Oud 02-10-2007, 16:42
Morri
Morri is offline
Ik heb de laatste tijd (of eigenlijk meer: sinds het schooljaar weer begonnen is) veel last van stemmingswisselingen. Dan voel ik me ineens zo rot en depressief, terwijl ik me een uur later weer helemaal optimistisch voel. Ik ben altijd wel onzeker geweest en ik wil nogal eens veel piekeren, maar ik heb juist het idee dat dat de laatste tijd veel beter voelt (niet als ik me weer eens heel slecht voel natuurlijk, maar over het algemeen). Ik weet dat het bij de leeftijd kan horen (ben bijna 17), maar ik word er langzaam gek van. Als ik ongesteld moet worden is het nog erger, maar het komt ook 'gewoon' voor. Ik weet niet waardoor het komt en ik heb het gevoel dat het me belemmert bij mijn dagelijks leven, dus ik wil er graag vanaf. Heeft iemand tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2007, 17:44
)Vampje(
)Vampje( is offline
Het is misschien vervelend, maar ik zou even langs je huisarts gaan.
Stemmingswisselingen horen bij de puberteit inderdaad, maar als je er zoveel last van hebt zou ik toch hulp zoeken.
Ik heb het zelf ook gehad op die leeftijd, dan kon ik uren depressief zijn om niks om vervolgens supergelukkig te zijn. (Heb ik nu trouwens nog af en toe last van en ik ben 22, dus niet meer aan het puberen). Het verpest je dagelijks leven behoorlijk idd.

Veel succes iig
Met citaat reageren
Oud 04-10-2007, 19:49
Verwijderd
Ik lig soms in bed en dan ga ik janken om helemaal niets...
Daar snap ik soms geen ene reed van.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 14:47
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
@TS: ik herken me helemaal in je verhaal.. stemmingswisselingen inderdaad, het ene moment het gevoel hebben dat ik de hele wereld aankan en dat alles supergoed gaat, en het volgende moment compleet instorten, nergens meer zin in hebben, niets meer willen.
Maarja, het zal de puberteit wel zijn
Met citaat reageren
Oud 08-10-2007, 14:55
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik heb zelf ook regelmatig last van stemmingswisselingen, hoewel de laatste tijd stukken minder...

Het kan ook aan bepaalde oorzaken qua voeding liggen.. Ik weet niet of je medicijnen slikt? En of je veel voeding consumeert waarin cafeïne zit? Dat laatste heeft bij mij namelijk heel lang stemmingswisselingen veroorzaakt..

Vooral als er dan ineens iets onverwachts negatiefs gebeurde was dat heel extreem... Ik heb het maar één keer heel extreem gehad en toen was ik gelukkig bij iemand die precies dezelfde hoeveelheid en dezelfde medicijnen slikte en net zoveel cafeïne als mij ophad, en nja, we hadden allebei op hetzelfde moment dezelfde stemming, zodat we elkaar konden steunen... Als dat niet het geval was geweest, dan had ik mezelf wss iets aangedaan Mja, geen cafeïne en alcohol drinken en geen drugs gebruiken (als je die al gebruikt) kan heel veel verschil maken
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Oud 09-10-2007, 14:06
sweetie_87
Avatar van sweetie_87
sweetie_87 is offline
Hmm ik heb het zelf ook gehad zeker rond jouw leeftijd en nu nog steeds wel eens.. (ben nu 20).
Ik denk dat het er ergens een beetje bij hoort en dat veel mensen het wel hebben.. maar het is wel vervelend. Op de momenten dat ik me wat pessimistischer of down voel probeer ik gewoon afleiding te zoeken.. of leuke dingen te doen met vrienden,vriendinnen of muziek te luisteren. Of een peukie roken...
Mag ik verder vragen waarover je dan precies onzeker bent?
Heb je het al eens met je ouders of huisarts besproken?

Laatst gewijzigd op 09-10-2007 om 14:07. Reden: edit: typo
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 15:41
InvisibleGirl
Avatar van InvisibleGirl
InvisibleGirl is offline
@ Pruts0r: dat van die cafeine vind ik wel een goede tip! Ik drink best veel thee, hoewel de laatste tijd steeds meer kruidenthee, en het kan bijgeloof zijn, maar daar word ik rustig van. Daarnaast drink ik regelmatig koffie, ik zal dat eens een tijdje schrappen. Alcohol drink ik sowieso al niet. Thanks!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 17:49
reverse
reverse is offline
ik heb zelf ook heel erg last gehad van stemmingswisselingen.. vooral toen ik stopte met verdovende middelen was ik niet meer te houden.. van het ene in het andere uiterste, meestal niet langer dan een (paar) uur en dat de hele dag door..

sinds ik sertraline (antidepressivum) slik is het wel minder geworden..
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 19:01
Morri
Morri is offline
Ik gebruik geen bijzondere medicijnen, rook niet, gebruik geen drugs, drink weinig alcohol, dus daar zal het niet aan liggen. Ik slaap wel verschrikkelijk slecht, maar dat is een beetje een de-kip-of-het-ei-verhaal, denk ik. Mijn mentor heeft me geadviseerd hulp te zoeken omdat ik eigenlijk al 3,5 niet geweldig goed in mijn vel zit, ik loop steeds weer tegen dat gebrek aan zelfvertrouwen aan. Ik ben onzeker over alles, ben nooit tevreden met mezelf etc. Ik weet alleen niet of ik hulp durf te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2007, 20:08
reverse
reverse is offline
stemmingswisselingen zijn ook niet door m'n middelengebruik gekomen, heb ze der alleen wel jarenlang mee verminderd, zelfmedicatie met drugs zeg maar.. en toen k daarmee stopte werd het dus allemaal een stuk heftiger, dat bedoelde ik..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 18:37
metallica
Avatar van metallica
metallica is offline
Het blijkt dat de pil ook invloed kan hebben op je stemming en dat je daar ook die stemmingswisselingen van kan krijgen. Dus ik weet niet of je daar miss sinds kort mee bent gegonnen
__________________
"Falling feels like flying, until you hit the ground. And everything looks beautiful, until you take a look around"
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 19:23
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
ik heb er enorm veel last van, maar dat schijnt een bijwerking te zijn van het medicijn dat ik moet slikken
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 13-10-2007, 23:22
Kou Shibasaki
Avatar van Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Ik gebruik geen bijzondere medicijnen, rook niet, gebruik geen drugs, drink weinig alcohol, dus daar zal het niet aan liggen. Ik slaap wel verschrikkelijk slecht, maar dat is een beetje een de-kip-of-het-ei-verhaal, denk ik. Mijn mentor heeft me geadviseerd hulp te zoeken omdat ik eigenlijk al 3,5 niet geweldig goed in mijn vel zit, ik loop steeds weer tegen dat gebrek aan zelfvertrouwen aan. Ik ben onzeker over alles, ben nooit tevreden met mezelf etc. Ik weet alleen niet of ik hulp durf te zoeken.
Misschien weet je mentor wel de juiste persoon waar je met je problemen heen kunt. Vooral in dit soort situaties is het vaak erg moeilijk om alleen hulp te zoeken en een klein beetje steun van andere doet vaak wonderen. Ook zou ik voor je slaapproblemen naar de huisarts gaan. Het probleem kan psychisch zijn, maar ook lichamelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2007, 19:03
sweetlover
sweetlover is offline
Had ik eerst ook.. Maar je hebt iemand nodig die je helpt structuur in je leven te geven .. misschien wel een psycholoog, maar eerder iemand die je héél erg vertrouwt
Met citaat reageren
Oud 11-11-2007, 16:44
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
De kans is groot dat het wel iets met de puberteit te maken heeft, maar dat wil nog niet zeggen dat je het niet serieus moet nemen/ of genomen moet worden. Als je je niet fijn voelt, kun je gewoon het beste hulp zoeken of er met iemand over praten.
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 13-11-2007, 18:58
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
hormonen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2007, 20:28
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik heb het ook, bij mijn geboorte is het een en ander gebeurd, waar ik pas 1 jaar geleden achter ben gekomen. Waar ik verder niets van merk, alleen ze zeggen dat dat de oorzaak kan zijn van mijn stemmingswisselingen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 16-11-2007, 07:51
Pruts0r
Avatar van Pruts0r
Pruts0r is offline
@InvisibleGirl: Heeft het gewerkt om een tijdje de thee en de koffie te schrappen? De een kan namelijk gevoeliger zijn dan de ander en het verschilt ook door hoe je op dat moment in je vel zit. Ik heb wel eens 2 of 3 liter cola op een dag gedronken en nergens last van gehad, maar ben ook wel eens helemaal bang geworden toen ik maar 1 liter ophad.

@Morri: Niet alleen alcohol, drugs of medicijnen kunnen de oorzaak zijn hoor. Cafeïne sluipt er ook heel erg in. Best kans dat je daardoor stemmingswisselingen hebt. Vooral als je onzeker bent, veel cola drinkt en dan na gaat denken over je problemen. Juist dán raken mensen (is mijn ervaring) in die stemmingswisselingen. Ik heb dat zelf ook meegemaakt hoor, anderhalve dag lang, met z'n tweeën tegelijk en nja, er waren mensen waarmee ik over die dag heb gepraat (gelukkig waren we met z'n tweeën, anders hadden we onszelf wss dingen aangedaan), en heel veel mensen bleken ook wel vaker een soort van onverklaarbare stemmingswisselingen gehad, en wisten na dat verhaal dat dat dus door cafeïne kwam.
__________________
Stop living in the past, live for the future!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-11-2007, 09:19
Verwijderd
Citaat:
De kans is groot dat het wel iets met de puberteit te maken heeft, maar dat wil nog niet zeggen dat je het niet serieus moet nemen/ of genomen moet worden. Als je je niet fijn voelt, kun je gewoon het beste hulp zoeken of er met iemand over praten.
Wat zij zegt.
Ik heb me op die leeftijd ook zo gevoeld, en ondanks dat ik nog steeds heel onzeker ben heb (bijna) alleen nog maar last van stemmingswisselingen als ik PMS.

Ik weet niet hoe je thuissituatie is, maar heb je het al met je moeder besproken? De kans bestaat dat zij precies hetzelfde heeft gehad toen ze 17 was.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 19:14
*bleep*
Avatar van *bleep*
*bleep* is offline
Daar heb ik ook best wel veel last van... Denk dat het gewoon de leeftijd is, ben ook 17...
Heb soms ook tegenstrijdige gevoelens tegelijk, dat ik me bijvoorbeeld enorm klote voel maar tegelijkertijd heel gelukkig ben...best verwarrend.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2007, 22:29
Wintran
Avatar van Wintran
Wintran is offline
Een ritme opbouwen werkt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2007, 23:39
Ehren18
Avatar van Ehren18
Ehren18 is offline
Bij veel van m'n vrienden merk ik zulke stemmingswisselingen ook vaak, maar zelf heb ik er echter niet echt last van gehad. De enige stemmingswisseling die ik ken is van 'gewoon' naar blij/vrolijk/optimistisch, dat mijn stemming plotseling naar negatief omslaat heb ik eigenlijk nooit gehad. Veel van m'n vrienden zijn hier ook jaloers op en die menen dat dit komt doordat ik enorm goed alles kan relativeren in combinatie met geduld en in de juiste context kan zien.
Tuurlijk ben ik niet altijd blij en vrolijk, maar als ik pessimistische gedachten of gevoelens voel op komen kan ik ze vrij makkelijk en snel weer omzetten naar gewone gedachtes. Hebben jullie niet dat jullie dmv relativeren je eigen trieste stemming weer 'om kunnen zetten' ?
Met citaat reageren
Oud 29-11-2007, 08:10
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Heb ik ook gehad. Toen ik ouder werd, werd ik ook veel rustiger en daardoor werden de stemmingswisselingen minder erg en uiteindelijk verdwenen ze.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2007, 12:01
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Kán duiden op een dysthyme stoornis?
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2007, 00:55
crazy88
Avatar van crazy88
crazy88 is offline
Huisarts of misschien een schoolpsycholoog.
Ik herken je verhaal ook, heb hetzelfde probleem, huisarts zegt dat het aan de pil kan liggen. En natuurlijk de dingen die je tot nu toe meegemaakt hebt. Die tellen voor een groot deel mee.
Ik was eerst ook onzeker, maar ik heb nu een punt bereikt in mijn leven dat ik me niet meer bezighoud met zulke dingen. Soms heb ik nog stemmingswisselingen en dan ben ik meteen opgefockt door wat iemand zegt of doet. Echt vreemd. Maar er is geen middel tegen, gewoon proberen optimistisch te blijven en leuke dingen doen. Niet anti depresiva nemen hoor. Dat maakt het alleen maar erger, ik ken mensen die er aan verslaafd zijn geraakt maar dat is gewoon troep. Naja hoop je geholpen te hebben op deze manier.
__________________
na regen komt zonneschijn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Heftige Stemmingswisselingen.
Mandii--xx
4 17-11-2010 13:39
Psychologie Extreme Onverklaarbare Stemmingswisselingen
hopla16
3 16-04-2008 10:16
Psychologie Stemmingswisselingen
Daantje_0705
27 26-06-2004 13:10
Psychologie stemmingswisselingen?
knak
46 05-04-2003 13:43
Psychologie Stemmingswisselingen......
Nena21
58 02-04-2002 10:51
Lichaam & Gezondheid Stemmingswisselingen als bijwerking van de pil.
Iotje
0 02-04-2002 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.