Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2013, 21:21
Johan_Derksen
Avatar van Johan_Derksen
Johan_Derksen is offline
Hallo allemaal!

Ik vroeg me dus af: Is het toegestaan om teksten op te slaan in het geheugen van je GR bij het centraal examen???

Nou zou je denken: ''natuurlijk niet!'', en dat dacht ik ook.... maar ik heb best veel tegenstrijdige geluiden gehoord. Sommigen zeggen dat het wel mag..., anderen zeggen dat het niet mag, maar dat ze ook niet mogen controleren of je iets in het geheugen hebt opgeslagen (oogluikend toelaten???).... en ik snap er niet veel meer van: dus bij dezen!

Thanks, Bo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2013, 07:50
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Natuurlijk niet!
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 07:56
Verwijderd
Bij scheikunde en natuurkunde examens mag je de formules die je ook op het formuleblad krijgt erin hebben, maar dat is niet nodig want je krijgt dus al een formuleblad en voor de rest zijn die vakken toch vooral redeneren en begrijpen wat je aan het doen bent, en heeft het niet zo veel zin om dingen op te slaan. Dat laatste geldt ook voor wiskunde. En bij de andere vakken mag je überhaupt geen GR.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 20:42
TheWhiteOwl
Avatar van TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Gek genoeg mag het. Tenzij deze regel in de afgelopen jaren is veranderd, ik heb hem niet echt bij gehouden.

Bij bepaalde vakken is het toegestaan een grafische rekenmachine en dus de daarbij behorende functies te gebruiken. Het geheugen en de opslagmethodes zijn daar gewoon onderdeel van. Examencomissie: het mag, dus ik zou het maar doen ook. Met een knipoog. Als het mag, inderdaad maar doen als je het wilt. Immers wil je slagen, en je school heeft ook graag dat je slaagt.

Als je het even zeker wilt weten: even navragen bij de examencomissie op je school. Je mentor weet wie dat is. Vaak is het iemand die ook gewoon lesgeeft, waar je dus makkelijk voor of na een les even snel iets kan vragen.

Je moet zoals Sarah zegt wel je rekenmachine mee mogen nemen. Ik geloof eigenlijk dat alleen wiskunde, scheikunde en natuurkunde die vakken zijn. Wellicht economie en management en organisatie ook?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2013, 23:23
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Bij economie mogen wij geen grafische rekenmachine gebruiken, in ieder geval.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 08:16
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Yep het mag, de regel is dat ze je geheugen niet mogen wissen. Bij vakken als ak, eco & bio mag je je GR niet mee, dus daar helpt het niet voor. Voor de overige vakken mag het wel, dus maak er gebruik van. Pas wel op dat je niet teveel tijd besteed aan zoeken naar de juiste info want je hebt maar 3 uur.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 08:20
Nonny
Avatar van Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Bij scheikunde en natuurkunde examens mag je de formules die je ook op het formuleblad krijgt erin hebben, maar dat is niet nodig want je krijgt dus al een formuleblad.

Formulebladen bestaan niet echt meer zoals vroeger, veel formules moet je uit je hoofd weten of dus in je GR zetten, bij sk kreeg ik vorig jaar 1 en bij m&o 2, bij wiskunde geloof ik geeneen terwijl ik er veel meer nodig was.
__________________
There is no elevator to success.
You have to take the stairs.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 11:51
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Citaat:
Formulebladen bestaan niet echt meer zoals vroeger, veel formules moet je uit je hoofd weten of dus in je GR zetten, bij sk kreeg ik vorig jaar 1 en bij m&o 2, bij wiskunde geloof ik geeneen terwijl ik er veel meer nodig was.
Wij krijgen bij wiskunde (A) gewoon een formuleblad.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.