Oud 30-01-2014, 22:13
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik wil graag leren muziek maken. Hiermee bedoel ik met name noten lezen en hoe combinaties te maken zodat iets goed klinkt. De vraag is: waar moet ik beginnen?

Hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2014, 02:22
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Als er geen bepaald instrument is wat je wilt leren bespelen ga dan op zoek naar een (2ehands)keyboard. Dat is de makkelijkste manier om noten te leren lezen en er zijn op het web meer dan genoeg muzieklessen voor beginners te vinden. Neem er wel een koptelefoon bij, dat is aardiger voor je omgeving.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 20:51
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Als er geen bepaald instrument is wat je wilt leren bespelen ga dan op zoek naar een (2ehands)keyboard. Dat is de makkelijkste manier om noten te leren lezen en er zijn op het web meer dan genoeg muzieklessen voor beginners te vinden. Neem er wel een koptelefoon bij, dat is aardiger voor je omgeving.
Dank voor je reactie, ik ga even kijken! Het gaat me denk ik meer om noten lezen, de ''theorie'' achter muziek. Uiteindelijke doel is te weten welke toetsen (bijvoorbeeld op een piano) ik moet aanslaan om goede combinaties te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 14:04
IGiveYouAdvice
IGiveYouAdvice is offline
Het is wel handig om noten te lezen, maar het is niet de beste manier om te leren welke noten bij elkaar passen en welke combinaties goed klinken om zelf muziek te maken. De beste manier is om akkoorden en toonladders te leren. Elk nummer heeft een bepaalde toonladder en al die noten in die toonladder klinken goed samen. Wat je bijvoorbeeld kunt doen is 4 akkoorden uit een bepaalde toonladder kiezen (bijvoorbeeld de c toonladder) en die achterelkaar blijven spelen. Met de rechter hand kun je dan bijvoorbeeld een melodietje spelen van noten in de c toonladder. Bij het zelf maken van muziek gaat het meer om gehoor en gevoel. Als je een liedje gemaakt hebt, is het wel leuk om het op te schrijven op bladmuziek. Ik zou als ik jou was gewoon akkoorden leren en die akkoorden op liedjes mee spelen die jij leuk vind. (en lol hebben natuurlijk). Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Te oud voor mijn klas?
trololo
7 14-03-2016 13:28
De Kantine "Saaira, doe dat eens niet!" #1700
Noedelhap
501 21-08-2012 21:39
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Geen muziek bij ons op school
Soulwing
38 04-09-2008 16:56
De Kantine Hoe was jouw 2005?
Mr.Oizo
66 21-01-2006 22:36
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen essay
Verwijderd
17 25-02-2004 14:54
Psychologie Na ruim 5 jaar nog niet over een verkrachting heen zijn?
Verwijderd
71 03-02-2003 14:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:51.