Oud 06-05-2003, 14:46
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik kan me rond de tijd van 11 september vorig jaar herinneren dat we hier een topic hadden: "Waar was jij op 11 september 2001, toen terroristen met vliegtuigen een aanslag maakten op het WTC?"
Nu dus maar aandacht naar die andere aanslag, zo'n luttel dik half jaar daarna. De beelden zijn de wereld rondgegaan, maar vergeleken met 11 september was er over het algemeen alleen in Nederland rouw. En het was een andere soort aanslag: een politieke, geen terroristische.

Maar toch, het is iets dat mensen nooit zullen vergeten in de Nederlandse geschiedenis, net zoals 11 september 2001.

Dus daarom de vroeg, net als dat topic rond 11 september 2002.

Waar was jij toen de moordaanslag op Pim Fortuyn plaatsvond?


Ik was toen de moord plaatsvond aant fietsen naar mijn oom, moest hem ff iets brengen. Belde bij hem aan, hij zei: "snel, kom binnen! Hebben de radio opstaan! Pim Fortuyn is neergeschoten!" Nou ik hoorde het dus al vrij snel...

En nu jullie. Waar waren jullie toen deze aanslag plaatsvond?
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Advertentie
Oud 06-05-2003, 14:48
Korsakoff
Avatar van Korsakoff
Korsakoff is offline
thuis.
__________________
elke dag dronken is ook een regelmatig leven.
Oud 06-05-2003, 14:48
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Folders rondbrengen.
Ik hoorde het via mijn walkman, op 3FM.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Oud 06-05-2003, 14:49
Thomas
Thomas is offline
Hmm, volgens mij waren we toen aan het eten. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was ik dus thuis.
Oud 06-05-2003, 14:50
Angeles
Angeles is offline
Ik was bij de Italiaan aan het eten met mijn beste vriendin. Ik hoorde dus pas om een uur of acht, toen ik thuiskwam, van mijn vriend wat er gebeurd was.
__________________
Susan
Oud 06-05-2003, 14:53
Verwijderd
Ik was heel happy het huis aan het ronddansen want ik had mijn theorie-examen gehaald, de eerste keer met maar 1 fout toen mijn vader belde dat ik het nieuws moest opzetten. Kon het niet geloven en de hele euforie was in één klap weg.
Oud 06-05-2003, 14:57
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Ik zat samen met me ouders in een vakantie huisje op de Kempervennen te eten.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 06-05-2003, 14:57
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
geen idee
op een boot geloof ik
__________________
De man die bakt
Oud 06-05-2003, 15:03
kastdeur
kastdeur is offline
wat een stom topic
Oud 06-05-2003, 15:05
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ik was aan het computeren

maar toen ben ik steeds naar de tv gerend, en naar de c1000 gefietst om het mn broer en de rest van mn collega's te vertellen beetje triest
Oud 06-05-2003, 15:05
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Hee dat weet ik nog! Ik zat op de computer en er kwam iemand online met als nick:"RIP Pim fortuyn"
Dus ik: "WTF?"
Hij: "Ja, Pim Fortuyn is doodd geschoten!"
Ik: "Ach zeik toch op!"]
Hij: "echt waar!"

Ik naar beneden gesjouwd tv aan, en ja hoor!
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 06-05-2003, 15:08
the tourist
the tourist is offline
We waren net terug van bergschoenen kopen ( ). Mijn moeder was eten aan het koken, en ik kwam net naar beneden. Mijn moeder riep gelijk al: Pim Fortuyn is neergeschoten! (ze had het net op de radio gehoord). En toen hebben we tijdens het eten het hele gedoe op de radio gevolgd.
Oud 06-05-2003, 15:08
Kreeziee85
Avatar van Kreeziee85
Kreeziee85 is offline
te-huis...
Oud 06-05-2003, 15:19
Suziewafel
Suziewafel is offline
Mijn ouders waren naar Parijs, dus mijn zusje en ik waren gedumpt bij opa en oma! Daar kwam ik net vanonder de douche (om 18.10)
__________________
You're schizophrenic? Gee, that makes four of us.
Oud 06-05-2003, 15:20
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Thuis..538 aan, kwam een nieuwonderbreking om 7 over 6..
__________________
Verander vastbesloten van mening
Oud 06-05-2003, 15:28
telluriet
Avatar van telluriet
telluriet is offline
Ik zat het nieuws te kijken, toen werd de boel ineens onderbroken omdat hij dood was, ik meteen mijn ouders geroepen, en even tv blijven kijken
__________________
"...kzit nu miss een uur op het forum en ik heb nu al een sgijthekel aan jou..."
Oud 06-05-2003, 15:36
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
thuis... huizwerk aan het maken, radio stond aan, dus ja, ik hoorde het vrijwel meteen
*is dit belangrijk?*
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 06-05-2003, 15:37
XdizzyX
XdizzyX is offline
Kwas op vakantie in Domburg.. Ik ging naar t zwembad en daar voor staat altijd een tv. Die keer zaten er egt heel veel mensen voor de tv.. Zo nieuwsgierig als ik was bleef ik kijken.. Tot ik er achterkwam dat Pim was doodgeschoten.. Ik kon het niet geloven, K heb heel lang staan kijken en ben toen terug naar de tent gegaan.. Mijn vader had net vanuit thuis opgebeld naar mun moeder (Mun vader zou namelijk een dag later komen) Dus zat mijn moeder alles via de radio te volgen....
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 15:38
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was thuis mn verjaardag aan het vieren (ik ben morgen, 7 mei jarig) en toen alle visite weg was wilde ik tv gaan kijken en toen had ik al heel snel door dat Pim Fortuyn neergeschoten was.

Op 11 september was ik trouwens ook al verjaardag aan het vieren, van mn broertje die idd op 11 september jarig is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 06-05-2003, 15:39
sunflouwer
Avatar van sunflouwer
sunflouwer is offline
ik was in polen op vakantie, en ineens zie ik daar op de tv pim. En toen ging ik maar aan mijn vriend vragen wat ze zeiden en toen zeiden ze dus dat ie dood was
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
Oud 06-05-2003, 15:41
Verwijderd
Thuis achter de computer
Oud 06-05-2003, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 06-05-2003 @ 16:05:
Hee dat weet ik nog! Ik zat op de computer en er kwam iemand online met als nick:"RIP Pim fortuyn"
Dus ik: "WTF?"
Hij: "Ja, Pim Fortuyn is doodd geschoten!"
Ik: "Ach zeik toch op!"]
Hij: "echt waar!"

Ik naar beneden gesjouwd tv aan, en ja hoor!
Ik wou zeggen 'ja, had ik ook, toevallig', maar het zal wel dezelfde figuur zijn geweest
Oud 06-05-2003, 15:43
Verwijderd
volgens mij was ik bij mijn opa en oma, en ik hoorde het pas tegen 9 uur geloof ik...
Oud 06-05-2003, 15:48
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik was aan het leren voor tentamens met de tv aan dus ik wist t meteen.
Oud 06-05-2003, 15:51
angel4
Avatar van angel4
angel4 is offline
In Kroatie hoorde het op CNN.
__________________
free tibet
Advertentie
Oud 06-05-2003, 15:52
Big Brother
Avatar van Big Brother
Big Brother is offline
fokzine.com
die hadden het bericht nog eerder staan dan alle krantenpaginas (wat op zich wel normaal is met daty soort nieuws)

toen ik de tv aanzette, was het er nog niet eens op
__________________
hoi, ik ben een signature
Oud 06-05-2003, 15:53
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Hmm, ik was net bij de paarden geweest en net ff boven om me om te kleden toen m'n moeder schreeuwde dat ik de tv aan moest zetten. Omgekleed en wel ging ik beneden met m'n eten voor de tv zitten
__________________
Oud 06-05-2003, 16:07
Verwijderd
Ik was tot 19.30 hard aan het trainen, ik hoorde het dus pas om 19.45 van m'n broertje (ik d8 eerst dat hij een grapje maakte).
Oud 06-05-2003, 16:11
Mindfields
Mindfields is offline
ik was bij mijn vriend, en we zaten wat te zappen en ik wilde hem weer afzetten toen ik hoorde dat ie neergeschoten was.
dus wij naar beneden.."echt waar?!"
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 06-05-2003, 16:15
Miss Helena
Avatar van Miss Helena
Miss Helena is offline
Ik kwam rond die tijd thuis, zette de tv aan en hoorde t
__________________
We'll meet again... Love you
Oud 06-05-2003, 16:17
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
Op vakantie.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Oud 06-05-2003, 16:19
Verwijderd
bij m'n vader... die zat toevallig op teletekst te kijken
Oud 06-05-2003, 16:19
Verwijderd
Bij de pizzaria. Mijn pa en ik gingen net pizza halen en daar stond een tv aan waar het op was
Oud 06-05-2003, 16:19
fairyangel
Avatar van fairyangel
fairyangel is offline
Ik zat thuis achter de computer toen mijn zus opeens telefoon kreeg van een vriendin die zei: Heb je het al gehoord? Pim Fortuyn is dood geschoten. Toen hebben we gelijk de tv aan gezet en de hele avond tv gekeken
__________________
*
Oud 06-05-2003, 16:20
Verwijderd
Bij m'n vriend op z'n oude kamer, we waren aan het eten toen een vriend van hem belde en het aan mijn vriend vertelde. Ik moest raden wie er dood was, en zei meteen 'Claus' M'n vriend zei dus dat het meneer Fortuyn was, geloofde hem eerst niet...
TV aangezet en we zagen de beelden, en even later het gedoe in Rotterdam, begrepen we allebei niet zo... 't Was heel raar allemaal...
Oud 06-05-2003, 16:21
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik was met de hond aan het lopen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Ads door Google
Oud 06-05-2003, 16:22
Agnès
Avatar van Agnès
Agnès is offline
Ik wou net weggaan om iemand van 't station op te halen toen de telefoon ging, was me ma om te vertellen dat pim doodgeschoten was en z'n toestand kritiek was.. (vond het eigenlijk maar een domme lul) maar toch ben ik best wel geschrokken, hoewel ik geen voorstander van z'n ideeen was..
Een paar uur later ofzo zag ik een auto rijden met r.i.p pim enz.. toen was ie dus dood.
__________________
L'exit du *Squarelty*
Oud 06-05-2003, 16:22
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Thuis.
Oud 06-05-2003, 16:22
SSER
Avatar van SSER
SSER is offline
Citaat:
terror koe schreef op 06-05-2003 @ 16:01:
Ik zat thuis op de bank tv te kijken met mn vriend.
Eindelijk iets leuks op tv
hahaha
__________________
nee ik geen ss'er is.
Oud 06-05-2003, 16:25
CCCrash
CCCrash is offline
ik kwam ergens van thuis maar weet niej meer waarvan en me pa ging net weg dus ik kwam aanfietsen en hij wilde in zn auto stappen en toen zei ie 'dr is weer hot news: moordaanslag op pim fortuyn" (ofsowiets) toen was ie nog niej dood mja toen k binnen kwam was de tv al aan en later was ie dood..... volgende ochtend zn lijk levensgroot in de krant
__________________
Every change I get to put a smile on someones face I will take it, believe me
Oud 06-05-2003, 16:30
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
In de auto op weg naar ikea denk ik, toen hoorden we het iig op de radio
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Oud 06-05-2003, 16:30
Verwijderd
Ik zat met iemand te praten agter de compie. Toen zij zow zei van ehm Fortuyn is neergestoken ensow. en na een half uur was t dat ie was neergeschoten en op sterven na dood was ensow en toen was ie opeengegeven moment ook echt dood. Hmzz nou jah voor de rest fijne dag gehad
Oud 06-05-2003, 16:38
Yolcu
Yolcu is offline
Ik stond op het station in Harderwijk, ik had met een aantal vrienden en vriendinnen een dagje Six Flags gedaan. M'n vader belde me op om te vragen waar ik was, toen hij hoorde dat ik in Harderwijk was wilde hij dat ik heeel snel naar huis kwam, want er werd toen net duidelijk dat de dader uit Harderwijk kwam en hij vond het maar helemaal niets dat ik juist dáár op het station stond. In de trein hadden we het over niets anders, ik kon het niet geloven. Tot ik het thuis op tv zag, die beelden spraken voor zich.

Het kwam bij mij heel erg hard aan omdat ik die dag eigenlijk naar een discussie zou gaan waar hij aanwezig was, ik wilde voor een werkstuk van Maatschappijleer zo'n discussie bijwonen en daar verslag van doen. Maar de vrijdag vóór 6 mei (dat was dus 3 mei dan) bleek dat er te weinig kaartjes waren toegestuurd, een vriendin van me vertelde me dat ze dan maar met d'r moeder zou gaan. Ik was superkwaad op haar. Zij heeft hem dus op 6 mei 's middags nog gezien en gesproken. Scary.. Achteraf was ik trouwens blij dat het zo gelopen is, er is bewijs gevonden dat Volkert v/d Graaf buiten dat gebouw rondreed met z'n auto.
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Oud 06-05-2003, 16:41
Uncle_Sam
Avatar van Uncle_Sam
Uncle_Sam is offline
Citaat:
jellerd schreef op 06-05-2003 @ 17:30:
Ik zat met iemand te praten agter de compie. Toen zij zow zei van ehm Fortuyn is neergestoken ensow. en na een half uur was t dat ie was neergeschoten en op sterven na dood was ensow en toen was ie opeengegeven moment ook echt dood. Hmzz nou jah voor de rest fijne dag gehad
Jij moet schrijver worden, werkelijk waar.

On-topic;

thuis.
__________________
Sig heil.
Oud 06-05-2003, 16:43
De Bitch
Avatar van De Bitch
De Bitch is offline
Rome
Oud 06-05-2003, 16:43
Kamilla
Kamilla is offline
Ik was mijn verjaardag heel blij aan het vieren toen ik het hoorde van mijn vriend die het thuis op de TV had gezien dus het gevolg was dat de TV heel de avond aan heeft gestaan
Oud 06-05-2003, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 06-05-2003 @ 17:41:
Jij moet schrijver worden, werkelijk waar.

On-topic;

thuis.
Oud 06-05-2003, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Uncle_Sam schreef op 06-05-2003 @ 17:41:
Jij moet schrijver worden, werkelijk waar.

On-topic;

thuis.
haha. nou. ik weet ik schrijf beetje warrig...
Oud 06-05-2003, 16:52
-niels-
Avatar van -niels-
-niels- is offline
Mediapark

neej... in Leiden bij me vader...
__________________
If you dont like oral sex, keep your mouth shut... I'll spray my love all over your face.... ->PAS OP IK HIJACK JE NICK<- • Mr. Mysteria •
Oud 06-05-2003, 16:52
Veenbes
Avatar van Veenbes
Veenbes is offline
In Nea Makri, Griekenland, was aan het dineren en kreeg sms'je van vriend dat Pim Fortuyn doodgeschoten was, het was eigenlijk toen wel al acht uur, weet niet wat ik om zes uur aan het doen was (interessant... ).
__________________
Wat eenzaam leeft is levend dood.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45.