Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2007, 12:48
Verwijderd
Situatie

Op dit moment huur ik een kamer in Amsterdam-Oost bij woningcoperatie DUWO, het huurcontract loopt 8 februari af (ik moet dus tot die tijd huur betalen)

Ik huur per 10 januari een woning in Amsterdam West bij woningcoperatie De Key, en moet dus ook vanaf 10 januari huur betalen.

10 januari tot 8 februari betaal ik dus de huur voor zowel Oost als West.

20 januari verhuis ik van Oost naar West en is de kamer in Oost dus beschikbaar voor een nieuwe huisgenoot.

Vraag:

Is het juridisch (en moreel) gezien gerechtvaardigd als ik de nieuwe huurder van Oost vraag huur van 20 januari tot 8 februari aan mij te betalen. Vanaf 8 februari betaald de huurder de huur dan aan DUWO.

Zo los ik het probleem van dubbele huur betalen dus op.

Wat denken jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2007, 12:51
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Je kunt het overeenkomen met de nieuwe huurder, dat lijkt me geen probleem.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:05
Ivo
Ivo is offline
Als de nieuwe huurder graag de 20e al jouw oude kamer wil intrekken en de verhuurder niet eerst de boel wil opknappen voor de nieuwe huurder er in trekt, dan moet de nieuwe huurder jou daar natuurlijk voor betalen.
Maar hij is tot niets verplicht, tijdelijk dubbele huur is heel normaal bij een verhuizing. Zeker als je in je nieuwe kamer/huisje eerst nog wat dingen wil schilderen en opknappen ontkom je er niet aan, je kan er dan moeilijk intrekken op de dag dat je de sleutel krijgt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 13:48
juno
Avatar van juno
juno is offline
Jij hebt betaald tot de 8ste. Als de nieuwe huurder eerder de sleutel wil, dan kan dat, maar wel tegen betaling van huur aan jou. En dat kan vanaf de 20 ste. Wil hij het vanaf de 1ste , dan hou jij de sleutel fijn zelf. Take it or leave it.

Dan wil hij waarschijnlijk wel, want ook hij wil niet in een dag hoeven verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
Ivo schreef op 09-01-2007 @ 14:05 :
Als de nieuwe huurder graag de 20e al jouw oude kamer wil intrekken en de verhuurder niet eerst de boel wil opknappen voor de nieuwe huurder er in trekt, dan moet de nieuwe huurder jou daar natuurlijk voor betalen.
Maar hij is tot niets verplicht, tijdelijk dubbele huur is heel normaal bij een verhuizing. Zeker als je in je nieuwe kamer/huisje eerst nog wat dingen wil schilderen en opknappen ontkom je er niet aan, je kan er dan moeilijk intrekken op de dag dat je de sleutel krijgt.
Maar ben ik dan verplicht te vermelden dat de huur tot 8 feb is betaald?

In feite heb ik namelijk hetzelfde probleem; ik moet voor West ook vanaf de 10de huur betalen aan De Key, maar kan pas de 20ste verhuizen (ivm gebrek aan tijd eerder). En De Key zegt toch ook niet; ach meisje, dan betaal je toch je huur pas vanaf de 20ste...

Laatst gewijzigd op 09-01-2007 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:00
Verwijderd
Natuurlijk draai je daar zelf voor op. Je betaalt vanaf het moment dat het huurcontract in gaat. Dat je niet eerder kan verhuizen is jouw probleem.

En zoals gezegd, met de nieuwe huurder van je oude kamer moet je zelf wat overeen zien te komen; in principe staat de kamer nog op jouw naam tot het einde van dat huurcontract en is de sleutel dus ook in jouw handen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 15:50
Verwijderd
het lijkt me stug dat je woningstichting het goed vindt als je je oude kamer gaat onderverhuren voor een periode, hoe klein die periode ook is.
dus idd je eigen probleem , is heel normaal om een tijdje dubbele huur te betalen ivm verhuizing
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
moya. schreef op 09-01-2007 @ 16:50 :
het lijkt me stug dat je woningstichting het goed vindt als je je oude kamer gaat onderverhuren voor een periode, hoe klein die periode ook is.
dus idd je eigen probleem , is heel normaal om een tijdje dubbele huur te betalen ivm verhuizing
Onderverhuren gebeurd hier op grote schaal, MET medeweten van DUWO want de huur word betaald en de hoofdhuurder blijft eindverantwoordelijk. Dus dat lijkt mij geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 17:28
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
tot 8 feb. is die woning van jouw, wil die nieuwe huurder vanaf de 20e erin dan lijkt het me logisch dat die huurder tot 8 feb aan jouw huur betaald.
gebeurd hier aan de lopende band volgens mij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.