Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2008, 17:49
Verwijderd
De lente begint weer, en dus ook de hooikoorts. Heb jij er last van? Heb je tips om er minder last van te hebben? Gebruik je medicijnen?

Links:
http://www.hooikoorts.com/wekelijkse_verwachting.asp Welke planten/struiken/bomen/pollen in bloei staan.
http://www.huidinfo.nl/hooikoorts.html Informatie van huisartsen
http://www.tigch.nl/medisch/hooikoorts.htm Informatie over medicijnen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 17:50
Verwijderd
Ik heb het, maar op dit moment nog niet zoveel last van.
Het enige wat bij mij helpt is medicijnen slikken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 18:38
xxChange
Avatar van xxChange
xxChange is offline
Gek genoeg heb ik het ene jaar er wel en het andere jaar weer niet last van. Zal me benieuwen of ik dit jaar weer met rode opgezwollen oogjes zal moeten rondlopen of dat me dit jaar het gesnif bespaart blijft.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:32
Verwijderd
Ik heb er rond deze tijd van het jaar altijd last van, in de zomer gelukkig niet.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:44
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Ik heb er normaal gesproken veel last van en ook voor een lange periode (denk: maart - september), maar heb er dit jaar nog geen last van gehad. Ben dan ook naar Schotland verhuist en weet niet of het komt omdat misschien de planten hier anders zijn of omdat ik op een paar km afstand van de zee woon (frisse zeelucht?) maar hoewel de winkels vol liggen met hooikoorts medicijnen heb ik dus nergens last van
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:47
Verwijderd
GB, dus regen?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ook hooikoorts maar ook een allergie voor huisstofmijt waardoor ik het hele jaar al 'hooikoortstabletjes' (Aerius) slik. Toch merk ik dat de laatste tijd mijn ogen wel erg aan het jeuken zijn ondanks dat ik al medicijnen slik, hebben mensen tips wat ik daar nog tegen kan doen? Het scheelt naar mijn idee wel al dat ik een bril draag.

Edit: ik snap niet zo goed waarom ik nu al last heb als ik die hooikoortskalender bekijk want ik ben alleen allergisch voor grassen en kruiden en niet voor bomen (en dus ook niet voor berken )
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:52
Verwijderd
Ik heb nu Neusspray, oogdruppels en pilletjes, misschien moet je die oogdruppeltjes gaan gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als er iets is waar ik een hekel aan heb dan zijn het wel oogdruppels Wat voor oogdruppels zijn het (hoe heten ze) en heb je ze zo zelf gekocht bij drogist of apotheek of zijn ze op recept en wat kosten ze?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 19:58
Verwijderd
Ik gebruik Prevalin, weet de prijs niet, ik heb het de afgelopen jaren op recept gekregen, maar dit jaar heb ik 'm direct bij de apotheek gehaald.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 20:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik zal me hier ook maar even melden, als zielig hooikoorts patientje. Zo ben ik de afgelopen dagen al vaak genoemd.

Ik ben dus van de berk en ook een beetje van gras en andere bomen. Momenteel is (hoop ik) mijn zwaarste periode, je kunt me een groot gedeelte van warme dagen echt opvegen.

Nog wat tips:
- Zonnenbril: voorkomt dat pollen op je ogen terecht komen en voorkomt dus ook jeuk (ik dacht eerst dat het psychisch was dat het bij mij werkte, maar laatst las ik dat het echt zo was ).
- Oogdruppels "ogentroost" van Weleda. Verkrijgbaar bij alle winkels die Weleda verkopen zie www.weleda.nl, over het algemeen zijn het natuurwinkels, reformwinkels etc. Is echt verlichtend voor je ogen! (of misschien ook psychisch, als ik het op doe ga ik er altijd vanuit dat het dan over is, dus denk ik er niet meer aan)
- Aerius, het beste medicijn voor mij tot nu toe.
- Zakdoekjes van Tempo, zijn het zachtst voor je neus vind ik
- Rustig aan doen, binnen zitten (niet op de tocht) en niet te vaak opstaan. Als ik langere tijd zit heb ik niet zoveel last, maar elke keer als ik op sta moet ik weer niezen/snuiten.
- Door een natte washand ademhalen, verminderd bij mij benauwdheid etc.

Sterkte allemaal!
__________________
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb hooikoorts en heb het in behoorlijke mate. Heb vroeger momenten gehad waarop ik letterlijk m'n ogen niet meer kon openen en heb ook rustige jaren gehad. Helaas wordt het de laatste jaren alleen nog maar erger. Vorig jaar kon ik op sommige momenten wel even janken

Dit jaar heb ik er nog geen last van, maar bij mij begint het ook meestal pas als de grassen in bloei staan. Ik weet wel dat ik ook nog allergisch ben voor bepaalde bomen, maar ik ben vergeten welke dat waren

De maatregelen die ik neem:
- Aerius tabletjes, al helpen ze geen zak volgens mij.
- Oogdruppels, al doet dat vooral veel pijn, het helpt wel een beetje tegen de jeuk.
- Tempo zakdoekjes met balsem, het doet toch al pijn zat!
- Kleding en beddengoed niet meer buiten laten drogen; dan neem je de pollen mee naar binnen.
- Pollenhor voor m'n raam, zodat ik m'n raam wel open kan zetten.
- Beetje vaseline onder m'n ogen, zodat de pollen daarheen gaan en blijven plakken ipv dat ze IN m'n ogen komen.
- Veel zonnebril op tegen de pollen.

Ik zit nog te twijfelen of ik dit jaar een montuur met normale glazen aan zal schaffen, zodat ik ook binnen m'n ogen extra kan beschermen tegen de pollen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2008, 21:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had al het idee dat het dit jaar minder was dan vorig jaar en vermoedde dat het wel kon komen doordat ik dit jaar een bril draag en vorig jaar niet maar dat kan dus echt wel
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 10:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Nu pas? Ik ben van februari tot oktober zoet. Ik heb vorig jaar een test laten doen om te kijken waar ik nou precies allergisch voor was (een paar dingen wist ik zelf natuurlijk uit ervaring al). En ik was maximaal allergisch voor hazelaar, els, berk, beuk, eik en grassen en licht allergisch voor weegbree. Nou ja, kijk maar eens op die pollenkalender in de eerste link, dat zegt wel genoeg.

Dit jaar overigens minder last van gehad omdat ik niet in Nederland zat maar in Zweden waar nog sneeuw kwam en alle plantjes en knoppen dus doodgingen.

Ik heb jaren Prevalin (voor iemand eerder in het topic: volgens mij kosten de oogdruppels en neusspray samen ongeveer 20 euro) gebruikt maar vorig jaar was dat echt niet genoeg. Toen heb ik bij de apotheek pillen gehaald om naast de Prevalin te gebruiken, maar ook dat was eigenlijk niet genoeg.
Dit jaar ben ik begonnen met in februari een berkenelixir kuur te doen, want in mijn omgeving waren er meerdere mensen die zeiden dat ze geen last meer hadden van berken als ze die kuur aan het begin van het seizoen hadden gedaan. Ik heb geen last gehad van berken maar het is dus niet duidelijk of dat door die kuur komt of door het feit dat ik in Zweden zat.

Ik probeer voornamelijk beukenbossen te vermijden, daar merk ik het meeste effect. Maar ik woon in een bosrijke omgeving dus ik kan er niet helemaal aan ontkomen.




Balance: wat is een pollenhor en waar haal ik die? Ik zet namelijk m'n raam dus inderdaad nog zo min mogelijk open, of alleen 's nachts en na een regenbui.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 10:47
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Maandag had ik er ineens weer last van! Ik heb van die tabletjes allerfre, werken wel goed, maar gebruik ze alleen als het écht erg is, de hele tijd tranende rode jeukende ogen en niezen en zo.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 10:49
Verwijderd
Een zonnebril dragen helpt bij mij ook ja. Gelukkig zijn de hele grote brillen hip

Ik merk nu wel aan mijn ogen dat ik net in het bos heb gelopen. Heb nooit een test gedaan oid. maar ik ben in ieder geval allergisch voor gras en sommige bomen.. als ik ga kamperen ofzo neem ik altijd allerfree en smeer ik cardiflor tegen de jeuk (hoewel dat vooral eczeem is)...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 13:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Dit jaar ben ik begonnen met in februari een berkenelixir kuur te doen, want in mijn omgeving waren er meerdere mensen die zeiden dat ze geen last meer hadden van berken als ze die kuur aan het begin van het seizoen hadden gedaan. Ik heb geen last gehad van berken maar het is dus niet duidelijk of dat door die kuur komt of door het feit dat ik in Zweden zat.
Van wat voor merk is die kuur? Hoelang moet je dat gebruiken en wat kost het ongeveer?

Ik ben namelijk het meest allergisch voor berken namelijk, als dat minder zou worden, zou dat al héél erg schelen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 13:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Van Weleda. Ik weet niet meer wat-ie kostte maar het was niet duur. Ik raad je wel aan om een te nemen die gezoet is.

Je moet dan 2 keer per dag een eetlepel innemen. Ik meng het met koud water, dan is het een soort siroop. Ik ken ook iemand die er thee van maakt (heb ik geprobeerd, ik vond het niet te drinken maar ik vond het sowieso niet echt lekker.. ik dronk het gewoon zo snel mogelijk weg). Maar op de site van weleda kan je allerlei recepten vinden voor andere dingen als je het lekker vindt.

Ik geloof dat er 2 of 3 weken voor stond (wat ongeveer de tijd is waarin je 1 fles op maakt).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 15:31
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik heb er inderdaad ook flink veel last van, maar niet zoveel als sommige mensen hier gelukkig Op 't moment valt het nog mee, maar sommige momenten word ik er gek van, vooral als ik dan een stuk door de polder moet om naar school te fietsen, waar ze dan én het gras maaien én waar allemaal van die pollen-bomen staan.. daar word ik niet echt gelukkig van. Met name het niezen en kriebelend gehemelte is bij mij heel erg, ik heb daar vorig jaar wel iets tegen genomen maar ben de naam vergeten, reactine of zo? Bovendien helpt het voor mijn ogen enorm als ik een zonnebril draag.. Weet nog niet of ik er dit jaar heel erg last van ga krijgen (en dus medicijnen neem) want als het zo blijft zoals het nu is dan valt het allemaal nog wel mee..
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 17:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Balance: wat is een pollenhor en waar haal ik die? Ik zet namelijk m'n raam dus inderdaad nog zo min mogelijk open, of alleen 's nachts en na een regenbui.
Ik heb het zelf maar een naampje gegeven hoor. Maar het komt er op neer dat het een hor voor je raam is waar de gaatjes zo klein zijn (en kleverig) dat er geen pollen doorheen gaan. De mijne was 2,50 bij de Aldi
Het is overigens geen harde hor, maar meer een doekje ofzo. Ik heb vervolgens dat ding op maat geknipt en om mijn raam heen heb ik klittenband geplakt en zo blijft hij perfect zitten. Al een paar jaren succes mee gehad.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 23:25
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Citaat:
GB, dus regen?
ondanks het vooroordeel is er hier niet (veel) meer regen dan in Nederland, en ook nu het redelijk lange tijd droog is heb ik geen last van hooikoorts.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 00:40
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Heeft iemand ervaring met zo'n Medinose-apparaat? Ik heb 'm vorig jaar voor m'n moeder gekocht, maar zij geloofde er niet echt in en gebruikte 'm alleen af en toe als ik erop aandrong. Achteraf zei ze dan: "Zie je nou dat dat ding niet werkt!"

Maar ja, ik ben er dus best benieuwd naar hoe andere hooikoorts-slachtoffers erop hebben gereageerd .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 15:35
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb het zelf maar een naampje gegeven hoor. Maar het komt er op neer dat het een hor voor je raam is waar de gaatjes zo klein zijn (en kleverig) dat er geen pollen doorheen gaan. De mijne was 2,50 bij de Aldi
Het is overigens geen harde hor, maar meer een doekje ofzo. Ik heb vervolgens dat ding op maat geknipt en om mijn raam heen heb ik klittenband geplakt en zo blijft hij perfect zitten. Al een paar jaren succes mee gehad.

Dat wil ik ook! En zeker voor 2,50
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 16:25
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Hier zie ik zoiets wel voor 12 euro.

http://www.allergieshop.nl/index1.html
Even doorklikken naar 'hooikoorts en neusallergie' en dan de onderste bij 'pollenhor'.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 20:49
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik heb ook heel erg last van hooikoorts, van bomen en grassen.
Aerius helpt bij mij wel een beetje, maar niet voor mijn ogen. Dus ik ga dit jaar ook de oogdruppeltjes proberen. Neuspray gebruik ik maar af en toe, ik heb het idee dat ik daar van pijn in mijn neus krijg...
Ik heb een soort systeem (waterventillatie ofzo) die ook pollen uit de lucht zuivert in mijn kamer staan dus binnenshuis heb ik er niet zoveel last van .
Het is wel een investering maar dan kan ik tenminste slapen .
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 11:54
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Oh ja ik heb ook zo'n luchtzuiveraar ofzo op m'n kamer staan, maar het ding is kapot


En ik kreeg net een brief van m'n werk over het personeelsuitje dit jaar.
Het is in JUNI in de POLDER met DIEREN.
Damn, lekker toegankelijk, dan kan je mij dus echt opvegen hè
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 12:56
Verwijderd
Ik heb het nu ook te pakken Heb vandaag al ontiegelijk vaak moeten niezen. Mijn ogen vallen nog wel, het is gewoon echt dat ik continu moet niezen en dat daar geen einde aan komt. Weet iemand wat daar aan te doen is? Heb hier de tips ook wel gelezen, maar dat gaat vooral ook om ogen enzo he?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:40
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nou ja, bij de drogist zijn ook wel gewoon medicijnen te koop die tegen het niezen helpen, hoor En niezen is irritant, maar jeukerige ogen zijn echt nog veel irritanter
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:47
Verwijderd
Hm dan maar eens richting de drogist... Nog aanraders misschien?
Die jeukende ogen heb ik dit weekend ook gehad. Inderdaad irritant, maar nu jeukt mijn hele voorhoofd door dat niezen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 13:53
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Bij mij valt het door goede medicijnen dit jaar tot nu toe nog allemaal wel mee. Wel af en toe dat mn ogen ineens gaan jeuken, ondanks dat ik oogdruppels gebruik, maar het niezen valt nog wel mee. Bij mij is het alleen wel zo dat hooikoorts mn astma 'triggert' dus ik krijg het nu echt heel snel benauwd, en dan zo erg dat ik echt ventolin nodig heb om weer een beetje te kunnen ademen.
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 14:42
Verwijderd
Ik heb het sinds vorig jaar, echt ineens vanuit het niets. Niet héél ernstig, maar genoeg om er last van te hebben - en móe van te worden. Vandaag maar even langs de apotheek, Aerius en neusspray en oogdruppels gehaald, hopen dat het gesnif en de jeukoogjes wat minder worden.

Die niesbuien voelen zo stom ook, echt 10 keer achter elkaar soms
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 14:46
Verwijderd
Ik kreeg vandaag hoofdpijn ervan, ik heb pilletjes maar ik word er zo loom van dat ik die krengen nauwelijks gebruik.

Laatst gewijzigd op 06-05-2008 om 14:47. Reden: Lettertje vergeten.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 15:08
Verwijderd
Net naar de drogist geweest, en heb pilletjes nu. Hopelijk werken ze snel! Die bijwerkingen zien er alleen niet zo fijn uit... Maar goed, zou wel al heel relaxt zijn als ik niet 500x op een dag moet niezen!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg vandaag hoofdpijn ervan, ik heb pilletjes maar ik word er zo loom van dat ik die krengen nauwelijks gebruik.
Er bestaan verschillende soorten pilletjes? Misschien wordt je daar minder loom van?

De Xenos verkoopt volgens mij ook 'pollenhorren'...daar zullen ze vast ook niet al te duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 15:15
Verwijderd
Welke gebruik jij?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Welke gebruik jij?
Ik? Aerius. Nooit last van een loom gevoel (maar misschien komt dat wel omdat ik me altijd al (s)loom voel ). Zou ook wel kunnen dat dat de enige zijn die dat gevoel niet veroorzaken...zo iets staat me iig bij. ('t is het enige dat bij mij iets doet en gelukkig wordt het ook nog vergoed ook...das helemaal mooi.)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 15:33
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Net naar de drogist geweest, en heb pilletjes nu. Hopelijk werken ze snel! Die bijwerkingen zien er alleen niet zo fijn uit... Maar goed, zou wel al heel relaxt zijn als ik niet 500x op een dag moet niezen!
Ik heb nooit last gehad van bijwerkingen, jij hopelijk dan ook niet Tot nu toe houd ik het wel uit zonder medicijnen, heb het idee dat mijn hooikoorts mettertijd is verminderd
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 16:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Bij mij valt het door goede medicijnen dit jaar tot nu toe nog allemaal wel mee. Wel af en toe dat mn ogen ineens gaan jeuken, ondanks dat ik oogdruppels gebruik, maar het niezen valt nog wel mee. Bij mij is het alleen wel zo dat hooikoorts mn astma 'triggert' dus ik krijg het nu echt heel snel benauwd, en dan zo erg dat ik echt ventolin nodig heb om weer een beetje te kunnen ademen.
Dat had ik vorig jaar ook. Doodeng vond ik het.


En ja hoor, bij mij is het vandaag ook begonnen. Arrrr kriebelneus!
De rest is nog niet begonnen gelukkig
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 18:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij mij valt het nu echt heel erg mee. Heb vanmiddag in het gras gelegen en niet echt meer last dan normaal ofzo. Ik slik ook Aerius, is wel op recept maar wordt dan wel vergoed. Aerius staat er om bekend dat je er -in tegenstelling tot andere hooikoortsmedicijnen/antihistaminica- niet suf van wordt. Ik krijg van de hooikoorts ook meer last van m'n astma maar m'n ventolin heb ik altijd wel bij me. Bij mij moet het ergste nog komen want ik ben niet allergisch voor bomen maar wel voor grassen, granen en kruiden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 21:31
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Bij mij valt het door goede medicijnen dit jaar tot nu toe nog allemaal wel mee. Wel af en toe dat mn ogen ineens gaan jeuken, ondanks dat ik oogdruppels gebruik, maar het niezen valt nog wel mee...
Welke medicijnen gebruik je tegen hooikoorts als ik vragen mag? Sinds een week word ik er weer helemaal gek van. Heb het idee dat Aerius niet meer het effect heeft wat het ooit had, of mijn hooikoorts is erger geworden. Het niesen kan ik mee leven, m'n ogen heb ik met medcijnen bijna geen last van, maar dat gekriebel aan m'n gehemelte....aaargh.

Weet iemand of het nut heeft te laten onderzoeken waar je allergisch voor bent, of krijg je sowieso dezelfde medicijnen voorgeschreven?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 22:43
Verwijderd
Toen ik klein was had ik veel allergieen, daarna jaren niet en sinds vorig zomer is mijn lichaam helemaal van slag. Ik gebruik extra strength reactine op voorschrift van de doc. Werkt prima, als het een erge dag is moet ik soms nog een extra pil nemen maar over het algemeen werkt het prima tegen voedsel/huisdier/ en hooikoorts.

Ik heb trouwens niet een milde allergie maar heb echt last van mijn ogen, jeuk, galbulten etc. als ik teveel rond allergens ben, als ik dus niets neem is het meteen een paar dagen bed voor mij. Grrr.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 07:37
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Weet iemand of het nut heeft te laten onderzoeken waar je allergisch voor bent, of krijg je sowieso dezelfde medicijnen voorgeschreven?
De medicijnen die je krijgt zijn hetzelfde (antihistaminica), echter heeft het wel nut om uit te zoeken waar je allergisch bent omdat je dan weet in welke periode je last kunt verwachten (met hooikoorts) en je kunt proberen om allergenen te vermijden (bij huisdierallergie, huisstofmijt, etc).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 08:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Gister was echt niet leuk. Ik had ook enorm last. Hopelijk is het vandaag minder, maar ik ben wel enorm moe nog.
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 12:29
Verwijderd
Vandaag gaat bij mij een stuk beter! Weet niet of dat nu door die pillen komt, of doordat er minder pollen in de lucht zitten, maar ik ben blij
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 13:15
Lynne
Avatar van Lynne
Lynne is offline
Citaat:
Welke medicijnen gebruik je tegen hooikoorts als ik vragen mag? Sinds een week word ik er weer helemaal gek van. Heb het idee dat Aerius niet meer het effect heeft wat het ooit had, of mijn hooikoorts is erger geworden. Het niesen kan ik mee leven, m'n ogen heb ik met medcijnen bijna geen last van, maar dat gekriebel aan m'n gehemelte....aaargh.

Weet iemand of het nut heeft te laten onderzoeken waar je allergisch voor bent, of krijg je sowieso dezelfde medicijnen voorgeschreven?
Ik gebruik Aerius, neusspray Fluticasonpropionaat, oogdruppels Livocab, en dat werkt wel aardig. Al was ik gisteravond ineens wél de hele avond aan het niezen. In ieder geval was het voorgaande jaren altijd veel erger, dus die meds helpen wel bij mij.
__________________
We slip through the streets while everyone sleeps~
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 18:04
Verwijderd
Met medicijnen heb ik nu geen last van niezen ed, maar wel weer snel een soort galbulten .
Maar het is beter dan niezen.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 08:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vandaag gaat bij mij een stuk beter! Weet niet of dat nu door die pillen komt, of doordat er minder pollen in de lucht zitten, maar ik ben blij
Bij mij ook. Super weird, 1 dag ziek en daarna niks meer.
__________________
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 10:08
Verwijderd
Raar he Maar goed, liever op die manier dan elke dag ziek!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 11:38
*amélie*
*amélie* is offline
Citaat:
Ik gebruik Aerius, neusspray Fluticasonpropionaat, oogdruppels Livocab, en dat werkt wel aardig. Al was ik gisteravond ineens wél de hele avond aan het niezen. In ieder geval was het voorgaande jaren altijd veel erger, dus die meds helpen wel bij mij.
Hmm, dezelfde tabletjes dus. Neusspray werkt bij mij altijd erg goed, maar krijg er bloedneuzen van. Gebruik die dus alleen als ik echt geen lucht krijg.

Als al die niesbuien van de afgelopen paar dagen zorgen voor mooi weer, is het de komende weken nog dit weer! Ik word er een beetje gek van.
__________________
You can't milk a cow with your hands in your pants
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 12:16
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Je hebt ook vrij neutrale neusspray, die gebruik ik het liefste, omdat het niet schadelijk is. Het is eigenlijk een soort zoutoplossing. Het wordt verkocht onder verschillende namen/merken, soms wordt het zeezout genoemd, soms is het voor kinderen.
__________________
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:56.