Oud 06-01-2003, 15:09
Verwijderd
als je 40 euro gas en licht betaald, 130 euro huur, en 500 euro per maand aan gemeentelijke heffingen (of iets dergelijks)

is het mogelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-01-2003, 15:18
TIGEK
TIGEK is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
als je 40 euro gas en licht betaald, 130 euro huur, en 500 euro per maand aan gemeentelijke heffingen (of iets dergelijks)

is het mogelijk?
Zelf vind ik die €500,- wel heel erg hoog. als je er van uit gaat dat dat meer dan 4 keer je huur is vind ik het wel heel raar. Als het €50,- is is het wel mogelijk want anders vink het knap.
__________________
Laptops zijn net vrouwen. Je moet er voor zichtig mee omgaan als je iets fout doet is het heel gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:26
Kez
Avatar van Kez
Kez is offline
als je verder alleen eten e.d. hoeft te betalen is het goed mogelijk. Als je daarnaast ook nog school, contributies, kleding enz moet kopen lukt het je niet.

En dan ga ik er vanuit dat die gemeentelijke heffingen 50 euro zijn
__________________
De pagina kan niet worden weergegeven
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:32
Verwijderd
woops 500 euro per jaar hehe.. en het is per drie maanden dat je dat betaald, dus ong. 125 euro p/3 mnd
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 15:43
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Dat moet te doen zijn, ik heb ongeveer hetzelfde voor eten, kleding, vaste lasten en overige zaken, en ik kan redelijk rondkomen.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 19:05
Thomas
Thomas is offline
Dat is te doen, mits je behoorlijk sober leeft.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 20:33
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
als je 40 euro gas en licht betaald, 130 euro huur, en 500 euro per maand aan gemeentelijke heffingen (of iets dergelijks)

is het mogelijk?
Pas zelf desnoods aan:

Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding €100
Eten en drinken €150
Telefoon € 10
Vrije tijd, uitgaan € 75
Hygiene en diverse € 10
--------------------------------------------+
totaal per maand €557

Nou moet ik zeggen dat er sterk bezuinigd kan worden op kleding en vrije tijd/uitgaan, maar 450 euro de maand zal moeilijk zijn denk ik.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 06-01-2003, 21:19
Verwijderd
Het ligt er maar net een beetje aan hoeveel geld je besteedt aan kleding, boodschappen en uitgaan.. ik heb ook ongeveer 450 euro per maand, en ik red het makkelijk
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:06
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Tja het is in principe natuurlijk wel te doen, of het prettig is is een tweede.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 13:39
Verwijderd
Dat zal zeker lukken, geen ongelofelijk onnodig dure dingen kopen, alleen het noodzakelijke... maar het lukt zeker...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 14:08
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
Dat zal zeker lukken, geen ongelofelijk onnodig dure dingen kopen, alleen het noodzakelijke... maar het lukt zeker...
Ik weet dat mijn budgetje wat duur uitviel vanwege veel kledinggeld en veel vrije tijd-geld misschien, maar zou je eens op een rijtje willen zetten hoe jij het in je hoofd had dan..?
Is voor mij ook wel interessant..
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 16:19
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
M n M schreef:
Pas zelf desnoods aan:

Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding €100
Eten en drinken €150
Telefoon € 10
Vrije tijd, uitgaan € 75
Hygiene en diverse € 10
--------------------------------------------+
totaal per maand €557

Nou moet ik zeggen dat er sterk bezuinigd kan worden op kleding en vrije tijd/uitgaan, maar 450 euro de maand zal moeilijk zijn denk ik.
Vergeet onderhoud niet...als er iets kapot gaat (wasmachine, toilet) moet toch gerepareerd worden.
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:21
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Southraider schreef:
Vergeet onderhoud niet...als er iets kapot gaat (wasmachine, toilet) moet toch gerepareerd worden.
Ja daar moet je ook rekening mee houden. Maar ik denk dat je beter wat extras opzij kan leggen in een potje voor dat soort zaken, en niet er een bepaald bedrag maandelijks voor uittrekken..?
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 18:45
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Pas zelf desnoods aan:

Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding €100
Eten en drinken €150
Telefoon € 10
Vrije tijd, uitgaan € 75
Hygiene en diverse € 10
--------------------------------------------+
totaal per maand €557

Nou moet ik zeggen dat er sterk bezuinigd kan worden op kleding en vrije tijd/uitgaan, maar 450 euro de maand zal moeilijk zijn denk ik.
telefoon maar 10 euro? Hoe wou je dat voor je zien?
Ik heb een jaar lang alleen prepaid gehad, en belde ik zeker 10 euro per week in de telefooncel / gsm.. school, werktijden opgeven, afspreken met vrienden.. etc.

Daar kan je je lelijk in vergissen..
en van kleding kan 30 euro naar hygiene (maandelijkse feestdage haarshit, make up etc)

en reiskosten mis ik. eventueel naar werk/school. (als je alles met de fiets doet.. zitten daar ook alsnog kosten aan. Op zaterdag moet k iig een uur met de bus reizen)
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 19:29
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Ik weet dat mijn budgetje wat duur uitviel vanwege veel kledinggeld en veel vrije tijd-geld misschien, maar zou je eens op een rijtje willen zetten hoe jij het in je hoofd had dan..?
Is voor mij ook wel interessant..
Citaat:
Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding €100
Eten en drinken €150
Telefoon € 10
Vrije tijd, uitgaan € 75
Hygiene en diverse € 10
--------------------------------------------+
totaal per maand €557
Ik heb het al een beetje bekeken.. Ik zou het postje 'hygiene en diversen' verwijderen en onder het postje 'eten en drinken' zetten.. dat postje wordt dan 'boodschappen' (die dus eten/drinken en andere zaken bij de supermarkt bevatten). Zo spaar je € 10,-
Kleding kan je zeker minderen, zelf zou ik eens in de drie maand die volledige €100,- op maken, dus lijkt €35,- (iets meer dan 1/3) me wel mooi per maand. Dat spaart alweer € 65,-..
Dan zitten we nog €32,- boven het limiet, wat vast wel bij de vrij tijd weg kan... dan krijg je dus dit lijstje:

Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding € 35
Boodschappen €150
Telefoon € 10
Vrije tijd, uitgaan € 43
--------------------------------------------+
totaal per maand €450

Zit je precies op €450,- maar ja, de ene keer geef je wat meer uit aan je telefoon, vrije tijd en boodschappen dan de andere keer.. Dus de ene maand zal je onder die €450,- uitkomen en de andere maand kom je er iets boven... Wel jammer dat je niets kan sparen, of vrijwel niets...
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 21:10
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Andijvie schreef:

Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding € 35
Boodschappen €150
Telefoon € 10
Vrije tijd, uitgaan € 43
--------------------------------------------+
totaal per maand €450
Ik had mn budget al wat aangepast in een andere topic... maar goed hygiene en diversen onder een andere post zetten bespaard natuurlijk niets, want je moet het toch uitgeven, waar je het ook neerzet. Ik heb het bij die post over schoonmaakmiddel, tandenborstel, tandenpasta, gel, make-up desnoods en alles eromheen.. ik denk dat je wel op 10 euro per maand uitkomt. telefoon is iid hoger. Als je een vaste aansluiting hebt betaal je sowieso al een euro of 8 per maand aan de KPN. Maar goed.. om het budget dan sluitend te maken voor 450 euro wordt het dan zo:

Huur, gas & licht €170
gemeentelijke heffingen € 42
Kleding € 35
Boodschappen €160
Telefoon € 20
Vrije tijd, uitgaan € 23
--------------------------------------------+
totaal per maand €450

Erg zuinig leven lijkt me dat wel hoor. En zo op het randje leven is niet echt confortabel. Een rekenfoutje of tegenvaller als huishoudelijke apparaten die stukgaan kan je dan niet opvangen.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 21:50
Southraider
Southraider is offline
Citaat:
M n M schreef:
Ja daar moet je ook rekening mee houden. Maar ik denk dat je beter wat extras opzij kan leggen in een potje voor dat soort zaken, en niet er een bepaald bedrag maandelijks voor uittrekken..?
waarom niet? Als je wat in een potje duwt verschilt het bedrag per maand.
En in het begin lijkt het veel, maar zodra er iets kapot gaat volgt de rest automatisch. Zekere voor het onzekere nemen
__________________
Bits and pieces from your star, rain upon me as they fall melt into my skin and I feel warm.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Southraider schreef:
Vergeet onderhoud niet...als er iets kapot gaat (wasmachine, toilet) moet toch gerepareerd worden.
als je in een studentenhuis ofzo zit wordt dat vaak toch door de huisbaas gedaan? Bij mij iig wel..

En boodschappen, daar geef ik echt geen 150 euro per maand aan uit, zelfs niet met die hygiënische zaken erbij.. zal eerder rond de 70-80 euro zitten denk ik..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-01-2003, 22:30
Verwijderd
Moet je eigenlijk ook nog zelf boeken en collegeld betalen? Want dan wordt het wel wat krapper..
Met citaat reageren
Oud 07-01-2003, 22:40
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
**Moonflower** schreef:
als je 40 euro gas en licht betaald, 130 euro huur, en 500 euro per maand aan gemeentelijke heffingen (of iets dergelijks)

is het mogelijk?
500 Euro per jaar. Dus zeg maar 42 euro per maand. Dus aan vaste lasten 212 euro per maand. Dan heb je nog 278 euro over. Dat moet lukken, maar erg veel is het niet.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 00:00
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Pebbles schreef:
als je in een studentenhuis ofzo zit wordt dat vaak toch door de huisbaas gedaan? Bij mij iig wel..

En boodschappen, daar geef ik echt geen 150 euro per maand aan uit, zelfs niet met die hygiënische zaken erbij.. zal eerder rond de 70-80 euro zitten denk ik..
Dat denk ik niet hoor. Tenminste, volgens bronnen van het inet en van mensen die zelf studeren kom je echt niet rond van 2 euro per dag aan eten. Eerder 5 met drinken etc erbij.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 11:07
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Dat denk ik niet hoor. Tenminste, volgens bronnen van het inet en van mensen die zelf studeren kom je echt niet rond van 2 euro per dag aan eten. Eerder 5 met drinken etc erbij.
je koopt je boodschappen, neem ik aan, niet in kleine hoeveelheden, grote hoeveelheden (zoals een heel brood + een pak melk oid ipv een broodje bij een of andere broodjes zaak) zijn dan in verhouding veel goedkoper...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 12:33
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
1000 piek is best veel natuurlijk. Denk wel aan onvoorziene uitgaven, het zou fijn zijn als je ruimer zou zitten. Maar je kan het wel redden denk ik, als je niet al te luxe eet enzo.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 18:56
Youssef
Avatar van Youssef
Youssef is offline
Waarom besteedt men zoveel aan kleding hier? Elke maand 100 Euro? Ik heb altijd wel nieuwe/goede kleding. Maar koop echt niet elke maand wat.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 19:07
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Youssef schreef:
Waarom besteedt men zoveel aan kleding hier? Elke maand 100 Euro? Ik heb altijd wel nieuwe/goede kleding. Maar koop echt niet elke maand wat.
Ligt er maar net aan wat voor kleding je koopt.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 12:05
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Studentje schreef:
Ligt er maar net aan wat voor kleding je koopt.
Ja precies... maar dat heeft ook te maken denk ik met wat je beschikbaar hebt. Ik heb genoeg broeken gezien voor 180 euro hoor.. Ja niet dat ik die koop, je kan ook een broek voor een paar tientjes kopen. Maar bjivoorbeeld schoenen, dat valt ook onder kleding en die zijn vaak wel duur.

Ik denk dat als ik het zuinig wil houden 50 euro apart hou voor kleding.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:32
Verwijderd
boodschappen zijn zeker 50 euro per week, omdat je ook hygiene er onder verstaat, en zeker 5 euro per dag aan eten en drinken. En dat is echt niet veel hoor.

Ontbijt plus lunch is misschien 2 euro (pak drinken, half brood) maar je maaltijd= normaal gesproken, Vlees, groente en bv aardappelen.. en vlees is al behoorlijk duur.
Plus dat je zeker 1 keer per week buiten de deur eet.. maar dat ligt maar net aan je levensstijl.

Kwerkte na school en dan had ik een kwartiertje om te eten, en dan ga je niet ff naar huis bv..... etc.

goedkope kleding gaat vaak niet zo lang mee.. dus zul je eerder nieuwe kleren moeten kopen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 12:44
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Ja ik denk dat je sowieso met een budget het ruim zou moeten nemen. Dan kan je altijd uit je eigen ervaring nog wel zien hoe het precies in elkaar zit... dus 200 euro voor boodschappen, 50 euro voor kleding. En als je nog telefoonaansluiting wilt daar 40 euro voor, en eventueel inet ook nog eens 40 euro.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 16:02
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
houden we der ook rekening mee dat ja als een vastrecht heb voor gas water en licht van minimaal 60 € p.m ( dus hierbij komt nog eens het verbruik van alles) ofzo en dat huur , gas water en licht niet bij elkaar gerekend kan worden omdat je je huur aan je verhuurder moet betalen en je gas water en licht aan het energie bedrijf en wat krijg je voor de 130€ huur want ik vind dat best weinig voor huur

en als je iets huurt dan moet de verhuurder zorgen dat het gerepareed wordt daar hoeft de verhuurder niet aan te betalen (zit in de huur namelijk) mist het bij het huis hoor , maar als de huurder iets zelf sloopt dan moet de huurder het zelf vernieuwen
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 16:04.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:40
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Koos-Werkeloos schreef:
houden we der ook rekening mee dat ja als een vastrecht heb voor gas water en licht van minimaal 60 € p.m ( dus hierbij komt nog eens het verbruik van alles) ofzo en dat huur , gas water en licht niet bij elkaar gerekend kan worden omdat je je huur aan je verhuurder moet betalen en je gas water en licht aan het energie bedrijf en wat krijg je voor de 130€ huur want ik vind dat best weinig voor huur

en als je iets huurt dan moet de verhuurder zorgen dat het gerepareed wordt daar hoeft de verhuurder niet aan te betalen (zit in de huur namelijk) mist het bij het huis hoor , maar als de huurder iets zelf sloopt dan moet de huurder het zelf vernieuwen
Als de huur all-in is komen er dus geen kosten bij. Dat regelt de verhuurder. Er klopt niet veel van je verhaal maar de huurder moet wel zelf betalen als het zijn huisraad betreft zoals een wasmachine of koffiezetapparaat.
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 02:22
Koos-Werkeloos
Avatar van Koos-Werkeloos
Koos-Werkeloos is offline
Citaat:
M n M schreef:
Als de huur all-in is komen er dus geen kosten bij. Dat regelt de verhuurder. Er klopt niet veel van je verhaal maar de huurder moet wel zelf betalen als het zijn huisraad betreft zoals een wasmachine of koffiezetapparaat.
dan is het bij mij verhuurder toch beter geregeld
__________________
Een Kip of een Koe het doet er niet Toe, als je maar gek genoeg bent zeggen ze allebei wel Boe!-<Wil Jij Een Snoepjuh?>-[Bacardi AAP] Devo = Lievig :o
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 11:03
Saraï_h
Saraï_h is offline
bij onze woningbouw betaal je je elke maand een bedrag, en mocht er iets kapot gaan kan je het kostenloos laten maken (bij een huis van 260 euro was dat 6 euro extra)
en gas en licht moest aan deltanuts betaald worden, en het was ong. 70 euro per 2 personen dus neem ik aan dat het 40 euro is per persoon..
__________________
Ik sta liever voor aap dan dat ik er vanaf stam
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 20:35
Verwijderd
Citaat:
M n M schreef:
Maar bjivoorbeeld schoenen, dat valt ook onder kleding en die zijn vaak wel duur.
Elke maand koop ik anders geen nieuwe schoenen... Meer één keer per jaar...
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 07:58
JJzD
JJzD is offline
ikzelf betaal 200 € huur en dat is all in
daarnaast neem ik 40 € per week op om de standaard dingen van te kopenn (boodschappen/uitgaan/sokken etc) (mijn kostenpost voor eten is relatief hoog omdat ik all1 ben en ik het niet kan bewaren omdat ik nooit 2 dagen 8er elkaar thuis ben)
daar ben je dus 180 mee kwijt
maar als je op jezelf woont heb je geen ideee wat je in een maand tegenkomt wat je allemaal moet kopen
daar bedoel ik dus een reisje met iemand naar de stad, kleding omdat alles vergaan is tot zoiets als een strijkplank
ikzelf redde het ook met 500 € maar moet wel toegeven dat nu ik wat meer heb je toch wel ziet wat je noiet kon doen met zo weinig en je echt aan het interen was op je eigen kapitaal
nu kon ik gewoon nette schoenen bij mijn pak kopen etc
kortom:
ik zou echt zorgen voor wat meer inkomsten

[edit]
je vaste lasten zijn ong 300 dus dan hou je 150 over
en dat red je no way
je kan er net van eten en een colaatje drinken maar dan moet er niets kap[ot gaan, kleding op de 2dehandse markt kopen en voor sparen en zal je moeten zwartrijden
[/edit]
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 12:05
oneMen
Avatar van oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Krummeltje schreef:
Elke maand koop ik anders geen nieuwe schoenen... Meer één keer per jaar...
Ik zal je sterker vertellen... met 35 euro kan je niet eens elke maand schoenen kopen. Dat is natuurlijk ook onzinnig, maar als je 1 keer per jaar schoenen koopt moet je daar toch drie maanden ongeveer kledinggeld voor opsparen...
__________________
oneMen can make a difference | Maar dat is mijn mening... |
Met citaat reageren
Oud 12-01-2003, 16:30
Florine
Avatar van Florine
Florine is offline
zou mij niet lukken met €450,-
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-01-2003, 09:47
De Ideale Schoonzoon
Avatar van De Ideale Schoonzoon
De Ideale Schoonzoon is offline
Ik woon niet op mezelf, nog steeds bij me ouders...
Maar met welk baantje verdien je fulltime maar 450 euro in de maand ???

Dan ben je niet ouder dan 17 / 18 ofzow ???
__________________
You can have any drink you want, as long as it's a Corona...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.