Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2008, 10:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Tijd voor een nieuw topic. Aangezien we allemaal op een forum zitten lijkt me dit wel interessant. Hoe zie jij in het algemeen mensen van het forum? Zie je ze als mensen waar je een paar uur per dag mee kan praten, discussieren, samen mee kan zeuren enzovoorts, of is het meer? Kan jij mensen van het forum als kennis of zelfs als vriend gaan zien? Denk je dat er een real life vriendschap kan ontstaan uit iemand leren kennen via het forum?

Verder zijn er ook best wel een aantal 'forumkoppels', mensen die elkaar via het forum hebben leren kennen en op die manier een relatie hebben gekregen. Hoe denk je daar over? Denk je dat het voor jezelf mogelijk zou zijn om zoiets te hebben?

Tot slot, hoe denk jij over het meeten van mensen / naar het gaan van meets? Heb je weleens mensen gemeet? Zo ja, wat vond je ervan? Zo nee, waarom niet en zou je het willen?

Ts begint!

Ik heb zelf de neiging om nogal ver te gaan met mensen van het forum. Dit kan je, natuurlijk, teruzien in mijn relatie, maar ik heb ook best vaak echte vriendschappen via het forum gehad. Ik heb daar zelf ook niet zoveel problemen mee, in my opinion kan je iemand best goed leren kennen via een forum. Daarbij zijn het vaak gewoon hele leuke mensen en als het klikt, waarom niet?

Mijn mening over forumkoppels lijkt me dus ook wel duidelijk. Ik vind het zelf prima werken, zelfs de afstand maakt me wat dat betreft niet uit. Ik zou ook niet weten waarom onze relatie anders zou zijn dan met iemand die je in een bar or whatever tegenkomt.

Ik ben al best vaak naar meets geweest. In het begin was ik daar wel een beetje voorzichtig mee, maar tegenwoordig maakt het me niet zoveel meer uit. Ik ga sowieso naar praktisch alle DK-meets, want het zijn gewoon hele leuke mensen. Ook 1 op 1 meet ik vrij vaak mensen. Ik vind dat ook altijd wel geslaagd want dat is gewoon erg gezellig en er kan ook een vriendschap uit ontstaan.

En jullie?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2008, 11:09
Verwijderd
Afgezien van de (semi)trolls zie ik de meeste mensen op een forum gewoon als echte personen en neem ik ze serieus. Daarom vind ik de uitspraak 'Internet!!@1' ook nergens op slaan. Ik vind ook dat je mensen op het internet prima kunt leren kennen, en er dus ook bevriend mee kan raken of verliefd op worden.
Ik ben 1 keer naar een meet geweest, een kleine 5 jaar geleden geloof ik, van het D&A subforum. Dat was wel gaaf, maar ook eng. Verder heb ik nooit mensen gemeet, maar ooit ga ik dat doen want het lijkt me wel tof, maar ik durf niet ;x
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 11:19
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zie forumers ook gewoon als mensen waar je ook gewoon mee om kunt gaan. Ik meette al op m'n 17e, op een ander forum. Eens in het halve jaar hadden we dan een meet in een pretpark. Toen werd je daarop soms nog vreemd aangekeken, maar ik vond het leuk en dat was voor mij alles dat telde. De meet zou eerst een officiele meet zijn, maar het is niet doorgegaan en dus hebben wij er een officieuze meet van gemaakt.

Verder vind ik ook dat als je mensen kent van een forum, dat dat best je vrienden kunnen zijn of worden. Bij weer een ander forum heb ik dat ook zien gebeuren. Het begon als een forum, uiteindelijk spraken die mensen gewoon regelmatig met elkaar af. Dat kon voor hen ook, want het was voor iedereen altijd nauwelijks verder dan 10 km reizen. Verder heb ik ook vaak genoeg met mensen van die fora 1 op 1 afgesproken.

Dus, ook al ken je iemand via internet, nou dan ontmoet je ze via internet, er is geen natuurwet die zegt dat het dan niet uit kan groeien tot een RL-vriendschap of relatie. En als het klikt; waarom niet he?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 11:23
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Wat katje zegt. Mensen van het forum zijn ook gewoon mensen, het kunnen je vrienden zijn, je kan ze mogen of niet. Naar meets gaan vind ik leuk omdat ik ten eerste mensen van het forum vaak heel tof vind, (sommige wel meer dan anderen. ), meets gezellig zijn en ten slotte is het een soort van bewijs dat de mensen ook écht zijn. Ik vind het wel grappig dat het forum soms wel héél erg lijkt op "de echte wereld". Met het beleid klooien en rellen en dat soort dingen. Alleen is het kleinschaliger en is het minder ernstig. Ik snap nooit echt wat mensen voor problemen hebben met forum-vrienden ofzo, sommige mensen vinden het kansloos en dan moet je maar IRL-vrienden maken. Dat vind ik zo stom, met fora heb je een groter bereik en 'ontmoet' je meer mensen. Forumkoppels vind ik ook geen probleem. Pure relaties die alleen bestaan uit pm's en pixelkusjes vind ik dan weer wat minder, dan kun je beter iets anders gaan doen. Het lijkt me dat je toch ook behoefte hebt aan echte warmte en echte armen om je heen. Dat zou voor mij in elk geval wel zo zijn.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 10:06
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Het verbaasde me hoeveel je te weten komt over iemand via een forum. Hiermee doel ik op het 'schets de forummer boven je'-topic, waarin iemands karakter inclusief minpuntjes en goede eigenschappen vaak kloppen (voor wat ik dan kon nagaan). Dit bevestigt mijn idee dat een forum niet (alleen) voor internetgeeks is, maar juist ook voor sociale mensen. Ik heb één keer gemeet met iemand, maar ben wel van plan naar meetings te gaan. Ik zie het forum als een plek waar je virtueel een hangjongere bent, gezellig over vanalles kan praten en misschien juist nog wel beter dan IRL. Omdat je zelf de onderwerpen kiest en je zelf kan weten in welke discussie je mengt. De groepjes die ontstaan vind ik gezellig. Ook vind ik het erg handig dat je langer kan nadenken over wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 10:41
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik snap ook nooit wat andere mensen mis vinden met meeten. Dat is echt niet nerdy, want de meeste mensen die er komen zijn juist vrij sociaal, heb ik altijd het idee. Niets mis met een band met mensen krijgen via het forum, je kan overal mensen leren kennen die je liggen en zo ook hier. Je hebt wel gelijk al wat gemeen, want je zit op het forum. Ik vind het juist leuk om te zien dat als je meet, dat het eigenlijk net zo is als als je met vrienden iets gaat doen en dat het ook wel zo voelt. Al vind ik het wel altijd moeilijk te zeggen of iemand een vriend is of niet, juist omdat je elkaar niet zo vaak ziet, maar als je elkaar ziet is het wel leuk en online vertel je elkaar ook veel.

Hmm misschien moet ik mijn internetmatties niet zo verwaarlozen. En nu wil ik meeten.

Edit: ik vind het dan ook niet gek dat je mensen leuk vindt van het forum of zelfs verliefd wordt. Niks mis met iemand van internet kennen, het is net zo en misschien wel beter als iemand leren kennen in een willekeurige kroeg. En hier leer je elkaar zelfs sneller persoonlijk kennen mocht je dat willen enzo.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 11:19
Verwijderd
Ik zie mensen op het forum wel als mensen, maar noem ze geen vrienden als ik ze énkel via het forum ken. Mocht ik ze via msn/mail/livejournal wel 'goed' kennen, dan vallen ze in de categorie internetvrienden, maar pas als we elkaar regelmatig irl treffen, worden het échte vrienden.

Ik heb best veel mensen gemeet en daar regelmatige contacten tot vriendschappen aan overgehouden. Dus ja, rl vriendschap kan wel ontstaan via het forum. Verliefd worden via het forum vind ik een beetje raar. Hoewel je wel goed iemand interessant kan vinden via het internet, zouden daarvoor bij mij toch tenminste rl meetings aan pas moeten komen om echt verliefd te kunnen worden. Maar als dat het geval is, vind ik het niet vreemd. Er zitten genoeg hete mensen op het internet, dus 't is gewoon een andere manier van mensen tegenkomen.

't Is mij nog nooit gelukt, trouwens Ik ben niet zo'n internetdater geloof ik, vind dát dan weer een beetje eng. Zou hooguit denk ik wat met iemand krijgen via een meeting die níet uitgesproken gericht is op daten, maar zelfs dat gebeurt niet zo snel omdat ik gewoon beter versier via kroegen ofzo.

Verder vind ik meetings leuk, erg gezellig meestal, en grappig om zo mensen te spreken die je normaal waarschijnlijk niet tegen zou komen. En andersom juist, dat je op plekken komt en er een hoop forummers blijken te zijn hihi
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 12:33
Verwijderd
Mijn mening is een samenvoeging van al het bovenstaande /lui
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 21:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik had hier een heel uitgebreide post getypt en die was opeens van de aardbodem/the internets verdwenen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 21:29
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik had hier een heel uitgebreide post getypt en die was opeens van de aardbodem/the internets verdwenen
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:15
Magican
Avatar van Magican
Magican is offline
Ik vind jullie maar pixels
__________________
I did it for teh lulz
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 11:00
Verwijderd
Over het algemeen denk ik dat je mensen via internet goed kunt leren kennen. Zoals flyaway al zei; aan het 'Schets de forumer boven je'-topic te zien kénnen we elkaar ook vrij goed.
Maar toch... blijf ik er nog wel eens sceptisch over. Het forum is bijna een ander soort wereld, waarbinnen je elkaar kent. Binnen die wereld kun je prima met elkaar communiceren, met elkaar praten over dingen die je meemaakt etc. Maar het blijft wel allemaal over het internet, een beeld van jouw wereld buiten het forum kun je de mensen hier toch niet echt geven, hoeveel foto's je ook post in fototopics.
Bij meets zie je elkaar in het echt, daar blijkt soms zelfs dat het beeld dat je van iemand had, absoluut niet klopt met de werkelijkheid. Er komt echt nog wel veel meer bij kijken dan alleen verhalen die iemand vertelt en de manier waarop hij/zij zich gedraagt in letters op een forum. Uitstraling en die dingen.
Meets vind ik wel ontzettend leuk altijd, het is bijna altijd heel gezellig en je hebt in principe genoeg om over te praten. Maar ook die meets spelen zich binnen dat 'wereldje' (wat een kutwoord eigenlijk) af. Ik weet dan ook nog dat ik het best heel eng vond toen ik jullie uitnodigde voor de chocolademeet bij mij thuis (terwijl jullie daar eigenlijk alleen nog maar in Tilburg en in mijn huis kwamen, mijn hele vriendenkring bleef nog buiten beschouwing). Julius en Stefanie zijn eigenlijk de enigen die nu al eens echt zijn doorgedrongen in mijn 'gewone leven', door laatst op mijn huisfeest langs te komen.

Ik denk dus wél dat het mogelijk is vrienden te maken op een forum, en er zelfs ook verliefd te worden op een forumer. Maar ik noem wel pas iemand echt een vriend als hij meer weet van mij dan alleen wat ik hier op het forum of op meets vertel. En andersom ook, natuurlijk.

Nu ik mijn verhaal zo nog eens nalees, besef ik ook wel dat het IRL ook wel zo kan gaan. Mensen uit een bepaalde vriendenkring zien ook maar een klein stukje van je. Collega's van de AH hebben mij nog nooit zien spelen bijvoorbeeld. Om maar wat te noemen. Maar toch... het is anders voor mij, op de een of andere manier.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 17:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik vind jullie maar pixels
Ik sommigen van jullie niet.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 17:31
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
MadameMinke verwoordt het goed.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 20:43
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Volgens mij zijn forumvriendschappen en forumrelaties meestal gedoemd te mislukken. Via een forum (en andere vormen van internet) vertel je mensen veel meer dan je irl zou doen als je iemand even kort/lang kent. En dat is niet voor niets, want het zijn al gauw intieme dingen die een ander helemaal niks aan gaat.
Daarnaast is er IRL ook minder te ontdekken van elkaar, want je weet al zoveel van elkaar. Dat leidt een beetje tot een rare situatie, want een relatief vreemd iemand (je ziet iemand voor het eerst) weet heel veel van je.
Ook zijn er al veel verwachtingen ontstaan over hoe iemand is en hoe het contact IRL zou moeten verlopen. Dat kan snel op een teleurstelling uitlopen, terwijl je zonder die verwachtingen misschien helemaal geen negatieve ervaring er aan over had gehouden.

Uiteindelijk denk ik dat de kans dat het goed vergaat het grootst is als je niet teveel tijd laat verlopen tussen de eerste internetgesprekken en het eerste echte contact.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:17
Verwijderd
Er bestaat in mijn ogen niet zoiets als een werkende forum vriendschap, hoe moet je weten of een forummer eerlijk tegen je is, of zo iemand je de waarheid vertelt? Hoe weet je of zo iemand niet compleet andere dingen tegen anderen zegt, roddelt, achterbaks is, etc.
Ik denk dat je over zulke zaken in het echte leven meer duidelijkheid hebt en ook beter kunt onderscheiden of iemand wel of niet goed voor je is, en het duidelijker is of iemand wel echt een vriend is. Hoewel het bovengenoemde daar ook kan spelen denk ik dat je het in het echte leven sneller en makkelijker door hebt. Op internet ben je gewoon ook te snel geneigd om mensen teveel te vertellen denk ik, en dat is niet altijd goed.

Persoonlijk vertrouw ik mensen van een forum voor geen meter.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:28
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik ga al een jaar lang goed irl om met iemand van het forum, hoor, dus het kan zeker wel.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Ik ga al een jaar lang goed irl om met iemand van het forum, hoor, dus het kan zeker wel.
Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg alleen dat ik 99% van de mensen op een forum voor geen meter zou vertrouwen voor een forumvriendschap.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2008, 22:35
Verwijderd
Citaat:
Er bestaat in mijn ogen niet zoiets als een werkende forum vriendschap, hoe moet je weten of een forummer eerlijk tegen je is, of zo iemand je de waarheid vertelt? Hoe weet je of zo iemand niet compleet andere dingen tegen anderen zegt, roddelt, achterbaks is, etc.
Ik denk dat je over zulke zaken in het echte leven meer duidelijkheid hebt en ook beter kunt onderscheiden of iemand wel of niet goed voor je is, en het duidelijker is of iemand wel echt een vriend is. Hoewel het bovengenoemde daar ook kan spelen denk ik dat je het in het echte leven sneller en makkelijker door hebt. Op internet ben je gewoon ook te snel geneigd om mensen teveel te vertellen denk ik, en dat is niet altijd goed.

Persoonlijk vertrouw ik mensen van een forum voor geen meter.
Wat vind jij eigenlijk precies leuk aan forumen?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 22:59
Verwijderd
Citaat:
Wat vind jij eigenlijk precies leuk aan forumen?
Er zijn subfora waarin nog weleens boeiende dingen staan, en ik bewonder bepaalde forum gedrags situaties.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:05
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Er zijn subfora waarin nog weleens boeiende dingen staan, en ik bewonder bepaalde forum gedrags situaties.
Gauloises Bekijkt topic
penis lengte

Figures.

Anyway, waarom vertrouw je mensen van een forum niet dan? Mensen in 'het echte leven' kunnen zich ook anders voordoen dan ze zijn. Zeker bij het uitgaan krijg je een vrij oppervlakkig beeld van iemand te zien enzo.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:18
Verwijderd
Citaat:
Gauloises Bekijkt topic
penis lengte

Figures.

Anyway, waarom vertrouw je mensen van een forum niet dan? Mensen in 'het echte leven' kunnen zich ook anders voordoen dan ze zijn. Zeker bij het uitgaan krijg je een vrij oppervlakkig beeld van iemand te zien enzo.
Onzichtbare modus, dus dat zou jij nieteens kunnen zien.

Ik loop hier al te lang rond natuurlijk, dus ik weet dat dit soort vriendengroepjes na een tijdje samen anderen gaan bashen, eigen fora oprichten, smileys naar forummers vernoemen, mensen uit gaan proberen te lokken en roddelen om ze daarna met bevriende forumbazen proberen te laten bannen. Daarna gaan een paar domineren en nasty worden, en op een gegeven moment barst het groepje en begint alles opnieuw met anderen.

Natuurlijk, irl is niet beter, alleen dan heb je er wel zicht op.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:22
Verwijderd
Ja, we zijn een groot systeem en jij bent de rebel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:24
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Onzichtbare modus, dus dat zou jij nieteens kunnen zien.

Ik loop hier al te lang rond natuurlijk, dus ik weet dat dit soort vriendengroepjes na een tijdje samen anderen gaan bashen, eigen fora oprichten, smileys naar forummers vernoemen, mensen uit gaan proberen te lokken en roddelen om ze daarna met bevriende forumbazen proberen te laten bannen. Daarna gaan een paar domineren en nasty worden, en op een gegeven moment barst het groepje en begint alles opnieuw met anderen.

Natuurlijk, irl is niet beter, alleen dan heb je er wel zicht op.
Als ik dat eerder niet had meegekregen had ik hier om gelachen. Maar is echt zo. Blijkbaar trek DK dat aan ofzo want het is nu weer van voren af aan begonnen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:25
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Onzichtbare modus, dus dat zou jij nieteens kunnen zien.
You'd be surprised wat ik allemaal kan.

Dergelijke ellende gebeurt ook irl. Mensen die samen klitten, mensen die gepest worden, een hele klas tegen één persoon, for example. Op een forum is dat allemaal wat minder erg, zeker hier op De Kantine. Maar goed
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2008, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Ja, we zijn een groot systeem en jij bent de rebel.
Dream on
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:27
Verwijderd
Citaat:
You'd be surprised wat ik allemaal kan.

Dergelijke ellende gebeurt ook irl. Mensen die samen klitten, mensen die gepest worden, een hele klas tegen één persoon, for example. Op een forum is dat allemaal wat minder erg, zeker hier op De Kantine. Maar goed
Volgens lisa niet zoveel
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:28
Verwijderd
Internet.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:34
Verwijderd
Citaat:
Volgens lisa niet zoveel
Haha loser heb jij ook ergens gelezen dat ik zijn vriendin ben.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Er bestaat in mijn ogen niet zoiets als een werkende forum vriendschap, hoe moet je weten of een forummer eerlijk tegen je is, of zo iemand je de waarheid vertelt? Hoe weet je of zo iemand niet compleet andere dingen tegen anderen zegt, roddelt, achterbaks is, etc.
Ik denk dat je over zulke zaken in het echte leven meer duidelijkheid hebt en ook beter kunt onderscheiden of iemand wel of niet goed voor je is, en het duidelijker is of iemand wel echt een vriend is. Hoewel het bovengenoemde daar ook kan spelen denk ik dat je het in het echte leven sneller en makkelijker door hebt. Op internet ben je gewoon ook te snel geneigd om mensen teveel te vertellen denk ik, en dat is niet altijd goed.
natuurlijk is de wereld buiten internet anders, maar ik snap niet hoe het daar allemaal beter en mooier zou zijn. irl weet ik ook niet of iemand eerlijk is of de waarheid vertelt. ik weet ook niet of mensen roddelen, achterbaks doen of compleet andere dingen tegen anderen zegt. ik wilde dat ik mensen zo goed kon lezen, maar ik kan dat niet eigenlijk.

over dat te snel mensen te veel vertellen heb je misschien wel een beetje gelijk, maar ik denk dat dat vooral de naieve (pre)pubers zijn eigenlijk. ik kan hier iig geen mensen noemen die echt oversharen...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:44
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Onzichtbare modus, dus dat zou jij nieteens kunnen zien.

Ik loop hier al te lang rond natuurlijk, dus ik weet dat dit soort vriendengroepjes na een tijdje samen anderen gaan bashen, eigen fora oprichten, smileys naar forummers vernoemen, mensen uit gaan proberen te lokken en roddelen om ze daarna met bevriende forumbazen proberen te laten bannen. Daarna gaan een paar domineren en nasty worden, en op een gegeven moment barst het groepje en begint alles opnieuw met anderen.

Natuurlijk, irl is niet beter, alleen dan heb je er wel zicht op.
Dat stuk van eigen fora, smileys vernoemen, oké. Maar gebeurde de rest niet alleen bij Evito? ;x
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:46
Verwijderd
Citaat:
Dat stuk van eigen fora, smileys vernoemen, oké. Maar gebeurde de rest niet alleen bij Evito? ;x
Gewoon een kwestie van tijd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:48
Hanneke
Avatar van Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Gewoon een kwestie van tijd
Op S.nl heb ik het nooit zo ver zien komen.
__________________
Hoi! - Soija.nl
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:51
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Op S.nl heb ik het nooit zo ver zien komen.
Nee, die hielden slechts opzettelijk mensen buiten en roddelden over mensen.

Maar ontopic ajb.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 27-04-2008, 23:55
Promillage
Avatar van Promillage
Promillage is offline
Citaat:
Nee, die hielden slechts opzettelijk mensen buiten en roddelden over mensen.

Maar ontopic ajb.
Dat is Hannekes tekst

Maar denk dat het hier gewoon een stuk minder gebitch zou zijn als mensen hier elkaar niet de hele tijd zo serieus zouden nemen.
__________________
Speak softly and carry a big stick
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 00:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
Onzichtbare modus, dus dat zou jij nieteens kunnen zien.

Ik loop hier al te lang rond natuurlijk, dus ik weet dat dit soort vriendengroepjes na een tijdje samen anderen gaan bashen, eigen fora oprichten, smileys naar forummers vernoemen, mensen uit gaan proberen te lokken en roddelen om ze daarna met bevriende forumbazen proberen te laten bannen. Daarna gaan een paar domineren en nasty worden, en op een gegeven moment barst het groepje en begint alles opnieuw met anderen.

Natuurlijk, irl is niet beter, alleen dan heb je er wel zicht op.
Omg, ik heb blijkbaar wat gemist op forum.scholieren.com
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2008, 08:15
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
En weer ontopic aub.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 09:54
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Volgens mij zijn forumvriendschappen en forumrelaties meestal gedoemd te mislukken. Via een forum (en andere vormen van internet) vertel je mensen veel meer dan je irl zou doen als je iemand even kort/lang kent. En dat is niet voor niets, want het zijn al gauw intieme dingen die een ander helemaal niks aan gaat.
Daarnaast is er IRL ook minder te ontdekken van elkaar, want je weet al zoveel van elkaar. Dat leidt een beetje tot een rare situatie, want een relatief vreemd iemand (je ziet iemand voor het eerst) weet heel veel van je.
Ook zijn er al veel verwachtingen ontstaan over hoe iemand is en hoe het contact IRL zou moeten verlopen. Dat kan snel op een teleurstelling uitlopen, terwijl je zonder die verwachtingen misschien helemaal geen negatieve ervaring er aan over had gehouden.

Uiteindelijk denk ik dat de kans dat het goed vergaat het grootst is als je niet teveel tijd laat verlopen tussen de eerste internetgesprekken en het eerste echte contact.
Quoted for truth.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Onzichtbare modus, dus dat zou jij nieteens kunnen zien.

Ik loop hier al te lang rond natuurlijk, dus ik weet dat dit soort vriendengroepjes na een tijdje samen anderen gaan bashen, eigen fora oprichten, smileys naar forummers vernoemen, mensen uit gaan proberen te lokken en roddelen om ze daarna met bevriende forumbazen proberen te laten bannen. Daarna gaan een paar domineren en nasty worden, en op een gegeven moment barst het groepje en begint alles opnieuw met anderen.

Natuurlijk, irl is niet beter, alleen dan heb je er wel zicht op.
omg dit is echt heel treffend
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:31
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Volgens mij zijn forumvriendschappen en forumrelaties meestal gedoemd te mislukken. Via een forum (en andere vormen van internet) vertel je mensen veel meer dan je irl zou doen als je iemand even kort/lang kent. En dat is niet voor niets, want het zijn al gauw intieme dingen die een ander helemaal niks aan gaat.
Daarnaast is er IRL ook minder te ontdekken van elkaar, want je weet al zoveel van elkaar. Dat leidt een beetje tot een rare situatie, want een relatief vreemd iemand (je ziet iemand voor het eerst) weet heel veel van je.
Ook zijn er al veel verwachtingen ontstaan over hoe iemand is en hoe het contact IRL zou moeten verlopen. Dat kan snel op een teleurstelling uitlopen, terwijl je zonder die verwachtingen misschien helemaal geen negatieve ervaring er aan over had gehouden.

Uiteindelijk denk ik dat de kans dat het goed vergaat het grootst is als je niet teveel tijd laat verlopen tussen de eerste internetgesprekken en het eerste echte contact.
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe je een "vreemde" definieert natuurlijk. Je leert elkaar kennen door communicatie, iets dat ook via internet kan. Kun je iemand waarmee je al heel lang communiceert echt een vreemde noemen, ook al heb je hem of haar nog nooit irl gezien?
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:37
Verwijderd
Balance heeft het voornamelijk over de verwachtingen die je hebt als je elkaar voor het eerst ziet en of zoiets tegenvalt en je er negatieve ervaring aan overhoudt, maar ik denk dat wanneer je het een vriendschap of relatie kan noemen het al verder is dan dat.

En het vertellen van bepaalde dingen vind ik juist niet echt negatief te noemen, misschien hebben meerdere mensen gewoon iemand nodig waar ze tegen aan kunnen praten en zouden ze dat nooit IRL doen, internet is wat dat betreft een uitkomst voor verlegen mensen die wel contact willen. Als ik naar mezelf kijk ben ik echt geen loner ofzo maar vind ik het wel heerlijk om naast mijn gewone dagvulling mijn dag af te sluiten met gewoon nog wat met mensen praten, ook al is het via een forum.

Ik had een jaar geleden nooit van mezelf gedacht dat ik ook maar iemand zou meeten die ik alleen via internet kende, het was gewoon niets voor mij. Ik heb dan ook ontzettend lang gewacht voor ik dat wel deed en ik kan alleen maar zeggen dat het wel gewoon positief heeft uitgepakt. En ik denk dat enkele forumrelaties ook wel het 'bewijs' zijn dat het toch kan lukken. Oké, alles kan kapot Maar hoelang zijn zao en roosje nou al bij elkaar? En ik weet dat stefanie en julius net als stephan en ik bijna een halfjaar bij elkaar zijn. Dan ben je toch al langs aardig wat problemen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:39
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe je een "vreemde" definieert natuurlijk. Je leert elkaar kennen door communicatie, iets dat ook via internet kan. Kun je iemand waarmee je al heel lang communiceert echt een vreemde noemen, ook al heb je hem of haar nog nooit irl gezien?
In zekere zin wel, omdat je niet weet hoe je 'direct' op elkaar reageert. Op internet is er naar mijn idee altijd een soort van vervreemding van de ander, omdat je veel meer kunt zien wie je wilt zijn. Bovendien komen ook negatieve eigenschappen niet zo snel naar voren. En alle dingen die via internet communiceert worden bewaard. Echt alles, dat is IRL niet zo, waardoor dingen ook minder makkelijk uit context getrokken kunnen worden.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:39
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Het ligt er natuurlijk wel een beetje aan hoe je een "vreemde" definieert natuurlijk. Je leert elkaar kennen door communicatie, iets dat ook via internet kan. Kun je iemand waarmee je al heel lang communiceert echt een vreemde noemen, ook al heb je hem of haar nog nooit irl gezien?
Er staat toch ook "een relatief vreemd iemand" ?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:47
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Om overigens nog een paar voorbeelden te geven: iemand kan op internet heel adrem overkomen, omdat een paar minuten bedenktijd bij pm's nou eenmaal geoorloofd zijn. IRL blijkt ie misschien wel heel sloom, omdat de spontane grappen steeds nét te laat zijn.
Of iemand kan op het forum heel stoer overkomen, maar IRL zo'n verschrikkelijk lachje hebben dat je je de hele avond aan hem ergert.
Of iemand kan op het forum een duidelijke mening hebben en die overal verkondigen, terwijl hij/zij IRL niet zo best is in discussiëren en daarom maar bij het minste of geringste al ingeeft in de mening van een ander.

Dat soort dingen; je kent elkaar eigenlijk helemaal niet zo goed.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:50
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Aan welke personen dacht je bij het schrijven daarvan?

Maar ik ben het eigenlijk wel met je eens. Het faken van een bepaald type persoon is heel makkelijk. Beeldvorming is snel te beïnvloeden en ik vraag me af of het delen van informatie inderdaad wel zo gezond is. In korte tijd iemand te goed leren kennen kan ook nadelen hebben (hoewel dat IRL ook geldt).

Toch kan het ook wel voordelen hebben om via internet te communiceren. Je vindt bijvoorbeeld gelijkgezinde personen, die bijvoorbeeld hetzelfde hebben meegemaakt als jij (hoewel, kun je dat óóit zeker weten??) en waarmee je goed kunt praten.
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Om overigens nog een paar voorbeelden te geven: iemand kan op internet heel adrem overkomen, omdat een paar minuten bedenktijd bij pm's nou eenmaal geoorloofd zijn. IRL blijkt ie misschien wel heel sloom, omdat de spontane grappen steeds nét te laat zijn.
Of iemand kan op het forum heel stoer overkomen, maar IRL zo'n verschrikkelijk lachje hebben dat je je de hele avond aan hem ergert.
Of iemand kan op het forum een duidelijke mening hebben en die overal verkondigen, terwijl hij/zij IRL niet zo best is in discussiëren en daarom maar bij het minste of geringste al ingeeft in de mening van een ander.

Dat soort dingen; je kent elkaar eigenlijk helemaal niet zo goed.
Nogmaals, ik denk dat wanneer het een vriendschap of relatie is, dat je al langs deze punten bent.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 11:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Aan welke personen dacht je bij het schrijven daarvan?
Geen specifieke personen hoor, ik kan me gewoon goed inleven

Citaat:
Nogmaals, ik denk dat wanneer het een vriendschap of relatie is, dat je al langs deze punten bent.
Ja, maar het gaat toch juist om de overgang van een forumvriendschap naar een IRL vriendschap (of relatie)? Of die mogelijk is? En ik denk dat ie wel mogelijk is, maar dat er 100x meer puntjes zijn waarop je af kan knappen bij iemand die je van een forum kent dan bij iemand die je uit een café kent. Omdat nou eenmaal heel de uiterlijke verschijning (niet alleen uiterlijk, maar ook hoe iemand overkomt qua karakter en gedragingen) bij een café ontmoeting al is goedgekeurd wanneer het tot een tweede date komt.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 12:31
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Ik loop hier al te lang rond natuurlijk, dus ik weet dat dit soort vriendengroepjes na een tijdje samen anderen gaan bashen, eigen fora oprichten, smileys naar forummers vernoemen, mensen uit gaan proberen te lokken en roddelen om ze daarna met bevriende forumbazen proberen te laten bannen. Daarna gaan een paar domineren en nasty worden, en op een gegeven moment barst het groepje en begint alles opnieuw met anderen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 12:35
Verwijderd
Internet.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 12:37
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
I intevented teh inteerwebz
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het nadeel van dit forum
Anneee
75 03-01-2007 12:46
Verhalen & Gedichten Project Sonnettenkrans (Ter gelegenheid van de 100.000ste post).
Diary of Dreams
34 20-09-2005 16:04
Software & Hardware [forum] het prille begin...
Angmar
7 28-08-2005 00:58
De Kantine Zitten er veel mensen op het forum die je
Frida
61 28-05-2002 17:45


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:53.