Oud 10-07-2003, 11:27
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ik beklaag me zelden of nooit. Nu echter Somebody Special mij aangepakt wil zien, en zich daartoe beklaagt op een plaats waar ik me niet kan verdedigen (verboden toegang), dien ik wel een klacht in. Ik kan overal tegen, maar niet tegen een ondemocratisch behandeling waarin iemand anderen suggereert en verzoekt om mij de mond te snoeren.
Zijn mijn woorden beledigend? Ik vind voor hetzelfde geld dat een door een lid gepropageerde situatie niet alleen een belediging is voor de hele jeugd, maar ook een gevaar.
Advertentie
Oud 10-07-2003, 13:14
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Je hield je op E&D niet bezig met het onderwerp waarop je reageerde, maar je zat gewoon uit te lokken. Staak dat gedonderjaag, of hoepel op. 'k Kan die reacties van je wel wissen, maar dan ga je net zo goed door, denk ik. Vecht hetgeen dat je tegen Somebody Special hebt op msn uit, in plaats van hier.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Oud 10-07-2003, 23:46
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 12:27:
Ik beklaag me zelden of nooit. Nu echter Somebody Special mij aangepakt wil zien, en zich daartoe beklaagt op een plaats waar ik me niet kan verdedigen (verboden toegang), dien ik wel een klacht in. Ik kan overal tegen, maar niet tegen een ondemocratisch behandeling waarin iemand anderen suggereert en verzoekt om mij de mond te snoeren.
Zijn mijn woorden beledigend? Ik vind voor hetzelfde geld dat een door een lid gepropageerde situatie niet alleen een belediging is voor de hele jeugd, maar ook een gevaar.
je maakt een opmerking over het beleid dus gaatt deze naar beleidszaken.

Ik zie nietr in waarom jij je te verdedigen hebt. Je misdraagt je of je doet het niet. Als er een klacht over je op M&M staat wordt er eerst gecheckt of het ergens op slaat voordat er een eventuele waarschuwing/sanctie volgt. Er is geen reden om aannemelijk te maken dat jij je wel mag misdragen.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 11-07-2003, 01:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 10-07-2003 @ 12:27:
Zijn mijn woorden beledigend? Ik vind voor hetzelfde geld dat een door een lid gepropageerde situatie niet alleen een belediging is voor de hele jeugd, maar ook een gevaar.
Jouw woorden kunnen voor die persoon inderdaad beledigend zijn.
De melding die zij maakt was ook nog eens een geval van off-topic gaan om haar te achtervolgen op het forum.

En dat het jouw mening is dat het slecht is wil niet gelijk zeggen dat het slecht is.

Wat mij betreft mag het rustig zo blijven zoals het nu is.
Zij vond dat jouw gedrag teveel op de persoon was en na jouw actie op E&D voelde ze zich bedreigd dus mag ze inderdaad een klacht indienen.
Je had op E&D niks anders te doen dan haar achtervolgen en weer lastig vallen en totaal niks met het topic dat aan de gang was dus inderdaad een terechte klacht. Valt niks over te verdedigen.

TOEVOEGING:
Andermans geluk als 'nep' betitelen is kwetsend ja. (in andere bewoording maar het kwam er op neer dat hun geluk hoe dan ook niet echt kon zijn vanwege dingen die zouden zijn gebeurd volgens jou maar waarvan jij onmogelijk kon weten of ze zijn gebeurd) Dus dan vind ik het ook nog eens niet vreemd dat ze daar over klaagt.
Jij beweert het beste met hun voor te hebben maar het enige wat je doet is uitlokken.


(beste FB's is trouwens al eens gecontrolleerd of dit niet weer een Evito kloon is?)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 01:46.
Oud 11-07-2003, 07:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dit is jouw mening. Helaas doe je of het de waarheid is.
Oud 11-07-2003, 09:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 08:40:
Dit is jouw mening. Helaas doe je of het de waarheid is.
Dat komt me bekend voor. Ik zou zelfs bijna durven spreken van de pot die de ketel wat verwijt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-07-2003, 10:15
Verwijderd
Dat mensne uberhaupt nog serieus ingaan op hem..
Oud 11-07-2003, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 11-07-2003 @ 10:26:
Dat komt me bekend voor. Ik zou zelfs bijna durven spreken van de pot die de ketel wat verwijt.
Inderdaad. Doe niet zo hypocriet, abt. En bovendien - dit is nog altijd geen democratie, dit forum ís van iemand.
Oud 11-07-2003, 10:51
Verwijderd
Je gaat toch niet zomaar iemand op andere fora "achterna zitten" met kwetsende opmerkingen...

Iedereen mag hier gewoon gezellig komen forummen en als jij je mening wilt geven in een topic over leeftijd, dan mag dat.
Maar wanneer jij zomaar allerlei lullige offtopic reacties gaat plaatsen, om haar te kwetsen, dan mag dat niet.

Het is logisch dat zij daar wat van zegt.

Hoe oud ben je nou? Kun je dat zelf niet begrijpen?
Oud 11-07-2003, 11:27
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 11-07-2003 @ 10:26:
Dat komt me bekend voor. Ik zou zelfs bijna durven spreken van de pot die de ketel wat verwijt.
Bijna?
Ik maak een constatering (die ******** met mij ook al heeft gemaakt, ik zeg hier gewoon in mijn eigen woorden wat ******** ook al opmerkte)

Dus dit is niet zomaar een pot verwijt te ketel
Dus het is niet alleen maar zomaar mijn mening maar een constatering die niet alleen ik opmerkte
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 11-07-2003, 11:51
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 11-07-2003 @ 12:27:
Bijna?
Ik maak een constatering (die ******** met mij ook al heeft gemaakt, ik zeg hier gewoon in mijn eigen woorden wat ******** ook al opmerkte)

Dus dit is niet zomaar een pot verwijt te ketel
Dus het is niet alleen maar zomaar mijn mening maar een constatering die niet alleen ik opmerkte
Feel the sarcasm.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-07-2003, 13:07
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 11-07-2003 @ 12:51:
Feel the sarcasm.
*grin*
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 11-07-2003, 14:52
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
als ik zeg dat de abt een lul is mag dat niet. Als hij zegt dat ik een lul ben moet dat blijkbaar wel mogen. De abt is een godheid die de mensheid ontstijgt. Godheden horen niet op dit forum en zullen dus worden geweerd.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 11-07-2003, 15:45
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Tampert schreef op 11-07-2003 @ 15:52:
als ik zeg dat de abt een lul is mag dat niet. Als hij zegt dat ik een lul ben moet dat blijkbaar wel mogen. De abt is een godheid die de mensheid ontstijgt. Godheden horen niet op dit forum en zullen dus worden geweerd.
Daar gaat mijn toekomst op 't forum.


Ontopic: Als hij harde kritiek spuit (van het werkwoord spuien, voor de ignoranten onder ons), moet hij inderdaad maar kunnen verdragen dat mensen vinden dat dat niet kan, dat daar commentaar op komt en dat hij gewaarschuwd wordt. Kan hij niet met die reacties om, moet hij inderdaad maar geweerd worden van dit forum.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 11-07-2003, 16:00
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 11-07-2003 @ 11:51:
Hoe oud ben je nou? Kun je dat zelf niet begrijpen?
Éen ding is zeker, hij is iig een volwassen vent en zou dus beter moeten weten. Ik vind het helemaal niet erg dat er volwassen (en dan bedoel ik dus boven de 30) mensen hier komen. Kijk naar Poesiefox, een volwassen vrouw, waar menig lid al veel aan heeft gehad.
Zolang je niet komt om te zieken denk ik dat leeftijd geen rol speelt.
Wat de Abt doet is, naar mijn idee, gewoon zieken. Ok, hij zegt ook absoluut dingen die wel ok zijn, maar ik heb al veel reacties van hem gelezen (niet alleen tegen mij) waar hij kwetsende dingen zegt.
En, zoals ik in mijn klacht over hem op M&M beschreef, hij heeft het recht om het niet met het leeftijdsverschil tussen mijn vriend en mij eens te zijn en mag dit zeker in dat topic zeggen maar hij hoeft mij niet te gaan achtervolgen en dingen te zeggen die nergens op slaan.
Ik ga hem vanaf nu negeren en als hij weer zoiets heeft laat ik het julie weten.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Oud 11-07-2003, 20:31
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Tampert schreef op 11-07-2003 @ 15:52:

1) als ik zeg dat de abt een lul is mag dat niet.
2) Als hij zegt dat ik een lul ben moet dat blijkbaar wel mogen.
3) De abt is een godheid die de mensheid ontstijgt.
4) Godheden horen niet op dit forum en zullen dus worden geweerd.
1) Van wie niet? Mij beledig je er niet mee, want scheldwoorden en krachttermen raken mij niet.
2) Je kunt van alles van mij zeggen, maar niet dat ik schelwoorden en krachttermen gebruik. Daarvoor ben ik mezelf te zeer meester. Dus ik zou zoiets nooit van jou zeggen.
3) Een vreemde stelling. Ik ben absoluut geen godheid, en zelfs áls, dan geldt nog altijd: niets menselijks is de goden vreemd. Overigens heb ik mij nooit gepresenteerd als een godheid. Absit.
4) Daar ben ik het dus mee eens. Maar nogmaals, ik ben geen godheid en ik voel me niet als een godheid. Wil je me weren, ga je gang, maar weet dan wel dat je tegen alle principes van vrijheid en vrije meningsuiting ingaat.
Oud 11-07-2003, 20:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 11-07-2003 @ 16:45:

1) Als hij harde kritiek spuit, moet hij inderdaad maar kunnen verdragen dat mensen vinden dat dat niet kan, dat daar commentaar op komt en dat hij gewaarschuwd wordt.
2) Kan hij niet met die reacties om, moet hij inderdaad maar geweerd worden van dit forum.
1) Ik kan alle kritiek verdragen, kan de meeste kritiek ook wel begrijpen, maar ik vertegenwoordig hier een standpunt dat de meesten niet bevalt. Dus geen standpunt dat onzinnig is, maar een dat de gemiddelde lezer niet aanstaat.
Het enige waar ik niet tegen en tegenop kan, is dat mij de mond gesnoerd wordt.
2) Ik kan met alle reacties omgaan, behalve met monddood gemaakt worden.

Wil iedereen hier soms dat het zo gezellig is dat iedereen met iedereen meekletst?
Oud 11-07-2003, 22:49
brent
brent is offline
Ik herneem een topic van mezelf dat alras werd gesloten.

Jullie schijnen te vergeten dat de abt van sion een kloostervader is die zich- behalve bij z'n monniken- tevens in deze, soms wat chaotische "forumhuishouding",staande tracht te houden. Hij is als een lichtend baken tov een aantal vermeende sterke persoonlijkheden die niet voor elkaar willen onderdoen wat betreft een vijandig toontje in de aanbieding tav de abt. Als hij aan het woord is gaat er inderdaad een licht op, toevallig het licht van de rede. Via een sceptische oppositie waarborgt hij op een rustige en onderbouwde wijze de beschaving binnen bepaalde fora.

Laatst gewijzigd op 11-07-2003 om 23:13.
Ads door Google
Oud 11-07-2003, 23:46
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 11-07-2003 @ 21:35:
1) Ik kan alle kritiek verdragen, kan de meeste kritiek ook wel begrijpen, maar ik vertegenwoordig hier een standpunt dat de meesten niet bevalt. Dus geen standpunt dat onzinnig is, maar een dat de gemiddelde lezer niet aanstaat.
Het enige waar ik niet tegen en tegenop kan, is dat mij de mond gesnoerd wordt.
2) Ik kan met alle reacties omgaan, behalve met monddood gemaakt worden.

Wil iedereen hier soms dat het zo gezellig is dat iedereen met iedereen meekletst?
2:
Je kunt er dus niet tegen als je je bekrompen nergens op slaande meningen en bijbehorende gedrag niet mag loslaten op een terechte klacht?
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 12-07-2003, 11:38
Ogthala
Avatar van Ogthala
Ogthala is offline
Men moet weten, dat dit forum geen democratie is.
__________________
White Thunder Roars!
Oud 12-07-2003, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Ogthala schreef op 12-07-2003 @ 12:38:
Men moet weten, dat dit forum geen democratie is.
Dat wilde ik dus net zeggen. Het is zeker een ondemocratische benadering binnen een niet-democratisch forum... dat lijkt me dan toch juist? Als Abt het er niet mee eens is, misschien moet hij z'n ongezouten mening dan eens wat minder aanvallend verkondigen. Abt is de Schepper niet.
Oud 12-07-2003, 15:20
revol llllauqs
Avatar van revol llllauqs
revol llllauqs is offline
Citaat:
Ogthala schreef op 12-07-2003 @ 12:38:
Men moet weten, dat dit forum geen democratie is.
dat is gebleken

by the way, die abt moet niet lullen over anderen, en gewoon ze kop houden want we kunnen over hem ook nog wel een boekje opendoen
__________________
telS>>nee>>si>>airiPmav!>> JUST SAY BOEKETAA AND EVERYTHING WILL BE ALLRIGHT !
Oud 12-07-2003, 16:38
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
revol llllauqs schreef op 12-07-2003 @ 16:20:
dat is gebleken

by the way, die abt moet niet lullen over anderen, en gewoon ze kop houden want we kunnen over hem ook nog wel een boekje opendoen
Jah, hij is een volwassen vent die er het genoegen in schept anderen op te fokken.
Nee, dan heb je dus echt werkelijk niks beters te doen. (vrij kinderachtig dus)
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 12-07-2003, 21:52
Rugbuksnuffer
Avatar van Rugbuksnuffer
Rugbuksnuffer is offline
Natuurlijk mag de Abt zijn mening ventileren.
Ik vind alleen dat hij niet alleen zijn mening geeft maar deze oplegd aan betrokkenen.
Beweren dat mensen niet goed bij hun verstand zijn raakt kant noch wal.
Persoonlijk denk ik dat juist de Abt eens een bezoekje aan de psychiater moet afleggen.
Medelijden heb ik met degenen die samenleven met deze persoon.
Van enige vorm van democratie moet rondom zijn persoon geen mogelijkheid zijn. Zijn wil is wet en wie anders denkt die heeft een probleem.
Als de Abt in zijn (normale) leven een zelfde opstelling heeft als hier op dit forum ben ik bang voor hem dat relaties niet lang stand houden.
Wellicht komt zijn manier van reageren hier nu juist wel vandaan.
Zielig zo kan ik de manier waarop de Abt zijn mening probeert op te dringen alleen maar noemen. Fijn dat er zoveel mensen met gezond verstand op dit Forum zitten.
__________________
Mijn auto leeft. Hij rookt ,hij zuipt en hij wipt !!!
Oud 12-07-2003, 22:52
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2003 @ 14:12:
Abt is de Schepper niet.
Heeft hij dat dan ooit beweerd? Nee, dus.
Advertentie
Oud 12-07-2003, 22:56
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Rugbuksnuffer schreef op 12-07-2003 @ 22:52:
Natuurlijk mag de Abt zijn mening ventileren.
Ik vind alleen dat hij niet alleen zijn mening geeft maar deze oplegd aan betrokkenen.
Beweren dat mensen niet goed bij hun verstand zijn raakt kant noch wal.
Persoonlijk denk ik dat juist de Abt eens een bezoekje aan de psychiater moet afleggen.
Medelijden heb ik met degenen die samenleven met deze persoon.
Van enige vorm van democratie moet rondom zijn persoon geen mogelijkheid zijn. Zijn wil is wet en wie anders denkt die heeft een probleem.
Als de Abt in zijn (normale) leven een zelfde opstelling heeft als hier op dit forum ben ik bang voor hem dat relaties niet lang stand houden.
Wellicht komt zijn manier van reageren hier nu juist wel vandaan.
Zielig zo kan ik de manier waarop de Abt zijn mening probeert op te dringen alleen maar noemen. Fijn dat er zoveel mensen met gezond verstand op dit Forum zitten.
Ook jij bent dus nog niet in staat om onderscheid te maken tussen ad rem en ad hominem. Er komen hier wel meer mensen met gezond verstand, maar dat wordt vaak versluierd door plotseling opkomende woede. En dan hebben ze zichzelf niet meer in de hand. en dag krijg je reacties zoals die van jou, waarin je een reeks beledigingen als adviezen, gegeven door een alwetend persoon, vermomt.
Oud 12-07-2003, 23:29
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Oh nos! De ondemocratische benadering! Oh, the humanity...

Werkelijk, hoeveel rolleyes zijn er nodig hiervoor? Honderd? Duizend?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 13-07-2003, 00:31
Verwijderd
Oneindig. Dit is niet in rolleyes uit te drukken.
Oud 13-07-2003, 01:21
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 12-07-2003 @ 23:56:
Ook jij bent dus nog niet in staat om onderscheid te maken tussen ad rem en ad hominem. Er komen hier wel meer mensen met gezond verstand, maar dat wordt vaak versluierd door plotseling opkomende woede. En dan hebben ze zichzelf niet meer in de hand. en dag krijg je reacties zoals die van jou, waarin je een reeks beledigingen als adviezen, gegeven door een alwetend persoon, vermomt.
Je vermaakt je wel he?


Ik vraag me nu echt werkelijk af hoeveel topics er over dit persoon al op Admin zijn geweest en hoeveel er nog komen gaan voor hij permanent exit is met zijn extreme geprovoceer.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 01:23
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 01:31:
Oneindig. Dit is niet in rolleyes uit te drukken.
Ik dacht niet dat het mogelijk was dat ik het nog eens mee zou maken dat er momenten zijn dat zelfs de hoeveelheid sarcasme die Nare Man in zich heeft niet meer toereikend zou zijn...
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 01:25
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
McCaine schreef op 13-07-2003 @ 00:29:
Oh nos! De ondemocratische benadering! Oh, the humanity...

Werkelijk, hoeveel rolleyes zijn er nodig hiervoor? Honderd? Duizend?
Hier zouden zelfs de verstokte rolleyers op onzin niks meer mee aankunnen
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 09:44
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 02:25:
Hier zouden zelfs de verstokte rolleyers op onzin niks meer mee aankunnen
Kijk, MazeMouse, jij bent gewoon een giftig mannetje, dat zich door zijn emoties laat leiden, woedend wordt, en dan op geen enkele manier meer wil nadenken over de ideeën van anderen. Dat is jammer, maar ook een typisch gevolg van de uitholling van de maatschappij die vooral sinds de laatste onderwijshervorming heeft plaatsgevonden (studiehuis-tweede fase). Je staat dus niet alleen. Dat is hier ook zichbaar: als je iets zegt wat de massa niet aanstaat, word je uitgekotst. Daar zit ik niet mee, maar wat me wel spijt, is dat er er op dit moment een holle, hedonistische generatie wordt gekweekt. Jij bent daar een exponent van. Het is mij (en velen met mij) een schrikbeeld dat deze mensen, straks volwassen, deze cultuur van schreeuwen zonder nadenken aan volgende generaties gaan doorgeven.
Wat ik wil, is dat mensen meer op hun verstand gaan bouwen, gaan nadenken, en niet meer op hun gevoel blijven leunen. Excessieve scheefgroei op welk terrein dan ook, is daar het gevolg van. Gevoel werkt toe naar individualisme, verstand werkt toe naar een leefbare samenleving.
Wat is daar verkeerd aan?

Rolleyes? Daar ben ik niet van onder de indruk, zoals ik zelden of nooit onder de indruk ben van verbale of andere loze dreigementen.

Snap je?
Oud 13-07-2003, 09:45
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-07-2003 @ 01:31:
Oneindig. Dit is niet in rolleyes uit te drukken.
Oud 13-07-2003, 11:30
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 10:44:
Kijk, MazeMouse, jij bent gewoon een giftig mannetje, dat zich door zijn emoties laat leiden, woedend wordt, en dan op geen enkele manier meer wil nadenken over de ideeën van anderen. Dat is jammer, maar ook een typisch gevolg van de uitholling van de maatschappij die vooral sinds de laatste onderwijshervorming heeft plaatsgevonden (studiehuis-tweede fase). Je staat dus niet alleen. Dat is hier ook zichbaar: als je iets zegt wat de massa niet aanstaat, word je uitgekotst. Daar zit ik niet mee, maar wat me wel spijt, is dat er er op dit moment een holle, hedonistische generatie wordt gekweekt. Jij bent daar een exponent van. Het is mij (en velen met mij) een schrikbeeld dat deze mensen, straks volwassen, deze cultuur van schreeuwen zonder nadenken aan volgende generaties gaan doorgeven.
Wat ik wil, is dat mensen meer op hun verstand gaan bouwen, gaan nadenken, en niet meer op hun gevoel blijven leunen. Excessieve scheefgroei op welk terrein dan ook, is daar het gevolg van. Gevoel werkt toe naar individualisme, verstand werkt toe naar een leefbare samenleving.
Wat is daar verkeerd aan?

Rolleyes? Daar ben ik niet van onder de indruk, zoals ik zelden of nooit onder de indruk ben van verbale of andere loze dreigementen.

Snap je?
Wat jij wil is de vrijheid van eigen keuze van mensen de kop in drukken.
De mening die jij propageert is blijkbaar de enige goede en mensen mogen zoals jij overkomt geen enkele vrije keuze hebben in wat goed voor zichzelf is en waar zij zichzelf goed bij voelen. Er zijn net zoals met alle vormen van leven kansen dat het mis gaan. Waren er altijd al, zijn er op dit moment en zullen er altijd zijn.
Niet een manier heeft meer kans dan een ander. (Dat is namelijk alleen objectief, net zoals perfect relatief is. WAt voor jou goed is daar is een ander dood ongelukkig mee)
En jah, dan wordt ik inderdaad giftig als mensen nog hun ideeën als het enige goede blijven propageren. IEdereen moet voor zichzelf de manier vinden die het beste werkt en dat weten te combineren met het samenleven met anderen.
En je kunt niet met IEDEREEN samen leven dus kies je dan vaak de mensen uit die er hetzelfde over denken.

Er is geen BESTE manier van leven. De enige beste manier van leven die er is is waar je zelf gelukkig bij voelt ongeacht wat anderen er van vinden. (en iedereen die daar tegen is is juist de meeloper van zijn eigen groep). Jij bent net zo goed de meeloper van jouw groep van gelijkgestemden als dat ik dat ben van mijn groep. De hele wereld is een massa van meelopers. EN je loopt alleen maar mee met het beeld waar je je goed bij voelt. Niemand die volledig gelijk heeft.
Alles is namelijk puur kans dat het verkeerd of goed gaat.

En het is niet dat jij iets zegt wat ze massa niet aanstaat maar de manier waarop je het zegt.
Tuurlijk mag je er tegen zijn. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat de manier die jij aangeeft de enige goede manier is zoals je wilt doen overkomen. En dat wil niet zeggen dat onze manier alleen maar verkeerd is zoals jij wilt doen overkomen. En inderdaad als je op die manier met je mening aankomt dan wordt je uitgekotst (en terecht) Samenleven is andere meningen een kans geven. Maar blijkbaar ben jij daar niet toe in staat. Ik had jouw mening rustig laten staan als je het op een andere manier had gebracht zonder gelijk zo denigrerend te worden.
Zonder gelijk alleen maar de mogelijke problemen aan te geven.
EN zonder gelijk te roepen dat jouw eigen manier de betere/beste is.
Niemands manier is de beste want er is gewoon geen perfecte manier (perfect is relatief herhaal ik nog maar eens)

Dus als ik al giftig en woedend ben dan is het uitgelokt door de manier waarop jij kwetsend, en denigrerend over anderen en een andere mening loopt te doen.
Want je hebt nog geen enkele keer iets toegegeven dat andere meningen en manieren net zo goed kunnen werken en steeds als er iets gezegd werd wat jou niet aanstond ging je op de man spelen om weer zo'n pissige reactie uit te lokken.

Dus dames en heren FB's, DOE ER IETS AAN! Want meneer Abt heeft blijkbaar niet door dat het volledige gedrag van anderen aan zijn eigen gedrag te wijten is en zijn eigen opstelling en is dus blijkbaar niet fit genoeg om hier op dit forum rond te hangen in deze staat van paranoia dat het alleen maar aan ons kan liggen en natuurlijk onmogelijk aan zijn kwetsende en denigrerende manier van zijn mening propageren.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 14:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Over beledigen gesproken, die MazeMouse kan er ook wat van. Als jullie mij willen verbannen, verban hem dan ook maar. (Voor mij persoonlijk hoeft het niet, hoor).
Oud 13-07-2003, 14:52
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Nah 't is weer 't zelfde..

ik heb alleen te zeggen...
Meneer abt is meerdere malen aangesproken op zijn 'gedrag' en gevraagd of ie dat wil aanpassen of laten...

't is duidelijk dat al deze 'waarschuwingen' over zijn gekomen, sinds hij op al die topics erover heeft gereageerd...

en wat gebeurd er hier met mensen die waarschuwingen blijven negeren?

ok... dat wou ik ff kwijt...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Ads door Google
Oud 13-07-2003, 14:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Dank voor je reactie. Ik negeer geen waarschuwingen. Want je kunt van me zeggen wat je wilt, maar ik reageer altijd en altijd open op alle reacties. Ik negeer niemand.
Oud 13-07-2003, 15:00
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 15:35:
Over beledigen gesproken, die MazeMouse kan er ook wat van. Als jullie mij willen verbannen, verban hem dan ook maar. (Voor mij persoonlijk hoeft het niet, hoor).
Pot verwijt de ketel?
Jij bent degene die het uitlokt.
En hoe heet dat ook alweer?
Juist, flamebaiten.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 15:02
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 15:55:
Dank voor je reactie. Ik negeer geen waarschuwingen. Want je kunt van me zeggen wat je wilt, maar ik reageer altijd en altijd open op alle reacties. Ik negeer niemand.
Je ontvangt de waarschuwingen misschien wel maar je doet er niks mee.
Je lult ze weg (tenminste, voor jezelf) en daarna ga je rustig verder waar je mee bezig was en dat is provoceren en uitlokken.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 16:18
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 15:55:
Dank voor je reactie. Ik negeer geen waarschuwingen. Want je kunt van me zeggen wat je wilt, maar ik reageer altijd en altijd open op alle reacties. Ik negeer niemand.
maar doe je er wat mee?
was er niet een eerder topic van Somebody Special... ??
is er toen ook niet verzocht dat je op moest houden??
en dan gaat 't er niet om of jij het er toen ook niet mee eens was, 't is je verzocht om te nokken... imo een waarschuwing, die je nu toch echt negeert...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Oud 13-07-2003, 19:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
-niels- schreef op 13-07-2003 @ 17:18:
maar doe je er wat mee?
was er niet een eerder topic van Somebody Special... ??
is er toen ook niet verzocht dat je op moest houden??
en dan gaat 't er niet om of jij het er toen ook niet mee eens was, 't is je verzocht om te nokken... imo een waarschuwing, die je nu toch echt negeert...
Dat bedoel ik nu met een ondemocratische benadering.
Oud 13-07-2003, 19:30
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 20:21:
Dat bedoel ik nu met een ondemocratische benadering.
maar hoe lang kom je hier nou al...
want naast 't logisch "Het is hier ook geen democratie" zijn niet alle beslissingen en regels hier even eerlijk... maar daar ga je mee akkoord als je je hier inschrijft... dus...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Oud 13-07-2003, 19:38
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 20:21:
Dat bedoel ik nu met een ondemocratische benadering.
on·de·mo·cra·tisch (bn.)
1 in strijd met de democratie <=> democratisch

de·mo·cra·tie (de ~ (v.), ~ën)
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert

Ik zie niet in wat er ondemocratisch aan is. Jij vindt dat je goed bezig bent en dat je alles mag ed. Volgens mij denkt het merendeel van de mensen die er over gaan en het merendeel van de leden daar anders over. Lijkt mij dan dus juist geheel democratisch dat er iets van gezegd wordt en dan dus ook dat je je een beetje redelijk gedraagt (en dan niet 'redelijk' naar je eigen normen).
Oud 13-07-2003, 19:40
Verwijderd
En buiten dat is stalken, mensen achtervolgen, eigen rechtertje spelen en dergelijke in het 'echte leven' ook niet toegestaan. Wat maakt internet dan anders?

Je bent anoniem, misschien is het dat.
Oud 13-07-2003, 19:44
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ondemocratisch is de etymologische zin van het woord.
Oud 13-07-2003, 19:51
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 20:44:
Ondemocratisch is de etymologische zin van het woord.
Misschien kun je dat uitleggen?
Oud 13-07-2003, 19:56
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 20:44:
Ondemocratisch is de etymologische zin van het woord.
ik neem aan dat je in bedoelt.

Tsja. ondemoctratisch... Wat is er ondemocratisch aan het feit dat de meerdrheid van de mensen zich in de huidige regelingen kunnen vinden?

wat is er ondemocratisch aan als de mensen die de regels maken die ook uivoeren

wat is er trouwens mis mee om op een normale, fatsoenlijke, manier mer elkaar om te gaan en niet met modder te gaan gooien? Mensen te beoordelen op een klein en, zeer onvolledig, stukje informatie?

Wat is er in 's hemelsnaam mis met de zeden? Helemaal niets mag ik hopen! De regels hier zijn enkel gebaseerd op de omgangsnormen. Aan de hand daarvan wordt he benaderd.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Oud 13-07-2003, 20:28
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Het valt ook wel op dat vanaf het moment dat abt temperde (en nu zelfs even totaal weg is uit de discussie daar) de gehele discussie ineens een enorm stuk luchtiger verloopt.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Oud 13-07-2003, 21:12
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MazeMouse schreef op 13-07-2003 @ 21:28:
Het valt ook wel op dat vanaf het moment dat abt temperde (en nu zelfs even totaal weg is uit de discussie daar) de gehele discussie ineens een enorm stuk luchtiger verloopt.
Zelfs een gewetensvol abt mag bij dit weer wel even buiten zitten genieten van de zomeravond.

Maar, ontopic: het ligt voor de hand dat het een stuk gemakkelijker wegkletst als er geen tegenstand is.
Oud 13-07-2003, 21:26
MazeMouse
Avatar van MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
de abt van sion schreef op 13-07-2003 @ 22:12:
Zelfs een gewetensvol abt mag bij dit weer wel even buiten zitten genieten van de zomeravond.

Maar, ontopic: het ligt voor de hand dat het een stuk gemakkelijker wegkletst als er geen tegenstand is.
Geen tegenstand?
Het kletst een stuk gemakkelijker als je niet continu denigrerende opmerkingen krijgt van iemand die zichzelf perse boven de ander wil plaatsen en daarmee probeerd de discussie te overheersen.
Marcade was er overduidelijk tegen maar hij brengt het toch wel even een heel stuk anders dan jij pleegt te doen.

Ik heb van hem geen onmogelijk taalgebruik gezien om de persoon tegenover hem minderwaardig te laten lijken.
Ik heb hem geen enkele keer de persoon tegenover hem de grond in zien praten.
EN hij liet de anderen in hun waarde en deed nergens iets kwetsends in hun richting.
__________________
*siglezer* ][ Inspiring cries of 'Turn-that-damn-thing-down' since 2004 ][ Piep zei de muis... ][ Bassplayerman!
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 00:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap AEL, een gevaarlijke partij?
Fortuynist
314 04-04-2003 12:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:20.