Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2008, 11:37
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Een tijdje geleden heb ik een bril bij Pearle besteld, aan de hand van het serienummer van de bril van een kennis. De bril die zij heeft wilde ik ook graag, met dat serienummer ben ik naar de winkel gegaan. De vrouw daar zei dat ze hem voor me konden bestellen en ze vroeg of ik de glazen er direct in wilde hebben. Dat leek me wel handig, lekker snel, dus daar ben ik mee akkoord gegaan. Toen ik de winkel uitliep bedacht ik me nog dat dat misschien niet slim was, stel dat het tóch niet de goede bril was... Maar ik heb er verder niet meer bij nagedacht. Vandaag kon ik de bril ophalen, en het bleek inderdaad toch een heel andere bril te zijn. Rood, veel kleiner dat het montuur van de bril van mijn kennis en eigenlijk gewoon ronduit lelijk. Nu wil de medewerker bij Pearle andere monturen voor me zoeken waar de glazen uit die bril inkunnen, zodat ik toch een bril krijg die bij me past. Ik heb er een hard hoofd in, de glazen zijn echt heel klein en ik hou niet van kleine brillen. Dat dat iets oplevert betwijfel ik dus. Wat nu? Het serienummer waar ik om gevraagd heb hebben zij kennelijk wel goed ingevoerd, maar het is echt een heel andere bril dan de bril van die kennis. Volgens de medewerker bij Pearle rouleren de serienummers niet; ik weet zeker dat wij het goede serienummer hadden.

Ik zit niet te wachten op een bril die ik nooit ga dragen, maar ik snap dat zij in principe ook niet veel kunnen met mijn "maar het was echt een andere bril!".

Iemand ervaring hiermee?

Laatst gewijzigd op 05-06-2008 om 19:58.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2008, 16:31
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb wel bij hans anders gehad dat ze per ongeluk mijn zonnebril glazen in het montuur van mijn gewone bril hadden gestopt en andersom. De brillen waren niet even groot, dus er moesten nieuwe glazen geslepen en gekleurd worden. Dit deden ze gewoon gratis, omdat het hun fout was. Het was namelijk wel goed in de computer gezet.

Als je kan bewijzen dat het serienummer niet bij die bril hoort (vriendin meenemen?), dan lijkt het me dat ze je gewoon nieuwe glazen moeten geven.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 16:41
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik zou inderdaad je vriendin haar bril als bewijs meenemen en dezelfde bril eisen aangezien je daarvoor heb betaald. Naar jouw weten bestelde je haar bril en niet het geleverde product.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:20
Verwijderd
Ergens moet er iets fout gegaan zijn natuurlijk, maar ik zou inderdaad ook proberen om met de bril van je vriendin langs te gaan en dan te kijken wat er fout is gegaan; ze zeggen zelf dat de serienummers niet gerouleerd worden, dus als het nummer wat jij door had gegeven correct was, dan is er bij hun toch iets fout gegaan en dan horen zij dat goed te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 19:58
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hmmja, dat is wel een idee. Ik ga eens kijken of dat praktisch uitvoerbaar is, ik zie haar niet zo vaak, maar dat is wel het slimst natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 20:14
Verwijderd
hebben ze je de bril niet even in een brochure laten zien?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 22:35
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nee, maar ik heb er ook niet naar gevraagd. Het is van twee kanten een beetje stom natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 16:05
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Wij begrijpen dat je een bril hebt besteld door zelf een serienummer door te geven. Op het moment dat je zo’n specifieke bestelling doet, mag de medewerker van de winkel daar op afgaan. Je zult dan zelf moeten nagaan of het om de juiste bril gaat. Je kunt de verkoper dan ook alleen aanspreken als de desbetreffende medewerker een fout heeft gemaakt, bijvoorbeeld door het verkeerd doorgeven van het serienummer.

Zoals de situatie nu is kan de verkoper de overeenkomst nakomen (hij levert immers datgene dat besteld is) en heb je geen reden om de koopovereenkomst ongedaan te maken. Je zult er dus met de verkoper uit moeten komen door bijvoorbeeld te gaan onderhandelen.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 16:29
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Wij begrijpen dat je een bril hebt besteld door zelf een serienummer door te geven. Op het moment dat je zo’n specifieke bestelling doet, mag de medewerker van de winkel daar op afgaan. Je zult dan zelf moeten nagaan of het om de juiste bril gaat. Je kunt de verkoper dan ook alleen aanspreken als de desbetreffende medewerker een fout heeft gemaakt, bijvoorbeeld door het verkeerd doorgeven van het serienummer.

Zoals de situatie nu is kan de verkoper de overeenkomst nakomen (hij levert immers datgene dat besteld is) en heb je geen reden om de koopovereenkomst ongedaan te maken. Je zult er dus met de verkoper uit moeten komen door bijvoorbeeld te gaan onderhandelen.
De vrouw van de winkel zei zelf dat de serienummers niet gerecycled worden. Als er op het montuur van haar vriendin een serienummer staat en dat nummer is doorgegeven, dan hoort ze datzelfde montuur toch te krijgen? Lijkt mij een fout van Pearle.
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 18:18
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Wij begrijpen dat je een bril hebt besteld door zelf een serienummer door te geven. Op het moment dat je zo’n specifieke bestelling doet, mag de medewerker van de winkel daar op afgaan. Je zult dan zelf moeten nagaan of het om de juiste bril gaat. Je kunt de verkoper dan ook alleen aanspreken als de desbetreffende medewerker een fout heeft gemaakt, bijvoorbeeld door het verkeerd doorgeven van het serienummer.

Zoals de situatie nu is kan de verkoper de overeenkomst nakomen (hij levert immers datgene dat besteld is) en heb je geen reden om de koopovereenkomst ongedaan te maken. Je zult er dus met de verkoper uit moeten komen door bijvoorbeeld te gaan onderhandelen.
Kan ze de overeenkomst niet laten vernietigen op grond van dwaling?
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 18:38
Verwijderd
Citaat:
De vrouw van de winkel zei zelf dat de serienummers niet gerecycled worden. Als er op het montuur van haar vriendin een serienummer staat en dat nummer is doorgegeven, dan hoort ze datzelfde montuur toch te krijgen? Lijkt mij een fout van Pearle.
Precies, in dat geval zou ik ook zeggen dat Bloem foute informatie heeft gekregen (namelijk dat serienummers niet gerouleerd worden) en daardoor niet heeft gecontroleerd of het wel om dezelfde bril ging. Als de medewerker van Pearle had gezegd dat ze wél rouleerden, dan had ze de bril natuurlijk niet middels een serienummer besteld.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Kan ze de overeenkomst niet laten vernietigen op grond van dwaling?
Daar zat ik ook al aan te denken. Echter er is hier op dit moment nog sprake van wederzijdse dwaling, waardoor de verkoper eigenlijk geen blaam treft. (Je zou nog wat kunstgrepen kunnen proberen, maar de vraag is of het wat oplevert) Op het moment dat je de bril met type nr hebt (van die vriendin) en je kan laten zien dat dit een andere bril is met hetzelfde typenr dan is er sprake van dwaling door een onjuiste inlichting van de wederpartij (de typenr's veranderen niet). Dan zou de koop niet gesloten zijn en is de overeenkomst in principe vernietigbaar.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 18:55
Verwijderd
Zolang niet duidelijk is waar het precies fout is gegaan valt er weinig zinnigs te vertellen, denk ik zo.

Is het serienummer van de bril die je gehad hebt ook daadwerkelijk hetzelfde als die op de bril van je vriendin? (mijn excuses als dat al ergens in dit topic staat, ik heb er nogal snel doorheen gelezen).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 21:39
Verwijderd
Kan het zijn dat de twee brillen hetzelfde serienummer hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.