Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-06-2011, 11:23
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Hmm.. mag ik een hapje?", vroeg Griet aan Dulio. Ze hoopte dat ze maar niet té gretig over kwam. "Euhmm... wat wil jij gaan doen?" "Lekker in de tuin zitten en kletsen?, Of gamen misschien?" "We zouden ook een film kunnen kijken.", opperde Griet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-06-2011, 11:27
Verwijderd
'' Ja is goed'' Zei Dulio. Hij bood zijn broodje aan. ''En ik vind alles goed, wat jij wil'' Zei Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 11:30
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet nam een hapje uit Dulio's brood, en gaf het weer terug. "Dankje", mompelde ze met d'r mond nog voor een kwart vol .Ze kauwde en kauwde, en slikte uiteindelijk.
"Nou ik heb al wat ideeën gegeven, wat vind jij daar het leukst van?" "De film misschien?", zei Griet.
Toen nam ze weer een hap van d'r appel.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 11:38
Verwijderd
''uh ja een film is goed. Van wat voor films houd je?'' Vroeg Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 11:42
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Uhmm... comedy is altijd leuk, verder wel van actie, spanning of iets detective-achtigs", zei Griet.

'Eigenlijk wil ik wel wat romantisch kijken, maarja, dat ga ik natuurlijk nooit zeggen', 'Of misschien spanning, dan kan ik z'n hand vast houden als het eng is ofzo', dacht Griet. Deze gedachtes klonken best wel belachelijk eigenlijk, maarja het was wel waar. 'Njah, liever spanning dan maar', dacht Griet nog. Romantiek was zo plakkerig.

"Spanning dan?" vroeg Griet. "Of van wat voor films houd jij?".
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 11:47
Verwijderd
''hetzelfde als jij. We kunnen wel een spannende film kijken'' Zei Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 11:54
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Oké is prima", zei Griet. Ze nam de laatste hap van d'r appel en gooide het klokhuis in de dichtstbijzijnde prullenbak.

Meneer Perenmans had net z'n broodje op, gooide het zakje in de prullenbak en ging verder met surveilleren (ofzo) door de gang. Eens kijken of er niemand kattenkwaad uithaalde op het schoolplein, ja hij zou eerst maar eens naar buiten gaan om te kijken of iedereen vrolijk (en vredig) was.

Laatst gewijzigd op 17-06-2011 om 12:32.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:37
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
De schooldag was alweer om. Griet liep naar het fietsenhok, en ging haar fiets halen. Ze bond haar tas onder d'r snelbinders, haalde d'r fiets uit het rek, en stapte op. Ze reed de fietsenstalling uit en zag Dulio staan. "Gaan we?", vroeg ze aan hem. "Ik heb al gesmst dat ik bij jou zou zijn". "Wijs je wel goed de weg?, want ik weet natuurlijk niet hoe ik bij je huis kom", zei Griet tegen Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:50
Verwijderd
'' Ja kom ik wijs de weg wel'' zei dulio.
- TIJDSPRONG -
''Daar zijn we dan, mijn huis '' Dulio deed de deur open en liet Griet eerst gaan. Ze gingen naar de kamer van Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 12:54
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Waar kan ik mijn tas neerzetten?" vroeg Griet aan Dulio, terwijl ze achter hem aan liep.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 14:54
Verwijderd
''Ja zet maar in de gangkast'' Zei Dulio. ''Doe je schoenen uit, of houd ze aan, wat jij wilt.'' Zei Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 15:58
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet zette haar tas in de gangkast. Daarna ging ze op de trap zitten en deed haar gympen uit. Die zette ze maar naast haar tas. Toen ze klaar was stond ze weer op en liep achter Dulio aan z'n kamer binnen. "Wauw, mooie blauwe kamer zeg", zei ze iets harder dan fluistertoon. Ze plofte op bed neer en wachtte op wat Dulio ging zeggen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 16:56
Verwijderd
''Dus... een spannende film dan maar? '' Dulio deed een film in z'n xbox. Dulio ging naast Griet zitten. Hij deed 'nonchalant' een arm om haar middel. De film ging spelen. ''Wil je iets te drinken?'' Vroeg Dulio aan Griet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:07
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet bloosde toen Dulio een arm om d'r heen sloeg, ze vond het stiekem wel leuk. "Ja lekker, heb je aanmaak?" "Ik ben niet zo'n cola mens", zei Griet tegen Dulio.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:10
Verwijderd
''yup, dat heb ik ben zo terug '' Dulio ging drinken halen. Hij kwam terug met 2 glazen limonade. ''Een extra groot glas voor een extra leuk meisje'' Zei Dulio. Hij gaf het glas aan Griet. Hij ging weer zitten, ondertussen was de film al weer bezig. Hij deed weer een arm om haar middel heen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:29
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Hmm dankjewel", zei Griet terwijl ze het glas aanpakte en naar Dulio knipoogde. 'Hé, hij slaat alweer een arm om me heen', dacht Griet terwijl ze een slok limonade nam, ze vond het stiekem wel leuk. Ze zette haar glas op een bijzettafeltje en schoof wat dichter tegen Dulio aan. Hij rook nog steeds lekker.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:32
Verwijderd
Dulio bloosde. ''Zou ze mij leuk vinden?'' Dacht hij. ''Wat vind je van de film?'' Vroeg Dulio maar, om het niet zo stil te laten worden.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:40
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet zag Dulio blozen, ze bloosde ook terwijl ze in z'n ogen keek. "Eh, ja wel spannend", zei ze. 'Zou hij mij leuk vinden?', dacht ze tussendoor. Opeens kwam er een heel erg spannend stuk in de film. Griet schrok ervan en pakte snel Dulio's hand vast.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:42
Verwijderd
Dulio keek naar Griet. ''Vind je het spannend?'' Zei Dulio blozend. Hij wreef zachtjes over de hand van Griet.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:44
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"J.. j.. ja", stamelde Griet. Ze moest er van blozen! Griet wreef een beetje over z'n hand terug en ging wat dichter tegen hem aanzitten.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:49
Verwijderd
Dulio keek Griet in haar ogen. '' Je hebt mooie ogen '' Zei Dulio blozend. ''Je lippen zijn ook mooi trouwens'' Zei Dulio weer. Hij ging ook wat dichter tegen Griet aanzitten.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 17:59
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Jij ook", zei Griet blozend terug. "Dankjewel", zei ze terwijl ze haar lippen een beetje vochtig maakte. Ze zaten nu heel dicht tegen elkaar aan.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 18:28
Verwijderd
Dulio boog zijn hoofd naar Griet. Hij gaf haar een kus op haar lippen. ''Shit, waarom deed ik dat nou? Straks vind ze me een creep!'' Dacht Dulio. Hij bloosde.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 18:50
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
'Woah, ik heb nog nooit gezoend!!', dacht Griet uit paniek. 'Zou hij me nu slecht vinden?'
Ze zoende toch maar door, 'Hij is best goed eigenlijk', Ze draaide d'r hoofd nog een beetje bij en legde d'r armen om z'n nek, ze wist niet waar ze ze anders moest laten. Daar zoenden ze, op het bed van Dulio. Zo gingen ze nog een tijdje door (met zoenen bedoel ik dan).
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:03
Verwijderd
''Wouw Griet zoent best goed, het is vast niet haar eerste keer'' Dacht Dulio. Toen Griet en Dulio klaar waren keek Dulio Griet in haar ogen. ''Dat was lekker'' Zei Dulio blozend.

De voordeur ging open. De ouders van Dulio kwamen thuis.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 19:16
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
"Hmm ja best wel", zei Griet zachtjes. 'Hmmm, misschien vond ie me helemaal niet zo slecht', dacht ze.

Opeens hoorde Griet beneden de deur. 'Fak dat zijn vast z'n ouders'. 'Ach njah, zo erg is het ook weer niet'.
"Euhmm.. wil je me misschien voorstellen?", vroeg Griet aan Dulio. "Zeg maar gewoon dat we een film keken". "Als je wilt"."Anders dan ga ik wel en zie ik je morgen weer" "Het is/was iniedergeval erg leuk." 'Zou ik mogen/kunnen blijven?', dacht Griet. Ze wilde eigenlijk helemaal niet weg.
Ouders kwamen altijd op de verkeerde momenten thuis. Maar ze wilde zo graag blijven. Zou dat kunnen?

Laatst gewijzigd op 17-06-2011 om 19:29.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 21:21
Verwijderd
''Ik stel je wel even voor aan mijn ouders Griet '' Zei Dulio. Ze liepen naar beneden. ''Pap, Mam, dit is Griet.'' Zei Dulio tegen zijn ouders. ''We zijn een film aan het kijken, Griet mag wel blijven toch?'' Van zijn ouders mocht het. Ze gingen weer naar boven.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 21:49
Verwijderd
Is het een idee dat jullie dit per pm verder zetten? Veel RPG is er niet meer aan... behalve voor jullie 2.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2011, 23:00
Verwijderd
ok
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 06:32
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Nou ik vond het wel makkelijk, maar mij prima hoor.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2011, 08:58
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Het mag ook hier, maar schrijf dan iets langere stukjes tekst en ga er minder lang op door. Juist onderbrekingen in een leuke verhaallijn bouwen de spanning iets op. Als ze van locatie veranderen, bijvoorbeeld weer naar school gaan, dan kan de rest ook weer wat schrijven.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2011, 12:39
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
ja dat is waar
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 11:56
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Het mag ook hier, maar schrijf dan iets langere stukjes tekst en ga er minder lang op door. Juist onderbrekingen in een leuke verhaallijn bouwen de spanning iets op. Als ze van locatie veranderen, bijvoorbeeld weer naar school gaan, dan kan de rest ook weer wat schrijven.
Je kan dat toch ook zelf doen? Zoals nu is het bij hun gestopt met dat ze weer naar boven gingen. Dan kan jij toch een stuk posten waarin je personage zich klaar maakt om naar school te gaan en zo weer een nieuwe dag te beginnen?
Maar de stukken tekst/verhaal mogen wel wat langer per post, dat ben ik met je eens.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2011, 18:53
Verwijderd
Nou dan laat ik het verhaal maar weer lopen

Jens maakte zich 's ochtends klaar om naar school te gaan. ''Zou ik weer veel last gaan krijgen van die groep marokkanen?'' Vroeg Jens zich af. Hij voelde zich niet lekker in zijn vel zitten hierdoor. Het was al laat, hij at snel een boterham en rookte op de fiets een sigaretje.

Halverwege hoorde hij achter zich geschreeuw. ''Hé! Het is Jens!'' Hoorde hij iemand met een marokkaans accent roepen. ''Kom! We klappen hem!'' Hoorde hij een ander schreeuwen. Jens fietste snel weg. Na een tijdje was hij ze kwijt. ''Pfew, gelukkig ken ik zo veel aparte weggetjes hier'' Dacht Jens opgelucht.

Eenmaal aangekomen op school haalde hij zijn gymtas uit zijn kluisje. ''Tijd voor een beetje voetbal..'' Dacht Jens verveeld. Hij wou veel liever skateboarden en jammen met zijn band.
Het lesuur ging snel voorbij, ze gingen niet voetballen maar léuke dingen doen. Hij ging omkleden om naar Geschiedenis te gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 08:54
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Om maar weer verder te gaan;

Griet liep het geschiedenis lokaal in. Ze zag een jongen zitten die veel van een skateboarder weghad, maar er ook best wel arrogant uitzag. 'Wat een bal gehakt zeg', dacht ze terwijl ze langsliep en een plaatsje zocht. Naast wie zou ze gaan zitten? Naast Dulio? Dat was tenminste een gewone jongen die aardig was, nouja, voor zover ze wist dan. En ze wilde tenslotte ook nog dingen met hem bespreken, dat kon best tijdens de les, ze was toch goed in geschiedenis.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 15:24
Verwijderd
Jens verveelde zich tijdens geschiedenis. Het ging over de 2e wereld oorlog en daar wist hij alles al over. Hij zag het meisje aan de andere kant van de klas telkens zijn kant op kijken. ''wtf kijkt zij?'' Dacht Jens. Hij vond het erg irritant. Hij ging maar verder met zijn werk.

*bzzzzzzzzzzzzzzt* De bel ging. Tijd voor aardrijkskunde. Toen hij door de gangen liep kwam hij het groepje marokkanen weet tegen. Ze waren, zoals altijd, weer erg opgeschoten en vijandig. Hij liep snel door, ze deden gelukkig niks want er liep een docent door de gang. Wel keken ze heel vijandig zijn kant op en ze maakten een soort gebaar naar elkaar toen ze lang liepen. ''Die gaan vast weer wat flikken'' Dacht Jens. Hij werd zenuwachtig voor de pauze.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 16:33
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
'Hmm, geschiedenis was best wel interessant', vond Griet. Wanneer zou ze nou nog praten met Jason over die zoen? Tijdens geschiedenis was er haast geen tijd geweest, die docent was veel te oplettend. 'In de pauze dan maar', dacht ze.
Ze trok haar t-shirt recht en liep het lokaal binnen. Tjezus hoe bedenken ze het toch? Éerst geschiedenis, en dan ook nog aardrijkskunde! Twee zaakvakken achterelkaar. Stom systeem ook.
Griet zag een plekje en ging zitten. Dulio was er nog niet dus die kon nog gaan zitten, ze wilde hem niet stalken en de hele tijd naast hem zitten. Als hij wilde mocht hij best naast haar, het maakte d'r niet zo uit. Als die bal gehakt maar niet kwam, hoopte ze.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 18:11
Verwijderd
Jens liep het lokaal in. Hij zag het meisje weer kijken. ''wtf is er toch?'' Vroeg hij aan het meisje.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2011, 18:21
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet keek op "Bedoelde je mij?". "Er is niets hoor". 'Wat had hij nou weer?', dacht ze. 'Wat een engerd' 'Bal gehakt'.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 16:30
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Meneer Perenmans maakte een opdracht voor drama, in het lerarenhok. Hij vond het goed voor de samenwerking en fijn dat de klas op zo'n manier elkaar beter kon leren kennen. Straks na de pauze naar Ak zou hij het gaan uitdelen. Een fijne groepsopdracht. Hij hoopte maar dat de klas er met elkaar uitkwam, en dat er niemand buitengesloten zou worden.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 17:35
Verwijderd
De bel ging. School was klaar voor Jesse. Hij pakte zijn fiets en fietste weg. Halverwege de weg naar huis stond het groepje weer op hem te wachten. Ze versperden hem de weg zodat hij niet verder kon fietsen. Een iemand pakte zijn fietssleutel af en gooide die in de sloot. Jens werd van zijn fiets afgetrokken. Hij werd geschopt en geslagen.

Hij dacht dat hij vermoord zou worden tot dat er opeens allemaal rook kwam en een flits. Het bleek een rookbom te zijn. Een groep van 4 mannen liep op Jens en de marokkanen af, die waren gestopt met het molesteren van Jens omdat ze schrokken van de rookbom.

Er kwam nog een zwart busje aangereden. 1 van de mannen deed de achterdeur van het busje open. Ze hielden het groepje onder schot en begeleidden ze het busje in. De deur ging dicht en het busje scheurde weg. ''Heb je je bezeerd?'' Vroeg één van de mannen aan Jens.
''Nou ze hebben me best ernstig toegetakels'' Stamelde Jens.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 17:54
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
beetje raar moment voor een tijdsprong, tsja.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 19:41
Verwijderd
Citaat:
beetje raar moment voor een tijdsprong, tsja.
Offtopic: Ja wat moest ik anders doen? Op jouw stukje viel nou ook niet echt verder te gaan. Wees niet zo egoistisch en ga gewoon verder met dit kut verhaal
Met citaat reageren
Oud 28-06-2011, 20:15
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
off; wie doet hier nou egoïstisch? Je kon makkelijk verder gaan in de pauze of tijdens dramales hoor
Met citaat reageren
Oud 29-06-2011, 12:12
Verwijderd
Ga nou maar gewoon verder
Met citaat reageren
Oud 30-06-2011, 10:11
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Griet fietste naar huis.
Opeens toen ze de Jardinijolaan infietste zag ze Jens naast z'n fiets liggen. Ze vond hem wel een beetje een bal gehakt, maar niemand verdiende om van z'n fiets te flikkeren. Ze fietste naar 'm toe, stapte af en zei "Gaat het wel?" "Wat is er gebeurd?". Ze vond het maar vreemd.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2011, 07:18
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Hee! UPP
(ja ik was zelf met vakantie, maar mijn bericht was wél de laatste)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2011, 22:16
Verwijderd
''Dit is eigenlijk best een kutverhaal in een kuttopic.''
Toen kwam er een roze olifant met een grote snuit en die blies het verhaaltje uit.

Met citaat reageren
Oud 06-08-2011, 20:25
Edelweiss
Avatar van Edelweiss
Edelweiss is offline
Toen kwam er een enorme bij, wakkerde het verhaal aan en zei; "Waarom deed je dan mee?"
(oké, het verhaal was best verknipt, maar het idee van het topic niet!)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:48.