Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2008, 09:34
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
De vakanties staan weer voor de deur. Uit ervaring weten wij dat er wel eens wat mis kan gaan tijdens het boeken van een vakantie of bij de uitvoering van de reis. Wij zijn benieuwd naar jullie reiservaringen. In dit topic kunnen jullie je reiservaringen kwijt. Bovendien kan ConsuWijzer je misschien wel praktisch juridisch advies geven als je een klacht hebt waar je met je reisorganisator niet uitkomt.

Als je op vakantie gaat hebben we hieronder een aantal tips op een rijtje gezet;

Voor de boeking
  • Ga na of de reisorganisator is aangesloten bij een erkende brancheorganisatie, zoals de ANVR. Hoewel dit niet direct iets zegt over de betrouwbaarheid van een reisorganisator bieden dit soort brancheverenigingen vaak wel extra waarborgen en klachtregelingen;
  • Als je een reis wilt boeken, zul je merken dat het heel gebruikelijk is om een aanbetaling te moeten doen. Ga na of er een regeling is getroffen voor het geval de reisorganisator (onverhoopt) failliet zou gaan en je toch makkelijk je aanbetaling terug kunt krijgen.
  • Als je via internet een reis boekt; zorg ervoor dat je je volledige naam, zoals deze in het paspoort vermeld staat, opgeeft. Als de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam zoals deze in het paspoort staat, bestaat de kans dat er een nieuw ticket moet worden aangevraagd/uitgeprint. Met als gevolg dat je opdraait voor de bijkomende kosten.

Na de boeking
  • Als je een klacht hebt, klaag dan ter plekke bij de reisleider. De reisleider heeft vaak een klachtformulier dat je kunt invullen, bewaar daar zelf een afschrift of kopie van;
  • Maak, als de klacht zich daar voor leent, foto’s;
  • Als je thuiskomt is het belangrijk dat je in ieder geval binnen een maand na thuiskomst de klacht indient bij de reisorganisator. In je klachtbrief kun je het beste een reactietermijn (bijvoorbeeld twee weken) opnemen zodat je, bij overschrijding van die reactietermijn, snel vervolgstappen kunt ondernemen.

Wil je alvast meer weten over je rechten bij vliegreizen, pakketreizen en boekingen van hotels, campings of appartementen? Kijk dan op ConsuWijzer.nl
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2008, 14:19
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Waarom doe je deze? Dit is niet echt reclame hoor. S.com heeft een samenwerkingsverband met consuwijzer.

Laatst gewijzigd op 24-05-2008 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 14:36
Verwijderd
Ik weet nog inderdaad dat we in een ander hotel werden gestopt dan we hadden geboekt. Als zogenaamde compensatie kregen we een flesje wijn. Wij hebben die toen niet aangenomen, maar gewoon een klacht ingediend. Thuis hebben we volgens mij 30% van de reissom teruggehad, vanwege derving van het reisgenot.

Belangrijk is dus ook dat je op je vakantie niets aanneemt als compensatie, tenzij je het natuurlijk een prima compensatie vindt.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 15:21
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Waarom doe je deze? Dit is niet echt reclame hoor. S.com heeft een samenwerkingsverband met consuwijzer.
mwah, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het idee was dat consuwijzer advies ging geven in zaken die hier kwamen. Je hoort ze echter nooit. Ohja, 1 keer in een topic van 5 maand oud. En nu openen ze een topic waar alleen zij iets aan hebben. Vreemd samenwerkingsverband zeg ik.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 17:55
Skater13
Skater13 is offline
Dat valt wel mee, ze hebben namelijk 14 berichten geplaatst en lezen wel degelijk mee in de topics naar mijn mening
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 18:36
Verwijderd
Citaat:
en lezen wel degelijk mee in de topics naar mijn mening
Maar daar hebben bezoekers van deze site niet zo veel aan.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 19:44
Verwijderd
Om verder gesteggel te voorkomen:
Dit topic is toegestaan en geen reclame. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen, de info die zij geven is best nuttig.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2008, 20:59
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Handige tips, ik heb voor de zomer een huisje geboekt in de Belgische Ardennen. Maar ik vertrouw ze er voor geen meter, gewoon door de manier van handelen daar. Maargoed, ik ga er vanuit dat het goed komt, zo niet, dan weet ik wat me te doen staat
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Handige tips, ik heb voor de zomer een huisje geboekt in de Belgische Ardennen. Maar ik vertrouw ze er voor geen meter, gewoon door de manier van handelen daar. Maargoed, ik ga er vanuit dat het goed komt, zo niet, dan weet ik wat me te doen staat
Bedenk wel dat de verstrekte informatie conform de ANVR regels zijn en dat het onder toepassing van het Nederlands recht is. Mocht je het huisje dus via een reisbureau in Nederland hebben geboekt, dan is er niets aan de hand. Heb je het zelf direct geboekt, dan kan er in hun AV staan dat het Belgisch recht van toepassing is.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 15:20
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Bedenk wel dat de verstrekte informatie conform de ANVR regels zijn en dat het onder toepassing van het Nederlands recht is. Mocht je het huisje dus via een reisbureau in Nederland hebben geboekt, dan is er niets aan de hand. Heb je het zelf direct geboekt, dan kan er in hun AV staan dat het Belgisch recht van toepassing is.
Ok, maar dat zal niet veel verschillen neem ik aan?
Ik bedoel, daar zal ook wel in staan dat ze een bepaalde kwaliteit moeten leveren e.d?
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2008, 21:15
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
mwah, ik kan me er wel iets bij voorstellen. Het idee was dat consuwijzer advies ging geven in zaken die hier kwamen. Je hoort ze echter nooit. Ohja, 1 keer in een topic van 5 maand oud. En nu openen ze een topic waar alleen zij iets aan hebben. Vreemd samenwerkingsverband zeg ik.
Deze topic is in volledig overleg gegaan, dus het is niet puur vanuit de kant van Consuwijzer afkomstig. Verder wat Dittrich zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie I dont live for this!do you?
elfje-Iona
65 08-10-2008 14:55
Verkeer & Vervoer Veenman: "Acht miljard voor spoor"
TRA
40 03-09-2007 22:56
Algemene schoolzaken Mijn kansen met Rechten
Stuuudje
8 05-08-2006 13:11
Algemene schoolzaken Gids
Apomes
2 11-03-2004 17:01
Werk, Geld & Recht Wie kan me helpen met m'n Turkse CV?
Yolcu
0 18-10-2003 19:19
Lifestyle Wat wíl je nog binnen nu en 5 jaar hebben?
S
120 21-07-2002 19:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.