Oud 27-05-2008, 16:57
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ik zag dat er nog geen topic was voor Engels, tenzij ik gewoon niet goed heb gezocht.

Ik heb net mn cijfer berekend en ik zit tussen de 7,7 en een 9,4 met 43 punten van de 50. Lager dan ik had verwacht tbh, maar ik mag niet echt klagen

Hoe ging het bij jullie? Klachten? Ik vond em best goed. Leuke onderwerpen ook, maar wel vooral bèta gericht. Ik heb zelf CM, maar toch vond ik het best wel interessant.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2008, 17:00
Tim_Riswick
Avatar van Tim_Riswick
Tim_Riswick is offline
Er zat idd veel beta in en ook een geweldige economische tekst maar ik vond hem goed te doen. Sommige teksten waren zelfs grappig. Ik zit waarschijnlijk rond een 7 maarja dat is ook mijn gemiddelde dus ik klaag ook niet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:09
joram
joram is offline
Nou ik vond de teksten echt enorm saai
Vond eigenlijk dat ze wel iets gevarieerder hadden mogen zijn, maar goed ik heb waarschijnlijk 44 punten dus moet niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:11
Lauwie101
Lauwie101 is offline
Ik heb 40 punten, dus moet ook niet zeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:12
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Ik vond de teksten erg leuk! (maar heb dan ook een natuurprofiel)
Had 41 punten, goed voor 7.4-9.2.
De 8 zal er dus niet inzitten, maar met een 7 gemiddeld mag ik niet klagen, ik ben helemaal niet goed in teksten en ook niet in Engels, dus.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:17
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik heb tussen de 4,8 en de 6,8. Ik ben niet super goed in Engels, dus ik ben wel tevreden. Er komt in ieder geval geen onvoldoende voor Engels op mijn lijst.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:24
Verwijderd
34 punten, en dat is tussen de 6,1 en de 8,1. Voor engels schijnt de norm meestal gewoon 1 te zijn, dus dat betekent dat ik dan een 7,1 heb. Das hoger dan mn gemiddelde, dus ik mag helemaal niet klagen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:25
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
tussen de 6.7 en de 8.7

Heb een 7.0 nodig voor een 8 dus ik hoop heeeel erg dat dat net gaat lukken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:26
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
@ wsksteven: Oh ik dacht dat de norm altijd belachelijk laag was, 0.1/0.2/0.3 enzo?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:27
marco_nogwat
Avatar van marco_nogwat
marco_nogwat is offline
ik vond hem vrij goed gaan, en de teksten ook wel interessant en heb rond de 40 punten. ik vond alleen het antwoord bij vraag 36.1 een beetje raar, er wordt toch in de text gezegt dat er ook uitstekende vrouwelijke wiskundigen zijn ;/

maargoed, ik ben tevree ^.^
__________________
Piggymoo.com - watch band of brothers - Stargate - Futurama - AlloAllo - Death note - Fma - Fmp - Kanon - Inuyasha - hellsing - Shana & more
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:29
Verwijderd
Ik zit tussen de 6,8 en de 8,8 dus dat is mooi. Alleen, ik moet een 7,4 voor een 8 gemiddeld hebben maar met de lage normen voor Engels (vorig jaar 0,2 en het jaar daarvoor 0,4) hoop ik daar niet te veel op. Ookal zou een norm van 0,4 precies goed zijn
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:44
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Ik vond m leuk! Interessante teksten voor de verandering, echt beter. En ik had maar drie fout (of vier als mijn lerares belachelijk streng is, mijn antwoord klopte wel ongeveer) dus das een 89-97. <3 Had het een stuk minder verwacht, voor al mijn proefexamens haalde ik een 78.
Sta in elk geval een negen op mijn diploma!
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:50
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
't Ging minder goed dan ik had verwacht, aangezien Engels een van mijn betere vakken is. Maar, wel veel wetenschappelijke teksten zeg, niet super interessant. Dat begin van een boek vond ik wel leuk om te lezen Werd wel ontzettend ziek tijdens het examen en vanaf dat punt (ongeveer de helft) ben ik van foutloos naar superveel fouten gegaan
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 17:55
sjakies
sjakies is offline
wat enorm veel vragen dat je gaten in moest vullen!
niet normaal, bij duits hadden we ook dat je af en toe tussendoor een gat moest vullen, máár dan niet nog een hele tekst extra, terwijl dat nu wel was, en nog een hele lange tekst ook :-O
Maarja.. ik ga hem nog niet nakijken omdat ik anders te zenuwachtig wordt voor m'n andere examens. Toch wil ik het stiekem wel nakijken maar voor m'n eigen bestwil toch maar niet.
Trouwens die tekst over die aboriginals, rabbit proof fence, die film hadden we pas op school gezien hahaha
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:03
MW
Avatar van MW
MW is offline
Ik baal ontzettend.. ik heb het voor elkaar gekregen om vraag 22 twee keer te maken, maar gewoon door te schrijven en 30 over te slaan.. Daardoor heb ik die hele tekst echt verkloot, terwijl ik de antwoorden eigenlijk wel wist. Maargoed.. heb nog wel tussen de 6,4 en 8,4 dus geen hele grote ramp.. voor een 8 heb ik een 6,7 nodig, dus dat wordt hopen op een hoge normering (die er waarschijnlijk toch niet komt)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:12
Verwijderd
40 punten en ik vond de teksten saai.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:24
lord_ralf
Avatar van lord_ralf
lord_ralf is offline
hmm 20 punten, dus iets van 3,6-5,6 en ik wil een 3,9 moet lukken toch maarja ik ben slecht in teksten en in engels dusja het was wel te verwachten dat het niet bijster werd...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:34
Verwijderd
44 punten...mag ook niet zeuren, maar mwah. Ik ben benieuwd wat de norm is, ik had het gevoel dat dit een heel ander examen is dan de andere Engels examen. Meer invulteksten en meer open vragen ofzo.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2008, 18:38
Verwijderd
bah. engels zou mijn beste vak moeten zijn, en ik heb ook wel tussen 6.9 en 8.4 maar dat is voor mij gezien weinig. En ik haat hooikoorts als je je moet concentreren!! en ik haat helemaal die werkmensen die het leuk vinden om buiten te gaan drillen in de straat als er examens bezig zijn!! Ik had zo gehoopt op een relaxte dag
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 18:44
Verwijderd
ik weet het gewoon niet wat ik heb, hopelijk zit die 4.8 erin
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:29
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Het waren een hoop invuldingen ja, vreselijk. Ik ging net kijken welke vragen ik precies fout had, eentje twijfelde ik al over, een andere heb ik verkeerd verbeterd ( ) en de laatste weet ik niet, daar moet ik de tekst voor zien maar die doet het niet.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:30
LaAnnE.
Avatar van LaAnnE.
LaAnnE. is offline
Heb 35 of 36 punten, dus tussen de 6.3 en 8.5. Heb een 7.4 nodig om een acht te staan, dus ik duim voor de normen.. Maar die zijn vaak laag bij Engels, dus ik vrees dat het een 7 wordt.
__________________
I think we're doing fine; even diamonds start as coal.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 19:46
sjakies
sjakies is offline
ik zie wel veel strevers zeg.. mijn complimenten. Streven naar een 8 gemiddeld, ik ben al blij met een voldoende, engels is niet mn sterkste kant
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 20:00
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
30 punten tussen de 5,4 en 7,4. Moest een 5,6 halen dus dat is vast wel gelukt
Vond die tekst over linkshandigen erg leuk. Vond ze uberhaupt niet zo moeilijk dit jaar.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 20:14
damsco
damsco is offline
wat mij betreft mogen die teksten ubersaai zijn, als de vragen maar te doen zijn
dat was bij dit examen het geval

ik maak een examen, ik lees geen tijdschrift
__________________
I'm not a player. I just fuck a lot.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2008, 20:24
Elfe
Avatar van Elfe
Elfe is offline
ik vond hem niet moeilijk, maar ik heb hem ook niet heeeeeel erg goed gemaakt, maar wel voldoende
__________________
hanging out the window with a bottle full of rain
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 21:49
Verwijderd
Citaat:
@ wsksteven: Oh ik dacht dat de norm altijd belachelijk laag was, 0.1/0.2/0.3 enzo?
De norm is altijd tussen de 0 en de 2, en standaard 1. Want cijfer=(behaalde punten/totaal aantal punten) * 9 + N
die N is de norm. Standaard is die gewoon 1 en kan afwijken naar boven en naar beneden, die afwijking is vaak niet meer dan 0.1 of 0.2
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:15
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
ik vond hem vrij goed gaan, en de teksten ook wel interessant en heb rond de 40 punten. ik vond alleen het antwoord bij vraag 36.1 een beetje raar, er wordt toch in de text gezegt dat er ook uitstekende vrouwelijke wiskundigen zijn ;/

maargoed, ik ben tevree ^.^
Ja maar er staat dat vrouwelijke wiskundigen niet kunnen 'competen' met mannelijke. En dat verdedigt de schrijver niet -> "niet".

Hij klopt wel iig.

---

Bij ons ging de CKV lerares surveilleren het eerste deel... nou is dat sowieso al een verschrikking dus, maar nu helemaal. Ze liep maar gewoon hardop te praten terwijl mensen al bezig waren enzo Bijvoorbeeld "oh ik heb meer blaadjes nodig hoor" en "waar is mijn schaar nou? Was dat jouw schaar dan? Oh volgens mij was het die van mij hoor. Oh kijk hahaha daar is hij dan" -____________-

En toen moest ze dr handtekening ergens zetten: "Ja jeetje waarom is dat dan ook zo'n klein vakje?!"... En dat allemaal hardop terwijl een aantal mensen (waaronder ik) al aan het lezen waren hè! Bizar dat mens.

Tussendoor liep iemand weg om naar de wc te gaan (waarbij de surveillant in de gang dan met je meeloopt), rent ze in paniek achter em aan, keihard door de gang: "HEE JIJ MAG NIET WEG HOOR!!!"... Uhm jawel dus, aangezien er iemand met hem meeloopt.

Omg dat mens
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:18
Verwijderd
ik kan best je frustratie geloven. bij ons hebben we dat nooit gelukkig, zulke onzin praktijken
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:37
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Wij normaal ook niet, maar wel als we deze lerares hebben. Zij is echt een verschrikking, het is ongelofelijk soms.
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:43
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
De norm is altijd tussen de 0 en de 2, en standaard 1. Want cijfer=(behaalde punten/totaal aantal punten) * 9 + N
die N is de norm. Standaard is die gewoon 1 en kan afwijken naar boven en naar beneden, die afwijking is vaak niet meer dan 0.1 of 0.2
Ik weet hoe het werkt met die norm, maar de norm van Engels vorig jaar was 0.1 en die van voorgaande jaren ook laag, meen ik mij te herinneren.
We zullen zien . Ik vond het niet dusdanig moeilijk dat er een hoge norm moet zijn, ik denk ook dat de norm laag is.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2008, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Ik weet hoe het werkt met die norm, maar de norm van Engels vorig jaar was 0.1 en die van voorgaande jaren ook laag, meen ik mij te herinneren.
We zullen zien . Ik vond het niet dusdanig moeilijk dat er een hoge norm moet zijn, ik denk ook dat de norm laag is.
niet helemaal. hij is ook aantal keren 0.6 geweest
op www.havovwo.nl kan je die normering bekijken hoe die was.
overigens... het zegt helemaal niks! hij was ingeval wel moeilijker als verleden jaar
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 00:09
Verwijderd
Het valt me echt op dat iedereen op dit forum zo slim is, mensen streven ook allemaal naar een 8 of 9.. terwijl ik met mijn examens hoop op 5.5en
Maargoed, Engels was wel makkie vandaag! Eindelijk een vak waarvan ik zéker weet dat ik die ruim heb gehaald
Dat had ik wel ff nodig
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 02:23
Verwijderd
geen idee wat ik heb, hij ging wel lekker voor mijn gevoel, mag een 2.1 halen voor een voldoende dus dat lukt wel was na een uur al weer klaar
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Ik weet hoe het werkt met die norm, maar de norm van Engels vorig jaar was 0.1 en die van voorgaande jaren ook laag, meen ik mij te herinneren.
We zullen zien . Ik vond het niet dusdanig moeilijk dat er een hoge norm moet zijn, ik denk ook dat de norm laag is.
Sorry, heb me vergist. De stress begint z'n tol te eisen geloof ik. In iedergeval 2004-I was de norm 1,1. En in 2005 lagen ook beide rond de 1.0, denk dat ik me daarin heb vergist.

Maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat die norm de laatste jaren zo laag is. Eigenlijk betekent dat toch dat de CEVO geen examens maakt naar ons niveau. Je zou het zelfs kunnen zien als een belediging naar ons toe dat we zulke makkelijke examens krijgen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 10:08
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Die beroepvraag vond ik zo kut!
Ik dacht dat ie een boer was. Heb 'horses' en 'cock' opgeschreven.

Ik had dat 'cotton broker' wel gelezen, maar ik dacht dat hij gewoon een heel rijke boer was
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2008, 10:10
dark*dizzie*
Avatar van dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Die vraag vond ik ook stom. Ik had plantage en slaves. Vond ik ook best wel duidelijk.
__________________
Foras exire Jippus ac Jannica non possunt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 11:05
Lauwie101
Lauwie101 is offline
ja! Dat had ik ook. Ik d8 dat ie op zo'n slaven plantage ding achtig iets zat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 11:13
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
^ Ja dat was ook, maar er zijn suikerplantages en theeplantages en koffieplantages en katoenplantages dus je moest het nog een beetje specificeren, dat was het hele idee geloof ik.
Ik dacht eerst trouwens dat dat boek over WO II ging, en toen begonnen ze plotseling te piepen over slaves. Ik zat daar echt zo: en pas toen ik het vier keer had gelezen snapte ik dat het over plantages ging.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 11:36
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
En ongelooflijk veel komma's en weinig punten, wat een lange zinnen niet normaal.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 11:39
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
En ongelooflijk veel komma's en weinig punten, wat een lange zinnen niet normaal.
Ja ook inderdaad, stupide tekst.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 12:40
Verwijderd
Ik had ook 'slaves' en 'plantation', ik heb dat woord 'cotton' finaal gemist.

Wat die norm betreft is het inderdaad wel raar dat hij zo vaak zo laag is! Ik dacht altijd dat 1 gemiddeld was, maar het lijkt nu wel of 0.0 'normaal' is en de rest alleen maar meevalt. Dan zegt dan dat óf de examens makkelijker worden, óf dat wij gemiddeld beter worden in talen. Want volgens mij gelden die lage normen vooral voor de talen, en minder voor de bètavakken. Of niet?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Sorry, heb me vergist. De stress begint z'n tol te eisen geloof ik. In iedergeval 2004-I was de norm 1,1. En in 2005 lagen ook beide rond de 1.0, denk dat ik me daarin heb vergist.

Maar wat vinden jullie er eigenlijk van dat die norm de laatste jaren zo laag is. Eigenlijk betekent dat toch dat de CEVO geen examens maakt naar ons niveau. Je zou het zelfs kunnen zien als een belediging naar ons toe dat we zulke makkelijke examens krijgen.
maar engels blijft toch engels? alleen tekste nzijn gewoon langer nu als je alles totaal opsomt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:47
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Ja die vraag vond ik ook vaag. Ook jammer dat je er maar 1 punt voor kunt krijgen, dus als je één woordje goed hebt (plantages... die had bijna iedereen wel) dan heb je gewoon pech. Had ook cotton totaal gemist
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 22:50
Morri
Morri is offline
Haha, ik had juist wel cotton en kon het tweede woord niet vinden, heb 'field' ingevuld, hopelijk is dat wel goed. Verder viel het me een beetje tegen, maar ik hoop/verwacht toch wel een 8.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 01:59
Verwijderd
Citaat:
Die beroepvraag vond ik zo kut!
Ik dacht dat ie een boer was. Heb 'horses' en 'cock' opgeschreven.

Ik had dat 'cotton broker' wel gelezen, maar ik dacht dat hij gewoon een heel rijke boer was
Lol horsecock.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 21:48
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Even een kleine topickick. Heb van verschillende Engels leraren gehoord dat de normering ongeveer rond de 0,5 uitkomt. Dit is natuurlijk een schatting, maar gebaseerd op het feit dat het examen net iets moeilijker was dan vorig jaar naar het schijnt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 02:12
Verwijderd
ik heb nooit een idee wat die normering inhoudt. Kan iemand dat uitleggen?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 11:23
Verwijderd
Het principe is eigenlijk een beetje raar! Je haalt op een toets een aantal punten. Bijvoorbeeld 30 van de 48. En dan heb je de norm, en die bepaalt je uiteindelijke cijfer.

De standaardformule voor het uitrekenen van je cijfer is: aantal punten dat je gehaald hebt / het aantal punten dat je maximaal kunt halen x 9 + N. N is de Norm. In dit geval zou dat dus zijn 30/48x9+N. De norm kan variëren van 0.0 tot 2.0. Je cijfer is dus minimaal een 5.6, maar theoretisch gezien zou het kunnen oplopen tot een 7.6.

En wat die norm nu precies is hangt af van hoe goed de toetsen gemaakt zijn in Nederland. Als heel veel mensen een slecht cijfer hebben, is de toets blijkbaar te moeilijk geweest en wordt de norm wat hoger. Als hij te makkelijk is wordt de norm lager. Officieel is de standaardnorm 1, maar in de praktijk kun je beter rekening houden met een norm van 0.0. Dan kan het alleen meevallen!

Edit: oh ja, de schaal is niet altijd precies 0-2. Je kunt bijv. nooit een 10 halen als je niet alles goed hebt. Dus vanaf de 8 o.i.d. wordt de marge kleiner. Dan is het van 7.9 tot 9.4 ofzo, i.p.v. tot 9.9

Laatst gewijzigd op 07-06-2008 om 11:31. Reden: iets vergeten
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 17:56
Verhalen & Gedichten Engels (jeweetwel, met vleugeltjes)
tacidvs
16 04-11-2002 10:39
Verhalen & Gedichten Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me"
star9
3 03-02-2002 20:47
Verhalen & Gedichten Engel met geduld..
star9
7 17-01-2002 22:08
ARTistiek de engel brak in de hemel binnen
murwari
11 12-07-2001 23:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:48.