Oud 07-07-2012, 11:46
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Congratz Freyja!(jammer btw dat je weg bent gegaan)

En Norwood de fotos van de expo zijn echt gaaf! En lekker bizarre(maar wel gave)verzamelingen!!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2012, 20:32
Verwijderd
Thanks!

---

Zodra ik me niet meer zo moe en ziekig voel ga ik als een speer verder met die tekening. Veel zin in. Ik moet werk maken. Maar met zo'n gaar hoofd kan ik niet tekenen. Hopelijk gaat het gauw over.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2012, 11:11
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik heb dit ontdekt http://rrrrrrrroll.tumblr.com/
En vraag me niet waarom maar ik vind het echt gaaf!!!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 20-07-2012, 20:27
Verwijderd
Had vanmiddag de schrik van mijn leven. Was de stad in gegaan met mijn map onder mijn arm waar twee jaar aan tekenwerk in zit. Verschillende winkels in geweest, dingen gekocht, nog ergens op een bankje een broodje gegeten, en daarna vond ik het wel weer eens tijd om op de trein te stappen en naar huis te gaan. Al lopende naar het station realiseer ik me opeens dat ik twee vrije handen heb en mijn map nergens te bekennen is. Drie keer in paniek heen en weer gerend van Weena naar Beursplein, mensen onderweg gevraagd of ze 'm hadden gezien.. bleek uiteindelijk dat ik 'm met m'n verstrooide kop in een winkel had laten staan, en dat ze 'm godzijdank voor me bewaard hadden. Bijna huilend van opluchting heb ik m'n map in ontvangst genomen. Jezus zeg, wat stom. Dat gebeurt me nooit meer.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 20:13
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Hema heeft mijn fotorolletje niet goed ontwikkeld. En nu zijn de foto's lelijk
Met citaat reageren
Oud 21-07-2012, 23:05
Verwijderd
Citaat:
Ik heb dit ontdekt http://rrrrrrrroll.tumblr.com/
En vraag me niet waarom maar ik vind het echt gaaf!!!
Dit heeft zeker wel iets ja!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 21:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wauw, ik ben echt trots op het toelatingswerk van mijn vriend. Hij was eerst steeds een beetje aan het klooien, maar nu is hij eens langsgegaan bij een school om over zijn concept te praten en omdat ze erg enthousiast waren heeft hij nu heel veel vertrouwen in zichzelf en gaat hij echt als een speer! Zo irritant als je mensen niet aan hun verstand gepeuterd krijgt dat ze tot iets in staat zijn
Hij is toegelaten!!!
Met citaat reageren
Oud 28-07-2012, 22:17
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gefeliciteerd, Fizzle!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 19:29
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Congrats Fizzle!!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 19:32
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Heeft hier iemand tips voor een website of een (goedkoop) boek om te beginnen met fotografie?
Ik heb een nieuwe camera(Nikon D3100) gekocht die ik nodig heb om dadelijk met mijn opleiding te starten maar ik kan het niet laten nu alvast wat te experimenteren.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2012, 22:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 14:55
Verwijderd
Had ik maar meer ervaring met strips maken. Je kunt een verhaal op een miljard manieren laten zien, hoe moet ik nou weten welke de beste of de duidelijkste is?

(Ja, ja, door trial and error, eerlijke feedback, kijken naar hoe anderen het doen, analyseren, reflecteren en veel oefenen. MAAR TOCH )
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 18:48
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Bij therapie hadden ze een soort van krijt die je op de onderkant van een strijkijzer moest doen, zodat t smolt zegmaar en dan daarna met dat strijkijzer op papier en dan kon je er echt hele vette dingen mee maken.
Volgens mij heette het iets van enco krijt ofzo, weet iemand hoe het precies heet en waar het te koop is???(met google kom ik niet ver)
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 19:02
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Citaat:
Bij therapie hadden ze een soort van krijt die je op de onderkant van een strijkijzer moest doen, zodat t smolt zegmaar en dan daarna met dat strijkijzer op papier en dan kon je er echt hele vette dingen mee maken.
Volgens mij heette het iets van enco krijt ofzo, weet iemand hoe het precies heet en waar het te koop is???(met google kom ik niet ver)
Google leert mij vrij snel dat het Encaustic Art heet. Je hebt er zo te lezen vooral speciaal papier voor nodig, maar speciale waskrijtjes en bepaalde strijkijzers zijn ook wel zo handig. Maar goed, waarschijnlijk kun je er zelf wel op verder googlen? En je kan er zo te zien inderdaad gave dingen mee maken.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-08-2012, 19:24
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
@Em
Aaaah thankss!!
Dat is idd wat ik bedoel!
Heb nu een webshop gevonden, en ik heb ineens zo'n vermoeden waar mijn verjaardagsgeld dit jaar naartoe gaat....(alleen nog even wachten want ik ben pas in oktober jarig)
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 08-08-2012, 21:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

Mijn vriendje loopt nu stage bij een filmstudio en ze konden vanwege het weer niet filmen, dus hebben ze een niet-zo-serieus projectje gemaakt:

Met citaat reageren
Oud 13-08-2012, 12:43
Verwijderd
Citaat:

Mijn vriendje loopt nu stage bij een filmstudio en ze konden vanwege het weer niet filmen, dus hebben ze een niet-zo-serieus projectje gemaakt:

[filmpje]
Haha, ziet er goed uit.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:53
Verwijderd


Dit is nou een abstracte kunstinstallatie waar ik geheel achter kan staan (Ergens in 't midden van het filmpje klikken volstaat als je lui bent, 't is wat langdradig.)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2012, 21:53
Verwijderd
Citaat:

Mijn vriendje loopt nu stage bij een filmstudio en ze konden vanwege het weer niet filmen, dus hebben ze een niet-zo-serieus projectje gemaakt:

[filmpje]
Met citaat reageren
Oud 24-08-2012, 22:44
Verwijderd


Met citaat reageren
Oud 30-08-2012, 19:35
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik ben echt blij dat ik voor deze school gekozen heb, de vakken enzo zijn echt gaaf!
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 12:55
Verwijderd
Leuk plaatje.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 23-11-2012, 22:24
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Geen eigen topic waard, maar ik ben weer een beetje begonnen met fröbelen met vilt. Dit vogeltje maakte ik net. Ik was bijna vergeten hoe leuk het is om te doen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 29-12-2012, 15:58
Verwijderd
Voor iedereen die wel eens gevraagd wordt of hij/zij zijn/haar talenten wil aanwenden om iemand te helpen:

Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 17:06
Verwijderd
over wat voor'n soort kunst hebben we't hier?
klassiek (Rembrandt) of modern / abstract?
ik maak klassiek (meestal zeeslagen van 17/18e eeuw)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2013, 21:53
Verwijderd
Over wat heb jij het? Dit deelforum gaat over van alles, van (alle soorten) kunst tot knutselwerkjes.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 13:47
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Mutant die afbeelding is helemaal waar!

Ik moet wel bekennen dat ik laatst wel weer voor niks iemand heb gefotografeerd.
Het was voor een familielid dat een eigen bedrijfje gaat beginnen en een mooie foto van zichzelf op haar website wilde. Maar omdat ze het ook goed vonden dat ik hun dochter wilde fotograferen voor een schoolopdracht vond ik het wel oke.
Ben wel vaker gevraagd om voor niets te werken, maar het ligt er echt aan wie het vraagt en als mensen dan ook nog zeggen dat ik het werk dan niet mag gebruiken voor mijn portfolio of wat dan ook doe ik het sowieso niet.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 14:15
Verwijderd
volgens mij moet ik nog een pm beantwoorden!

En mensen die zeggen dat je het niet voor je portfolio mag gebruiken ik heb het nog nooit gehoord, maar ik zou heel hard beginnen te lachen dan.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 14:41
Verwijderd
Michellewhoelse, ik heb je tekening een eigen topic gegeven, ik denk dat dat handiger is vooral als je tips wil.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2013, 19:46
Takkeling
Takkeling is offline
Over anderhalve week is de deadline van mijn tekening en dat vind ik niet zo leuk, want ik moet er nog behoorlijk veel aan doen. Het is wel handig, zo'n stok achter de deur, maar ik doe nu al weken bijna niets anders dan tekenen (en leren) en eigenlijk heb ik wel behoefte aan een pauze en een sociaal leven. Als deze inzending klaar is ga ik daarom maar een tijdje stoppen met (intensief) nieuw werk maken. Tijd om mijn blog bij te werken, een nieuw artist statement te schrijven (de huidige is erg gedateerd), tentoonstellingen te regelen, met kunstenaarcollega's/-vrienden af te spreken e.d.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 11:29
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Geen eigen topic waard maargoed ik post het hier Dit is nog een oud ding wat ik ns heb geprobeerd om te oefenen op iets.

__________________
Elke dag is anders... Elke dag opnieuw...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 11:56
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:

En mensen die zeggen dat je het niet voor je portfolio mag gebruiken ik heb het nog nooit gehoord, maar ik zou heel hard beginnen te lachen dan.
Haha ja dat bestaat!
En dan ook nog roepen dat ze mij als beginneling een eerlijke kans willen geven.
Ik heb ze dus vriendelijk bedankt en nooit meer wat van ze gehoord.

Dat familielid vroeg ook of ik het niet op social media wilde zetten enzo, maar dat doe ik dan ook niet. Maar als het zelfs niet in een portfolio mag bij toelating of whatever vind ik het te ver gaan.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2013, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Over wat heb jij het? Dit deelforum gaat over van alles, van (alle soorten) kunst tot knutselwerkjes.
ok, ja, late reactie...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2013, 16:01
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Ik merk nu ik er met school zo mee bezig ben dat ik nog vrij veel moeite heb met licht en schaduw gebruiken in tekeningen.
Ik vroeg me af of iemand van jullie er tips voor heeft.
Ik heb al een aantal keer een felle lamp gepakt en ergens op laten schijnen om vervolgens het na te tekenen maar ik merk dat dit toch nog niet echt mijn manier is om het te oefenen.
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 26-01-2013, 12:51
Verwijderd
Misschien niet jouw manier, maar wel een goede manier. Ik zou er dus alsnog mee doorgaan. Hier is waarom:

Je hebt moeite met licht en schaduw gebruiken omdat je heel 'plat' werkt. Dat doe je omdat je je werkvlak beschouwt als een plat stuk papier, en niet als 3D-ruimte waar je 3D-objecten in kan neerzetten. Dat is omdat je niet snapt waarom dingen überhaupt ruimtelijk lijken (SPOILER: o.a. door licht en schaduw). En je snapt dat niet omdat je niet genoeg hebt gestudeerd.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2013, 15:30
Verwijderd
http://vimeo.com/52069544 Gave walking cycles, mooie breakdown.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik merk nu ik er met school zo mee bezig ben dat ik nog vrij veel moeite heb met licht en schaduw gebruiken in tekeningen.
Ik vroeg me af of iemand van jullie er tips voor heeft.
Ik heb al een aantal keer een felle lamp gepakt en ergens op laten schijnen om vervolgens het na te tekenen maar ik merk dat dit toch nog niet echt mijn manier is om het te oefenen.
Ik neem vaak een foto van datgene wat ik wil tekenen, en die bewerk ik vervolgens (contrast, schaduwen) zodat de schaduwen duidelijker zichtbaar worden. Als je vaak genoeg schaduwen natekent kan je ze op ten duur veel beter "aanvoelen". Je begint bepaalde lichtval te herkennen en krijgt er handigheid is. Gewoon veel oefenen dus!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 17:46
Verwijderd
Af en toe kom je iets interessants tegen op 9gag:

Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 20:00
Verwijderd
Wat Dat is helemaal niet waar. Ten eerste praat niemand over een vloek, alleen van een tragische periode in z'n leven (z'n vrouw en zoon gingen vlak na elkaar dood in de jaren '90). Hijzelf is vijftien jaar later doodgestoken doordat hij de zoon van zijn thuiszorgverpleegster geen geld wilde lenen. Omgerekend ging het om maar $100. Die jongen zit nu 25 jaar in de Poolse gevangenis.

Verder vond hij zijn werk juist grappig en optimistisch. Kijk naar de gezichtsuitdrukkingen en lichaamshoudingen van de enge beesten, ze zijn vaak heel sympathiek. En op deze, bijvoorbeeld, zijn de monsters veel banger dan de kleine mensjes onderin:



Het is heel optimistisch werk. Maar je moet er wel langer naar drie seconden naar kijken om dat te zien, ja.



Portret van een vriendelijke man

Tot slot klopt het al helemaal niet dat hij een hekel had aan wat hij maakte. Waar hij wél een hekel aan had waren mensen die zijn werk zo 1-2-3 probeerden te duiden. Zoals die noobstick op 9GAG hier probeert.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 20:03
Verwijderd
Beksinski <333
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 20:55
Verwijderd
Ik had het niet over de tekst erbij ^^ Ik doelde eigenlijk op de werken. Ik ben daarna zelf gaan Googlen.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Ik had het niet over de tekst erbij ^^
Maar ik wel.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2013, 21:32
Verwijderd
Ja, dat snap ik maar ik wou toch even verduidelijken dat ik niet gelijk het verhaal voor waar aannam omdat het op 9gag stond, maar dat ik de werken mooi vond en aan de hand daarvan een nieuwe schilder had leren kennen. En dat had ik er misschien in eerste instantie beter even bijgezet
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 12:59
Verwijderd

Tof!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 17:40
Verwijderd
nice...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2013, 17:51
Verwijderd
Ga jij nog een topic openen met jouw atelier en je vele tekeningen, Lord Nelson?
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 15:24
Duckdonkey
Avatar van Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Geen eigen topic waard maar deze schoolopdracht vond ik toch wel goed gelukt.
Spoiler
__________________
Being weird is just a positive side effect of being awesome or having a good life!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Ga jij nog een topic openen met jouw atelier en je vele tekeningen, Lord Nelson?
nope geen topic... zal wel nog tekeningen in m'n foto album's stoppen... maar moet ze eerst nof op de foto zetten... ik heb dit weekeind denk ik wel de tijd...
wacht maar...
(trouwens het atelier is in Wales... in Conwy, dus dat gaat niet werken maar tekeningen thuis kunnen natuurlijk wel...)
Met citaat reageren
Oud 05-02-2013, 17:43
Verwijderd
Citaat:
nope geen topic... zal wel nog tekeningen in m'n foto album's stoppen... maar moet ze eerst nof op de foto zetten... ik heb dit weekeind denk ik wel de tijd...
wacht maar...
(trouwens het atelier is in Wales... in Conwy, dus dat gaat niet werken maar tekeningen thuis kunnen natuurlijk wel...)
Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2013, 08:33
Verwijderd
Je kan CS2 met (o.a.) Photoshop, Illustrator, After Effects en InDesign nu downloaden bij Adobe, hier. Dan zit je wel met software van 7 jaar geleden (inmiddels zijn ze bij CS6) maar 't is wel gratis, virusvrij, makkelijk en semi-legaal. Voor sommigen de moeite waard.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Beleidssaaien #1174
Verwijderd
500 20-10-2010 14:36
De Kantine Alice.
de communiceerbeer
298 16-09-2005 23:46
Levensbeschouwing & Filosofie islam `
=zwart wit=
193 25-02-2005 21:37
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 13:57
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 19:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.