Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2014, 18:52
verrjan
verrjan is offline
Hallo!

Ik wil creatief zijn, maar het lukt me niet.
Ik wil een fotocollectie maken voorin ons theater.
Net zoiets als Erwin Olav bij het Delamartheater heeft gedaan.
Ik heb maar een paar ideetjes, help mij even met creatief zijn alstjeblieft.
Het gaat om foto's die het woord theater uitstralen. Dat mensen meteen zien; dit is theater.
Ik beschik over vier 'modellen'. Twee mannen en twee vrouwen.

Groeten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2014, 18:21
Verwijderd
Wat verwacht je nu van ons dan?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2014, 18:54
Verwijderd
Ik wil een huis bouwen, maar het lukt me niet.
Ik wil een gebouw voor ons theater.
Net zoiets als Jørn Utzon bij het Sydney Opera House heeft gedaan.
Ik heb maar een paar ideetjes, help mij even met ontwerpen alstjeblieft.
Het gaat om een gebouw dat cultuur uitstraalt. Dat mensen meteen zien; dit is cultuur.
Ik beschik over bakstenen. Twee ton grote en twee ton kleine.

Groeten!
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 16:07
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
creatief zijn kun je niet leren, dat is een eigenschap die je bezit of niet.
Tekenen ofzo kun je wel leren maar als je geen goede ideeen hebt omdat je niet creatief bent heb je er nog niets aan.

Ik ga ook niet denken 'oh ik wil aan de olympische spelen meedoen' als ik nog nooit gesport heb.

En erwin olaf na willen doen is al helemaal stom. Erwin Olaf is een van de beste fotografen van nederland, als je niet creatief bent of er nog nooit iets mee gedaan hebt gaat het nog jaren en jaren duren voordat je uberhaupt enigszins in de buurt komt van dat niveau. De foto's die je laat zien zijn fototechnisch ontzettend ingewikkeld, om nog maar niet te spreken over de nabewerking met photoshop en bridge.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2014, 13:40
Oezem
Avatar van Oezem
Oezem is offline
Citaat:
creatief zijn kun je niet leren, dat is een eigenschap die je bezit of niet.
Tekenen ofzo kun je wel leren maar als je geen goede ideeen hebt omdat je niet creatief bent heb je er nog niets aan.

Ik ga ook niet denken 'oh ik wil aan de olympische spelen meedoen' als ik nog nooit gesport heb.

En erwin olaf na willen doen is al helemaal stom. Erwin Olaf is een van de beste fotografen van nederland, als je niet creatief bent of er nog nooit iets mee gedaan hebt gaat het nog jaren en jaren duren voordat je uberhaupt enigszins in de buurt komt van dat niveau. De foto's die je laat zien zijn fototechnisch ontzettend ingewikkeld, om nog maar niet te spreken over de nabewerking met photoshop en bridge.
Nou ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je hebt heus mensen met een creatieve aanleg of die van nature goed zijn in tekenen of sporten of whatever, maar dat betekent niet dat het niet te leren is.

@TS: waar Duckdonkey wel gelijk in heeft is dat je nu de lat behoorlijk (te) hoog hebt gelegd voor jezelf. Als ik jou was zou ik eerst veel meer voorbeelden gaan zoeken, ga gewoon kijken wat andere mensen hebben gedaan en wat je daar goed aan vindt. Welke stukken je kunt gebruiken en probeer dat dan eens na te doen.

Ik snap eigenlijk ook niet zo heel goed wat je wilt bereiken. Heb je al ervaring met fotografie en zit je nu gewoon even vast en lukt je creativiteit daarom niet of begin je net en heb je eigenlijk helemaal geen ervaring? Bij het eerste zul je gewoon dom dingen moeten gaan doen en hopen dat de inspiratie komt. Op de bank gaan zitten balen dat je creativiteit niet komt helpt gewoon niet. Vraag eens aan verschillende mensen waar zij aan denken bij theater en probeer daar scenes bij te bedenken, of ga samen met je modellen brainstormen over wat jullie kunnen doen.
Bij de laatste moet je even bij jezelf na gaan of je niet iets teveel hooi op je vork neemt. Het is een prima idee om je bezig te gaan houden met fotografie, maar je krijgt niet zomaar een fotocollectie in een theater. Er is heel veel informatie te vinden online over waar je op moet letten bij bijvoorbeeld belichting of compositie. Stel voor jezelf eens wat doelen op, zoals elke dag ergens een foto van maken en zet dat op een blog. Dan wordt je vanzelf beter, krijg je een beter gevoel voor waar je goed in bent en wat je mooie foto's vindt. Dan komt de inspiratie vanzelf.
__________________
pin·gu·ïn (de ~ (m.), ~s) 1 familie van niet-vliegende, rechtop lopende zeevogels op het zuidelijk halfrond||Lieti in de orde van de Pinguin||Quantes
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 12:29
Mc Kauw
Avatar van Mc Kauw
Mc Kauw is offline
Slappe hamburger!
__________________
O nou
Met citaat reageren
Oud 16-02-2014, 15:01
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Ik wil een huis bouwen, maar het lukt me niet.
Ik wil een gebouw voor ons theater.
Net zoiets als Jørn Utzon bij het Sydney Opera House heeft gedaan.
Ik heb maar een paar ideetjes, help mij even met ontwerpen alstjeblieft.
Het gaat om een gebouw dat cultuur uitstraalt. Dat mensen meteen zien; dit is cultuur.
Ik beschik over bakstenen. Twee ton grote en twee ton kleine.

Groeten!
Para!
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Photoshop Creativiteit!
mytholon
0 18-01-2013 18:29
Algemene schoolzaken Scholen die vooral gericht zijn op creativiteit van de leerling...
Crocodi1e
3 02-10-2012 06:27
Levensbeschouwing & Filosofie Creativiteit.
EggeD
34 14-01-2006 18:28
Drugs & Alcohol Creativiteit
Verwijderd
38 24-01-2005 14:40
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Creativiteit doet pijn.
Ieke
0 06-11-2004 13:02
ARTistiek kan je je creativiteit verliezen?
Verwijderd
26 18-09-2004 14:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.