Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2007, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Hmm.... En in het Nederlands?
Ik spreek geen Latijn. Maar het zal wel iets zijn met Jezus en Satan, zo te lezen.
Advertentie
Oud 13-12-2007, 16:55
Verwijderd
Je me battrai pour ça, ici et maintenant!
Oud 13-12-2007, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Je me battrai pour ça, ici et maintenant!
Ik heb me ervoor verraden, hier en nu?

Mijn Frans is niet zo sterk.

Of geslagen misschien i.p.v. verraden.
Oud 13-12-2007, 16:56
Verwijderd
Ja, geslagen zal het wel zijn. Wie slaat er nu zichzelf?
Oud 13-12-2007, 16:58
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
se battrir = zich slaan? gekke fransen.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 16:58
Verwijderd
Ik hou van Fransen.
Oud 13-12-2007, 16:58
Verwijderd
Met hun stokbroden en wijn.
Oud 13-12-2007, 16:59
Verwijderd
Fransen zijn wel ok. Ze zijn alleen te conservatief, lui en ze kunnen niet koken.
Oud 13-12-2007, 16:59
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
stalen torens, pff!
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 17:00
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Fransen zijn wel ok. Ze zijn alleen te conservatief, lui en ze kunnen niet koken.
vind juist dat ze wel heel goed kunnen koken, ofja, de franse keuken is een goede.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 17:02
Verwijderd
Ik houd niet van eten.
Oud 13-12-2007, 17:15
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Godverdomme. Ik stapte in de verkeerde bus. En toen had die fucking trein ook nog vertraging.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-12-2007, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Godverdomme. Ik stapte in de verkeerde bus. En toen had die fucking trein ook nog vertraging.
OV-leed. Ik ken het.
Oud 13-12-2007, 17:19
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
OV-leed. Ik ken het.
Dat ding op de voorkant van de bus was kapot ofzo. Ik dacht dat het een 11 was. Maar het was een 31. Ook zo'n 3 delig ding. En toen reed ie opeens ergens de snelweg op. Omfg ;\ Maar goed. Lunetten is ook een leuk wijk
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Oud 13-12-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
vind juist dat ze wel heel goed kunnen koken, ofja, de franse keuken is een goede.
Ja lekker die schimmelkaas, koeienhersenen en vieze pannekoeken.
Oud 13-12-2007, 17:31
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Ja lekker die schimmelkaas, koeienhersenen en vieze pannekoeken.
zat meer te denken aan hun gerechten met wild excl de ingewanden ed. maar de kaas is verder prima hoor.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
zat meer te denken aan hun gerechten met wild excl de ingewanden ed. maar de kaas is verder prima hoor.
Nee, jakkie bah. Alsof die vieze vette poep kan tippen aan een lekker plakje Hollandse oude kaas.

De toetjes zijn trouwens ook vreselijk. Een zompig stuk cake in vieze vanille-prut? Hoe verzin je het? Of die crème-brulée, verschrikkelijk zeg.
Oud 13-12-2007, 17:37
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Nee, jakkie bah. Alsof die vieze vette poep kan tippen aan een lekker plakje Hollandse oude kaas.

De toetjes zijn trouwens ook vreselijk. Een zompig stuk cake in vieze vanille-prut? Hoe verzin je het? Of die crème-brulée, verschrikkelijk zeg.
hm kan het wel hebben, maar ben sowieso niet zo'n dessert-persoon.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 17:43
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Dat ding op de voorkant van de bus was kapot ofzo. Ik dacht dat het een 11 was. Maar het was een 31. Ook zo'n 3 delig ding. En toen reed ie opeens ergens de snelweg op. Omfg ;\ Maar goed. Lunetten is ook een leuk wijk
Bij treinen ben je er ook niet veilig voor. Ik ben wel eens in een trein gestapt waarvan de borden aangaven dat ie naar Leiden ging en ik eindigde in den haag centraal.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Oud 13-12-2007, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Bij treinen ben je er ook niet veilig voor. Ik ben wel eens in een trein gestapt waarvan de borden aangaven dat ie naar Leiden ging en ik eindigde in den haag centraal.
italië hebben ze wel eens geen zin om bij een station te stoppen -_- moet je weer een half uur wachten en dan weer terug proberen te komen
Oud 13-12-2007, 18:01
Verwijderd
Citaat:
italië hebben ze wel eens geen zin om bij een station te stoppen -_- moet je weer een half uur wachten en dan weer terug proberen te komen
Maar Italië is dan ook een achterlijk land.
Oud 13-12-2007, 18:04
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Maar Italië is dan ook een achterlijk land.
ga je dat nog toelichten?
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Maar Italië is dan ook een achterlijk land.
verder is italië fantastisch!


www.livigno.it
Oud 13-12-2007, 18:05
Verwijderd
Citaat:
ga je dat nog toelichten?
Hoge criminaliteit, onderontwikkelde democratie en rechtssysteem.
Oud 13-12-2007, 18:06
Verwijderd
Hoge corruptie, lage welvaart...
Oud 13-12-2007, 18:06
Verwijderd
Te lage belastingen.
Oud 13-12-2007, 18:06
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
hebben ze in italie eigenlijk krokodillen?
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:06
Verwijderd
Citaat:
hebben ze in italie eigenlijk krokodillen?
Ja, in de dierentuinen.
Oud 13-12-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Hoge corruptie, lage welvaart...
Hoge temeratuur, mooie steden, niet zo duur als Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk
Oud 13-12-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Te lage belastingen.
is dat een probleem dan?
Oud 13-12-2007, 18:07
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Te lage belastingen.
hoe is dat een slecht punt? hooguit frustrerend voor een nederlander.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Hoge temeratuur, mooie steden, niet zo duur als Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk
Ik heb niet gezegd dat het een slecht vakantieoord is.

Citaat:
is dat een probleem dan?
Citaat:
hoe is dat een slecht punt?
Omdat denivellatie welvaart oplevert.
Oud 13-12-2007, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Ik heb niet gezegd dat het een slecht vakantieoord is.




jij kijkt alleen maar vanuit de poletiek
Oud 13-12-2007, 18:10
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:

Omdat denivellatie welvaart oplevert.
snap ik niet.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:10
Verwijderd
moet je 22 voor zijn
Oud 13-12-2007, 18:11
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
poletiek
....
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:12
Verwijderd
Citaat:
....
lol, ik heb auto. spellingscontrole op alles wat ik typ, maar dit zag ie over het hoofd
Oud 13-12-2007, 18:13
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
lol, ik heb auto. spellingscontrole op alles wat ik typ, maar dit zag ie over het hoofd
zou je geen spellingscontrole voor nodig hoeven hebben.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:13
Verwijderd
Citaat:
jij kijkt alleen maar vanuit de politiek
Uiteraard, ik bedoel met "achterlijk" gewoon dat het een land is met relatief lage welvaart.

Citaat:
snap ik niet.
Het principe is heel eenvoudig. Iemand met een hoog inkomen profiteert minder van een euro extra dan iemand met een laag inkomen. Dus is er welvaartwinst te behalen door het inkomen zodanig te herverdelen dat die ene euro naar het lagere inkomen gaat. Dat kun je natuurlijk niet eeuwig blijven doen; er moet een zeker verschil blijven, dat in de economische leer ook wel bekend staat als de Tinbergen-norm. Die norm is alleen vrij lastig in de praktijk te brengen omdat het nogal extreem kleine verschillen impliceert tussen inkomens. Daarom moet er een zeker "oneerlijk" voordeel blijven voor de hogere inkomens.
Oud 13-12-2007, 18:17
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:

Het principe is heel eenvoudig. Iemand met een hoog inkomen profiteert minder van een euro extra dan iemand met een laag inkomen. Dus is er welvaartwinst te behalen door het inkomen zodanig te herverdelen dat die ene euro naar het lagere inkomen gaat. Dat kun je natuurlijk niet eeuwig blijven doen; er moet een zeker verschil blijven, dat in de economische leer ook wel bekend staat als de Tinbergen-norm. Die norm is alleen vrij lastig in de praktijk te brengen omdat het nogal extreem kleine verschillen impliceert tussen inkomens. Daarom moet er een zeker "oneerlijk" voordeel blijven voor de hogere inkomens.
maar in nederland bijvoorbeeld heb ik juist het idee dat mensen met een hoger inkomen minder terug zien van hun salaris juist vanwege de hoge belastingen. op die manier zie ik niet hoe hogere inkomens minder profiteren dmv lagere belastingen. ?
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:18
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
overigens ben ik op economisch-vlak niet echt geschoold, dus termen als de Tinbergen-norm komen mij ook niet bekend voor.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:20
Verwijderd
Citaat:
maar in nederland bijvoorbeeld heb ik juist het idee dat mensen met een hoger inkomen minder terug zien van hun salaris juist vanwege de hoge belastingen. op die manier zie ik niet hoe hogere inkomens minder profiteren dmv lagere belastingen. ?
Dat is waarschijnlijk omdat je te veel luistert naar populistische prietpraat van o.a. de VVD. In feite profiteren hogere inkomens ook van hoge belastingen door betere dienstverlening van de overheid. Er is namelijk voor mensen boven een modaal inkomen geen of bijna geen winst meer te behalen op het materiële vlak, maar wel op het immateriële. Als je mensen vraagt wat de problemen zijn in dit land zullen weinig mensen zeggen dat ze een te kleine TV hebben of dat hun auto niet snel genoeg rijdt. Ze zullen eerder zeggen dat het niet veilig is op straat, de zorg of het onderwijs niet adequaat is, de treinen niet op tijd rijden en dat er files staan. Problemen die allemaal eenvoudig op te lossen zijn met hogere belastingen.

Natuurlijk wil iedereen wel meer geld, maar als je mensen de keuze voorlegt van het oplossen van bovenstaande problemen, of een grotere breedbeeld TV en een nieuwe tuin, zullen de meesten kiezen voor de immateriële zaken.
Oud 13-12-2007, 18:22
Verwijderd
Citaat:
overigens ben ik op economisch-vlak niet echt geschoold, dus termen als de Tinbergen-norm komen mij ook niet bekend voor.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Tinbergen
Oud 13-12-2007, 18:27
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
Citaat:
Dat is waarschijnlijk omdat je te veel luistert naar populistische prietpraat van o.a. de VVD. In feite profiteren hogere inkomens ook van hoge belastingen door betere dienstverlening van de overheid. Er is namelijk voor mensen boven een modaal inkomen geen of bijna geen winst meer te behalen op het materiële vlak, maar wel op het immateriële. Als je mensen vraagt wat de problemen zijn in dit land zullen weinig mensen zeggen dat ze een te kleine TV hebben of dat hun auto niet snel genoeg rijdt. Ze zullen eerder zeggen dat het niet veilig is op straat, de zorg of het onderwijs niet adequaat is, de treinen niet op tijd rijden en dat er files staan. Problemen die allemaal eenvoudig op te lossen zijn met hogere belastingen.

Natuurlijk wil iedereen wel meer geld, maar als je mensen de keuze voorlegt van het oplossen van bovenstaande problemen, of een grotere breedbeeld TV en een nieuwe tuin, zullen de meesten kiezen voor de immateriële zaken.
het ging me even om je opmerking over de lagere belastingen in italie en het effect daarvan op hun economie. maar ik snap nu wat je bedoelt. wat betreft dat 'populistische prietpraat' ; ja ook daar luister ik naar, maar ik vorm mijn eigen mening over oa dit soort dingen. word liever niet neergezet als een of ander schaap dat zich laat leiden door diegene die het hardst schreeuwt.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:28
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
interessant, thanks.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:33
Verwijderd
Lagere belastingen leiden tot een betere economie, maar een betere economie is geen beter land.
Oud 13-12-2007, 18:34
denvermax
Avatar van denvermax
denvermax is offline
wel grappig; '..'Tinbergen Norm', which states that if the difference between the lowest and highest income in a company exceeds a rate of 1:5, that will not help the company and may indeed be counterproductive.'

terwijl het verschil van inkomen binnen een bedrijf dikwijls groter is dan 1:5, en er zijn bedrijven met zo'n groter verschil die het schijnbaar prima doen.
verder denk ik dat wanneer je iemand met een hoog inkomen zwaar gaat belasten dat dat ook averechts gaat werken of 'counterproductive', zo iemand is sneller geneigd uit te wijken naar landen waar ze voor hun gevoel krijgen wat ze verdienen.. if you catch my drift.
__________________
Man. Today is so loopy.
Oud 13-12-2007, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Lagere belastingen leiden tot een betere economie, maar een betere economie is geen beter land.
Dat is ook een misvatting, die helaas zelfs bij links vat heeft gekregen. De realiteit is dat hoge belastingen helemaal niet slecht zijn voor de economie. Driekwart van het geld dat de overheid besteedt, wordt privaat aanbesteed. Verder is een baan in de publieke sector veel goedkoper dan een baan in de private sector.
Oud 13-12-2007, 18:40
Verwijderd
Citaat:
wel grappig; '..'Tinbergen Norm', which states that if the difference between the lowest and highest income in a company exceeds a rate of 1:5, that will not help the company and may indeed be counterproductive.'

terwijl het verschil van inkomen binnen een bedrijf dikwijls groter is dan 1:5, en er zijn bedrijven met zo'n groter verschil die het schijnbaar prima doen.
Ja, maar dat is ook alleen maar omdat de inkomensverschillen in álle bedrijven te groot zijn, waardoor het ene bedrijf niet profiteert ten opzichte van het andere.
Citaat:
verder denk ik dat wanneer je iemand met een hoog inkomen zwaar gaat belasten dat dat ook averechts gaat werken of 'counterproductive', zo iemand is sneller geneigd uit te wijken naar landen waar ze voor hun gevoel krijgen wat ze verdienen.. if you catch my drift.
Een veelgehoord argument. De realiteit zegt echter dat de men niet snel verhuist vanwege dit soort argumenten. Binnen de EU is de voornaamste reden om te verhuizen de liefde, terwijl, als we de rechtse bobo's moeten geloven, men massaal uit Zweden zou moeten vluchten.
Oud 13-12-2007, 18:42
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Citaat:
Het is geen studentenvereniging, maar een studievereniging, het zijn alleen maar mensen van mn eigen studie. Geen ontgroeningen en hackeykutjes dus.

En gvd, ik wil weten of er een nachtbus rijdt tussen Helmond en Eindhoven. TRA naamzoek.
Naar mijn weten niet, Eindhoven is sinds kort wel op het NS nachtnet aangesloten. SRE streek wordt momenteel wel aanbesteed, maar ik ken het PVE niet goed genoeg om te weten of er naar een nachtnet gevraagd wordt. Wanneer Arriva wint is de kans dat er een nachtnet wint wel aanwezig (zie concessie Drechtsteden/Alblasserwaard Vijfheerenlanden en Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee). Heeft uiteraard ook te maken met de instelling van de concessieverlener en als die net zo beroerd is als in Brabant, dan zit het er sowieso niet in.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wat saai zeg #243
Verwijderd
500 17-06-2008 01:20
De Kantine Wat saai zeg #212
Verwijderd
500 21-05-2008 19:19
De Kantine Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic.
Cherry Springs
500 09-05-2008 18:48
De Kantine "Wat saai zeg." "Bron?" #174
Verwijderd
500 10-04-2008 17:23
De Kantine Voor de verandering: Wat saai zeg! #165
Missy
500 01-04-2008 11:43
De Kantine Lucky there's a family saai #164
Uice
502 31-03-2008 20:27


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:26.