Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2008, 16:24
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Hallo!

Afgelopen 23 mei kreeg ik de factuur van Debitel. Ik heb via Debitel een abbonement van 11,95 p.m. bij KPN en heb daarvoor 250 belminuten. Dit abbonement is gestart per 1 maart j.l.
De factuur die ik binnenkreeg bedroeg €74.21. Dit is incl de €11,95 abbo kosten en €11,85 btw. Dit wil zeggen dat zij berekend hebben dat ik €50,41 buiten mijn bundel heb gebeld gesmst. De factuur ging over de periode 2 april t/m 2 mei.

Ik schrok toen ik de factuur kreeg. Zulke hoge bedrage heb ik nooit. het komt niet eens in de richting. Het jaar ervoor ben ik ook abbonee van Debitel geweest.
zie hieronder de bedragen die de vorige maanden in rekening zijn gebracht:

07-12-2007 Factuur € 6,95
09-01-2008 Factuur € 9,20
08-02-2008 Factuur € 3,83
07-03-2008 Factuur € 0,30
09-04-2008 Factuur € 3,20
22-05-2008 Factuur € 74,21

Die laatste ging dus over de maand april. Ik weet 100% zeker dat ik niet meer heb gebeld dan in andere maanden. Ik weet ook zeker dat ik níet naar het buitenland heb gebeld én absoluut niet mee doe met van die tv belspellen e.d.
Een specificitie heb ik niet standaard erbij zitten. Deze is inmiddels aangevraagd (waar ze ook weer €12,50 voor in rekening brengen!).

Ergens rond 23 juni verwacht ik de rekening van 2 mei t/m 2 juni.
Toen ik 23 mei achter het hoge bedrag van de maand april kwam, ben ik direct naar de website mijndebitel.nl gegaan. Op deze site werd het verbruik tot dan toe in de maand mei aangegeven. Aangegeven werd dat ik nog € 3,24 te besteden had (als ik meer zou bellen zou ik buiten mijn bundel gaan). Omdat ik al mijn vraagtekens zette bij de vorige rekening en dit nog wel erg weinig was, besloot ik zuinig aan te doen. In het weekend dat daarop volgde heb ik (dat kan ik zien in mijn telefoon) 2 minuten naar een vaste lijn gebeld (naar mn vader). Verder niets. Toen ik op maandag 26 mei mijndebitel.nl checkte was de rekening opgelopen naar €17,34 buiten de bundel (wat ik dus extra moet betalen). Zoals ik al zei heb ik in dat weekend maar 2 minuten gebeld. Alle andere gesprekken waren inkomende gesprekken (dat kan ik ook nog zien in mijn mobiel). Op donderdag 29 mei was de rekening plotseling opgelopen naar €19,28 buiten de bundel en nu naar €20,08 buiten de bundel. En dit terwijl ik dus niet gebeld heb.

Uiteraard heb ik met de klantenservice gebeld. Zij staan mij slecht te woord en alle extra kosten moet ik betalen. Er wordt gezegd dat ik maar verstandig met mijn belmanieren moet omgaan, dat ik vast de hele dag met tvspelletjes meedoe en meer van dat soort onzin.
Maar ondertussen is het een automatisch incasso en de rekening is dus al betaald.

Zijn er mensen die hier meer vertstand van hebben?
Wat kan ik in dit geval nog doen en/of hoe kan ik verder bewijzen dat ik niet heb gebeld?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik zit er erg mee...
Bedankt voor het lezen in ieder geval.

gr. Fantome
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-06-2008, 16:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ah, automatische incasso. Die kan je via je bank storneren om je geld terug te krijgen. Dan heeft Debitel zijn geld niet, en dient zich vanzelf iemand aan waarmee je wél kunt praten. Als ze eenmaal hun geld hebben gaan ze er natuurlijk een stuk minder gemotiveerd achteraan.

Overigens zou ik voordat je dat pad inslaat wel controleren waar de extra kosten vandaan komen. Blijkt het inderdaad een spookfactuur, dan zou ik stellen dat je die specificatie niet hoeft te betalen of terug krijgt, omdat in dat geval hun falende boekhouding jou noodzaakte een specificatie aan te vragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 16:35
Verwijderd
Hoe kan het dat de vorige facturen minder dan 11,95 bedragen, terwijl dat je vast abonnementskosten zijn?

Ik zou als ik jou was even op die speficatie wachten, die verschaft vast meer helderheid. Ik denk dat je nog weinig kan ondernemen als je niet weet waar ze de hoge rekening op baseren.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 16:54
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ah, automatische incasso. Die kan je via je bank storneren om je geld terug te krijgen. Dan heeft Debitel zijn geld niet, en dient zich vanzelf iemand aan waarmee je wél kunt praten. Als ze eenmaal hun geld hebben gaan ze er natuurlijk een stuk minder gemotiveerd achteraan.

Overigens zou ik voordat je dat pad inslaat wel controleren waar de extra kosten vandaan komen. Blijkt het inderdaad een spookfactuur, dan zou ik stellen dat je die specificatie niet hoeft te betalen of terug krijgt, omdat in dat geval hun falende boekhouding jou noodzaakte een specificatie aan te vragen.
Kan ik dat nu ook nog steeds sommeren? het is al ruim een week geleden?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 16:55
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Hoe kan het dat de vorige facturen minder dan 11,95 bedragen, terwijl dat je vast abonnementskosten zijn?

Ik zou als ik jou was even op die speficatie wachten, die verschaft vast meer helderheid. Ik denk dat je nog weinig kan ondernemen als je niet weet waar ze de hoge rekening op baseren.
Voor 1 maart had ik een ander abbonoment van 4,95 in de maand. en blijkbaar werden toen niet de abbokosten erbij gerekend? ik weet het anders ook niet
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 16:56
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Ik heb trouwens net weer de klantenservice gebeld. Uitgelegd van dat er 23 mei nog geld over was van mn abbonement en ik er 29 mei ruim overheen zat. Mevrouw gaf aan dat ze zag dat ík 4 minuten heb gebeld in dat weekend (wat al niet klopt, moet 2 minuten zijn) en andere bedragen zag zij niet staan.
Maar nog was het niet de schuld van Debitel, volgens deze mevrouw, dat mijn rekening zo hoog was. Al waren het 4 minuten (vaste lijn) dan nog kan het niet ineens ruim 17 euro bedragen.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:00
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kan ik dat nu ook nog steeds sommeren? het is al ruim een week geleden?
Ai, dat kan lastig worden, maar probeer het sowieso. Met het geld aan jouw kant sta je sterker omdat de noodzaak bij hen ligt, en niet bij jou.

Overigens, bel liever niet met de klantenservice. Als je e-mail gebruikt heb je het direct zwart op wit. Een mededeling dat je alleen maar vier minuten naar een vast nummer hebt gebeld in een tijd waarin je rekening € 17 steeg is een kapitale uitspraak, die bewijst dat hun administratie fout zit. Heb je dat vastgelegd, dan kun je hun eigen woorden gebruiken voor je zaak.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:10
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ai, dat kan lastig worden, maar probeer het sowieso. Met het geld aan jouw kant sta je sterker omdat de noodzaak bij hen ligt, en niet bij jou.

Overigens, bel liever niet met de klantenservice. Als je e-mail gebruikt heb je het direct zwart op wit. Een mededeling dat je alleen maar vier minuten naar een vast nummer hebt gebeld in een tijd waarin je rekening € 17 steeg is een kapitale uitspraak, die bewijst dat hun administratie fout zit. Heb je dat vastgelegd, dan kun je hun eigen woorden gebruiken voor je zaak.
Dat geld van het automatisch incasso terughalen.
Is het dan beter dat morgen nog te regelen (althans, proberen) en niet eerst de specificatie af te wachten. Zij hebben, zover ik zie staan, geen klantenservice e-mail, alleen telefoonnummer.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat geld van het automatisch incasso terughalen.
Is het dan beter dat morgen nog te regelen (althans, proberen) en niet eerst de specificatie af te wachten. Zij hebben, zover ik zie staan, geen klantenservice e-mail, alleen telefoonnummer.
Nu ja, je hebt ernstige bedenkingen bij de rekening. Daarom boek je terug. Mocht blijken dat jij ongelijk hebt, dan kun je het daarna wederom overmaken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:38
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Misschien heb je zonder het te weten toch zo'n ringtone abonnement op je telefoon... Ik werk in een telefoonwinkel en er komen soms mensen binnen met rekeningen van 800 euro alleen omdat ze één keer zo'n ringtone hebben besteld, of een smsje naar tv hebben gestuurd of wat dan ook. Die smsjes komen 9 van de 10 keer niet aan.
Belachelijk overigens dat je €12.50 moet betalen voor een specificatie. Bij andere providers kun je die gratis online bekijken!
Ik zou het bedrag niet laten storneren. Het is namelijk zo dat als je niet betaalt, je (eenzijdig) wordt afgesloten na een paar weken en dan kun je alleen nog gebeld en gesmst worden maar zelf niks meer doen.
Áls die factuur serieus niet klopt dan moet Debitel een herberekening doen en krijg je het verschil uiteindelijk weer terug op de volgende factuur. Maar als zij registreren dat er daadwerkelijk zoveel gesprekken/smsjes van jouw nummer afkomen is het jouw woord tegen dat van hen en heb je daar weinig kans op.
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:41
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Nu ja, je hebt ernstige bedenkingen bij de rekening. Daarom boek je terug. Mocht blijken dat jij ongelijk hebt, dan kun je het daarna wederom overmaken.
ahh, ik zie op de ABN site binnen 21 werkdagen. Dus dat kan nog.
Kan debitel niet gaan dreigen met deurwaarder e.d.?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Misschien heb je zonder het te weten toch zo'n ringtone abonnement op je telefoon... Ik werk in een telefoonwinkel en er komen soms mensen binnen met rekeningen van 800 euro alleen omdat ze één keer zo'n ringtone hebben besteld, of een smsje naar tv hebben gestuurd of wat dan ook. Die smsjes komen 9 van de 10 keer niet aan.
Belachelijk overigens dat je €12.50 moet betalen voor een specificatie. Bij andere providers kun je die gratis online bekijken!
Ik zou het bedrag niet laten storneren. Het is namelijk zo dat als je niet betaalt, je (eenzijdig) wordt afgesloten na een paar weken en dan kun je alleen nog gebeld en gesmst worden maar zelf niks meer doen.
Áls die factuur serieus niet klopt dan moet Debitel een herberekening doen en krijg je het verschil uiteindelijk weer terug op de volgende factuur. Maar als zij registreren dat er daadwerkelijk zoveel gesprekken/smsjes van jouw nummer afkomen is het jouw woord tegen dat van hen en heb je daar weinig kans op.
ik doe nooit mee met zulke programma's en ringtones bestellen.

maar als zij dus niet meewerken ben ik gewoon mijn geld kwijt?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:50
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Ah, automatische incasso. Die kan je via je bank storneren om je geld terug te krijgen. Dan heeft Debitel zijn geld niet.

Overigens zou ik voordat je dat pad inslaat wel controleren waar de extra kosten vandaan komen. Blijkt het inderdaad een spookfactuur, dan zou ik stellen dat je die specificatie niet hoeft te betalen of terug krijgt, omdat in dat geval hun falende boekhouding jou noodzaakte een specificatie aan te vragen.

Kun je inderdaad een bedrag laten storneren en dan heeft Debitel zijn geld niet, maar dan zal Debitel de achterstallige betaling overdragen via een incasso buro en dan is ze verder van huis. Als ik het goed begrepen heb betwist ze dat er naar bepaalde nummers is gebeld. Lijk mij vreemd meestal kun je onder je account of gegevens inloggen en je gespreks gegevens inzien. Tenmiinste bij mijn provider xs4all kan ik a la minute in real time al mijn gesprekken en internet gegevens inzien en dat klopt op de cent nauwkeurig.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:
ahh, ik zie op de ABN site binnen 21 werkdagen. Dus dat kan nog.
Kan debitel niet gaan dreigen met deurwaarder e.d.?
Dreigen kan altijd.

Als je besluit het bedrag terug te laten storten, is het misschien wel handig om het bedrag dat je denkt verschuldig te zijn aan Debitel aan ze over te maken.

Wanneer verwacht je die specificatie?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 17:57
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
ahh, ik zie op de ABN site binnen 21 werkdagen. Dus dat kan nog.
Kan debitel niet gaan dreigen met deurwaarder e.d.?
Dreigen kan altijd, maar dat betekent niet dat het ook ergens op slaat. De normale procedure na een retourzending van het geld is dat Debitel je een herinnering stuurt (ze hebben je inmiddels al een factuur gestuurd) en je opnieuw een termijn geeft om te betalen. Daarna sturen ze je een aanmaning met opnieuw een termijn om te betalen. Pas daarna zullen ze het overboeken naar een incassobureau. Storneren is altijd handig om te doen met incasso's waar je het niet mee eens bent, je krijgt dan namelijk te maken met de situatie dat Debitel nog geld van jou wil, in plaats van andersom. Zoals T_ID aangeeft is er dan iets meer motivatie vanuit Debitel om het probleem uit te zoeken.

Overigens, als het ze echt moeilijk gaan doen kun je in de veel gemeenten gratis juridisch advies krijgen bij een rechtswinkel
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 18:06
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ik doe nooit mee met zulke programma's en ringtones bestellen.

maar als zij dus niet meewerken ben ik gewoon mijn geld kwijt?

Wij geloven best wel dat jij zulke (betaal) nummers niet gebeld hebt, maar als uit die specificatie blijkt dat er toch vanaf jou telefoonnummer gebeld is geworden naar de door jou betwiste nummers en het staat op op papier (met datum, tijdstip en de betreffende nummers) dan geef ik jou weinig kans omdat Debitel niet kan nagaan of jij zelf gebeld hebt of iemand anders op jou telefoon heb laten bellen.

Je kunt indien je zeker weet dat je nooit naar betaalnummers wilt gaan bellen deze bij de meeste providers kosteloos laten blokkeren zodat het niet meer mogelijk is om via je telefoon naar bv 0900 betaalnummers te bellen.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 18:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kun je inderdaad een bedrag laten storneren en dan heeft Debitel zijn geld niet, maar dan zal Debitel de achterstallige betaling overdragen via een incasso buro en dan is ze verder van huis.
Alleen als de vordering terecht blijkt en ze die belkosten echt gemaakt heeft. Anders zinkt de zaak op het niet kloppen van de stukken, wat de vordering onterecht maakt. Deurwaarders met een onterecht vordering moet je beleefd terecht wijzen en negeren, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Maar dat is een situatie die pas weken later gaat spelen. Maanden zelfs als Debitel een bureaucratische moloch is. Al met al meer dan genoeg reden om conflicten over betalingen uit te zoeken terwijl het geld nog comfortabel op jouw rekening staat, en het aan de ander is om er vaart achter te zetten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-06-2008, 19:26
Verwijderd
Citaat:
ik doe nooit mee met zulke programma's en ringtones bestellen.

maar als zij dus niet meewerken ben ik gewoon mijn geld kwijt?
Nee, je kan het best gewoon storneren en een brief schrijven dat je hebt gestorneerd omdat de gestuurde factuur niet klopt. Zet daarin als na specificatie blijkt dat deze wel klopt, je het bedrag alsnog gaat overmaken. Die specificatie heb je wel binnen een week, als dan blijkt dat deze factuur inderdaad niet klopt. Stuur je dat terug en laat je ze een nieuwe factuur opmaken. Als zij je vervolgens afsluiten, stuur je een brief dat ze in gebreke zijn en je ze 5 werkdagen geeft de verbinding te herstellen. Doen ze dit niet, dan be-eindig je uiteraard de overeenkomst.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-06-2008, 19:39
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Wij geloven best wel dat jij zulke (betaal) nummers niet gebeld hebt, maar als uit die specificatie blijkt dat er toch vanaf jou telefoonnummer gebeld is geworden naar de door jou betwiste nummers en het staat op op papier (met datum, tijdstip en de betreffende nummers) dan geef ik jou weinig kans omdat Debitel niet kan nagaan of jij zelf gebeld hebt of iemand anders op jou telefoon heb laten bellen.

Je kunt indien je zeker weet dat je nooit naar betaalnummers wilt gaan bellen deze bij de meeste providers kosteloos laten blokkeren zodat het niet meer mogelijk is om via je telefoon naar bv 0900 betaalnummers te bellen.
Ehm, het is een loze opmerking van Debitel geweest. Meer in de zin van: "ja ehh, als u van die hoge rekeningen heeft is dat niet onze schuld, u zult wel dat en dat gedaan hebben'. Het is niet zo dat dat op een factuur staat oid.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2008, 16:42
Verwijderd
Bel kassa op, dreig daarmee..simple like that
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Nee, je kan het best gewoon storneren en een brief schrijven dat je hebt gestorneerd omdat de gestuurde factuur niet klopt. Zet daarin als na specificatie blijkt dat deze wel klopt, je het bedrag alsnog gaat overmaken. Die specificatie heb je wel binnen een week, als dan blijkt dat deze factuur inderdaad niet klopt. Stuur je dat terug en laat je ze een nieuwe factuur opmaken. Als zij je vervolgens afsluiten, stuur je een brief dat ze in gebreke zijn en je ze 5 werkdagen geeft de verbinding te herstellen. Doen ze dit niet, dan be-eindig je uiteraard de overeenkomst.
Even ter aanvulling:
Die brief verstuur je aangetekend en je maakt er een kopie van. Op deze manier heb je altijd bewijs dat je brief aangekomen is of geweigerd is, maar in dat laatste geval weet je dat in ieder geval ook.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 21:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Even ter aanvulling:
Die brief verstuur je aangetekend en je maakt er een kopie van. Op deze manier heb je altijd bewijs dat je brief aangekomen is of geweigerd is, maar in dat laatste geval weet je dat in ieder geval ook.
Mwo, aangetekend is wel overmatig formeel. Regel is toch wel dat de post in Nederland gewoon aankomt. Gekloot van interne postkamers is daarbij niet het probleem van de verstuurder.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 00:16
Verwijderd
Citaat:
Mwo, aangetekend is wel overmatig formeel. Regel is toch wel dat de post in Nederland gewoon aankomt. Gekloot van interne postkamers is daarbij niet het probleem van de verstuurder.
Punt is dat wanneer iets met handtekening retour verstuurd is, jij altijd kunt bewijzen dat je het verstuurd hebt en dat het is aangekomen bij het bedrijf. "De regel is toch wel dat de post in Nederland gewoon aankomt", daar koop je niks voor. Met dit soort dingen is het gewoon simpel: aangetekend - dus met handtekening retour - versturen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 16:43
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Een jaar geleden kreeg ik een factuur van 140 euro van debitel. Ze zeiden, dat terwijl ik in Engeland zat, ik enorm over mn beltegoed heen was gegaan. Dit kon niet aangezien ik mijn mobiel bewust niet heb gebruikt in Engeland. Toen begon er bij ons dus iets te dagen. Vervolgens bleek bij de specificatie dat het gewoon niet klopte en hebben we in totaal zo'n 80 euro teruggekregen en het abonnement gratis kunnen laten eindigen.

Het schijnt dat er meer mensen hierover geklaagd hebben en dat het aan hun 'server' ligt, dat is de KPN.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 21:47
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ Lotte: stonden er op je specificatie wel allemaal nummers die je dan 'zogenaamd' gebeld zou hebben tijdens je periode in Engeland?
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2008, 18:32
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
@ Lotte: stonden er op je specificatie wel allemaal nummers die je dan 'zogenaamd' gebeld zou hebben tijdens je periode in Engeland?
Ik weet het niet, mijn vader heeft het afgehandeld.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 18:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vader heeft het ook regelmatig gehad met debitel, dat zijn factuur totaal niet klopte. Hij smste nooit met zijn mobiel maar altijd via een programma'tje op z'n computer en toch stonden er smsjes (en veel) op die factuur. Hij is toen weggegaan bij debitel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 19:25
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hmm... ik kan niet goed nagaan of alle smsjes die erop staan kloppen omdat het de factuur is van 2 april - 2 mei, maar ik houd het deze maand allemaal goed in de gaten
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 12:56
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Uit je bericht begrijpt ConsuWijzer dat je al een gespecificeerde telefoonrekening hebt aangevraagd bij je mobiele aanbieder. Mobiele aanbieders zijn wettelijk niet verplicht (gratis) een gespecificeerde rekening te verstrekken. Wel kan het zo zijn dat je in je contract afspraken hebt staan over het leveren van een gespecificeerde rekening. Check dit dus even in je voorwaarden. Het kan ook zijn dat je via de website van jouw mobiele aanbieder jouw gespecificeerde rekening kunt bekijken. Als uit de specificatie blijkt dat de factuur niet correct is, dan moet je het volgende doen.

Stuur een brief met je klacht naar je aanbieder. Geef duidelijk aan hoe hoog het verschil is tussen de rekening en wat jij gebeld hebt en waar dit volgens jou aan ligt. Je aanbieder hoort binnen vier weken (tenzij in je contract iets anders staat) te reageren. Doet hij dit niet, of ben je niet tevreden over zijn reactie, dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie. Je hebt dan, zoals dat heet, een “geschil” met je aanbieder.

De geschillencommissie doet bindende uitspraken in geschillen tussen consumenten en aanbieders. Dat wil zeggen, uitspraken waar zowel jij als je mobiele aanbieder zich aan hebben te houden. Je aanbieder moet wel zijn aangesloten bij de geschillencommissie, dit kun je op de website van de geschillencommissie nagaan (zie:www.geschillencommissie.nl).

Zolang het geschil loopt, hoor je nog wel je rekening te betalen. Wel zou je kunnen besluiten om de factuur waarmee je het niet eens bent onder protest te betalen, of slechts het gedeelte van de factuur te betalen dat wel klopt. Let op: het risico bestaat dat wanneer je (voorlopig) stopt met betalen, je niet meer kunt bellen omdat jouw mobiele aanbieder je (tijdelijk) afsluit. Als jij niet meer betaalt, is hij namelijk niet meer verplicht om je mobiele telefonie te leveren.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:05.