Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2005, 13:54
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Tussen mijn beste vriend en ik gaat het echt verschrikkelijk slecht de laatste tijd, waar ik echt heel erg mee zit.

Het begon allemaal 6 tot 8 maanden geleden. Hij begon mij een beetje als zijn eigendom te beschouwen, alsof ik van hem was en niemand anders mocht aan mij komen. Hij houdt te veel van me, dat zeggen de meeste die ons goed kennen. Hijkan me niet loslaten, hij ziet ons laten volgensmij serieus kinderen krijgen enzo. Begrijp me neit verkeerd, ik hou echt wel van hem, we hebben super veel meegemaakt in 3 jaar tijd meerd an waarschijnlijk de meesten van jullie ooit hebben meegemaakt.

Laatst was er ook feest, in de zomervakantie, bij hem thuis. Veel mesnen zouden blijven slapen, maar iedereen ging naar huis, behalve ik. Ik ben al vaker gewoon bij hem blijven slapen, dus niks aan de hand. Ik was helemaal verbrand en dus dee dik mijn topje uit in bed, zodat ik alleen nog maar in mijn ondergoed lag. Ik vertrouwde hem, anders had ik dat nooit gedaan. Opeens begon die mij letterlijk te smeken/te pushen om seks met hem te hebben door te zeggen dat het geweldig zou zijn, en perfect etc. Het klinkt allemaal heel onschuldig, maar het is doodseng als je op dat moment naast hem ligt, terwijl je het liefste gewoon weg wil gaan naar huis maar dat gaat niet. Sindsdien is het allemaal berg afwaarts gegaan. ik begon in het begin een beetje afstandelijk doen, maar eht waaide wel weer over. Totdat ik vertelde dat ik een 6 jaar oudere vriend had. Hij was er helemaal neit mee eens, begon me uit te schelden voor kuthoer, en dat ik normaal moest doen. Ik snap natuurlijk wel dat het wat schokkend is, een 6 jaar oudere vriend, maar ik vond het wel erg overdreven. Gelijk ruzie, ik bedoel je gaat je beste vriendin neit uitschelden omdat ze een vriend heeft. Ik vond het ronduit belachelijk. Paar dagen erna kreeg ik 's avonds een telefoontje dat de ruzie over moest zijn blablabla, njah ik had eerlijk gezegd wat geblowt, dus gaf best goed toe van: ja het is wel ok.

Dag erna feest. We hadden het Uule spel egdaan (drankspel) iedereen behoorlijk van de kaart, ook nog geblowt dus dat ging lekker. Een vriendin van mij ging het uitmaken met nick, die net daarvoor tegen mij had vertelt dat hij mij leuk vond enzo. Hij vertelde ook tegen anouk dat hij me leuk vond etc. Ik wist niet wat ik ermee aan moest, maargoe dhet was toch uit, en had anouk vertelt dat hij me leuk vond. Toen kwam ik er die ochtend achter dat de roddel was dat ik met Nick schijn gezoent te hebben, wat echt neit waar is. Ik was van de kaart, maar ik weet 100% zeker dat ik eht neit heb gedaan. Mijnv riend helemaal over de rooie, want die geloofde HEM (nick, die die 4 keer heeft gezien) wel en mij niet. ik heb 1 keer gehad dat ik vreemd ben gegaan bij een ex van mij, en geloof me heb er genoeg van geleerd om dat niet nog eens te doen. In ieder geval, hij gelooft me neit, scheld me uit voor slet, dta eht niet normaal is. En ik kon hem maar niet overtuigen dat ik het niet had gedaan.
en ik wil wel tegen hem zeggen dat ik hem neit meer hoef te zien, is VEEL makkelijk, maar ik kan het gewoon niet.

Herkennen jullie dit? En zo ja, wat hebben jullie eraan gedaan?
zo nee, wat zouden jullie doen?

*excuses voor de typefouten.
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2005, 14:08
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Het is zoals gewoonlijk in mijn ogen de fout dat er niet genoeg over gevoelens gepraat wordt.
Die beste vriend kijkt blijkbaar naar jou meer als zijn eigen vriendin dan als een 'zus', om het maar even simpel uit te leggen.

Mijn advies is dan ook om een gesprek te hebben over wat je voor elkaar voelt, hoe je over de ander denkt, wat bepaalde dingen met je doen als de ander dat zegt en hoe het toekomstbeeld eruit gaat zien, enz. enz.
Ruzies ontstaan door miscommunicatie, dus communiceer beter!
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 14:08
Verwijderd
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 08-10-2005 @ 14:54 :

Ik vertrouwde hem, anders had ik dat nooit gedaan. Opeens begon die mij letterlijk te smeken/te pushen om seks met hem te hebben door te zeggen dat het geweldig zou zijn, en perfect etc.
Fck dat is echt Eng ook. Wat een mafkees.. En dat ie je uitscheld voor kuthoer is ook ongelofelijk Ik zou echt met hem breken. Vriendschap moet wel gebaseerd zijn op gelijkheid en vertrouwen, maar hij aanbidt je blijkbaar, terwijl jij op dat vlak niks van hem moet. Dat kan opzich goed gaan, als hij niet zo opdringerig en jaloers zou doen.

En je laatste stuk begrijp ik niet echt met al die namen..kan ook aan mij liggen, beetje slaapgebrek, maar ik vat niet echt wie wie is..

Edit: ik herken het trouwens wel, ik heb ook een goede vriend die mij graag ook als wat meer dan een vriendin zou zien, maar helaas is dat niet wederzijds. Maar hij doet nooit jaloers, en scheld me ook niet uit (zaak van respect hebben voor elkaar) we hebben het er wel over gehad dat het gewoon niks gaat worden, en dat weet hij wel, en we zijn gewoon nog steeds hele goede vrienden Maar dat zou zeker wel veranderen als hij zo jaloers zou doen.

Laatst gewijzigd op 08-10-2005 om 14:12.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 14:21
GoddessOfDesire
Avatar van GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
Citaat:
hmmmm schreef op 08-10-2005 @ 15:08 :
Het is zoals gewoonlijk in mijn ogen de fout dat er niet genoeg over gevoelens gepraat wordt.
Die beste vriend kijkt blijkbaar naar jou meer als zijn eigen vriendin dan als een 'zus', om het maar even simpel uit te leggen.

Mijn advies is dan ook om een gesprek te hebben over wat je voor elkaar voelt, hoe je over de ander denkt, wat bepaalde dingen met je doen als de ander dat zegt en hoe het toekomstbeeld eruit gaat zien, enz. enz.
Ruzies ontstaan door miscommunicatie, dus communiceer beter!
Hm, ja dara heb je ook wel gelijk in ja. Maar de link tussen ons om te gaan communiceren is er neit, want er komt alleen maar ruzie.
__________________
Neuken? Dat is toch een soort vingeren maar dan met een penis?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 14:44
Smobbo
Avatar van Smobbo
Smobbo is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 08-10-2005 @ 14:54 :
... hij ziet ons laten volgensmij serieus kinderen krijgen enzo. Begrijp me neit verkeerd, ik hou echt wel van hem ...

Euh, ff voor de duidelijkheid:

Die gozer is je beste vriend, maar hij is wel verliefd op je en wil later kinderen met je hebben? Terwijl jij gewoon een andere vriend hebt, euh...

Die gozer lijkt me gewoon helemaal gek op je, en jij behandelt hem alleen als 'beste vriend' terwijl hij liever 'dé vriend' is.

Ik zou eerst maar even aan hem duidelijk maken dat je hem als vriend ziet en niet als dé vriend. Hij vraagt namelijk of je sex met hem wilt (wat vrij ziek is imho ), wat volgens mij toch wel redelijk duidelijk aangeeft dat hij meer wilt dan alleen vrienden .
__________________
WOEi !
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 14:56
Spiteful
Spiteful is offline
Het probleem is niet dat hij graag meer met je zou willen (al genoeg meegemaakt, toch nix aan te doen), maar dat hij er op een behoorlijk ziekelijke manier mee om gaat, en dat moet je hem dringend eens vertellen (in wat mooiere woorden best )
__________________
There's a time and a place for everything, and it's called college
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:04
hmmmm
Avatar van hmmmm
hmmmm is offline
Citaat:
GoddessOfDesire schreef op 08-10-2005 @ 15:21 :
Hm, ja dara heb je ook wel gelijk in ja. Maar de link tussen ons om te gaan communiceren is er neit, want er komt alleen maar ruzie.
Als je dingen niet aanvallend brengt, heb je ook minder kans dat hij in de verdediging schiet. Als je hem confronteerd met wat je werkelijk voelt en vindt zonder hem daarbij te veroordelen heeft hij niet veel keus dan hetzelfde te doen of weg te rennen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 15:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat eerste deel had je geloof ik al eens in een ouder topic verteld. Zoiets doe je niet vind ik, vooral niet als je afwijzend reageert

En dat hij reageert op de manier hoe hij nu doet, geeft mij de indruk dat hij je alleen als vriendin wil en dat alle andere jongens maar van je af moeten blijven, wat jij dus niet wilt.
Maak hem dit duidelijk en vertel hem dat je geen gedrag van hem accepteert waar hij je uitscheldt, want als vrienden zo bij mij doen, dan is de vriendschap snel over. Je moet je niet zo laten behandelen door iemand, zeker niet door vrienden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 16:24
Verwijderd
Als mijn beste vriend meer van me wil dan vriendschap zou ik afstand van hem nemen. Heel jammer van de vriendschap, maar liever een beetje afstand dan deze taferelen. En als mijn beste vriend me zou uitschelden voor kuthoer en het mij niet gunt om gelukkig te zijn met iemand, dan zou het heel snel over zijn denk ik...
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 22:31
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Nick is die beste vriend, neem ik aan?

Allereerst wil ik even zeggen dat het niet erg verstandig van je is geweest om als meisje zijnde met alleen je ondergoed aan in één bed naast je beste vriend te gaan liggen. Het blijft toch een man, snap je...? Ik bedoel daarmee overigens helemaal niet dat je hem daarom iets verplicht zou zijn of iets uit zou lokken, maar... je moet de kat niet op het spek binden, dat is bekend.

Verder vind ik het gedrag van je 'beste vriend' echt onacceptabel. Dat hij dol op je is en gekwetst is als jij een vriend krijgt, kan ik goed begrijpen. Maar je beste vriendin uitschelden en nog wel voor 'kuthoer' is beneden alle peil! Zoiets heb je hem te makkelijk vergeven m.i. (je zei: onder invloed van wat geblow). Ik weet zelfs niet of ik een veronderstelde vriend(in) zo'n opmerking zou vergeven.

Dat hij daarna je vriend wijsmaakt dat je met hem hebt gezoend, is echt te zielig voor woorden. Wat hoopt hij daarmee te bereiken? Dat jij uiteindelijk toch voor hem kiest? Het tegenovergestelde heeft hij bewerkstelligd. Wat je nu moet doen? Ik denk dat je hem ongezouten de waarheid moet vertellen. Of je hem daarna nog wilt zien, is up to you. Ikzelf zou hem niet meer willen zien.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 23:22
Rieno
Rieno is offline
Misschien is het verstandig als hij zelf eens een leven krijgt, ipv achter jou aan lopen ...

Als hij echt je beste vriend zou zijn, zou seks niet eens ter sprake moeten komen volgens mij .. Zelf heb ik ook een hele goeie vriendin die ik zeker mn 'beste vriendin' zou noemen, maar het idee daar meer mee te krijgen dan die vriendschap staat me echt tegen. Als je een beste vriend/vriendin hebt, zou dat in principe een broer/zus-relatie moeten zijn in de meeste opzichten.

Hij wil meer, jij niet....en blijkbaar heeft ie nogal een bord voor zn kop, want óf hij ziet dat niet, óf hij wíl het niet zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Depressief of niet?
Joey22
12 08-12-2005 20:35
Psychologie Het-Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #38
rare kwast
484 22-09-2005 10:55
Liefde & Relatie Ex en beste vriend!?!
Gast
10 03-08-2004 13:23
Psychologie Echte vrienden?
Verwijderd
23 12-11-2002 17:28
Psychologie vandaag nie naar school, maar daar ben ik nie trots op...
vegeta girl
8 04-04-2002 11:31
Liefde & Relatie zie het ni meer zitte
sweet girl
11 14-02-2002 17:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:46.