Individuele sporten
2 Teamsporten
3 Denksporten*

* Denksporten zijn dan weliswaar ook individueel, het verschil met de andere sporten is hier, dat er geen fysieke kracht bij te pas komt. (Bij de andere sporten komt dan weer wél 'mentale kracht' voor, maar dat is lastig te definiëren en ik ga er ook vanuit dat het verschil in kracht tussen man en vrouw van louter fysieke en niet van mentale aard is.) 'Mentale kracht' zal ik dan ook niet verder in de mond, dat is mijn pen, mijn toetsenbord, nemen gedurende deze beschouwing.

Te behandelen aan de hand van de drie punten:

Niveau
Ranglijst

(televisie-)aandacht (Dit kort en niet per punt)




Individuele sporten

Over de individuele sporten kan ik mijn stof zeer kort houden. In bijvoorbeeld de atletiek, bij het hardlopen is de verdeling van het totaalpodium als volgt te kenschetsen; eerst komen de Afrikaanse mannen, dan de niet-Afrikaanse, dan de Afrikaanse vrouwen, dan de niet-Afrikaanse. Vrouwen zouden hier bij een universele competitie onderaan de ranglijst bungelen. De vraag is hier niet of dat zielig is, de blanken zijn immers ook niet zielig.

Het niveau van de vrouwen zal voor zover ik dat kan overzien niet stijgen, lering trekken uit een manier van een bepaalde fysieke prestatie leveren zal door samenvoegen van de competities niet gemakkelijker over moeilijker worden. Over vechtsporten licht ik niets toe, het lijkt me reeds voldoende duidelijk.

Sporten als auto- en motor-racen zouden wel eens kunnen komen bovendrijven als vrouwen daar toegelaten werden. Het probleem hiermee is dat vrouwen sociaal-cultureel gezien weinig animo tonen voor dit soort sporten.

Sporten waar wél enige eer voor vrouwen te behalen zou zijn, ik noem er een paar: darten, snooker, biljart, curling. Wat deze sporten gemeen hebben; een geringe fysieke inspanning en een ontbreken van lichamelijk contact.



Teamsporten

Bij de teamsporten echter, is het verhaal wat ingewikkelder. Als ik even een kleine tussenindeling mag maken tussen de fysieke en de meer technische sporten, vergunt u me, zal ik deze moeilijkheid wat oplossen.

Zodra er in een teamsport, denk bijvoorbeeld aan rugby, lichamelijk contact toegestaan wordt, zijn de vrouwen in het nadeel, zij zijn immers beduidend zwakker dan mannen. Echter, bij sporten waar géén contact toegestaan is, bijvoorbeeld korfbal, is het verschil tussen mannen en vrouwen merkbaar kleiner. Sporten waarbij de sporters het mede moeten hebben van hun reactievermogen zullen dus beter toegankelijk zijn voor vrouwen. Hierbij moet ik wel aanmerken dat dit weinig zoden aan de dijk zet; de sporten die zo sterk afhankelijk zijn van kwaliteiten die vrouwen in grotere mate dan mannen hebben, zijn niet legio. Ook moet u in acht nemen, dat korfbal een slecht voorbeeld is in dit betoog; de vraag was immers of het onderscheid tussen man en vrouw in de sport opgeheven moest worden. Dit onderscheid nu, is de basis van het korfbal.



Denksporten

Hoewel ik niet al te bekend ben met deze tak van sport en ik me hier dus op glad eis begeef, zal ik de denksporten naar beste kunnen behandelen. De lezer voele zich vrij me hier te corrigeren.

Wederom maak ik hier een onderverdeling in de behandelde tak van sport, namelijk de volgende. Ten eerste zijn er de gevestigde, abstracte denksporten, als schaken, dammen en go. Hierbij wordt gesteld dat het brein van de man beter in staat zou zijn de op het bord gestelde problemen op te lossen. Hier valt voor de vrouwen wederom weinig eer te behalen.

Ten tweede noem ik u, misschien niet geheel onverwacht, de computersport. Computerspelletjes zijn tegenwoordig zo wijdverbreid en hebben zoveel spelers, dat er van een sport-tak gesproken wordt. Weer een kleine scheiding: semi-abstracte computersport, real time strategy (RTS) en reactie-computersport, shoot'm ups (schietspelletjes). Voor de eerste categorie geldt in ongeveer gelijke maat de aanname die ik maakte voor de abstracte denksporten namelijk, dat mannen beter abstract kunnen denken dan vrouwen. De shoot'm ups echter, is beduidend minder abstract denkvermogen nodig, het komt in deze discipline vooral aan op reactievermogen. Ik had eerder al gesteld dat vrouwen een lichtelijk superieur reactievermogen hebben, dat is bij hier van groot belang. Theoretisch gezien zouden vrouwen deze tak van sport kunnen beheersen, zij het niet dat wederom de sociaal-culturele wens m.b.t de tijdsbesteding van vrouwen computerspelletjes niet toelaat.



(televisie-)Aandacht voor sportende vrouwen

Zo gauw men de verschillende competities samenvoegt, verdwijnen de vrouwen uit de hogere regionen en daarmee van de televisie. 'De maatschappij´ wenst dit hoegenaamd niet, het zou niet eerlijk zijn. Dat is dan ook meteen het krachtigste argument tegen het samenvoegen van de competities. Een mediabeeld van mannen die in de sport op bijna alle fronten superieur zijn aan vrouwen, zou de positie van de vrouw niet ten goede komen.



Besluit

Ik hoop dat nu duidelijk is waarom de gescheiden competities voor mannen en vrouwen zoals die nu bestaan gehandhaafd moeten worden. Vrouwen zouden, ironisch genoeg, door hun emancipatie in de sport juist teruggezet worden in hun emancipatie.


Nawoord

Ik hoop, misschien ijdel maar toch, dat ik u aan het denken heb gezet. Is het zo wel eerlijk? Zou het niet 'eerlijker' zijn de competities wél samen te voegen?

met groet,

tacidvs
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 04:42
SWA
SWA is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 11-10-2003 @ 20:48:
Gescheiden competities voor mannen en vrouwen afschaffen?

Is het nog geen tijd om in de sport, net als in het dagelijks leven, de barrière tussen man en vrouw te slechten? Gelijkheid, vrijheid! Broederschap laat ik in deze achterwege, u verstaat me wel als ik dat niet verder uitleg. In deze korte beschouwing zal ik even de deelkwesties van dit vraagstuk behandelen en uiteindelijk samenvatten in een voorlopige, zij het weinig verrassende, conclusie.


'Sport' is nu nog vaagjes gedefinieerd, immers, er zijn vele soorten sport. Ik beperk me nu even door ze in te delen in de volgende drie categorieën:

1 Individuele sporten
2 Teamsporten
3 Denksporten*

* Denksporten zijn dan weliswaar ook individueel, het verschil met de andere sporten is hier, dat er geen fysieke kracht bij te pas komt. (Bij de andere sporten komt dan weer wél 'mentale kracht' voor, maar dat is lastig te definiëren en ik ga er ook vanuit dat het verschil in kracht tussen man en vrouw van louter fysieke en niet van mentale aard is.) 'Mentale kracht' zal ik dan ook niet verder in de mond, dat is mijn pen, mijn toetsenbord, nemen gedurende deze beschouwing.

Te behandelen aan de hand van de drie punten:

Niveau
Ranglijst

(televisie-)aandacht (Dit kort en niet per punt)




Individuele sporten

Over de individuele sporten kan ik mijn stof zeer kort houden. In bijvoorbeeld de atletiek, bij het hardlopen is de verdeling van het totaalpodium als volgt te kenschetsen; eerst komen de Afrikaanse mannen, dan de niet-Afrikaanse, dan de Afrikaanse vrouwen, dan de niet-Afrikaanse. Vrouwen zouden hier bij een universele competitie onderaan de ranglijst bungelen. De vraag is hier niet of dat zielig is, de blanken zijn immers ook niet zielig.

Het niveau van de vrouwen zal voor zover ik dat kan overzien niet stijgen, lering trekken uit een manier van een bepaalde fysieke prestatie leveren zal door samenvoegen van de competities niet gemakkelijker over moeilijker worden. Over vechtsporten licht ik niets toe, het lijkt me reeds voldoende duidelijk.

Sporten als auto- en motor-racen zouden wel eens kunnen komen bovendrijven als vrouwen daar toegelaten werden. Het probleem hiermee is dat vrouwen sociaal-cultureel gezien weinig animo tonen voor dit soort sporten.

Sporten waar wél enige eer voor vrouwen te behalen zou zijn, ik noem er een paar: darten, snooker, biljart, curling. Wat deze sporten gemeen hebben; een geringe fysieke inspanning en een ontbreken van lichamelijk contact.



Teamsporten

Bij de teamsporten echter, is het verhaal wat ingewikkelder. Als ik even een kleine tussenindeling mag maken tussen de fysieke en de meer technische sporten, vergunt u me, zal ik deze moeilijkheid wat oplossen.

Zodra er in een teamsport, denk bijvoorbeeld aan rugby, lichamelijk contact toegestaan wordt, zijn de vrouwen in het nadeel, zij zijn immers beduidend zwakker dan mannen. Echter, bij sporten waar géén contact toegestaan is, bijvoorbeeld korfbal, is het verschil tussen mannen en vrouwen merkbaar kleiner. Sporten waarbij de sporters het mede moeten hebben van hun reactievermogen zullen dus beter toegankelijk zijn voor vrouwen. Hierbij moet ik wel aanmerken dat dit weinig zoden aan de dijk zet; de sporten die zo sterk afhankelijk zijn van kwaliteiten die vrouwen in grotere mate dan mannen hebben, zijn niet legio. Ook moet u in acht nemen, dat korfbal een slecht voorbeeld is in dit betoog; de vraag was immers of het onderscheid tussen man en vrouw in de sport opgeheven moest worden. Dit onderscheid nu, is de basis van het korfbal.



Denksporten

Hoewel ik niet al te bekend ben met deze tak van sport en ik me hier dus op glad eis begeef, zal ik de denksporten naar beste kunnen behandelen. De lezer voele zich vrij me hier te corrigeren.

Wederom maak ik hier een onderverdeling in de behandelde tak van sport, namelijk de volgende. Ten eerste zijn er de gevestigde, abstracte denksporten, als schaken, dammen en go. Hierbij wordt gesteld dat het brein van de man beter in staat zou zijn de op het bord gestelde problemen op te lossen. Hier valt voor de vrouwen wederom weinig eer te behalen.

Ten tweede noem ik u, misschien niet geheel onverwacht, de computersport. Computerspelletjes zijn tegenwoordig zo wijdverbreid en hebben zoveel spelers, dat er van een sport-tak gesproken wordt. Weer een kleine scheiding: semi-abstracte computersport, real time strategy (RTS) en reactie-computersport, shoot'm ups (schietspelletjes). Voor de eerste categorie geldt in ongeveer gelijke maat de aanname die ik maakte voor de abstracte denksporten namelijk, dat mannen beter abstract kunnen denken dan vrouwen. De shoot'm ups echter, is beduidend minder abstract denkvermogen nodig, het komt in deze discipline vooral aan op reactievermogen. Ik had eerder al gesteld dat vrouwen een lichtelijk superieur reactievermogen hebben, dat is bij hier van groot belang. Theoretisch gezien zouden vrouwen deze tak van sport kunnen beheersen, zij het niet dat wederom de sociaal-culturele wens m.b.t de tijdsbesteding van vrouwen computerspelletjes niet toelaat.



(televisie-)Aandacht voor sportende vrouwen

Zo gauw men de verschillende competities samenvoegt, verdwijnen de vrouwen uit de hogere regionen en daarmee van de televisie. 'De maatschappij´ wenst dit hoegenaamd niet, het zou niet eerlijk zijn. Dat is dan ook meteen het krachtigste argument tegen het samenvoegen van de competities. Een mediabeeld van mannen die in de sport op bijna alle fronten superieur zijn aan vrouwen, zou de positie van de vrouw niet ten goede komen.



Besluit

Ik hoop dat nu duidelijk is waarom de gescheiden competities voor mannen en vrouwen zoals die nu bestaan gehandhaafd moeten worden. Vrouwen zouden, ironisch genoeg, door hun emancipatie in de sport juist teruggezet worden in hun emancipatie.


Nawoord

Ik hoop, misschien ijdel maar toch, dat ik u aan het denken heb gezet. Is het zo wel eerlijk? Zou het niet 'eerlijker' zijn de competities wél samen te voegen?

met groet,

tacidvs



wijsneus.....
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 09:09
tacidvs
tacidvs is offline
Hmm, volgens mij heb ik dat verhaal in het verkeerde topic gepost Hoogst apart. Komt waarschijnlijk doordat ik weer uitgelogd was tegen de tijd dat ik het afhad, humor...

Maar volgens mij kan het hier ook wel, ik laat het maar staan en post het lekker in die andere nog een keer, heb ik er nog wat aan
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 12:59
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
SWA schreef op 12-10-2003 @ 05:42:
wijsneus.....
anders quote je ff niet enorme lappen tekst
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 12-10-2003, 20:05
SWA
SWA is offline
Citaat:
barbelle schreef op 12-10-2003 @ 13:59:
anders quote je ff niet enorme lappen tekst
nou zown betoog (beschouwing) verdient t wel om ff gequote te worden
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:04
MuayThaiFight
Avatar van MuayThaiFight
MuayThaiFight is offline
Citaat:
barbelle schreef op 11-10-2003 @ 15:52:
eh...K1 is geen vechtpsort.....

maar goed, ben het verder wel met je eens...maar dat doen ze toch niet, want dan gaan alle mutsen van nederland klagen dat hun kleine kindertjes al dat geweld niet aankunnen...(maar wel lekker met zn allen naar Dragon bals Z kijken he )
ney maar k1 is wel een programma wat te weinig word uitgezonden... enne jah maar ze mogen wel van hun oudertjes van die vechtspellen doen op de playstation etc
Met citaat reageren
Oud 21-10-2003, 22:14
Verwijderd
Citaat:
MuayThaiFight schreef op 21-10-2003 @ 23:04:
ney maar k1 is wel een programma wat te weinig word uitgezonden... enne jah maar ze mogen wel van hun oudertjes van die vechtspellen doen op de playstation etc
Ik geloof niet dat er veel mensen naar zullen kijken. Hoewel we wel Nederlanders hebben die deze sport kunnen beoefenen is het geen bekende sport. Pas als de sport bekender wordt (en de Nederlanders zijn nog steeds goed) zal het uitgezonden worden.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2003, 17:25
phmpruim
phmpruim is offline
Citaat:
Jacco Eltingh schreef op 07-10-2003 @ 09:16:
Ik vind dat er tegenwoordig veel te veel weinig aandacht aan andere sporten als voetbal wordt besteedt. alleen aan het wielrennen wordt nog genoeg aandacht besteedt. Maar kijk is naar het tennis van tegenwoordig, vroeger werd het bijna elke dag uitgezonden, nu laten ze alleen van de grand slams nog wat zien. maar nee, tegenwoordig laten ze liever darten of poolen zien. Nu wil RTL 5 zelfs proberen het poolen net zo populair maken als het darten, nou ik vind een z'n sport al wel genoeg.
Er moet gewoon veel meer aandacht besteedt worden aan sporten als tennis, schaatsen en hockey en kunnen ze beter een ATP toernooi uitzenden dan een ganzenbord wedstrijd in Afghanistan.
hier ben ik het voor een groot deel mee eens. Alleen vind ik het overbodig kleine tennistoernooien(en dan bedoel ik: buiten Grand Slams en toernooien in NL) uit te zenden (vind ik overigens ook van veel voetbalwedstrijden).
Verder is het schaatsen vrij uitgebreidt. NK+EK+WK alround, NK+WK alround altijd uitgezonden, en daarbij ook heel veel wereldbeker.

Wat ik heel erg mis is honkbal. Nu snap ik wel dat dat geen populaire sport is in NL, en dus hoeven de competitiewedstrijden niet uitgezonden worden, maar wedstrijden van het WK (zoals vorige week) mogen wel uitgezonden worden van mij. Nu zag je niet eens samenvattingen. En de samenvattingen die je van de World Series ziet, mogen van mij ook langer dan 2 homeruns en de winnende bal.
__________________
"God houdt niet van ons omdat we waardevol zijn, wij zijn waardevol omdat God van ons houdt!"
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:31
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
er is veel te veel voetbal op tv, elke vrijdag , zaterdag, zondag weet ik hoelang op ned2, dan nog eens elke week, zo ongeveer elke dag buitenlands voetbal op rtl5, en verder nog interlands , elk stom oefenwedstrijdje wordt uitgezonden, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.. in plaats van voetbal zou er meer aandacht naar andere sporten moeten gaan
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:41
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
misshobbit schreef op 27-10-2003 @ 16:31:
er is veel te veel voetbal op tv, elke vrijdag , zaterdag, zondag weet ik hoelang op ned2, dan nog eens elke week, zo ongeveer elke dag buitenlands voetbal op rtl5, en verder nog interlands , elk stom oefenwedstrijdje wordt uitgezonden, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.. in plaats van voetbal zou er meer aandacht naar andere sporten moeten gaan
Als je wat anders wil zien zet je toch gewoon andere zender op waar andere dingen op zijn
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 27-10-2003, 15:42
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Gisteren middag trouwens genoten van de laatste wedstrijd in de World Series, eindelijk een ruime samenvatting, jammer alleen dat ze dat alleen doen bij de playoffs en niet bij andere wedstrijden gedurende het normale seizoen
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 28-10-2003, 15:35
barbara.inc
Avatar van barbara.inc
barbara.inc is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 21-10-2003 @ 23:14:
Ik geloof niet dat er veel mensen naar zullen kijken. Hoewel we wel Nederlanders hebben die deze sport kunnen beoefenen is het geen bekende sport. Pas als de sport bekender wordt (en de Nederlanders zijn nog steeds goed) zal het uitgezonden worden.
En hoe maak je een sport bekender? Juist, door er veel aandacht aan te besteden in de media.
__________________
*Work like you don't need the money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and fuck like you're beiing filmed* A.K.A Barbelle
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 09:23
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 11-10-2003 @ 10:58:
Das niet echt overheelijke tekst als argumentatie hè, hopelijk zie ook jij dat in. Als je weleens naar iets van de World Cybergames (WCG) gezien hebt, wat je daarnaast zelf ook weleens gedaan hebt, zou je bepaalde spellen wél als sport zien. Als je daarentegen nog nooit een goeie Koreaan starcraft hebt zien spelen... heb je echt wat gemist

In Nederland is het publiek voor starcraft weliswaar veel kleiner dan voor spellen als counterstrike en unreal tournament, wat er voor pleit om topwedstrijden daarin wél uit te zenden, maar daar ben ik weer niet zo weg van, dus wil ik die ook niet op de televee zien

Speel je weleens starcraft (of een andere RTS (AOE2, AOM) of een beetje populaire shooter (UT, UT2k3, CS)?
Dat ben ik met je eens. Shooters vereisen vaak zeer goede reflexen, oog-handcoördinatie en teamwork. Als je het geen sport zou noemen, zou schaken en dammen ook geen sport zijn.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 09:31
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik ben het er ook mee eens dat ze eens wat meer vechtsporten moeten laten zien. Als ze eens een keer niet de hele tijd voetbal laten zien, zenden ze soms wel eens dat softe judo uit, daar is geen donder aan. Ik wil graag jui-jitsu, tae-kwondo/karate en muay thai zien.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:10
zlatani9
Avatar van zlatani9
zlatani9 is offline
Zijn er naast voetbal boeiende sporten dan?
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 17:16
SWA
SWA is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 29-10-2003 @ 18:10:
Zijn er naast voetbal boeiende sporten dan?
heb jij geen leven dan?
__________________
wazzaa
Met citaat reageren
Oud 29-10-2003, 18:12
tss
Avatar van tss
tss is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 29-10-2003 @ 18:10:
Zijn er naast voetbal boeiende sporten dan?
tennis
__________________
;)
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 15:10
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 27-10-2003 @ 16:41:
Als je wat anders wil zien zet je toch gewoon andere zender op waar andere dingen op zijn
daar gaat het nu niet over, het gaat erom dat er te veel voetbal op tv is en dat er aan andere sporten daardoor te weinig aandacht wordt gegeven.
en bovendien, moet je eens opletten als er in de gids staat dat er op een bepaald tijdstip iets zou komen, hoevaak er dan geen voetbal voor in plaats komt.
voetbal wordt je opgedrongen, als je zondag s middags studio sport kijkt, dan komen er weer tussenstanden onder in beeld.
zulk soort dingen maken het gewoon iritant, heel dat voetbal, echt, zwaar overgewaardeerd.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Voetbal is wel volkssport nummer1 in Nederland.
Op elke school in elk bedrijf is wel iemand die aan voetbal doet of heeft gedaan.
Overschatting vind ik dus een erg groot woord, tuurlijk is der veel voetbal op TV maar gek vind ik het absoluut niet.
Ik weet niet zeker maar volgens mij de de KNVB de grooste sportbond in Nederland dat geeft toch aan dat de sport heel erg populiar is.
En dat het op een zondagmiddag voorbij komt (tussenstanden) is denk ik meer een service zodat mensen niet op teletekst hoeven te kijken.
Als er andere grote sport gebeurtenissen zijn komt dat ook onder in beeld.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2003, 16:29
misshobbit
Avatar van misshobbit
misshobbit is offline
nou ik denk niet dat de meeste mensen er blij mee waren want anders hadden ze het niet afgeschaft
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd RTL Motorsport komt eraan!
Brain-Damage
4 21-02-2005 14:37
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika uitgelegd
damaetas
34 25-07-2002 20:50
Vrije tijd NBA basketbal
TeiZ
68 13-06-2002 19:17
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.