Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-09-2012, 17:58
supersteven1
supersteven1 is offline
hoi,

ik heb de ambities om naar harvard te gaan, en wil dit graag doen. Ik heb al gezocht naar de toelatingseisen maar dit staat nergens echt duidelijk aangegeven. Cijfers moeten goed zijn en wat verder ? ik weet hoeveel het kost.

hopelijk kunnen jullie mij helpen

groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-09-2012, 18:04
Verwijderd
Lees dit boek: Think and Grow Rich

Het zal je helpen je doelen te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 18:34
supersteven1
supersteven1 is offline
Citaat:
Lees dit boek: Think and Grow Rich

Het zal je helpen je doelen te bereiken.
niet echt mijn vraag -.-
Met citaat reageren
Oud 16-09-2012, 19:01
Verwijderd
Goed:

Bezoek de website van Harvard. Harvard zit in Amerika en niemand van ons werkt in een van de faculteiten daar. Wat je ook kunt doen is bellen naar een universiteit hier in Nederland en vragen of ze contacten hebben in Harvard die jou wellicht kunnen helpen.

Daarbij vragen ze geloof ik vwo en dan een bepaald gemiddelde. Zeker weten doe ik het niet, want misschien vinden ze daar hbo ook goed genoeg. Of een WO bachelor hier ook.

Het was trouwens maar een suggestie. Je hebt immers een doel gesteld waar veel mensen bij afhaken. Als je dat boek leest is de kans dat je afhaakt kleiner, maar alleen als je er echt in gelooft.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2012, 13:09
Verwijderd
Ik denk dat je voor van die amerikaanse topuniversiteiten als harvard of MIT buiten goede punten vooral ook heel veel geld moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2012, 11:01
marijn12345
marijn12345 is offline
Je moet voor het vak wat je gaat studeren een 10 hebben op je examenlijst, verder moet je een Engels toelatingsexamen voldoende maken. cum laude slagen is eigenlijk ook een pré
Met citaat reageren
Oud 27-09-2012, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je voor van die amerikaanse topuniversiteiten als harvard of MIT buiten goede punten vooral ook heel veel geld moet hebben.
Dat. Tenzij je belachelijk hoogbegaafd bent en ze je als posterboy kunnen gebruiken gaat het je vooral een hoop centjes kosten.

Waarom wil je zo graag naar die school?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2012, 13:54
Verwijderd
De toelating voor ivy league universiteiten is ook niet zo direct geregeld. Het is geen checklist van hier moet je aan voldoen en dan kom je sowieso binnen, je moet echt kunnen laten zien dat je beter bent dan de rest. Naast minimaal een 8 op elk eindexamenvak betekent dat ook dat je laat zien dat je in staat bent meer te doen dan alleen naar school te gaan, bv. door dingen te organiseren of in leerlingengroepen te zitten en vrijwilligerswerk te doen, en dat je laat zien dat je naast stampen ook kunt nadenken, bijvoorbeeld door een essay te schrijven. Je moet iets extra's hebben boven alleen maar een goede leerling zijn. Goede leerlingen zijn er zo veel.

Als het je vooral gaat om de ervaring van in de VS studeren, kun je ook overwegen om naar een Amerikaanse universiteit te gaan die geen Ivy League is. Of naar een Nederlandse universiteit gaan en dan daar een honours programma volgen of university college doen, en dan daarna proberen een onderzoeksstage aan een Ivy League universiteit te regelen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 17:04
rkooiker
rkooiker is offline
Kijk eens op deze site: http://www.fulbright.nl/ Bevat erg veel info over studeren in Amerika!

Mensen denken vaak dat je ontzettend veel geld nodig hebt voor Harvard, maar dat valt echt mee. De Financial Aid is zo geregeld dat iedereen die aangenomen wordt daadwerkelijk kan komen. Ook voor vergelijkbare scholen geldt dit vaak.

Pin je trouwens niet vast op Harvard. Er zijn nog genoeg andere universiteiten die zeker bijna zo goed zijn en enkelen zijn op sommige punten zeker beter. Harvard is vooral interessant voor het graduate niveau. Voor undergrads zijn er veel betere universiteiten te vinden.

Laatst gewijzigd op 03-10-2012 om 17:10.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2012, 19:54
Verwijderd
Als je zo sterk bezig bent met het prestige van universiteiten, ga ik er van uit dat je de ambitie hebt om een PhD te halen. Maar dan lijkt het mij raar om al speciaal een univ te zoeken helemaal in amerika enkel omdat de undergraduate(=bachelor) er een goede naam heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2012, 19:02
Verwijderd
Ik heb zelf aanmeldingen moeten beoordelen voor een studie aan een Nederlandse universiteit. Die studenten (die aangenomen werden dus) kwamen bijna allemaal van internationale scholen, hadden naast hele goede cijfers ook buitenschoolse activiteiten gedaan (de een een vrijwillige relevante stage voor die studie, de ander was 3 maanden naar een school in het buitenland gegaan, weer een ander volgde in z'n vrije tijd taalcursussen die relevant waren voor de studie, etc. Vaak meerdere activiteiten en veelal relevant.).
De doorsnee Nederlandse scholier met een 7 gemiddeld die op zaterdagochtend even gaat voetballen en bij de AH vakken vult kwam er écht niet door...
En dat was dus nog láng geen ivy league.

Reken er op dat je vééél moet doen, zorg dat je relevante dingen doet, wees maatschappelijk actief, etc. En dus hoge cijfers halen, natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studeren in het buitenland (Engeland)
ferdinandV
83 17-04-2015 09:22
Studeren Essay voor Harvard
Eline_yodo
23 29-07-2013 15:30
Studeren Yale university
JulietteD
5 06-06-2010 18:01
Studeren University College
ds
75 26-04-2005 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.