Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2005, 12:56
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ondertussen hebben trouwens Williams en Toyota hun nieuwe wagens al gepresenteerd:





__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2005, 14:34
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Ze zien er goed uit
Vooral de kleurstelling en de vormen van de Toyota spreken me aan
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 17:51
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
De dikke neus bij Williams is ook weg
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 18:03
Sandersss
Sandersss is offline
Die Toyota lijkt wel veel op de Renault van vorig jaar, al zeg ik het zelf..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 19:49
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 08-01-2005 @ 18:51 :
De dikke neus bij Williams is ook weg
Ja, maar dat was halverwege vorig seizoen al... (gelukkig inderdaad)
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 17:30
Sandersss
Sandersss is offline
De nieuwe kwalificatie procedure::

In tegenstelling tot in 2004 zal de kwalificatie-procedure in 2005 bestaan uit 2 kwalificatie-sessies. Tijdens de eerste sessie zal een ieder in staat worden gesteld een lap te rijden met weinig benzine.

Tijdens de tweede sessie zullen alle rijders daarentegen een kwalificatieronde moeten afleggen met de hoeveelheid brandstof waarmee zij ook aan de start zullen verschijnen.

Een gemiddelde van de beide kwalificatietijden zal uiteindelijk bepalen vanaf welke startpositie een coureur de start zal aanvangen


Ben benieuwd, maar zal wel ingewikkeld zijn

Doe mij maar gewoon weer 60 minuten en 12 rondjes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:05
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 09-01-2005 @ 18:30 :
Doe mij maar gewoon weer 60 minuten en 12 rondjes
En dan 50 van de 60 minuten naar nix lopen staren... Nee, iedereen roept wel dat ze het oude systeem terug willen, maar ik vind dat nergens op slaan. Uiteindelijk zal het nix uitmaken in de startopstelling welk systeem ze gebruiken. De grote teams komen toch altijd vooraan te staan en de kleine achteraan...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:12
PV
PV is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 09-01-2005 @ 21:05 :
En dan 50 van de 60 minuten naar nix lopen staren... Nee, iedereen roept wel dat ze het oude systeem terug willen, maar ik vind dat nergens op slaan. Uiteindelijk zal het nix uitmaken in de startopstelling welk systeem ze gebruiken. De grote teams komen toch altijd vooraan te staan en de kleine achteraan...
Dan kijk je alleen de laatste 20 minuten van de kwalificatie
Nu kijk ik er zelf al zelden naar, maar die nieuwe procedure maakt het nog minder boeiend..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:18
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
PV schreef op 09-01-2005 @ 21:12 :
Dan kijk je alleen de laatste 20 minuten van de kwalificatie
Nu kijk ik er zelf al zelden naar, maar die nieuwe procedure maakt het nog minder boeiend..
Ik vind de kwalificatie eigenlijk ook alleen maar boeiend als er Nederlanders meedoen. Elke keer die hoop dat ze gaan verassen. Iets waar Jos in zijn jongere jaren nog wel eens voor kon zorgen...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 20:24
Sandersss
Sandersss is offline
Maar ik denk, wat ze er ook aan gaan veranderen, dat Ferrari toch wel weer de slimste is in de tactische spelletjes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:05
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 09-01-2005 @ 21:24 :
Maar ik denk, wat ze er ook aan gaan veranderen, dat Ferrari toch wel weer de slimste is in de tactische spelletjes
Ja, er is altijd een team dat net iets beter/slimmer is dan de rest... Voor ferrari was er een McLaren tijdperk, en daarvoor een Williams tijdperk. Je kunt bijna niet voorkomen dat er altijd een team is dat er een stuk bovenuit steekt.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 08-01-2005 @ 19:03 :
Die Toyota lijkt wel veel op de Renault van vorig jaar, al zeg ik het zelf..
Trulli heeft hun wat tips gegeven

Citaat:
Sandersss schreef op 09-01-2005 @ 18:30 :
De nieuwe kwalificatie procedure::

In tegenstelling tot in 2004 zal de kwalificatie-procedure in 2005 bestaan uit 2 kwalificatie-sessies. Tijdens de eerste sessie zal een ieder in staat worden gesteld een lap te rijden met weinig benzine.

Tijdens de tweede sessie zullen alle rijders daarentegen een kwalificatieronde moeten afleggen met de hoeveelheid brandstof waarmee zij ook aan de start zullen verschijnen.

Een gemiddelde van de beide kwalificatietijden zal uiteindelijk bepalen vanaf welke startpositie een coureur de start zal aanvangen


Ben benieuwd, maar zal wel ingewikkeld zijn

Doe mij maar gewoon weer 60 minuten en 12 rondjes
Nee, dit soort kwalificaties zijn beter vind ik. Je hebt geen hinder van andere wagens en als je alleen rijdt weet je dat iedereen op dat moment naar je kijkt, dan kun je tenminste laten zien wat je waard bent, hoeveel je uit een (lichte) wagen kan halen. Hm... twee keer rijden dus in de kwalificatie. Zal wel wat rekenwerk worden met die honderdsten en duizendsten. En je hebt ook kans door die eerste kwalificatie dat er wel wat ronderecords zullen sneuvelen...

Citaat:
Brain-Damage schreef op 09-01-2005 @ 21:18 :
Ik vind de kwalificatie eigenlijk ook alleen maar boeiend als er Nederlanders meedoen. Elke keer die hoop dat ze gaan verassen.
Laten we dat maar niet hopen, ik hoop dat de Nederlanders gaan verrassen.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:23
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-01-2005 @ 22:18 :
Laten we dat maar niet hopen, ik hoop dat de Nederlanders gaan verrassen.
Spelfoutje... moet kunnen he...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 09:55
Sandersss
Sandersss is offline
Ik denk niet dat Albers je vaak kan verassen in een Minardi
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 14:09
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 10-01-2005 @ 10:55 :
Ik denk niet dat Albers je vaak kan verassen in een Minardi
Je weet het nooit in kwalificaties... Met weersomstandigheden in zijn voordeel. Ooit stond Jos op 1 met de Minardi...

Maar voor Albers is het zaak om dit seizoen constant te presteren. Vooral om constant sneller te zijn dan zijn teamgenoot, om op die manier in beeld te raken bij de grotere teams. Veel meer dan 1 puntje zal er zeker niet inzitten...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 14:18
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 10-01-2005 @ 15:09 :
Je weet het nooit in kwalificaties... Met weersomstandigheden in zijn voordeel. Ooit stond Jos op 1 met de Minardi...

Ja..whehe en in de 2e kwali ergens achteraan
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 22:31
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ferrari is nog steeds hét team. Ik denk dat McLaren en BAR aardig in de buurt gaan komen!

En die nieuwe vleugels die de F1-wagens hebben door de nieuwe regels. Damn. dat is wennen zeg...Misschien wel slipstream bevordelijk!
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 23:27
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 10-01-2005 @ 15:18 :
Ja..whehe en in de 2e kwali ergens achteraan
Goh, echt?
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 07:50
Tejay
Avatar van Tejay
Tejay is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 10-01-2005 @ 23:31 :
Ferrari is nog steeds hét team. Ik denk dat McLaren en BAR aardig in de buurt gaan komen!
'k Denk idd ook dat McLaren en BAR de grootste uitdagers van Ferrari zullen worden. BMW Williams zie ik eigenlijk nog wat verder terugvallen.
McLaren heeft een barslecht jaar achter de rug, maar ik denk dat we ze best maar in het oog houden, want ze zouden wel eens kunnen verrassen.. (Hoewel het niet echt een verrassing zou zijn voor mij.)
__________________
mohowzeg
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 11:52
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Tejay schreef op 11-01-2005 @ 08:50 :
'k Denk idd ook dat McLaren en BAR de grootste uitdagers van Ferrari zullen worden. BMW Williams zie ik eigenlijk nog wat verder terugvallen.
McLaren heeft een barslecht jaar achter de rug, maar ik denk dat we ze best maar in het oog houden, want ze zouden wel eens kunnen verrassen.. (Hoewel het niet echt een verrassing zou zijn voor mij.)
In verrassen zijn ze sowieso erg goed de laatste jaren...

was ik hoopvol werd het niets...
dacht ik dat ze kansloos waren word kimi bijna kampioen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 15:38
Sandersss
Sandersss is offline
Ik denk dat Ferrari weer het te kloppen team word, maar verder doe ik geen voorspellingen. Je weet gewoon simpelweg niet wat teams doen, en test tijden zeggen ook niks.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 15:46
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Williams zal denk ik toch wel weer een stuk achteruit gaan. Al is het alleen al door hun rijders bezetting.
Webber heb ik nooit wat gevonden. Hij heeft niet die winnaars mentaliteit. Hij heeft zonder meer talent, maar is geen super talent. In zijn jaren bij Jaguar heeft hij (afgezien een paar kwalificaties) nix laten zien. Geen enkel aansprekend resultaat in de race.
Daarnaast vind ik Heidfelt ook maar een matige coureur. Maar ik denk dat hij in potentie zelfs beter is dan Webber. Ik hoop daarom ook dat hij 2e rijder wordt bij Williams, dan wordt wellicht eindelijk bewezen dat Webber jarenlang is overschat...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 16:36
Sandersss
Sandersss is offline
Ik denk dat Heidfeld een goede coureur is en hard kan rijden, maar dat heeft hij niet in een Minardi, Sauber of Jordan kunnen laten zien. In de klasse's die hij hiervoor heeft gereden heeft hij weldegelijk zeer goede dingen laten zien. Hij moet zich alleen nog op bepaalde vlakken meer ontwikkelen.

Ik hoop dat Kimi Montoya gaat overklassen

Williams moet denk ik gaan groeien/ontwikkelen in de komende jaren, metname qua rijders betreft.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 14:38
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
De nieuwe Sauber is mooi...
(Voor een Sauber dan he)


__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 20:18
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ja inderdaad, als McLaren voor Kimi nou eens met een betere wagen kan komen (en Mercedes met betere motoren), dan zouden ze het Ferrari, samen met BAR wel wat lastiger kunnen maken. Williams zal denk ik ook wel wat terug zakken. Renault hoop ik dat zo blijft als het is, altijd wel een leuk team gevonden. Verder denk ik dat Toyota zich wel eens sterk kan verbeteren. Zeker met 2 ervaren coureurs die ze nu hebben, al kan Trulli vaak nog wel eens een slaapmutsje op hebben. Ook hoop ik dat Sauber iets verbetert, alleen maar omdat Villeneuve weer terug is.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:30
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Sandersss schreef op 11-01-2005 @ 17:36 :
Ik denk dat Heidfeld een goede coureur is en hard kan rijden, maar dat heeft hij niet in een Minardi, Sauber of Jordan kunnen laten zien. In de klasse's die hij hiervoor heeft gereden heeft hij weldegelijk zeer goede dingen laten zien. Hij moet zich alleen nog op bepaalde vlakken meer ontwikkelen.
Noem 1 coureur die F1 rijdt die in andere klasse's niets heeft gepresteerd...?
En Heidfelt heeft nooit bij Minardi gereden (wel bij Prost).
En dat ontwikkelen had allang gebeurd moeten zijn gezien het aantal jaren dat hij in de F1 rijdt.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 12:38
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Sauber heeft een bijzondere neus ontwikkeld die ze vandaag op Jerez gaan testen:



Die nieuwe Sauber is toch wel erg opvallend op aerodinamisch gebied...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:57
Verwijderd
Vind het wel een mooie neus. Een beetje indy-car-achtig.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:03
f1sven
Avatar van f1sven
f1sven is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 14-01-2005 @ 13:38 :
Sauber heeft een bijzondere neus ontwikkeld die ze vandaag op Jerez gaan testen:
Ze testen in Valencia vandaag, met die nieuwe Sauber. Maar ik moet zeggen die nieuwe Sauber ziet er erg gaaf uit...nu nog snelle tijden neerzetten ermee.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 19:36
Ananias
Avatar van Ananias
Ananias is offline
Hoe denken jullie dat Red Bull Racing het gaat doen?
Eerlijk gezegd verwacht ik een kopie van BAR '99 te zien..(helaas)
__________________
SMILE! Jesus loves you!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 20:57
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ananias schreef op 14-01-2005 @ 20:36 :
Hoe denken jullie dat Red Bull Racing het gaat doen?
Eerlijk gezegd verwacht ik een kopie van BAR '99 te zien..(helaas)
Ik verwacht dat Red Bull Racing het niet veel beter zal gaan doen dan Jaguar. Ik denk dat het nog wel even zal gaan duren voordat ze echt grote stappen naar voren gaan doen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:10
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Hoe Redbull Racing het gaat doen? Het enige wat t.o.v. vorig jaar is veranderd zijn de kleurstellingen, de rijders en het bestuur...Meer volgens mij niet. Ik denk dat Redbull Racing het niet zo veel beter gaat doen als Jaguar.

De vergelijking met BAR 1999 is niet helemaal op zijn plaats, want volgens mij was dat een heel compleet nieuw team. Ok, ze had wel aantal dingen van Tyrrel overgenomen, maar BAR toentertijd had veel minder ervaring dan de mensen die nu bij Redbull Racing werken.

De Sauber heeft echt een straaljageruitstraling met die sidepods. Super gestroomlijnd, daardoor valt de nieuwe achtervleugel minder op. Helemaal top. Nu nog de snelheid, maar volgens mij heeft Sauber aardig al wat getest in de nieuwe windtunnel. Komt wel goed. Het verbaast mij alleen dat Sauber weinig sponsors heeft.

Laatst gewijzigd op 14-01-2005 om 21:19.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:17
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 14-01-2005 @ 13:30 :
Noem 1 coureur die F1 rijdt die in andere klasse's niets heeft gepresteerd...?
En Heidfelt heeft nooit bij Minardi gereden (wel bij Prost).
En dat ontwikkelen had allang gebeurd moeten zijn gezien het aantal jaren dat hij in de F1 rijdt.
Om voor te borduren op de discussie. Heidfeld heeft volgens mij laten zien, dat hij een aardig potje kan sturen. Misschien niet spectucalair, maar wel degelijkheid, zoals wel vaker bij Duitsers.

Pizzonia zou aangekondigd moesten worden als tweede rijder bij Williams. De indrukwekkende testresultaten van Heidfeld deed echter Frank Williams twijfelen over zijn rijderskeuze. Ik ben bang dat Heidfeld het wordt. Is nu evensnel met de Williams als Pizzonia, in minder tijd. Als beiden heren gelijkwaardig zijn, gaan andere factoren spelen.

Iedereen weet dat BMW eerder een Duitser neemt dan een Braziliaan, mits de coureurs evensnel zijn. Dat heeft BMW zelfs toegegeven dat ze er zeker niet mee zou zitten als er een Duitse rijder zou komen. Daarnaast heeft Mark Webber ook niet zo hoge pet op van Pizzonia. Frank Williams zegt wel dat hij dingen doet, dat het beste is voor het team, maar als je Mark Webber en Pizzonia samengooit, dan krrijg hetzelfde gebeuren als R. Schumacher en Montoya.

En of Frank Williams daar nog zin in heeft? Valt mij te betwijfelen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:19
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 14-01-2005 @ 22:10 :
De Sauber heeft echt een straaljageruitstraling met die sidepods. Super gestroomlijnd, daardoor valt de nieuwe achtervleugel minder op. Helemaal top. Nu nog de snelheid, maar volgens mij heeft Sauber aardig al wat getest in de nieuwe windtunnel. Komt wel goed. Het verbaast mij alleen dat Sauber weinig sponsors heeft.
Idd, viel mij ook al op... En Peter Sauber heeft constant lopen roepen dat hij sponsors achter de hand had die het verlies van Red Bull als sponsor zouden opvangen. Misschien dat Credit Suisse meer heeft geinvesteerd. Kan me niet voorstellen dat Sauber het nu moet stellen met een nóg kleiner budget...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:27
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 14-01-2005 @ 22:17 :
Om voor te borduren op de discussie. Heidfeld heeft volgens mij laten zien, dat hij een aardig potje kan sturen. Misschien niet spectucalair, maar wel degelijkheid, zoals wel vaker bij Duitsers.

Pizzonia zou aangekondigd moesten worden als tweede rijder bij Williams. De indrukwekkende testresultaten van Heidfeld deed echter Frank Williams twijfelen over zijn rijderskeuze. Ik ben bang dat Heidfeld het wordt. Is nu evensnel met de Williams als Pizzonia, in minder tijd. Als beiden heren gelijkwaardig zijn, gaan andere factoren spelen.

Iedereen weet dat BMW eerder een Duitser neemt dan een Braziliaan, mits de coureurs evensnel zijn. Dat heeft BMW zelfs toegegeven dat ze er zeker niet mee zou zitten als er een Duitse rijder zou komen. Daarnaast heeft Mark Webber ook niet zo hoge pet op van Pizzonia. Frank Williams zegt wel dat hij dingen doet, dat het beste is voor het team, maar als je Mark Webber en Pizzonia samengooit, dan krrijg hetzelfde gebeuren als R. Schumacher en Montoya.

En of Frank Williams daar nog zin in heeft? Valt mij te betwijfelen.
Heidfeld (en Pizzonia) zijn ook geen slechte coureurs... Zonder twijfel zijn ze getalenteerder dan de Pantano's en de Young's van deze wereld. Maar het zijn geen coureurs voor Williams. Een topteam dat races wil winnen.
Maar goed, ze zijn natuurlijk in deze situatie terecht gekomen doordat de overgan van Button naar Williams niet door ging. Ik weet bijna zeker dat Button Webber helemaal zoek had gereden...

Als ik Williams was zou ik ook voor Heidi gaan. Een redelijk betrouwbare coureur die niet gauw herrie schopt. Ideaal om te laten racen voor een seizoen om daarna aan de kant te kunnen schuiven omdat er volgend jaar wel weer echte toppers gehaald kunnen worden...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:38
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 14-01-2005 @ 22:27 :
Heidfeld (en Pizzonia) zijn ook geen slechte coureurs... Zonder twijfel zijn ze getalenteerder dan de Pantano's en de Young's van deze wereld. Maar het zijn geen coureurs voor Williams. Een topteam dat races wil winnen.
Maar goed, ze zijn natuurlijk in deze situatie terecht gekomen doordat de overgan van Button naar Williams niet door ging. Ik weet bijna zeker dat Button Webber helemaal zoek had gereden...

Als ik Williams was zou ik ook voor Heidi gaan. Een redelijk betrouwbare coureur die niet gauw herrie schopt. Ideaal om te laten racen voor een seizoen om daarna aan de kant te kunnen schuiven omdat er volgend jaar wel weer echte toppers gehaald kunnen worden...
Over dat Sauber-sponsor-verhaal. Ik denk dat Sauber lichtelijk het vinden van sponsors lichtelijk heeft onderschat. Het blijven nog steeds barre economische tijden.

Over Heidfeld. Onderschat hem niet. De Duitser valt misschien niet op, maar hij heeft het Alesi, Raikkonen en Pantano het aardig moeilijk gemaakt. En als Frank Williams al aan zijn rijderskeuze doet twijfelen, omdat Heidfeld een paar dagen heeft getest, kan ik mij de indruk niet ontrekken dat Heidfeld een ondergewaardeerd talent is. Frank Williams is echt niet blind. Trust me. Heidfeld heeft in de F3000 Montoya direcht verslagen om de titel.

En om te beweren dat Button Webber zou overklassen, is ook op één goed seizoen beweerd, dat tevens mede door de BAR kwam. Dus zo zeker mag je niet van je zaak zijn Maar de Engelsman heeft vorig jaar zijn beste seizoen gereden en heeft misschien nu pas de discipline gevonden om een groot coureur te worden. Sato heeft hij lichtelijk overklast qua verschil in tijd. (Ik kijk niet echt naar de punten, want Sato had meer pech.) Vergeet niet dat diezelfde Button werd overruled door R. Schumacher en Fisichella in eerdere seizoenen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 21:55
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 14-01-2005 @ 22:38 :
Over dat Sauber-sponsor-verhaal. Ik denk dat Sauber lichtelijk het vinden van sponsors lichtelijk heeft onderschat. Het blijven nog steeds barre economische tijden.

Over Heidfeld. Onderschat hem niet. De Duitser valt misschien niet op, maar hij heeft het Alesi, Raikkonen en Pantano het aardig moeilijk gemaakt. En als Frank Williams al aan zijn rijderskeuze doet twijfelen, omdat Heidfeld een paar dagen heeft getest, kan ik mij de indruk niet ontrekken dat Heidfeld een ondergewaardeerd talent is. Frank Williams is echt niet blind. Trust me. Heidfeld heeft in de F3000 Montoya direcht verslagen om de titel.

En om te beweren dat Button Webber zou overklassen, is ook op één goed seizoen beweerd, dat tevens mede door de BAR kwam. Dus zo zeker mag je niet van je zaak zijn Maar de Engelsman heeft vorig jaar zijn beste seizoen gereden en heeft misschien nu pas de discipline gevonden om een groot coureur te worden. Sato heeft hij lichtelijk overklast qua verschil in tijd. (Ik kijk niet echt naar de punten, want Sato had meer pech.) Vergeet niet dat diezelfde Button werd overruled door R. Schumacher en Fisichella in eerdere seizoenen.
In de F3000 reed Heidfeld dan ook bij het West team... In die periode was dat het Ferrari van de F3000. Maar dat terzijde.

Raikonnen debuteerde naast Heidfeld die toen al 2 seizoenen F1 achter de rug had. Heidfeld heeft in dat jaar niet beter gepresteerd dan Raikonnen, iets wat je wel verwacht van iemand met meer ervaring.
Alesi is trouwens ook typisch een voorbeeld van een net niet coureur. Leuke en goeie coureur, maar geen super talent die veel races voor je wint... In dat seizoen was hij ook niet bepaald gemotiveert had ik het idee. Presteren in die Prost was zo goed als onmogelijk.
En het Pantano moeilijk maken is niet zo moeilijk.

Maar dit soort discussies lopen altijd uit op nix. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren voor bepaalde coureurs. En Heidfeld en Webber staan niet op 'mijn lijstje'...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 01:37
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 14-01-2005 @ 22:55 :
In de F3000 reed Heidfeld dan ook bij het West team... In die periode was dat het Ferrari van de F3000. Maar dat terzijde.

Raikonnen debuteerde naast Heidfeld die toen al 2 seizoenen F1 achter de rug had. Heidfeld heeft in dat jaar niet beter gepresteerd dan Raikonnen, iets wat je wel verwacht van iemand met meer ervaring.
Alesi is trouwens ook typisch een voorbeeld van een net niet coureur. Leuke en goeie coureur, maar geen super talent die veel races voor je wint... In dat seizoen was hij ook niet bepaald gemotiveert had ik het idee. Presteren in die Prost was zo goed als onmogelijk.
En het Pantano moeilijk maken is niet zo moeilijk.

Maar dit soort discussies lopen altijd uit op nix. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren voor bepaalde coureurs. En Heidfeld en Webber staan niet op 'mijn lijstje'...
In de F3000 reden auto's met minimale verschillen. Dus om te stellen dat het West-team dezelfde voorsprong had als Ferrari nu of van een aantal jaar terug, gaat mij te ver. Des te knapper de prestatie van Heidfeld. Onthoud goed, in de F3000 hadden alle wagens een Lola-chassis en dezelfde motor. Van ongelijkheid was haast gaan sprake. Het West-team zou misschien de beste faciliteiten hebben gehad. M. Schumacher heeft die nu ook. Maakt dat hem een slechter coureur?

Toen Raikkonen debuteerde was Heidfeld regelmatig beter dan de Fin. Ik wil best feiten gaan opzoeken. Maar ik weet ieder geval zeker dat Heidfeld het jaar afsloot met meer punten. Het kan zijn dat Raikkonen meer pech had, maar naar mijn was dat niet echt het geval. Overigens was Heidfeld wel verplicht om beter te presteren dan Raikkonen. Uiteindelijk koos McLaren voor Raikkonen, omdat Ron Dennis vond dat de Fin relatief ( met weinig ervaring dichtbij Heidfeld komen) beter was.

Alesi een net niet coureur? Ik denk eerder dat hij pech heeft gehad met zijn carrierekeuze. De Fransman kon in de begin jaren'90 instappen bij Williams, maar koos voor de liefde van Ferrari (terecht, overigens). Alesi haalde maar één overwinning, dankzij de pech van M. Schumacher. Maar je moet weten dat Alesi wel heel vaak aan de kop met pech is uitgevallen. De Ferrari was zoals Prost eens zei een ''vrachtwagen''. Met die auto kon niet veel races gewonnen worden.

Sinds de komst van Todt is het stilletjes aan langzaam beter gegaan met Ferrari. De Ferrari in 1996 waar M. Schumacher mee reed was iets beter als de wagens waar Alesi mee reed, maar nog steeds onbetrouwbaar. Desondanks won de Duitser er gelijk drie. Alesi had met meer geluk meer overwinningen kunnen halen. De man had veel talent, alleen door een verkeerde carriere-switch heeft de DTM-rijder nooit mogen oogsten. In ieder geval was de Fransman erg geliefd bij de Ferrari-fans, nog meer dan M. Schumacher nu.

Alesi was bij Prost misschien niet op zijn best, maar nog steeds erg snel. Pantano is gewogen en te licht bevonden.

Om terug te komen bij Heidfeld. Het is een constante coureur en met hem in huis haal je zeker punten of goede prestaties. Frank Williams heeft dat opgemerkt. En als Frank Williams zelfs onder de indruk is...Heidfeld is ook niet mijn favoriete coureur, maar om te stellen dat hij niet Williams-waardig is, vind ik ook te snel geconcludeerd. Geef hem nu deze kans en mocht de Duitser racen voor Williams, dan gaan we na 19 races terugkijken op zijn seizoen en een oordeel vellen.

Laatst gewijzigd op 15-01-2005 om 01:43.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 12:30
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 15-01-2005 @ 02:37 :
Geef hem nu deze kans en mocht de Duitser racen voor Williams, dan gaan we na 19 races terugkijken op zijn seizoen en een oordeel vellen.
Ik ben ook best bereid die jongen een kans te geven. En wellicht verrast hij mij. Maar ik ben er zeker van dat er betere coureurs rond lopen...
Ik ben wel heel benieuwd wie er van de twee Williams coureurs het snelste zal zijn. Wat gaat er gebeuren als blijkt dat Heidi structureel sneller is dan Webber? Webber wordt door velen gezien als toekomstig wereldkampioen, maar ik ben van mening dat hij sterk wordt overschat.

We zullen het zien. In dat opzicht wordt het alvast een leuk F1 seizoen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:49
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 15-01-2005 @ 13:30 :
Ik ben ook best bereid die jongen een kans te geven. En wellicht verrast hij mij. Maar ik ben er zeker van dat er betere coureurs rond lopen...
Ik ben wel heel benieuwd wie er van de twee Williams coureurs het snelste zal zijn. Wat gaat er gebeuren als blijkt dat Heidi structureel sneller is dan Webber? Webber wordt door velen gezien als toekomstig wereldkampioen, maar ik ben van mening dat hij sterk wordt overschat.

We zullen het zien. In dat opzicht wordt het alvast een leuk F1 seizoen.
Of wat dacht je van Montoya versus Raikkonen. Het imago van één van de twee gaat er aan. Ik geef het voordeel aan Raikkonen, omdat hij al langer bij McLaren zit en veel talent heeft. Aan de andere kant is Montoya gemotiveerder dan ooit en is zelfs nu flink aan het sporten om kilo's af te vallen. In het interview op CNN World Sport zag de Columbiaan er goed uit.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:04
M. Arnoldi
Avatar van M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Citaat:
In 1998 komt ‘Quick Nick’ uit voor het McLaren Juniorteam in de Formule 3000, maar eindigt na de laatste race toch nog als tweede, achter Juan-Pablo Montoya.
Ik maak een fout. Montoya won net van Heidfeld in de F3000. Volgens mij vernaggelde de Duitser zijn laatste race. Zonde...Het jaar daarna won hij wel, maar toen ging Montoya naar de CART-series.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 19:37
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
M. Arnoldi schreef op 15-01-2005 @ 17:04 :
Ik maak een fout. Montoya won net van Heidfeld in de F3000. Volgens mij vernaggelde de Duitser zijn laatste race. Zonde...Het jaar daarna won hij wel, maar toen ging Montoya naar de CART-series.
Ik kon het me al niet herinneren... Ik heb het jaar dat Heidfeld de F3000 won toen redelijk gevolgd en ik vond het al een beetje vreemd dat me nix van Montoya bijstond.


En ook wellicht nog 2 Nederlanders in de F1... Allemaal ingredienten wat een mooi jaartje F1 belooft, na een aantal toch wel mindere jaartjes.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2005, 12:01
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
BAR heeft ook alweer zijn 2005 wagen gepresenteerd:




BAR ook al een redelijk opvallende neus...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 15:32
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Deze week zullen zowel Christijan Albers als Nicky Pastorelli voor Minardi gaan testen. Pastorelli test alleen morgen. Albers zal de gehele testweek achter het stuur van de Minardi zitten.

Pastorelli is een groot Nederlands talent dat vorig seizoen de Formule Superfund op zijn naam schreef. Mocht Pastorelli indruk maken zou hij eventueel in aanmerking komen voor het tweede zitje bij Minardi naast Albers. Altans dat wordt in verschillende media gesuggereerd.

Het Nederlandse talent is in ieder geval flink aan het doorbreken.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 12:00
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
De nieuwe Mclaren:





Het opvallendste is toch wel de nieuwe neus. Ik schat zo'n 3x zo breed als de versie van vorig seizoen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2005, 16:16
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Jordan kondigt verkoop aan Midland aan

Eddie Jordan bevestigde vandaag (maandag) dat hij zijn team zal verkopen aan Midland-eigenaar Alex Shnaider. In 2005 treedt het team nog onder de naam Jordan aan, maar daarna neemt Midland de renstal helemaal over. Eddie Jordan blijft wel als commercieel directeur actief in de F1.

"Ik heb 35 jaar van mijn leven aan de autosport gewijd en heb fantastische dingen meegemaakt. De laatste 14 jaar heb ik het geluk gekend in de F1 actief te mogen zijn en onze eerste zege blijft een persoonlijke overwinning omdat we als eerste team sinds jaren de topteams konden verslaan."

"Ik moet Bernie Ecclestone bedanken om me in contact te brengen met Alex Shnaider en Midland en ik ben er rotsvast van overtuigd dat we door hun komst een beter team zullen worden. Ik heb de voorbije maanden met een aantal mogelijke kopers gesproken en weet zeker dat dit de juiste partij is. Ze zijn heel erg toegewijd en ik denk dat het team in de toekomst terug naar de top zal doorstoten. De sport en de nodige middelen zijn de laatste jaren erg ingrijpend gewijzigd, maar deze deal schenkt het team de nodige veiligheid en sterkte."

"We hebben binnen ons team met enkele ongelooflijk goede rijders samengewerkt en ik voel me vereerd dat ik met elk van hem mocht samenwerken. Hetzelfde geldt voor alle personen die ooit deel uitmaakten van onze technische staf en ik ben ook onze sponsors, motorenpartners, technische partners en aandeelhouders erg dankbaar. Ik wil vooral onze huidige staf even extra bedanken omdat ze er voor blijven gaan zijn in de moeilijke periode. Ik ben blij dat hun toekomst nu verzekerd is."

"In zekere zin heb ik alles natuurlijk te danken aan de steun van mijn echtgenote Marie en mijn familie. Zonder hun onvoorwaardelijke steun had ik nooit mijn droom kunnen najagen. Ik heb het geluk gehad van mijn hobby mijn beroep te maken en dat is niet iets dat iedereen kan meemaken."

"Ik ben ook blij dat we voorlopig nog even de naam Jordan behouden en ben blij dat ik kan aankondigen dat ik toch bij het team actief zal blijven en mee zal helpen aan de commerciële kant van het team."
Jammer, Jordan was toch een begrip in de F1 wereld. De bolide zal ook wel niet meer geel zijn ben ik bang...

Daarnaast moeten we hopen dat deze overname geen slechte gevolgen heeft voor onze Robert Doornbos. Bij Jordan was hij in de race voor een race-stoeltje, ik weet niet of dit ook het geval is nu Midland de boel overneemt.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 17:58
Verwijderd
Ook jammer dat Eddie Jordan op de achtergrond in dat nieuwe team gaat verdwijnen. Er blijven nu alleen van die industrielen over die als teambaas worden aangesteld.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:08
Sandersss
Sandersss is offline
Idd, Formule 1 verliest een "belangrijk" gezicht.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:35
Verwijderd
Yuch, ik vind die McLaren niet echt mooi...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2005, 20:42
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Stradivarius schreef op 25-01-2005 @ 21:35 :
Yuch, ik vind die McLaren niet echt mooi...
Lijkt een beetje op zo'n vogelbekdier...

Renault heeft ook al gekozen voor een opvallende voorvleugel:

__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd [F1] Nieuwtjes
Sandersss
479 02-04-2007 15:28
Vrije tijd NHL Ijshockey
Verwijderd
75 30-11-2006 21:25
Vrije tijd [F1] GP van Amerika
Sandersss
25 04-07-2006 11:20
Vrije tijd Doornbos vanaf GP Monaco in tweede Red Bull
Verwijderd
1 11-05-2006 21:26
Vrije tijd [F1] Grand Prix van Australie
Mr.Oizo
17 04-04-2006 17:53
Vrije tijd RTL Motorsport komt eraan!
Brain-Damage
4 21-02-2005 14:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.