Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2007, 21:01
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Oké hier hebben jullie misschien nog nooit van gehoord, maar ik zit er enorm mee.
Laten we hopen dat geen enkel van mijn spioneer-subjecten hier op het forum zitten.

Het zit namelijk zo, ik ben verslaafd aan het opzoeken van mensen die ik bedreigend vind, exen, liefjes van exen, meisjes die mijn huidige vriend kent waarvan hij zegt dat hij ze knap vind, of zijn vorige vlammen... ik zoek en zoek tot ik alle informatie heb die ik kan vinden en dan check ik elke dag of er nieuwe is. Het maakt me GEK, want het maakt me alleen nog maar gefrustreerder en jaloerser. Maar ik ben zo nieuwsgierig, kennis betekent echt macht voor mij.
Ik denk dat het komt omdat ik erg onzeker ben en een sterke vergelijkingsdrang heb.

Ik wil er echt mee stoppen, maar ik weet niet hoe, bij elk nieuw stukje informatie begin ik weer...Het begint me vooral tegen te steken omdat ik erg dicht bij mijn spioneer-subject kom en bang ben door de mand te vallen.

Ik heb een neiging tot vreemde verslavingen, heb vandaag ontdekt dat deze er ook eentje is en ik wil er vanaf, waarschijnlijk herkent niemand dit, maar tips zijn toch welkom.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2007, 21:14
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Heb ik ook maar ik ben niet onzeker en heb geen sterke vergelijkingsdrang. Ik denk dat het gewoon een soort van power-abuse is.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:33
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
Heb ik ook maar ik ben niet onzeker en heb geen sterke vergelijkingsdrang. Ik denk dat het gewoon een soort van power-abuse is.
hmm, ik zou niet verwacht hebben dat een man zich hier mee bezig houdt
power-abuse is het bij mij ook een beetje ja...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:42
Verwijderd
Ik zoek ook van alles op over mensen.

Maar bij mij is het niet zo zeer 'spioneren', maar meer de combinatie interesse + verveling. Ik vergaar informatie relatief snel als ik erin geinteresseerd ben en lees dan bijv. even snel 10 pagina's aan reacties van iemand's hyves of zoek even op waar iemand op school was of dat ik via google nog iets kan vinden over iemand (bijv. op basis van e-mail adres, naam of nickname).

Het is bij mij ook een beetje een privacy-iets. Ik ben altijd geinteresseerd in de sporen die mensen onbewust achter laten (ook buiten internet om).

PS:
Stoppen lukt mij ook niet. Ik wijt het vooral aan nieuwsgierigheid. Heb ook helemaal niet de behoefte om informatie te misbruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:51
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Mja, samen met de jaloezie op zich kwelt het mij enorm. Ik dacht ook dat het puur nieuwsgierigheid was, maar nu voedt het mijn jaloezie als het ware.

Voor mijn vriend is dit ook vermoeiend, want hij kan natuurlijk niet aan al mijn buitensporige verwachtingen voldoen, en ik weet dat, maar blijf toch gefrustreerd achter.

Nuja, ik ben al blij dat ik niet de enige ben.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Mja, samen met de jaloezie op zich kwelt het mij enorm. Ik dacht ook dat het puur nieuwsgierigheid was, maar nu voedt het mijn jaloezie als het ware..
Dat is zeker een probleem en ik begrijp wel hoe het voelt (als ik jaloers word, dan kan ik ook uren besteden aan het uitzoeken wie de ander nu is).

Maar in feite heb je daar niks aan. Je moet leren los te laten en dingen voor jezelf te gaan doen. Het makkelijkste is het om afleiding te zoeken.

Zorg er bijvoorbeeld voor dat je niet te vaak alleen thuis bent. Ga naar vrienden of ga sporten. Doe iets nuttigs met je tijd en dan zal je vanzelf ook minder moeite (kunnen) steken in het uitzoeken van allerlei details.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2007, 23:02
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Dat is een goed punt

Ik heb mezelf toen ik dit topic startte erop betrapt dat ik in alles aan het wegzinken was, en als het weer zo ver komt de volgende keer, ik gewoon iets anders moet gaan doen, want als ik weer mezelf ben geworden lijkt alles waar ik me druk om maakte zo banaal..

Bevestiging is mijn grootste probleem denk ik, omdat ik weet dat ik er niet zo'n nood aan zou moeten hebben, dat die nood nooit geheel vervuld zal worden. Dit zorgt voor enorme tweestrijd in mezelf, die telkens extremer wordt, tot ik mezelf soms wil kapot maken.

Dat spioneren van me is misschien en wanhopige poging tot controle.

(ik ben nu wel alles een beetje door elkaar aan het gooien, maar m'n hoofd is nu ook niet echt een geordende plek)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 11:54
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
dankje het enige waar ik mijn tijd mee zou kunnen verdrijven is studeren, wat ik eigenlijk ook te weinig doe voor afspreken en sporten enzo heb ik geen tijd
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 13:18
Verwijderd
Doet me denken aan de film folowing.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
voor afspreken en sporten enzo heb ik geen tijd
Nou ja, als je wel tijd hebt om van alles over mensen uit te zoeken, kan je toch ook iets anders doen?

Studeren is niet echt afleiding.. meer een kwelling
Met citaat reageren
Oud 12-12-2007, 18:14
Verwijderd
Je zegt dat kennis voor jou macht is. Maar als ik dit zo lees geeft dit jou niet echt bepaald een machtig gevoel. Het helpt geen ene flikker, je geeft er jezelf alleen maar een beroerd gevoel mee.
Klinkt stom, maar doe het gewoon niet. Maak die afspraak met jezelf om het om te beginnen eens een paar dagen te laten. Stel iets leuks in het vooruitzicht als je je aan die afspraak houdt.
En bedenk ook waarom je het niet meer doet: zodat je meer tijd hebt voor leuke dingen, zodat je niet meer onzeker wordt over exen of wat dan ook.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2007, 13:57
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Inderdaad, ik heb het nu een paar dagen gelaten en dingen ervan verwijderd, en ik voel me al beter


heeft iemand misschien ook tips ivm ziekelijke jaloezie?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2007, 11:38
Verwijderd
Gevonden op google


Het groene monster van Jan Verhulst.

Vrijwel iedereen kent het fenomeen jaloezie uit eigen ervaring. Hoewel het een alom bekend verschijnsel is, lijkt jaloezie in verschijnings- en uitingsvorm sterk gebonden te zijn aan tijd en cultuur. In de tijd voor de seksuele revolutie was jaloezie een 'normaal' verschijnsel. Tijdens en na deze periode gold jaloezie als een teken van neuroticisme, bezitterigheid, of emotionele onrijpheid. Vandaag de dag lijkt jaloezie weer te mogen. De uitspraak dat 'wie niet jaloers is, niet bemint' wordt weer meer en meer geciteerd en series zoals Jerry Spinger zijn vrijwel geheel gebaseerd op jaloezie.
Hoewel jaloezie als uitingsvorm en intensiteit enorm kan variëren, zijn de gevolgen veelal zonder uitzondering negatief. Stukgelopen of verwrongen relaties, depressie en agressie (variërend van verdachtmakingen en scheldpartijen tot moord) zijn niet zelden het resultaat.
Dit boek biedt een effectieve manier om te leren omgaan met jaloezie. In het eerste hoofdstuk gaat Jan Verhulst in op de verschillende definities en theorieën van jaloezie. In het tweede hoofdstuk schetst hij de relatie tussen persoonlijkheidstrekken en jaloezie. In het derde hoofdstuk zijn verschillende tests opgenomen waarmee de lezer in staat wordt gesteld zich een beeld te vormen van zijn of haar eigen mate van jaloezie. Het vierde hoofdstuk, ten slotte, handelt over de praktisch omgang met jaloezie: het bevat vele tips en adviezen om jaloezie onder controle te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2007, 18:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
]Ik denk dat het komt omdat ik erg onzeker ben en een sterke vergelijkingsdrang heb.
Als je dit al weet, waarom vraag je dan eigenlijk nog naar een oplossing? Een portie zelfvertrouwen, met airmiles, en hoppa.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 10:10
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Ik zou zeggen, stop ermee. Iedere keer als je het wil doen gewoon niet doen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2007, 12:52
iebke*
Avatar van iebke*
iebke* is offline
Heb ik ook... Het is idd een soort controledrang volgens mij... Misschien ben je net als ik ooit bedrogen geweest, en denk je dit nu te voorkomen door van zoveel mogelijk op de hoogte te zijn ect.. zodat je je eigen niets kan verwijten, bij mij ligt het toch hieraan.. Het proberen niet te doen is idd een moeilijke oplossing, want hoe minder je het doet, hoe groter de drang is :-) Een andere bezigheid zoeken lijkt me idd de beste oplossing, zo denk je er minder aan..
__________________
My imaginary friend thinks you have serious problems....
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:18
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
Gevonden op google

[afbeelding]
Het groene monster van Jan Verhulst.

Vrijwel iedereen kent het fenomeen jaloezie uit eigen ervaring. Hoewel het een alom bekend verschijnsel is, lijkt jaloezie in verschijnings- en uitingsvorm sterk gebonden te zijn aan tijd en cultuur. In de tijd voor de seksuele revolutie was jaloezie een 'normaal' verschijnsel. Tijdens en na deze periode gold jaloezie als een teken van neuroticisme, bezitterigheid, of emotionele onrijpheid. Vandaag de dag lijkt jaloezie weer te mogen. De uitspraak dat 'wie niet jaloers is, niet bemint' wordt weer meer en meer geciteerd en series zoals Jerry Spinger zijn vrijwel geheel gebaseerd op jaloezie.
Hoewel jaloezie als uitingsvorm en intensiteit enorm kan variëren, zijn de gevolgen veelal zonder uitzondering negatief. Stukgelopen of verwrongen relaties, depressie en agressie (variërend van verdachtmakingen en scheldpartijen tot moord) zijn niet zelden het resultaat.
Dit boek biedt een effectieve manier om te leren omgaan met jaloezie. In het eerste hoofdstuk gaat Jan Verhulst in op de verschillende definities en theorieën van jaloezie. In het tweede hoofdstuk schetst hij de relatie tussen persoonlijkheidstrekken en jaloezie. In het derde hoofdstuk zijn verschillende tests opgenomen waarmee de lezer in staat wordt gesteld zich een beeld te vormen van zijn of haar eigen mate van jaloezie. Het vierde hoofdstuk, ten slotte, handelt over de praktisch omgang met jaloezie: het bevat vele tips en adviezen om jaloezie onder controle te krijgen.
Geweldig! dankje!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2007, 09:20
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
Heb ik ook... Het is idd een soort controledrang volgens mij... Misschien ben je net als ik ooit bedrogen geweest, en denk je dit nu te voorkomen door van zoveel mogelijk op de hoogte te zijn ect.. zodat je je eigen niets kan verwijten, bij mij ligt het toch hieraan.. Het proberen niet te doen is idd een moeilijke oplossing, want hoe minder je het doet, hoe groter de drang is :-) Een andere bezigheid zoeken lijkt me idd de beste oplossing, zo denk je er minder aan..
Het is inderdaad zo alleen vermindert de drang wel naarmate ik het meer kan weerstaan, of minder waarde aan hecht.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-12-2007, 00:09
SimonP
Avatar van SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Oké hier hebben jullie misschien nog nooit van gehoord, maar ik zit er enorm mee.
Laten we hopen dat geen enkel van mijn spioneer-subjecten hier op het forum zitten.

Het zit namelijk zo, ik ben verslaafd aan het opzoeken van mensen die ik bedreigend vind, exen, liefjes van exen, meisjes die mijn huidige vriend kent waarvan hij zegt dat hij ze knap vind, of zijn vorige vlammen... ik zoek en zoek tot ik alle informatie heb die ik kan vinden en dan check ik elke dag of er nieuwe is. Het maakt me GEK, want het maakt me alleen nog maar gefrustreerder en jaloerser. Maar ik ben zo nieuwsgierig, kennis betekent echt macht voor mij.
Ik denk dat het komt omdat ik erg onzeker ben en een sterke vergelijkingsdrang heb.

Ik wil er echt mee stoppen, maar ik weet niet hoe, bij elk nieuw stukje informatie begin ik weer...Het begint me vooral tegen te steken omdat ik erg dicht bij mijn spioneer-subject kom en bang ben door de mand te vallen.

Ik heb een neiging tot vreemde verslavingen, heb vandaag ontdekt dat deze er ook eentje is en ik wil er vanaf, waarschijnlijk herkent niemand dit, maar tips zijn toch welkom.

Probeer te realiseren dat als je je leven gaat wijden aan anderen, je je eigen vergeet. . .
__________________
Het leven is een eeuwige repititie waarbij de voorstelling nooit plaats vindt
Met citaat reageren
Oud 24-12-2007, 10:32
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
Probeer te realiseren dat als je je leven gaat wijden aan anderen, je je eigen vergeet. . .
Dat is waar, dankje
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 11:51
SimonP
Avatar van SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Dat is waar, dankje
gebeurt dat wel eens, dan?; dat je jezelf vervwaarloosd omdat je er naar je gevoel te veel mee bezig bent?
__________________
Het leven is een eeuwige repititie waarbij de voorstelling nooit plaats vindt
Met citaat reageren
Oud 25-12-2007, 21:16
Ivoor
Avatar van Ivoor
Ivoor is offline
Citaat:
gebeurt dat wel eens, dan?; dat je jezelf vervwaarloosd omdat je er naar je gevoel te veel mee bezig bent?
nee, ik geef dan teveel aandacht aan dingen die het niet waard zijn denk ik
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:01.