Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2007, 17:50
Verwijderd
Ik werk nu enige tijd via een uitzendbureau ongeveer 15 uur per week bij een creditcardmaatschappij.
Per week lever je een urenbriefje in, en je krijgt dan ook per week uitbetaald.
Nu heb ik 3 weken niet gewerkt omdat ik op vakantie was.
Toch kreeg ik deze week 160 euro (252,00 bruto) uitbetaald, op mijn loonspecificatie stond dat dit een de uitbetaling van een bonus was.
Mijn vakantiegeld heb ik allemaal al opgenomen, en de incentives die bij ons gelden zijn leuk, maar niet zo leuk dat het alles bij elkaar 160 euro (of 252,00 bruto) zou kunnen zijn.
Natuurlijk wil ik voordat ik het uit ga geven weten wat het is.

MAAR; ik ben bang om te bellen om erachter te komen dat het een foutje is en dat ik het dan terug moet storten.

mijn vraag is dan ook in hoeverre het mijn verantwoordelijkheid is om bij twijfel na te gaan waar dat geld vandaan komt.

Laatst gewijzigd op 09-09-2007 om 22:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2007, 18:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
MAAR; ik ben bang om te bellen om erachter te komen dat het een foutje is en dat ik het dan terug moet storten.
Dat moet je toch wel wanneer men de uitgaven gaat controleren en het onterecht zou blijken. Ze moeten wel echt een ranzig slechte boekhouder hebben als hij dat soort posten bij checken zou missen. Gewoon navragen dus, scheelt een hoop heibel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:

mijn vraag is dan ook in hoeverre het mijn verantwoordelijkheid is om bij twijfel na te gaan waar dat geld vandaan komt.
Geeft goed fatsoen, dat je als het goed is van huis uit hebt meegekregen, daar niet al vanzelf een antwoord op?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Geeft goed fatsoen, dat je als het goed is van huis uit hebt meegekregen, daar niet al vanzelf een antwoord op?
ja, maar als student die de komende tijd helemaal niet kan werken komt dat extra zakcentje natuurlijk wel goed uit...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ja, maar als student die de komende tijd helemaal niet kan werken komt dat extra zakcentje natuurlijk wel goed uit...
Dus? Alsof dat een rechtvaardiging zou vormen..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Dus? Alsof dat een rechtvaardiging zou vormen..
nee
maar afgezien van fatsoen, ik het mijn plicht om er navraag naar te doen?
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 22:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
maar afgezien van fatsoen, ik het mijn plicht om er navraag naar te doen?
Als je er geen recht op hebt krijg je er ook geen recht op omdat het verkeerd is overgeboekt. De precieze bepalingen daar omheen ken ik niet, maar ik weet wel dat men dit terug kan vorderen. Dat kan jaren na dato zelfs nog als er geen uitzondering voor is gemaakt in de wet voor foutieve stortingen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 09-09-2007, 23:00
Verwijderd
op zich niet. maar als het niet jouw geld is moet je het op een gegeven moment als er om gevraagd wordt wel weer terugstorten en dat is natuurlijk best kut als je het al hebt opgemaakt aan make-up en kleren...

Laatst gewijzigd op 09-09-2007 om 23:01. Reden: dat was een reactie op BDG
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 07:52
probeer
Avatar van probeer
probeer is offline
volgens mij zou je ook willen dat de baas, wanneer hij dit opmerkt, een foutje in jouw nadeel herstelt?

gewoon de goede werknemer spelen.
__________________
411 ur b4$3$ 8310ng 2 u$
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 09:32
Verwijderd
Citaat:
volgens mij zou je ook willen dat de baas, wanneer hij dit opmerkt, een foutje in jouw nadeel herstelt?
Dat wil ik helemaal niet
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 09:33
Verwijderd
Citaat:
op zich niet. maar als het niet jouw geld is moet je het op een gegeven moment als er om gevraagd wordt wel weer terugstorten en dat is natuurlijk best kut als je het al hebt opgemaakt aan make-up en kleren...

ja, of gewoon aan boodschappen
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 11:13
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Als je er geen recht op hebt krijg je er ook geen recht op omdat het verkeerd is overgeboekt. De precieze bepalingen daar omheen ken ik niet, maar ik weet wel dat men dit terug kan vorderen. Dat kan jaren na dato zelfs nog als er geen uitzondering voor is gemaakt in de wet voor foutieve stortingen.
zijn dat niet gewoon de bepalingen voor een onbedoelde betaling. Als jij per ongeluk iets overmaakt terwijl dat niet de bedoeling was kun je dat ten alle tijde terugvorderen (hoewel daar vast een eindtermijn aan vast zit, van vijf jaar ofzo..)
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 11:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
zijn dat niet gewoon de bepalingen voor een onbedoelde betaling. Als jij per ongeluk iets overmaakt terwijl dat niet de bedoeling was kun je dat ten alle tijde terugvorderen (hoewel daar vast een eindtermijn aan vast zit, van vijf jaar ofzo..)
Yep. Uit de losse pols moet je na iets van 5 jaar een aanmaning sturen om de vordering actueel te houden, maar goed, bottom line is dat de positie van de terugvorderende partij solide is, en het zeker niet aan te raden is om onterecht ontvangen betalingen te houden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 18:26
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Dat wil ik helemaal niet
Als jij €200 salaris te weinig ontvangt ga je niet klagen?!
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Als jij €200 salaris te weinig ontvangt ga je niet klagen?!
jaja, ik las verkeerd...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2007, 19:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Gewoon ff melden dus. Anders komt het weer op een moment dat je 't net niet kunt missen. En het is ook tof om te weten als het geen foutje was.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 15:13
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ben jij ook zo iemand dan, die als hij een volle beurs vind, een lege gaat terugbrengen?

Is in weze hetzelfde.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Ben jij ook zo iemand dan, die als hij een volle beurs vind, een lege gaat terugbrengen?

Is in weze hetzelfde.
nee, want mn baas heeft een omzet van een paar miljoen per dag
en die persoon van de portomonnee waarschijnlijk niet

ik heb al gebeld, en wacht nu al 2 dagen op een antwoord (ja, we hebben hier geen tijd voor... )
daarbij klopt alle informatie die ik heb, want op mn loonspecificatie staat het ook
maar morgen word ik teruggebeld, we wachten af
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-09-2007, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Als je er geen recht op hebt krijg je er ook geen recht op omdat het verkeerd is overgeboekt. De precieze bepalingen daar omheen ken ik niet, maar ik weet wel dat men dit terug kan vorderen. Dat kan jaren na dato zelfs nog als er geen uitzondering voor is gemaakt in de wet voor foutieve stortingen.
en dit is geen antwoord op mijn vraag
het is duidelijk dat ik er WAARSCHIJNLIJK geen recht op heb (want dat blijft tot nu ook onduidelijk) maar dat wil per definitie zeggen dat het mijn PLICHT is om dit te melden...
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 20:55
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ach, je hebt het nu toch gemeld (of bent er mee bezig)? Dan is heb jij, vanuit jouw kant, het juiste gedaan. De volgende stap is aan je baas.
Kijk, je hebt nu twee opties: Of je kan die "bonus" houden, omdat het geen fout is (dat is mooi), of je kan die bonus niet houden door een fout, maar je maakt wel een eerlijke en goede indruk bij je baas, en dat kan ook nooit kwaad (denk aan referenties of je toekomst bij deze werkgever). Je kan dus eigenlijk niet verliezen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 21:49
Fingon
Avatar van Fingon
Fingon is offline
Opmaken dat geld voordat ze het terugvorderen natuurlijk...
__________________
Semper vigilans
Atheist tot in de kist
Met citaat reageren
Oud 11-09-2007, 22:42
CaptainCaveman
Avatar van CaptainCaveman
CaptainCaveman is offline
Dat is een wel heel goede optie!
__________________
Veramerikanisering alom!
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 17:46
Verwijderd
het was inderdaad een foutje, er is 25 uur uitbetaald in plaats van 25 euro
het gehele bedrag is goed en wel teruggestort en ze waren blij dat ik gebeld had.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 20:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Mooi . Heb je weer een streepje voor.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:54.