Oud 06-07-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Fainne schreef op 29-06-2005 @ 17:15 :
Waarom zeiden ze niet, ze vonden bijna alles zwak, eigenlijk hebben ze me gewoon in m'n gezicht uitgelachen en vernederd.

Trouwens het merendeel van de mensen liepen huilend naar buiten.
Ik inclusief.
Wat klote...
Nee, in Antwerpen wist ik zelf al dat ik geen schijn van kans had, maar ze gaven nog tips. Volgens mij waren ze verbijsterd dat ik dag 2 nog het lef had om terug te komen ^^ Maar ja, ik stond dan ook als hobbyist tussen getalenteerde mensen die al jaren van opleiding achter de rug hadden, ik had niet eens de illusie dat ik het zou halen. Ik heb de 2 dagen volgemaakt om bij te leren.
Achteraf stonden we nog te lachen met de commentaar enzo en stonden we met een leraar te praten en toen zei ik voor de grap dat ze nog spijt zouden krijgen als ik erg beroemd zou worden Intussen heb ik mijn voorbereidend jaar aan een andere academie achter de rug, ga ik volgend jaar schilderen, heb complimenten van mijn leraren gekregen en heb aan 3 exposities meegedaan. Ik heb zelfs langer in de ABN AMRO mogen hangen dan nodig was .
Niet teveel van aantrekken, uiteindelijk gaat het om wat je zelf wil en doet. Nadeel is dat je opeens zoveel meer aandacht krijgt als je op een academie zit (nu, als je het doet natuurlijk niet, maar wel voor diegene die het niet doet). Dan is je werk opeens veel interessanter omdat je er voor leert (terwijl ik het merendeel van die werken al voordat ik op school zat had gemaakt)

Succes diegenen die nog zouden moeten en diegenen die op de uitslag wachten, proficiat zij die geslaagd zijn.
Woezel, de Academie voor Schone Kunsten? Mooie school he? Tenminste, dat vind ik Nu is mijn huidige academie dat ook wel, maar die wordt gerestaureerd dus nu zitten we in het oude ziekenhuis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-07-2005, 17:38
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 06-07-2005 @ 15:14 :
geslaagd in antwerpen
O, kom je naar Antwerpen? Gezellig

Is die toelatingsproef al gedaan voor alle 'soorten', (ook voor mode bedoel ik) Een vriendin van mij doet daaraan mee en ik hoop zo hard dat ze toegelaten is

Ik was ook nog van plan om mee te doen, om dezelfde reden als Mutant, maar je moest je blijkbaar op voorhand inschrijven

Laatst gewijzigd op 06-07-2005 om 17:40.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:41
Verwijderd
Citaat:
doezel schreef op 06-07-2005 @ 17:38 :
O, kom je naar Antwerpen? Gezellig

Is die toelatingsproef al gedaan voor alle 'soorten', (ook voor mode bedoel ik) Een vriendin van mij doet daaraan mee en ik hoop zo hard dat ze toegelaten is

Ik was ook nog van plan om mee te doen, om dezelfde reden als Mutant, maar je moest je blijkbaar op voorhand inschrijven
Klopt, ik heb daar toen nog een dagje Antwerpen voor moeten uittrekken van te voren.
De toelatingsexamens waren volgens mij allemaal na het weekend van Werchter, maar er komen er nog in september dacht ik. Staat vast op de site.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 06-07-2005 @ 17:41 :
Klopt, ik heb daar toen nog een dagje Antwerpen voor moeten uittrekken van te voren.
De toelatingsexamens waren volgens mij allemaal na het weekend van Werchter, maar er komen er nog in september dacht ik. Staat vast op de site.
Ah ja, 6 en 7 september zie ik. Dat valt mee, dan heb ik voorlopig nog niks te doen dus tenzij ik dan moet werken ga ik wel denk ik
Met citaat reageren
Oud 06-07-2005, 20:15
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Ik ga waarschijnlijk niet naar Antwerpen hoor
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 10:33
Verwijderd
Jammer, Antwerpen is heel leuk. Waar ben je nog toegelaten?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 11:38
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Naja Antwerpen lijkt mij eigenlijk niet zo leuk tis de enige toelating die ik al heb gedaan.
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 12:31
Verwijderd
Ja, ik moet wel toegeven dat bijvoorbeeld Gent mij ook een heel leuke stad lijkt. Maar ik blijf toch hier.

Of ging het om de academie zelf?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:38
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Ik zou dan toch maar eens opschieten met toelating op andere academies, woezel.
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 13:43
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
naja, ik krijg maar geen post van St joost. Net nog gebeld, vonden het ook raar.
Gent is in september weer.

Maar ik ga misschien een 7de /voorbereidend jaar doen.
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:10
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Hebben jullie het nu over de Academie van Schone Kunsten van antwerpen? en jullie zijn allemaal Nederlanders die dan naar belgië gaan? Vind ik best raar, ik zou mezelf echt nooit naar Nederland zoeken voor een Hogeschool. Of zijn jullie dan toch belgen?

Ik heb m'n brief nog altijd niet gehad, is nochtans opgestuurd met prior maar hij is nu al 4 dagen te laat Dus hebben we maar gebeld en ze hebben me meegedeeld dat ik geslaagd ben met mooie cijfers
Omdat het voor Vrij Grafiek was, dus een zeer onzekere richting, totaaal anders dan mijn richting van vorig jaar, twijfelde ik nogal. Dus met eventueel nog een bijkomde proef ga ik overstappen naar Visuele Communicatie. Dan gaan er ook veel meer leerlingen zijn, 70, tegenover vrije grafiek daar zaten er maar 4. Inclusief een man van 29 die al een expositie had gedaan maar nog nooit iets van kunst, hij was zo verwaand en kinderachtig, wou meer aan het woord zijn dan de leerkracht zelf hij irriteerde mij enorm daar zou ik echt niet mee in de klas willen zitten. het viel mij op dat er in Gent allemaal rond dezelfde leeftijd waren en in Hasselt een paar van + 40 enzo.
De bruisende vrije sfeer die in Gent hing was er ook niet in Hasselt
En het waren maar rare mensen.. raar op een vervelende manier. dan want kunstzinnige mensen zijn natuurlijk altijd wel ene beetje raar.
Maar misschien is het maar schijn, zoals Gent een schone schijn ophield.

Eigenlijk geloof ik nog altijd niet dat ik goed ben in Kunst maar ik ben goed in niets anders. Het komt door de teleurstelling van gent en mijn lage GIP (58) dat ik niet weer of ik kan slagen in Hogeschool. Ik heb echt te weinig zelfvertrouwen. de enige richting die ik geschikt voor me vond was Grafiek en Illustratie maar die heb je nergens anders dan in gent, dan moet het al vormgeving worden. Antwerpen daar had ik ook een proef maar daar ben ik niet naartoe geweest ik voelde me kapot door Gent. En ze leken me zo bekrompen.

sorry, dit wou ik even kwijt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:18
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Ten eerste , ik ben belgische
ten tweede, ik snap niet goed over welke school je het hebt? (waar je geslaagd bent, welke school in gent..)
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 16:50
Verwijderd
Ik heb beide nationaliteiten, maar ik ga al sinds mijn 7e naar Belgische scholen en woon officieel in België (alhoewel ik in het weekend in Nederland verblijf). Buiten dat, als je op de grens ofzo woont, lijkt het me logisch dat je verder kijkt dan Nederland of België (al zou ik zelf niet naar Nederland gaan).
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:25
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
woezel schreef op 07-07-2005 @ 16:18 :
Ten eerste , ik ben belgische
ten tweede, ik snap niet goed over welke school je het hebt? (waar je geslaagd bent, welke school in gent..)
St-Lucas Gent heeft me geweigerd, de provinciale hogeschool in Hasselt heeft me toegelaten. En ik ging normaal nog een proef doen in De Karel de Grote Hogeschool (oftewel St-Lucas) in Antwerpen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 17:26
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
Citaat:
Mutant schreef op 07-07-2005 @ 16:50 :
Ik heb beide nationaliteiten, maar ik ga al sinds mijn 7e naar Belgische scholen en woon officieel in België (alhoewel ik in het weekend in Nederland verblijf). Buiten dat, als je op de grens ofzo woont, lijkt het me logisch dat je verder kijkt dan Nederland of België (al zou ik zelf niet naar Nederland gaan).
ha, ik snap het
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 18:46
Nietzman
Avatar van Nietzman
Nietzman is offline
Oi.

Als al die Belgen net zo'n geil Vlaams accent hebben als de Vlaamse bij ons op de Academie, zijn ze bij ons van harte welkom hoor. .
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:14
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
nou ga ik meteen met n vlaams accent praten
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Nietzman schreef op 07-07-2005 @ 18:46 :
Oi.

Als al die Belgen net zo'n geil Vlaams accent hebben als de Vlaamse bij ons op de Academie, zijn ze bij ons van harte welkom hoor. .
Het hangt ervan af uit welke provincie ze komen natuurlijk, het accent wil nog wel eens verschillen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 19:25
Verwijderd
Citaat:
snarl schreef op 07-07-2005 @ 19:14 :
nou ga ik meteen met n vlaams accent praten
Hollanders kunnen dat niet. Echt niet. Je hoort direct dat er iets niet klopt
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 21:19
snarl
Avatar van snarl
snarl is offline
achja dan verleid ik nietzman wel met mn andere charmes.
__________________
■■ fuzzy logic
Met citaat reageren
Oud 07-07-2005, 22:19
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
doezel schreef op 07-07-2005 @ 19:25 :
Hollanders kunnen dat niet. Echt niet. Je hoort direct dat er iets niet klopt

nou veel mensen vinden dat mn vriend al best vlaams praat (hij is nederlander)
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 12:20
Rosalien
Avatar van Rosalien
Rosalien is offline
Wilde me tijdje geleden aanmelden voor het toelatingsbgebeuren voor CMD van St. Joost in Breda.
Maar toen kreeg ik te horen dat het was afgeschaft en dat je geen toelatingsgesprek/opdracht en portfolio meer hoefde te doen...best chill!
Maar aan de andere kant ook weer minder want zo krijg je misschien meer mensen op school die het na 1 jaar voor gezien houden omdat ze het toch niet zo leuk vonden.

Heeft iemand hier nog meer over gehoord? Want heb al verhalen zien staan over mensen die nog wel het toelatingsgesprek hebben gehad, en het begin van het jaar..
__________________
When things don't go right, turn left
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 14:19
Verwijderd
Citaat:
woezel schreef op 07-07-2005 @ 22:19 :
nou veel mensen vinden dat mn vriend al best vlaams praat (hij is nederlander)
Trap daar maar niet in. Ik ben op Vlaamse scholen opgegroeid en woon in Nederland. Ik pas mijn taalgebruik aan in Jij/Je/Jouw en Gij/Ge/Uw enz, ik heb echt een woordgebruik voor in België en een voor in Nederland. Maar in Nederland blijf ik een Belg en in België een Nederlander. Grensgevallen zijn in beide landen de pineut ^^.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2005, 18:59
Verwijderd
Ga allemaal Design Technolog doen in Utrecht aan de HKU! Harstikke leuk, ik ga nu naar het 2e jaar. Is een combinatie van grafisch en industrieel ontwerp, vooral gespitst op een zeer progressieve kijk op de toekomst, en we hebben studenten nodig!

groetjes
Met citaat reageren
Oud 09-07-2005, 12:10
brinta
brinta is offline
Citaat:
Sokkendrager schreef op 08-07-2005 @ 18:59 :
Ga allemaal Design Technolog doen in Utrecht aan de HKU! Harstikke leuk, ik ga nu naar het 2e jaar. Is een combinatie van grafisch en industrieel ontwerp, vooral gespitst op een zeer progressieve kijk op de toekomst, en we hebben studenten nodig!

groetjes
Wat leuk dat je zo enthousiast bent! (of is er bij jullie een commissieregeling per binnengehaalde student? €€€ )
Met citaat reageren
Oud 17-07-2005, 19:44
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Rosalien schreef op 08-07-2005 @ 12:20 :
Wilde me tijdje geleden aanmelden voor het toelatingsbgebeuren voor CMD van St. Joost in Breda.
Maar toen kreeg ik te horen dat het was afgeschaft en dat je geen toelatingsgesprek/opdracht en portfolio meer hoefde te doen...best chill!
Maar aan de andere kant ook weer minder want zo krijg je misschien meer mensen op school die het na 1 jaar voor gezien houden omdat ze het toch niet zo leuk vonden.

Heeft iemand hier nog meer over gehoord? Want heb al verhalen zien staan over mensen die nog wel het toelatingsgesprek hebben gehad, en het begin van het jaar..

je KAN geen toelatig meer doen, alles zit bomvol
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 22:01
Rosalien
Avatar van Rosalien
Rosalien is offline
Citaat:
woezel schreef op 17-07-2005 @ 19:44 :
je KAN geen toelatig meer doen, alles zit bomvol
Ja dat klopt, alle toelatingen zijn al geweest. Maar met een tijdje geleden bedoelde ik ook lang gelden..

Ik citeer uit mn toegestuurde brief:
"Je hebt je aangemeld voor de opleiding Communicatie & Multimedia Design. De opleiding CMD kent geen numerus fixus en dus ook geen selectie meer. Dit betekent dat je met je aanmelding automatisch verzekerd bent van een studieplaats voor het studiejaar 2005-2006."
__________________
When things don't go right, turn left
Met citaat reageren
Oud 20-07-2005, 22:20
Rosalien
Avatar van Rosalien
Rosalien is offline
WOW, wat veel nice pictures zeg!
heb even rondgekeken op je site en er zat er niet een bij welke ik niet mooi vond.
Welke camera gebruik je?
__________________
When things don't go right, turn left
Met citaat reageren
Oud 24-07-2005, 15:21
woezel
Avatar van woezel
woezel is offline
Citaat:
Rosalien schreef op 20-07-2005 @ 22:20 :
WOW, wat veel nice pictures zeg!
heb even rondgekeken op je site en er zat er niet een bij welke ik niet mooi vond.
Welke camera gebruik je?
Ej, zie het nu pas, dankjewel iig. Ik gebruik een pentax ME met kruidvatfilm
__________________
if you think you're too small to make a difference,try sleeping in a room with a mosquito.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Waar doen jullie toelating?
Verwijderd
115 29-07-2007 17:53
ARTistiek Werken toelating
Sawna
60 27-09-2006 20:43
ARTistiek toelatingsopdracht
Fearless
113 24-05-2006 17:49
Algemene schoolzaken binnenhuisarchitectuur
AnneCath
3 26-10-2002 12:09
Lifestyle Kleding ontwerpen...
icegirl.com
48 07-10-2002 21:54
Algemene schoolzaken geluidstechnicus/audiovisueel medewerker
7 08-12-2001 22:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.